查看完整版本: [-- ئېتىىمولوگىيە دەرس لاھىيەسى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> ئېتىىمولوگىيە دەرس لاھىيەسى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

abduxvkvr 2012-04-22 14:51

ئېتىىمولوگىيە دەرس لاھىيەسى

2009-11-3 S72+d%$  
!TH) +zi  
دەرس ئۆتىدىغان ۋاقىت y7cl_rK  
M ?4 9TOQA  
ئابدۇشۈكۈر ئابدۇقادىر Wi 
aKDKm Hd  
ئىسىم-ئاتىسى bWS&Yk(  
zI uJ-8T"  
تولۇق 2-يىللىق 1،2-سىنپ Lb-OsKU  
LOYk9m  
سىنىپ T763:v  
{Xy5 pfW Q  
.                              ئېتىىمولوگىيە Kc-W&?~y#1  
f6Ah6tb  
دەرىس مەزمۇنى: 0e4{{zQx  
6&x@.1('z  
«ئېتىمۇلوگىيە»( سۆز تېگى، سۆز كۆكى ئىلمى) ئەسلىي قەدىمكى گىرىكچە سۆز بولۇپ،سۆزلەرنى ئېتىك مەنبەلىرىنى تەققىق قىلىدىغان ئىلىمنى كۆرسىتىدۇ. ئۇ تىلشۇناسلىقنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمىدۇر. تىلشۇناسلىقتا سۆزلەرنىڭ كېلىپ چىقىشى،مەنبەسى ،مىللەت تەۋەلىكى قاتارلىقلارنى تەتقىق قىلدىغان خاس ساھە ئېتىمولوگىيە دېيىلىدۇ. C'x&Py/#  
rILYI;'o  
     «ئېتىمولوگىيە»دېگەن ئاتالما ئەسلىي گىرىكچىدىكى (ئەسلىي،ھەققىي) بىلەن ( بىلىم ،چۈشەنچە دېگەن ئىككى سۆزنىڭ بىركىشىدىن تۈزەلگەن بولۇپ،تىلشۇناسلىق بۇ پەننى« لېكسىلوگىيەنىڭ بىر تارمىقى» دېسە، تارىخشۇناسلار بۇنى « سىلىشتۇرما شۇناسلىقنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمى» دەپ قارايدۇ.ئېتىمولوگىيە ھەممىلا سۆزنىڭ كۆكىنى تاپالمايدۇ،چۈنكى،ئۇزاق تارىخ جەريانىدا بەزى سۆزلەرنىڭ ئۆزگىرىشى ناھايىتى تىز بولۇپ،ئۇنى تەتقىق قىلماق ناھايىتى قىيىنغا توختايدۇ. 7@Qcc t4A  
$UwCMPs X  
ئوقۇتۇش نىشانى: B@ EC5Ap*  
hZb_P\1X  
بىلىم نىشانى: ئېتىمۇلوگىيەنىڭ قانداق پەن،قاچان پەيدا بولغانلىقى،قانداق مەزمۇنلارنى تەتقىق قىلدىغانلىقى ۋە ئۇنىڭ ئەھىمىيتى توغرىسىدا چۈشەنچىگە ئىگە قىلىش. jH:[2N?  
SpBy3wd  
ئىقتىدار نىشانى: ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەسىللدرنى تەھلىل قىش ، ئىزدىنىش ۋە بايقاش   ئىقتىدارى يۇقىرى كۆتىرىلىدۇ. [- w%/D%@  
:`sUt1Fw.  
ھېسيات،پوزسىيە،قىممەت قاراش نىشانىوقۇغۇچىلاردا مەدىيەتنى قەدىرلەش،ئۇنى قوغداش ،ئاسراش لازىملىقى، ئۇنىڭ تەرەققىياتتا كەم بولسا بولمايدىغان مۇھىم ئامىل ئىكەنلىكى ھېس قىلدۇرىلىدۇ. uY*L,j^)  
ALHIGJW:6$  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: سۇئال جاۋاب ،ئىلھاملاندۇرۇش ،كىتاپ ئوقۇشقا يىتەكلەش،ئىزاھات بېرىش،قوزغىتىش قاتارلىقلار `]aeI'[}R  
ئۈگىنىش ئۇسۇلى: دەرس ئاڭلاش ،گۇمانلىق سۇئاللارنى سوراش ،ئۆز ئارا پىكىر ئالماشتۇرۇش،مەشىق ئىشلەش. %iB,IEw  
ssL\g`xe  
مۇھىم نوقتا: ئېتىمۇلوگىيەنىڭ قانداق پەن،قاچان پەيدا بولغانلىقى،قانداق مەزمۇنلارنى تەتقىق قىلدىغانلىقى ھەققىدە ساۋاتقا ئىگە بولۇش. KPki}'GO  
a'T;x`b8U,  
قىيىن نوقتا: ئېتىمولوگىيە ھەققىدىدىكى نەزىرىۋى بىلىملەر ئەمەلىي تۇرمۇشقا تەدبىقلاپ ،ئۇنى ئەمەلىيەت جەريانىدا جانلىق ئىىشلىتىش. ^J{:x  
Q{/Ef[(a@  
ئۆگىنىش ھالەت تەھلىلى: ئېتىمۇلوگىيەنىڭ قانداق پەن، قانداق مەزمۇنلارنى تەتقىق قىلدىغانلىقى ۋە ئۇنىڭ ئەھىمىيتى توغرىسىدا چۈشەنچىگە ئىگە قىلىش. چۈشىنىش.بىر قەدەر تەسرەك ،شۇڭا ئاۋال ئۆزەم تولۇق چۈشەنچە ھاسىل قىلغاندىن كىيىن ئوقۇغۇچىلارغا بۇ نوقتىغا كۈچ چىقىرىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ چۈشەنچىسىنى چۈڭقۇرلاشتۇرىمەن @VI@fN  
CN ?gq^  
ئوقۇتۇشنىڭ قەدەم باشقۇچلىرى: ئاۋال ئوقۇغۇچىلاردىن سىناق ئېلىش ئارقىلىق ئۆتكەن سائەتتە ئۆتۈلگەن دەرسنى مۇستەكەملەيمەن، ئۆتىدىغان دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بىلىملەر بىلەن يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىمەن. باشتا ئۆلگە كۆرسىتپ ئۆزۈم،ئاندىن ئوقۇغۇچىلارنى ئەسەرنى ئوقتىمەن. ئاندىن ئوقۇغۇچىلارنى مۇلاھىزىگە تەشكىنلەيمەن. 8CE = 4  
ئوقۇتۇش ۋە ئۆگىنىشنىڭ پائالىيەت شەكلى: سۇئال جاۋاب ،ئىلھاملاندۇرۇش ،كىتاپ ئوقۇشقا يىتەكلەش،ئىزاھات بېرىش،قوزغىتىش، دەرس ئاڭلاش ،گۇمانلىق سۇئاللارنى سوراش ،ئۆز ئارا پىكىر ئالماشتۇرۇش،مەشىق ئىشلەش. Bp{Ri_&A  
ئوتۇش قۇراللىرى ۋە ئۇنىڭدىن پايدىلنىش: دەرسلىك كىتاپ ،«ئەلا ئۆگىنىش لايھەسى»،ئوقۇتقۇچىلار قوللانمىسى، z!\*Y =e  
ئەدەبىيات نەزىريىسى قاتارلىق كىتاپلاردىن دەرسنى ئوقۇغۇچىلارغا تىخىمۇ ياخشى،تولۇق يەتكۈزۇش ئۈچۈن پايدىلنىمەن .  
                    ئېتىىمولوگىيە.        kT=8e;K  
]'S^]  
1.ئېتىمۇلوگىيەنىڭ قانداق پەن؟ !'Kj x  
E"0>yl)  
2.قاچان پەيدا بولغانلىقى،قانداق مەزمۇنلارنى تەتقىق قىلدىغانلىقى ۋە ئۇنىڭ ئەھىمىيتى توغرىسىدا چۈشەنچىڭىزنى بايان قىلىڭ D{!IW!w  
F[0]/  
  f 1d?.)  
دوسكا لاھىيەسى 3o qHGA:}  
ئۆزىڭىز بىر سۆزنىڭ ئىتمولۇگىيسىنى ئىزدەپ كۆرۈرۇڭ. qWw=8Bq  
تاپشۇرۇق q*KAk{kR(v  
  [gB+C84%%  
ئوقۇتۇش ئەسلىمىسى M`>E|" <  
  v:U-6W_)|  
گورپا باشلىقى پىكىرى PM+[,H  
kl`W\tF  

ozqan 2012-04-24 17:56
ھازىر ئالىي مەكتەپ  مانىۋىر ئىمتىھانلىردا مەلۇم سۆزنى بېرىپ ، بۇ سۆزنىڭ ئېتمولوگىيەسىنى يېزىپ بېرىڭ دېگەن شەكىلدىكى سوئاللار كۆپ چىقىۋاتىدۇ . nEfK53i_  
  ئوقۇغۇچىلار مەلۇم سۆزنىڭ ئېتمولوگىيەسىنى شەرھىلىگەندە بۇ سۆزنىڭ لېكىسكىلىق مەنىسىنى ھەم نېمىشقا شۇنداق مەنا ئىپادىلەيدىغانلىقىنى ھەم ئۇنىڭغا ئالاقىدار ئوقۇغان ماتىرياللاردىكى پاكىتلارنى بۇ سۆزنىڭ ئەسلى قايسى تىلغا ، قايسى مىللەتكە خاس سۆز ئىكەنلىكىنى ، دەۋىرلەر جەريانىدا ئۇنىڭدا قانداق ئۆزگۈرۈشلەر بولغانلىقىنى ... شۇنداقلا ، بۇ سۆزنىڭ تۈرلىنىش ، ياسىلىش ياكى بىرىكىش ئەھۋالىنى شەرھىلەپ بەرسە بولىدۇ .

tislam 2012-04-29 00:58
رەخمەت !  بەك ياخشى ئىكەن .

kalbinur 2012-05-10 10:38
ياخشى بوپتۇ.

بىلىگيار 2012-09-05 00:02
رەخمەت ،بەك ياخشىكەن.

نەبىجان 2012-10-06 21:46
كۆپ خۇرسەن بولدۇم  

ئىپارە 2012-12-25 22:25
رەخمەت !  بەك ياخشى ئىكەن  

نازىم 2013-02-23 22:23
ئىتمولوگىيەتوغرىسىدىكى دەرس تەييارلىقى ناھايىتى ياخشى تەييارلىنىپتۇ ئۈلگەقلىشقا ئەرزىيدىكەن رەھمەت سىزگە...

13379705568 2013-04-27 17:12
بەك خۇرسەن بولدۇم، ئەجىرىڭىزگە رەخمەت

ئابلىكىم 2013-05-15 18:17
بۇ دەرس ناھايىتى ياخشى تۈزۈلىپتۇ رەھمەت


查看完整版本: [-- ئېتىىمولوگىيە دەرس لاھىيەسى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled