查看完整版本: [-- «مەكتەپلەرنى يىغىش» زادى پايدىلىقمۇ؟ --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> مائارىپ ۋە جەمىيەت -> «مەكتەپلەرنى يىغىش» زادى پايدىلىقمۇ؟ [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئەرك 2011-12-31 13:50

«مەكتەپلەرنى يىغىش» زادى پايدىلىقمۇ؟

[attachment=406]                                      
كۆچۇرۇلمە :«مەكتەپلەرنى يىغىش» زادى پايدىلىقمۇ؟
? Fqh i  
0+&WIs  
«مەكتەپلەرنى يىغىپ باشقۇرۇش» 2001-يىلدىن باشلانغان، يېزابازارلاردىكى مەكتەپلەرگە قارتىلغان مائارىپ ئىسلاھاتى بۇلۇپ،  ئەسلىدىكى يېزا ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپلىرىنى شەھەردىكى بىر جايغا يىغىپ مەكتەپ باشقۇرۇشنى كۆرسىتىدۇ. 2001-يىلى گوۋۇيۈەن « گوۋۇيۈەننىڭ ئاساسى مائارىپنى ئىسلاھ قىلىش ۋە تەرەققى قىلدۇرۇش توغرىسىدىكى قارارى» دېگەن ھۆججىتى چۈشۈرۈلدى. ھۆججەتنىڭ 13-ماددىسىدا « جايلار ئەمەلىيەتنى چىقىش قىلىپ، يېزىلاردىكى مەجبۇرى مائارىپتىكى مەكتەپلەرنىڭ ئۇرۇنلاشتۇرلىشىنى تەڭشىسە بۇلىدۇ» دىيىلگەن بۇلۇپ،  باشلانغۇچ مەكتەپلەر چۇقۇم ئۇقۇغۇچى بالىلار توپلۇشۇپ ئولتۇراقلاشقان جايغا يېقىن بۇلۇش، تۇلۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپلەر نىسبەتەن مەركەزلىشىش، مائارىپ سېلىنمىسىنى ئەلالاشتۇرۇپ ئۇرۇنلاشتۇرۇش پىرىنسىپى بۇيىچە، مەكتەپلەرنى ئۇرۇنلاشتۇرۇش، قاتناش قۇلايسىز بولغان رايۇنلاردىكى ئۇقۇتۇش نوقتىللىرىنى ساقلاپ قېلىش ، مەكتەپلەرنى قايتا ئۇرۇنلاشتۇرۇش تۈپەيلى ئۇقۇغۇچىلارغا قىيىنچىلىق تۇغدۇرۇپ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ  مەكتەپتىن چىكىنىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىشتىن ساقلىنىش لازىم، دەپ ئوتتۇرغا قۇيۇلغان. شۇنىڭدىن باشلاپ، جۇڭگۇيېزىللىرىدا «مەكتەپلەرنى يىغىش» ئەسەبىلەرچە ئېلىپ بېرىلدى. cT(nKHL  
l,n_G/\  
1997-يىلىدىن 2009-يىلىغىچە يېزاباشلانغۇچ مەكتەپ سانى ئىستاتىكىسى
         piIZ*@'  
1997-يىل        2009-يىل        كەمەيگەن ئۇمۇمى مەكتەپ سانى        ئوتتۇرچە ھەركۈنى كەمەيگەن سانى PpRS4*nR  
مەملىكەت بۇيىچە باشلانغۇچ مەكتەپ سانى        512993        234157        278836        64 XR aGV~  
مەملىكەت بۇيىچە يېزا باشلانغۇچ مەكتەپ سانى        628840        280184        348656        80 n'rq  
(جۇڭخۇاخەلىق خۇمھۇرىيىتى مائارىپ مىنىستىرلىكى ئېلان قىلغان سان) ^;II@n i  
بىرىنجى: «مەكتەپلەرنى يىغىش» نىڭ باھانە- سەۋەپلىرى:1- B"v*[p?  
يېزىلاردىكى ئۇقۇغۇچىلار مەنبىئى پىلانلىق تۇغۇت سىياسىتىنىڭ نەتىجىسى بىلەن كەمەيگەن .2- يېزىلاردىكى كىچىك باشلانغۇچ مەكتەپلەرنى يىغىۋەتكەندە، ئۇقۇتقۇچى ۋە مائارىپ سېلىنمىسى جەھەتتىن ئىقتىسات قىلغىل بۇلىدۇ. 3-  مەكتەپلەرنىڭ كۈلۈمى كەڭەيگەندە، كۈلەم ئارقىلىق ئۈنۈمنى قولغا كەلتۈرۈپ، ئۇقۇتۇش سۈپىتىنى كۈتۈرگىلى بۇلىدۇ.4- يېزاباللىرىنىڭ شەھەرلەرگە بېرىپ ئۇقۇشى بىلەن شەھەر-يېزا ئوتتۇرىسىدىكى پەرىقنى ئازايتقىلى بۇلىدۇ. q~>!_q]FE  
يۇقارقى سەۋەپلەرنىڭ ئىچىدىكى بىرىنجىسى چەك باسقاندىن سىرىت، قالغانلىرى پەقەت يەرلىك مائارىپ سىياسەتلىرىنى تۈزگۈچىلەرنىڭ ئۆزلىرى تېپىپ چىققان سەۋەپلەردۇر. كىيىنكى ئەمەلىيەت بۇخىل ئارزۇ- ئۈمۈتلەرنىڭ ئەمەلگە ئاشمىغانلىقىنى ئىسپاتلىدى. ئەمما يەرلىك ھۈكۈمەتلەر «مەكتەپلەرنى يىغىش»ئىشغا تەلۋىلەرچە قىزىقىشىدىكى سەۋەپ يۇقارقى تۆت تۈرلۈك سەۋەپ بىلەننمۇ  مۇناسىۋەتلىك ئەمەس. بۇنىڭدىكى ھەقىقى سەۋەپ ئەمەلىيەتتە، يەرلىك ھۈكۈمەتنىڭ بۇلۇپمۇ ناھيە دەرىجىلىك ھۈكۈمەتنىڭ يەرلىك مالىيە بېسىمىنى زور دەرىجىدە يىنىكلەتكەنلىكىدە. 8hV]t'/;  
2001- يىلى، دۆۋلەتنىڭ باج ھەق ئىسلاھاتى ئۇمۇمىيۈلۈك ئېلىپ بېرىلدى.  بۇئىسلاھات ئېلپ بېرىلىشتىن ئىلگىرى مائارىپ سېلىنمىسنى ئاساسىلىقى يېزابازارلار ئۈستىگە ئالاتتى (دېھقانلاردىن يىغىۋالاتتى). 2001-يىلى باج ھەق ئىسلاھاتى (باجنى ھەققە ئۆزگەرتىش ئىسلاھاتى) ئۇمۇمىيۈزلۈك يولغا قۇيۇلغاندىن كىيىن، ھەرخىل يېزائىگىلىك قۇشۇلماباج ۋە ھەرخىل كوللىكتىپ جۇغلانمىلارنى ئەمەلدىن قالدۇردى. بۇنىڭ بىلەن ناھيەيېزىلارنىڭ مالىيەكىرىمى كەمەيدى. y^r'4zN'  
2001-يىلى دۆۋلەت مائارىپ ئىسلاھاتىنى يولغا قويدى، بۇ «مائارىپ گوۋۇيۈەننىڭ رەھبەرلىكىدە، يەرلىك ھۈكۈمەتلەر مەسئۇل بۇلۇپ، دەرىجىگە بۈلۈپ باشقۇرۇشتەك ناھيىنى ئاساس قىلىدىغان مەجبۇرى مائارىپ تۈزۈلمىسى»دىن ئىبارەت ئىدى. بۇنىڭ بىلەن مەكتەپلەرنىڭ سېلىنمىسى زور دەرىجىدە قىيىنچىلىققا ئۇچرىدى. چۈنكى مەركەزدىن يەرلىك مائارىپقا مەبلەخ ئاز بىرىلدى، ئەمما يەرلىكلەر باج ھەق ئىسلاھاتى تۈپەيلى كىرىمى ئازىيىپ كەتكەچكە مائارىپقا سېلىنىمىسى تېخىمۇ يىتىشمىدى، شۇنىڭ بىلەن «مەكتەپلەرنى يىغىش» نى ئەسەبىلەرچە ئېلىپ بېرىش ئارقىلىق چىقىمىنى تىجەشكە ئۇرۇندى. kwi$%  
ئىككىنجى: «مەكتەپلەرنى يىغىش» يەرلىك مالىيىگە زادى قانچىلىك پايدا ئەپ كەلدى؟2009-يىلى خۇاشاڭ گېزىتى مەخسۇس بىر تەكشۈرۈش دوكلاتى ئىشلىگەن بۇلۇپ، مەلۇم بىر يېزا مەكتىپىنى نوقتا قىلغان، بۇمەكتەپنىڭ «مەكتەپلەرنى يىغىش»تىن بۇرۇنقى چىقىمى 263مىڭ 816يۈەن بولغان بولسا، «مەكتەپلەرنى يىغىش» دىن كىيىنكى چىقىمى 213مىڭ 744يۈەن بولغان. شۇنداق بولغاندا بىرمەكتەپ يىلدا50مىڭ يۈەندىن ئارتۇق تىجەپ قالسا، پۈتۈن ناھيەبۇيىچە يىگىرمە مەكتەپتىن يىلىغا بىرمىلىيۇندىن ئارتۇق مەبلەخ تىجىگىلى بۇلىدۇ، ئوتتۇزيىلدا 30مىلىيۇندىن ئارتۇق تىجىگىلى بۇلىدۇ. k r$)nf  
«مەكتەپلەرنى يىغىش» نىڭ ئەسلى مۇددىئاسى مانامۇشۇنداق ھەم تىجەشلىك ھەم ئۈنۈملۈك بۇلۇشنى كۆزلىگەن بولسا، ئەمما ئەمەلىيەتتە ئۇنداق بولمىغان. 5nc W s)  
«مەكتەپلەرنى يىغىش» تىن تېخىمۇ كۆپ ئىسراپچىلىق كىلىپ چىققان. بىرىنجىدىن ئەسلىدىكى مەكتەپلەرنىڭ مائارىپ ئەسلىھەلىرى يېڭى مەكتەپكە ئېلىپ كەلمەي تاشلىنىپ قالغان. كونامەكتەپنىڭ سىنىپ-ئىشخانا بىنالىرىنى يەرلىك ھۈكۈمەت ئىسكىلات قىلغان، ياكى كارخانىلارغاساتقان ياكى باشقا ئىشقا ئىشلەتكەن، ھەتتا چارۋاباقىدىغان قۇتان قىلىۋالغان. يېڭى مەكتەپتە بولسا «مانچىلىك يېڭى ئۇقۇغۇچى يېڭىدىن كەلدى» دەپ ئۇنىڭغا يەنە كىشى بېشىغا پۇل سۇندۇرۇپ يېڭىدىن ئەسلىھە سېتىۋالغان. ئىككىنجىدىن ناھيەدەرىجىلىك مالىيە چىقىمى كېمەيگەن بولسىمۇ، ئەمما باشقا چىقىملار ھەسسىلەپ ئاشقان. مەسىلەن: يېڭى كەلگەن بالىلارغا ياتاق، سىنىپ، تەنتەربىيەمەيدانى، ئىشخانا، كۈتۈپخانا ۋە باشقا تەنتەربىيە ئەسلىھەلىرى بۇلۇپ نەچچەئون ھەسسە مەبلەخ كەتكەن. ئۈچۈنجىدىن، دېھقانلارنىڭ يۈكى ھەسسىلەپ ئاشقان. مەجبۇرى ھالدا شەھەر-بازارلارغا يۆتكەلگەن بالىلار يەنە نۇرغۇن قاتناش ھەققى، تاماق ھەققى، ياتاق ھەققى، دەرىس تۇلۇقلاش ھەققى ۋاھا-كازا ھەقلەرنى ئۈستىگە ئېلىشقا مەجبۇر بولغان. بۇنىڭ بىلەن ئەسلىدىكى تاماقنى ئۈيىدىنلا يەپ چىقىدىغان، ھېچقانداق قاتناش ھەققى، ياتاق ھەققى كەتمەيدىغان بالىلار ئەمدى نۇرغۇن پۇل خەجلەشكە توغراكەلگەن، بۇنىڭ بىلەن دېھقانلارنىڭ يۈكى ئېغىرلاپ كەتكەن، بۇلۇپمۇ قىيىنچىلىقى بار نامراتلار تېخىمۇ نامراتلىشىشقا سەۋەپ بولغان. ئەسلىدىكى شەھەر-يېزىلارنىڭ پەرقىنى كىچىكلىتىش ئەمەس بەلكى چۇڭايتىۋەتكەن. $%U}k=-  
ئۈچۈنجى: مەكتەپەرنى يىغىشتىكى دەسلەپكى باھانە-سەۋەپ « كۈلىمى كىچىك، ئۇقۇتقۇچىلار قۇشۇنى ئاجىز، شارئىتى ناچار...» دېگەنلەردىن ئىبارەت. ئەمما تەتقىقاتلارغا ئاساسىلانغاندا، مەكتەپلەر يىغىلغاندىن كىيىن بالىلارنىڭ ئۈگۈنۈش نەتىجىسىدە ياخشىلىنىش بولمىغان. ئۇنداقتا ئاتالمىش شەھەردىكى ئىسىل مۇھىت، ياخشى ئەسلىھە، داڭلىق ئۇقۇتقۇچىلار يەنە نىمەئۈچۈن بۇبالىلارنىڭ ئۈگۈنۈش نەتىجىسىنى يۇقىرى كۈتۈرەلمىدى؟ يېزاباللىرى شۇنداق دۆتمۇ؟ ياق، ئۇنداق ئەمەس، بۇنىڭىدىكى سەۋەپ كۆپ تەرەپلىمە بۇلۇپ، ئاساسىلىقى بالىلار كىچىكىدىنلا ئاتا-ئانىسى بىلەن بىرگە تۇرىدۇ، شۇنداق بولغاندا ئۇلارنىڭ كۆڭلى توق، رۇھى جەھەتتىن خاتىرجەملىك ھېس قىلىدۇ، مەكتەپلەر يىغىلغاندىن كىيىن بالىلار كىچىكىنەك تۇرۇپلا ئاتا-ئانا ۋە ئۆيدىن ئايرىلىپ، رۇھى جەھەتتىن يىتىمسىرايدۇ، بۇ ئۇلارنىڭ ئۈگۈنۈش نەتىجىسىگە بىۋاستە تەسىر كۆسىتىدۇ. بالىلار يىراقلاردىن كېلىپ ئۇقۇيدىغان بولغاچقا، يولدىكى قاتناش قىيىنچىلىق ۋە ھارغىنلىق مەلۇم جەھەتتىن ئۈگۈنۈش نەتىجىسىگە تەسىر كۆرسىتىدۇ. بالىلار كىچىك بولغاچقا نەچچەمىڭ بالىلار يېتىپ ئۇقۇيدىغان ياتاق تۇرمۇشىغا  كۈنەلمەي رۇھى جەھەتتىن بسىمغا ئۇچۇرايدۇ. كىچىكىنەك تۇرۇپلا ئاشخانىلاردا ئۈچىرەتكە تىزىلىپ تاماق ئېلىپ يىيىشمۇ تەس تۇيۇلىدۇ، نەچچەمىڭ كىشىلىك ئاشخانىلارنىڭ تازىلىق ۋە باشقا تەرەپلەردىن تەلەپكە لايىق بۇلىشىمۇ ناتايىن.  يىغىلغان مەكتەپتە ئادەم سانى ھەددىدىن كۆپ بولغاچقا،  ياتاقتا ئاغرىپ قالغان بالىلار ئاتا-ئانىسىغا ئوخشاش مېھرىبانلىققاتەشبۇلىدۇ-يۇ ئەمما دەمال ئۇنىڭغا ئىرىشەلمەيدۇ. ماناشۇنداق سەۋەپلەر ناھايىتە كۆپ. مانابۇمەسىللەرنىڭ ھەممىسىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن پۇل كىتىدۇ، ئەمما يەرلىك ھۈكۈمەت پۇل تىجەش ئۈچۈن قىلىۋاتقان ئىشى بولغاچقا، بۇمەسىلەر يەنىلا ھەل بولمايدۇ. .0nT*LF  
ئەۋرىشكەئېلىپ تەكشۈرۈشكە قارىغاندا، نەچچەمىڭ كىشىلىك مەكتەپ ئاشخانىسىنىڭ تاماق قۇۋىتى ئۆلچەمگە يەتمەيدىكەن، ئۇزاق يىل تاماق قۇۋىتى ياخشى بولمىغاچقا، بالىلارنىڭ بەدەن ساپاسى تۈۋەنلەپ، ئاخىرىدا بىرئەۋلات تىنى ئاجىزبالىلار مەكتەپتىن چىقىدىكەن. ئوخشاش ياشتىكى بالىلاربىلەن سېلىشتۇرغاندا بۇبالىلارنىڭ تەن ئىگىزلىكى، ئەقلى سەۋىيىسى، بەدەن ساپاسى، پىسخىك ھالىتى، جەمىيەت ئۇمۇمى ئەخلاقى قاتارلىق جەھەتلەردە ئېغىر مەسىللەر ساقلانغان. دېمەك بىرئەۋلات بالىلار ھەممە جەھەتتىن نابۇت بولماقتا. hgZvti  
بۇبالىلارنىڭ چۇڭى 11-12ياش بولسا كىچىكلىرى بەكلا كىچىك، بالىلار بالدۇرلار ئائىلىسىدىن ئايرىلغىنى ئۈچۈن ئائىلە تەربىيىسىدىن مەھرۇم قېلىش، ئاتا-ئانا مېھرىگە قانماسلىق، كۆڭلىدە مېھرى-مۇھەببەت كەمچىل بۇلۇپ يىتىلىش، پىسخىك جەھەتتىن نۇرمال يىتىلمەسلىك قاتارلىق بىرقاتار زور بەدەل تۈلەيدۇ. بۇلار بەئەينى خۇددى «ماشىنائادەم» بۇلۇپ چوڭ بۇلىدۇ خالاس. @3eMvbI  
ياتاق، تاماق ۋە قاتناش ھەقلىرىگە چىقىنالمىغان ئائىللەر باللىرىنى مەكتەپتىن بالدۇرلا چىكىندۈرۈشكەمەجبۇر بۇلىدۇ. بۇنىڭ بىلەن يەنە بىرتۈركۈم بالىلار نابۇت بۇلىدۇ. i K@RQi  
مانابۇنىڭ بىلەن ئەسلىدىكى «شەھەر يېزىلارنىڭ پەرقىنى كىچىكلىتىش» دېگەن شۇئار قۇرۇق گەپكە ئايلىنىدۇ. E; yr46  
تۆتىنجى: مەكتەپ ماشىنىللىرنىڭ ھادىسىگە ئۇچۇراش مەسىللەر شىددەت بىلەن كۈپەيگەن. يېقىنقى نەچچەيىل مابەينىدە مەكتەپلەرنى يىغىش شامىلى تۈپەيلى كىلىپ چىققان ئۇقۇغۇچىلار ئولتۇرغان مەكتەپ ماشىنىللىرىنىڭ قاتناش ھادىسىگە ئۇچىراش ۋەقەلىرى كۈپەيدى. بالىلار كىچىكىنە تۇرۇپلا ئېچىنىشلىق ئۈلۈپ كەتمەكتە، بۇكىشىنىڭ يۈرىكىنى ئىزىدۇ. oCwep^P(v  
خۇلاسە كالام، ئاشۇنداق ئاتالمىش سۈپەتنى ئۆستۈرۈش، مەبلەخ تىجەش شۇئارى ئاستىدىكى مەكتەپلەرنى يىغىش شامىلى ئۇچۇرۇپ نابۇت قىلىۋاتقان يېزاباللىرى قاچانلىققا ھەقىقى مەنىدىكى، قىلچە يالغانچىلىق ئارلاشمىغان ئۇقۇش شارائىتىغا ئىگە بۇلىدۇ؟ مۇشۇخىل خاتا سىياسەتنى تەلۋىلەرچە يولغا قۇيىۋاتقان ئەمەلدارلار ئۆزلىرىنىڭ باللىرىنىڭ ئەنەشۇنداق رۇھى، جىسمانى جەھەتتىن نابۇت بۇلىشىغا چىداپ تۇرالامدۇ؟  ئۈزىنىڭ ئارزۇلىق باللىرىنىڭ قاتناش ھادىسىسىدە ئېچنىشلىق ئۈلۈپ كىتىشىگە  چىداپ تۇرالامدۇ؟ نېمەئۈچۈن گوۋۇيۈەننىڭ بۇ«قارار» ىنىڭ 13-ماددىسىدىكى « ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئۈيىگە يېقىن بۇلۇش ، ئۇقۇشىغا قۇلايلىق بۇلۇش پىرىنسىپىدا چىڭ تۇرۇش» دېگەن بەلگىلىمىسى قۇرۇق گەپكە ئايلىنىپ قالىدۇ؟ p;[.&o J  
2010-يىلى، «مەكتەپلەرنى يىغىش» تىكى كۆپلىگەن مەسىللەر تۈپەيلى گوۋۇيۈەن يەنە « مەكتەپلەرنى يىغىپ باشقۇرۇشنى ۋاقتىنچە كىچىكتۇرۇش» دېگەن ئۇقتۇرۇشنى چىقاردى، ئەمما كاللىسى قىزىغان يەرلىك ئەمەلدارلار نىڭ «قىزغىنلىقى» تېخى تۈگۈگىنى يوق. dyqk[$(  
ھەممىمىز سىياسەت يولغا قويغۇچىلارنىڭ ئۈزىنىڭ يۈرىكىنى تۇتۇپ بېقىپ ئاندىن ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇن ، ئىنسانىيلىققا ئۇيغۇن،  ھەقىقى خەلىقپەرۋەرلىكنى ئەكىس ئەتتۈرەلەيدىغان سىياسەتلەرنى يولغا قۇيىشىغا تەشنابىز. L9[m/(:y  

تۆتتاش 2011-12-31 14:45
مەن بۇرۇن بۇ گەپنى ئاڭلىغان،ئەمدى يەنە بىر قېتىم ئۇقۇپ كۆردۈم.مەكتەپلەرنى ئىخچاملىسا ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ يۆتكەپ قۇيۇش مەسلىسى ئازراق بولسىمۇ ھەل بۇلۇدۇ.لىكىن يەنە نۇرغۇن مەسلىلەر يۈز بىرىدۇ.بىز چېغىمىزدا 600 باللىنى  ئاران تەستە ئۇقۇتۇۋاتساق ھەي!سىلەرنىڭ باشلىقلار ئالى مەكتەپ قۇرامدۇ نىمە؟ ^wIP`dn  
تېمىنى ياخشى يوللاپسىز.مۇشۇنداق ھەممەيلەن كۆڭۈل بۆلگۈدەك تېمىلار بولسا ياخشى بۇلاتتى.

xamalkiz 2011-12-31 22:04
بىزنىڭ مەكتەپنىمۇ كېڭەيتىپ قۇرارمىش. ھېلىمۇ مەكتەپتە 4000دىن ئارتۇق ئوقۇغۇچى بار . بىر كۈنى بىر ئىش چىقسا يەنە بىر كۈنى ئوخشىمىغان بىر ئىش چىقىپ تۇرىدۇ، مەكتەپنىڭ ئەسلىھەلىرىنى ھەر ماۋسۇمدا بىر قېتىم رېمۇنت قىلىپ تۇرسىمۇ يەنلا بۇزۇلۇپ تۇرىدۇ

xayda 2012-01-01 12:30
بىزنىڭ بۇ تەرەپتىمۇ شۇنداق ئىش بولىۋاتىدۇ. ئەمما يېزا تەۋەسىدىكى ئاتا - ئانىلار بالىلىرىنى ناھىيىدە ئوقۇتاي دېسە، ئىقتىسادىي ئەھۋالى يار بەرمەيۋاتىدۇ. دەردى ئىچىدە...

tawpek 2012-01-01 20:43
بىزنىڭ بۇيەردىكىلەر ئاتايەن پوسكامغا بىرىپ تەجرىبە ئىگەللەپ كەلدى.ئاڭلاشلارغا قارىغاندا تەستىقلىنىپ بوپتىمىش.   86@"BNnTh  
;&^S-+  
8GV$L~i  
ئالدىنقى يىلى يىزىمىزدىكى بىر تارماق مەكتەپنى قوشىۋەتكەنتى. باللىرىنى تولوق ئەۋەتىپتۇ.1-2 ھەپتە ئۆتكەندە  شۇيەردىكى خەلق ئوقوغۇچىلارنىڭ ماتىرىياللىرىنى كۆتۆرۆپ يۇقىرى ئورونلارغا بىرىپتۇ. uf^"Y3  
BPIp3i  
ئۇلار دەپتۇكى: qi.|oL9p  
pg*'2AT  
بازار ئىچىگە ئەكىرىپ ئوقىتىمىز دىسە سۆيۆنۆپ باللىرىمىز ھەرنىمە بولسا تىخىمۇ بىلىملىك بولىدىغان ئوخشايدۇ دەپتىكەنمىز، لىكىن يىزا بازىرىدىمۇ ئوخشاشلا مۇشۇ كەنىتتە ئوقوغان ماتىرىياللارنى ئۆتۆپتۇ.يا بازار مەكتەپ بولغاندىكىن تىخىمۇ سەرخىل ماتىرىياللارنى دەرىسلىك قىلىپ ئۆتسۇن، بولمىسا ماتىرىيال ئوخشاش بولغاندىكىن مۇشۇ يەردە ئۆتىۋەرسۇن. 20 ئوقوتقۇچىنى قىينىلىپ قالىدۇ دىسە بىزنىڭ 200 ئوقوغۇچى قىينالمامدىكەن.شۇڭا ئەسلى ئوروندا ئوقوتوش ئىلىپ بارسۇن. يەنە بىرگە جاپالىق يەردە بىرماۋسۇمدىن ئىشلەپ نۆۋەتلىشىش  سىياسىتى باللىرىمىزغا ئەكىس تەسىر بىرىۋاتىدۇ. ئۈچ يىلدا 6 مۇئەللىم سىنىپ مۇدىرى بولوپ مۇشۇمۇ ئىشمۇ دىگەندەك ئىنكاسلارنى قىلغانكەن. B,|M  
bo\|mvB~  
}B^s!y&b  
بۇ گەپتىن تەسىرلەنگەن دانا رەھبەرلىرىمىز، تارماق مەكتەپ ھالىتىدە قويساق مەسىلە ئوبدان ھەل بولمىغۇدەك  دەپ قاراپ شۇرايۇننى مۇستەقىل ئەنگە ئىلىپ ئىزچىل تۈزۈمدىكى مەكتەپ قىلىۋەتتى. [WX+/pm7>  
#B)/d?aa'  
w0^(jMQe^  
مەكتىىۋىمىزنى يىغسىغۇ كۈندە ماڭىدىغان يىرىم يولوم قىسقىرايىتتى بولمىسا. ^?&Jq_oU  
zu^?9k  
` n@[=l~  
^X[Kr=:Jp  
مۇمكىن بولسا تورداشلارنىڭ بۇ تىمىنى ئەلكۇيى مۇنبىرىدىن تىپىپ ئىنكاسلىرىغىچە تولوق بىر قىتىم ئوقوپ چىقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن.

ئۇيغۇرجان 2012-01-14 01:00
بۇ.......................................ھەي ھەممىسى  ئۆز خىيالى بويىچە مائارىپ باشقۇرىدۇ بۇنىڭغا نىمە دىگۇلۇك.

arzu 2012-05-14 18:33
مەكتەپلەرنى يىغىپ باشقۇرغاندا بىزدە مۇنداق ئەھۋاللار كۆرىلىۋاتىدۇ: +qD4`aI   
ئون كېلومېتىر دائىرىدە بىر مەكتەپ بولۇش كېرەككەن، ئۇنداقتا ئوقۇغۇچىلار ياتاقتا ياتمىسا مەكتەپكە بېرىپ كېلىش مەسىلىسى بىر گەپ. ئىقتىسادىي ياخشىلرىغۇ ياتاق، تاماق چېقىمىنى كۆتۈرەلەيدىكەن، ئىقتىسادىي ناچارراقلار ھەم قېرىشىش پېسخىكىسى بارلار (قەستەن ) ئوقۇتمايۋاتىدۇ، نەتىجىدە مەكتەپ يېشىدىكى ئوقۇغۇچىلار كوچىدا كۆپىيىۋاتىدۇ، مەكتەپلاردە ئوقۇغۇچى مەنبەسى ( يەنىلا بىزنىڭ ) ئازلاپ كېتىۋاتىدۇ.

danix 2012-05-15 12:30
     بىزنىڭ مەكتەپتىن تولۇق ئوتتۇرىنى يۆتكەپ كېتىۋىدى، X7NRQ3P@  
تولۇق ئوتتۇرىدا ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ %50 ئوقۇشتىن kS/Zb3  
ۋاز كېچىپ ، جەمئىيەتكە چىقىپ كەتتى . بۇنىڭغا ئاتا- ئانىلار csH1X/3ha\  
بەك نارازى بولىۋاتىدۇ . بىز بولساق ، ناھىيىگە ئوقۇشقا بېرىپ ]*sXISg1  
توختاپ قالغان ئوقۇغۇچىلىرىمىزغا ھە دېگەندىلا ئوقۇشىنى \hv*`ukF  
داۋاملاشتۇرۇش تەربىيىسى ئىشلەشكە سېلىنىۋاتىمىز .

tawpek 2012-05-15 12:52
بىزنىڭ ناھيىدە تولوق ئوتتورا مەكتەپ ئورنى سىتىۋىتىلدى، بۇنىڭغا بىر نەچچە يىل بولدى. Kdik7jL/J  
&qMSJ  
تولوق ئوتتورا مەكتەپ ئوقوتقۇچى-ئوقوغۇچىللىرى ناھيىدىكى قايسى مەكتەپنىڭ بىرەر يىرىم تال سىنىپى بىكار بولسا شۇ يەرگە بىرىپ ئوقوپ سىگانلاردەك كۆچۆرپ يۈرىۋاتقىلى نەچچە يىل بولدى. -]W AB9  
> 9i@W@M  
200000  دىن ئارتۇق نوپوسقا ئىگە بىر ناھيىدە يىڭىدىن سالىمىز دەپ كونىسىنى يوق قىلىپ يىڭىنى سالالمايۋاتىدۇيۇ يەنە مەكتەپ يىغىمىز دەپ جار سىلىپ يۈرىيدۇ. Z3~$"V*ZB{  
z)]_(zZ^  
مۇنبەردىكى ئەرىك مۇئەللىم دەل شۇلارنىڭ بىرىغۇ دەيمەن، مەن ئوقوغان ئاشۇ تولوق ئوتتورا مەكتەپ ئالدىدىن ھەر بىر ئۆتكىنىمدە بىر ئىچىم ئاچچىق بولىدۇ. x_2 [+Ol  
6$ 9n_AS  
6-7 يىلدىن بۇيان  بىر ناھيىگە تولوق ئوتتورا مەكتەپ سىلىپ بىرەلمىدى.مەن ئوقوغاندىمۇ يەر تەۋرەشتە بۇزۇلغان دەپ يىرىمىدە ئاران ئوقوتوش ئىلىپ بارالايىتتى. 9~ K 1+%!  
H2E!A2\m  
قىسقىسى سوتسىيالىزىمنىڭ ئىللىق نورى گۇما ناھيىسىنىڭ تولوق ئوتتورا مائارىپىغا چۈشمىدىمىكىن دەيمەن.

jasuryigit 2012-05-15 13:38
بۇ تولىمۇ ياخشى تېما بولۇپتۇ،  مۇشۇ تېمىلارنى ۋە ئىنكاسلارنى مائارىپنى باشقۇرغۇچىلار كۆرۈپ باقسا  بەك ياخشى بولاتتى

jasuryigit 2012-05-15 13:43
مەنمۇ مۇشۇ توغرىسىدا پوسكامدىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئاغزىدىن خىلى پىكىرلەرنى ئاڭلىدىم، مائارىپنى باشقۇرغۇچىلارنىڭ ئىلگىرى مەكتەپلەرنى يغىۋەتكەن ئاشۇ ئورۇنلارنى قايتا تەكشۈرۈپ بىقىشىنى، بولۇپمۇ ئىقتىسادى ئەھۋالىنى، ئەخلاقىي تەربىيە خىزمىتىنى قاتارلىقلارنى تەكشۈرۈپ بىقىشىنى ئۈمۈد قىلاتتىم، لېكىن، ھەي، ئەپسۇس.........

tawpek 2012-05-15 16:37
پوسكامدىكى شۇ مەكتەپتىكى بىر مۇئەللىم مەكتىۋىدىكى ئەھۋاللارنى بىرمۇ بىر بايان قىلغىنى ئۈچۈن مەكتەپ ۋە مائارىپ ئىدارىسى بىسىم قىلىپ پۈتۈن تور دۇنياسىدىن يوللانمىسىنى بىرمۇ-بىر تازلىغىلى سالدى. [ 3]!*Cd  
( T VzYm y  
كوت كوت توپىمىزدىكى يۈرىچى  دىگەن ئەزا شۇ. پىكىرلىشىپ باقساڭلا ھەيران قالسىلە.

گۈلنىھال 2014-02-17 10:31
‏مەكتەپلەرنى يىغىپ  ، ئوقۇغۇچىلارنى تولۇق ياتاقتا ياتقۇزۇپ ئوقۇتۇش بىر تەرەپتىن ياخشى بولسىمۇ ، يەنە بىر تەرەپتىن سەبىيلىرىمىزنى ئائىلە تەربىيىسىدىن ئايرىپ ، تولۇقلا  « ماڭقۇرتلار » دىن قىلىپ چىقىشمىكىن ، دەپ ئويلاپمۇ قېلىۋاتىمەن . f)({;,q  
T]Vh]|_s  
‏چۈنكى قەلبىدە مۇستەھكەم ئىمان ، يۈكسەك ئېتىقاد شەكىللەنمىگەن ئادەمدە ئەخلاق - پەزىلەت ، ھايا  ...  كەمچىل بولىدۇ شۇ .  شۇڭا مەن  بۇ خىل  «  يىغىپ ئوقۇتۇش » قا  قارشى پىكىردە . E;@` { v  
Om\? 
QDzFl1\P  
‏ھېلىمۇ تەرەققىي قىلدۇق ، زامانىۋىلاشتۇق ... دەپ ، ئۆرىپ - ئادەت ،  ئىمان  - ئېتىقادلاربىر يەرلەردە قېپ قېلىۋاتمامدۇ مانا ؟؟!!!

بابۇر0725 2014-02-19 16:07
مەكتەپلەرنى يىغىش ئەھمىيەتسىز قارغۇلارچە بىر ئىش تەربىيە ئىچىدە ئەڭ مۇھىمى ئائىلە تەربىيىسى ئەمەسمۇ؟

ياسىنجان510 2014-02-19 16:32
  بىزنىڭلا شۇنداقمىكىن دېسەم ھەممە يەردە باركەندە بۇ مەسىلە، ھازىر ئوقۇغۇچىلار ئىچىدە گۇرۇھۋازلىق شەكىللەندى. ئۇيغۇر،خەنزۇ،قازاق...بىزنىڭ مەكتىۋىمىزدە ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپ ئاشخانىسىدىن تاماق يېيىشىنى بەك چىڭ تۇتىۋاتىدۇ،چۈنكى ياتاق ئوقۇغۇچىلىرى مەكتەپ ئۈچۈن تىللا دەرىخى بولۇپ قالدى.

ئابدۇ 2014-03-20 21:15
ساپلا زىيان


查看完整版本: [-- «مەكتەپلەرنى يىغىش» زادى پايدىلىقمۇ؟ --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled