لۇشۈن − (1881 ~1936 )جۇڭگونىڭ ھازىرقى زامان ئەدەبىياتى تارىخىدىكى مەشھۇر يازغۇچى. جۇڭگو يېڭى مەدەنىيەت ھەرىكىتىنىڭ بايراقدارى . ئۇ جېجياڭنىڭ شاۋشىڭ دېگەن يېرىدە تۇغۇلغان. ئۇنىڭ بۇ ئەسىرى «تېڭىرقاش» ناملىق توپلامىدىن ئېلىندى }UXj|SY QMy;?, «بېكىنىۋالغۇچى» دېگەندە چىڭ سۇلالىسى ھۆكۈمىتى يولغا قويغان، چەت ئەللەر بىلەن ئالاقە قىلماسلىق كۆزدە تۇتۇلىدۇ. 0AJ6g@t[ 1^!=J<`K; «توپ - زەمبىرەكلەر دەرۋازىسىنى چېقىۋەتكەندىن كېيىن» دېگەندە ئەنگلىيە جاھانگىرلىكىنىڭ 1840 - يىلى جۇڭگوغا قوزغىغان ئەپيۈن ئۇرۇشى كۆزدە تۇتۇلىدۇ. شۇ قېتىمقى ئۇرۇشتىن كېيىن، چىڭ سۇلالىسى ھۆكۈمىتى بىلەن ئەنگلىيە، فرانسىيە، روسىيە، ياپونىيە، ئامېرىكا، گېرمانىيە، ئىتالىيە قاتارلىق جاھانگىر دۆلەتلەر ئىگىلىك ھوقۇقىمىزنى يوقىتىپ ۋەتەننى ھاقارەتكە قالدۇرىدىغان بىر قاتار تەڭسىز شەرتنامىلەرنى ئىمزالىدى. o$d; Y2K R!*UU'se «مىللىي تەۋەررۈكلىرىمىزنى جانلاندۇرىمىز» دېگەندە 1932 - يىلىدىن 1934 - يىلىغىچە بولغان ئارىلىقتا رەسسام شۈ بېيخۇڭ ۋە ليۇخەيلىنىڭ ياۋروپادىكى بەزى دۆلەتلەرگە بېرىپ، جۇڭگو رەسىملىرى كۆرگەزمىسى ياكى شەخسلەرنىڭ رەسىملەر كۆرگەزمىسى ئاچقانلىقى كۆزدە تۇتۇلىدۇ. |oSyyDYWP
«مىللىي تەۋەررۈكلەرنى جانلاندۇرۇش» دېگەن سۆزنى 1934 - يىل 5 - ئاينىڭ 28 - كۈنى «ئۇلۇغ ئاخشام گېزىتى» بۇ خەۋەرنى بەرگەندە ئىشلەتكەن. bxkp9o .}SW`RPk «سىمۋولىزم» − 1934 - يىل 5 - ئاينىڭ 28 - كۈنى «داۋەنباۋ» گېزىتىدە مۇنداق خەۋەر قىلىنغان: «سوۋېت روسىيىسىدىكى سەنئەت ساھەسىدىكىلەر رېئالىزمچى ۋە سىمۋولىزمچىدىن ئىبارەت ئىككى تەرەپكە بۆلۈنۈپ كەتكەن». رېئالىزمچىلار تەدرىجىي خارابلاشقان. سىمۋولىزمچىلا 1kb?y4xeJ !uO|1
b ر بولسا، ھۆكۈمەت ۋە ئاۋامنىڭ بىردەك تەشەببۇس قىلىشى بىلەن گۈللەپ ياشناشقا باشلىغان. سەنئەتچىلەر جۇڭگونىڭ رەسىم، ھۆسنخەت ئەسەرلىرىنى كۆرۈپ سىمۋولىزمچىلار بىلەن بىرلەشكەندىن كېيىن، جۇڭگو تىياتىرچىلىقى سىمۋولىزمنى قوللىنىش كېرەكلىكىنى ئەسلىگەن. شۇڭا ... جۇڭگونىڭ مەشھۇر تىياتىر ئارتىسى مېي لەنفاڭ قاتارلىق كىشىلەرنى كېلىپ ئويۇن قويۇشقا تەكلىپ قىلغان. لۇشۈن: «چىلتەكلىك ئەدەبىيات. كىم خارابلىشىۋاتىدۇ»ناملىق ئەسىرىدە «داۋەنباۋ» نىڭ بۇنداق بۇرمىلانغان خەۋىرىنى تەنقىد قىلغان. لۇشۈن مۇنداق دەپ كۆرسەتكەن: سىمۋولىزم سوۋېت ئىتتىپاقىنىڭ ئۆكتەبىر ئىنقىلابى دەۋرىدە خارابلاشتى. رېئالىزم بولسا «گۈللەپ ياشنىدى». سىمۋولىزم 19 - ئەسىرنىڭ ئاخىرلىرى فرانسىيىدە گۈللەنگەن ئەدەبىيات - سەنئەت پىكىر ئېقىمىدىكى بىر تەرەپ بولۇپ، ئۇنىڭ قارىشىچە، رېئال دۇنيا ساختا، ئازابلىق بولىدۇ، «يەنە بىر دۇنيا» چىن، گۈزەل بولىدۇ. سەزگۈ ئەزالىرىنى چۈشىنىكسىز تىل ۋە ئوبرازلار بىلەن غىدىقلاپ خىرە - تۇتۇق، سىرلىق خىيال پەيدا قىلىپ، مەلۇم «پەرەز» نى، يەنى ئاتالمىش «سىمۋول» نى شەكىللەندۈرۈش، بۇنىڭدىن پايدىلىنىپ، بۇ خىل ساختىلىقنىڭ «يەنە بىر دۇنيا» ئىكەنلىكىدىن بېشارەت بېرىشنى تەلەپ قىلىدۇ. }`
f%"Z نىچشې (1844-1900) گېرمانىيىلىك پەيلاسوپ، ئىرادىچىلىك ۋە «كامىل ئىنسان» پەلسەپىسىنىڭ تەرغىباتچىسى. ئۇ ئۆزىنى «قۇياش» دەپ ئاتاپ، كېيىن ساراڭ بولۇپ ئۆلگەن. بۇيەردە بايان قىلىنغان نىچشېنىڭ سۆزلىرى ئۇنىڭ پەلسەپە ئەسىرى «زورو ئاستېر شۇنداق دەيدۇ» نىڭ كىرىش سۆزىدە ئۇچرايدۇ. *ubLuC+b 9p2"5x «گومېنداڭ ھۆكۈمىتى»1933 - يىل 6 - ئاينىڭ 4 - كۈنى ئامېرىكا بىلەن «پاختا، بۇغداي ئۈچۈن قەرز پۇل» (جەمئىي 50 مىليون ئامېرىكا دوللىرى) توختامى تۈزگەن؛ بۇنى ئامېرىكىنىڭ بۇغداي ۋە باشقا نەرسىلىرىنى، پاختىسىنى سېتىۋېلىشقا سەرپ قىلغانىدى. ئاپتور بۇ rAP+nh ans *J1pxZ^ يەردە ئەنە شۇ ئەھۋاللارنى كۆزدە تۇتسا كېرەك. ``aoLQc` .(1=iL_3e NmOQ7T oY +RG|j@
|