سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشى
تولۇقسىز 7- يىللىقلارنىڭ تىل- ئەدەبىيات دەرسلىكىدىن تەييارلىق vhL/L?NB$
2010 – 2011-ئوقۇش يىلى 1- مەۋسۇم :z a:gs0
\>)#cEX5 C#:L.qK Ø پەن تۈرى ... تىل - ئەدەبىيات (7- يىللىقلار ئۈچۈن) r"=6s/q7 n--w-1 Ø بۆلەك ماۋزۇسى ... تۆتىنچى بۆلەك – ئۆزلۈك ۋە كىملىك U_
*K%h\m @A;Ouu( Ø دەرس تېمىسى ... ئۇيغۇر تىلى مۇنبېرى-بەزى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشى V-.Nc# R Ø دەرس خاراكتېرى ... ئۇيغۇر تىل نەزەرىيە دەرسى E`aAPk_y @%}4R`S0 Ø دەرسنىڭ سائەتلەرگە بۆلۈنۈشى ... بىر سائەتلىك دەرس B[Gl}(E ck"lX[d1 Ø دەرس تەييارلانغان ۋاقىت... -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى K9 tuiD+j ,&X7D] Ø دەرس ئۆتۈلگەن ۋاقتى ... - يىلى - ئاينىڭ - كۈنى )n&@`>vm Hve'Z,X Ø يېڭى دەرسكە كىرىش ... |re>YQ!zd GVaIZh< 1. تۆۋەندىكى سۆزلەر ئىچىدە قايسىسى جانلىق تىلغا تەۋە قايسىسى يېزىق تىلىغا تەۋە؟ x\r[Zp| 9ne13qVm+ قارىماي؛ قاراماي؛ سوغىسالام؛ سوغا-سالام #_b
U/rk)* rh6gB]X]3: ئانىتىل؛ ئانا تىل؛ ئالتىكىشى؛ ئالتە كىشى _7#9nJ3| ky^p\dMh 2. تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ قايسىسى توغرا؟ zP8a=Iv ]hPu ئالماسى؛ ئاتاسى؛ دەرياسى؛ تەرى؛ چېكى :&{:$-h! yyj?hR@rZ Ø ئوقۇتۇش نىشانى ... Hj>(kL9H f[AN=M"B"s 1. ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرىنىڭ قانداق ئەھۋالدا ‹‹ئې، ئى›› تاۋۇشلىرىغا ئاجىزلىشىدىغانلىقىنى بىلىۋېلىش. v|WT m# Y2j>@ 2. سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشىدىكى ئومۇمىي يۈزلىنىشنى بىلىۋېلىش. %]2hxTV 5 +Ei!E89 3. بەزى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تەركىبىدىكى ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرىنىڭ ئاجىزلاشماسلىق سەۋەبىنى چۈشىنىۋېلىش. w[5uX> _5nS!CN Ø ئوقۇتۇشتىكى موھىم نوقتىلار ... R7q\^Yzo %z0;77[1 I 1. ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرىنىڭ قانداق ئەھۋالدا ‹‹ئې، ئى›› تاۋۇشلىرىغا ئاجىزلىشىدىغانلىقىنى بىلىۋېلىش. Xiy9Oeq2uh E=H>|FgS 2. سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشىدىكى ئومۇمىي يۈزلىنىشنى بىلىۋېلىش. {Tps3{|wt $j+RUelFY 3. بەزى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تەركىبىدىكى ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرىنىڭ ئاجىزلاشماسلىق سەۋەبىنى چۈشىنىۋېلىش. {CO]wqEj #{m~=1%;Ya Ø ئوقۇتۇشتىكى قىيىن نوقتىلار ... prWK U F&Bh\C)] سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشىدىكى ئومۇمىي يۈزلىنىشنى بىلىۋېلىش. t-;zgW5mwF k
Y}r^NaQA Ø ئوقۇتۇش قوراللىرى ... @PaOQ
@ SU,#:s( دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى ، دوسكا، بور قاتارلىقلار . +nz6+{li\ 7gk}f%,3P Ø ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى ... P[G.LO ma gZmY~ ئوقۇتقۇچى يېتەكلەش ، تولۇقلىما بېرىش ، ئوقۇغۇچىلار سۆزلەش ، پىكىر قىلىش، قول سېلىپ ئىشلەش، ئۆزئارا سۆھبەت ۋە لېكسىيە ئۇسۇلى قوللىنىلىدۇ . Wq+a5[3" C8xx R~mq Ø ئوقۇتۇش جەريانى ... o#^(mGj_. =hP7Hea(N 1. ئۇيغۇر تىلىدىكى قانداق تاۋۇشلار ئاجىزلىشىدۇ؟ + n)_\@aQ x @a3STKT ئانا تىلىمىزدىكى بىر قىسىم سۆزلەرگە قوشۇمچىلار ئۇلانغاندا، ئۇلارنىڭ تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلار ئاجىزلىشىدۇ ۋە ئاجىزلاشقىنى بويىچە يېزىلىدۇ. مەسىلەن: v>[U*E mnG\qsKNLK باش + ىم = بېشىم؛ خەت + ى = خېتى؛ ئال + ىپ = ئېلىپ ld7B!_b< #B^
A"?*S 2. ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى قانداق ئەھۋالدا ‹‹ئې›› تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ؟ ,\Q^[e!m~ N|N#- ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى بىلەن تۈزۈلگەن بىر بوغۇملۇق سۆزلەرگە ‹‹ئى›› تاۋۇشى بىلەن باشلانغان قوشۇمچىلار ئۇلانغاندا، ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى ‹‹ ئې›› تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ ۋە شۇنداق يېزىلىدۇ. مەسىلەن: Zw`9B .XVW2ISv ئات + ى = ئېتى؛ قان + ىم = قېنىم؛ بەر + ىپ = بېرىپ Rt9S j1141md5 3. قانداق ئەھۋالدا ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى ئاجىزلاشمايدۇ؟ SZ
&I4-
0DB8[#i%: بەزى بىر بوغۇملۇق سۆزلەر تۇراقلىق ئۇرغۇغا ئىگە بولغانلىقتىن قوشۇمچە ئۇلانغاندا، بۇنداق سۆزلەردىكى ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى ئاجىزلاشمايدۇ ھەم يازغاندىمۇ ئاجىزلاشتۇرۇلماي يېزىلىدۇ. مەسىلەن: '|
6ZPv&N XZ&cTjNB& قار + ى = قارى؛ تەم + ى = تەمى؛ سان + ى = سانى 6]^~yby P
`
:Bm@eN 4. قانداق ئەھۋالدا ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى ‹‹ئى›› تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ؟ )s~szmJoVD ^D5+S`V كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنىڭ ئاخىرقى بوغۇمىدا ‹‹ئا، ئە›› تاۋۇشلىرى بولسا، بۇ سۆزلەرگە قوشۇمچىلار ئۇلانغاندا، ئەگەر شۇ بوغۇم ئوچۇق بوغۇمغا ئۆزگەرسە، ‹‹ئى›› تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ ھەم شۇنداق يېزىلىدۇ. مەسىلەن: +td]g9Ie 8JFvz(SK> ئاسان + ى = ئاسىنى؛ دەپتەر + ىم = دەپتىرىم؛ گۈللەر + ىم = گۈللىرىم. nSr_sD6" /Pyj|!C3`q قىسقىسى، قائىدە بىلەن مىسال بىرلەشتۈرۈلۈپ، ئوقۇتۇش مەزمۇنى خۇلاسە قىلىنىدۇ. crbph.0 (Zz8 ldO Ø تاپشۇرۇق مەزمۇنى ... L']"I^(N [lz#+~rOS كۆنۈكمە سۇئاللىرىنى تولۇق ئىشلەپ كېلىش تاپشۇرۇلىدۇ. s|[CvjL#0 o6/"IIso3 Ø دوسكا لايىھەسى ... [aF"5G X8\UTHT&0 f?TS#jG4} </
b_Rar k\RS L >
vXS6`; j=c< Lo` CF
v ]wS \odns Ø دەرستىن كيىنىكى قايتارما ئانالىز ... v5&W)F w_DaldK* ?O"zp65d(
|