查看完整版本: [-- تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ardam 2011-10-12 08:28

تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى

تولۇقسىز 7-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات H l@rS  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق [f}1wZ*  
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 1-مەۋسۇمى ئۈچۈن) /([aD~.  
  @gOgs  
دەرس ئۆتكۈچى 9'M_tMm5  
دەرس سائىتى JiR|+6"7  
دەرس خاراكتېرى j3>< J  
تەييارلانغان ۋاقىت  ^8iy(  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت b+3pu\w `  
بىر سائەت D"MNlm  
ئۇيغۇرتىلى z|9 ^T@)  
  =X`/.:%|[  
  ':Te#S  
دەرس تېمىسى a7+BAma<  
تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى f.,-KIiF  
سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى _+UD>u{  
يېڭى دەرسكە كىرىش kJ~^  }o  
ئوقۇغۇچىلار تۆۋەندىكى سوئاللار ئارقىلىق يېتەكلىنىدۇ: *u-TNg  
$NqT ={!  
1. تىلىمىزدا جەمئىي قانچە تاۋۇش بار؟ ئۇلارنىڭ قانچىسى سوزۇق تاۋۇش، قانچىسى ئۈزۈك تاۋۇش؟ r lW  
=eYrz@,  
2. سوزۇق تاۋۇشلارغا قوشۇمچىلارنى ئۇلاشتا نېمىلەرگە دىققەت قىلىش كېرەك؟ v2dCna\  
+K]kGF  
ئوقۇتۇش نىشانى ]0g<][m  
ئوقۇتۇش نىشانى umK~K!i  
مۇھىم Whod_Uk  
قىيىن ZWxq<& Cg  
d7qHUx'=z  
1. ئۇيغۇر تىلىدىكى تاۋۇشلارنىڭ سوزۇق ۋە ئۈزۈك تاۋۇش دەپ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدىغانلىقىنى بىلدۈرۈش. g,@0 ;uVq  
cF7I  
2. سوزۇق تاۋۇشلار ۋە ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ نېملىكىنى بىلدۈرۈش. }PTYNidlR  
qCi6kEr  
3. ئۇيغۇر تىلىدىكى تاۋۇشلانىڭ ماسلىشىشى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى ۋە ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى دەپ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدىغانلىقىنى بىلدۈرۈش. qM~ev E$%  
T \5 5uQ  
4. سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشىنىڭ نېمىگە قارىتىلغانلىقىنى بىلدۈرۈش. Pwn"!pk  
M.iR5Uh  
5. سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلىشىشىنى چۈشەندۈرۈش. z=J%-Hq>  
G%_6" s  
6. سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىشىنى چۈشەندۈرۈش. Z6F>SL  
tkx 1iBW=  
7. بەزى سۆزلەرگە قوشۇمچىلارنى ئۇلاشتا، تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىش قانۇنىيىتىگە بېقىنمايدىغانلىقىنى بىلدۈرۈش. y1z<{'2x  
'# K:e  
  l1BbL5#1Q>  
  Z'sAu#C  
  Itn7Kl  
  BZAeg ">3  
  $50rj  
  ];BGJ5^j  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى !O=?n 
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار q-c9YOz_  
h& |wqna  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى AF{k^^|H  
يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش، سۆھبەت ۋە لېكسىيە سۆزلەش ئۇسۇلى قوللىنىلىدۇ. F?j;3@z[A  
oo\0X  
ئوقۇتۇش جەريانى x}TDb0V  
بۇ دەرس بىر سائەتلىك دەرس بولۇپ، بۇنىڭدا تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشىنىڭ قانچە تۈرگە بۆلۈنىدىغانلىقى، سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى ۋە لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىشى ھەققىدىكى مەزمۇنلار چۈشەندۈرۈلىدۇ. 5,:tjn  
.%+`e  
سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلىشىشى: 6y)xMX  
:W5*fE(i  
تۈپ سۆزلەردىكى شۇنىڭدەك تۈپ سۆزلەرگە ئۇلىنىدىغان قوشۇمچىلار تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى جەھەتتىن ئۆزئارا ماسلىشىپ كېلىشى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلىشىشى بولىدۇ. U{D ?1tF  
?mY )m +  
سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىشى: +3vK=d_Va  
5gI@~h S  
سوزۇق تاۋۇشلار تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلىشىپ كېلىش بىلەن بىرگە يەنە لەۋ ھالىتى جەھەتتىنمۇ ئۆزئارا ماسلىشىپ كېلىدۇ. ئۇيغۇر تىلىدىكى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنىڭ بىرىنچى بوغۇمىدا لەۋلەشكەن سوزۇق تاۋۇشلار كەلسە، شۇنىڭغا مۇناسىپ ھالدا كېيىنكى بوغۇملاردىمۇ لەۋلەشكەن سوزۇق تاۋۇشلار كېلىدۇ. JU<<,0  
-sO EL{  
قوشۇمچىلارنى ئۇلاشتىمۇ ئاخىرقى بوغۈمى لەۋلەشكەن سوزۇق تاۋۇشتىن تۈزۈلگەن بىر بوغۇملۇق ياكى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرگە قوشۇمچىلار قوشۇلغاندا، قوشۇمچىلارنىڭ لەۋلەشكەن سوزۇق تاۋۇشلۇق شەكلى قوشۇلىدۇ. ئوخشاشلا لەۋلەشمىگەن سوزۇق تاۋۇش بولسا، لەۋلەشمىگەن سوزۇق تاۋۇشلۇق شەكلى قوشۇلىدۇ. +ls *04  
5/:Zj,41{  
ئوقۇتۇش جەريانى 4x8mJ4[H^  
  uHz D  
uT]_pKm  
تىلىمىزدا يەنە سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىش قانۇنىيىتىگە بويسۇنمايدىغان بىر قىسىم تەركىبلەرمۇ بولىدۇ.ئاخىرىدا بۇ ھەقتە چۈشەنچە بېرىلىپ دەرس مەزمۇنى خۇلاسە قىلىنىدۇ. aeSy, :  
7jts;H=  
تاپشۇرۇق * +A!12s@  
كۆنۈكمە سوئاللىرىنى ئورۇنداپ كېلىش تاپشۇرۇلىدۇ. (nBJ,v)  
/^/'9}7  
دوسكا لايىھەسى 0pkU1t~9  
تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى b;soMilz  
OY"{XnPZ  
سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى hCr7%`  
                                                         لەۋ ھالىتى جەھەتتىن p[Q   
سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى Lk3@E u)  
تاۋۇشلارنىڭ                                             تىل ئورنى جەھەتتىن -QZped;?*  
ماسلىشىشى      ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى R_@yj]%H=  
xTAC&OCk^[  
دەرستىن كېيىنكى evszfCH'J  
 ئانالىز rvr Ok  
  r."Dc  
تەستىقلاش پىكىرى MR+ndB<  
  2I>CA [qp  

koksangun 2011-10-12 09:41
تولۇق ئوتتۇرىنىڭ ئومۇمىي تەكرارىدىمۇ بەك زۆرۈر بۇ مەزمۇن ، يوللىغۇچىغا كۆپ تەشەككۇر ، مەنپەئەتلەندىم .

tawpek 2011-10-12 19:19
قوشتىل سىنىپلارغا مۇشۇنداق ئايرىم ئورونلاشتۇرۇلغانكەن دەرىسلىككە ، بۇندااقتا ئايرىم دەرىس تەييارلاپ مەخسۇس ۋاقىت چىقىرىپ ئۈنۈملۈك بولغۇدەك، لىكىن ئادەتتىكى سىنىپلاردا ئۇنداق ئەمەستە.

ozqan 2011-10-12 22:38
تىل ئارا سوزۇق تاۋۇشلار  تىل ئالدى سوزۇق تاۋۇشلار بىلەن بىرگە كەلسە  تىل ئالدىغا  مايىل ، تىل ئارقا سوزۇق تاۋۇشلار بىلەن بىرگە كەلسە تىل ئارقىغا مايىل تەلەپپۇز قىلىنىدۇ ، دېگەن قائىدىگە ئەمەل قىلىمىزمۇ -يوق ؟ ئەگەر ئەمەل قىلساق : «ئالىم »دېگەن سۆز تەركىبىدىكى  تاۋۇشلارنى  سوزۇق  تاۋۇشلارنىڭ تىل  ئورنى (تىل ئارقا ) جەھەتتىن ماسلىشىشىغا تەۋە  دەپ ، «قەلبىم »دېگەن سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلارنى تىل ئالدى جەھەتتىن ماسلاشتى دەپ قارىساق بولدۇ . &O!d!Pf  
   مۇھاكىمە يىغىنلىرىدا مۇشۇنداق ئايرىش تەشەببۇس قىلىنىۋاتىدۇ ، لېكىن مەشىق ماتىرياللىرى  ۋە تەقلىدىي سوئاللارنىڭ كۆپۈنچىسىدە سوزۇق تاۋۇشلار تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەرنى  سانىغاندا بۇنداق سۆزلەر   سانالمايۋاتىدۇ .

akram123 2012-04-01 09:52
تولۇق ئوتتۇرىنىڭ ئومۇمىي تەكرارىدىمۇ بەك زۆرۈر بۇ مەزمۇن..رەخمەت!

bagqut 2012-04-03 20:50
تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى ئۇيغۇرتىلى گىرامماتىكىسىدىكى ئەڭ ئىنچىكە ھەم مۇرەككەپ مەزمۇن بۇ ھەقتە كەسىپداشلاربىلەن پىكىرلىشىدىغان مەسىلىلەر ئاز ئەمەس.

kalbinur 2012-05-10 10:47
ياخشى بوپتۇ...............

ediqut 2012-09-02 12:43
تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى ئۇيغۇر تىلى گىرامماتىكىسىدىكى بىر قەدەر ئىنچىكە ئىزدىنىش زۆرۆر مەسىلىلەرنىڭ بىرى .بۇ ھەقتە كەسىپداشلار بىلەن كۆپرەك پىكىرلىشىشنى ئىستەيمەن.

ھەمراجان 2012-10-29 10:52
ناھايىتى ئەتراپلىق تۈزۈلگەن پىلانكەن، ياخشى پايدىلاندىم، رەخمەت سىزگە

tunyukuk 2012-10-29 13:47
引用第3楼ozqan于2011-10-12 22:38发表的 : تىل ئارا سوزۇق تاۋۇشلار  تىل ئالدى سوزۇق تاۋۇشلار بىلەن بىرگە كەلسە  تىل ئالدىغا  مايىل ، تىل ئارقا سوزۇق تاۋۇشلار بىلەن بىرگە كەلسە تىل ئارقىغا مايىل تەلەپپۇز قىلىنىدۇ ، دېگەن قائىدىگە ئەمەل قىلىمىزمۇ -يوق ؟ ئەگەر ئەمەل قىلساق : «ئالىم »دېگەن سۆز تەركىبىدىكى  تاۋۇشلارنى  سوزۇق  تاۋۇشلارنىڭ تىل  ئورنى (تىل ئارقا ) جەھەتتىن ماسلىشىشىغا تەۋە  دەپ ، «قەلبىم »دېگەن سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلارنى تىل ئالدى جەھەتتىن ماسلاشتى دەپ قارىساق بولدۇ .    مۇھاكىمە يىغىنلىرىدا مۇشۇنداق ئايرىش تەشەببۇس قىلىنىۋاتىدۇ ، لېكىن مەشىق ماتىرياللىرى  ۋە تەقلىدىي سوئاللارنىڭ كۆپۈنچىسىدە سوزۇق تاۋۇشلار تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەرنى  سانىغاندا بۇنداق سۆزلەر   سانالمايۋاتىدۇ .
z?3t^UPW  
               ھەقىقەتەن شۇنداق بولىۋاتىدۇ، ئۆزقان مۇئەللىم، سىز ئېيتقان مۇشۇ مەسىلىدە مېنىڭمۇ بېشىم بەك ئاغرىيدۇ. ئەسلى دېيىلىۋاتقان نەزەرىيىۋىي قائىدىنى  تۇتساق، تەكراردىكى پايدىلىنىش ماتېرىيالىمىز ئۇنىڭغا ئوخشىمايدۇ. «ئې، ئى» تاۋۇشلىرى بىلەن بىللە كېلىپ قالغىنىنى بەزىدە سانغا كىرگۈزسە، بەزىدە سانغا  كىرگۈزمەيدۇكەن. hj4mbL  
بىزگە مۇندىن 30 نەچچە يىل ئىلگىرى ئۇنىۋېرسىتېتتىكى ئۇستازلىرىمىزمۇ بۇ ئىككى  سوزۇق تاۋۇشنىڭ ئارا سوزۇق دەپ ئاتىلىشى ئۇلار ئۆزىنىڭ ئالدى-كەينىدىكى تاۋۇشلارنىڭ تەسىرىدە ئۇلارغا ماسلىشىپ، ئۇ تاۋۇشلار قانداق كەلسە شۇلار بىلەن ماسلىشىپ كېلىدۇ دەپ چۈشەندۈرگەن ئىدى. شۇنداق بولغاندا بىز مەلۇم بىر سۆزنىڭ تەركىبىدىكى بۇ تاۋۇشلارنى نەزەرگە ئالمايلا باشقا سوزۇق تاۋۇشلارنى ئاساس قىلىپ تۇرۇپ ئايرىۋەتسەكمۇ توغرا چىقاتتى. بىراق ھازىر مۇشۇ تەكراردا... ھەي. باش بەك قېتىپلا تۇرىدۇ. Tb!Fv W  
Kj{(jT  
N|5fkx 
.  

بابۇر0725 2014-02-18 00:02
مەشىق قىسمىنى تۇلۇقلاش بەكمۇ زۆرۈر ئىكەن

گۈلنىھال 2014-02-19 17:30
‏بۇ دەرس ئەتراپلىق تەييارلىنىپتۇ ،  رەھمەت !

2433 2014-03-04 14:15
     5"9 '=LV~  
تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى ئۇيغۇرتىلى گىرامماتىكىسىدىكى ئەڭ ئىنچىكە ھەم مۇرەككەپ مەزمۇن

بابۇر0725 2014-03-13 23:49
تەكرار قىلىشقا بەكمۇ لازىم بولىۋاتقان ئاخىرى تاپتىم.رەھمەت سىزگە


查看完整版本: [-- تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled