查看完整版本: [-- جۈملە بىلەن  باغلىنىشى يوق سۆزلەر --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> جۈملە بىلەن  باغلىنىشى يوق سۆزلەر [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ozqan 2011-10-12 00:04

جۈملە بىلەن  باغلىنىشى يوق سۆزلەر

دەرس تېمسى : eJ +;!0  
[6K2V:6:  
جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر gn1`ZYg  
Ev0GAc1  
8A"[n>931  
دەرس شەكلى :   ئۇيغۇر تىلىدىن تەكرار L Tp5T|O  
B/q/sC  
g-pDk*|I,Q  
ئوقۇتۇش نىشانى : ?4Lb*{R  
TSdjX]Kf  
بىلىم ، ئىقتىدار نىشانى : MVjc.^  
j8?$Hk  
1.جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەرنىڭ تۈرىنى بىلىش  (مۇھىم نۇقتا ) .!KlN%As  
Wq0h3AjR  
2.قاراتما سۆز،قىستۇرما سۆز،ئىملىق سۆز ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر نىڭ نېمىلىكىنى بىلىش ، ھەر بىرگە مىسال ئالالايدىغان بولۇش ، ئۇلارنى جۈملە ئىچىدىن پەرىقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش (مۇھىم نۇقتا ) $%;NX[>j  
/ Zz2=gDY  
3.قاراتما سۆز بىلەن جۈملىنىڭ ئىگىسىنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش (مۇھىم ۋە قىيىن نۇقتا ) I-kM~q_  
4dMwJ"V  
4.قىستۇرما جۈملە بىلەن بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىنىڭ باش جۈملىسىنى پەرىقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش (قىيىن نۇقتا ) '0H +2  
IAnY+= ^  
ھېسسىيات، پوزۇتسىيەت، قىممەت قارىشى  نىشانى : 2r?g|< :  
~Ufcy{x#  
ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئانا تىلغا بولغان تونۇشىنى يەنىمۇ ئۆستۈرۈپ ، ئۇنىڭدىن توغرا ، ئۈنۈملۈك پايدىلىنىش ئېڭى يېتىلدۈرۈش . cJ!wZT`  
,>{4*PM(  
جەريان ۋە ئۇسۇل لايىھەسى  ھەم ئۇنى ئەمەلىيلەشتۈرۈش : ed{z^!w4  
!! 2~lG<]  
B'yN &3  
يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش : r2""p  
p@cPm8L3  
بىر پارچە يۇمۇر ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش : /DbwqBx  
Qx.E+n\  
كونا ساۋاقداشلاردىن ئىككىسى كوچىدا  ئۇچرىشىپ قالدى . ئۇلار نەچچە ئون يىل ئىلگىرىكى مەكتەپ ھاياتىنى ئەسلەپ ئۆتتى . E8%O+x}  
#7Qn\C2  
دوستۇم ، بىر ئىشقا زادى ئەقلىم يەتمەيدۇ ،-دېدى بىرى ، _ئاشۇ لېسنىڭ مەشھۇر ئەدەبىي تەنقىدچى بولۇپ كەتكىنىنى قارا . c%xxsq2n  
T+sO(;  
_ ھەي ، بۇنىڭ نېمىسىگە ئەجەپلىنىسەن ،_دېدى يەنە بىرى _ئۇ مەكتەپتە ئوقۇۋاتقان چاغلىرىدىلا ئەدەبىياتنى ياخشى كۆرمەيتتىغۇ . )j6S 
oWXvkDN   
?\c*DNM'  
ئوقۇتقۇچى پائالىيىتى : DCw ldkdJN  
i~K~Czmok+  
يۇقۇرقى يۇمۇردىكى ئاستى سىزىلغان سۆزلەر جۈملىنىڭ قايسى بۆلىكى ؟ نېمە ئۈچۈن ؟ ئۇنداقتا بۇ سۆزلەر قانداق سۆز ؟ VLQf uh;  
(q +Q.Q  
WBC'~h<@  
  تەييارلىق سىنىقى : ia?8 Z"&lK  
~hM4({/QN  
 ساۋاقداشلار ، يېڭى دەرسكە سوئال تەييارلاپ كەلدىڭلارمۇ ؟ بۇ دەرستىن  نېمىلەرنى بىلگۈڭلار بار ؟ قانداق مەسىلىلەرنى ئايدىڭلاشتۇرۋېلىشنى ئۈمىد قىلىسىلەر ؟ CrqWlO  
RQe#X6'h  
=&}dP%3LC)  
   يېڭى دەرس ماۋزۇسى : RYvS,hf 6z  
*,Y+3yM  
جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر eb+[=nmP  
(<3'LhFII  
m3,]j\  
ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچى پائالىيىتى : fv`%w  
se(_`a/4Q  
دەرسكە مۇناسىۋەتلىك مۇھىم نۇقتىلارنى سۆھبەت ئۇسۇلىدىن پايدىلىنىپ ئىگىلەش . !xa,[$w(^  
mtJI#P  
جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر دېگەن نېمە ؟ b]*9![_  
m2VF}% EIr  
جۈملە بۆلەكلىرى بىلەن سىنتاكسىسلىق مۇناسىۋەتتە بولمايدىغان جۈملە بۆلەكلىرىدىن ئۆزىگە خاس ئىنتوناتسىيە ۋە تىنىش بەلگى (ob eEH5J  
/  
لىرى ئارقىلىق ئايرىلىپ تۇرىدىغان تەركىبلەر جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەر دەپ ئاتىلىدۇ . xt40hZ$  
9h~>7VeZ)  
خۇسۇسىيەتلىرى : 9-)oA+$  
r#^X]  
1.جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەر جۈملىدە بىرەر سىنتاكسىسلىق ۋەزىپە ئۆتىمەيدۇ ، ئۇلار جۈملە تەركىبىدىن چىقىرۋېتىلسىمۇ ، جۈملىنىڭ مەنىسى ۋە تۈزۈلۈشىگە ھېچقانداق تەسىر كۆرسەتمەيدۇ . 3LX<&."z  
2rD`]neA  
2. جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەر ئەدەبىي ئېغىز تىلىدا ئىنتوناتسىيە ئارقىلىق ، ئەدەبىي يېزىق تىلىدا تىنىش بەلگىلىرى ئارقىلىق ئۆزى تۇرىۋاتقان جۈملىدىكى بۆلەكلەردىن ئايرىلىپ تۇرىدۇ . 8[}MXMRdb  
l=bB,7gL  
جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر ئىپادىلىگەن مەنىسىگە ئاساسەن قاراتما سۆز ، قىستۇرما سۆز ، ئىملىق سۆز ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆز دېگەن تۆت تۈرگە بۆلۈنىدۇ . hwkol W  
;>|:I(l;  
1.      قاراتما سۆز _Z5l Nu  
rN} {v}n  
جۈملىدە ئىپادىلەنگەن پىكىرنىڭ كىمگە ، نېمىگە قارىتىلغانلىقىنى كۆرسىتىش ياكى باشقىلارنىڭ دىققىتىنى جەلپ قىلىش ئۈچۈن قوللىنىلغان ، جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز قاراتما سۆز دەپ ئاتىلىدۇ . #). om*Xh  
uXu'I  
 ئۇيغۇر تىلىدا ئىسىملار قاراتما سۆز بولۇپ كېلىدۇ ، قاراتما سۆزلەر بەزىدە سۆز،  بەزىدە سۆز بىرىكمىسى شەكىلدە كېلىدۇ . :NS;y-{^^y  
r 'pFHX  
قاراتما سۆزلەر كۆپ ھاللاردا جۈملىنىڭ بېشىدا ياكى ئاخىرىدا  كېلىدۇ . قىسمەن ھالدا جۈملىنىڭ ئوتتۇرسىدىمۇ كېلىدۇ . '_@=9 \<  
@T]gw J  
قاراتما سۆزلەر جۈملىدىكى باشقا سۆزلەردىن پەش ئارقىلىق ئايرىپ يېزىلىدۇ . kn`KU.J.  
O)&xT2'J  
2.قىستۇرما سۆزلەر duV|'ntr  
C6CX{IA]  
جۈملىدە ئىپادىلەنگەن پىكىرگە قارىتا سۆزلىگۈچىنىڭ پوزۇتسىيىسىنى بىلدۈرىدىغان ، جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر قىستۇرما سۆز دەپ ئاتىلىدۇ . >Mrz$ z{x  
q.~.1 '`!  
قىستۇرما سۆزلەر بەزىدە بىر سۆز شەكلىدە بەزىدە سۆز بىرىكمىسى شەكلىدە ، ئايرىم ئەھۋالدا جۈملە شەكىلدە قوللىنىلىدۇ . قىستۇرما سۆزمۇ جۈملىدىكى باشقا سۆزلەردىن پەش ئارقىلىق ئايرىلىدۇ . bHWy9-  
QH~/UnV  
           3. ئىملىق سۆزلەر {eqUEdC  
DU]MMR  
جۈملىدىكى پىكىرگە قارىتا سۆزلىگۈچىنىڭ تۈرلۈك ھېس-تۇيغۇسىنى بىلدۈرىدىغان ، جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر ئىملىق سۆز دەپ ئاتىلىدۇ . qPH]DabpI  
.Eh~$wm  
ئىملىق سۆزلەر جۈملىگە خوشاللىق ، ئەجەپلىنىش ، زوقلىنىش ،ماختاش ...تۇيغۇلىرىنى قوشۇپ ، پىكىرنىڭ تەسىرچانلىقىنى ئاشۇرىدۇ . o9q%=/@,  
J>] ' {!+  
4.ئىزاھلىغۇچى سۆز zrRt0}?xl  
$ 7O[|:Yv  
جۈملىدىكى مەلۇم بىر بۆلەكنىڭ مەنىسىنى ئىزاھلاش ، روشەنلەشتۈرۈش رولىدا كېلىدىغان ، جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى بولمىغان سۆز ئىزاھلىغۇچى دەپ ئاتىلىدۇ . 3=T<c?[  
~9h6"0K!  
ئىزاھلىغۇچى سۆز جۈملە بۆلەكلىرىنىڭ ھەممىسىنى ئىزاھلايدۇ. ئىزاھلىغۇچى سۆزدىن كېيىن كېلىدۇ . ئىزاھلىغۇچى سۆز ئەدەبىي ئېغىز تىلىدا باشقا بۆلەكلەردىن ئىنتوناتسىيە ئارقىلىق پەرىقلىنىدۇ ، ئەدەبىي يېزىق تىلىدا تىرناق ئىچىگە ئېلىنىدۇ ، ياكى سىزىق ئارقىلىق ئايرىلىدۇ . Ud`V"X  
}@!d(U*  
جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەرنىڭ ھەر بىر تۈرگە مۇناسىۋەتلىك مەشىق ئورۇنلاشتۇرۇلىدۇ .(ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى تەييارلاپ كەلگەن مەشىق ، مىساللار يېتەرلىك بولسا ، شۇ كۇپايە . ئەگەر ئۇنداق بولمىسا ، ئوقۇتقۇچى تۆۋەندىكى مەشىقلەر ئارقىلىق ئوقوغۇچىلارنىڭ جۈملە بىلەن گرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر ھەققىدىكى بىلىمىنى مۇستەھكەملەيدۇ : qECc[)B  
 
قاراتما سۆز : im*QaO%a4  
Vu^J'>X  
ئات مىنگەن كىشى ، ھاياتقا مۇھەببەت بىلەن قارايدىغان كىشى ، مارتىن لۇتتىركىڭ ، شىراق ، سۇدىكى ئالىم بېلىق، ئۇيغۇر 12مۇقامى ، قىرسىق تەلپۈنگەن يۇلتۇز ... نىڭ مەلۇم بىرىگە بىر جۈملىلىك خىتاب قىلىڭ . (بۇنى ئسىتىلىستىكىدا نېمە دەپ ئاتايمىز ؟ يۇقۇردىكى خىتاب ئوبىكىتلىرىنىڭ نامى قانداق سۆز ؟ }I#;~|v~<  
9]1-J5iO  
قىستۇرما سۆز : @l$cZi e  
.fU qsq  
ئۆزىڭىز يادلىغان بىر كوپلىت كىلاسسىك شېئىرنىڭ ئەسلىسىدىن پايدىلىنىپ تۇرۇپ ئۇنىڭ ئالدى-كەينىگە ياكى مىسرا ئوتتۇرىسىغا قىستۇرما سۆز قوشۇپ مەلۇم پىكىرنى ئىپادىلەپ بېقىڭ . &p=|z2 J  
TnPdpynP  
ئىملىق سۆز : $T1 D ?X  
xfos>|0N  
ئوقۇتقۇچى دېگەن سۆزدىن پايدىلىنىپ ، تەركىبىدە ئىملىق سۆز بولغان بىر جۈملە تۈزۈپ بېقىڭ ؛ 2X]2;W)S;  
*2=:(OK  
ئىزاھلىغۇچى سۆز : &P[eA u  
Ct$e`H!;  
ئالىي مەكتەپكە ئۆتكەندىن كېيىنكى خوشلىش چېيىڭىزغا تەكلىپ قىلىپ ، ماڭا بىر پارچە تەكلىپنامە ئېۋەتىڭ ، تەكلىپنامىڭىزدە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر قوللىنىلغان بولسۇن . %$!}MxUM  
> 9i@W@M  
^|>vK,q$I  
ئوقۇتقۇچى پائالىيىتى : ئۆتۈلگەن تەكرار دەرسىگە مۇناسىۋەتلىك يېقىنقى ئۈچ يىللىق ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدا چىققان سوئاللار تەھلىل قىلىنىدۇ. [=S@lURzm@  
D0lgKQ  
9~ K 1+%!  
2009-يىللىق ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان سوئالى : Rkw)IdB  
$*9h\W-)`Q  
تاللاشنىڭ 4-سى ،A جاۋاب : 4WzB=C(f  
Gv?'R0s  
    «ساۋاقداشلار ،  قىيىنچىلىقتا  قالغانلارغا   مېھىر-شەپقەت يەتكۈزەيلى!» دېگەن   جۈملە   مەزمۇن جەھەتتىن ئۈندەش جۈملە بولۇپ ،  جۈملىنىڭ  ئىگىسى  يوشۇرۇن  كەلگەن . dAm( uJ  
f+Put  
#J\ 2/~  
 2010-يىللىق ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان سوئالى : *jCXH 
oz( 
l    4-تاللاشتىكى  جاۋاب :   L/"u,~[  
%$~?DDNM  
l      «بالام ، ئەر كىشى ئۆز ھۈنىرىنى تاشلاپ ،ئۆزىگە تونۇشلۇق بولمىغان ئىشىنى باشلىسا ، بۇ يولدا ئۆز مەنزىلىگە قانداقمۇ يېتەلىسۇن ؟ » دېگەن جۈملە ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە بولۇپ ، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزدىن بىرى بار . ]mn(lK  
",B92[}Ar  
  EZ8Ih,j9  
3R !Mfz*  
دەرستىن شېئىرىي خۇلاسە : %+:%%r=Q  
;4z6="<Y  
pfe9 n[  
 قاراتما     سۆز   ئىگە  ئەمەستۇر ،  xx )egy_  
 قىستۇرما   سۆز   پوزۇتسىيەدۇر  . Sy6Y3 ~7  
 ئىملىق سۆزدە ئاھ!ۋاھ ! ھوي ! بەس!  j=" {^b  
 ئىزاھ  سۆزلەر  روشەنلىك   بېرۇر . WtN o@e'  
GPy+\P`  
  9fp1*d  
$z"3_4a  
                بۇ سۆزلەر ئۆزگىچە  تەلەپپۇزدىكەن،    xL3-(K6e  
                يېزىقتا   پەش بىلەن ئايرىلىدىكەن.                 +/'3=!oyd  
               ئەڭ مۇھىم بولغىنى :بىلىڭ ساۋاقداش،               Ob$| IH 8.  
               جۈملىنىڭ  بۆلىكى   بولالمايدىكەن . M. O3QKU4  
})#6 BN  
  Nih8(pbe  
%e.tAl"!$  
تاپشۇرۇق : ln-+=jk  
KP `{ UD)  
كېيىنكى سائەتتە ئۆتۈلىدىغان «ئاددىي جۈملىنىڭ تۈرى »ناملىق دەرسنى ئالدىن كۆرۈپ ، بىلگەن ۋە بىلىۋالماقچى بولغان جايلاردىن سوئال تەييارلاپ كېلىش .  3=@94i  
qN% i$mJTo  
دەرستىن كېيىنكى خاتىرە : Hg(%g T  
eT* )r~  

qirak 2011-12-27 18:51
ياخشى لايىھلىنپتۇ. بۇلۇپمۇ خۇلاسىسى . ئەجىرىڭىزگە رەھمەت !

akram123 2012-04-01 09:46
ياخشى لايىھلىنپتۇ.رەخمەت!

bagqut 2012-04-03 20:57
دەرىسلىك ئوبدان تۈزۈلۈپتۇ .قەدەم باسقۇچلار تەرتىپلىك .ئېلىنغان مىساللار دەل.

halida 2012-04-07 22:51
بۇ ئۇيغۇر تىلى دەرس لاھىيىسدىن ئوقۇغۇچىلار زىرىكىپ قالمىغىدەك بولىدىكەن [s

kamalat 2012-04-08 00:05
           بىزمۇ تەييارلىغان لىكىن سىزنىڭ تۈزگىنىڭىزدەك مۇكەممەل  بولماپتىكەن . جىق ئەجىر سىڭدۈرۈپسىز. دەرسنى بەك ياخشى خولاسە قىلىپسىز.

kalbinur 2012-05-10 10:48
ياخشى بوپتۇ......

ihlima 2012-05-15 19:23
ياخشى لاھىلىنىپتۇ

دىليار 2012-09-16 21:12
ناھايىتى ياخشى لاھىيەلەپسىز،كىچىكىپ كۆرگىنىمگەمىڭ ئەپسۇس.

بابۇر0725 2014-02-18 11:59
ئەتراپلىق ياخشى تەييارلىنىپتۇ


查看完整版本: [-- جۈملە بىلەن  باغلىنىشى يوق سۆزلەر --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled