查看完整版本: [--
تۇراقلىق ئىبارىلەر
--]
تەۋپىق مۇنبىرى
->
ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى
->
تۇراقلىق ئىبارىلەر
[打印本页]
登录
->
注册
->
回复主题
->
发表主题
ardam
2011-09-08 08:11
تۇراقلىق ئىبارىلەر
تولۇقسىز
8
-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات
n ltOX@P-
دەرسلىكىدىن تەييارلىق
M?Fv'YE
(«قوش تىل» سىنىپلىرى ئۈچۈن)
9ei<ou_s
oGyoU#z#
دەرس ئۆتكۈچى
.76Z
دەرس سائىتى
_dECAk &b
دەرس خاراكتېرى
BpGyjoJ2
تەييارلانغان ۋاقىت
C?MKbD=K
ئۆتۈلگەن ۋاقىت
~[kI![
ئەخمەتجان
Pf;RJeD
بىر سائەت
s'd\"WaQV
ئۇيغۇر تىلى
fh66Gn,
*v: .]_;
0+)1KU)I
دەرس تېمىسى
^jcVJpyT@R
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
@HE? G
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى)
I.>8p]X
يېڭى دەرسكە كىرىش
{%RwZ'
1. ئۇيغۇر خەلق ماقال-تەمسىللىرىدىن بىر نەچچىنى ئېيتىپ بېرەلەمسىز؟
\4 +HNy3
T-iQ!D~
2-تۆۋەندىكىلەر ئىچىدە قايسىسى ماقال، قايسىسى تەمسىل؟ ئېيتىپ بېرەلەمسىز؟
%sPq*w.
.81 ~ K[
«بۇغداينىڭ باھانىسىدە قارمۇق سۇ ئىچىپتۇ»
($8!r|g5#
+D[C.is>]}
«ئەمگەكنىڭ نېنى تاتلىق، ھورۇننىڭ جېنى»
:~ 	
R((KAl]dL
ئوقۇتۇش نىشانى
@3U=kO(^+\
ئوقۇتۇش نىشانى
1zCgPiAem
مۇھىم
"5Z5x%3I
قىيىن
F7]8*[u
*Uf>Xr&
بىلىم نىشانى:
Kw:%B|B
!\OX}kHX5
1. تۇراقلىق ئىبارىلەر بىلەن تۇراقسىز سۆز تۈركۈملىرىنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش.
f|3LeOyz
'TA !JB+
2. ئىدىئوم، ماقال ۋە تەمسىل ھەققىدىكى ئۇقۇملارنى ئەستە ساقلاش.
R+=wSG ]
''q#zEf6
UA*Kuad
h2i1w^f
ئىقتىدار نىشانى:
k[@/N+;")`
2lqy
تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەرنى تۈرلەرگە ئايرىپ بېرەلەيدىغان بولۇش.
Y.#fpG'
+ /" \.wYv
ماقال بىلەن تەمسىلنىڭ پەرقىنى كۆرسىتىپ بېرەلەيدىغان بولۇش.
vTIRydg2b
Ynp#3 r
x@[6u
O%px >rdkY
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى:
ff~1>=^
F07X9s44E
ئۇيغۇر خەل ماقال-تەمسىللىرىنىڭ خەلقىمىزنىڭ مۇھىم تىل بايلىقى، فولكلور بايلىقى ئىكەنلىكى، ئۇنى قوغداش ۋە ئەۋلادلارغا يەتكۈزۈشنىڭ مۇھىملىقىنى تونۇپ يېتىش.
z\woTL6D]
`PSjk F(
&So1;RR,_M
n|KYcU#
ئوقۇتۇش قۇراللىرى
%$i }[U
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار
o?6m/Klw6
`#vbV/sM
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى
!&NrbiuN
گورۇپپىلار ئارا مۇزاكىرىگە تەشكىللەش، يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش، سۆھبەت ئۇسۇلى ئاساس، لېكسىيە ئۇسۇلى قوشۇمچە قىلىنىدۇ.
]}p
j4+Px %sW
ئوقۇتۇش جەريانى
Vzo<ma^
1. ئاۋۋال ئوقۇغۇچىلار بىلەن بىرلىكتە ماقال-تەمسىل ۋە ئىدىئوم قاتارلىقلارنى مىسال ئېلىپ ئۇنىڭدا ئىپادىلەنگەن چوڭقۇر مەنىنى ئېيتىپ بېرىشكە يېتەكلىنىدۇ:
i];P!Gm
v"Ax'()
مەسىلەن:
o]<9wc:FZ
k~ByICE
«بۇغداينىڭ باھانىسىدە قارمۇق سۇ ئىچىپتۇ»
\"Y,1in#
"H
«قاغا بالام ئاپپاق، كىرپە بالام يۇمشاق»
L+(ng
i >s
«ئەمگەكنىڭ نېنى تاتلىق، ھورۇننىڭ جېنى تاتلىق»
*{!Y_FrL
f$ xp74hw3
«قولى گال»، «شەيتاننى ئۇسۇلغا سالماق»، «ئوغىسى قايناش» ...
A>1$?A8Q
&|~7`
2. دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرىش:
0)332}Oh
-HG.GA
1). تۇراقلىق ئىبارە:
ERpAV-Zf
ew~Z/ A
ئانا تىلىمىزدىكى ئۇزاق مۇددەت قوللىنىش جەريانىدا مەنە ۋە تۈزۈلۈش جەھەتتىن تۇراقلىشىپ بىر پۈتۈنلۈكنى ھاسىل قىلغان ئىبارىلەر تۇراقلىق ئىبارە دەپ ئاتىلىدۇ.
tQ|c.`)W
L0fe
2). تۇراقلىق ئىبارىلەرنىڭ تۈرلىرى:
=:gKh
pAE (i7
تۇراقلىق ئىبارىلەر تۈزۈلۈشى، گرامماتىكىلىق باغلىنىشىۋە لېكسىكىلىق مەنىسىگە قاراپ ئىدىئوم، ماقال ۋە تەمسىل دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلۈنىدۇ.
*#T: _
%Jt35j@ Ee
3). ئانا تىلىمىزدىكى دائىم بىرىكتۈرۈپ قوللىنىش نەتىجىسىدە، قۇرۇلمىسى ۋە مەنىسى تۇراقلىشىپ كەڭ ئومۇملاشقان،
تەركىبىدىكى سۆزلەر ئۆزلىرىنىڭ ئايرىم تۇرغان چاغدىكى مەنىسىدىن باشقا مەنىنى ياكى كۆچمە مەنىنى ئىپادىلىگەن تۇراقلىق ئىبارىلەر ئىدىئوم دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن:
&n6{wtBP
;llPM`)
ئوقۇتۇش جەريانى
W{F)YyR{.
ئاغزى قۇلىقىغا يەتمەك، ئېغىز غېرىچلىماق، ساقال تارىماق.
|OH*c3~r
W%L'nR~w$
4). جانلىق تىلدا كەڭ ئومۇملاشقان، ئاتا-بوۋىلىرىمىزنىڭ ئۇزاق مۇددەتلىك تۇرمۇش تەجرىبىلىرى ۋە سەرگۈزەشتىلىرىدىن يەكۈنلەنگەن ئۈلگە، نەسىھەت، تەنبىھ، ئىبرەت خاراكتېرىدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر ماقال دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن:
d&+]@ Ii
tbS hSbj
ئەرنىڭ غېمى ئەلنىڭ غېمى؛ ئېلىنى ساتقاننىڭ ئۆمرى قىسقا.
u7< +)6-
ZNBowZI
5). تۇرمۇشتىكى تۈرلۈك ھادىسىلەر، كىشىلەرنىڭ ھەرىكىتى، خۇسۇسىيەتلىرى قاتارلىقلار ھايۋان ۋە باشقا نەرسىلەرنىڭ ھەر خىل قىلىقلىرى، تەبىئىتى، ھالىتى قاتارلىقلارغا ئوخشىتىلىپ، سېلىشتۇرۇلۇپ، ئۇزاق مۇددەت قوللىنىلىش نەتىجىسىدە تىلىمىزغا كەڭ ئومۇملاشقان تۇراقلىق ئىبارىلەر تەمسىل دەپ ئاتىلىدۇ.
w+)${|N?
}4C_r'd6
تاپشۇرۇق
Y#F.{i
تۇراقلىق ئىبارىلەردىن ھەر بىرىگە بەشتىن مىسال تېپىپ كېلىڭ.
n41#
^Q8yb*MN
دوسكا لايىھەسى
Ey=2zo^F
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
wkp2A18n
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى)
/|v4]t-
vkG#G]Qs";
تۇراقلىق ئىبارىلەر ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى:
}b2YX+/e$f
ئىدىئوم دېگەن نېمە؟
%6Gg&Y$j!
ماقال دېگەن نېمە؟
KdoI
تەمسىل دېگەن نېمە؟
f/Y&)#g>k
دەرستىن كېيىنكى
5UQ{qm*Q
ئانالىز
wNmpUO ?
,>B11Z}PH
تەستىقلاش پىكىرى
znrO~OK
XZ%[;[
tawpek
2011-09-10 16:00
ھىكمەتلىك سۆز، ئەقىلىيە سۆز دىگەنلەرنى سۆزلىمىسەكمۇ بولامدا؟ بۇلار تۇراقلىق ئىبارىگە كىرمەمدۇ؟
ماھى
2011-09-10 16:23
ئەلۋەتتە تۇراقلىق ئىبارىلەرگە كىرىدۇ.
koksangun
2011-09-10 19:22
تولىمۇ ئەتراپلىق ۋە سۈپەتلىك دەرس لايىھىلىرىنى يوللاۋاتىسىز ئەردەم مۇئەللىم ، ئەجرىڭىزدىن گۈللەر ئۈنگۈسى ،ئوقۇتقۇچىلار بايرىمىڭىزغا مۇبارەك بولسۇن ...
tawpek
2011-09-18 16:54
ھىكىمەتلىك سۆز بىلەن ئەقلىيە سۆزنى قانداق ئايرىيمىز؟
ماھى
2011-09-18 19:06
ئۇنى ئايرىش كەتمەيدۇ.ھېكمەتلىك سۆزلەر-ئەقلىيە سۆز،تەپەككۇر ئۈنچىلىرى دەپمۇ ئاتىلىدۇ.دېمەك بىر گەپ.
koksangun
2011-09-18 20:21
ئەسلىدە ئۇنى « ھېكمەتلىك جۈملىلەر » ياكى « ھېكمەتلىك ئىبارىلەر » دەپ ئاتاش توغرىراق بولسا كېرەك . ئەمەلىيەتتىمۇ « ھېكمەتلىك سۆز » دەپ ئاتالغان ئىبارىلەر جۈملە شەكلىدە ياكى سۆز بىرىكمىسى شەكلىدە ئۇچرايدۇ ...
ozqan
2011-09-19 11:13
توغرا پىكىر بېرىپسىز ، ئەسلى بۇ ئاتالمىدا خاتالىققا يول قويۇپ كەپتۇق ئەمەسمۇ .
aminammamat
2011-12-14 11:18
يولىغان تىمىڭىزغا رەخمەت ماڭا پايدىسى كۆپ شۇڭا ساقلىۋالدىم.
madina
2012-02-24 22:33
ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت ! ھارمىغايسىز !
halibote
2012-05-04 16:28
جاپا تارتىپسىز ، ئەجرىڭىزگە رەھمەت.
kalbinur
2012-05-10 11:04
بەك ياخشى.............
گۈلنىھال
2014-08-24 10:59
ئەجرىڭىزگە رەھمەت ، ھارمىغايسىز !
گۈلنىھال
2014-08-24 10:59
پايدىلىنىش قىممىتى زور
查看完整版本: [--
تۇراقلىق ئىبارىلەر
--] [--
top
--]
Powered by
phpwind
v8.7
Code ©2003-2011
phpwind
Gzip enabled