تىركەلمە(دەرىس تەييارلىقى)
سائەتلىك دەرس پىلانى F*, e,s t8?$q})RL ياردەمچى سۆزلەردىن تىركەلمە ھەققىدە 2e
Iئالدىن سىناش k5@
PZFV
تۆۋەندىكى جۇملىدىكى ياردەمچى سۆزنى كۆرسىتىپ بېرىڭ ۋە ئۇنى لېكسىكا ۋە گرامماتىكا نۇقتىسىدىن تەھلىل قىلىڭ؛ Ef]<0Tm]:
مەن مەكتەپكە ۋېلسىپىت بىلەن كەلدىم. {bP
)Fo
n
IIنىشان tu:W1?
1. ياردەمچى سۆز توغرىسىدىكى ئاتالغۇنى بىلىش v
vzP t.ag
2. ياردەمچى سۆزلەرنىڭ تۇرلىرىنى ئەستە ساقلاش 2)MX
3. تىركەلمە توغرىسىدا ئومۇمى چۈشەنچىگە ئىگە بولۇش ;wa#m1
4. جۇملىدىكى تىركەلمىلەرنى توغرا كۆرسىتىپ بېرەلەيدىغان بولۇش U62Z ?nge%
5. تىركەلمە بىلەن مۇستەقىل سۆزنى پەرىقلەندۇرەلەيدىغان بولۇش f=IF_|@^S
IIIمۇھىم،قىيىن نۇقتا ھەم ئۇنى ھەل قىلىش nIWY
مۇھىم نۇقتا:ياردەمچى سۆز توغرىسىدا ئومۇمى چۈشەنچىگە ئىگە بولۇش J-z<&9
ھەل قىلىش:ياردەمچى سۆزنى ئۆز ئىچىگە ئالغان بىر جۇملىنى بېرىپ،ئۇنى ئوقۇغۇچىلارغا لېكسىكا ۋە سنتاكسلىق ۋەزىپىسى جەھەتتىن تەھلىل قىلدۇرۇش بىلەن قائىدىنى كەلتۇرۇپ چىقىرىش Ce/D[%
قىيىن نۇقتا: تىركەلمە بىلەن مۇستەقىل سۆزنى پەرىقلەندۇرەلەيدىغان بولۇش cI'su?
ھەل قىلىش:مەزمۇننى ئوقۇپ سۆزلەيدۇ،بېرىلگەن سۆزگە تەلەپ بويىچە جۇملە تۇزىدۇ،ئوقۇتقۇچى تۈزۈتۈپ تولۇقلايدۇ vDIsawbHD
IVنىشانغا يېتىش جەريانى i3cMRcS;
1.ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىزدىنىشىگە ۋاقىت بېرىلىدۇ. 2^qJ'<2]M
2. ياردەمچى سۆزنى ئۆز ئىچىگە ئالغان بىر جۇملىنى بېرىپ،ئۇنى ئوقۇغۇچىلارغا لېكسىكا ۋە سنتاكسلىق ۋەزىپىسى جەھەتتىن تەھلىل قىلدۇرۇش بىلەن قائىدىنى ئوقۇغۇچىلارغا سۆزلىتىش !p Q*m`Xo
3.ياردەمچى سۆزلەرنىڭ تۇرلىرىنى سۆزلىتىش(بىر ئوقۇغۇچى دوسكىغا يازىدۇ) QT=i>X
4.تىركەلمە توغرىسىدىكى مەزمۇننى ئوقۇشقا تاپشۇرۇش -b)3+#f
5. تىركەلمە توغرىسىدىكى مەزمۇننى سۆزلىتىش؛ p^w_-(p
6.ئويغۇر تىلىدا تىركەلمىلەردىن قايسى سۆزلەر بارلىقىنى كۆرۈپ ئۆتۈش؛ dM-~Qo
7.تۆۋەندىكى جۇملىلەردىكى تىركەلمىلەرنىڭ ئاستىغا سىزىپ بېرىڭ: g>g*1oS
1(تىرىشچانلىق ئارقىلىق مەقسەتكە يەتكىلى بولىدۇ. gYloY=.Z$'
2(پە-تېخنىكىغا ئائىت كىتابلارنى سېتىۋالدىم. Cq[Hh#q
3(سەن توغۇرلۇق گەپ بولمىدى. cYBjsN(!A|
4(ئۇ بىزگە راستچىل بولۇش توغرىسىدا تەربىيە بەردى. _:FD#5BZ1
(5بىز ئوقۇغۇچىلارغا قارىتا ئەخلاق تەبىيىسىنى كۈچەيتتۇق. ^gkKk&~A5?
(6ئۇلار تەتقىقاتقا دائىر مەسىلىلەرنى مۇزاكىرە قىپتۇ. Asy2jw\V
.8يۇقارقىلارغا بېرىلگەن جاۋابلارنى تۇزۇتۇپ،تولۇقلاش؛ JSx[V<7m
9.بەزى تىركەلمىلەرنىڭ مۇستەقىل سۆز رولىداۋە تىركەلمە رولىدا كېلىدىغانلىقىنى مىسال بىلەن چۇشەندۇرۇش؛ Wys$#pJ
10.<<كۆرە،قارىغاندا>>دېگەن سۆزلەرنى بىر جۇملىدە تىركەلمە،بىر جۇملىدە باغلىغۇچى قىلىپ جۇملە تۇزۇڭ: o`8dqP
11.تۇزۇلگەن جۇملىلەرنى تۇزۇتۇپ تولۇقلاش؛ v&NC` dVR
Vخۇلاسە 0?tn.<'B8T
1.ئوقۇغۇچىلارنىڭ سۆزلىگەنلىرىنى تۇزۇتۇپ –تولۇقلاش؛ j}2,|9ne
2.مۇھىم،قىيىن نۇقتىلارنى قىسقىچە لېكسىيە قىلىش. Tq r]5
VIتەكشۇرۇپ،تولۇقلاش-نىشانغا يېتىش جەريانىدا ئېلىپ بېرىلىدۇ. \Qh{uk[
VII<<باشلىق ،تەرىپىدىن،تارتىپ>>دېگەن سۆزلەرنى بىر جۇملىدە تىركەلمە،بىر جۇملىدە مۇستەقىل سۆز قىلىپ ئىككىدىن ئالتە جۇملە تۇزۇپ كېلىڭ. cBl
F
|