查看完整版本: [-- رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ardam 2011-05-22 10:28

رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى

تولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات ]{18-=  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق ]xPy-j6C  
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 2-مەۋسۇمى ئۈچۈن) T }Wse{  
  Z9j` 
دەرس ئۆتكۈچى &.JJhX  
دەرس سائىتى .>p.k*vU  
دەرس خاراكتېرى T-Yb |@4  
تەييارلانغان ۋاقىت (V0KmNCW`  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت *S'?u_Y7  
ئەخمەتجان =.qPjp_Qd  
1-سائەت =KHX_ib  
نەزەرىيە دەرسى MHS|gR.c  
  Ss:'H H4  
.2y @@g  
  .e\PCf9v  
دەرس تېمىسى 4@0Z<8Mo  
رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى _p 
يېڭى دەرسكە كىرىش P` y.3aK  
تۆۋەندىكى جۈملىلەردىكى سۆز تۈركۈملىرىنى ئايرىڭ: Z>*a:|  
uJa.]J~L=  
سوغۇق قىش شامىلىدا يېرىم سائەتكە يېقىن ساقلىغان بولساممۇ، قېرىشقاندەك 5-يول ئاپتۇبوسىنىڭ سايىسىمۇ كۆرۈنمەيتتى. مەن تىتىلداپ قولۇمدىكى سائەتكە قاراپ ئىلاجسىزلىقتىن ئۇھ تارتتىم. نېمە چارە، سەۋىرچانلىق بىلەن كۈتەي... 4^!%>V"d/  
e@PY(#ru  
يۇقۇرقى مىسال بىلەن ئوقۇغۇچىلار يېتەكلىنىپ دەرس مەزمۇنى باشلىنىدۇ. q-S#[I+g  
$ 
ئوقۇتۇش نىشانى Ac\e>N  
ئوقۇتۇش نىشانى P.djR)YI  
مۇھىم -X-sykDm  
قىيىن +y\o^w4sT  
VdGpreRPC  
بىلىم نىشانى: ~DS.b-E  
>b8-v~o{  
رەۋىشىنىڭ قانداق سۆز تۈركۈمى ئىكەنلىكىنى ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرىنى ئەستە ساقلاش. +mYK  
u R]8ZT")  
  \/-4jF:  
  whFJ]  
ئىقتىدار نىشانى: z Ece>=C  
ei~f1$zc#h  
رەۋىشلەرنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى ئەمەلىي مىساللار ئارقىلىق چۈشەندۈرۈپ بېرەلەيدىغان بولۇش. QkYKm 
Z_mQpt|y  
  :es=T`("A8  
  [rz5tfMp  
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: g"\J iBb5  
-] G=Q1 1  
ئانا تىلىمىزنىڭ كۈچ-قۇدرىتىنى تېخىمۇ چوڭقۇر تونۇپ يېتىپ ئۇنى قەدىرلەش لازىملىقى ھەققىدە تونۇش ھاسىل قىلىش. tjQ6[`  
0D0uzUD-  
  @?gRWH;Pq  
  Z6&bUZF$bE  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى m%c]+Our`  
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار f`8?]@y{  
(0Jr<16si$  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى u/xP$  
يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش، سوئال سوراش، مىسال كەلتۈرۈش قاتارلىق ئۇسۇللار قوللىنىلىدۇ. :d~mlyFI6P  
[TT:^F(Y  
ئوقۇتۇش جەريانى F^!mgU X  
1. رەۋىش دېگەن نېمە؟ SQk5 SP  
@d|]BqQ4jh  
رەۋىش- شەيئىلەر ھەرىكىتىنىڭ ۋاقتى، ئورنى، ئۇسۇلى، ھالىتى، سۈپىتى ۋە شەيئىلەر بەلگىسىنىڭ دەرىجىسىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى. 1+-F3ROP  
/!y3ZzL  
2. رەۋىشكە قانداق سوئاللار قويۇلىدۇ؟ ^{g+HFTA@  
ry4: i4/[  
رەۋىشلەر قاندق، قانداق قىلىپ، قانداقچە، قاچان، قاچانغىچە، قاچاندىن بېرى، قەيەردە، قەيەرگىچە، قەيەردىن دېگەندەك سوئاللارغا جاۋاب بېرىدۇ. مەسىلەن: mPi{:  
q,j` _ R4  
بۈگۈن، بۇ يىل، ھازىر، بايا، ھېلى، مەڭگۈ، قىشىچە، نېرى، بېرى، قەستەن، مەردلەرچە، سەللىمازا، قولمۇ-قول... l3kBt-m  
y;HJ"5.Mw  
3. رەۋىشلەر تۈزۈلۈشى جەھەتتىن قانچە تۈرگە بۆلۈنىدۇ؟ ئۇلار قايسىلار؟ /A`Ly p#  
)W![TIp  
1). تۈپ رەۋىش - بىرلا تومۇردىن تۈزۈلگەن، مورفىمىلارغا بۆلۈنمەيدىغان رەۋىشلەرنى كۆرسىتىدۇ. مەسىلەن: 79MB_Is]s  
#'kVW{  
ئەتە، ھېلى، دەرھال، نېرى، بېرى، ئەڭ، ئەتەي، ھامان... ZlYb8+rW  
ehls:)F  
2). قوشما رەۋىش-ئىككى ياكى ئۇنىڭدىن ئارتۇق سۆزنىڭ بەلگىلىك تەرتىپتە قاتارلىشىپ كېلىشىدىن تۈزۈلگەن رەۋىشلەرنى كۆرسىتىدۇ. مەسىلەن: G(y@Tor+  
 
سەل-پەل، يۇقۇرى-تۆۋەن، قەھرىمانلىق بىلەن، ئوپۇل-توپۇل، بىردەمدە، كۆزنى يۇمۇپ-ئاچقۇچە... X2p9KC  
fmj-&6  
3). ياسالما رەۋىش- سۆزلەرگە تۈرلۈك رەۋىش ياسىغۇچى قوشۇمچىلارنىڭ ئۇلىنىشى بىلەن ياسالغان رەۋىشلەرنى كۆرسىتىدۇ. ~*h` ?A0  
efF>kcIC  
مەسىلەن: C/Dc1sj  
M&iA^Wrs  
قىشىچە، خورازچىلاپ، يازلىقى، بۈگۈنچە، قوللاپ... v1Lu.JQC$  
U e  
ئوقۇتۇش جەريانى v/BMzVi  
4. ئوقۇغۇچىلار مەشىق ئىشلەشكە يېتەكلىنىدۇ. cz f|c  
wV;qc3  
تۆۋەندىكى جۈملىلەر ئىچىدىن رەۋىشلەرنى تېپىڭلار ۋە سوئال قويۇڭلار. $*bd})y)I  
0.-2FHc9L  
بىز ھازىر يولغا چىقىمىز. بالام بېرى كەلگىنە. سەن چاپسان قاچ. سىزگە چىمەن دوپپا تازا يارىشىپتۇ. سەن كىشىلەرنى بىكاردىن-بىكار ئۇرامسەن؟ سىز ئاۋۋال مېڭىپ تۇرۇڭ. ئۇنىڭ نەتىجىسى تۆۋەن چىقىپ قاپتۇ. مەن ئۇستازىمنى پات-پات يوقلاپ تۇرىمەن. ھەممەيلەن مېنىڭ پىكىرىمگە بىردەك قوشۇلدى. سېنىڭ قىلغىنىڭ پۈتۈنلەي خاتا. ئۇ بۈگۈن ئەتەي چاتاق چىقاردى. ;N4b~k)  
nl|}_~4U  
تاپشۇرۇق MX 2UYZ&  
ئوقۇغۇچىلارغا رەۋىشتىن پايدىلىنىپ ئون جۈملە تۈزۈپ  كېلىش تاپشۇرۇلىدۇ. 8W 9%NW3&  
SnRTC 
دوسكا لايىھەسى 2+Z2`k]AC  
رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى &E$jAqc  
رەۋىش دېگەن نېمە؟ ,8g~,tMr+  
رەۋىشلەرنىڭ تۈزۈلۈشى جەھەتتىن تۈرلەرگە بۆلۈنۈشى: I.j`h2  
1). تۈپ رەۋىش: "xlf6pm%  
2). قوشما رەۋىش: Z mF}pa,gd  
3). ياسالما رەۋىش: AZxx%6  
ئەمەلىي مىساللار: ?@l9T)fF  
دەرستىن كېيىنكى {IJV(%E   
 ئانالىز x`w 4LF  
  ePK^v_vBD  
تەستىقلاش پىكىرى D,dmlv  
  3k5OYUk  
تولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات *nluK  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق \i}n1Qd  
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 2-مەۋسۇمى ئۈچۈن) [ECSJc&i  
  ` #A&v  
دەرس ئۆتكۈچى [#kfl  
دەرس سائىتى ;#P@(ZVT  
دەرس خاراكتېرى 2[LT!TT  
تەييارلانغان ۋاقىت m.EI("n"J  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت `MlQPLH  
ئەخمەتجان k'&BAC.K,  
2-سائەت 'W3>lAPx!  
نەزەرىيە دەرسى ! pR&&uG  
  D5Wo e&g,  
OGh9^,v  
  g2JNa?z  
دەرس تېمىسى Ii%^z?'  
رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى rE;*MqYt&  
يېڭى دەرسكە كىرىش M' e<\wqm  
1. تۆۋەندىكى سوئاللارغا جاۋاب بېرىڭ: 9u^PM  
N9tH0  
1). قانداق سۆزلەرنى رەۋىش دەيمىز؟ JGOry \  
3p6QJuSB  
2). رەۋىشلەر تۈزۈلۈشىگە قاراپ قانچە تۈرگە بۆلۈنىدۇ؟ ئۇلار قايسىلار؟ ~7+7{9g  
 <K;  
يۇقۇرقى سوئاللار بىلەن ئوقۇغۇچىلار يېتەكلىنىپ دەرس مەزمۇنى باشلىنىدۇ. Z8E-(@`q5Q  
^\ A[^' 9  
ئوقۇتۇش نىشانى "BT*9N=|  
ئوقۇتۇش نىشانى ">cLPXX  
مۇھىم Su?e\7aj  
قىيىن V5:ad  
[ )3rc}:1  
بىلىم نىشانى: ]H| O  
YBh|\  
رەۋىشلەرنىڭ تۈرلىرىنى بىلىۋېلىش. }`KK  
QN47+)cVt"  
رەۋىشلەرنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى ئەمەلىي مىساللار بىلەن بىرلەشتۈرۈپ چۈشىنىۋېلىش. GuK3EM*_  
&~mJ ).*  
  Q g~cYwX  
  %xt;&HE  
ئىقتىدار نىشانى: rn^cajO^  
O22Q g  
رەۋىش ياسىغۇچى قوشۇمچىلارنى بىلىۋېلىش ۋە ئۇلاردىن پايدىلىنىپ ياسالما رەۋىشلەرنى ياسىيالايدىغان بولۇش. Qy ghNImp  
LBxmozT  
رەۋىشنى پېئىل ۋە سۈپەتتىن پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. J>l?HK  
+0}z3T1L  
  0iYo&q'n  
  \q($8<  
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: \TZSn1isZX  
h!@7'Q  
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەش لازىملىقى ھەققىدە تونۇش ھاسىل قىلىش. JK`$/l|7  
g<@Q)p*ow  
  HKr}"`I.  
  %&_^I*  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى ?"*JV1 9  
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار Hdg Ny\  
5RvE ),  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى by@KdQow  
يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش، سوئال سوراش، مىسال كەلتۈرۈش قاتارلىق ئۇسۇللار قوللىنىلىدۇ. <kK>C8+  
d. wGO]"  
ئوقۇتۇش جەريانى egaX[ j r  
1. رەۋىشلەر مەنىسىگە قاراپ قانداق تۈرلەرگە بۆلۈنىدۇ؟ ئۇلار قايسىلار؟ P1eSx#3bR  
cc[(w #K  
1). ۋاقىت رەۋىشلىرى-ئىش-ھەرىكەتنىڭ ۋاقتىنى بىلدۈرىدۇ. 9{u8fDm!  
/Q1*Vh4  
2). ئورۇن رەۋىشلىرى-ئىش-ھەرىكەتنىڭ ئورنىنى بىلدۈرىدۇ. a"vzC$Hxd  
F!vrvlD`s  
3). ھالەت رەۋىشلىرى-شەيئىلەر ھەرىكىتىنىڭ تۈرلۈك ھالەتلىرىنى بىلدۈرىدۇ. V!Wy[u  
Qte5E}V`  
4). دەرىجە رەۋىشلىرى-شەيئىلەر ھەرىكىتىنىڭ ۋە شەيئىلەر سۈپىتىنىڭ دەرىجىسىنى بىلدۈرىدۇ. )d3 09O  
N^;lp<{6?  
5). سەۋەب-مەقسەت رەۋىشلىرى-شەيئىلەر ھەرىكىتىنىڭ سەۋەبى ياكى مەقسىتىنى بىلدۈرىدۇ. B {Cm`f8E  
6r~9$IM  
2. رەۋىشلەر قاندق گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلەرگە ئىگە؟ Thggas,  
N 
1). رەۋىشلەر جۈملىدە پېئىل، سۈپەت ۋە رەۋىشلەرگە بېقىنىپ ھالەت ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ. 6C$+D  
br\3}  
2). رەۋىشلەر ئىسم ۋە سۈپەتكە خاس قوشۇمچىلار بىلەن تۈرلىنىدۇ. X0*+]tRg  
1^k}GXsWmE  
3). رەۋىشلەرنىڭ ئۆزىگە خاس ياسىغۇچى قوشۇمچىلىرى بار. +HE,Q6-A  
eGMw:H  
3. مەشىق ئىشلەش: !jP[=  
i (rYc  
1). تۆۋەندىكى رەۋىشلەرنى تۈرگە ئايرىڭلار. Njo.-k  
*h?*RUQ  
كېيىن، ھېلى، تۆۋەن، كۆپ، يېقىندا، كەچتە، ئۇشتۇمتۇت، چاققانلىق بىلەن، بۇرۇن، سەل-پەل، ئىلگىرى، پۈتۈنلەي، راسا، بايقىماي، بېرى، زېرىكمەستىن، تولۇق، پائال، قەستەن، زادى، شارتتىدە، دادىل، ئىلاجسىزلىقتىن، يۈزمۇ-يۈز، ئۆيمۇ-ئۆي. w^~s4Q_>>  
k]4CN  
ئوقۇتۇش جەريانى ?zo7.R-Vac  
2). تۆۋەندىكى سۆزلەرنى ئاۋۋال سۈپەت رولىدا كەلتۈرۈپ، ئاندىن رەۋىش رولىدا كەلتۈرۈپ جۈملە تۈزۈڭلار. ^(*eoe  
~N2 [j  
ياخشى، چىرايلىق، نۇرغۇن، قاتتىق، يېڭى، توغرا. Or1ikI"  
c*8k _o,  
ئۈلگە: !;PKx]/&  
M/6q ^*  
ياخشى ئادەملەرنى ئەۋلادلار قەدىرلەيدۇ. v~O2y>8Z  
w##$SaTI  
ئابدۇغېنى دۇتارنى ياخشى چالىدۇ. !uHVg(}  
w#$Q?u ,G  
تاپشۇرۇق oGZ%w4T  
تۆۋەندىكى قوشۇمچىلاردىن پايدىلىنىپ ياسالما رەۋىشتىن 20نى ياساڭلار. ON3~!Q)  
@X>Oj.  
-لارچە، -لەرچە، -چىلاپ، -لاپ، -لەپ، -كى، -چە، -ىچە، -سېرى، -ئانە، -ىدە. h-:te9p6>4  
-|A`+1-R+  
دوسكا لايىھەسى 1|Z!8:&pj  
رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى =5m~rJ< {  
  xRM)f93@  
رەۋىشلەرنىڭ مەنىسىگە قاراپ تۈرلەرگە بۆلۈنۈشى: bs=x>F  
1). ۋاقىت رەۋىشى، 2). ئورۇن رەۋىشى، 3). ھالەت رەۋىشى، 4). دەرىجە رەۋىشى، 5). سەۋەب-مەقسەت رەۋىشى. (^).$g5Hg  
رەۋىشلەرنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى: ;X XB^,  
دەرستىن كېيىنكى B78e*nNS#2  
 ئانالىز S 
  f+uyO7  
تەستىقلاش پىكىرى -wiQ d@X  
  ./k7""4   

tawpek 2011-05-23 18:45
قۇرۇلمىسى جەھەتتىن بەك ياخشى لاھيىلىنىپتۇ، بىزنىڭ تەييارلىق ئۆلچىمىمىز بىلەن ئوپمۇ ئوخشاشكەن . z eT`kZ  
1$vGQ  
شەكىللەندۈرۈش سىنىقىغا ئايرىم سىتون چىقاردىڭىزمۇ ياكى كىيىنكى بەتنىڭ سىتونىمۇ؟

tawpek 2013-04-08 21:11
مەن ئۈچ سائەت پىلانلاپتىكەنمە بۇ دەرىسنى.يەنە بىر قىتىم پايدىلىنىش پۇرسىتىگە ئىگە بولدۇم.

ئەكبەرنىياز 2013-04-09 00:56
ھەقىقەتەن ياخشى لايىھەلىنىپتۇ !!!

تەشنا005 2013-09-11 13:03
ھەقىقەتەن ياخشى لايىھەلىنىپتۇ !!!

ئەنۋەرچەرچەن 2013-09-11 13:14
ياخشى لاھىيىلەنگەن دەرس لاھىيىسى بوپتۇ.پايدىلىنىش قىممىتى بار ئىكەن.

ياسىنجان510 2013-11-17 18:21
ياخشى لايىھىلەپسىز ،ئوقۇتۇشتىكى مەسئۇلىيەت تۇيغۇڭىزغا ئاپىرىن.

نۇرسىمانگۇل 2014-01-25 10:43
ھەقىقەتەن ياخشى لايىھەلىنىپتۇ

گۈلنىھال 2014-01-25 11:51
‏بۇ دەرس تەييارلىقى ياخشى بوپتۇ ، پايدىلانساق بولدىكەن ، ئەجرىڭىزگە رەھمەت .

بابۇر0725 2014-02-17 23:40
تەرتىپلىك ئەتراپلىق قوللىنىشچان ياخشى تەييارلىقكەن

nargizguli 2014-03-19 11:39
ئەتراپلىق ياخشى لايھەلىنىپتۇ.

رەيھان 2014-03-19 13:05
ئەنۋەرچەرچەن:ياخشى لاھىيىلەنگەن دەرس لاھىيىسى بوپتۇ.پايدىلىنىش قىممىتى بار ئىكەن. (2013-09-11 13:14) 
!E> *Mn  
ھەقىقەتەن ياىشى لاھېيىلەپسىز. رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى ھەققىدە خېلى كۆپ مەزمۇنغا ئىگە بولغۇدەكمىز.


查看完整版本: [-- رەۋىش ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled