查看完整版本: [-- پېئىل ( 8-يىللىق 2-مەۋسۇم) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> پېئىل ( 8-يىللىق 2-مەۋسۇم) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ardam 2011-05-22 10:15

پېئىل ( 8-يىللىق 2-مەۋسۇم)

تولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات 9'{i |xG  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق q]^Q?r 
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 2-مەۋسۇمى ئۈچۈن) 5N5Deb#V  
  %]KOxaf_z  
دەرس ئۆتكۈچى ZD` 9Ez)5  
دەرس سائىتى yE3l%<;q  
دەرس خاراكتېرى B=,j$uH   
تەييارلانغان ۋاقىت :#pfv)W6t  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت [ 
ئەخمەتجان vf&Sk`  
1-سائەت N Dg*8i  
ئۇيغۇر تىلى |_8 ::kir:  
  Q*Per;%J  
  #qT97NQ  
دەرس تېمىسى ,.uu/qV}w  
پېئىل(1) .9+"rK}u  
يېڭى دەرسكە كىرىش i%+cPQ^o  
1. سۆز تۈركۈمى دېگەن نېمە؟ cOcF VPQ  
&!]$#  
2. مۇستەقىل سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇنىڭ قانداق تۈرلىرىنى بىلىسىز؟ ياردەمچى سۆز دېگەنچۇ؟ Z0g3> iItM  
F&.iY0Pt  
3. پېئىل قايسى سۆز تۈركۈمىگە تەۋە؟ &$tBD@7  
vBx*bZ  
ئوقۇتۇش نىشانى l-xKfp`  
ئوقۇتۇش نىشانى -hj@^Auf  
مۇھىم e^Q$Tog<  
قىيىن 3?SofPtc/  
'#gd19#  
بىلىم نىشانى: B?9K!c  
{E1g+><  
پېئىلنىڭ قانداق سۆز تۈركۈمى ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش. {$z)7s  
0yr=$F(]s  
پېئىللارنىڭ تۈزۈلۈشىگە قاراپ قانداق تۈرلەرگە بۆلۈنىدىغانلىقىنى بىلىۋېلىش. :Y/i%#*1  
`RDl k  
بولۇشلۇق ۋە بولۇشسىز، شەخىسلىك ۋە شەخىسسىز پېئىللارنى چۈشىنىۋېلىش. 1| "s_m>g  
jV Yt=j*"V  
  maQE Bi,  
  l<5O\?Vo]  
ئىقتىدار نىشانى: 08AC 9  
Rr ! PU  
پېئىللارنىڭ تۈرلىرىنى بىر بىرىدىن پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. j~,7JJ (y  
csE 9Ns  
  Q!K@  
  Y: &?xR  
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: ^|y6oj  
9,|{N(N<!  
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەش ۋە ئۇنى تىرىشىپ يۈكسەلدۈرۈش تەربىيىسى بېرىش. _[;>V*?zp5  
$3>k/*=  
  cPA-EH  
  gQaBQq9  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى  jL8[;*^G  
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار gTWl];xja  
K3*8JF7_F  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى vQB;a?)o  
يېتەكلەش، قائىدە سۆزلەش، مىسال ئارقىلىق چۈشەندۈرۈش، چۈشىنىش، ئوقۇش، قائىدىلەرنى ئەستە ساقلاش، مەشىق ئىشلەش. OAPR wOQ^=  
%!%G\nv  
ئوقۇتۇش جەريانى mh`~1aEr  
ئوقۇتۇش قەدەم-باسقۇچلىرى: ;u`zZb=,[  
P0O5CaR  
1. پېئىل دېگەن نېمە؟ ئۇنىڭغا قانداق سوئاللار قويۇلىدۇ؟ I;iJa@HWQ  
S*;8z}5<\  
پېئىل-شەيئىلەرنىڭ ھەرىكىتى ۋە ھالىتىنى بىلدۈرىدىغان مۇستەقىل سۆز تۈركۈمى. z5G< h  
q\wT[W31@  
پېئىللارغا نېمە قىلدى؟ نېمە قىلىۋاتىدۇ؟ نېمە قىلىدۇ؟ نېمە قىلىنىدۇ؟ نېمە بولماقچى؟ نېمە بولۇۋاتىدۇ؟... دېگەندەك سوئاللار قويۇلىدۇ. .OFwGOL%  
bOR1V\Jr$q  
مەسىلەن: تۇر، ماڭ، ياز، ئوقۇ، بار. fNb2>1  
_  dFZR  
2. پېئىللار تۈزۈلۈشىگە قاراپ قانداق تۈرلەرگە بۆلۈنىدۇ؟ ئۇلار قايسىلار؟ =xwA'D9]  
|"V]$s$ c  
پېئىللار تۈزۈلۈشىگە قاراپ، تۈپ پېئىل، قوشما پېئىل، ۋە ياسالما پېئىل دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلۈنىدۇ. (p4|,\+  
u&MlWKCi  
تۈپ پېئىل- قايتا مەنىلىك بۆلەكلەرگە ئاجراتقىلى بولمايدىغان پېئىللار. مەسىلەن: كۈل، سەكرە، ماڭ، تۇر، بار، ياز، قىل، كىر... i}SJ   
AQX~do\A  
قوشما پېئىل- ئىككى سۆزنىڭ تاۋۇش ياكى مەنە جەھەتتىن ئايرىلالماس بىر گەۋدىگە ئايلىنىشىدىن تۈزۈلۈپ بىر لېكسىكىلىق مەنە بىلدۈرىدىغان پېئىللار. مەسىلەن: ئىشلەپچىقار، قارشى ئال، تارمار قىل... awP ']iE  
^rF{%1DT  
ياسالما پېئىل- سۆز ياسىغۇچى قوشۇمچىلارنىڭ ياردىمى بىلەن ياسالغان پېئىللار. مەسىلەن: تەقدىرلە، تۈنە، غۇلاچلا، ئىزدە، كۈلۈمسىرە... ,G2]3 3Z  
+EI+@hS  
3. پېئىللار مەنىسى ۋە رولىغا قاراپ قانچە تۈرگە بۆلۈنىدۇ؟ ;-SFK+)R"  
MExP'9  
شەخىسلىك پېئىللار-ھەرىكەتنىڭ مەلۇم شەخىسكە تەۋە ئىكەنلىكىنى بىلدۈرىدىغان پېئىللاردۇر. مەسىلەن: باردىم، يازدىڭ، ئوقۇدى، بارمىدۇق... H/!_D f  
Q'?{_  
ئوقۇتۇش جەريانى 7R9S%  
شەخىسسىز پېئىللار-ھەرىكەتنىڭ مەلۇم شەخىسكە تەۋە ئىكەنلىكىنى بىلدۈرمەيدىغان پېئىللاردۇر. مەسىلەن: ئوقۇش، ئوقۇماق، ئوقۇغان، ئوقۇماس...  t~mbe  
cEkf9:_La  
4. بولۇشلۇق پېئىل دېگەن نېمە؟ بولۇشسىز پېئىل دېگەنچۇ؟ SQ*dC  
1J8okBhZ  
بولۇشلۇق پېئىل-ھەرىكەتنىڭ مۇئەييەنلەشكەنلىكىنى بىلدۈرىدۇ. مەسىلەن: ئوقۇدۇم، كۆردۈڭلار، يازدىم، باردى، بارىدىكەن...  ByP  
X$"=\p>X  
بولۇشسىز پېئىل- ھەرىكەتنىڭ ئىنكار قىلىنغانلىقىنى بىلدۈرىدۇ. مەسىلەن: بارما، كۆرمىدىم، يازمىدىم... x13t@b  
B> kx$_~  
5. ئەمەلىي كۆنۈكمە مەشىقلىرى ئىشلىنىپ ئۆتۈلگەن دەرس مەزمۇنلىرى ئەمەلىي مەشىقلەر بىلەن بىرلەشتۈرۈلۈپ خۇلاسە قىلىنىدۇ. Jw%0t'0Zi  
Jt4&%b-T  
تاپشۇرۇق y*ae 5=6(  
تۆۋەندىكى سۆزلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان جۈملە تۈزۈڭلار: . J"g.Q  
SKTf=rY  
ماڭ، يۈگۈر، سانا، ياشا، تۈزلە، ئورۇندا، توۋلا، كەل، گۈللەن، تۈزلە... 1r6>.&p  
 
دوسكا لايىھەسى N?!]^jI,  
پېئىل(1) FBit /0  
  bzFwQi}>  
پېئىل دېگەن نېمە؟ پېئىلنىڭ تۈرلىرى: m.ib#Y)y  
1). تۈپ پېئىل، 2). قوشما پېئىل، 3). ياسالما پېئىل. `% sK F  
شەخىسسىز پېئىل، شەخىسلىك پېئىللار: |Sg FHuA  
بولۇشلۇق پېئل ۋە بولۇشسىز پېئىللار: [t^Z2a{  
مەشىقلەر ۋە خۇلاسە: 6FMW}*6<  
دەرستىن كېيىنكى /15e-(Zz/  
 ئانالىز m`(5 B  
  _jmkAmeu  
تەستىقلاش پىكىرى %%["&  
  c8qsp n  
تولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات FX QUj&9  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق Y#3<w  
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 2-مەۋسۇمى ئۈچۈن) XJ.ER LR.  
  vMQvq9T}  
دەرس ئۆتكۈچى mAFVjSa2  
دەرس سائىتى NP {O  
دەرس خاراكتېرى o5 fXe}pl@  
تەييارلانغان ۋاقىت H3?HQ>&O7  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت m#(tBfH[  
ئەخمەتجان qhPvU( ,  
2-سائەت FZEK-]h.  
يېزىقچىلىق kUdl2["MZ  
  wlh V!a0>  
  eqyZ|6  
دەرس تېمىسى  ^vPt Ppt  
پېئىل(2) buXPeIo^VM  
يېڭى دەرسكە كىرىش 9Q#eu~R  
تۆۋەندىكى بولۇشسىز پېئىللارنىڭ ھەر بىرىگە بىردىن جۈملە تۈزۈڭلار: 3q>6gaTv  
r~sx ] =/  
ئىشلىمەپتۇ، ئۆتەلمىدى، سەمرىمىدى، چاقىرمىدى، كۆرۈنمەيدۇ، كېلەلمىدىغۇ، بەرمىدىم... 5!55v  
b"ypS7 _  
ئوقۇتۇش نىشانى S^GB\uJ  
ئوقۇتۇش نىشانى ,t+5(qi  
مۇھىم y&0&K 4aa  
قىيىن yqF$J"=|  
Phsdn`,  
بىلىم نىشانى:  8@)/a  
qy`95^  
پېئىللاردىكى زامان، راي كاتىگورىيىلىرىنى چۈشىنىش. _Cv({m&N  
?;i O  
شەخىسسىز پېئىللارنىڭ تۈرلىرى، ياسىلىش ئالاھىدىلىكىنى پىششىق ئىگەللىۋېلىش.  Aa[p7{e  
5&D)W>{d  
  JOS,>;;F4  
  T~J6(,"  
ئىقتىدار نىشانى: NVU@m+m~  
`*mctjSN  
شەخىسسىز پېئىللارنىڭ تۈرلىرىنى بىر بىرىدىن پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. 0%+S@_|  
kA1]o  
  -'BC*fVr  
  ^\Tde*48  
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: )8VrGg?  
2a8ZU{wjn  
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەش ۋە ئۇنى تىرىشىپ يۈكسەلدۈرۈش تەربىيىسى بېرىش. @8E mY,{;  
|TL&#U  
  MkgeECMf  
  K>iM6Uv  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى , 
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار IaMZPl  
{R<0 'JU  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى 1bjhEO W  
يېتەكلەش، قائىدە سۆزلەش، مىسال ئارقىلىق چۈشەندۈرۈش، چۈشىنىش، ئوقۇش، قائىدىلەرنى ئەستە ساقلاش، مەشىق ئىشلەش. Lt`d {s  
K; kaWV  
ئوقۇتۇش جەريانى *nJy  
ئوقۇتۇش قەدەم-باسقۇچلىرى: 8 T"C]  
tuH8!.  
1. پېئىللار قانچە زاماندا كېلىدۇ؟ قايسىلار؟ ueI1O/Mi  
J)(KG dk  
پېئىللار ئۈچ زاماندا كېلىدۇ، ئۇلار: m# y`  
Y2lBQp8'|  
1). ئۆتكەن زامان-ھەرىكەتنىڭ سۆزلىنىۋاتقان ۋاقىتتىن بۇرۇن بولغانلىقىنى بىلدۈرىدۇ. مەسىلەن: ماڭدىم، ماڭدۇق، ماڭمىدىڭ، كۆردى... Y)~Y;;/G  
mEK0ID\  
2). ھازىرقى زامان-ھەرىكەتنىڭ سۆزلىنىۋاتقان ۋاقىتتا بولىۋاتقان ياكى بولمايۋاتقانلىقىنى بىلدۈرىدۇ. مەسىلەن: مېڭىۋاتىمەن، ماڭمايۋاتىمەن، كۆرمەيۋاتىمەن، بېرىۋاتىسىلەر، بېرىۋاتىدۇ... 73/DOF  
#fB&Hv #s7  
3). كېلىدىغان زامان-ھەرىكەتنىڭ سۆزلىنىۋاتقان ۋاقىتتىن كېيىن بولىدىغانلىقىنى ياكى بولمايدىغانلىقىنى بىلدۈرىدۇ. مەسىلەن: كۆرىمەن، بارىسىلەر، بارىمىز، ماڭىمىز... F+ ,eJ/]  
6yn34'yw  
2. پېئىللارنىڭ راي شەكىللىرى قايسىلار؟ l]g /rs  
Rs$fNW@P  
1). بايان رايى- سۆزلىگۈچىنىڭ جۈملىدىكى ئىش-ھەرىكەت توغرىسىدىكى بايانىنى بىلدۈرىدۇ. X283.?  
""~b1kEt  
2). شەرت رايى-بىر ھەرىكەتكە قارىتا ئىككىنچى بىر ھەرىكەتنىڭ شەرت ئىكەنلىكىنى بىلدۈرىدۇ. 5{zmuv:  
x]6-r`O7r  
3). بۇيرۇق رايى-سۆزلىگۈچىنىڭ جۈملىدىكى ھەرىكەتكە قارىتا بۇيرۇقىنى بىلدۈرىدۇ. 9 #;GG3  
Ru&>8Ln0  
3. شەخىسسىز پېئىللار قانچىگە بۆلۈنىدۇ؟ قايسىلار؟ s'7PHP)LOJ  
"_f~8f`y  
1). ئىسىمداش، 2). سۈپەتداش، رەۋىشداش. #oYPe:8|m  
c 5%uiv]  
ئوقۇتۇش جەريانى /VmtQ{KTt+  
4. مەشىق ئىشلەڭ: '9ki~jtf=  
VxP cC+  
تۆۋەندىكى جۈملىلەردىكى پېئىللارنىڭ قايسى زامان شەكلىدىكى پېئىل ئىكەنلىكىنى ئېيتىپ بېرىڭلار: jW8,}Xs  
i-jrF6&  
غۇر-غۇر تاغ شامىلى چىقىۋاتىدۇ. مەن مەكتەپكە ماڭدىم. چۆپلۈكتە تورغايلار سايراۋاتىدۇ. مەن ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى بولۇشقا تىرىشىمەن. كەچتە بوران چىقىدىكەن. بىز قار بوۋاي ياسىدۇق. مەن ساۋاقداشلىرىم بىلەن ياخشى ئۆتىمەن. ئۇ دەرىسنى ياخشى تەكرارلايدۇ. دوستۇم مېنى پات-پات يوقلاپ كېلىدۇ. *2T"lpl  
Vr ^UEu.w?  
يۇقۇرقى مەزمۇنلار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى ئىگىلىتىلىدۇ. 4@mK:v %  
Ueb&<tS  
تاپشۇرۇق u\A L`'v  
زامان ۋە راي شەكىللىرى بويىچە تۈرلەنگەن پېئىللار بىلەن ھەر بىر تۈرگە ئىككىدىن جۈملە تۈزۈپ كېلىش تاپشۇرۇلىدۇ. yg^ 4  
&}rmDx  
دوسكا لايىھەسى %MM)5MsB  
پېئىل(2) B'v~0Kau  
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى) *'n L[]  
  V q[4RAd^P  
پېئىللارنىڭ زامان شەكىللىرى: "(YfvO+  
پېئىللارنىڭ راي شەكىللىرى: ,Dy9-o  
شەخىسسىز پېئىللار: A7I{Le  
شەخىسلىك پېئىللار: |Kq<}R  
دەرستىن كېيىنكى 4d8}g25C  
 ئانالىز yTR5*{?j  
  oi7Y?hTj  
تەستىقلاش پىكىرى "#.L\p{Zy  
  i3vg7V.  
  @ek8t2??x  
zXW;W$7V4  
تولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات @GWlo\rM6^  
دەرسلىكىدىن تەييارلىق lE8(BWzw  
(«قوش تىل» سىنىپلىرىنىڭ 2-مەۋسۇمى ئۈچۈن) JYnyo$m/  
  D^S"6v" z  
دەرس ئۆتكۈچى zbJ}@V  
دەرس سائىتى qu0 q LM  
دەرس خاراكتېرى Xdh@ ^`  
تەييارلانغان ۋاقىت `o0ISJeKp  
ئۆتۈلگەن ۋاقىت XEUS)X)  
ئەخمەتجان *G[` T%g  
3-سائەت  USJ4Z  
ئۇيغۇرتىلى tm.&k6%  
  OKA6S*  
  [ $M l;K  
دەرس تېمىسى RN$q,f[#  
پېئىل(3) MfraTUxIo/  
يېڭى دەرسكە كىرىش GuF-HP}xM  
1. پېئىللارنىڭ شەخىسسىز شەكىللىرى قايسىلار؟ 0 ke1KKy/d  
!lKDNQ8>["  
2. سۈپەتداش دېگەن نېمە؟ +A%zFF3  
h1#l12k^'  
3. ئىسىمداش دېگەن نېمە؟ /PkOF ((  
s'@@q  
4. رەۋىشداش دېگەن نېمە؟ ھەر بىرىگە مىسال كەلتۈرۈڭ. T f^ O(  
<7X+-%yb;  
ئوقۇتۇش نىشانى iainl@3Qj  
ئوقۇتۇش نىشانى X .S8vlb4z  
مۇھىم k_Edug~B  
قىيىن q}5&B =2pM  
NPR{g!tK%  
بىلىم نىشانى: jNseD  
2!Ex55  
سۈپەتداش، ئىسىمداش ۋە رەۋىشداشلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى چۈشىنىۋېلىش. w@ 2LFDp  
#$%gs]  
پېئىللارنىڭ دەرىجە شەكىللىرىنى چۈشىنىۋېلىش. k .l,>s`!  
9P) 
پېئىللارنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى بىلىش. ss 3fq}  
{1YT a:evl  
  z:R2Wksg  
  "WYcw\@U  
ئىقتىدار نىشانى: [l5 "'{x  
HNuwq\w  
پېئىللارنىڭ شەخىسسىز شەكىللىرى ۋە پېئىللارنىڭ دەرىجە شەكىللىرى ئوتتۇرىسىدىكى پەرقنى كۆرسىتىپ بېرەلەيدىغان بولۇش. 7<^D7  
PvT8XSlTx!  
  \a]\j Zb  
  p go\(K0  
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: |PJW 2PN  
JcVq%~ {M  
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەش ۋە ئۇنى تىرىشىپ يۈكسەلدۈرۈش تەربىيىسى بېرىش. LMG\jc?,  
N[+dX_h  
  \+AH>I;vO  
  P/PS(`  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى &s<  
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار !yI)3;$*  
z"O-d 
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى ]Ojt3) fB  
يېتەكلەش، قائىدە سۆزلەش، مىسال ئارقىلىق چۈشەندۈرۈش، چۈشىنىش، ئوقۇش، قائىدىلەرنى ئەستە ساقلاش، مەشىق ئىشلەش. jw[ `_  
-)I_+N  
ئوقۇتۇش جەريانى U+i[r&{gb  
1. ئوقۇغۇچىلارغا پېئىللارنىڭ شەخىسسىز شەكىللىرىنىڭ ئالاھىدىلىكلىرىنى سۆزلىتىش ئارقىلىق ئۇلار ئوتتۇرىسىدىكى پەرقنى تېپىپ چىقىشقا يېتەكلىنىدۇ. I(CI')Q  
h5gXYmk  
2. سۈپەتداشلار قانداق ئالاھىدىلىكلەرگە ئىگە؟ ~z}au"k  
>D;hT*3  
1). پېئىللارغا ئوخشاش بولۇشلۇق، بولۇشسىز، دەرىجە ۋە زامان شەكىللىرى بىلەن تۈرلىنىدۇ. B 
bsr y([N>w  
2). سۈپەت ئورنىدا قوللىنىلىدۇ. B# fzMaC  
3$cF)5Vf  
3). سۈپەتنىڭ كېمەيتمە دەرىجىسى بىلەن تۈرلىنىدۇ. u3:Qt2^S  
b9N4Gr  
4). بەزى سۈپەتداشلار ئىسىم ئورنىدا قوللىنىلىدۇ. 2~DPq p[  
.[fz x`  
3. ئىسىمداشلار قانداق ئالاھىدىلىكلەرگە ئىگە؟ ? ^CGJ1  
0Y 2^}u@5  
1). ئىسىمداشلارنىڭ بەزىلىرى بولۇشلۇق، بولۇشسىز، دەرىجە ۋە زامان مەنىلىرىنى ئىپادىلەيدۇ. ~a%hRJg  
o z{j2%  
2). ئىسىمداشلار ئىسىمغا خاس كاتىگورىيىلەر بىلەن تۈرلىنىپ كېلىدۇ. |q2lTbJ  
&>l8SlC?  
4. رەۋىشداشلار قانداق ئالاھىدىلىكلەرگە ئىگە؟ Xh"iP%  
p8dn-4  
1). بولۇشلۇق، بولۇشسىز، دەرىجە قوشۇمچىلىرى بىلەن تۈرلىندۇ. 0s""%MhFI  
\]A;EwC4C  
2). قوشۇمچە پېئىللارنىڭ ياسىلىشىغا ئاساس بولىدۇ. xPup?oP >  
oQnk+>}%  
3). پېئىلغا بېقىنىپ ھالەت ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ. ('q vYQ  
c dbSv=r  
4). بەزى رەۋىشداشلار سۈپەتنىڭ «راق، رەك» قوشۇمچىلىرى بىلەن تۈرلىنىدۇ. Cw&D}  
,Kf8T9z`  
5. پېئىلنىڭ دەرىجە شەكىللىرى قايسىلار؟ ^;$a_$ |  
:n9xH  
1). ئەسلى دەرىجە   2). مەجھۇل دەرىجە   3). ئۆزلۈك دەرىجە  4).ئۆملۈك دەرىجە  5). مەجبۇرى دەرىجە. Jrd4a~XP  
&s^>S? L-  
مىسال ئارقىلىق ھەر بىر دەرىجە شەكلى بولۇپمۇ ئۆزلۈك دەرىجە بىلەن مەجھۇل دەرىجە كونكرېت چۈشەندۈرۈلىدۇ. n_aNs]C9R  
4m~7 ~-h  
6. پېئىللار قانداق گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلەرگە ئىگە؟  Q A)9  
9c^skNbS  
1). پېئىللار شەخىس، سان، بولۇشلۇق، بولۇشسىز، زامان، راي، دەرىجە كاتىگورىيىلىرىگە ۋە شەخىسسىز شەكىللەرگە ئىگە. >=~Fo)V!(V  
4Wla&yy  
2). ئۇيغۇر تىلىدا باشقا سۆز تۈركۈملىرىدە ئۆز ئارا ئۆتۈشۈش ئەھۋالى كۆرۈلسىمۇ، شەخىسلىك پېئىللاردا باشقا سۆز تۈركۈملىرى بىلەن ئۆتۈشۈش ئەھۋالى كۆرۈلمەيدۇ. يەنى، زامان، راي، بولۇشلۇق، بولۇشسىز ئۇقۇملىرى پەقەت پېئىللارغىلا خاس. K@jSr*\'  
S -6"f /  
ئوقۇتۇش جەريانى jemx ky  
3). پېئىللار جۈملىدە خەۋەر ۋەزىپىسىنى ئۆتەپ جۈملىنى جۈملىلىك سالاھىيەتكە ئىگە قىلىدۇ. &7($kj  
1]>$5 1Q  
4).ياردەمچى پېئىللار ئىسىم خاراكتېرىدىكى بىر قىسىم سۆزلەر بىلەن بىرىكىپ ئۇلارنى پېئىللاشتۇرىدۇ. L8:]`M Q0  
p fL2v,]g  
5). پېئىللار ئۆزىگە خاس ياسىغۇچى قوشۇمچىلارغا ئىگە. R2N^'  
}2Cd1RnS  
  2 {mY:\  
K}PvrcO1  
تاپشۇرۇق P?q G  
ھەر خىل شەكىلدىكى پېئىل ياسىغۇچى قوشۇمچىلاردىن پايدىلىنىپ ياسالما پېئىلدىن 15نى ياساڭلار. Ii~; d3.  
^e?$ ]JiA!  
«ياسا» پېئىلىنى پېئىلنىڭ شەخىسلىك شەكىللىرى بىلەن تولۇق تۈرلەڭلار. $R%+ *   
1Q&cVxA"\  
دوسكا لايىھەسى 0\5M^:8i3  
پېئىل(3) m !# _CQ:  
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى) \R86;9ov  
پېئىلنىڭ دەرىجە شەكىللىرى: _&W0e}4  
1. ئۆزلۈك دەرىجە  2. مەجھۇل دەرىجە 3. ئەسلى دەرىجە4. ئۆملۈك دەرىجە iY0,WT}&n  
]@*tfz\YaH  
پېئىللارنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى:  jEZ "  
q=njKC  
دەرستىن كېيىنكى |Hfl&3  
 ئانالىز Gh'X.?3   
  Mo_$b8i  
تەستىقلاش پىكىرى .ots?Ns  
  $D}"k!H  

tawpek 2011-05-23 21:22
قارىغاندا سىلەرمۇ دەرىسلىك كىتاپ ئاخىردىكى ئۇيغۇرتىلى بىلىملىرىنى دەرىس تۈگىگەندىن كىيىن ماۋسۇم ئاخىرىغا ئورونلاشتۇرۇپ مەخسۇس ئۇيغۇرتىلىنى ئايرىم ئۆتىدىغان ئوخشىمامسىلە؟ 5#2jq<D  
+<{m45  
زادى ئايرىم ئۆتسە ياخشىمۇ؟ ياكى بىر ماۋسۇم جەريانىدىكى دەرىس ئارىسىغا سىڭدۈرۈپ ئورونلاشتۇرىۋەتكەنمۇ؟

bilgeyar 2012-02-15 12:45
رەھمەت ، قېرىندىشىم، ھارماڭ.

tawpek 2012-02-15 20:56
لىكسىكولوگىيە "koo` J  
EZ{\D!_Y  
x,uBJ  
g}Mi9Kp  
   لىكسىكولوگىيەبىرەر مىللەت تىلىنىڭ سۆز بايلىقى ۋە لۇغەت تەركىبى ھەققىدىكى تەلىماتتۇر.ئۇ بىرەر مىللەت تىلىنىڭ لۇغەت تەركىبىنى ئۆگىنىش ۋە تەتقىق قىلىشنى ئاساسى ئوبىكىت قىلىدۇ.جۈملىدىن ئۇيغۇر تىلى لىكسىكولوگىيسىمۇ ھازرقى زامان ئۇيغۇر تىلنىڭ لۇغەت تەركىبىنى ئۆگىتىدۇ ۋە سۆزلەرنىڭ مەنلىرى، لۇغەت تەركىبىنىڭ قۇرلۇشى، تەرەققىياتى، بىر قىسىم سۆزلەرنىڭ  تارىخىنى، لۇغەت تەركىبنىڭ گرامماتىكلىق قۇرلۇشى بىلەن بولغان مۇناسىۋىتى ۋە باشقلارغا دائىر قائىدە –قانونيەتلەرنى تەتقىىق قىلىدۇ.قىسقىسى، ئۇيغۇر تىلى لىكسكولوگىيسى ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلدىكى بارلىق سۆزلەرنى بىر سىستىما سۈپىتىدە تەتقىق قىلىدىغان پەن. S 
&mdB\Y?^  
لىكسكولوگىيە سۆزى ئومۇمىي تىلشۇناسلىقنىڭ ئايرىم  بىر قىسمى سۈپىتىدە ئىشلىتىدۇ،شۇنىڭ بىلەن بىللە مەلۇم ب تىلنىڭ لۇغەت تەركىبى ھەققىدىكى تەلىمات سۈپىتىدىمۇ ئىشلىتىلىدۇ.ئەگەر ئۇبىرلا تىلنىڭ لۇغەت تەركىبىگە خاس خۇسۇسىيەتلەرنى ئىچىپ بىرىشكە بىغىشلانغان بولسا ئۇ ھالدا ئۇ مەخسۇس لىكسولوگىيە دەپ ئاتىلىدۇ. ئەگەرئۇ بىر نەچچە قىرىنداش تىلنىڭ ياكى ھەر خىل سىستىمىدىكى تىللارنىڭ لوغەت تەركىبىدىكى ھەممە تىللارغا ئورتاق، ئومۇمىي قانۇنىيەتلەرنى ئىچىپ بىرىشنى مەقسەت قىلغان بولسا، ئۇ ئومۇمىي لىكسكولوگىيە دەپ ئاتىلىدۇ. ~ k 
0 Z8/R  
2§. لىكسكولوگىيەنىڭ مەزمۇنى 03F3q4"  
k:mlt:  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر  ئەدبىي تىلنىڭ لىكسكولوگىيەسى تۆۋەندىكى بەش مەزمۇننى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ: 4&]%e6,jH  
s6/cL|Ex  
سىماسولوگىيە-بۇ سۆز گرىكچە »seme«)بەلگە(ؤە»logos« )تەلىمات(دىگەن سۆزلەرنىڭ بىرىكىشىدىن بارلىققا كەلگەن بولۇپ، بذ،سۆز مەنىسى ھەققىدىكى تەلىمات دىگەن ئۇقۇمنى بىلدۇرىدۇ. بەزىدە سىماسولوگىيە سۆزى بىلەن بىر قاتاردا سىمانتىكا سۆزىمۇتەڭ قوللنىلىدۇ. ee^4KKs h\  
WAv@F[  
سىمانىتا سۆزىمۇگركلارنىڭsemantikos)كۆرسەتكۈچ، ئىزاھلىغۇچ(دىگەن سۆزىدىن كىلىپ چىققان. بۇ سۆزلەر ھازىر سۆز مەنىسى ئۇقۇمدىمۇ، لىكسكولوگىينىڭ سۆز مەنىسى ھەققىدىكى تەلىماتى دىگەن مەنىدىمۇ قوللىنلىدۇ. R}hlDJ/m-  
wR(ttwxK3  
سىماسولوگىيە سۆزنىڭ لىكسىكلىق، گرامماتىكىلىق ۋە ئىستىلستىكلىق مەنلىرىنى ، شۇنىڭدەك سۆزنىڭ كىڭەيگەن، كۆچمە مەنىلىرىنى، ئۇدۇل ۋە ئالاھىدە مەنىلىرىنى، ئەركىن ۋە چەكلىمە مەنىلىرىنى، سۆزلەرنىڭ بىر مەنلىك ۋە كۆپ مەنىلكلىكىنى، قارىمۇ- قارىشى مەنىلىرىنى، مەنىداشلىمىنى ئاھاڭداشلىقىنى، ئىدىئوماتىك مەنلىرى ۋە ئالاھىدە مەنىلىرى قاتارلىق مەنىلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ ۋە تەتقىق قىلىدۇ. )%BT*)x  
y+= \z*9  
ئىتمۇلۇگىيە-بۇ سۆز گركچە»etymon«)ھەققىي ، چىن(ؤە» logos«)تەلىمات(دىگەن سۆزلەرنىڭ بىرىكىشىدىن ھاسىل بولغان بولۇپ،سۆزلەرنىڭ كىلىپ چىقىش تارىخىنى ۋە پەيدا بولۇش يوللىرىنى تەتقىق قىلدىغان ئىلىم.ئىتمولوگىيە سۆز مەنىسى ھەققىدىكى تەلىمات بولۇپ سۆز مەنىلىرىنڭ كىلىپ چىقىش تارىخىي، سۆزلەرنىڭ شەكلى )يىزىلىشى، تەلەپپۇزى(نى تەتقىق قىلىدىغان ئىلمدۇ. XGL"gD   
oA[2)BU  
ئىستىلىستىكا- بۇ سۆز »stylos« )قەدىمكى گرىكلارنىڭ خەت يازىدىغان قەلىمى(دىگەن سۆزدىن كىلىپ چىققان بولۇپ،ئۇ تىلنىڭ تەسۋىرى ۋاستىلىردىن تولۇق ۋە توغرا پايدىلىنش ئۇسۇللىرىنى تەتقىق قىلىدىغان ئىلىم. سۆزىنڭ مانا مۇشۇنداق ئالاھىدىلكلىرىنى گۇزەل ئەدەبيات پاكىتلىرى ئاساسىدا ئەتىراپلىق تەكشۇرۇش ۋە بۇ ھەقتىكى قائىدە- قانونىيەتلەرنى ئۆگىتىش ئىستىلسكىنىڭ ۋەزىپىسىدۇر. &MBOAHhze  
Sv~PXi^`H  
فرازىئولوگىيە-بۇ گركچە» phrase «)ئىبارە(ۋە »stylos«)تەلىمات(سۆزلىرىدىن كىلىپ چىققان. تىلشۇناسلىق ئىلمىدا تۈراقلىق تەركىبلەر ھەققىدىكى تەلىماتنى فرازىئولوگىيە تەركىبىدە تەكشۇرۇشنىڭ ئاساسلىق سەۋەبى شۇكى، ئۇلار تىلمىزىدا بىر قىسىم سۆزلەرنىڭ ئورنىدا بىرلا مۇستەقىل ئۇقۇمنى ئىپادىلەپ بىر سۆزگە ئوخشاش رول ئوينايدۇ. J*/$ywI  
1V#B]x:  
   لىكسكوگرافىيە(لوغەتشۇناسلىق)-بۇ سۆز گرىكچە‹‹lex››(سۆز‹‹( graphooيازىمەن )سۆزلىرىنىڭ قوشۇلمىسىدىن بارلىققا كەلگەن بولۇپ ،ئۇ سۆزلەرنىڭ مەلۇم تەرتىپكە سىلىنغان يىغىندىسى، لۇغەت ۋە ئۇنىڭ تۈزۈلىشى ھەم تۈرلىرى ھەققىدىكى تەلىمات دىگەن مەنىدە قوللىنلىدۇ. ئۇيغۇرتلى بىلەن ئىيتقاندا، بۇ لۇغەت شۇناسلىق ئىلىمى دىيىلىدۇ.لىكسىكولوگىيىنىڭ بۇ قىسىمى ھەرخىل لۇغەتلەرنى تۈزۈش ئۇسۇللىرى ۋە ئۇنىڭ تۈزىلىشى ھەم تۈرلىرى ھەققىدىكى تەلىمات دىگەن مەنىدە قوللىنىلىدۇ.ئۇيغۇر تىلى بىلەن ئىيىتقاندا،بۇ لۇغەتشۇناسلىق ئىلىمى دىيىلىدۇ.لىكسىكولوگىيىنىڭ بۇ قىسىمى ھەرخىل لۇغەتلەرنى تۈزۈش ئۇسۇللىرى ۋە ئۇنىڭ پىرىنسىپلىرى،لۇغەتلەرنىڭ تۈرلىرى ھەمدە ئۇلارنى تۈزۈشتە دىققەت قىلىدىغان مەسىلىلەر ھەققىدىكى بىلىملەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. &?&' "c{;m  
&:IfhS  
   لىكسىكوگرافىيىنىڭ لىكسكولوگىينىڭ تەتقىقات ئوبىكىتى بولۇشىدىكى سەۋەب شۇكى، لۇغەت تۈزۈشتىكى سۆز توپلاش، سۆزلەرنىڭ دائىرىسى، مەنىسى ۋە ئۇلارنىڭ پەرقلىرى قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى لىكسكولوگىيە تەتقىقاتى نەتىجىسىدە بارلىققا كلىدۇ. ھەر خىل لۇغەتلەرنى تۈزۈش سەۋىيىسىنىڭ يۇقىرى ياكى تۆۋەن بولۇشى نۇرغۇن تەرەپلەردىن لىكسىكولوەىيىنى ياخشى ئۆگىنىش ۋە تەتقىق قىلىش سەۋىيىسى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك شۇنىڭ ئۈچۈن،لىكسكوگرافىينى لىكسكولوگىيە دائىرسىگە كىرگۇزۇپ تەتقىق قىلىش مۇھىم ئەھمىيەتكە ئىگە. Z:W')Nd(  
)m$1al  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلى لىكسىكولوگىيىسىنىڭ ئاساسى ۋەزىپىسى &z{dr ~  
3\+[38 _  
ھازارقى زامان ئۇيغۇر تىلدىكى كونكىرىت تىل ماتىرياللىرىنى تەتقىق قىلىش ۋە تەھلىل قىلىش ئارقىلىق لۇغەت تەركىبىدىكى بارلىق سۆزلەرنىڭ مەنە ۋە باشقا جەھەتلەردىكى ئالاھىدىلىكلىرىنى ۋە خۇسۇسىيەتلىرىنى ئەتراپلىق،چوڭقۇرچۈشەندۈرۈش،ئەمىلى تىل ھادىسىلىرىنى ئىلمى ئاساستا بىر تەرەپ قىلىش ۋە يورۇتۇپ بىرىشتىن ئىبارەت. يۇقىرىقىلادىن باشقا ،ئۇسۆزنىڭ تۈپ-ئەسلى مەنىسى بىلەن كىڭەيگن-كۆچمە مەنىلىرى،بىر مەنىلىك ۋە كۆپ مەنىلىك سۆزلەر،مەنىداش سۆزلەر ئاھاڭداش سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ خۇسۇسىيەتلىرى بىلەن ئىدىئوم خاراكتىرلىك سۆزلەرنىڭ بىر- بىرىدىن پەرقلىرى،كىلىپ چىقىشى قاتار لىقلارنى ئۆگىتىدۇ،شۇنىڭدەك بۇنداقسۆزلەرنىڭ تىلدىكى تۇتقان ئورنى،رولى،باشقا سۆزلەر بىلەن بىرىكىپ كىلىش ئىقتىدارى،بىرىكىش دائىرىسى،ئىستىلىستىكىلىق ئالاھىدىلىكى قاتارلىقلارنىمۇ سىستىمىلق ئۆگتىدۇ. W} 
w2M IY_N?  
                            تەكرارلاش سۇئاللىرى _z_3 %N  
ADwwiq#E  
1)لىكسىكولوگىيە دىگە ن نىمە؟ 5e~{7{  
9O 0  
2)قانچىگە بۆلىنىدۇ؟قايسىلار ؟ ah&plaVzC  
(/rIodHJO  
3) لىكسىكولوگىيە قايسى مەزمۇنلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ؟ Q/9vDv  
5F_:[H =   
4) لىكسىكولوگىيىنىڭ ھەر قايسى قىسمىنىڭ تەتقىقات ئوبىيىكتى نىمە؟مىسا ل بىلەن چۈشەندۈرۈڭ. PTV`=vtj  
b<8J;u<  
5) لىكسىكولوگىيىنىڭ ۋەزىپىسى نىمە؟

madina 2012-02-24 22:31
ئەجرىڭىزگە رەھمەت، ھارمىغايسىز .

لۇتف 2012-03-01 22:23
       بۇنداق ئۆتسەك ، يەنى ئۈچ سائەت ئۆتۈلسە پىلانغا تەسىر يېتەرمۇ . ھازىر بالىلارنىڭ ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرى بەك ئاجىز . پەقەت ئۆگۈنىشنى خالىمايدۇ . قانداق قىلساق بولار  ؟

kabiljan 2012-03-02 22:07
<<مەشەق>>ئىشىلىگەندە ئوقۇغۇچىلار ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرىنىڭ سۇئاللىرىغا دۇچ كېلىدۇ.بولسا ھەر بۆلەك دەرسنىڭ بېشىدا شۇ بۆلەككە كىرگۈزۈلگەن ئۇيغۇر تىلى مەزمۇنلىرىنى بۇرۇنراق ئكتىۋەتسەك ئوقۇغۇچىلار قىينالمايدۇ.

ئوتلۇق 2012-09-24 00:59
مەنغۇ دەرىس ئارىلىقىغا ئارىلاشتۇرۇپ پىلان تۇزۇپ  شۇ نداق ئۆتىمەن ئەمدى .

tawpek 2013-05-11 13:01
قوشتىلدا ئايرىم ئۆتۆش تەلەپ قىلىنىدىكەن. مەنمۇ ئۈچ سائەت تەييارلىغان، كلىيىنكى بۆلەكتە يەنە ئۈچ سائەت توختىلىدىكەنمىز بۇ ھەقتە.

بابۇر0725 2014-02-18 10:57
بىرقەدەر ئەتراپلىق تەرتىپلىك بۇلۇپتۇ .مۇمكىن قەدەر مۇناسىۋەتلىك مەشىقلەتنى كۆپەيتىش كىرەكقۇ دەپ قارىدىم


查看完整版本: [-- پېئىل ( 8-يىللىق 2-مەۋسۇم) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled