查看完整版本: [-- بۇ سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدىمۇ ؟ --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> بۇ سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدىمۇ ؟ [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2011-05-07 12:09

بۇ سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدىمۇ ؟

دەرس ئۆتۈش ۋە ئالىي مەكتەپ تەقلىدىي سۇئاللىرىنى مۇھاكىمە قىلىشقا يېتەكچىلىك قىلىش جەريانىدا تىلىمىزدا ئىشلىتىلىپ خېلى قېلىپلاشقان ، ھېلىھەم ئىستىمالىمىزدا قوللىنىۋاتقان بىر قىسىم سۆزلەرنى ئاساسىي لۇغەت تەركىبى ياكى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە ئايرىش مەسىلىسىدە ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇنازىرىسىنى كەسكىن بىر ياقىلىق قىلىپ بولالماي ، مۇنبەرداشلارغا يوللاپ ، تالاش - تارتىش قىلىپ بېقىشنى لايىق تاپتىم . بۇ سۆزلەردىن بەزىلىرىنى تەۋپىقنىڭ تىل - ئەدەبىيات كەسپىي كوت - كوت توپى(33348904)غا يوللاپ كەسىپداشلارنىڭ قىممەتلىك ئۇچۇرىغىمۇ ئىگە بولدۇم ، مۇنبەردىمۇ بۇنى بەس - مۇنازىرە قىلىپ بېقىش ئىلمىيلىكى يۇقىرى ئىش دەپ قارىغانلىقىم ئۈچۈن يوللىدىم . خالىسانە پىكىر قاتناشتۇرۇپ باقارسىلەر:
 شاھزادە
پادىشاھ
تېلېفۇن
يانفۇن
ئۇچۇر
كومپيۇتېر
ماتېماتىكا
تىل - ئەدەبىيات
دەرسخانىدا چۈشكەن ئاساسىي مۇلاھىزە:
ئاساسىي لۇغەت تەركىبىدە بار دەيدىغان قاراشلارنىڭ ئاساسىي :
تىلىمىزدا ئىستىمالى قۇيۇق  ، ئومۇمىي خەلق بىردەك چۈشىنىدىغان ، يېڭى سۆزلەرنى ياساشتا ئاساس بولالايدىغان سۆزلەر بولغاچقا بۇنى ئاساسىي لۇغەت تەركىبىدە بار دېيىشكە بولىدۇ .
ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدە بار دەپ قارايدىغان قاراشلارنىڭ ئاساسىي :
بەزىلىرى كەسپىي ئاتالغۇ ، ئومۇمىي خەلق بىردە چۈشەنمەيدۇ ، نۇپۇسىمىزنىڭ كۆپ سانلىقىنى ئىگىلەيدىغان دېھقانلار ، ئىشلەمچىلەر بۇ سۆزلەرنى تولۇق چۈشەنمەيدۇ .
بەزى سۆزلەر بىزنىڭ ئىستىمالىمىزدىن قالغان ، كۆپ ئىشلىتىلمەيدۇ ، مەسىلەن « شاھزادە » ، « پادىشاھ » دېگەن سۆزلەرنى پەقەت ئاخبارات ئەسەرلىرىدە ،خەلق ئېغىز ئەدەبىيات ژانىرلىرىدا قوللىنىمىز ، قوللىنىش دائىرىسى چەكلىك ، شۇڭا ئۇلارنى ئاساسىي لۇغەت تەركىبىدە دېيىشكە ئاساس يېتەرلىك ئەمەس ...

tawpek 2011-05-07 14:33
تېلېفۇن  
يانفۇن -=InGm\Y  
ئۇچۇر 6M#}&Gv  
كومپيۇتېر CJ YpgSr  
ماتېماتىكا vNDf1B5z  
تىل - ئەدەبىيات :!QT ,  
jmBsPSGIC  
wM``vx[/  
مەنچە يۇقارقىلار ئىلگىرى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدە بولوپ يىڭى كىرگەن سۆزلەر قاتارىدا مۇئامىلە قىلغان بولساقمۇ ئەمدى رەسمىيلىشىدىغان ۋاختى كەلدى. I_s*pT  
g QYs,  
لىكىن شاھزادە بىلەن پادىشاھقا قارىغاندا رەئىس بىلەن سىكرىتار بىزگە تىخىمۇ تونوش بوپ كەتتىمىكىن دەيمەن. @@z5v bs'{  
s?Z{LWZ@  
مەخسۇس سۆزلەرنى ھىچ بولمىغاندا يىلدا بىر بولسىمۇ ئاساسى ۋە ئادەتتىكى دەپ ئايرىپ تۇرىدىغان يەرمۇ بارمۇ؟

sayqi 2011-05-07 19:22
تىلشۇناسلىرىمىز ئاساسىي لۇغەت تەركىبىگە كىرىدىغان سۆزلەر بىلەن ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرىدىغان سۆزلەرنى چېگرا دائىرىسىنى ئايرىغاندا چەتئەل تىلىدىن قوبۇل قىلىنغان سۆزلەرنى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرگۈزگەن ئەگەر شۇنداق بولسا تىلىمىزدىكى نۇرغۇن سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە تەۋە بولۇپ قالىدۇ.بەزى سۆزلەرنىڭ ھازىر ئىشلىتىلىشتىن قېلىشى شۇ سۆز بىلەن مۇناسىۋەتلىك نەرسىلەرنىڭ يوقىلىپ كېتىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولىدۇ.

koksangun 2011-05-07 19:37
引用第2楼sayqi于2011-05-07 19:22发表的 : تىلشۇناسلىرىمىز ئاساسىي لۇغەت تەركىبىگە كىرىدىغان سۆزلەر بىلەن ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرىدىغان سۆزلەرنى چېگرا دائىرىسىنى ئايرىغاندا چەتئەل تىلىدىن قوبۇل قىلىنغان سۆزلەرنى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرگۈزگەن ئەگەر شۇنداق بولسا تىلىمىزدىكى نۇرغۇن سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە تەۋە بولۇپ قالىدۇ.بەزى سۆزلەرنىڭ ھازىر ئىشلىتىلىشتىن قېلىشى شۇ سۆز بىلەن مۇناسىۋەتلىك نەرسىلەرنىڭ يوقىلىپ كېتىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولىدۇ.
]4B&8n!  
ئىنكاسىڭىزدىن سىزنىڭمۇ بۇ مەسىلىگە قىزىقىدىغان كىشى ئىكەنلىكىڭىزنى بىلىپ تۇرۇپتىمەن . بولسا مۇشۇنداق ئاددىي دەپ قارىلىدىغان ، ئەمما ئاسانلا ھۆكۈم قىلىپ قۇتۇلۇپ كەتكىلى بولمايدىغان مەسىلىلەرگە قارىتا ھەممەيلەن پاكىتلىق قاراشلىرىمىزنى قويۇپ باقساق مەسىلە ھەل بولماي قالمايدۇ . pp+z5  
ئەگەر چەتئەل تىلىدىن كىرگەن سۆزلەرنى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرىدۇ دەپ قارىساق ، ئۇ ھالدا تىلىمىزغا ئۆزلەشكەن بارلىق ئەرەپ ۋە پارس تىلىدىن كىرگەن سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرىپ كېتىدۇ . بۇ خىل چىگرا ئايرىشنى تېخىمۇ كونكرېتلىققا ئىگە قىلىش ، تېخىمۇ تەپسىلىي ئايرىشقا ئەھمىيەت بېرىش زۆرۈرىيىتى بار . مېنىڭچە ، بۇرۇنقى كىتابلاردا بەزى سۆزلەرنى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبى دەپ ئايرىپ قويغان بولسا ، تەۋپىق ئىنىم ئىيتقاندەك شۇ سۆزلەرگە قارىتا يىلدا ياكى ئۇنىڭدىنمۇ قىسقا ۋاقىت ئىچىدە  ئايرىپ تۇرۇش كېرەك . بىر سۆز مەڭگۈ ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدە ياكى ئاساسىي لۇغەت تەركىبىدە بولىدۇ دەپ ھۆكۈم قىلىش ئىلمىيلىك ئەمەس ، ئۇيغۇر تىلى تەكرارىغا يېتەكچىلىك قىلىدىغان ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بېشى ئەڭ قاتىدىغان مەسىلىلەرنىڭ بىرى مۇشۇنداق قېلىپلىشىپ قالغان نەزەرىيىلەرنىڭ يېڭىلانماسلىقى  ۋە ئادەتتىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تەتقىقات مىۋىلىرىنىڭ ئېتىراپ قىلىنماسلىقى سەۋەبىدىن بولىدۇ دەپ قارايمەن ...

ozqan 2011-05-07 20:06
  مەرھابا  سايچى ، ئاخىرى  تەۋپىق  گۈلزارىدا   ئىزىڭىز  قالىدىغان بوپتۇ -ھە ؟  سايلىقلاردىن  گۈلزارلار  جىق ياخشى جۇمۇ .... SP;1XXlL  
تەۋپىقنىڭ   يېقىن  قوللىغۇچىلرىدىن بولۇشىڭىزنى  ئۈمىد قىلىمەن   . . .

ozqan 2011-05-07 20:53
  كۆكسانغۇن  : سىز  يوللىغان بۇ تېما ھەقىقەتەنمۇ  ھەممىمىزنىڭ  بېشىنى ئاغرىتىدىغان بىر مەسىلە بولۇپ قالدى . zh5ovA%  
   مەنمۇ  بۇ  مەسىلىگە  قانائەتلىنەرلىك  جاۋاب  تاپالماي  كېلىۋاتىمەن .   ئەگەر  ئالىي  مەكتەپ ئىمتىھانىدا  بۇ  توغرىسىدا  سوئال  چىقىپ قالسا  ، ئوقۇغۇچىلار  ئالدىدا  جاۋبكار  بولىدىغىنى  بىز  بولۇپ قالىمىز  . x_- SAyH  
تەۋپىق  ئىنىمىز  ئېيتقاندەك  بۇنى  ئايرىپ تۇرىدىغان  بىر جاي بولسىغۇ  بەك ياخشى بولاتتى  ، شۇنداق جاي بولغان  تەقدىردىمۇ  يىلدا  بىر ئەمەس  10  يىلدا  بىر ئايرىغاننىمۇ  ئاڭلاپ باقمىدۇق  ،  بۇ ئىشنى قىلىدىغان ئورۇن بار دېيىلسە  ، بۇ  ئىشنى  تىل-يېزىق كومىتىتلىرى قىلىشى مۇمكىن  ، $49;\pBZ l  
ئۈمىدىم  ئالىي مەكتەپ سوئالىنى  ئىشلىگۈچىلەر  يۇقىرقىدەك  ئارىدا  قالغان سۆزلەرنى سوئالغا  چىقارمىسىكەن .  

tawpek 2011-05-08 13:28
ئۆزقان ھەدىمىز راس دەيدۇ، VuuF _y;  
'OU`$K7n  
ئۇيغۇرتىلىمىزدا سۆزلەرنى مۇشۇنداقراق ئايرىيدىغان بىر ئىشلارنىڭ بارلىقىنى ئۆتسەكمۇ لىكىن ئىمتاھانغا بۇ مەزمۇنلارنى چىقارمىغىنى ئەۋزەل، چىقارسىمۇ چەك-چىگىرىسى ئىنىقراق ئايرىلىدىغان تالاش-تارتىش ئازراق يۈز بىرىدىغان سۆزلەرنى ئايرىتقۇزۇش كىرەك. F#z1 sl'  
e"ClG/M_XS  
چۈنكى ئىنىق قىلىپ پالانى سۆز ئۇتەرەپ، پوكونى سۆز بۇتەرەپ دەپ تىزىپ بىرىدىغان جاي يوقتە.

tunyukuk 2011-05-09 00:45
توغرا ئېيتىسىز. ئارىدا تۇرىۋاتقان سۆزلەرگە ھېچكىم بىر نەرسە دېيەلمەسلىكى مۇمكىن. بىزنىڭ ئۈمىدىمىزمۇ شۇ،   ئالىي مەكتەپ سوئالىنى  ئىشلىگۈچىلەر  يۇقىرقىدەك  ئارىدا  قالغان سۆزلەرنى سوئالغا  چىقارمىغىنى ياخشى. باشقا ئىمتىھانلاردىمۇ شۇنداق بولغىنى ياخشى. 

anayurt905 2011-05-11 10:33
ھازىرچە بىزگە ئېنىق ئاۇرىپ بەرمىگەندىكىن، قائىدىدە دىيىلگەن بويىچە ئادەتتىكى لوغەت تەركىبى دەپ ئالىمىزدە.

sannada 2011-05-13 23:21
شاھزادە ، پادشاھ ، تىل - ئەدەبىيات ، ماتىماتىكا  دېگەنلەرنى ئاساسىي لوغات تەركىبىگە تەۋە دېسەك بولدۇ . شاھزادە ، پادشاھ  دېگەن سۆزلەر ئىستىمالدىن قالغىنى يوق . ھازىرمۇ بىر قىسىم دۆلەتلەردە ئاتىلدۇ .   تىل - ئەدەبىيات ، ماتېماتىكىنى خەلىققە ئورتاق دەپ قارساق بولار دەپ قارايمەن . تىل - ئەدەبىيات  جەزمەن ئاساسىي لوغەت تەركىبىگە كىردۇ . ماتېماتىكىنى ئويلاشساق بولدۇ . ھەقىقەتەن مۇشۇ مەزمۇن بىزنى قايمۇقتۇردۇ .

sayqi 2011-05-13 23:21
ھازىر تىل دەرسىمىزدىكى نۇرغۇن مەسىلىلەر بارغانسېرى ئوتتۇرىغا چىقىۋاتىدۇ،بۇ بىر تەرەپتىن ياخشى ئەھۋال يەنە بىر تەرەپتى ئېيتقاندا ھەل قىلىنماي تۇرۇۋېرىشى نورمال ئەھۋال ئەمەس.چۈنكى تىلشۇناسلىق ئىلمى تىلدىكى قانۇنىيەتلەرنى كۆرسىتىپ بېرىش ئەمما تىلدا يوق نەرسىلەرنى زورلاپ تېڭىش ئەمەس.يىلدا ئىمتىھاندا كۆرۈلىدىغان سۇئاللار ئاجىزلىشىش،چۈشۈپ قېلىش،قوشۇلۇپ قېلىش،باغلىنىش يوللىرى،جۈملە بۆلىكى،سۆز تۈركۈمىنى ئايرىش مۇشۇ دائىرىدە بولۇۋاتىدۇ.شۇڭا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مۇنداق بىر سۆزى بار: <ناۋادا ئىمتىھانغا چىقىپ قالسا كىتاپتىكى توغرا >دەيدىغان مانا مۇشۇنىڭ ئۆزى ئوقۇتقۇچىلاردىكى قىسىلچىلىقنى ئىپادىلەپ بېرىدۇ. ئىمتىھان ئېلىش ئۇسۇلىدىكى قاتماللىق،بىر ئىمتىھان بىلەن ھەممىنى ھەل قىلىدىغان ئاتاكىغا ئۆتۈش شەكلىدىكى ئوقۇتۇش يەنە نۇرغۇن مەسىلىلەرنى مەيدانغا چىقىرىدۇ.ئىمتىھاندا ھەممە ئوقۇغۇچى ئوخشاش ياكى ئوخشاپ كېتىدىغان جاۋاپ بېرىشكە مەجبۇرلىنىدۇ.بۇ ئۇلاردىكى مۇستەقىل پىكىر قىلىش قابىلىيىتىنى بارغانسېرى تۆۋەنلىتىۋېتىدۇ.ئوقۇتقۇچىنىڭمۇ رولىنى ئاجىزلاشتۇرىۋېتىدۇ.شۇڭا ئوقۇتۇش كوپىراتسىيىنىڭ ئىشىدەك <كوپىراتسىيىنىڭ ئىشى مىدى-مىدى،يا ئىشى تۈگىمىدى. تۈگىمىسە تۈگىمىسۇن، سېنىڭمىدى،مېنىڭمىدى>بولۇپ قېلىۋاتىدۇ.

tunyukuk 2011-05-14 20:02
بۇنى ئايرىشتا يەنە كەڭ خەلقنىڭ چۈشىنىش مەسىلىسىمۇ بىر شەرت بولسا كېرەك. مۇشۇ نۇقتىدىن قارىغاندا  «پادىشاھ»، «شاھزادە»  دېگەن سۆزلەرنى مەنمۇ ئاساسىي لۇغەت تەركىبىگە كىرەمدىكىن دەپ قارايمەن. خەلقىمىز ئارىسىغا كەڭ تارقالغان چۆچەكلىرىمىزدىمۇ بۇ ئاتالغۇ كۆپ ئۇچرايدۇ. ھازىرمۇ  باشلىقلىرىمىزنى بىزلا پەقەت پادىشاھ دەپ ئاتىمىغىنىمىز بىلەن خەلقئارادىكى بەزى دۆلەت باشلىقلىرىنى پادىشاھ دەپ ئاتاپ ئىشلىتىمىز. ...

tawpek 2011-05-16 21:21
<كوپىراتسىيىنىڭ ئىشى مىدى-مىدى،يا ئىشى تۈگىمىدى. تۈگىمىسە تۈگىمىسۇن، سېنىڭمىدى،مېنىڭمىدى>بولۇپ قېلىۋاتىدۇ. YGZa##i  
!{XVaQ?x  
بۇ بىر يىڭى گەپكەن.

akida 2011-05-25 12:56
مىنىڭچە شاھزادە، پادىشاھ سۆزلىرى ھازىر بەك جىق قوللۇنۇپ كتىلمىسىمۇ ، ھەمما بىزنىڭ بالىلار چۆچەكلىرىمىز چوقۇم چۇقۇم ياحشى تىما بولۇپ قالىدۇ ، بالىلار بۇنىڭعا بەك قىزىقىدۇ ، شۇڭا بۇنداق سۆزلەرنى چۇشۇرۇپ قويماسلىقىمىز كىرەك .  

tawpek 2011-05-25 16:42
مىنىڭچە يەنىلا بۇ مەسىلىلەرگە قارىتا تىل-يىزىق كومتىتتىكىلەر بىر قىتىم قايتا باش قاتۇرۇپ بىرنىمە دىسە بولغۇدەك.

ozqan 2011-06-09 23:32
  مۇنازىرە مۇھاكىمىلىرىمىز  ۋە  مۇھاكىمە يىغىنلىرىدىكى  بۇ  تېما  ھەققىدىكى  ئۇرۇنۇشلىرىمىز بىكار  كېتىپتۇ ،  شۇ  مۇھاكىمە يىغىنلىرغا  قاتناشقان ئوقۇتقۇچى سوئال چىقىرىشقا قاتناشقان تۇرۇقلۇقمۇ  بۇ  مەسىلىدىن  يەنە ئالىي مەكتەپ سوئالى ئشىلىنىپ  بەزى ئوقۇغۇچىلارنى  قايدۇرۇپتۇ ،  ئالىي  مەكتەپ سوئالىنىڭ 8-سىدىكى «ب» جاۋابتا  « خەزىنە  »دېگەن  سۆز ئاساسىي لۇغەت تەركىبىگە كىرىدۇ  ، دېيىلگەنكەن ، بەزى ئوقۇغۇچىلار  خاتا  ، بۇ  سۆز ھازىر بەك ئاز ئىشلىتىلىدۇ  بۇ  ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە  تەۋە دەپ  بىر تاللاشتا  خاتالىشىپتۇ ... &DWSu`z  
مۇشۇ  تاللاشنىڭ «د »جاۋابىدا كۆپ مەنىلىك  سۆزدىن سوئال چىقىپتۇ ،  ئوقۇغۇچىلارغا   ئادەتتىكى ، ئاساسىي لۇغەت تەركىبىدىن  سوئال چىقماسلىقى مۇمكىن ، چۈنكى ، بۇ نۇقتىدا  تالاش-تارتىش بەك كۆپ ،  كۆپ مەنىلىك سۆزدىنمۇ سوئال چىقماسىلىق مۇمكىن چۈنكى ،  بۇ نۇقتا بۇندىن بۇرۇنقى ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان دائىرىسىدە ئىزچىل ھالدا  چىقىرۋېتىلگەن مەزمۇن  بولۇپ  كېلىۋاتىدۇ  دەپتىكەنمەن  .    ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىدا ئۆزۈمنى گۇناھكاردەك ھېس قىلىپ قالدىم ...

turbek 2011-06-10 10:36
       تىل ئىجتىمائىي ھادىسە. جەمئىيەتنىڭ تەرەققىياتىغا  ئەگىشىپ تەرەققى قىلىدۇ، ئۆزگىرىدۇ. تىلنىڭ تەرەققىياتى، ئەلبەتتە ،لۇغەي تەركىبىدە ، بولۇپمۇ ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدە تىز ئىپادىلىنىدۇ . تىلنىڭ تەرەققىياتى شۇ مىللەتنىڭ ھەرجەھەتتىكى تەرەققىياتى  بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك بولى   دۇ.     -nk0Q_7N  
      مېنىڭچە ،ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىنىڭ تەرەققىياتى  بەك ئاستا ، بۇنى بارلىق كەسپداشلار بىلىدۇ.ئۇيغۇر تىلى تەتقىقاتىمۇ سۇس بولماقتا،بۇنىڭدىن بەك ئەپسۇسلىنىمەن... ھازىرقى ئۇيغۇر تىلى دەرسلىكلىرى ئەمەلىيەتتە 80-يىللاردا تۈزۈلگەن... @BqSu|'Du,  
       ساۋاقداشلارغا نىسبەت لۇغەت تەركىبىنى پەرقلەندۇرۇش ئىقتىدار بىلىمى ھېسابلانمايدۇ، شۇڭا بۇ مەسىلىنى چوڭ ئىمتىھانلارغا چۈشۈرۈش مۇۋاپىق ئەمەس . %>,Kd6bdg  
        

tawpek 2011-06-10 21:17
قايمۇقتۇرغان شۇ سۇئالدىن كىتىپ قالغان 4-5 نومور قانچىلىغان ئوقوغۇچىنىڭ ئىستىقبالىغا بىرىپ تاقىلىدىغانلىقىنى تەسەۋۋۇر قىلىش تەس. 7 JVonruaR  
jUy$aGX  
ئالى مەكتەپ ئىمتاھانى دىسە ھازىر كىم كۆڭۆل بۆلمەيدۇ؟ تولوق ئوتتوردا ئوقوماقنىڭ تەسلىشىپ كىتىۋاتقانلىقى تىخى. /w:~!3Aj0+  
s%t =*+L\  
تىل-يىزىق كومتىتتىكىلەر بىرنىمە دىمىسىمۇ سۇئال چىقارغۇچىلار بولسىمۇ ئويلىسىچۇ؟

alga~nap 2011-08-05 18:44
ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبى . بىر قىسىم دۆلەتلەردە ئشلىتىلسە ئۇ ئۇلارنىڭ ئىشى . ئارتۇقچە تالاش -تارتىش قىلىشنىڭ ھاجىتى يوق .يەنە بىر قىتىم قىلىپلاشتۇرغىچە بولسىمۇ يەنىلا ئادەتتىكى لوغەت تەركىبىگە كىرىدۇ. كىلەركى قىتىم ھەممە ئادەم چۈشۈنۈپ كىتىپتۇ دەپ ئاساسىي لۇغەت تەركىبىگە كىرگۈزۈپ بىرەر .

tawpek 2011-08-05 20:41
دىمەك، يەنىلا ھەقمىدۇر ھەقتۇر دىگەچ تۇرلى  دەڭ.

ئەكبەرنىياز 2013-10-18 08:48
يەنىلا ئەلگە نەپ ئاغىينىمىز نەق گەپنى قىپتۇ . ھازىرچە كىتابتا قانداق ئايرىغان بولسا شۇنداق دېيىشتىن ئۆزگە چارە يوق ، چۈنكى سۇئال تەكشۈرگۈچىلەر ئۆلچەملىك جاۋابنى ئاساس قىلىدۇ ،- ئەمەسمۇ !؟

چېچەك 2013-10-19 12:37
راستىنلا باشنى قاتۇردىغان مەسىلە بۇ. زادى قايسىسىغا ئايرىساق بولۇر؟

قاراخان 2014-02-17 19:53
alga~nap:ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبى . بىر قىسىم دۆلەتلەردە ئشلىتىلسە ئۇ ئۇلارنىڭ ئىشى . ئارتۇقچە تالاش -تارتىش قىلىشنىڭ ھاجىتى يوق .يەنە بىر قىتىم قىلىپلا .. (2011-08-05 18:44) 
_2,e S[wP  
سىز خاتالاشماڭ، بۇ سۆزلەر چەت دۆلەتلەردە ئىشلىتىلمەيدۇ، بىزنىڭ تىلىمىزدا ئىشلىتىلىدۇ،بۇ بىزنىڭ لۇغەت تەركىبىمىزگە تەۋە سۆزلۈك. بۇ نوقتا كاللىڭىزدا ئايدىڭ بولسۇن،

مىېھرىما 2014-02-17 22:49
IHg)xZ  
بۇ مەسلە  زادى  ھەرقېتىم  لوغەت  تەركىبى  دېگەن $pT%7jV}  
a#0G mK  
دەرسنى  ئۆتكەندە  بىر  قېتىم  دە-تالاشقا  قالدۇ. UEq;}4Bo  
[LonY49  
شۇنداق قىلىپ ئەڭ ئاخىرى يەنلا شۇ قائىيدە بويچە i;0`d0^  
j}R4m h  
دەپ توختۇدۇق مانا.

alga~nap 2014-02-20 21:21
قاراخان:سىز خاتالاشماڭ، بۇ سۆزلەر چەت دۆلەتلەردە ئىشلىتىلمەيدۇ، بىزنىڭ تىلىمىزدا ئىشلىتىلىدۇ،بۇ بىزنىڭ لۇغەت تەركىبىمىزگە تەۋە سۆزلۈك. بۇ نوقتا كا .. (2014-02-17 19:53) 
M<p)@p  
مەن بەكلا ھەيران قالدىم. بۇ تېمىنى مېنىڭ ئەمدى كۆرۈشۈم ئىكەن. لىكىن مېنىڭ ئىنكاسىم تۇرىدۇ.بەلكىم ئوخشاش بىر كومپىيۇتىرنى بىر قانچىمىز تەڭ ئىشلەتكەچكە ماڭا ۋاكالەتەن يېزىپ قويغانلار بار ئوخشايدۇ. توۋۋا دېمىسە بىكار .

بابۇر0725 2014-03-07 19:18
مېنىڭىچە ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە تەۋە.چۈنكى بۇلار ھەم يېڭىدىن پەيدا بولغان ھەم ئىھتىياجدىن قالغان سۆزلەردۇر

قاراخان 2014-03-08 00:22
بابۇر0725:مېنىڭىچە ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە تەۋە.چۈنكى بۇلار ھەم يېڭىدىن پەيدا بولغان ھەم ئىھتىياجدىن قالغان سۆزلەردۇر (2014-03-07 19:18) 
FRt/{(jro  
بۇ سۆزلەرنىڭ بىر مۇنچىسى ھېلىھەممۇ ئىشلىتىلىۋاتىدۇ، ئوبدانراق قاراپ بېقىڭ!

uzqak 2014-03-08 01:22
يىقىندىن بويان خەنزۇچىدىن يۆتكەلگەن بىر قىسىم بالىلارغا  تىل - ئەدەبىيات تەكرار قىلىپ بېرىۋاتتىم . ئالدىنقى  كۈنى ئۇ ئوقۇغۇچىلار «گۈرجەك » دېگەن سۆزنى چۈشنەلمىدى. ئەگەر مەلۇم قائىدە ئاساسىدا ئايرىمىساق بۇ جەھەتتە نۇرغۇن قالايماقانچىلىق پەيدا بولىدىغاندەك قىلىپ تۇرۇدۇ. قائىدە بويىچە ئايرايلى دىسە قائىدىنىڭ ئۆزىدىمۇ زىتلىق بار....


查看完整版本: [-- بۇ سۆزلەر ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىدىمۇ ؟ --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled