查看完整版本: [-- مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ardam 2011-04-07 08:39

مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر

تولۇقسىز 7- يىللىقلارنىڭ تىل-ئەدەبىيات دەرسلىكىدىن تەييارلىق 6<\dQ+~  
  [-l>f P0  
( 2-مەۋسۇم ئۈچۈن )
^m.%FIwR  
&]KA%Db2  
Ø         دەرس تېمىسى ...  مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر IS{>(XT{  
1R.6Xer  
Ø          دەرس خاراكتېرى ...   ئۇيغۇر تىلى دەرسى Og2w] B[  
9$R}GK  
Ø          دەرسنىڭ سائەتلەرگە بۆلۈنۈشى ... بىر سائەتلىك دەرس \-Q6z 8  
AHP;N6Y6  
Ø          دەرس تەييارلانغان ۋاقىت...        -يىلى    -ئاينىڭ    -كۈنى 0ol*!@?  
5mI}IS|@  
Ø          دەرس ئۆتۈلگەن ۋاقىت ...          -يىلى    -ئاينىڭ    -كۈنى zHQSx7Ow 5  
2fMKS  
Ø          يېڭى دەرسكە كىرىش ... O g!SFg*  
]R]%c*tA  
1. لۇتپۇللا مۇتەللىپ 1945-يىلى گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىنىڭ قىلىچى ئاستىدا ئېچىنىشلىق ھالدا ئۆلدى. =$F 
\~I>@SG2W+  
2. ئىككى قولى خەلقنىڭ ئىسسىق قانلىرى بىلەن بۇلغانغان جاللات ئاپاق خوجا مىلادى 1693-يىلى ۋاپات بولدى. + ;N;r/d_i  
nm]m!.$d  
3. ياخشىدىن ئات قالىدۇ، ياماندىن دات قالىدۇ. trMwFpfu  
v8 pOA<s  
يۇقۇرقى مىساللار ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلار يېڭى دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرىلىدۇ. b VcA#7 uA  
*apkw5B}C  
Ø         ئوقۇتۇش نىشانى ... E5g|*M.+f  
jAy 0k  
بىلىم نىشانى : مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللەش. EfGy^`,'G  
1}3tpO;  
ھىسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: ئۆز ئانا تىلىمىزنىڭ تىل بايلىقىدىن پەخىرلىنىش تۇيغۇسىدا بولۇش. WGHf?G/s  
xt1\Sie  
ئىقتىدار نىشانى : مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەرگە مىسال كەلتۈرەلەيدىغان ۋە ئۇلارنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. >1RL5_US  
%{&,5|8  
Ø          ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نوقتىلار... KRb'kW  
Q2 
1. مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللەش. jGe%'A N\  
I %|;M%B  
2. ئۆز ئانا تىلىمىزنىڭ تىل بايلىقىدىن پەخىرلىنىش تۇيغۇسىدا بولۇش. F(|XJN  
jXPbj.  
Ø          ئوقۇتۇشتىكى قىيىن نوقتىلار... }46Zfg\T6n  
pog   
مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەرگە مىسال كەلتۈرەلەيدىغان ۋە ئۇلارنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. z_Hkw3?  
n|Ts:>`V  
Ø         ئوقۇتۇش قوراللىرى... E\TWPV'/  
rgDl%X2B  
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار uQ|LkL%< ^  
LcB+L](  
Ø         ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى ...  
h?v8b+:0  
سۇئال-جاۋاپ ئۇسۇلى ئارقىلىق دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. "a9j2+9  
-%| ] d ;  
سۆھبەت ۋە مۇزاكىرە يېتەكلەش، قوزغىتىش ۋە ئىلھاملاندۇرۇش تولۇقلىما بېرىش ئوقۇتۇش  ئۇسۇلى قوللىنىلىدۇ. [oXSjLQm[  
ZjY ,k  
Ø         ئوقۇتۇش جەريانى ... uF1 4;  
.ahY 1CO  
ئانا تىلىمىزدا مەنىلىرى ئوخشاش ياكى بىر بىرىگە يېقىن سۆزلەر مەنىداش سۆزلەر دەپ ئاتىلىدۇ. p`rjWpH  
>~Gy+-  
مەسىلەن: ئۈمىد- ئارزۇ، تىلەك.        دوست-ئاغىنە، بۇرادەر.           ئۆلمەك- ۋاپات بولماق، ئالەمدىن ئۆتمەك، قۇربان بولماق، قازا قىلماق، شېھىت بولماق. r7>FH!=:  
5+!yXkE^e  
مەنىداش سۆزلەر مەنە جەھەتتىن بىر-بىرىگە يېقىن بولسىمۇ، جۈملىدە قوللانغاندا بەزى پەرقلەر بولىدۇ، يەنى بەزى مەنىداش سۆزلەرنى جۈملە ئىچىدە ئالماشتۇرۇپ قوللانغىلى بولسا، بەزى مەنىداش سۆزلەرنى جۈملە ئىچىدە ئالماشتۇرۇپ قوللىنىشقا بولمايدۇ. مەسىلەن: J k`Jv;  
V"(5U(v{~  
«ئانا» دېگەن سۆز بىلەن «ئاپا» دېگەن سۆز گەرچە مەنىداش سۆز بولسىمۇ ئەمما بەزىدە ئۇلارنى ئالماشتۇرۇپ قوللىنىشقا بولمايدۇ. يەنى: ئانا ۋەتەن دېگەن سۆزنى ئاپا ۋەتەن دېيىشكە بولمايدۇ. EXjR&"R  
W ^Fkjqpv  
مەنىداش سۆزلەرنىڭ بەزىلىرى تۈس مەنىسىگە ئىگە. g8&& W_BI  
<_pLmYI  
مەنىداش سۆزلەرنىڭ ئوتتۇرسىدا ئاز-تولا مەنە پەرقىنىڭ بولۇشى ئۇلارنىڭ تىلىمىزدا ساقلىنىپ تۇرۇشىنىڭ مۇھىم ئاساسى. >wb*kyO7(#  
0QquxYYw,  
2. ئانا تىلىمىزدا مەنە جەھەتتىن ئۆزئارا قارىمۇقارشى بولغان سۆزلەر قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر دەپ ئاتىلىدۇ. xJ:Am>%\^  
ho~WD'i  
پىكىرىنى قارىمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەردىن پايدىلىنىپ سېلىشتۇرۇش ئۇسۇلى خەلق ماقال-تەمسىللىرىدە كۆپ ئۇچرايدۇ. مەسىلەن: 2++$ Ql/  
Yu&\a?]\2  
ئېگىزنىڭ ئاچچىقى كەلگۈچە، پاكارنىڭ جېنى چىقىپتۇ. 1uA-!T*e>  
F3Vvqt*2  
ياخشىدىن ئات قالىدۇ، ياماندىن دات قالىدۇ. 98<^!mwF  
3+U2oI:I  
بىلىملىك ئوزار، بىلىمسىز توزار. |?' gT" #  
MD>E0p)  
تىل ئالاقىسىدا قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەرنى قوللانغاندا شەيئىلەرنىڭ قارىمۇقارشىلىقىنى ئېنىق كۆرسىتپ بەرگىلى، تىلنىڭ ئىپادىلەش ئۈنۈمىنى ئاشۇرغىلى بولىدۇ. j=>WWlZ  
W$" >\A0%  
Ø         تاپشۇرۇق مەزمۇنى ... FW 
hM(Hq4ed,  
Ø     كۆنۈكمە مەشىقلىرىدىكى مەزمۇنلار تاپشۇرۇلىدۇ. n6INI~,  
ue}lAW{q  
Ø         دوسكا لايىھەسى ... =1F F2#zS  
EmcwX4|  
9n".Q-V;k  
مەنىداش سۆزلەر ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر ]p~,C*UH0  
مەنىداش سۆزلەر دېگەن نېمە؟ C  F<  
مىساللار: tZY(r {  
قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر دېگەن نېمە؟ 5 %aT  
مىساللار: E)l@uPA'1  
lV!@h}mG  
                                       I"+;L4o`  
F D6>[ W  
  n.Q?@\}2  
N5[fw z w  
Ø         دەرستىن كېيىنكى ئانالىز ... <%Re!y@OL  

koksangun 2011-04-07 09:54
رەھمەت سىزگە ئەردەم ، سىزنى تەبرىكلەيمەن ...

ozqan 2011-04-07 17:07
  ئەجرىڭىزگە رەخمەت ، بۇ دەرسنىڭ قەدەم باسقۇچلىرى ناھايىتى ياخشى لايىھەلىنىپتۇ .

attila 2011-04-15 00:45
1. لۇتپۇللا مۇتەللىپ 1945-يىلى گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىنىڭ قىلىچى ئاستىدا ئېچىنىشلىق ھالدا ئۆلدى. ]R%[cr  
nA owFdCD  
2. ئىككى قولى خەلقنىڭ ئىسسىق قانلىرى بىلەن بۇلغانغان جاللات ئاپاق خوجا مىلادى 1693-يىلى ۋاپات بولدى. YV%y KD  
qa-%j+  
دەرس تۈزۈشتە تارتقان جاپايىڭىزغا رەخمەت ئېيتىش بىلەن بىرگە سىزگە شۇنى سەمىمىيلىك بىلەن ئەسكەرتىپ ئۆتەي! "L4ZE4|)  
ئىككى جۈملىدىكى مەنىداش سۆز بولغان «ئۆلدى» بىلەن «ۋاپات بولدى» نىڭ ئىشلىتىلىش ئورنى خاتا بولۇپ قالغان. بۇ يەردە  تىلىمىزدىكى سۆزلەرنىڭ تۈس كاتېگوريىسىگە خىلاپلىق قىلىنغان. %-?k [DL6  
بىر قىسىم مەنىداش سۆزلەرنى ئادەتتىكى ئەھۋالدائالماشتۇرۇپ ئىشلىتىشكە بولسىمۇ، ئالاھىدە تىل مۇھىتىدا خالىغانچە ئالماشتۇرۇپ ئىشلىتىشكە بولمايدۇ. ئۇنىڭ شۇ ۋەقە، شەخس قاتارلىق ئوبېكىتلار بىلەن بولغان تۈسلۈك مۇناسىۋىتىگە ۋە ئىجابىي-سەلبىيلىك كاتېگوريىسىگە قاراش كېرەك. 49"C'n0wST  
«پاتەمخان» دېگەن بىر ئىسىمنى ئالساقمۇ، ئۇ شۇ ئىسىم تەۋە شەخس بىلەن سۆزلىگۈچىنىڭ مۇناسىۋىتىگە ئاساسەن تۆۋەندىكىدەك تۈسلەردە ئېيتىلىدۇ: پاتىگۈل (ئامراقلىق، يېقىنلىق)، پاتەمخان (يېشىنىڭ چوڭلىقى)، پاتەم (ئادەتتىكىچە مۇناسىۋەت)، پاتىخان (ئىچى يامانلىق، مەنسىتمەسلىك)، پاتمەك، پاتەك، پاتەش (ئۆچلۈك ۋە سەتلەشتۈرمە). 'Rnzu0 
بىزنىڭ تىلىمىز ناھايتى گۈزەل ۋە كۆپ ئىپادىلىك، كۆپ خىل گىرامماتىكىلىق ئالاھىدىلىككە ۋە قۇرۇلمىغا، ھەر خىل تۈسلۈك ھالىتىگە ... ئىگە تىل بولۇپ،  ئاددىيسى، پېئېلدىكى بىر سۆزنى ئاز بولغاندا 54 خىل شەكىلدە ئۆزگەرتىپ ئىشلىتىشكە بولىدۇ. بۇ بەزى تىللاردىكى، مەسىلەن، خەنزۇ تىلىدىكى 54 سۆزگە باراۋەر. كۆپ بولغاندا 108 خىل تۈرلىنىش شەكلى بار. L'Iw9RAJ  
شۇڭا تىل ئىشلەتكەندە ئەستايىدىل بولۇپ، بۇ نۇقتىغا دىققەت قىلىشىمىز كېرەك.

ardam 2011-04-16 19:21
1. لۇتپۇللا مۇتەللىپ 1945-يىلى گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىنىڭ قىلىچى ئاستىدا ئېچىنىشلىق ھالدا ئۆلدى. &=S:I!9;;  
Cy/VH"G=  
2. ئىككى قولى خەلقنىڭ ئىسسىق قانلىرى بىلەن بۇلغانغان جاللات ئاپاق خوجا مىلادى 1693-يىلى ۋاپات بولدى.  lcm [l  
بۇ ھەرگىزمۇ بىلمەسلىك سەۋەبىدىن ئەمەس،  ئۇنىڭ ئۈستىگە ئىككى جۈملىدە قوللىنىلغان سۆزنىڭ مەنىداشلىق مۇناسىۋىتىنى تەكىتلەش ئۈچۈن «قۇربان بولدى» ياكى «ۋاپات بولدى» دېگەن سۆز بىلەن «ئۆلدى» دېگەن سۆزنى مىسال ئالغان. بۇ سۆزلەرنىڭ ئورنىنى قەستەن ئالماشتۇرۇش ئارقىلىق سۆزنىڭ تۈس مەنىسى ھەققىدە توختىلىش ئۈچۈن ئاساس سالماقچى ئىدىم... u>:(MARsR  
ئەمما مەن بۇ ھەقتە قوللانغان ئۇسۇلۇمغا ئەسكەرتىش بەرمىگەنلىكىم ئۈچۈن سىزدە خاتا چۈشەنچە پەيدا قىلىپ قويۇپتىمەن. %Rn*oV  
ئاتىللا ئەپەندى، سەمىمىي ئەسكەرتىش بەرگىنىڭىزگە رەھمەت...

tawpek 2011-04-17 16:41
ئاتتىلا ئاكىمىز بىلەن ئەردەمجاننىڭ ئىنكاسلىرىدىن شۇنداق بىرنەرسە يادىمدىن كەچتى، E(PBV  
\\FT.e6  
مۇشۇ دەرىس ئاڭلاشلاردىمۇ دەرىس تۈگىگەندىن كىيىن دەرىس ئۆتكىچىنىڭ ئازراق بايانىنى بىر ئاڭلىۋىتىپ ئاندىن تەھلىلچىلەر سۆزلىسە تىخىمۇ ياخشى بولامدىكىن دەيمەن، ~pQN#C)CO>  
U;MXiE3D  
wu)+n\mt'  
بىرقىتىملىق دەرىستە ئوقوغۇچىلار قۇتادغۇبلىكتىن پارچىنى ئۆتىۋاتقىنىمدا قۇتادغۇبلىكنىڭ ژانىرى نىمە دەپ سوراپ قالدى. i3,IEN  
"=djo+y  
مەن ئۇ توغرىسىدا بىرمۇنچە چۈشەنچىلەرنى بىرىپ ئۇنى مۇقىم بىر ھازىر داۋاملىق  ئايرىپ يۈرىدىغان پالانى ژانىر دىگىلى بولمايدۇ، چوڭ ھەجىملىك پەندى نەسىھەت خاراكتىرلىك ئەسەر  دەپ چۈشەنچە بەرسەم. nkW})Ly B\  
qjB:6Jq4q  
دەرسىمدىن ئىلمى خاتالىق بايقالدى دەپ لاياقەتسىز قىلىۋەتكەندى. *N">93:  
ئۇلارنىڭ دىيىشچە قۇتادغۇبلىكنىڭ ژانىرى چوڭ ھەجىملىك دىداكتىك ئەسەركەن. V}jGxt0  
=;Gq:mHi  
مەن ئۇلاردىن دىداكتىك دىگەننىڭ مەنىسى نىمە دەپ سوراي دىيشىمگە دەرىس ئۆتكۈچىنىڭ 45 مىنۇت بىمالا ل سۆزلەش ھوقوقى بار ، دەرىس تۈگىگەندىن كىيىن سۆزلەش ھوقوقى يوق دەپلا تارقاپ كەتكەنتى.

ھەمراجان 2012-10-29 10:10
سىزگە كۆپ رەھمەت ، جاپا  تارتىپسىز

ياسىنجان510 2013-11-15 23:26
ئىزدىنىشچان روھىڭىزغا تەشەككۈر،ھارمىغايسىز دوتۇم.

ياسىنجان510 2013-11-15 23:28
ئىزدىنىشچان روھىڭىزغا تەشەككۈر،ھارمىغايسىز دوستۇم.

نۇرسىمانگۇل 2014-01-25 10:44
ئەجرىڭىزگە رەخمەت

گۈلنىھال 2014-01-25 23:01
‏دەرسكە باشلاپ كىرىشتە قوللانغان سۇئاللارمۇ ئەھمىيەتلىك بوپتۇ . دەرس تەييارلاشتىكى قەدەم باسقۇچلىرىمىز ئاساسەن پەرقلىنىپ كەتمەيدىكەن ، رەھمەت .

گۈلنىھال 2014-01-25 23:03
attila:1. لۇتپۇللا مۇتەللىپ 1945-يىلى گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىنىڭ قىلىچى ئاستىدا ئېچىنىشلىق ھالدا ئۆلدى. 2. ئىككى قولى خەلقنىڭ ئىسسىق قانلىرى بىلەن بۇ .. (2011-04-15 00:45) 
'/`O*KD]  
‏ئاتىللا ئۇستاز ، بەك ئوبرازلىق چۈشەندۈرۈش بوپتۇ بۇ ، رەھمەت .

ئەلدىيار 2014-03-27 00:26
ياخشى بوپتۇ،دەرس تەييارلاش خېلى قول تۇتىدىغان،كاللا كىتىدىغان ئىش،جاپا چېكىپسىز


查看完整版本: [-- مەنىداش سۆز ۋە قارىمۇقارشى مەنىلىك سۆزلەر --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled