凶蛇 |
2011-03-20 21:14 |
<<مىڭ بىر كېچە >>دىن دەرس لاھىيىسى
ۋاقتى: 20-يىل -ئاينىڭ -كۈنى
مەشھۇر ئەسەرلەرنى تۇنۇشتۇرۇش ۋە ئۇقۇش دەرس تېمىسى: مىڭ بىر كېچە
ئۇقۇتۇش نىشانى : بىلىم ۋە ئىقتىدار << مىڭ بىر كېچە >> نىڭ دۇنياغا مەشھۇر داڭلىق ئەسەر ئىكەنلىكىنى ، ئۇنىڭدا ئاجايىپ - غارايىپ ھېكايىلەرنىڭ بايان قىلىنغانلىقىنى ئىگىلىتىش<< مىڭ بىر كېچە >> ھېكايىلىرىنىڭ قانداق بارلىققا كەلگەنلىكىنى ، قايسى مىللەتنىڭ ئۇمۇمى تۇرمۇش ئەھۋالى تەسۋىرلەنگەنلىكىنى ، كىشىلەرنىڭ قانداق ئارزۇ - ئارمانلىرى ئىپادىلەنگەنلىكىنى چۇشەندۇرۇش ئاساس قىلىنىدۇ. ھېسيات ۋە پۇزىتسىيە بۇدەرىستە ئۇقۇغۇچىلارغا مەشھۇر ئەسەرلەرنى ئۇقۇش ، ئۆز مىللىتىنىڭ تارىخىنى ، تۇرمۇش ئەھۋالىنى بىلىپلا قالماي ، بەلكى باشقا مىللەتلەرنىڭمۇ تارىخى ۋە تۇرمۇش ئەھۋالىنى بىلىش تەربىيسى بىرىلىدۇ. مۇھىم نۇقتا : << مىڭ بىر كېچە >> نىڭ مەزمۇن جەھەتتىكى ئالاھىدىلىكىنى ئىگىلىتىش ۋە بىلدۇرۇش قىيىن نۇقتا : << مىڭ بىر كېچە >> ھېكايىلىرىنىڭ قايسى دەۋىرلەردىن باشلاپ مەيدانغا كېلىشكە باشلىغانلىقىنى ،قانداق كىتاپ قىلىنغانلىقىنى بىلدۇرۇش ئۇقۇتۇش ۋاستىلىرى : كۆپخىل ئۇقۇتۇش ۋاستىسى ، << مىڭ بىر كېچە >> نىڭ توپلاملىرى ئۇقۇتۇش ئۇسۇلى : چۇشەندۇرۇش ، يىتەكلەش ، ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغۇتۇش ، مۇھاكىمە ، بەس-مۇنازىرە ، خۇلاسە قىلىش ئۈگنىش ئۇسۇلى : ھىس قىلىش ، چۇشىنىش ، پىكىر يۇرگۇزۇش ، مۇستەقىل ئۈگنىش ، ئىزدىنىپ ئۈگنىش ، ھەمكارلىشىپ ئۈگنىش يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: ساۋاقداشلار ، سىلەر << ئەلى بابا ۋە قىرىق قاراقچى >> ، << سېھىرلىك چىراق >> قاتارلىق فىلىملەرنى كۆرۈپ باقتىڭلارمۇ ؟ كۆرگەن بولساڭلار بۇ فىلىملەردە قانداق ۋەقەلىك بايان قىلىنىدۇ؟ ساۋاقداشلار بىزنىڭ تۇرمۇشىىزدا << ئۇچار گىلەم >> << ئۇچار ئات >><<سىھىرلىك ئۈزۈك>><< سۇلايمان قالپاق >> دېگەندەك نەرسىلەر يوق،ئەگەر بۇ نەرسىلەر بۇلۇپ قالسا ، سىلەر بۇلارنى نېمىلەرگە ئىشلىتەتتىڭلار؟ ئۇقۇتۇش مەزمۇنلىرى : 1.<< مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەرنى نېمە ئۈچۈن دۇنياغا مەشھۇر ئەسەر دەيمىز؟ 2. << مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەر قايسى دەۋىرلەردىن باشلاپ مەيدانغا كېلىشكە باشلىغان؟ ئۇنىڭ دەسلەپكى ئاساسى نېمىنى ئۆزىگە مەنبە قىلغان؟ 3.<< مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەرنىڭ كىتاپ قىلىنىش جەريانىنى بايان قىلىڭ؟ 4.<< مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەردە قانداق ۋەقەلىك بايان قىلىنغان ؟ ئۇنىڭدا قانچىلىك ھېكايە بار؟ 5.<< مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەردە نېمە يارىتىلغان ؟ كىشىلەرنىڭ قانداق ئارزۇ _ ئارمانلىرى ئەكىس ئەتتۈرۈلگەن؟ [/سۇئاللارنىڭ جاۋابلىرى قىسقارتىلدى) [مەن بۇ دەرىسنى ئۇتۇشتە ئىمكانىيەتنىڭ بارىچە ئەسەر تۇنۇشتۇرۇشنى ، چۇشەندۇرۇشنى ۋە يىتەكلەشنى ئاساسى ئۇرۇنغا قۇيۇش بىلەن بىرگە ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ چۇشىنىشىنى ئىلگىرى سۈرۈپ ئۇلارنى ئۈزلۈكسىز تۈردە دادىل پىكىر قىلىشقا ۋە گۇمانىي نۇقتىلىرىنى ئوتتۇرىغا قۇيۇشقا،بەزى مەسللەر ئۇستىدە بەس-مۇنازىرە قوزغاشقا تەشكىللەيمەن ھەمدە ھەر بىر ئۇقۇغۇچىنى بۇ ئەسەرنى ئۇقۇپ كۆرۈشكە دەۋەت قىلىمەن ، شۇنىڭدەك بۇ ئەسەرنىڭ يېزىلىشىدا قانداق ئالاھىدىلىكلەرنىڭ بارلىقىنى تاپقۇزۇپ چىقىمەن.] تاپشۇرۇق: << مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەرنى ئوقۇپ كېلىش
دوسكا لايىھىسى: مىڭ بىر كېچە
<< مىڭ بىر كېچە >> ناملىق ئەسەر 8 - ئەسردىن 16 - ئەسىرگىچە بولغان ئارلىقتا مەيدانغا كەلگەن.مەنبەسى «ھەزەر ئەفسانە»(مىڭ ھېكايە)دىن ئىبارەت.ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتىنى ئاساس قىلغان.
دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش
|
|