查看完整版本: [--
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
--]
تەۋپىق مۇنبىرى
->
ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى
->
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
[打印本页]
登录
->
注册
->
回复主题
->
发表主题
ardam
2011-03-20 12:53
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
تولۇقسىز
8
-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات
3B1cb[2y
دەرسلىكىدىن تەييارلىق
I'|$}/\`
(«قوش تىل» سىنىپلىرى ئۈچۈن)
L'F
l8?>>.
دەرس ئۆتكۈچى
^k9kJ+x^S2
دەرس سائىتى
:3I@(k\PY
دەرس خاراكتېرى
AT%u%cE-
تەييارلانغان ۋاقىت
sIxTG y.
ئۆتۈلگەن ۋاقىت
W' s
ئەخمەتجان
sashzVwJ-=
بىر سائەت
RR]CW
ئۇيغۇر تىلى
LS917ci-
r_-_a(1R:
LL3#5AA"k|
دەرس تېمىسى
lw<c2C
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
o}* hY"&
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى)
}Nf%n@
يېڭى دەرسكە كىرىش
`pGa~!vl
1. ئۇيغۇر خەلق ماقال-تەمسىللىرىدىن بىر نەچچىنى ئېيتىپ بېرەلەمسىز؟
!;KCU^9
:gep:4&u
2-تۆۋەندىكىلەر ئىچىدە قايسىسى ماقال، قايسىسى تەمسىل؟ ئېيتىپ بېرەلەمسىز؟
XBp? w
}x07^4$j
«بۇغداينىڭ باھانىسىدە قارمۇق سۇ ئىچىپتۇ»
Vnr[}< L
TjwBv6h
«ئەمگەكنىڭ نېنى تاتلىق، ھورۇننىڭ جېنى»
Na?!;1]_
+i@y@
ئوقۇتۇش نىشانى
OslL~<
ئوقۇتۇش نىشانى
Ipq"E
مۇھىم
dVi!Q@y+
قىيىن
*U]V@;XF
ZRg;/sX]
بىلىم نىشانى:
8\5 T3AF
E~gyy]8&
1. تۇراقلىق ئىبارىلەر بىلەن تۇراقسىز سۆز تۈركۈملىرىنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش.
?Vf o+a,
;bLEL"x%
2. ئىدىئوم، ماقال ۋە تەمسىل ھەققىدىكى ئۇقۇملارنى ئەستە ساقلاش.
jg\Z;_!W
h?;T7|^
"t_-f7fS7
"G@g" gP
ئىقتىدار نىشانى:
~;&m*2 |V
x"{'&J[hx
تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەرنى تۈرلەرگە ئايرىپ بېرەلەيدىغان بولۇش.
Tny%7xSx1
[.S#rGYk
ماقال بىلەن تەمسىلنىڭ پەرقىنى كۆرسىتىپ بېرەلەيدىغان بولۇش.
;F~LqC$
XoCC/
.NvQm]N0.
[5MJwRM^!;
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى:
.G)(0z("s
f/Hm{
ئۇيغۇر خەل ماقال-تەمسىللىرىنىڭ خەلقىمىزنىڭ مۇھىم تىل بايلىقى، فولكلور بايلىقى ئىكەنلىكى، ئۇنى قوغداش ۋە ئەۋلادلارغا يەتكۈزۈشنىڭ مۇھىملىقىنى تونۇپ يېتىش.
pk3<|
d_)o
I>[RqG
JoN\]JL\,
ئوقۇتۇش قۇراللىرى
bLQ ^fH4ww
دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار
`(f!*Ru@/z
dz*7gL;7G
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى
-t2+|J*
گورۇپپىلار ئارا مۇزاكىرىگە تەشكىللەش، يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش، سۆھبەت ئۇسۇلى ئاساس، لېكسىيە ئۇسۇلى قوشۇمچە قىلىنىدۇ.
W0k0$\iX
$P(v{W)
ئوقۇتۇش جەريانى
8 XICF
1. ئاۋۋال ئوقۇغۇچىلار بىلەن بىرلىكتە ماقال-تەمسىل ۋە ئىدىئوم قاتارلىقلارنى مىسال ئېلىپ ئۇنىڭدا ئىپادىلەنگەن چوڭقۇر مەنىنى ئېيتىپ بېرىشكە يېتەكلىنىدۇ:
9(5OeH6o?
z %e8K(
مەسىلەن:
Ci
KM!k$;my
«بۇغداينىڭ باھانىسىدە قارمۇق سۇ ئىچىپتۇ»
:KKa4=5L
d @*GUmJ
«قاغا بالام ئاپپاق، كىرپە بالام يۇمشاق»
-PnyZ2'Z
+*n-
«ئەمگەكنىڭ نېنى تاتلىق، ھورۇننىڭ جېنى تاتلىق»
7nVRn9Hn
N,J9Wu ZJ\
«قولى گال»، «شەيتاننى ئۇسۇلغا سالماق»، «ئوغىسى قايناش» ...
z**hD2R !
]=EM@
2. دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرىش:
~RBrSu)
,zQOZ'^
1). تۇراقلىق ئىبارە:
fIocq
B(DrY1ztj
ئانا تىلىمىزدىكى ئۇزاق مۇددەت قوللىنىش جەريانىدا مەنە ۋە تۈزۈلۈش جەھەتتىن تۇراقلىشىپ بىر پۈتۈنلۈكنى ھاسىل قىلغان ئىبارىلەر تۇراقلىق ئىبارە دەپ ئاتىلىدۇ.
aV e/ gE
&*&?0ov^"
2). تۇراقلىق ئىبارىلەرنىڭ تۈرلىرى:
-@IL"U6
!RlC~^ -
تۇراقلىق ئىبارىلەر تۈزۈلۈشى، گرامماتىكىلىق باغلىنىشىۋە لېكسىكىلىق مەنىسىگە قاراپ ئىدىئوم، ماقال ۋە تەمسىل دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلۈنىدۇ.
NNa1EXZ[
# 4|9Fj??
3). ئانا تىلىمىزدىكى دائىم بىرىكتۈرۈپ قوللىنىش نەتىجىسىدە، قۇرۇلمىسى ۋە مەنىسى تۇراقلىشىپ كەڭ ئومۇملاشقان،
تەركىبىدىكى سۆزلەر ئۆزلىرىنىڭ ئايرىم تۇرغان چاغدىكى مەنىسىدىن باشقا مەنىنى ياكى كۆچمە مەنىنى ئىپادىلىگەن تۇراقلىق ئىبارىلەر ئىدىئوم دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن:
D22Lu;E
t#
ئوقۇتۇش جەريانى
T 4|jz
ئاغزى قۇلىقىغا يەتمەك، ئېغىز غېرىچلىماق، ساقال تارىماق.
bj"z8 kP
Zj-BuE&@f
4). جانلىق تىلدا كەڭ ئومۇملاشقان، ئاتا-بوۋىلىرىمىزنىڭ ئۇزاق مۇددەتلىك تۇرمۇش تەجرىبىلىرى ۋە سەرگۈزەشتىلىرىدىن يەكۈنلەنگەن ئۈلگە، نەسىھەت، تەنبىھ، ئىبرەت خاراكتېرىدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر ماقال دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن:
xaL#MIR"u"
hXX1<~k
ئەرنىڭ غېمى ئەلنىڭ غېمى؛ ئېلىنى ساتقاننىڭ ئۆمرى قىسقا.
p ,n\__
VjTe4$ *
5). تۇرمۇشتىكى تۈرلۈك ھادىسىلەر، كىشىلەرنىڭ ھەرىكىتى، خۇسۇسىيەتلىرى قاتارلىقلار ھايۋان ۋە باشقا نەرسىلەرنىڭ ھەر خىل قىلىقلىرى، تەبىئىتى، ھالىتى قاتارلىقلارغا ئوخشىتىلىپ، سېلىشتۇرۇلۇپ، ئۇزاق مۇددەت قوللىنىلىش نەتىجىسىدە تىلىمىزغا كەڭ ئومۇملاشقان تۇراقلىق ئىبارىلەر تەمسىل دەپ ئاتىلىدۇ.
Bp0bY9xLg_
93I'cWN
تاپشۇرۇق
8^w/HCC8O
تۇراقلىق ئىبارىلەردىن ھەر بىرىگە بەشتىن مىسال تېپىپ كېلىڭ.
y~p4">]
ZT9IMihV
دوسكا لايىھەسى
2 `5=0E1k
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
k6J\Kkk(
(ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى)
DVzssPg
u0BMyH
تۇراقلىق ئىبارىلەر ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى:
(H[
ئىدىئوم دېگەن نېمە؟
3"vRK5Bf
ماقال دېگەن نېمە؟
}Eb]9c\
تەمسىل دېگەن نېمە؟
-? Tz.y&
دەرستىن كېيىنكى
(s Jq;Z
ئانالىز
NGSS:
.c: )Qli
tawpek
2011-03-20 13:54
كۆپ تەشەككۇر سىزگە.
}}s8D>;G~
\m%J`{Mt
قوشتىل سىنىپلار ئۈچۈن ئايرىم دەرىسلىك تۈزۈلگىلى ئۇزۇن بولمىغاچقىمۇ بۇ ھەقتىكى ماتىرىياللار ئاز ئىدى.
xcw%RUC-
gH5CB%)
داۋاملىق يوللاپ تۇرۇڭ.
bagqut
2012-04-03 21:04
دەرسلىك لاھىيىسى ئوبدان تۈزۈلۈپتۈ.
رەنا
2012-04-04 16:54
بۇ دەرىس لايىھەسى ياخشى تۈزۈلۈپتۇ...
akram123
2012-04-04 21:35
دەرسلىك لاھىيىسى ئوبدان تۈزۈلۈپتۈ.تەمسىل بىلەن ماقالنى پەرىقلەندۈرۈش ھەققىدىكى مەزمۇننى قوشۇپ قويسىڭىز تىخىمۇ ياخشى بولغىدەك
hajarbu
2012-05-09 22:22
كڭقاكد قىزسبكازسدبياەۋېڭياچۆژۆ
گۈلنىھال
2014-08-24 10:46
تەييارلىقلا لازىم بولسا ئەردەم ئەپەندىنىڭ تەييارلىقىنى ئىزدەيدىغان بوپ قالدىم . ئەجىرىڭىز مەڭگۈ يەردە قالمايدۇ ، رەھمەت !
查看完整版本: [--
ئانا تىلىمىزدىكى تۇراقلىق ئىبارىلەر
--] [--
top
--]
Powered by
phpwind
v8.7
Code ©2003-2011
phpwind
Gzip enabled