查看完整版本: [-- 9.قوش مەسچىت(2- سائەتلىك تەييارلىق) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> تولوقسىز 9- يىللىق تىل-ئەدەبيات تەييارلىقلىرى -> 9.قوش مەسچىت(2- سائەتلىك تەييارلىق) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

tawpek 2011-03-07 20:29

9.قوش مەسچىت(2- سائەتلىك تەييارلىق)

دەرس تېمىسى:
9.قوش مەسچىت
مۇھەممەتئەلى زۇنۇن
دەرس تىپى: ئالدىنقى دەرسنىڭ داۋامى.
ئوقۇتۇش نىشانى: 1›بىلىم ۋە ئىقتىدار- ياڭ زېڭشىننىڭ مەقسەد-مۇددىئاسىنى چۈشۈنىش، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق مۇناسىۋىتى يوق سۆزلەر توغرىسىدا مەشق.
2›ئۇسۇل ۋە جەريان- تېكىست ۋە ئۇيغۇر تىلىغا دائىر بىلىملەر ئاساسىدا بىرلىكتە مەسىلە ھەل قىلىش.
3›ھېسسىيات، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارىشى- ئاكسىيەتچى كۈچلەرنىڭ ھىيلە-نەيرىڭىدىن ھۇشيار بولۇشقا ئۈندەش.
مۇھىم نۇقتا: ياڭ زېڭشىننىڭ مەقسەد-مۇددىئاسىنى چۈشۈنىش، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق مۇناسىۋىتى يوق سۆزلەر توغرىسىدا مەشق.
قىيىن نۇقتا: ياڭ زېڭشىننىڭ مەقسەد-مۇددىئاسىنى چۈشۈنىش، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق مۇناسىۋىتى يوق سۆزلەر توغرىسىدا مەشق.  
ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: دەرسلىك ۋە ئاپتورنىڭ سۈرىتى.
ئۇسۇل: ئوقۇتقۇچىنىڭ بىۋاستە قول سېلىپ ئىشلەپ، يول كۆرسىتىشى بىلەن مەسىلە ھەل قىلىش.
يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش:
ئالدىنقى دەرس ئاساسىدا يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.
يېڭى دەرس ئوقۇتۇش جەريانى:
1› ياڭ جاڭجۈن نېمە ئۈچۈن سېلىنماقچى بولغان مەسچىتنى «بىر قەدەم كەڭ-تار، بىر غېرىچ ئېگىز-پەس بولۇشىغا يول قويۇلمايدۇ. گۈل-نەقىشلىرىدىن تارتىپ، سىر-بوياقلىرىغىچە كونا مەسچىت بىلەن ئوپئوخشاش بولۇشى كېرەك!...» دەپ جاكارلايدۇ؟ بۇنىڭدىن ياڭ زىڭشىننىڭ قانداق غەرىزىنى ھېس قىلغىلى بولىدۇ؟
ئوقۇتقۇچى مەسىلى قويىدۇ، ئوقۇغۇچىلار تېكىست ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا، ياڭ جاڭجۈننىڭ «بىر قەدەم كەڭ-تار، بىر غېرىچ ئېگىز-پەس بولۇشىغا يول قويۇلمايدۇ. گۈل-نەقىشلىرىدىن تارتىپ، سىر-بوياقلىرىغىچە كونا مەسچىت بىلەن ئوپئوخشاش بولۇشى كېرەك!...» دەپ جاكارلىشىدىكى سەۋەبنىڭ، بىر كوچىنىڭ ئادەملىرىنى دەرىجىسى ئوخشاش بولغان ئىككى مەسچىت بويىچە ئىككى گۇرۇھقا ئايرىپ، ئۇلارنىڭ ئوتتۇرىسىدا زىددىيەت پەيدا قىلىش، بىر پۈتۈن خەلقنى پاچىلاپ، ئۆزئارا ساتقىنلىققا ئۈندەش، ئۇرۇشقا سېلىپ قويۇش، شۇ ئارقىلىق تېخىمۇ ئاسان باشقۇرۇش مەقسىدىگە يېتىش ئىكەنلىكىنى، بۇنىڭدىن، ياڭ زىڭشىننىڭ شىنجاڭدىكى مىللەتلەرنى پارچىلاپ باشقۇرۇش، ئۇلارنى ئۆزئارا ئۇرۇشقا سېلىپ قويۇپ، ئارىدىن نەپ ئېلىش، ئۆز گۆشىنى ئۆز يېغىدا قورۇش غەرىزىنى بىلگىلى بولىدىغانلىقىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ.
2› تېكىستتىن جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەرنىڭ ھەر بىرىگە ئىككىدىن مىسال تېپىڭ ۋە ئۇلارنىڭ جۈملىدىكى رولىنى چۈشەندۈرۈڭ؟
ئوقۇتقۇچى مەسىلى قويىدۇ، ئوقۇغۇچىلار تېكىست ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا ئوتتۇرغا قويىدۇ.
مەسىلەن: بوۋا، ئوبدان بوۋا، كوچا-مەھەللىمىزنىڭ بىر ئەسىرلىك تارىخى ساڭا بەش قولدەك ئايان (62-بەت).  ئاستى سىزىلغىنى قاراتما سۆز.
ھازىر «قوش مەسچىت» دېمىسە ھېچكىم بىلمەيدىغان بۇ كوچىمىزنىڭ ئەسلىي نامى «ئايكوچا» ئىكەن. شۇنداقمۇ، بوۋا(60-بەت). ئاستى سىزىلغىنى قاراتما سۆز.
دۇرۇس، كوچىمىزنىڭ ئەسلى نامى «ئايكوچا» ئىدى... (62-بەت). ئاستى سىزىلغىنى قىستۇرما سۆز.
ئاڭلىسام، ئىككى ياقتىكىلەرنىڭ ئۇزاق يىللاردىن بۇيان تارتقان دەرت-مۇشەققەت، ئازاپ-ئوقۇبەتلىرى بىر-بىرىدىن قېلىشمايدىكەن (61-بەت) ئاستى سىزىلغىنى قىستۇرما سۆز.
خوتۇنلىرىمىزنىڭ ئېيتىشىغا قارىغاندا، ئۇلار چۆچەكلەردە تەسۋىرلىنىدىغان ھەرقانداق ساھىبجاماللاردىن گۈزەل، جەننەت ھۆرلىرىدىنمۇ چىرايلىق ئىكەن (61-بەت). ئاستى سىزىلغىنى قىستۇرما سۆز.
-ھۇ، خوتۇنىنىڭ تامبىلىغا سەجدە قىلىدىغان مۇناپىق! (66-بەت). ئاستى سىزىلغىنى ئىملىق سۆز.
-تۇر ئورنىڭدىن!...-ھۇ بىنۇمۇس ئالۋاستى! (65-بەت). ئاستى سىزىلغىنى ئىملىق سۆز.
ياسىن داموللا ھاجىم ھەزىرەتلىرى ئاخىرەتكە سەپەر قىلغاندىن كېيىن (ياتقان يېرى جەننەتتە بولسۇن، ئىلاھا ئامىن) ئارىمىز بۇزۇلدى... (63-بەت). ئاستى سىزىلغىنى ئىزاھلىغۇچى سۆز.
بۇ-نىقابلىق يالماۋۇز ياڭ جاڭجۈننىڭ قۇمۇل خەلق قوزغىلىڭىنىڭ مەشھۇر سەركەردىسى تۆمۈر خەلىپىنى قەتل قىلغان كۈننىڭ ئەتىسى ئىكەن(69-بەت). ئاستى سىزىلغىنى ئىزاھلىغۇچى سۆز.
دەرستىن كېيىنكى مەشق:
تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى يېشىپ، چۈشەندۈرۈڭ؟
‹1› «ئىنساننىڭ خار ۋە زەبۇن بولۇشىغا سەۋەب نېمىدۇر؟»
    «ئىككى نەرسىدۇر: بىرى، جاھىللىق ۋە نادانلىق؛ ئىككىنچىسى، تەپرىق ۋە ئىختىلاپتۇر»
‹2› «ئىززەت-ئابروي، قۇۋۋەت نېمە بىلەن بولۇر؟»
  «بىلىم-مەرىپەت، ئىتتىپاقلىق بىلەن بولۇر»
ئوقۇغۇچىلار ئويلىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى چۈشەنچە بېرىپ، بىرلىككە كەلتۈرىدۇ.
دەرستىن كېيىنكى تاپشۇرۇق:
«مەشق»قوللانمىسىنىڭ مۇناسىۋەتلىك جايلىرى ئىشلىنىدۇ. تەكشۈرۈلۈپ، دەرسخانىدا ئومۇملاشتۇرىلىدۇ.
دوسكا لايىھەسى:
9.قوش مەسچىت
1› ياڭ زېڭشىننىڭ مەقسەد-مۇددىئاسىنى چۈشۈنىش.                
2› جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق مۇناسىۋىتى يوق سۆزلەر توغرىسىدا مەشق.
     دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش:




دەرس تەستىقلىغۇچىنىڭ پىكىرى:

دەرس تەستىقلىغان ۋاقىت:  201-يىل  -ئاينىڭ   -كۈنى.


مەنبە: مۇنبىرىمىز ئەزاسى ئاتتىلا تەييارلىغان.

تەشنا005 2013-12-03 12:56
ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت

amarjan 2014-01-08 19:03
رەھمەت  سىزگە

مىېھرىما 2014-01-08 20:15
مەنمۇ بىر كۆرۇپ باقايچۇ؟! زادى نىمە باردۇ بۇيەردە؟

مىېھرىما 2014-01-08 20:18
ياخشى تەييارلاپسىز بىزمۇ پايدىلانسق بولغىدەك رەھمەت سىزگە . مەن  ئۆتۈشكە ئامراق دەرسنىڭ بىرى ئىكەن بۇ.

گۈلنىھال 2014-01-09 10:11
بەكلا كۆرگۈم بار ! چۈنكى بۇ تېكستنى بەك ياقتۇرىمەن .

گۈلنىھال 2014-01-09 10:22
ئەسەرنىڭ ھېسسىيات - پوزىتسىيە ، قىممەت نىشانىغا -- شىنجاڭنىڭ ھەم خەلقىمىزنىڭ 20- يىللاردىكى رىئاللىقى بىلەن ھازىرقى ئەھۋالىنى سېلىشتۇرۇپ ، بۈگۈنكىدەك ئەۋزەل شارائىتنى قەدىرلەش ، بىلىمنىڭ كۈچ قۇدرىتىنى تونۇپ  نادانلىقتىن قۇتۇلۇش ، نادانلىقنڭ خەلقىمىزنىڭ بېشىغا ئېلىپ كەلگەن مۇشەققەتلىرىنى بىلدۈرۈش ..... تەربىيىسىنى قوشساق ، تېخىمۇ ياخشى بولارمىكىن دەپ ئويلايمەن .

گۈلنىھال 2014-01-09 10:44
بۇ دەرستىكى يەنە بىر مۇھىم نوقتا ياڭزىنشىننىڭ ھەقىقى ئەپتى بەشىرىسىنى ئېچىپ بېرىش .يەنى ، ئۇنىڭ شىنجاڭ خەلقىگە كەلتۈرگەن بالايى - ئاپەتلىرىنى ، كۈلپەتلىرىنى بىلدۈرۈش . بۇ بىر كۇبلىت شئېر ياخشى مىسال بولالايدۇ .

  مەن كەلدىم يىراق شەرىقتىن ،
چىڭ ساقلاپ تۇرىمەن غەرىبنى .
قالدۇرۇپ مىسىلسىز نادانلىقتا ،
پادىشاھقا بويسۇندۇرىمەن خەلقنى .

گۈلنىھال 2014-01-09 10:45
تەۋپىق ئەپەندى ، ئەجرىڭىزگە رەھمەت ! ھارمىغايسىز .

پاراسەت 2014-01-09 17:58
بىر كۆرۈپ باقسام بولاتتى.چۈنكى بۇ تېكىستنى بەك ياقتۇرىمەن.

پاراسەت 2014-01-09 18:04
مېنڭچە بۇ دەرسى ئۆتكەندە  ئۇيغۇر تىلىغا بىلىملەرنى زورمۇزور قىستۇرماسلىق كېرەك.بولمىسا بۇ دەرسنىڭ ھېسسىيات جەھەتتىكى ئۈنۈمىگە تەسىر يېتىدۇ.باشقا دەرس ۋاقىتلىرىدىمۇ ئۇيغۇر تىلى بىلەن تېكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك بىلىملەرنى ئايرىپ ئۆتۈش كېرەك.

سالغاتېشى 2014-01-18 04:21
ھەقىقەتەن  بىزنى  سىلكىنىشكە ئىگە قىلىدىغان ياخشى دەرس .

تەبەسسۇم 2014-01-25 23:02
پپت دېتالى بامىدۇ

تەبەسسۇم 2014-01-25 23:06
مۈمكىن بولسا پپت تەييارلىقىنى يوللاپ بەسىڭىزلا بەك ياخشى بولاتتى

گۈلنىھال 2014-01-25 23:10
تەشنا005:ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت [ئىپادە]  (2013-12-03 12:56) 

‏بۇ دەرستە ، يەنە بىر مۇھىم نوقتىنىڭ بارلىقىنى ھېس قىلىدىم . ئۇ بولسىمۇ ، ئاي كوچا بىلەن قوش مەسچىت كوچىسىنىڭ سىموۋۇللۇق مەنىسىنى ئوقۇغۇچىلارغا بىلدۈرۈش .
‏ ئاي كوچا ---- ئىناقلىق ، ئىتتىپاقلىقنىڭ ، قوش مەسچتىت كوچىسى ----  ئىتتىپاقسىزلىق  ، نادانلىق ھەم جاھالەتنىڭ سىموۋۇلى   ،  دىسەك    .
‏ سىلەرچىمۇ بولارمۇ ؟

ياسىنجان510 2014-01-26 12:44
دەرس تەييارلىقىڭىزنى كۆرۈپ باقسام.

ياسىنجان510 2014-01-26 12:45
ئەجىرىڭىزگە رەھمەت.

parixta 2014-01-26 16:10
مەنمۇ بىر كۈرۈپ باقاي دىگەن.

گۈلنىھال 2014-01-26 16:50
ياسىنجان510:دەرس تەييارلىقىڭىزنى كۆرۈپ باقسام. (2014-01-26 12:44) 

‏كىمنىڭ دەيسىز ؟

نۇرسىمانگۇل 2014-01-27 11:27
مەنمۇ بىر كورۇپ باقايچۇ؟!

بابۇر0725 2014-02-14 18:54
ناھايىتى ئەتراپىلىق تەييارلىنىپتۇ.داۋامىدىنمۇ پايدىلىنىشقا بولارمۇ؟

زىيارەتچى 2014-02-18 02:04

كۆك 2014-02-21 13:19
بەكلا كۆرگۈم بار ! چۈنكى بۇ تېكستنى بەك ياقتۇرىمەن .

123456789987654 2014-03-13 19:10
بۇ قېتىم ئېچىلمىسا ئىككىنچى قېتىم چىقماسمىنا ما تورغا

ئىنسان 2014-03-13 23:08
man korop bakayqu

زۇبەيدە 2014-03-14 10:45
مىەاىەادەادسىەاىەاس

adina 2014-03-14 12:44
بذ دەرسئنئڭ تەيييارلئقئنئ كأرذپ باقسام بوپتئكەن

زەيتۇنەم 2014-03-16 22:25
مەزمۇننى كۆرۇپ دەرس دىتالىنى چۇشۇرۋالسام بولاتتى

زەيتۇنەم 2014-03-16 22:27
چۇشۇرەلمىدىم

زەيتۇنەم 2014-03-16 22:37
بىر كۆرۇپ باقسام

زەيتۇنەم 2014-03-16 22:39
كۆرەلمىدىم

يىلپىز 2014-03-16 23:36
رەخمەت سىزگە.

رەھىمە 2014-03-17 00:09
رەھمەت،بۇنىڭدىن كېيىن داۋاملىق يوللاپ تۇرۇڭ

نەزەر 2014-03-20 18:37
توۋا...نىمە يازارمەن كۆرمەي تۇرۇپ...

قەدىردان 2014-03-27 16:05
ھەقىقەتەن جاپا چىكىپسىز ،قۇلىڭىزغا دەت بەرمىسۇن

خۇماكۆز 2014-05-12 15:36
مەن دەرھال كۆرسەم بۇلۇپتىكەن

رەيھان 2014-05-12 20:04
بىر كۆرۈپ پىكىردە ئورتاكلاشسام دەيمەن

مۇنەۋۋەر 2014-05-22 22:15
رەھمەت , داۋاملىق يوللاپ تۇرۇڭ.

ماتروس 2014-07-13 12:26
مەنچە بۇ دەرىسنى ئۈچ سائەتلىك دەرىس قىلىپ ئۆتسە بولارمىكىن دەيمەن...  

مىېھرىما 2014-07-13 12:32
ئادەتتە بۇ دەرىسنى پىلانغا 2-3  سائەت پىلانلىغان بىلەنمۇ 4 سائەتتە ئاران تۈگەيدۇ.

مەن شۇ تۆت سائەتتە ئاران تۈگتىدىكەنمەن .


查看完整版本: [-- 9.قوش مەسچىت(2- سائەتلىك تەييارلىق) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled