查看完整版本: [--
6.تەبەسسۈم(دەرىس تەييارلىقى)
--]
تەۋپىق مۇنبىرى
->
تولوقسىز 9- يىللىق تىل-ئەدەبيات تەييارلىقلىرى
->
6.تەبەسسۈم(دەرىس تەييارلىقى)
[打印本页]
登录
->
注册
->
回复主题
->
发表主题
tawpek
2011-03-06 15:36
6.تەبەسسۈم(دەرىس تەييارلىقى)
بۇ ئورۇندىكى مەزمۇن يۇشۇرۇلغان ، ئىنكاس يازغاندىن كېيىن ئاندىن كۆرۈلەيسىز .
argina
2013-12-22 23:20
ئەجرىڭىزگە بارىكاللا.
handan
2013-12-25 16:57
سئزگە رەەمەت
باغۋەن
2013-12-30 16:03
ئەجرىڭىزگە رھمەت
yurtum2006
2013-12-30 18:08
دوسلارنىڭ تىخمۇ ياخشى ماتىرياللىرنى يوللاپ تۇرشىنى ئۇمۇت قىلمەن.
parixta
2014-01-08 10:17
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن؟
parixta
2014-01-08 10:17
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن؟
parixta
2014-01-08 10:17
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن؟
گۈلنىھال
2014-01-08 10:31
بولىدۇ .
گۈلنىھال
2014-01-08 10:37
تېكىستنىڭ ژانېرى نەسىرىي شېئېر.....ئەسەر ژانىرىغا خاتا باھا بېرىلىپ قالدىمۇ قانداق؟
مۇھاكىمىلك نەسىر دەپ ئۆتكەنتۇق بىز ....
تۇمارس
2014-01-08 16:33
بەك ياخشىكەن
amarjan
2014-01-08 18:50
تىخمۇ ياخشى ماتىرياللىرنى يوللاپ تۇرشىنى ئۇمۇت قىلمەن
پىدا0909
2014-02-07 18:11
5.ناخشىلار
1. دولقۇن ناخشىسى 2. يامغۇر ناخشىسى
جىبران خېلىل جىبران
ئوقۇتۇش نىشانى:1.بىلىم ۋە ئىقتىدار- ئاپتورنىڭ ھېسسىياتىنى چۈشۈنۈش، نەسىر، شېئېر ۋە نەسىرىي شېئېرنىڭ پەرقى، مۇرەككەپ جۈملە توغرىسىدا ئەمەلىي مەشق.
2.ئۇسۇل ۋە جەريان- تېكىست ۋە نەزىريە ئاساسىدا، نۇقتىلار بويىچە يېتەكلەپ مەسىلە ھەل قىلىش.
3.ھېسسىيات، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارىشى- ھاياتلىق توغرىسىدا يېڭىچە تونۇش شەكىللەندۈرۈش.
مۇھىم نۇقتا: ئاپتور ھېسسىياتى،
قىيىن نۇقتا: نەسىر، شېئېر ۋە نەسىرىي شېئېرنىڭ پەرقى، مۇرەككەپ جۈملە توغرىسىدا ئەمەلىي مەشق.
ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: دەرسلىك، ئاپتورنىڭ ئەسەرلىرى.
ئۇسۇل: ئوقۇتقۇچى يېتەكچىلىك قىلىش، بىرلىكتە مەسىلە ھەل قىلىش.
يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش:
ئالدىنقى نەزىريەنى ئەسلىتىش ئاساسىدا يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.
يېڭى دەرس ئوقۇتۇش جەريانى:
1›بۇ تېكىستنىڭ ژانېرى نېمە؟ ئاپتورى كىم؟ قىسقىچە تەرجىمىھالىنى ئوتتۇرغا قويۇڭ؟
تېكىستنىڭ ژانېرى نەسىرىي شېئېر. ئاپتورى جىبران خېلىل جىبران.
جىبران خېلىل جىبران (1883-1931)- لىۋانلىق شائىر، رەسسام. خىرىستىيان دىنىغا ئېتىقاد قىلىدىغان ئەرەب. «ياش ۋە كۈلكە»، «دانىشمەن»، «قۇم ۋە بۇژغۇن»، «ياش ۋېرتېرنىڭ دەردى»، «سۇنغان قانات» ناملىق ئەسەرلىرى بار.
2› چۈشەنمىگەن سۆز-جۈملىلەرنى ئوتتۇرغا قويۇڭ؟
بۇ ئارقىلىق تېكستتىكى مەنىسى چۈشۈنىكسىز ياكى نائېنىق سۆزلەرنىڭ مەنىسى توغرا ئىزاھلىنىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تېكستنى توغرا چۈشۈنىشى ۋە مۇھاكىمە قىلىشى ئۈچۈن ئاساس سېلىنىدۇ.
3› بۇ ئىككى پارچە نەسىردە ئىپادىلەنگەن ئاپتور ھېسسىياتىنى ئوتتۇرغا قويۇڭ؟
ئوقۇتقۇچى مەسىلى قويىدۇ، ئوقۇغۇچىلار تېكىست ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا، «دولقۇن ناخشىسى» دا دولقۇن بىلەن ساھىل ئوتتۇرىسىدىكى ئىشلار ۋاستە قىلىنىش ئارقىلىق، «ھاياتلىقنىڭ ماھىيىتى- تىنىم-تاپماسلىقتىن ئىبارەت» دېگەن ھەقىقەتنى يورۇتۇپ بەرگەنلىكىنى؛ «يامغۇر ناخشىسى»دا يامغۇرنى ۋاستە قىلىش ئارقىلىق ھاياتلىقنىڭ ئۆزى گۈزەللىك ئىكەنلىكىنى، ئۇنىڭ بارلىق مەۋجۇداتلارغا، بارلىق ماكان ۋە زامانغا سىڭىپ كەتكەنلىكىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ.
4. بۇ بىر نەسىرىي شېئېر. سىز ئۆگەنگەن بىلىمىڭىز ۋە ئوقۇغان ئەسەرلەر، شۇنداقلا ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا نەسىر، شېئېر ۋە نەسىرىي شېئېرنىڭ پەرقىنى ئايرىپ بېرىڭ؟
ئوقۇتقۇچى مەسىلى قويىدۇ، ئوقۇغۇچىلار ئۆگەنگەن بىلىمى ۋە ئوقۇغان ئەسەرلەر، شۇنداقلا ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا نەسىر، شېئېر ۋە نەسىرىي شېئېرنىڭ پەرقىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ.
نەسىر مەزمۇنى، شەكلى، تىلى ۋە ئىپادىلەش ئۇسۇلى جەھەتتە ئەڭ جانلىق، ئەڭ ئەركىن، ئەڭ ئىخچام ۋە ئەڭ ئاز چەكلىمىگە ئۇچرايدىغان ئەدەبىي ژانېر.
شېئېر- ئىجتىمائىي رېئاللىقنى باي تەسەۋۋۇر، كۈچلۈك ھېسسىيات ياردىمى بىلەن ئەڭ جانلىق، ئەڭ ئىخچام، ئەڭ مەركەزلىك ھالدا ئەكس ئەتتۈرۈپ بېرىدىغان، چوڭقۇر مەزمۇن، ئوبرازلىق تىل، يېقىملىق ئاھاڭغا ئىگە بولغان ئەدەبىي شەكىل.
نەسىرىي شېئېر- نەسىر بىلەن شېئېرنىڭ ئوتتۇرىسىدا تۇرىدىغان بىر خىل بەدىئىي شەكىل بولۇپ، ئۇنىڭدىكى لىرىك مەزمۇن نەسىرىي شەكىل، شېئېرىي تىل بىلەن ئىپادىلىنىدۇ. ئۇ ۋەزىنلىك شېئېرلارغا قويۇلىدىغان ھەرقانداق ئۆلچەم بىلەن چەكلەنمەيدۇ.
5› تېكىستتىن مۇرەككەپ جۈملىدىن ئۈچنى تېپىپ، ئۇلارنىڭ تۈسىنى ۋە مۇناسىۋىتىنى ئايرىڭ؟
ئوقۇتقۇچى مەسىلى قويىدۇ، ئوقۇغۇچىلار ئۇيغۇر تىلىغا دائىر بىلىملەر ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمى ئاساسىدا، تېكىستتىن تېپىپ ئوتتۇرغا قويىدۇ.
مەسىلەن: دېڭىز تاشقىنلىسا مەن ئاشىقىمنى قۇچاقلايمەن، پەسەيسە ئۆزۈمنى ئۇنىڭ ئايىغىغا تاشلايمەن. (39-بەت)
تاڭ سەھەردە ئاشىقىمنىڭ قۇلىقىغا پىچىرلاپ قەسەم قىلسام، ئۇ مېنى باغرىغا چىڭ بېسىپ قۇچاقلايدۇ. (39-بەت)
مەن دېڭىزنىڭ خۇرسىنىشى، ئاسماننىڭ كۆز يېشى، ئېتىز-دالىلارنىڭ كۆز-يېشى. (41-بەت)
تاپشۇرۇق:
«مەشق»قوللانمىسىنىڭ مۇناسىۋەتلىك جايلىرى ئىشلىنىدۇ. تەكشۈرۈلۈپ، دەرسخانىدا ئومۇملاشتۇرىلىدۇ.
دوسكا لايىھەسى:
5.ناخشىلار
1. دولقۇن ناخشىسى 2. يامغۇر ناخشىسى
1. ئاپتورنىڭ ھېسسىياتى. 2. نەسىر، شېئېر ۋە نەسىرىي شېئېرنىڭ پەرقى.
3. مۇرەككەپ جۈملە توغرىسىدا ئەمەلىي مەشق.
دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش:
رەھمەت سىزگە
بابۇر0725
2014-02-14 18:31
بۇدەرسنىڭ تىل جەھەتتىكى ئالاھىدىكى ئۈستىدە توختالمچى ئىدىم .مۇمكىن بولسا پىكىر جەھەتتىن ئورتاقلاشساق
karwanbiz
2014-02-19 09:25
ھارمىغايسىلەر تورداشلار.....................
كۆك
2014-02-21 12:48
دوسلارنىڭ تىخمۇ ياخشى ماتىرياللىرنى يوللاپ تۇرشىنى ئۇمۇت قىلمەن.
adina
2014-03-07 10:20
تەبەسسومنئڭ دەرئس تەييارلئقئنئ كأرذپ باقسام بوپتئكەن
adina
2014-03-07 12:34
مەن بذ تئكئسنئڭ ژانئرئ ظإستئدە ظويلئنئپ قالدئ،م
aburahima
2014-03-13 01:52
ئەجرىڭىزگە بارىكالل
15894005488
2014-03-16 21:05
دەرس لايھىسى ئىچلغان بولسا بەك ياخشى بولاتتى.
يىلپىز
2014-03-16 23:39
داۋاملىق يوللاپ تۇرۇڭ.
رەھىمە
2014-03-17 00:21
قېنى كۆرۈپ باقايلى
نەفىس
2014-03-17 00:25
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن؟
دىليارجان
2014-03-18 22:19
نەفىس
:
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن؟
(2014-03-17 00:25)
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن
دىليارجان
2014-03-18 22:19
كۆرمەي تۇرۇپ قانداق ئىنكاس يازغىلى بولسۇن
نەيىمە1
2014-03-26 09:22
مەن دەرس تەييارلىقىنى كۆرگۈم باتتى،ئاندىن ئىنكاس يازسام بولارمۇ؟
باغۋەن112
2014-03-30 00:20
مەن كۆرەي دېگەن بىراق چىقمىدى.
ئارزۇ923
2014-04-08 23:37
man aqalmidim,yardam kilsigiz,rahmat
نەزەر
2014-05-21 12:05
ۋەزنى بار ئىنكاس يازاي
dahai
2014-05-22 13:27
ئەجرىڭىزگە بارىكاللا.
مۇنەۋۋەر
2014-07-05 17:04
ئەجرىڭىزگە بارىكاللا.
تۇمشۇق
2014-07-17 14:25
دوسلارنىڭ تىخمۇ ياخشى ماتىرياللىرنى يوللاپ تۇرشىنى ئۇمۇت قىلمەن
زىبا125
2014-07-21 23:57
رەھمەت سىزگە
زىبا125
2014-07-21 23:59
رەھمەت سىزگە
查看完整版本: [--
6.تەبەسسۈم(دەرىس تەييارلىقى)
--] [--
top
--]
Powered by
phpwind
v8.7
Code ©2003-2011
phpwind
Gzip enabled