查看完整版本: [-- «جازالاش»مۇ تەلىم-تەربىيىنىڭ بىر خىل ۋاستىسى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> مائارىپ ۋە جەمىيەت -> «جازالاش»مۇ تەلىم-تەربىيىنىڭ بىر خىل ۋاستىسى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

aykut 2011-02-23 22:01

«جازالاش»مۇ تەلىم-تەربىيىنىڭ بىر خىل ۋاستىسى

«جازالاش»مۇ تەلىم-تەربىيىنىڭ بىر خىل ۋاستىسى
i?.MD+f8  
جاڭ يۇلى
D~P I_*h.  
يېقىندا بىر مەكتەپتە مۇنداق بىر ئىش يۈز بەرگەن:بىر ئوقۇغۇچى داۋاملىق كېچىككەنلىكى ئۈچۈن ،سىنىپ مەسئۇلى ئۇنى ئۆرە تۇرۇپ دەرس ئاڭلاشقا بۇيرۇغان .ئوقۇغۇچىنىڭ ئاتا- ئانىسى بۇنى ئاڭلىغاندىن كېيىن،مەكتەپ رەھبەرلىكىگە ئەرىز قىلىپ قاتتىق گەپ قىلغان.ئەمما سىنىپ مەسئۇلىمۇ بۇنىڭدىن ئاغرىنىپ:«ئىنتىزامغا خىلاپلىق قىلغان بۇنداق ئوقۇغۇچىغا ئاز تولا جازا بېرىلمىسە ،ئۇنى قانداق تۈزىگىلى بولسۇن،باشقا ئوقۇغۇچىلارنى قانداق باشقۇرالايمەن؟»دەيدۇ. 38ChS.(  
ھازىر ھەقىقەتەنمۇ مۇشۇنداق ئەھۋاللار مەۋجۇت،مەسىلەن،دەرىسكە كېچىكىپ كېلىش،باشقىلار بىلەن مۇشىتلىشىش ،كىچىك ساۋاقداشلىرىنى بوزەك قىلىش ئەھۋالى كۆرۈلسە ،بەزى ئوقۇتقۇچىلار مەلۇم ۋاستىلارنى قوللىنىپ جازالايدۇ،ئاتا- ئانىلار بۇنىڭغا قانداق قاراش كېرەك؟ئەمەلىيەتتە،ئادەم تەربىلەش ئۇسۇلى ھەرخىل بولۇپ،«جازالاش»مۇ بۇنىڭ بىر خىلى ھىساپلىنىدۇ.ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېشى كىچىك ۋە بىلىم سەۋىيەسى چەكلىك بولغاچقا ،ئويۇنغا قىزىقىپ ،شوخلۇق قىلىدۇ،ئۇلارغا ئىجابى جەھەتتىن ئىلھاملاندۇرۇش،تەربىيە بېرىش،قايىل قىلىشتىن باشقا ،مۇۋاپىق جازا بېرىشمۇ زۆرۆر دەپ قارايمەن.ئۈنۈمى كۆرۈلمىگەن نەسىھەتنى قايتا-قايتا بېرىشنىڭ ئورنىغا ،بىرەر قېتىم مۇۋاپىق جازالاشنىڭ ئۈنۈمى ياخشى بولىدۇ.قىسقىسى،«جازا تەربىيىسى»بولمىغان تەربىيە مۇكەممەل تەربىيە بولالمايدۇ.جازا تەربىيىسى بىلەن ئىلھاملاندۇرۇش تەربىيىسى بىر-بىرىنى تۇلۇقلايدىغان تەربىيە،ئىككىلىسى مۇھىم تەربىيە ۋاستىسىدۇر. !$ItBn/_  
ھازىر مەكتەپلەردە مۇنداق بىر ئەھۋال ساقلانماقتا:ئوقۇتقۇچى نورمال ئوقۇتۇش تەربىيىسىنى قوغداش ئۈچۈن ،بالىلاردا كۆرۈلگەن قائىدىگە خىلاپ قىلمىشلارغا قارىتا جازالاش ۋاستىسى قوللانسا،ئاتا- ئانىلار خەۋەردار بولغاندىن كېيىن ،ئەرىز قىلىشنى باشلايدۇ،جامائەت پىكرىمۇ بىر تەرەپلىمە ھالدا مەكتەپنى،ئوقۇتقۇچىنى ئەيىپلەيدۇ،نەتىجىدە مەكتەپمۇ ،ئوقۇتقۇچىمۇ ئوسال ئەھۋالغا چۈشۈپ قالىدۇ. " lar ~  
ئاتا- ئانىلارنىڭ بالىسىغا كۆيۈنۈشنى چۈشۈنۈشكە بولىدۇ،ئەمما ،مائارىپ ۋاستىسىنىڭ بىرى بولغان جازا،تەن جازاسىغا تۈپتىن ئوخشىمايدۇ.تەن جازاسى دۆلەت قانۇنىدا ئېنىق چەكلەنگەن،ئەمما جازا تەربىيىسى ئوقۇتۇش پائالىيىتىدە ئەزەلدىن ساقلىنىپ كەلگەن ئادەم تەربىلەش ۋاستىسى .ئوقۇتقۇچى جازانى بالىنىڭ كىشلىك ھوقوقى ۋە ئاتا- ئانىلارنىڭ ۋەسىيلىك ھوقوقىغا چوقۇم كاپالەتلىك قىلغان ھالدا ،ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلالايدىغان ئاساستا بېرىش كېرەك.بەزى ئوقۇتقۇچىلاردا تەجرىبىنىڭ يېتەرسىزلىكىدىن بۇنى توغرا بىر تەرەپ  قىلالماسلىق ئەھۋال كۆرۈلگەندە ،ئاتا- ئانا ئوقۇتقۇچى بىلەن ۋاقتىدا ئالاقىلىشىپ ،چۈشەنچە ھاسىل قىلىشى ناھايىتى مۇھىم. RR R'azT  
مېنىڭچە ،بالىنى مۇۋاپەقىيەتلىك تەربىلەش ،ئوقۇتقۇچى ،ئاتا- ئانىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان جەمىيەتنىڭ ئورتاق مەسئۇلىيىتى،پەقەت بىرلا تەرەپنىڭ تىرىشچانلىق كۆرسۈتىشى يېتەرلىك بولمايدۇ شۇڭا ،مەن ئاتا- ئانىلارنىڭ ئوقۇتقۇچىلارنى چۈشۈنۈپ،مائارىپنىڭ ماھىيىتىگە ئەھمىيەت بېرىشىنى چىن كۆڭلۈمدىن ئۈمۈد قىلىمەن. |a/1mUxQ&  
  PO9 
  p<%76H A  

koksangun 2011-02-23 22:04
ئايقۇتنىڭ تەرجىمە ئەسىرىنى كۆرۈپ تولىمۇ خۇش بولدۇم ، ھارمىغايسىز ، تەۋپىق ئۈچۈن ئەجىر سىڭدۈرىۋاتقىنىڭىزغا تەشەككۈر ...

koksangun 2011-02-23 22:05
« گۈل ناخشىسى » نىڭ ئاۋازلىقى بىلەن نۇرغۇن ئوقۇتقۇچى ۋە ئوقۇغۇچىلارنىڭ قەلبىنى لەرزىگە سالىدىغان بولدىڭىز.

tawpek 2011-02-24 14:32
مەن جازالىسام دادىسى كىلىپ ياقامدىن ئالدى بۇنىڭغا چىداپ بولالمىغان كەسىپداشلىرىم ئاچچىقىغا پايلىماي يوپورلۇپ كىلىپ دەسسەپ قويغانتى ئىش يوغىناپ نەچچە كۈنگىچە ساخچىخانىدىن كىلەلمىدىم. C+/D!ZH%P  
cB5|% @$I  
مەكتەپ بۇ ئىپادەمنىڭ ياخشىلىقىنى كۆرۆپ بۇزۇلغان سىنىپنى ۋاقىتلىق ئوڭشاش ۋەزىپىسىنى بەرگىنىنى ئۇنتۇپ بۇ ماۋسۇمدىمۇ مەكتەپ قائىدىسىنى بۇزۇپ ماڭا تۇتقۇزۇپ قويدى.

koksangun 2011-02-24 15:31
ھاي،ھاي . تەۋپىق ئىنىم ، بىرىنىڭ سۆزىنى نەقىل كەلتۈرۈپ سۆزلىدىڭىزمۇ_ يا؟

tawpek 2011-02-24 20:46
ۋاي بۇنداق ئىشلار ماڭدامدا بىر دەيمەن. ye U4,K o  
ھىلىمۇ 5 يىللىق خىزمەت تارىخىمدا 3 سىنىپ تۇتۇپ بولدۇم. >M7e'}0 ;  
ئوقوغۇچى، ئاتا-ئانىلاردىن تاياق يىمەي ياشىغىننىڭ ئۆزى بىر غەنىيمەت  بولىۋاتىدۇ. Ba Ih,iu  
1 sCF -r  
سىلەردەك شەھەردە ئىشلەيدىغانلار ئۆزىنى ھەقىقى مۇئەللىمدەك ھىس قىلامدىكىن دەيمەن. 6.tppAO+  
lkp!S3,  
شۇڭىمۇ مائارىپ ژۇرناللىرىدىكى ماقالىلەرنى كۆرسەم بىشىم ئاغرىيدۇ. ئوقوتقۇچىدىن قەستەن قۇسۇر ئىزدەپ ئىش چىقىرىپ قىچىپ كىتىش ئۈچۈن مەكتەپكە كىلىدىغان ئوقوغۇچىلار بىلەن ھىچكىمنىڭ كارى يوق، ئوقوغۇچى مەڭگۈ مۇقەددەس.

aykut 2011-02-24 22:54
«جازالاش»نى مۇۋاپىق جايىدا قىلالىساق ،مېنىڭچە چوڭ ئىش چىقمايدۇ.مېنىڭچە ئوقۇغۇچىلار خاتا ئىش قىلسا چوقۇم مۇۋاپىق تۈردە جازالىنىش كېرەك.مەسىلەن« قانداق جازالىساق بولۇدۇ؟»دىگەن سۇئال كېلىشى مۇمكىن؟ئوقۇتقۇچىلارمۇ كۆپكەن ھەممىڭلار ئۆزۈڭلارنىڭ ئوقۇغۇچىلارنى جازالاپ باققان ياخشى بولغان ئۈنۈملۈك جازالاش ئۇسۇلى بار بولسا سۆزلەپ باققان بولساڭلار.پىكىر ئالماشتۇرۇپ باققان بولساق.

tawpek 2011-06-27 18:44
引用第6楼aykut于2011-02-24 22:54发表的 Re: : «جازالاش»نى مۇۋاپىق جايىدا قىلالىساق ،مېنىڭچە چوڭ ئىش چىقمايدۇ.مېنىڭچە ئوقۇغۇچىلار خاتا ئىش قىلسا چوقۇم مۇۋاپىق تۈردە جازالىنىش كېرەك.مەسىلەن« قانداق جازالىساق بولۇدۇ؟»دىگەن سۇئال كېلىشى مۇمكىن؟ئوقۇتقۇچىلارمۇ كۆپكەن ھەممىڭلار ئۆزۈڭلارنىڭ ئوقۇغۇچىلارنى جازالاپ باققان ياخشى بولغان ئۈنۈملۈك جازالاش ئۇسۇلى بار بولسا سۆزلەپ باققان بولساڭلار.پىكىر ئالماشتۇرۇپ باققان بولساق.
pbm4C0W}  
جازانىڭمۇ ياخشىسى بولامدۇ؟ قىنى كىم ئۆز جازاسىنى مۇۋاپىق دەپ ئىيتالايدۇ؟

ئۇيغۇرجان 2012-02-04 00:12
بىزنىڭ مەكتەپتىكى بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلار ھەقىقەتەنمۇ .موئەللىمىنڭ پىيىدىلا يۇرتۇپ قۇسۇرتىپىپ،مەكتەپتىن قىچىشنىڭ كۇيىدا....

مىېھرىما 2014-03-20 17:55
بىر قىسىم كىشىلەر ھەرقانچە كۆيۈنىپ قىلغان تەربىيە  ياكى جازانى توغرا تاپمايدۇ. ھەتتا بالغا ناننى مەن بەردىم جۇمۇ!!! دەپ تىللاپ چۈشدۇ. o} %  
j f^fj-  
بىرقىسىملا خۇشال بولۇپ تېخمۇ چىڭ تۇتۇپ تەربىيەلەپ بەرسىلە دەيدۇ . بۇ شۇ ئادەمنىڭ ئادىمىيلىكىگە باغلىقلا ئىشمىكى دەيمەنغۇ؟!

رەيھان 2014-03-20 19:24
ھازىر ئوقۇغۇچىلارنى جازالىغىلى بولمايدۇ. تەنقىد - تەربىيە بېرىلسە تىللىدى دەپ ئاتا - ئانىسىنى چاقىرىپ كەلگەن ئەگەر راستىنلا تىللاپ قويسا ئۇ چاغدا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى تەس بولۇپ قالىدۇ . بۇرىنقىلارنىڭ « ئۇستاز زالىم بولسا ، شاگىرت ئالىم بولىدۇ» دېگىنى ئاقماس بولۇپ قالدى.ھازىر ئايرىم ئوقۇتقۇچىلار تېخى بەزى ئوقۇغۇچىلاردىن قورقىدىغان بولۇپ كەتتى. چۈنكى، ئۇلار باشلاپ كېلىشكە ئۇستا.

ئابدۇ 2014-03-20 21:08
ئادەم تەربىلەش ئۇسۇلى ھەرخىل بولۇپ،«جازالاش»مۇ بۇنىڭ بىر خىلى ھىساپلىنىدۇ.ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېشى كىچىك ۋە بىلىم سەۋىيەسى چەكلىك بولغاچقا ،ئويۇنغا قىزىقىپ ،شوخلۇق قىلىدۇ،ئۇلارغا ئىجابى جەھەتتىن ئىلھاملاندۇرۇش،تەربىيە بېرىش،قايىل قىلىشتىن باشقا ،مۇۋاپىق جازا بېرىشمۇ زۆرۆر دەپ قارايمەن.ئۈنۈمى كۆرۈلمىگەن نەسىھەتنى قايتا-قايتا بېرىشنىڭ ئورنىغا ،بىرەر قېتىم مۇۋاپىق جازالاشنىڭ ئۈنۈمى ياخشى بولىدۇ.قىسقىسى،«جازا تەربىيىسى»بولمىغان تەربىيە مۇكەممەل تەربىيە بولالمايدۇ.جازا تەربىيىسى بىلەن ئىلھاملاندۇرۇش تەربىيىسى بىر-بىرىنى تۇلۇقلايدىغان تەربىيە،ئىككىلىسى مۇھىم تەربىيە ۋاستىسىدۇر.

شەبنەم117 2014-03-28 11:42
مىنىڭچىمۇ مۇۋاپىق ‹‹جازالاش››ئۇسۇلىنى قوللىنىش ياخشى ئىش. نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مەقسىتى توغرا،ئەمما ئۇسۇلدا كەتكۈزۈپ قويىۋاتىدۇ.مەسىلەن :ئوقۇغۇچىلارنىڭ غورورىغاتېگىش ،ئاجىزلىقىنى تۇتۇپ مەسخىرىگە قويۇش،ئايرىم ئاچىقىپ جازالىماي ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىدىلا جازالاش،كىچىككىنە ئىشلارنىمۇ ئاتا-ئانىسىغا دەپ بالىنى ئوسال ئەھۋالغا چۈشۈرۈپ قويۇش، 5$9j&&R  
ئوقۇغۇچىنى  بىر ئادەم دەپ قارىماي ، ئوكۇغۇچى دەپلا قاراش....دېگەندەك  بىر قىسىم ساپاسى تۆۋەن ئاتا-ئانىلار مۇشۇ پۇرسەتتىن پايدىلىنىپ ئوقۇتغۇچىلارنىڭ ئىززەت-ھۆرمىتىگە دەخلى يەتكۈزىۋاتىدۇ.ئادەتتە ئۆيدىمۇ بالىمىز گەپ ئاڭلىمىسا ئانچە -مۇنچە ئەدەپلەپ قويىمىزغۇ؟مۇۋاپىق جازالاپمۇ قويىمىز تېخى !شۇنداق تۇرۇقلۇق بىز بىر سىنىپتىكى 50-60 بالىنىڭ ئىچىدىن بىرەر يېرىمىنى ئانچە -مۇنچە ئەدەپلىسەك بولمامدىكەن؟ئەجابا بىز ئەۋلىيامۇ؟يا بىز خىزىرمۇ؟


查看完整版本: [-- «جازالاش»مۇ تەلىم-تەربىيىنىڭ بىر خىل ۋاستىسى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled