查看完整版本: [-- تىل-ئەدەبىيات زۆرۈر 4 نىڭ ئاۋازلىق ئىزاھاتى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئاۋازلىق ئەسەرلەر -> تىل-ئەدەبىيات زۆرۈر 4 نىڭ ئاۋازلىق ئىزاھاتى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2011-01-24 14:07

تىل-ئەدەبىيات زۆرۈر 4 نىڭ ئاۋازلىق ئىزاھاتى

2008-يىلى يازداشىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايۇنىدىكى  تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ يېڭى درس ئىسلاھاتى ئومۇمىيۈزلۈك باشلاندى . شۇنىڭ بىلەن تولۇق ئوتتۇرا ئوقۇتقۇچىلىرىنى يېڭى دەرس ئىسلاھاتى بويىچە تەربىيىلەش ئېلىپ بېرىلدى. شۇ تەربىيىلەشلەرنىڭ بىرى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ تىل - ئەدەبىيات دەرىسىنىڭ ئۆزگىرىشى بولۇپ ، ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق مائارىپ نازارىتى مۇتەخەسىسلەرنى تەشكىللەپ ، يېڭىدىن تۈزۈلگەن تىل - ئەدەبىيات دەرىسىدىكى ئۆزگىرىشلەر ھەققىدە ئىزاھات بەردى . تۆۋەندىكىسى شۇ قىېتىملىق تەربىيىلەشتە ئۈرۈمچى شەھەرلىك ئوقۇتۇش تەتقىقات ئىشخانىسىنىڭ تىل-ئەدەبىيات تەتقىقاتچىسى ھامۇتجان ھېكىمنىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ يېڭىدىن تۈزۈلگەن  تىل - ئەدەبىيات زۆرۈر 4-قىسىم كىتابى ھەققىدىكى چۈشەندۈرۈشى بولۇپ ، تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ تىل - ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئۈچۈن بەلگىلىك يېتەكچىلىك قىممىتى بار دەپ ئويلاپ كىچىككەن بولسىمۇ تەۋپىق مائارىپ تورىغا يوللىدىم .ئاۋازلىق ھۆججىتىنىڭ تولۇق بولمىغان ماتېرىيالىنى قوشۇمچە قىلدىم. ]qethaNy  
ئاۋازلىق ھۆججىتى تۆۋەندىكى ئادرىستا : y I HXg#  
http://koksangun.qupan.cc/6933756.html f2Klt6"9  
B8.Pn  
lP[w?O  
CJ/X}hi,  
^1S!F-H4\  
^ZvWR%  
دەرسلىكنى چۈشەندۈرۈش ^nT/i .#_  
تىل – ئەدەبىيات   Jv>gwV{  
(زۆرۈر دەرسلىك4) #ZJ _T`l  
ھامۇتجان ھېكىم _BM" ]t*  
2008 – يىل ئىيۇل u8gS< \  
1. ئوقۇش ۋە ھوزۇرلىنىش T_i:}ul  
 ~3Lg"I  
   تۆت بۆلەك، 15 تېكىست (بەش ئوقۇش تېكىستى) 7F zA*  
cQ/5qg  
   بىرىنچى بۆلەك: درامىلار W}3.E "K  
NgADKrDU  
  1. «مۇقام ئۇستازى »، مۇھەممەتئېلى زۇنۇن Ozw;(fDaU  
iWei  
  2. «گۈلدۈرماما»، ساۋ يۈي Y,GU%[+  
O!zV)^r  
3. «خاملېت» ، شېكېسپېر n1qQ+(xC  
c ;%_EN%  
   O#x*iI%  
x9$` W  
. ئوقۇتۇش ھەققىدە كۆرسەتمە )!Jc3%(B  
_]04lGx27  
  1. دراما ھەققىدىكى ئاساسىي بىلىملەرنى دەسلەپكى قەدەمدە ئىگىلەش . BS /G("oZ[  
.clP#r{U  
  1) درامىنىڭ دەۋرىي ئارقا كۆرۈنۈشىنى چۈشىنىش . wQv'8A_}  
F ;{n"3<  
  2) ۋەقەلىك تۈزۈلۈشىنى ئېنىقلاش . 8j Mk )-  
8 ![|F:  
① ۋەقەلىك (سۇژىت) - تۈگۈن، راۋاج، كولمىناتسىيە، يېشىم m/v9!'cMI  
1lq(PGX)  
  ② كۆرۈنۈش – پەردە. pR `>b 3  
tDSJpW'd  
  ③ تۈزۈلۈشى (ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى) – ۋەقەلىكنىڭ تەشكىللىنىشى ۋە ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى Z= jr-)kK  
|\QgX%  
  3) دراماتىك توقۇنۇش (زىددىيەت – توقۇنۇش بولمىسا دراما بولمايدۇ) KQacoUHrK?  
F_Z- 8>P  
  4) پېرسۇناژلارنىڭ خاراكتېرىنى تەھلىل قىلىش PH`9MXh  
.}'qUPNR  
  ① پېرسۇناژلار خاراكتېرىدىكى ئالاھىدىلىكلەرنى چۈشىنىش :q=%1~Idla  
gfsI6/Y  
  ② پېرسۇناژ خاراكتېرىنىڭ ئۆزگىرىش (تەرەققىي قىلىش) جەريانىنى ئىگىلەش KiI!frm1  
k:JrHBKv\  
  ③ پېرسۇناژ خاراكتېرىدىكى كۆپ تەرەپلىمىلىكنى تەھلىل قىلىش u@~JiiC%  
x 8Retuv  
  5) درامىدىكى پېرسۇناژلارنىڭ ھەرىكىتى ۋە تىلىدىن بەدىئىي زوق ئېلىش >wb 'QzF:  
)E6;-rD0^+  
   mocI&=EF2X  
oo.!.Kv  
  پېرسۇناژنىڭ تىلى ۋە ھەرىكىتى: ① دراما ۋەقەلىكىنىڭ تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ. ② خاسلىقنى ئەكس ئەتتۈرۈپ، ئوبراز يارىتىدۇ. ③ باش تېمىنى روشەنلەشتۈرىدۇ. gN24M 3{C  
&krwf ]|  
  2. دراما ئوقۇتۇشىدا ئوقۇغۇچىلار دىققەت قىلىدىغان بىرقانچە نۇقتا: ^xh}I5  
zunV<2~(2}  
  1) ۋەقەلىكنى ئومۇملاشتۇرۇش U>V&-kxtV  
MS0Fl|YA  
  2) ئاساسلىق زىددىيەت توقۇنۇشى بىلەن ئاساسلىق پېرسۇناژلارنىڭ ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتنى ئىگىلەش. )Psb>'X  
0{dz5gUde  
  3. درامىنىڭ قۇرۇلمىسىنى ئىگىلەش. UNPezHaz  
]4R[< 
  4. پېرسۇناژلارنىڭ تىلىنى تەھلىل قىلىش ۋە بەدىئىي زوق ئېلىش Hir Fl  
UJfEC0  
  5. پېرسۇناژلارنىڭ ئوبرازىنى ئىگىلەش ۋە ئۇنىڭدىن زوقلىنىش OiE;B  
P( XaTU&-  
   *xON W  
/ODXV`3QYI  
  3. ئوقۇتۇش نىشانى oS 7(s  
&}?$i7x5  
  1) بىلىم ۋە قابىلىيەت FBpH21|/y  
?Y:8eD"*  
   ① درامىنىڭ ژانىر ئالاھىدىلىكى ۋە ئۇنىڭدىكى ئاساسلىق بەدىئىي ۋاسىتىلەرنى ئىگىلەش، ئوخشىمىغان درامىلارنىڭ بەدىئىي ئالاھىدىلىكىنى دەسلەپكى قەدەمدە سېلىشتۇرۇپ ئىگىلەش. ynw5-aS3  
8F:e|\SB#  
② بەلگىلىك مىقداردا دراما ئەسەرلەرنى ئوقۇپ، دراما ھەققىدىكى ئاساسىي بىلىمنى ئىگىلەش، ئالاقىدار مەدەنىيەت ساۋاتلىرىنى چۈشىنىش، مەدەنىيەت جۇغلانمىسىنى بېيىتىش، مەدەنىيەت ئاساسىنى پۇختىلاش. H|ER  
8me ]JRw  
  ③ ئوقۇغۇچىلارنى درامىدىن پارچىلارنى دىكلاماتسىيە قىلىشقا يېتەكلەش، دىكلاماتسىيە (ئۈنلۈك ئوقۇش، ئوبرازلىق ئوقۇش) قىلىشنى ئۆگىنىش، دىكلاماتسىيە قىلىش جەريانىدا تىلدىكى گۈزەللىك ۋە چوڭقۇر مەزمۇننى ھېس قىلىش، شۇ ئارقىلىق ئەسەرنىڭ مەزمۇنىغا چوڭقۇرلاپ كىرىپ، پېرسۇناژلارنىڭ خاراكتېرى ۋە باش تېمىنى چۈشىنىش. ,RgB$TcE  
D K=cVpN%s  
  ④ درامىدىن بەدىئىي زوق ئېلىش ئۇسۇلىنى دەسلەپكى قەدەمدە ئىگىلەش، ھەمدە ئەسەرگە باھا يېزىشنى ئۆگىنىۋېلىش. دراما پېرسۇناژلىرى ۋە ئەسەرنىڭ باش تېمىسىغا قارىتا تارىخىي تەرەققىيات نۇقتىسى ۋە بۈگۈنكى دەۋر نۇقتىسىدىن مۇۋاپىق باھا بېرەلەيدىغان بولۇش. x7vctjM|  
om |"S  
  2) جەريان ۋە ئۇسۇل "Ae@lINn[y  
^':!1  
  ① درامىلارنى ئۆگەنگەندە قايتا – قايتا ئوقۇشقا ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. ئوقۇش جەريانىدا درامىدىكى دىئالوگلاردىن بەدىئىي زوق ئېلىشقا دىققەت قىلىش كېرەك. +=]!P#  
P%#*-zCCx  
   مۇھاكىمە، مۇنازىرە ۋە رول ئېلىپ ئورۇنلاش قاتارلىق كۆپ خىل شەكىللەرنى قوللىنىپ ئۆگىنىش ئېلىپ بېرىپ، ئوقۇغۇچىلارنى ئەسەرگە، پېرسۇناژغا قارىتا چوڭقۇر چۈشەنچىگە ئىگە بولۇشقا يېتەكلەش كېرەك. &q`q4g&7  
;U 
  ③ ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىشكا ئىلھاملاندۇرۇش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەشەببۇسكارلىق بىلەن ئۆگىنىش ئاكتىپچانلىقىنى قوزغىتىش كېرەك. H)aQ3T4N5  
quvanx V-L  
  3) ھېسسىيات، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارىشى ;L|uIg;.s  
0<8XI>.3D  
  ئوقۇغۇچىلارنى درامىلارنى ئوقۇپ بەدىئىي زوق ئېلىش جەريانىدا، چوڭقۇر ئىدىيە، كۈچلۈك ھېسسىيات ۋە بەدىئىي ئوزۇققا ئىگە قىلىپ، تارىخ، جەمئىيەت ۋە ھاياتقا بولغان تونۇشنى چوڭقۇرلاشتۇرۇپ، تىل – ئەدەبىيات ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش. #U*_1P0h  
n!')wIk  
   #/NS&_Ge0s  
+rIL|c}J  
ئىككىنچى بۆلەك   كلاسسىك شېئىرلار xil[#W]7Ge  
(18 -، 19 – ئەسىر شېئىرلىرى) O:{U^K:*  
   wZ4tCZA  
nuoPg3Nl  
  1. «كاشغەر»، گۇمنام (19 – ئەسىر)، تېمىسى: ۋەتەنپەرۋەرلىك bW ZbG{Y.  
G60R9y47c  
  5. «كوللىيات مەسنەۋى خاراباتى»دىن، ئابدۇللا خاراباتى، ئىلىم '+ xu#R  
,-+"^ >  
  6. «رابىيە سەئىدىن»، نىزارى (18 – ئەسىر)، مۇھەببەت BS&;n  
kQaSbpNmH  
  7. «ئاتا»، ئابدۇللاھ پوسكامى، (19 – ئەسىر)، ئاتا c8Q]!p+Yp  
`z0{S!  
   `:O\dN>ON  
_U{([M>;  
ئوقۇتۇش ھەققىدە كۆرسەتمە +,v-=~5  
   1. ئۇيغۇر ئەنئەنىۋى شېئىرىي شەكىللىرىدىن غەزەل، مەسنەۋىي قاتارلىقلارنىڭ ئۆزىگە خاس ئالاھىدىلىكى ۋە پەرقىنى يەنىمۇ چوڭقۇر ئىگىلەش. mR8W]'gl.L  
=`Y.=RL+'n  
  2. خەلقىمىزنىڭ ئەينى دەۋردىكى ھېسسىياتىنى يەنى، ئۇلاردىكى ۋەتەنپەرۋەرلىك، ئالىملار ۋە ئىلىمگە بولغان ھۆرمەت، چىن مۇھەببەت، ئاتىلىق مېھرى – شەپقەت قاتارلىق جەھەتلەردىكى ھېسسىياتىنى چۈشىنىش، ئوقۇغۇچىلاردا بۇ ھەقتە توغرا دۇنيا قاراش ۋە قىممەت قارىشى يېتىلدۈرۈش. \([WH!7  
?R-9W+U%f  
  3. شېئىرلارنى ئارۇز ۋەزىنلىك شېئىرلارنىڭ ئوقۇلۇشىغا قويۇلغان تەلەپلەر بويىچە قايتا – قايتا دىكلاماتسىيە قىلىش ھەمدە شېئىر دىكلاماتسىيە قىلىشتىن بەدىئىي زوق ئېلىش. O:#+ %  
tn|,O.t  
  4. شېئىرلارنى ئەسلىسى بىلەن يەشمىسىنى سېلىشتۇرۇپ ئوقۇپ، ئۇلارنىڭ چوڭقۇر ئىدىيىۋى مەزمۇنىنى ئىگىلەش، ھەمدە ئومۇملاشتۇرۇش. 5]1leT  
5 cK@WE:  
  5. قورال كىتاب («چاغاتاي تىلىنىڭ ئىزاھلىق لۇغىتى»)لاردىن پايدىلىنىپ، شېئىردىكى بىر قىسىم سۆزلەرنىڭ لۇغەت مەنىسىنى تېپىش ۋە سۆزلەرنى ئۆزلەشتۈرۈۋېلىش. ^MD;"A<  
FFEfp.T1M  
  6. شېئىرلاردىكى مول ھېسسىيات، گۈزەل، ئاھاڭدار شېئىرىي تىلدىن بەدىئىي زوق ئېلىشنى ئۆگىنىۋېلىش ھەمدە، شېئىرغا قىزىقىش ھېسسىياتىنى شەكىللەندۈرۈش. qQxz(}REu9  
aFY_:.o2k`  
  7. شېئىرلاردىكى ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەر ۋە شېئىرنىڭ مۇزىكىلىقلىقى (ئاھاڭدارلىقى)نى تەھلىل قىلىپ، شېئىرلارنىڭ بەدىئىي ئالاھىدىلىكىنى يەكۈنلەش. }a&mY^  
v&g0ta@  
  8. شېئىرلاردىكى چۈشىنىش ۋە بەدىئىي زوق ئېلىشنى ئۆگىنىۋېلىش. P& *sB%B  
7:h!Wj -a]  
  9. ئوقۇتۇش جەريانىنى لايىھىلىگەندە، ئايرىم دىكلاماتسىيە قىلدۇرۇش، قوش كىشىلىك دىكلاماتسىيە قىلدۇرۇش، كوللېكتىپ دىكلاماتسىيە قىلدۇرۇش ئۇسۇلىدىن باشقا يەنە قىز – يىگىتلەرنى ئايرىپ دىكلاماتسىيە قىلدۇرۇش، مۇزىكا تەڭكەش قىلىنىپ دىكلاماتسىيە قىلىش قاتارلىق ئۇسۇللارنى قوللىنىشقا، ئۆزئارا باھالاشقا يېتەكلەشكە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. مۇمكىن بولسا شېئىر دىكلاماتسىيە قىلىش پائالىيىتى ياكى شېئىر دىكلاماتسىيە قىلىش مۇسابىقىسى ئۆتكۈزسىمۇ بولىدۇ. R*1kR|*_)  
,`td@Y  
  10. ئوقۇغۇچىلارنى ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتى، كلاسسىك شېئىرلىرى ھەققىدە تەشەببۇسكارلىق بىلەن ئىزدىنىشكە ئىلھاملاندۇرۇش ۋە يېتەكلەش زۆرۈر.  
oJ*1>7[J  
  11. شېئىرغا قىزىقىدىغان ئوقۇغۇچىلارنى بايقاشقا، ئۇلارنى تەشكىللەش، يېتەكلەش ۋە ئىلھاملاندۇرۇشقا ئەھمىيەت بېرىش، ئۇلارغا شېئىر ئىجادىيىتىنىڭ ھوزۇرىنى ھېس قىلدۇرۇش كېرەك. AB.(CS=i  
iO!6}yJ*V  
  12. شېئىرلارنى دىكلاماتسىيە قىلىپ ئوقۇش ۋە تەھلىل قىلىش جەريانىدا، گۈزەللىك تۇيغۇسىغا ئىگە قىلىش، ھېسسىياتىغا تەسىر قىلدۇرۇش، قەلب تارىنى چېكىش، ئۇلۇغۋار، گۈزەل غايە تىكلەش ۋە بەدىئىيلىككە قىزىقىش، بەدىئىيلىكتىن ھوزۇرلىنىشنى بىلىشتەك ئېسىل ئادىمىيلىك خىسلەت يېتىلدۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىش. ]*%+H|l  
t~ K%.|'0  
   ;n#%G^!H  
oB c@]T5>  
ئۈچىنچى بۆلەك   ئىجتىمائىي تېمىدىكى ماقالىلەر ]Ql 0v"` F  
Az*KsY{/r  
(مۇھاكىمە ماقالىلىرى، فىليەتۇن، ئەدەبىي پارچە ۋە خاتىرىلەر) US?Rr  
"c`xH@D  
  8. «كىيىم كېچەك مىللەتنىڭ سىمىۋوللۇق نۇسخىسىدۇر».  ((DzUyK  
HV]Ze>}  
  ئابدۇكېرىم راخمان، مۇھاكىمە ماقالىسى EU` T6M  
ysXx%k  
  9. ئەكېلىشپەرۋەرلىك، لۇشۇن، فىليەتون %l9$a`&  
R"6;NPeo  
  10. تىل – ئەدەبىيات ۋە ماتېماتىكا، سۇ بو چىڭ، مۇھاكىمە ماقالىسى QocQowz  
['Z{@9  
  11. قىسقا ماقالىللەر، ئەدەبىي خاتىرىلەر (ۋاڭ مېڭ)، ئەدەبىي پارچىلار 6* r cR]  
#1Z7&#R/  
(① مېنىڭ يەنە بىر تىلىم  ② ياشلىق  ③ ئادەملەردىكى پەرق  ④ قەدىر – قىممەت) F&@|M(  
.)PqN s:  
   hLuJWjCV  
5:gj&jt;)7  
ئوقۇتۇش ھەققىدە كۆرسەتمە YF[$Q=7.  
R^{xwI  
  1. ئەدەبىياتقا ئائىت ئاساس بىلىملەردىن مۇھاكىمە ماقالىلىرى، فىليەتون، ئەدەبىي پارچىلار ۋە خاتىرىلەر ھەققىدىكى ئەدەبىي چۈشەنچىلەرنىڭ ئوخشاشلىقى ۋە پەرقىنى ئىگىلىۋېلىش كېرەك. }} #be  
AA.Ys89V  
(فىليەتون – بەدىئىيلىككە ئىگە ئىجتىمائىي ئوبزور. ژانىر جەھەتتىن ئۇ ئەدەبىي ئەسەر، چۈنكى ئۇ ئەدەبىيلىك ۋە ئوبرازلىققا ئىگە. ئەمەلىي قوللىنىلىدىغان ماقالىلەر نۇقتىسىدىن ئۇنى مۇھاكىمىلىق ماقالە دېيىشكىمۇ بولىدۇ. چۈنكى ئۇنىڭدا مۇھاكىمە يۈرگۈزۈلىدۇ، قائىدە – داۋلىلار سۆزلىنىدۇ. فېليەتون مۇھاكىمىلىق نەرسىلەرنىڭ بىر تۈرىگە كىرىدۇ دەپ ئايرىلغان. نەسىردە لىرىكا بىلەن بايان كۆپرەك بولىدۇ. خاتىرە ۋە پارچىلاردا مۇھاكىمە تەركىبى كۆپرەك بولىدۇ. ئۇلار بىر – بىرىگە يېقىن كېلىدۇ). kxy]vH6m  
< 4$YO-:E  
  2. بۇ بۆلەكتىكىلەر ئومۇمىي جەھەتتىن مۇھاكىمىلىق ئەسەرلەر، بۇ بۆلەكنى ئوقۇتۇشتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇھاكىمە قىلىش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. tx)OJY  
8>d q=0:  
  3. تېكىستلەرنى ئوقۇش، تەھلىل قىلىش جەريانىدا، ئوقۇغۇچىلارنى ئىزدىنىش، باھا بېرىشقا يېتەكلەش بىلەن بىرگە، ئۆزىنىڭ پىكرىنى بايان قىلىشقا ئىلھاملاندۇرۇپ، ئىجادچانلىق روھىنىڭ يېتىلىشىگە كۆڭۈل بۆلۈش كېرەك. Un\Ubqi0  
Ff&R0v  
  4. ھەربىر ئەسەرنى ئوقۇغاندا ئۇلاردىكى مەدەنىيەت ھادىسىلىرىگە ئائىت بولغان ھەربىر كۆز قاراشنى تېپىپ چىقىش ئىمكان يار بەرسە ئۇلارنى تىزىس شەكلىدە يېزىپ چىقىشقا يېتەكلەش كېرەك. Yg|"-  
r hZQQOQ  
  5. ماقالىللەردىكى نۇقتىئىيينەزەرلەرنىڭ قانداق ماتېرىياللار ئارقىلىق دەلىللىنىپ، قانداق خۇلاسە چىقىرىلغانلىقىنى، فېليەتوندىكى كۈچلۈك ھەجۋىي ۋە يۇمۇرىستىك خۇسۇسىيەتنى ۋە تىلى جەھەتتىكى ئالاھىدىلىكىنى تەھلىل قىلىشقا يېتەكلەش. XK3!V|y`  
PJ0Jjoh"Y  
  6. ماقالە ئەسەرنىڭ مەدەنىيەت ئاساسى ۋە مەدەنىيەت ئارقا كۆرۈنۈشىنى چۈشەنگەن ئاساستا تەھلىل قىلىپ، ئەنئەنىگە ۋارىسلىق قىلىش بىلەن تەرەققىياتنىڭ مۇناسىۋىتىنى توغرا ئىگىلەشكە، بۇ ھەقتە توغرا بولغان دۇنيا قاراش يېتىلدۈرۈشكە يېتەكلەش كېرەك. [xWEf#', !  
q$|0) }  
   PRZ8X{h  
7^&lbzVbm(  
تۆتىنچى بۆلەك    ئەدەبىي تەرجىمىھاللار dA|Lufy#  
K_Z+]]$#  
  12. «كۆلتېگىن مەڭگۈ تېشى» sD2*x T  
ZRX^^yN  
  13. «يۈرىكىم يىغلايدۇ»، ئەختەم ئۆمەر {uEu >D$8  
(I>HWRH  
  14. ليەن پو، لىن شياڭرۇ تەزكىرلىرى، سىمچيەن >,kL p|gA  
<|B$dz?r  
  15. ئوغلانغا تۇتۇلغان گۈلدەستە، مۇھەممەت سالى مەتروزى 4+-5,t7  
V/@[%w=  
   -<]\l3E&J  
7Y%!,ff  
ئوقۇتۇش ھەققىدە كۆرسەتمە )o86lH"z  
 
  1. ئەدەبىي تەرجىمىھال (تەرجىمىھال ئەدەبىياتى)غا ئائىت ئەدەبىيات نەزەرىيىسىگە ئائىت چۈشەنچىلەرنى يەنىمۇ چوڭقۇرلاشتۇرۇش. u):X>??  
an-\k*w  
  2. ئەدەبىي تەرجىمىھال بىلەن تارىخىي تەرجىمىھالنىڭ، ئەدەبىي تەرجىمىھال بىلەن ئەدەبىي ئاخباراتنىڭ ئوخشاشلىقى ۋە پەرقىنى ئىگىلىۋېلىشقا ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. Bjurmo  
]lymY _ >  
  3. قەدىمكى ۋە بۈگۈنكى دەۋرگە ئائىت تەرجىمىھاللارنى ئوقۇش ئارقىلىق قەھرىمان شەخسىلەر، دانىشمەن كىشىلەر، ئۇلۇغ ئەدىبلەر ۋە ئالىملار بىلەن تونۇشۇش، ئۇلار ياشىغان دەۋرنىڭ ئالاھىدىلىكىنى ئىگىلەش، ئۇلارنىڭ خاسلىقى، ئىدىيىسى، پەزىلىتى ۋە ئۇلۇغ روھىنى ھېس قىلىش، ئىلھام ئېلىش ھەمدە ئۆزىنىڭ ھايات يولىدا، ئۆگىنىش جەريانىدا ئۇنى ئۆزىگە ئۈلگە قىلىش. =%Q\*xaR.W  
jB*9 !xrd,  
  4. تەرجىمىھاللاردىكى مەشھۇر شەخسىلەرنىڭ بەزىلىرى ھېكايە ۋەقەلىكلىرى ئارقىلىق بەدىئىي ئوبراز (تىپ) شەكىلدە تونۇشتۇرۇلغان بولسا، بەزىلىرى ئىخچام بايانلار ئارقىلىق تونۇشتۇرۇلغان؛ يەنە بەزىلىرى ئەدەبىي ئوبزور، ئەدەبىي ئاخبارات شەكلىگە ئوخشاپ كېتىدىغان شەكىللەردە تونۇشتۇرۇلغان. ئوخشىمىغان ئۇسۇلدا يېزىلغان تەرجىمىھاللارنىڭ ئۆزىگە خاس يېزىلىشى، ئەكس ئەتتۈرۈلۈش ئالاھىدىلىكىنى ئىگىلەش كېرەك. 9 vB9k@9  
Kh>?!` lL  
  5. «مەڭگۈ تاش» ۋە «مەڭگۈ تاش ئەدەبىي يادىكارلىقلىرى» ھەققىدە بىر قەدەر چوڭقۇرراق ئىزدىنىشكە، ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكى، ئۇيغۇر تىل – ئەدەبىياتىدا تۇتقان ئورنى ۋە رولى ھەققىدە يەنىمۇ كەڭ دائىرىدە چۈشەنچىگە ئىگە بولۇشقا يېتەكلەش. \a{Aa  
PpX{+^z-%  
  6. تېكىستلەردىكى مەشھۇر شەخسىلەر (ئوبرازلار)نى تەھلىل قىلىشقا ئەھمىيەت بېرىپ، ئۇلارنىڭ خاراكتېرىدىكى ئالاھىدىلىكلەرنى، ئۇلارنى ئۇلۇغ، مەشھۇر قىلىپ كۆرسەتكەن ئامىللارنى تېپىپ چىقىشقا يېتەكلەش كېرەك. 113Z@F  
*O2^{ C  
  7. تېكىستلەرنىڭ يېزىلىش ئۇسلۇبى،قۇرۇلمىسى ۋە تىلى جەھەتلەردىكى ئالاھىدىلىكىنى ھېس قىلىش ھەمدە ئۇلارنى ئۆز يېزىقچىلىق پائالىيىتىدە ئۆرنەك قىلىشقا تىرىشىش. >VpP/Qf  
>qSO,$  
  8. ئوقۇغۇچىلارنى تارىختا ئۆتكەن ئۇلۇغ، مەشھۇر شەخسىلەرنى سېغىنىش، ئۇلۇغلاش، ئۇلارنى ئۆزلىرىگە ئۈلگە قىلىش، ئۇلارنىڭ روھىغا ۋارىسلىق قىلىش ھېسسىياتى بىلەن سۇغىرىش كېرەك. jEC'l]l  
k@'?"CP\Xq  
  9. ئادەتتە جۇڭگو ۋە چەتئەللەرنىڭ مەشھۇر تەرجىمىھاللىرى «ليەن پو، لىن شياڭرۇ تەزكىرىلىرى» دېگەن شەكىلدە («... نىڭ تەرجىمىھالى»، «.... نىڭ تەزكىرىسى») ئىپادىلىنىدۇ. ئەمما بۇ بۆلەكتىكى قالغان ئۈچ ئەسەر بۇنداق شەكىلدە ئىپادىلەنمىگەن، بۇنىڭ نېمە ئۈچۈنلىكى ھەققىدە مۇھاكىمە قىلىنىپ كۆرۈلسە بولىدۇ. Y?"v2~;3  
$bF`PGR_  
   fS;m+D!j@  
T>AI 0R3  
G #_(7X&  
.#:@cP~v  
bTA14&& q  
C9"f6>i  

koksangun 2011-01-24 14:08
تەۋپىق ، ئىنىم بىر نەچچە ئاۋازلىق ھۆججەتنى ئولىنىش قىلدىم ، چۈشۈرۈپ ئاڭلاش ئولانمىسى قىلىپ قويسىڭىز...

tawpek 2011-01-24 15:38
ئەسلى ئۆتمەكچى بولغان كىتابىمىزنىڭ مۇشۇنداق بىر ئىزاھاتى بولسا ئاندىن بىز ئوقوتقۇچىلار مۇھىم، قىيىن نوختىلارنى ئايرىشىمىز تىخىمۇ ئاسانغا توختايدىكەنغۇ. Ed ?Yk* 4  
5BGv^Qb_2  
مەنچە دەرىسلىك تۈزگەنلەرنىڭ مۇددىئايى بىلەن بىزنىڭ دەرىسخانىدىكى مەخسىتىمىز قانچە يىقىنلاشقانسىرى دەرىسنىڭ ئۈنىمىمۇ شۇنچە ياخشى بولامدىكىن دەيمەن. :">~(Rd ZH  
Fr E/K_L  
@N:3`[oB  
ھازىرلا ئاپتۇماتىك چىقىدىغان قىلىۋىتەي. 2-B8>-   
سىزمۇ داۋاملىق بوشلۇقىڭىزغا يوللاپ چۈشۈرۈش ئادىرىسىنى ئەسكەرتىپ مىڭىڭ. 'DB({s  
بىر بىرىدىن چوڭ نەچچە يۈز مىگابايىتلىق ھۆججەتلەرنى يوللاۋاتىسىز ئەمەسمۇ، بوشلۇق ئىھتىياجى تۈپەيلى كونىللىرى چىقماس بوپ قالسا سىز تەمىنلىگەن ئادىرىستىن بولسىمۇ چۈشۈرىۋالا.

2433 2014-03-09 12:54
     n B|C-.F  
ناھايىتى ياخشىكەن . ھەممە كىتابلىرنىڭ مۇشۇنداق ئىزاھىتى بولغان بولسا ، تېخىمۇ ياخشى بولاتتىكەنتۇق

مىېھرىما 2014-03-12 00:10
كۆپ بىلىمگە ئىگە بولۋالدىم رەھمەت .

ياسىنجان510 2014-03-15 18:15
ناھايىتى ئەھمىيەتلىك ئەجىر بوپتۇ  رەھمەت.

مەلىكەبېلقىس 2014-06-14 23:59
ئاۋازلىقى ئېچىلمايدىۈۇ ؟


查看完整版本: [-- تىل-ئەدەبىيات زۆرۈر 4 نىڭ ئاۋازلىق ئىزاھاتى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled