جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر (2)
9-يىللىقنىڭ -يىلى -ئاينىڭ -كۈنىدىكى -سائەتلىك ئەدەبىيات دەرس لايىھەسى FGWN}&K
دەرس تېمىسى: =@2FX&&E_
جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر 7>iU1zy
دەرس تىپى: يېڭى دەرس. g~V+4+ wo_,Y0vfB ئوقۇتۇش نىشانى: 1› بىلىم ۋە ئىقتىدار- ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر، كېلىش شەكىللىرى ۋە جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. ['8!qr 3(C\.oRc 2›ئۇسۇل ۋە جەريان- ئوقۇغۇچىلار دەرسلىكتىن ئوتتۇرغا قويۇش، ئوقۇتقۇچى نەزىريىۋى قائىدىلەر ھەم مىساللار ئاساسىدا ئەمەلىيەتكە تەدبىقلاپ چۈشەندۈرۈش. بىرلىكتە خۇلاسىلەش. 2'=T[ iq(
)8nxi 3›ھېسسىيات، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارىشى- ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەرنىڭ جۈملە بىلەن بولغان مۇناسىۋىتى توغرىسىدا چۈشەنچە بېرىلىدۇ. D %Xo&V[ :y7c k/> مۇھىم نۇقتا: ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر، كېلىش شەكىللىرى ۋە جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. TB0
5?F )GHq/:1W قىيىن نۇقتا: ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر، كېلىش شەكىللىرى ۋە جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. \rv<$d@L 6Ybg^0m ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: دەرسلىك، دوسكا، بور. SL5Ai/X0N }_ 9Cxji ئۇسۇل: نەزىريە ۋە ئەمەلىي مىساللار ئاساسىدا يېتەكلەش. F w?[lS VVlr*` يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: v/ _ OGl}-kw ئالدىنقى دەرسنى ئەسلىتىش ئاساسىدا يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. +~p88;
yK=cZw%D
يېڭى دەرس ئوقۇتۇش جەريانى: aht[4(XH5
1› ئىملىق سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇ قانداق شەكىللەردە كېلىدۇ؟ مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈڭ؟ %lGl,me H a%
JuC2 ئوقۇغۇچىلار دەرسلىك ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمىدە، ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى مىسال كەلتۈرۈپ، چۈشەندۈرىدۇ. *av Z&+ g;(g ئىملىق سۆزلەر- جۈملىدىكى پىكىرگە قارىتا سۆزلىگۈچىنىڭ تۈرلۈك ھېس-تۇيغۇسىنى بىلدۈرىدىغان، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەردىن ئىبارەت. "c%0P"u KOk4
^#h@ ئىملىق سۆزلەر بىر سۆز ياكى سۆز بىرىكمىسى شەكلىدە كېلىدۇ. 5y.WMNNv{ 3w*R& مەسىلەن: ‹1› پاھ، بۇ بالىلارنىڭ ئوماقلىقىنى! ‹2› خەپ، سېنىڭ ئەدىپىڭنى ئۆزەم بەرمىسەم. ‹3› ۋاي ئىسىت، ئۇ ئەجەپمۇ ئۇۋالچىلىق تارتتا. _Eo[7V{NY K($N
puu] 2› ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇ جۈملىدە نەدە كېلىدۇ؟ جۈملە بىلەن قانداق تىنىش بەلگىسى ئارقىلىق ئايرىلىپ تۇرىدۇ؟ مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈڭ؟ K+3=tk]W9u {4Cmu;u ئوقۇغۇچىلار دەرسلىك ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمىدە، ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى مىسال كەلتۈرۈپ، چۈشەندۈرىدۇ. @qAS*3j aEeodA<( ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر- جۈملىدىكى مەلۇم بىر بۆلەكنىڭ مەنىسىنى ئىزاھلاش-روشەنلەشتۈرۈش رولىدا كېلىدىغان، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەردىن ئىبارەت. hRhe& ,v htF] W|z ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر جۈملىدە ئىزاھلانغۇچى سۆزدىن كېيىن كېلىدۇ. ئۇ تىرناق ئىچىگە ئېلېنىپ يېزىلىدۇ ياكى سىزىق ئارقىلىق ئايرىلىدۇ. 2^nxoye >|UOz& مەسىلەن: ‹1› بىز ئوقۇۋاتقان پەنلار تەبىئىي پەن (ماتىماتىكا، فىزىكا، خېمىيە، بىئولوگىيە) ۋە ئىجتىمائىي پەن (ئەدەبىيات، سىياسەت، تارىخ، جۇغراپىيە...) دەپ چوڭ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ. ‹2› ئۇلارنىڭ-8-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ، بۇ قېتىمقى مۇسابىقىدىكى ئىپادىسى يامان ئەمەس. ^<2p~h0
\ aqk!T%fg دەرستىن كېيىنكى تاپشۇرۇق: %*}(}~ %Q|Atgp ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەرنىڭ ھەر بىرسىگە ئىككىدىن مىسال كەلتۈرلۈپ، جۈملە تۈزۈپ كېلىنىدۇ. تەكشۈرۈلۈپ، نومۇر قويىلىدۇ. _q-*7hCQ` MQ6KN(?\ZL دوسكا لايىھەسى: ISvpQ 3{)s Lp9E:D->
جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر &tj!*k'
1› ئىملىق سۆزلەر، كېلىش شەكىللىرى، مىسال. sQZhXaMa $ 6Z"X}L,* 2› ئىزاھلىغۇچى سۆزلەر ۋە جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. u>vL/nI dSHDWu& دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش: `Urhy#LC ?}Y]|c^W "" EQE>d xskz)kk f
_:A0 (/$^uWj
1|:KQl2q h{qgEIk& ?e?!3Bx;EM o2ECG`^b
&7s.` ~}Pfu دەرس تەستىقلىغۇچىنىڭ پىكىرى: |uJ%5y# J .
vih9KBT 5:?!=<= q.}CU.dp St^5Byd< 0+8e, u%!@(eKM-
دەرس تەستىقلىغان ۋاقىت: 201-يىل -ئاينىڭ -كۈنى. مەنبە: ئۆز ئەمگىكىم |