جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر
-يىللىقنىڭ -يىلى -ئاينىڭ -كۈنىدىك -سائەتلىك ئەدەبىيات دەرس لايىھەسى +z$pg
دەرس تېمىسى:
-!\fpl{
جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر ZKdeB3D
دەرس تىپى: يېڭى دەرس. VG>vn`x>a g%k` ئوقۇتۇش نىشانى: 1› بىلىم ۋە ئىقتىدار- جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر، تۈرلىرى؛ قاراتما سۆزلەر، قىستۇرما سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ شەكلى، جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. w2xG_q )=DGdIEt 2›ئۇسۇل ۋە جەريان- ئوقۇغۇچىلار دەرسلىكتىن ئوتتۇرغا قويۇش، ئوقۇتقۇچى نەزىريىۋى قائىدىلەر ھەم مىساللار ئاساسىدا ئەمەلىيەتكە تەدبىقلاپ چۈشەندۈرۈش. بىرلىكتە خۇلاسىلەش. nL?oTze*p qSx(X!YS 3›ھېسسىيات، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارىشى- سۆزلەرنىڭ ھەممىسىنىڭلا جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشتا بولىۋەرمەيدىغانلىقى ھەم قاراتما سۆزلەر ۋە قىستۇرما سۆزلەرنىڭ جۈملە بىلەن بولغان مۇناسىۋىتى توغرىسىدا چۈشەنچە بېرىلىدۇ. m%#`y\]I NcM>{{8 مۇھىم نۇقتا: جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر، تۈرلىرى؛ قاراتما سۆزلەر، قىستۇرما سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ شەكلى، جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. NV r0M?`4 gBk5wk_j| قىيىن نۇقتا: جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر؛ قاراتما سۆزلەر، قىستۇرما سۆزلەر ۋە ئۇلارنىڭ شەكلى، جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. |vFj*XU B
?%L ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: دەرسلىك، دوسكا، بور. t
=dO ?q%b*Ek ئۇسۇل: نەزىريە ۋە ئەمەلىي مىساللار ئاساسىدا يېتەكلەش. ,$Tk$ vR]mSX3
)? يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: 4r*Pa(;y sb'p-Mj ماۋزونى چۈشەندۈرۈش ئاساسىدا يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. c$#GM57V +k
rFB?>`
يېڭى دەرس ئوقۇتۇش جەريانى: HqB|SWyK
1› جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇ قايسى تۈرلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ؟ O{Dm;@J-aM keq r%:E8 ئوقۇغۇچىلار دەرسلىك ئاساسىدا ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى مىسال كەلتۈرۈپ، چۈشەندۈرىدۇ. -3u@hp_ u,:CJ[3 جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر- جۈملە بۆلەكلىرى بىلەن سىنتاكسىسلىق مۇناسىۋەتتە بولالمايدىغان(جۈملە بۆلىكى بولۇپ كېلەلمەيدىغان)، ئۆزىگە خاس ئىنتۇناتسىيە(تىنىش بەلگىلىرى) ئارقىلىق جۈملە بۆلەكلىرىدىن ئايرىلىپ تۇرىدىغان سۆز ۋە سۆز بىرىكمىلىرىنى كۆرسىتىدۇ. ,LoMt ]H XulaPq مەسىلەن: ‹1› ھەي، سىز نەگە ماڭدىڭىز؟ ‹2› بىزنىڭ سىنىپ ھەيئىتىمىز(ياسىنجان)نىڭ تەشكىللەش قابىليىتى يۇقىرى. ‹3› ئاپلا، مەن بۇ ئىشنى ئۇنتۇپ قاپتىمەن. w906aV*s pQk=x T ئۇ قاراتما سۆزلەر، قىستۇرما سۆزلەر، ئىملىق سۆزلەر ۋە ئىزاھلىغۇچى سۆزلەردىن ئىبارەت تۆت تۈرلۈك سۆزلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. #;wkr)) ox!|)^`$_ 2› قاراتما سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇ جۈملىنىڭ نەرىدە كېلىدۇ؟ جۈملە بىلەن قانداق تىنىش بەلگىسى ئارقىلىق ئايرىلىپ تۇرىدۇ؟ مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈڭ؟ +vSCR(n l,imT$u ئوقۇغۇچىلار دەرسلىك ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ ياردىمىدە، ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى مىسال كەلتۈرۈپ، چۈشەندۈرىدۇ. 4w;rl(s %E4$ZPSW قاراتما سۆزلەر- جۈملىدە ئىپادىلەنگەن پىكىرنىڭ كىمگە، نېمىگە قارىتىلغانلىقىنى كۆرسىتىش ياكى باشقىلارنىڭ دىققىتىنى جەلىپ قىلىش ئۈچۈن قوللۇنىلىدىغان، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەردىن ئىبارەت. LFk5rv'sM0 gi1}5DR قاراتما سۆزلەر كۆپ ھاللاردا جۈملىنىڭ بېشىدا ياكى ئاخىرىدا كېلىدۇ، قىسمەن ھاللاردا جۈملىنىڭ ئوتتۇرىسىدا كېلىدۇ. جۈملىنىڭ بېشىدا كەلسە، قاراتما سۆزلەردىن كېيىن پەش قويۇلىدۇ؛ جۈملىنىڭ ئوتتۇرىسىدا كەلسە، ئىككى تەرىپىگە پەش قويۇلىدۇ؛ جۈملىنىڭ ئاخىرىدا كەلسە، قاراتما سۆزلەردىن بۇرۇن پەش قويۇلىدۇ. \SYPu,ZT S(g<<Te مەسىلەن: ‹1› ھە، سەن قاچان كەلدىڭ؟ ‹2› سىزنىڭ قىلىۋاتقان ئىشىڭىز، ئۇكام ئەخمەت، ھەقىقەتەن مۇھىم. ‹3› بىز بۇ مەۋسۈمدە يېڭى نەتىجە يارىتىشىمىز كېرەك، ساۋاقداشلار. a}5vY '0'"k2"vC 3› قىستۇرما سۆزلەر دېگەن نېمە؟ ئۇ قانداق شەكىللەردە، جۈملىنىڭ نەرىدە كېلىدۇ؟ جۈملە بىلەن قانداق تىنىش بەلگىسى ئارقىلىق ئايرىلىپ تۇرىدۇ؟ مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈڭ؟ *eJhd w* )z?&"I ئوقۇغۇچىلار دەرسلىك ئاساسىدا ئوتتۇرغا قويىدۇ، ئوقۇتقۇچى مىسال كەلتۈرۈپ، چۈشەندۈرىدۇ. z/eU^2V H3p4,Y}'# قىستۇرما سۆزلەر- جۈملىدە ئىپادىلەنگەن پىكىرگە قارىتا سۆزلىگۈچىنىڭ مۇناسىۋىتى ۋە پوزىتسىيسىنى بىلدۈرىدىغان، جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەردىن ئىبارەت. ^'C,WZt h-?q6O/| قىستۇرما سۆزلەر بەزىدە بىر سۆز شەكلىدە، بەزىدە سۆز بىرىكمىسى شەكلىدە، يەنە بەزىدە جۈملە شەكلىدە؛ جۈملىنىڭ بېشىدا، ئوتتۇرىسىدا ياكى ئاخىرىدا كېلىدۇ. جۈملىنىڭ بېشىدا كەلسە، قىستۇرما سۆزلەردىن كېيىن پەش قويۇلىدۇ؛ جۈملىنىڭ ئوتتۇرىسىدا كەلسە، ئىككى تەرىپىگە پەش قويۇلىدۇ؛ جۈملىنىڭ ئاخىرىدا كەلسە، قىستۇرما سۆزلەردىن بۇرۇن پەش قويۇلىدۇ. (!XYH@Mz %U=S6 مەسىلەن: ‹1› ئوچۇقىنى ئېيتسام، سېنىڭ ئىشىڭ ھەل بولمايدىغاندەك تۇرىدۇ. ‹2› ھۆل يېغىن، مېنىڭ مۆلچەرىمچە، يەنە بىر-ئىككى كۈن داۋاملىشىشى مۈمكىن. ‹3› ئۇنىڭ دېگەنلىرى تۇتۇرۇقسىز گەپلەر، خالاس. ^ R
cIE ( t]u(jX) دەرستىن كېيىنكى تاپشۇرۇق: w{:Oa7_A ,#'o)O# قاراتما ۋە قىستۇرما سۆزلەرنىڭ ھەر بىرسىگە ئىككىدىن مىسال كەلتۈرلۈپ، جۈملە تۈزۈپ كېلىنىدۇ. تەكشۈرۈلۈپ، نومۇر قويىلىدۇ. ,
/w852|ub z`xz~9a< دوسكا لايىھەسى: [A%e6 -}N\REXE
جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر +,F=
-
1› جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر، تۈرلىرى، مىسال. v_@#hf3 D
$CY:@ 2› قاراتما سۆزلەر ۋە جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. tN'- qdm 9i2vWSga 3› قىستۇرما سۆزلەر ۋە ئۇنىڭ شەكلى، جۈملىدىكى ئورنى، ئايرىلىشى، مىسال. HDW\S# rD(ep~^M دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش: MlC-Aad( seD+~Y\z (27F pii
Q v!'@NW_ rgZrE;*; wsGq>F~ <$3nD b- 5~R{,]52 دەرس تەستىقلىغۇچىنىڭ پىكىرى: ]jY)M<:J4 "N/K* >E,L"&_j yhn
$4;m 5'Ay@FJ: L#@$Mtc
دەرس تەستىقلىغان ۋاقىت: 201-يىل -ئاينىڭ -كۈنى. مەنبە: ئۆز ئەمگىكىم
qhf/B)
|