查看完整版本: [-- گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق تىركىشىشى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق تىركىشىشى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2010-12-28 12:31

گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق تىركىشىشى

 

 تۇلۇق 1-يىللىقلارنىڭ تارىخ دەرسىلىكىدىن بىر سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى 
 
15-دەرس گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق تىركىشىشى
 
 
تۇزگۇچى: ئەخمەتجان ئابلەي
                                       

2010  -يىلى 12 –ئاينىڭ 20-كۇنى


 
تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش
تاللاش سۇئالى
1. 4-ماي ھەرىكىتى پارتىلاشىڭ تۈپكى سەۋەبى بولسا: (     B     )

A.يېڭى مەدىنىيەت
ھەركىتىنىڭ تەسىرى  
B
. دۆلەت ئىچىدىكى زىددىيەتلەرنىڭ كۈنسايىن كەسكىنلىشىشى
C
.ئۆكتەبىر ئىنقىلابىنىڭ تەسىرى 
D
.ئىشچىلار قۇشۇنىنىڭ تىز سۈرئەتتە كېڭىيىشى
2.     1-قېتىملىق گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيە ھەمكارلىقىنىڭ ئۇمۇميۈزلۇك بۇزۇلغانلىقىنىڭ بەلگىسى بولغان ۋەقە: (        C
     )                                     
A
.بۈيۈك مىللىي ئىنقىلابنىڭ مەغلۇپ بۇلىشى
B
.جياڭ جيېشىنىڭ 1927-يىلى 12-ئاپرېل ئەكسىلئىنقىلابىي سىياسىي ئۆزگىرىش قوزغىشى 
C
. 1927-يىلى ۋاڭ جىڭۋىينىڭ 15-ئىيۇل ئەكسىلئىنقىلابىي سىياسىي ئۆزگىرىش قوزغىشى   
D
. نەنجىڭ ۋۇخەن مىللىي ھۆكۈمىىتىنىڭ بىرلىشىشى
جاۋاب بېرىڭ
4-ماي ھەرىكىتىنىڭ پارتىلاشنىڭ بىۋاستە سەۋەبى نېمە؟ ۋاقتىچۇ؟  خاراكتىرى قانداق؟

3.شىمالغا يۈرۈش ئۇرۇشنىڭ مەقسىتى نېمە؟ ئۇبىيكتىچۇ؟
يېڭى دەرس تېمىسى:
16-دەرس گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق
تىركىشىشى
ئوقۇتۇش
نىشانى:
بىلىم
نىشانى :نەنچاڭ قوزغىلىڭى،-7»ئاۋغۇسىت يىغىنى«،تايانچ بازىلارنىڭ قۇرۇلۇشى،يەر ئىنقلابى،قۇراللىق كۆرەش،»قورشاپ يۇقۇتۇش «قا قارشى كۆرەش،»سولچىل« لىق خاتالىقى، قىزىل ئارمىيەنىڭ ئۇزۇن سەپىرى،زۈنىي يىغىنى
.
ئىقتىدار نىشانى:دەرسلىكتكى ماتىرىيال ۋە رەسىملەردىن پايدىلىنىپ،نەنچاڭ قوزغىلىڭنىڭ ئارقا كۆرۈنىشىنى، »ئىشچىدېھقانلار قۇراللىق ھاكمىىيىتى«نەزرىيەسىنىڭ ئوتتۇرىغا قۇيۇلۇشىنى، سەۋەبى ۋە ئەھمىيىتىنى تەھلىل قىلىش،زۈنيى يىغىنىنىڭ جۇڭگۇ ئىنقلابىدىكى ئورنى ۋە ئەھمىيىتىنى ھەمدە قىزىل ئارمىيىنىڭ ئۇزۇن سەپىرىنىڭ ئەھمىيىتىنى تەھلىل قىلىش.بۇ ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەھلىل قىلىش ئىقتىدارىنى يىتىلدۈرۈش.

مۇھىم نۇقتا: نەنچاڭ قوزغىلىڭى؛ قىزىل ئارمىيىنىڭ ئۇزۇن سەپىرى

قىيىن نۇقتا: »ئىشچى دېھقانلار قۇراللىق بۆلۈنۈپ تۇرۇش «
ئىدىيىسى؛ زۈنيى يىغىنى 
 ھېسىيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى نىشانى : ئىنقلابىي قۇربانلارنىڭ ئىش-ئىزلىرنى سۆزلەش ئارقىلىق،ئوقۇغۇچىلاردا ۋەتەننىڭ كەلگۈسى ئۈچۈن،جاپامۇشەققەتتىن قورقمايدىغان، ھەتتا ھاياتىنى بېغشلىيالايدىغان روھنى
يېتىلدۈرۈش.
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى : يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش ،ھەمكارلىشىپ ئۆگۈنۈش ،مۇلاھىزە قىلىش، تەھلىل قىلىش.

ئوقۇتۇش تەييارلىقى: ئوقۇتقۇچى؛زامانىۋى ئۇقۇتۇش ۋاستىلىرىدىن پايدىلىنىپ،ئوقۇتۇش دېتالىدىكى كېرەكلىك قىستۇرما رەسىم ۋە دەرسلىك كىتاب مەزمۇنلىرى زىچ بىلەن بىرلەشتۈرۈپ ئوقۇتۇش ئېلىپ بارىدۇ.

【ئوقۇتۇش ئالدىدىكى تەييارلىق 】
ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلىكىدە ئوقۇغۇچىلار توت كىچىك گۇرۇپپىغا بۆلۈپ، ئاندىن 
ئوقۇتقۇچى ئالدىن تەييارلىغان دەرسلىك دېتالىنى ئېكراندا كورسەتكەندىن كېيىن  تۆۋەندىكى سۇئاللارنى ئوتتۇرىغا قويۇپ تەھلىل ئېلىپ بېرىلىدۇ.
1.   
مىللىي ئىنقىلابىي ھەرىكەت نېمە ئۈچۈن مەغلۇب بولدى؟

2.   
جۇڭگو كوممۇنىستىك پارتىيىسى مىللىي ئىنقىلابىي ھەرىكەتنىڭ مەغلۇبىيىتىدىن قانداق ساۋاق ئېلىشى كېرەك؟

گومىنداڭ ئوڭچلىرىنىڭ ئىنقىلاپتىن يۈز ئۆرىشى
ئارقا كۆرۈنىشى
گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىگە قۇراللىق قارشى تۇرۇش؛ئارمىيە قۇرۇش
مەقسىتى
1927.8.1
ۋاقتى
جۇئېنلەي، خې لۇڭ
تەشكللىگۈچىلەر
گۇاڭجۇ . مەغلۇپ بولدى
ھۇجۇم نىشانى ۋە نەتىجسى
قۇراللىق كۆرەشنىڭ تۇنجى ئوقىنى ئاتتى.ج ك پ نىڭ قوراللىق كۈرەشكە مۇستەقىل رەھبەرلىك قىلىشى،خەلق ئارمىيىسنى قۇرۇش ۋە ھاكىمىيەتنى قورالغا تايىنىپ تارتىۋىلىشنىڭ باشلانغانلىقىدىن دېرەك بىرىدۇ.
ئەھمىيىتى
 
 
 
 
 
 
 
 
ئوقۇتۇش جەريانى:
نەنچاڭ قوزغىلىڭى
يەر ئىنقىلابى
1. 7- ئاۋغۇست يىغىنى

(1) ۋاقتى:  1927-يىلى8-ئاينىڭ7-كۈنى
(2) ئورنى: خەنكۇ
 (3)مەزمۇنى:چىن دۇشيۇنىڭ ئوڭىچل خاتالىقىدىن ھېساپ ئېلىش ،يەر ئېنقىلابى قانات يايدۇرۇش،گومىنداڭ ھۆكۈمرانلىقىغا قۇراللىق قارشى تۇرۇش.
(4)ئەھمىيىتى:ئىدىيە جەھەتتە قالايمىقان،تەشكىلي جەھەتتە چېچلاڭغۇلۇق ئىچىدە تۇرۇۋاتقان جۇڭگۇ كوممۇنىستك پارتىيىسگە ئىلگرىلەش يۇلىنى كۆرسىتىپ بەردى.

2.يەر  ئىنقىلابى
 

مەزمۇنى: مۇشتۇمزورلارنى يوقىتىپ،يەرلەرنى بۆلۇش ،فېئودال  ئىكىسپىلاتاتسىيىنى يوقىتىش


رولى:  نامرات جاپاكەش دېھقانلار سىياسى جەھەتتە قەد كۆتۈرۈپ ،  ئىقتىسادى جەھەتتە يەرگە ئىگە بولغاچقا  تۇرمۇشى كاپالەتكە ئىگە  بولدى، ئىنقىلابى ئاكتىپلىقى مىسلىسىز يۇقىرى كۆتۇرۇلدى.
 

3.قۇراللىق كۆرەش
1931-1930يىل كۈزگىچە گومىنداڭنىڭ ئۈچ قېتىملىق »قورشاپ يوقىتىش« نى بىتچىت قىلدى.

دۇشمەن ئىلگىرلىسە مەن چىكىنىمەن،دۇشمەن جىم تۇرسا مەن ئاۋارە قىلىمەن، دۇشمەن چارچىسا مەن جەڭ قىلىمەن،دۇشمەن چىكىنسە مەن قوغلايمەن، شۇنىڭدا  پارتىزانلىق ئۇرۇش غەلىبە قىلغان بۇلىدۇ
.
چوڭ قەدەم بىلەن ئالغا ئىلگىرىلەش،جانلىق ھۇجۇم قىلىش،ئەسكىرىي كۈچنى مەركەزلەشتۇرۇش، ھەر قايسى نوقتىغا ھۇجۇم قىلىش،ھەرىكەت جەريانىدا ھۇجۇم قىلىش ئارقىلىق دۇشمەننى يېڭىش.

ـــــــ ماۋزېدۇڭنىڭ  بىرىنچى قېتىملىق قورشاپ يوقىتىشقا يازغان بېغىشلىمىسى

4.ئىنقىلابى تايانچ بازا قۇرۇش

1) قۇرۇلۇشى ئىقتىسادى: ھەربى ئىشلار سانائىتى ۋە خەلق تۇرمۇشى سانائىتىنى تەرەققى قىلدۇردى


2)قۇرۇلۇشى ئىشلار: ھەربىي ئۈچ قېتىملىق ئەكسىلئىنقىلابى »قورشاپ يوقىتىش«نى تارمار قىلدى


3)  سىياسى  قۇرۇلۇش : جۇڭخۇا سوۋېت جۇمھۇرىيىتى ۋاقىتلىق مەركىزىي ھۆكۈمىتى قۇرۇلدى
.

قىزىل ئارمىيىنىڭ ئۇزۇن سەپىرى


1)ۋاقتى: 1934.10---1936.10


2) سەۋەبى -5»:قېتىملىق قورشاپ يوقىتىش«قا قارشى ئۇرۇشنىڭ مەغلۇب بۇلىشى


مۇلاھىزە قىلىڭ 


قىزىل ئارمىيىنىڭ 5-قېتىملىق قورشاپ يوقىتىشقا قارشى ئۇرۇشتا غەلىبە قىلىش ئېھتىماللىقى بارمۇ؟مەغلۇب بۇلۇشىنىڭ تۈپ سەۋەبى بىلەن بىۋاستە سەۋەبى نېمە؟

2.زۇنيى
يىغىنى

1)ۋاقتى: -1935يىلى-1
ئاي

 

2) مەزمۇنى :


بوگۇ قاتارلىقلارنىڭ»سول«چىل ھەربىي لۇشىيەنىدىكى خاتالىقلارنى تۈزىتىش
.

ماۋزېدۇڭنىڭ توغرا ھەربىي تەشەببۇسى مۇئەييەنلەشتۇرۇلدى.
ماۋزېدۇڭ سىياسى بيۇرو دائىمىي كومېتىتىنىڭ ئەزالىقىغا سايلاندى
.

بوگۇ،لى دېنىڭ ھەربىي قۇماندانلىق ھوقۇقى  ئېلىپ تاشلاندى
.

3) ئەھمىيىتى: سولچىل خاتالىقنىڭ مەركەزدىكى ھۆكۈمرانلىقىغا خاتىمە بەردى . ئەمەلىيەتتە ماۋزىدۇڭ يادرۇلۇقىدىكى پارتىيە مەركىزىي كومىتېتىتىنىڭ توغرا رەھبەرلىكىنى تىكلىدى. پارتىيىنى ، ئىنقىلابنى ، قىزىل ئارمىيىنى قۇتقۇزۇپ قالدى . پارتىيە تارىخىدا ھايات-ماماتلىق پەيتىدىكى بىر بۇرۇلۇش نۇقتىسى بولۇپ قالدى.


مۇلاھىزە قىلىڭ : نېمە ئۈچۈن ئەمەلىيەتتە ماۋزېدۇڭ يادرولۇقىدىكى پارتىيە مەركىزىي كومېتىتىنىڭ توغرا رەھبەرلىكىنى تىكلىدى،دەيمىز؟


3.ئۇزۇن سەپەرنىڭ
ئەھمىيىتى:

1) گومىنداڭ ئارمىيىسىنىڭ »قۇرشاپ يوقىتىشى«تارمار قىلىنىپ،جۇڭگو ئىنقىلابى خەۋپ- خەتەر دىن ئامان قالدى.
 
(2  قىزىل ئارمىيىنىڭ ئۇزۇن سەپىرى ئىنقىلاب ئۇرۇقىنى چېچىپ، ئۇلۇغ ئۇزۇن سەپەر روھىنى يارىتىپ ، پارتىيە ۋە خەلقنى داۋاملىق ئالغا ئىلگىرىلەشكە رىغبەتلەندۇرىدىغان غايەت زور ھەرىكەتلەندۇرىدىغان غايەت زور ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچ بولۇپ قالدى.


 

(3 قىزىل ئارمىيىنىڭ ئاساسلىق كۈچى ياپۇنغا قارشى ئۇرۇشنىڭ ئالدىنقى سېپىگە بېرىپ ئۇلۇغ ئەھمىيەتكە ئىگە.


 

مۇستەھكەملەش مەشىقى

1.نەنچاڭ قوزغىلىڭى ۋە كۈزلۈك مول- ھوسۇل قوزغىلىڭىدىن كېيىن جۇڭگۇنىڭ ئىنقىلابقا قارىتا ھاسىل قىلغان يېڭى تونۇشى  (   B
)

A.گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىگە چوقوم قوراللىق قارشى تۇرۇش.


B
.ئىنقىلابنىڭ مەركىزىنى شەھەرلەردىن يېزىلارغا يۆتكەش كېرەك.

C.بىرلىك سەپ قورۇش كېرەك.                   D
.خەلق ئارمىيسىنى قورۇپ چىقىش كېرەك.

2.يەر ئىسلاھاتى ئارقىلىق تايانچ بازىلاردا دېھقانلار ئېرىشكەن سىياسى،ئىقتىسادى مەنپەئەت بولسا   (  )


① يەرلەرگە ئىگە بولىدۇ.     ② پومېشچىكلارنىڭ بارلىق بايلىقىغا ئىگە بولدى.

③فېئودال ئېكسپىلاتاتسىيە ۋە ئالۋان- ياساقتىن قۇتۇلدۇرۇش.   ④سىياسي زۇلۇمدىن قۇتۇلدى.

  A. ④②①      B.①③④  C   .②③④     D.①②③④


3.زۇنيى يىغىنى ھەققىدە تۆۋەندە ئېيتىلغانلاردىن خاتاسى ( )

A
. ماۋزېدۇڭنى يادرو قىلغان پارتىيە مەركىزى كومىتېتىنىڭ توغرا رەھبەر لىكى تۇرغۇزۇلدى.

B
. ۋاڭ مىڭنىڭ پارتىيە ئىچىدىكى ‹سولچىل›لۇشيەنىگە ئۈزۈل-كېسىل خاتېمە بېرىلدى.

C
. خەتەرلىك ئەھۋالدا پارتىيە ۋە قىزىل ئارمىيە قۇتقۇزۇپ قېلىندى.

D
. لى دىنىڭ ھەربىي ئىشلار جەھەتتىكى ئالىي رەھبەرلىك ھوقۇقى بىكار قىلىندى.

4.قىزىل ئارمىيىنىڭ ‹ئۇزۇن سەپەر›نى ئېلىپ بېرىشىدىكى بىۋاستە سەۋبى (   D  )


 A
.ئىنقىلاب ئۇرۇقلىرىنى غەربىي رايۇنغا چېچىپ ئىنقىلابىي تايانچ بازىلارنى كېڭەيتىش ئۈچۈن

 B
.شەرقىي شىمال قولدىن كېتىپ،شىمالىي جۇڭگۇنىڭ ۋەزىيىتى جىددىيلىشپ جۇڭخۇا مىللەتلىرى ئېغىر كىرىزىسقا دۇچ كەلگەنلىكى ئۈچۈن.

 C.گومىنداڭنىڭ ئاساسى كۈچىدىن ئۆزىنى قاچۇرۇپ،ئاجىز كۈچلەرگە زەربە بېرىش، ئۈستۈن ئەسكىرىي كۈچىنى توپلاپ،دۈشمەننى بىر-بىرلەپ يوقىتىش ئۈچۇن


D.قىزىل ئارمىيىنىڭ 5-قېتىملىق ‹قورشاپ يوقىتىش›قا تاقابىل تۇرۇش ئۇرۇش ئىستىراتېگىيىسىنى ئۆزگەرتىشكە مەجبۇر قىلدى.

 

ئويلىنىپ بېقىڭ

1ئۇزۇن سەپەر روھى دەپ نېمىنى ئېيتىمىز؟


.2بۈگۈنكى جەمئىيەتتە بۇ خىل روھنى قانداق جارىي قىلدۇرۇش
كېرەك؟

 

تاپشۇرۇق


كىتابنىڭ -101بېتىدىكى ئۆگىنىش دائىرسىنى كېڭەيتىشتىكى پارچىنى ئۇقۇپ، سۇئالغا ئىزدىنىپ كېلىش
دەرستىن كىيىنكى  خۇلاسە:

بۇ قېتىمقى دەرستە ئۇقۇغۇچىلارنىڭ دەرىسكە تەييارلىق قېلىپ كېلىش ۋە ئوتۇلمەكچى بولغان دەرىسنى ئالدىن كۆرۇپ كېلىش ئەھۋالى ياخشى ،مېنىڭ بۇدەرىسكە بولغان تەييارلىقىم پۇختا بولغاچقا ،ئۇقۇغۇچىلار بىلەن ناھايىتى ياخشى ماسلىشىپ بۇ دەرىسنى ناھايىتى غەلبىلىك ئۆتتۇم دەپ قارايمەن.بۇنىڭدىن كېيىن كەمچىلىكىمنى تۇلۇقلاپ تېخىمۇ ياخشى دەرس ئۆتۇش ئۇسۇلى ئۇستىدە كۆپرەك ئىزدەنسەم بولغىدەك.
 

















koksangun 2010-12-28 22:53
ئەستايىدىل تەييارلانغان تارىخ دەرس تەييارلىقى بولغاچقا يوللىغان، كۆپچىلىك مۇشۇنىڭغا ئوخشاش تەييارلىقلارنى يوللاپ تەۋپىقنىڭ گۈللىنىشى ئۈچۈن بىرلىكتە تىرىشايلى...

tawpek 2010-12-29 21:12
بەك ياخشى تەييارلانغان دەرىسكەن.

مۇمكىن بولسا مۇنبىرىمىز دە تىخىمۇ كۆپ پەننىڭ پايدىلانمىللىرى يىغىلىپ تىخىمۇ رەڭدارلاشسىكەن.

مۇرادىل 2013-03-24 12:23
بۇ تېمىنى ئەستايىدىل كۆرۈپ چىقتىم ، بولسا مۇشۇنداق تېما كۆپراق يوللانسا بىز ئوقۇغۇچىلارغىمۇ كۆپ پايدىسى بولاتتى .    ھازىز ئۈنداردا(微信) ھەرقايسى پەنلەردىن ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانغا تاقابىل تۇردىغان سەھىپىلەر ئېچىلىپتۇ خىلى پايدىسى بولدىكەن ، بىراق ، بىزدەك مىللىي تىلدا ئوقۇغانلارغا چۈشۈنىش سەل قىيىن توختايدىكەن بولسا مۇشۇ مەسلە ئۈستىدە مۇنبەردىكى بارلىق ئۇستازلار ئويلۇشۇپ باقسا .     پايدىلىنىپ قالساڭلار  ئۇندار نۇمۇرى :gaokaohistory

ئاقساقاللىق قىلىپ قويدۇم              


查看完整版本: [-- گومىنداڭ بىلەن كومپارتىيىنىڭ ئون يىللىق تىركىشىشى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled