查看完整版本: [-- جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئۇيغۇر 2014-06-28 16:32

جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر

جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر aJ QzM  
           قاراتما سۆز، قىستۇرما سۆز،ئىملىق سۆز ،ئىزاھلىغۇچى سۆز 8 iTB  
(چىرا ناھىيىلىك1- ئوتتۇرا مەكتەپتىن ئالىمجان ئابدۇللا) 15S& ,$ 1&  
دەرس خاراكتىرى:ئۇيغۇرتىلى بىلىمى ,<* I5:  
ئۇقۇتۇش نىشانى ^;'8yE/  
بىلىم نىشانى: (1)جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزۋە سۆزبىرىكمىسى،2) جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەرنىڭ جۈملە بۈلەكلىرىدىن قانداق پەرىقلىنىدىغىنى 3)تۈرلىرى،تەبىرى 8}m J )9<7  
ئىقتىدار نىشانى: (1) جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزۋە بىرىكمىلەردىكى تىنىش بەلگىللىرىنىڭ قانداق بولىدىغىنىنى چۈشىنىش.( 2) ئىزاھلىغۇچى جۈملىنىڭ قايسى بۈلىكىنى ئىزاھلايدىغىنىنى چۈشىنىش. bD0l^?Hu!  
مۇھىم نوقتا: جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەرنىڭ جۈملە بۈلەكلىرىدىن قانداق پەرىقلىنىدىغىنى _FYA? d}  
قېيىن نوقتا: جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزۋە بىرىكمىلەردىكى تىنىش بەلگىللىرىنىڭ قانداق بولىدىغىنىنى چۈشىنىش.  =aZ d>{Y  
ھىسيات نىشانى: fj;ZGbg-O  
ساغلام ھىسياتنى بۈلەكلەرگەتوغرا ئايرىيالايدىغان بۇلۇش .@E5dw5  
ئەخلاقى تەربىيە نىشانى: <@"rI>=  
ئۆز ئانا تىلىنى قەدىرلەيدىغان ، توغرا قوللىنىدىغان روھنى تۇرغۇزۇش. n82tZpn  
تەييارلىق سىناق سۇئاللىرى J`U]Ux/L  
(1)خەۋەر كۆپ ھاللارداجۈملىنىڭ (ئاخىرىدا ) كىلىدۇ.شىئىرى ئەسەرلەردە،شۇئار،چاقىرىق، بۇيرۇق جۈملىلەردە جۈملىنىڭ(بېشى)ۋە (ئوتتۇرىسىدا)كىلىدۇ. 3e&+[j  
(2) hm1s~@oEm  
(3)ئۇيغۇر تىلىدىكى جۈملە بۈلەكلىرى(ئىگە)،(خەۋەر)، (ئىنىقلىغۇچى)،(تولدۇرغوچى)،(ھا T0tX%_6`  
لەت) دىن ئىبارەت. `!vqT 3p,  
نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرۇش باسقۇچى: ~7 i{~ 
1.باسقۇچ: ?\o~P  
يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش :تەييارلىق سىناق سۇئاللىرى ئاساسىدا يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. gQeQy  
2.نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرش: RDdnOzx  
ئۇسۇل:لىكسىيە، مۇھاكىمىگە تەشكىللەش،مىسال ئېلىپ چۈشەندۈرۈش،كۆنۈكمە ئىشلەشكە يىتەكلەشتىن ئىبارەت  ئۇسۇل ئاساس قىلىنىدۇ. p\&O;48=  
تۈۋەندىكى مەزمۇنلار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى يەتكۈزىلىدۇ. Xz^nm\  
1) جۈملە بىلەن گىرمماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەر دىگەن نىمە؟ \Bo$ 3  
2)جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنى يوق سۆز ۋە بىرىكمىلەرجۈملە بۈلەكلىرىدىن قايسى ئالاھىدىلىك ئارقىلىق پەرىقلىنىدۇ؟ Q!+AiSTU  
3)جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر مەنىسىگە ئاساسەن قانچىگە بۈلىنىدۇ؟ 5,;\z Sz  
4)قاراتما سۆز دىگەن نىمە؟ئۇنىڭدىكى تىنىش بەلگىلەر قانداق بۇلىدۇ؟ 3V]dl)en%  
5)قىستۇرما سۆز دىگەن نىمە؟ ئۇنىڭدىكى تىنىش بەلگىلەر قانداق بۇلىدۇ؟ gOg7:VPG  
6)ئىملىق سۆز دىگەن نىمە؟ ئۇنىڭدىكى تىنىش بەلگىلەر قانداق بۇلىدۇ؟ .gy:Pl]w  
7)ئىزاھلىغۇچى سۆز دىگەن نىمە؟ ئۇنىڭ جۈملىدىكى ئورنى قانداق بۇلىدۇ؟ ,9y6:W%5  
دەرسلىكتىكى مۇھىم مەزمۇنلار ?Q_ @@)  
1)جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر مەنىسىگە ئاساسەن قاراتما سۆز، قىستۇرما سۆز، ئىملىق سۆز، ئىزاھلىغۇچى سۆزدەپ تۆت تۈرگە بۈلىنىدۇ. %scw]oF  
2) قاراتما سۆزلەر كۆپىنچەجۈملىنىڭ بېشىدا ياكى ئاخىردا كىلىدۇ،قىسمەن ھاللاردا جۈملىنىڭ ئوتتۇرىسىدا كىلىشى مۇمكىن.قاراتما سۆز جۈملىنىڭ بېشىدا كەلسە قاراتما سۆزدىن كىيىن پەش قۇيىلىدۇ،ئوتتۇرىدا كەلسە ئىككى تەرىپىدىن پەش ئەرقىلىق ئايرىپ يېزىلىدۇ،ئاخىرىدا كەلسا ئادىدىن پەش قۇيىلىدۇ. ~Y43`@3H:  
3)ئىزاھلىغۇچى سۆز جۈملە بۈلەكلىرىنىڭ ھەممىسىنى ئىزاھلايدۇ،ئىزاھلىغۇچى سۆز جۈملىدە ئىزاھلانغۇچى سۆزدىن كىيىن كىلىدۇ،ئىزاھلىغۇچى سۆزئادىبى ئېغىې تىلىدا باشقا بۈلەكلەردىن ئىتۇناتسىيە ئارقىلىق پارىقلىنىدۇ،ئەدەبى يېزىق تىلدا تىرناق ئىچىگە ئېلىنىدۇياكى سىزىق ئارقىلىق ئايرىلىدۇ.مەسىلەن: i?B<&'G  
سىنىپ مەسئۇلۇم (ئادالەت)بۈگۈن دەرىسلىك كىتاب تارقاتتى.(ئىگە) nO yG7:  
بىز كىلەر يىلى (2011)يىلى ئۇقۇش پۈتتۇرىمىز.(ھالەت) 1o5kP,)  
3.باسقۇچ: شەكىللەندۈرۈش سىناق سۇئاللىرى A23K!a2u&  
1) )جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر مەنىسىگە ئاساسەن( قاراتما سۆز)، (قىستۇرما سۆز)،( ئىملىق سۆز) ،( ئىزاھلىغۇچى سۆز) دەپ تۆت تۈرگە بۈلىنىدۇ. ExS&fUn `C  
جۈملىنڭ تەركىبىدە كەلگنەن تەڭداش بۈلەكلەرنىڭ ھەمىسىنىڭ ۋەزىپىسى( ئوخشاش ) \ MuKS4  
2)قىستۇرما سۆزلەر بەزىدە (بىر سۆز شەكلىدە)،بەزىدە( سۆز بىرىكمىسى شەكلىدە)ئايرىم ئەھۋالدە (جۈملە شەكلىدە) كىلىدۇ. o?O ZsA  
3)قاراتما سۆز،قىستۇرما سۆزلار جۈملىنىڭ ( بېشىدا)،(ئوتتۇرىسىدا)، ۋە (جۈملىنىڭ ئاخىرىدا) كىلىدۇ. zx)}XOYf  
4)جۈملە تەركىبىدىكى سۆزلەرنى بۈلەكلەرگە ئاجرىتىشتائىسىم ۋە ئىسىم خاراكتىرىدىكىسۆزلەرنىڭ كىلىش قۇشۇنچىللىرى بىلەن تۈرلىنىشىۋە سۆزلەرنىڭ ئۇرۇن تەرتىپى ئاساسىدا سۆزلەرنىڭ بىر- بىرى بىلەن بولغان باغلىنىش مۇناسىۋەتلىرى ئاساس قىلىنىدۇ.(       ) MuO(%.H  
5)خەۋەر مۇقەررەر ھالدا ھەر ۋاقىت جۈملىنىڭ ئاخىرىدا كىلىدۇ.(×   ) ,PpVZq~  
6)جۈملە تەركىبىدىكى سۆزلەرنىڭ ھەممىسى خەۋەرلەرگىلا بېقىنىدۇ.(   ×    ) yo5-x"ze  
4.باسقۇچ: D0\*WK$  
تاپشۇرۇق: O|m-[]  
مەزمۇنى:1)ئۈتۈلگەن مەزمۇنلارنى تەكرارلاپ كىلىش،2)تۈۋەندىكى جۈملىنى بۈلەكلەرگە ئايرىپ كىلىش |@rf#,hTDp  
بۇ يىل مەكتىپىمىزگە يىڭى ياتاق بىناسى سېلىندى. !*^+ 7M  
مەقسەت:دەرس مەزمۇنىنى مۇستەھكەملەش. REc90v2"  
باھالاش شەكلى:كىيىنكى سائەتلىك دەرسنىڭ تەييارلىق سىنىقىدا سورىلىدۇ. oeVI 6-_S  

ياسىنجان510 2014-06-28 18:12
بۇ يازمىڭىزنىمۇ  ئالاھىدە ئەجىر بىلەن تەييارلاپسىز رەھمەت.

ئەكبەرنىياز 2014-07-05 02:29
كۆپ ئەجىر قىپسىز ئالىمجان مۇئەللىم ، ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت !!! nwJub$5  
كىچىككىنە تەكلىپ : O2Y1D`&5  
ھىسيات نىشانى: c~Y  g(  
ساغلام ھىسياتنى بۈلەكلەرگەتوغرا ئايرىيالايدىغان بۇلۇش  . FYaBP;@J%  
%Bnn\{Az  
بۇنى چۈشىنەلمىدىم ، چوقۇم ھەر بىر دەرستە بىردىن ھىسسىيات نىشانى بولۇشى كېرەكمۇ ؟ ئەگەر شۇنداق بولىدۇ دېيىلگەن تەقدىردىمۇ بۇ دەرسنىڭ ھىسسىيات نىشانى ئوقۇغۇچىلاردا ئۆز ئانا تىلىنىڭ ئىنتايىن نەپىسلىكىدىن ، قانونىيەتلىكلىكىدىن پەخىرلىنىدىغان ھىسسىياتقا كەلتۈرۈش بولسا كۇپايە بولامدىكىن دەيمەن . ئويلىشىپ باقارسىز !!!

tawpek 2014-07-10 13:52
ھەر بىر سائەتلىك دەرىستە بىر ھىسيات نىشانى بولوش بىزدىمۇ شەرىت F^DDN7AKH  
M;X}v#l|XI  
ئۇيغۇرتىلى دەرىستە ئانا تىلنى سۆيۆش ھەققىدە بەردسىڭىز ئۆتمەيمۇ قالىدۇ تىخى


查看完整版本: [-- جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىشى يوق سۆزلەر --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled