ئۇيغۇر |
2014-06-28 16:27 |
جۈملىنىڭ ئەگەشمە بۈلەكلىرى( ھالەت ۋە ئۇنى تۈرلىرى)
جۈملىنىڭ ئەگەشمە بۈلەكلىرى A'iF'<% ھالەت ۋە ئۇنى تۈرلىرى -i5g 8t' (چىرا 1-ئوتتۇرا مەكتەپتىن ئالىمجان ئابدۇللا) Mm
H_gR دەرس خاراكتىرى:ئۇيغۇرتىلى بىلىمى N09+id g ئۇقۇتۇش نىشانى ^jjJM| a بىلىم نىشانى: (1)ئەگەشمە بۈلەكلەرنىڭ تۈرلىرىنى بىلىش، (2 )ھالەت دىگەن ئۇقۇم،ئۇنىڭ تۈرلىرى،ھالەت بۇلۇپ كىلىدىغان سۆزتۈركۈملىرى e uHu} ئىقتىدار نىشانى: (1)ھالەتنىڭ ھەر بىر تۈرىنى ئايرىيالايدىغان بۇلۇش.( 2) جۈملىدىكى سۆزلەرنى بۈلەكلەرگە توغرا ئايرىيالايدىغان بۇلۇش. 7u5\#|yL مۇھىم نوقتا: (1)ئەگەشمە بۈلەكلەرنىڭ تۈرلىرىنى بىلىش، (2 )ھالەت دىگەن ئۇقۇم،ئۇنىڭ تۈرلىرى،ھالەت بۇلۇپ كىلىدىغان سۆزتۈركۈملىرى g{)H"
8L قېيىن نوقتا: (1)ھالەتنىڭ ھەر بىر تۈرىنى ئايرىيالايدىغان بۇلۇش.( 2) جۈملىدىكى سۆزلەرنى بۈلەكلەرگە توغرا ئايرىيالايدىغان بۇلۇش. fhIj+/{_O ھىسيات نىشانى: 'O2#1SWe ساغلام ھىسياتنى بۈلەكلەرگەتوغرا ئايرىيالايدىغان بۇلۇش ivz?-X4] ئەخلاقى تەربىيە نىشانى: <` j
[;>O ئۆز ئانا تىلىنى قەدىرلەيدىغان ، توغرا قوللىنىدىغان روھنى تۇرغۇزۇش. ^iRwwN=d تەييارلىق سىناق سۇئاللىرى ro^6:w3O^ (1) (باش بۈلەكلەرگە) ئەگىشىپ جۈملە (مەزمۇنىنى)كېڭەيتىدىغان، (روشەنلەشتۈرىدىغان ) بۈلەكلەر ئەگەشمە بۈلەك دەپ ئاتىلىدۇ. C1B3VG (2)ئەگەشمە بۈلەكلەر جۈملىدىكى رولىغا قاراپ (ئىنىقلىغۇچى)،(تولدۇرغوچى)،(ھالەت) دەپ yb{{ z@ ئۈچ تۈرگە بۈلىنىدۇ. Rk jKIa نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرۇش باسقۇچى: |k
.M+ 1- باسقۇچ: ]RXtC* يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش :تەييارلىق سىناق سۇئاللىرى ئاساسىدا يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. j)tCr Py ئۇقۇتۇش جەريانى: {_toh/8)r ئۇسۇل:لىكسىيە، مۇھاكىمىگە تەشكىللەش،مىسال ئېلىپ چۈشەندۈرۈش،كۆنۈكمە ئىشلەشكە يىتەكلەشتىن ئىبارەت ئۇسۇل ئاساس قىلىنىدۇ. A6UdWK تۈۋەندىكى مەزمۇنلار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى يەتكۈزىلىدۇ. *J
Y`.t دەرسلىكتىكى مۇھىم مەزمۇنلار iPY v
ePQ 1)جۈملىنىڭ خەۋرىدە ئىپادىلەنگەن ھەرىكەتنىڭ تۈرلۈك بەلگە- ھالەتلىرىنى بىلدۈرىدىغان ئەگەشمە بۈلەك ھالەت دەپ ئاتىلىدۇ. r]
JC~{ بەلگە-ھالەت: جۈملىنىڭ خەۋرىدە ئىپادىلەنگەن ھەرىكەتنىڭ ئۇرنى،ۋاقتى،ئۇسۇلى،دەرىجىسى،چېكى،سەۋەبى،ياكى مەقسىدى،نىشان،يۈلىنىشى قاتارلىقلار كۆزدە تۇتىلىدۇ. nze1]3` 2)جۈملىدە ھالەتنىڭ مەزمۇن دائىرىسى بىر قەدەر كەڭ بۇلۇپ،ئۇ ئۈزى بېقىنغان بۈلەكنى جۈملىدىن خەۋەرنى يۇقىرىدا ئېيتىلغان تەرەپلەردىن ئىنىقلايدۇ. [[?[? V , مەسىلەن : بۇ ئۇقۇغۇچى دامكۇدىن كەپتۇ. 2Z;`#{ 3) ئۇيغۇرتىلىدا رەۋىش،رەۋىشداش،سۈپەت،سۈپەتداش،ئىسىم،ئىسىمداش،سان ۋە سان مىقدار بىرىكمىللىرى جۈملىدە ھالەت بۇلۇپ كىلىدۇ. aEEz4,x_ مەسىلەن:بىلىم تۈگىمەيدىغان بايلىق. -_EY$?4 ئۇيغۇرتىلىدىكى ھالەتلەر مەزمۇن دائىرىسنىڭ ئوخشىماسلىقىغا ئاساسەنتۈۋەندىكىدەك تۈرلەرگە بۈلىنىدۇ. $d2kHT
(1) سۈپەت ھالىتى: گۈلسۈم ئۇسۇلنى چىرايلىق ئوينايدۇ.(سۈپەت سۆزلىرى،دەرىجە رەۋىشلىرى) X"TUe>cM (2) ۋاقىت ھالىتى : ئايگۈل ھازىر كىلىدۇ.(ۋاقىت رەۋىشلىرى،ۋاقىتنى بىلدۈرىدىغان سۆزلەر) ;zZ ,3pl-E (3) ئۇرۇن ھالىتى: بالام خۇتەندىن كەلدى. L_Y9+
e (4) سەۋەب ھالىتى: ئۇ ياخشى ئۇقۇغانلىقتىن مۇكاپاتلاندى. |.Nr.4Yp (5) مەقسەت ھالىتى: مەن سىزدىن ئەپۇ سوراش ئۈچۈن كەلدىم. J@ktj( 3. باسقۇچ: شەكىللەندۈرۈش سىناق سۇئاللىرى Tsm1C#6 Y* 1) ھالەتلەر مەنىسى ۋە رۇلىغا قاراپ (سۈپەت ھالىتى)،( ۋاقىت ھالىتى)،( ئۇرۇن ھالىتى)،( سەۋەب ھالىتى)،( مەقسەت ھالىتى) دەپ بەش تۈرگە بۈلىنىدۇ. ^e aRgNz 2) «لىق،لىك،دىن،تىن»قۇشۇمچىللىرى ئارقىمۇ-ئارقا ئۇلانغان سۆزۋە سۆز بىرىكمىلەر جۈملىدە سەۋەب ھالىتى بۇلۇپ كىلىدۇ.( √ ) &\"Y/b
] 3) تۈۋەندىكى جۈنلە تەركىبىدىكى سۆزلەرنى جۈملە بۈلەكلىرىگە ئايرىڭ. ?jNF6z*M6 مەكتىپىمىزنىڭ ئۇقۇتۇش بىناسى يىڭىدىن سېلىندى. zdLVxL>87 (ئىنىقلىغۇچى)(ئىگە )(ھالەت)(خەۋەر) /'&.aGW4% 4. باسقۇچ: qa
6=W
تاپشۇرۇق:
8qFUYZtY مەزمۇنى:11-،12-كۆنۈكمىنى ئىشلەپ كىلىش. 5{X*a مەقسەت:دەرس مەزمۇنىنى مۇستەھكەملەش. eF5;[
v باھالاش شەكلى:كىيىنكى سائەتلىك دەرسنىڭ تەييارلىق سىنىقىدا سورىلىدۇ. 1O0X-C,wo$
|
|