نۇرلالە |
2014-06-25 12:21 |
نۇرلالە ئۇقۇغۇچىلارنىڭ قىزغىنلىقىنى قوزغاش توغرىسىدا
قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بۇلىدۇ Y3:HQ0w`| N^[
F+y قىزغىنلىق - ئوقۇتۇش خىزمىتىدە كەم بولسا بولمايدىغان ھەركەتلەندۈرگۈچ كۈچ . قىزغىنلىق بولمىغان ئۆگىنىش نەتىجە قازىنالمايدۇ. [}HPV+j=U ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش ئۈچۈن
*'8q?R?7g تۆۋەندىكى شەرتلەرنى ھازىرلاش كېرەك . \os"w
" =T2SJ) 1› ئوقۇغۇچىلارنى ياش ئالاھىدىلىكى ، ئىندىۋدال خاراكتىرىگە ماس بولغان ئوقۇ-ئۇقۇتۇش ئۇسۇلىنى قوللىنىش كىرەك . چۈنكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىندىۋدال خاراكتىرى ، خاسلىقى ئۈگۈنىشىگە بىۋاستە تەسىر كۆرسىتىدۇ . شۇڭا ئوقۇغۇچىلارنىڭ مىجەز –خاراكتىرى ، ياش ئالاھىدىلىكىگە ماس كىلىدىغان ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى قوللىنىش كېرەك 8TB|Y `H:`JBe=+[ 2› ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرىسكە بولغان قىزىقىشنى يىتىلدۈرۈشكە ۋە ئۇلاردىكى يۇشۇرۇن كۈچنى قېېزىپ چىقىشقا ئىزچىل ئەھمىيەت بىرىش كېرەك . >fP;H}S6 ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرىسكە بولغان قىزغىنلىقىنى كۈچەيتىشتە ئەڭ bskoi;)u ~x9J&*zxM ئاۋال يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئۇسۇلىغا ئالاھىدە ئەھمىيەت بىرىش شۇ دەرىسنىڭ تەسىرچانلىقى ۋە جەلپ قىلىش كۈچىنى ئاشۇرۇشتا مۇھىم ئەھمىيەتكە ئىگە . بۇنىڭدىن باشقا يەنە دەرس مەزمۇنىدىن چەتنەپ چىقىش ئۇسۇلىنى جانلىق قوللىنىپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ شۇ سائەتلىك دەرىستىن زىرىكىپ قېلىش كەيپىياتىنى ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە كونتىرول قىلىش كىرەك. شۇڭا يېڭى دەرىسكە كىرىش ئۇسۇلىنى ھەربىر سائەتتىكى دەرىس مەزمۇنىغا ماس ھالدا رەڭدارلاشتۇرۇپ ، ئىجادى سۇئال ۋە پائالىيەتلەرنى لاھىيلەش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردىكى يۇشۇرۇن كۈچنى قېزىپ چىقىشقا ئاساس ھازىرلاش كېرەك . m_Ed[h/I d
pS@: 3› ئوقۇتقۇچىلاردا كۈچلۈك بولغان كەسپى ساپا ، مۇئەييەن ئىقتىدار ھەم ئۆزىگە خاس ئوقۇتۇش مىتودى بۇلىشى كىرەك . nHbi{,3 0$`pYW] ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇش ئارقىلىق مۇئەييەن قىمەت يارتىدۇ ، شۇنداق بولغانكەن چۇقۇم ئۆزىدە كەسپى جەھەتتە بەلگىلىك ساپا ، ئىقتىدار ئونۋىرسال بىلىم سەۋىيسىنى ھازىرلاش كېرەك . چۈنكى ئوقۇتقۇچى شۇ بىلىم ، ساپا بىلەن ئوقۇغۇچىلارغا بىلىم بىرىپلا قالماي ئۇنىڭدا مەلۇم دۇنيا قارىشى ،قىممەت قارىشى ھەم ئىدىيىۋى ئاڭ ئۇيغىتىدۇ . ##a.=gl .:~E.b Ik-E_U2 شۇڭا ئۇ ئىنتايىن بىلىملىك ھەم قابىليەتلىك بولغاندىلا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇتقۇچىغا بولغان ھۆرمىتى ئېشىپ ئۇنىڭغا قايىل بۇلۇپلا قالماستىن بەلكى دەرىسنى تېخىمۇ ياخشى ئۈگۈنىشكە بەل باغلايدۇ . j%=X
ps l"/E,X
4› ئوقۇتقۇچى مېھرىبان ، كۈيۈمچان ، سەۋىر-تاقەتلىك بۇلىشى بارلىق ئوقۇغۇچىلارغا ئوخشاش ،باراۋەر مۇئامىلە قىلىشى كېرەك. 7QRkXs مىھىر-مۇھەببەت مەڭگۈلۈك تېما ، مۇھەببەتنىڭ رولىغا سەل قارغىلى بولمايدۇ . چۈنكى دۇنيا مېھىر-مۇھەببەت بىلەن گۈزەل شۇڭا ئوقۇتقۇچىدا چوڭقۇر مۇھەببەتلىك قەلب بۇلىشى ئوقۇغۇچىلارنى قىزغىن سۈيىدىغان ، ئۇلارنى قوغدايدىغان كەلگۈسى ئۈچۈن باش قاتۇردىغان ، ئۇلارنى ئادىل ، باراۋەر ئورۇندا كۈرىدىغان ئۇلۇغ روھ بۇلىشى كىرەك ، دەرىستە ئارقىدا قالغانلارنى . ئاجىزلارنى ، پىسخىكا ھەم ئائىلىۋى مۇھىت جەھەتتە مەسلىسى بار ئوقۇغۇچىلارنى يىتەرلىك مېھىر –كۈيىنىش بىلەن يىتەكلىشى، ئىلھاملاندۇرىشى كېرەك . D!&]jkUN h.q9p! 5› دەرىسخانا ئوقۇتۇشنى ئەلالاشتۇرۇشقا ئەھمىيەت بىرىپ ، دەرىسخا بايلىقىنى ئېچىشقا كاپالەتلىك قىلىش كىرەك . P=l 7m*m دەرىسخانا ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لاھىيىلىنىشى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرىسكە قاتنىششى ، ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەمكارلىق مۇناسىۋىتىنى ئىلگىرى سۈرۈش قاتارلىق تەرەپلەرگە چېتىلدۇ. nf1O8FwRb شۇڭا دەرىسخانىدا ئوقۇغۇچىلارنى مول تەسەۋۇر كۈچىگە ئېرىشتۈرۈش ، ئۇلارنى مۇھاكىمە قىلىش ۋە مەسىلە ھەل قىلىشتەك گۇمانى كۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا كۈچلۈك مەدەت بىرىش . كۆپ خىل دەرىس بايلىقىنى ئېچىپ دەرىسنىڭ قاراتمىلىقى ، جانلىقلىقى ، سېستىمىلىقىنى ئاشۇرۇپ دەرىسىخانىنى ئازادە ئۆگىنىش سورىنىغا ئايلاندۇرۇش كىرەك . بۇنداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ شۇ دەرىسكە بولغان قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى ، مەسلىلەرگە ئىجادى يۇسۇندا ئىنكاس بىلدۈرۈش پوزىتسىيىسىگە ئىمكانىيەت تورغۇزغىلى بۇلدۇ . e8S4=W 5› ئوقۇتقۇچى سۆز سەنئىتىگە ئەھمىيەت بىرىشى ، نۇتۇق ماھارىتىنى ئۆستۈرىشى، دەرىستىن سىرىتقى كىتاپلارنى كۆپرەك كۈرۈش ، ئونۋىرسال بىلىم قۇرۇلمىسىنى ئۆزلۈكسىز مۇككەممەلەشتۈرۈشى كېرەك . -F_cBu81V نۇتۇق ماھارىتىنىڭ كۈچلۈك-ئاجىز بۇلىشى ئوقۇغۇچىلارنىڭ شۇ دەرىسكە بولغان قىزىقىشىغا كۈچلۈك تەسىر كۆرسىتىدۇ . شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا ئوقۇتقۇچىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسىنىڭ ئەتراپلىق بۇلىشى-بولماسلىقىمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم ئېلىش قىزغىنلىقنىڭ كۈچىيىشىگە ، ئۆزىنىڭ نەزەر دائىرسىنى كىڭەيتىش ، بىلىم قۇرۇلمىسىنى ئونۋىساللاشتۇرۇشغا زور دەرىجىدە تەسىر كۆرسىتىدۇ . شۇڭا ھەرقايسى دەرىس ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆزىنىڭ نۇتۇق ماھارىتىنى ۋە ئونۋىرسال بىلىم سەۋىيسىنى ئۆستۈرۈشكە ئەھمىيەت بىرىش كېرەك . -kHJH> 7› ‹‹2- دەرىسخانا ›› ، ‹‹ كۇرجۇك ››پائالىيىتىنى موللاشتۇرۇپ ئوقۇغۇچىلاردىكى يۇشۇرۇن ئىقتىدارنى قېزىپ چىقىشقا ئەھمىيەت بىرىش كىرەك . u;+8Jg+xH/ ‹‹2- دەرىسخانا ›› ، ‹‹ كۇرجۇك ›› پائالىيىتىنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى ، ئالاھىدىلىكىنى جارى قىلدۇردىغان مۇھىم ھالقا ، شۇڭا ‹‹2- دەرىسخانا ›› ، ‹‹ كۇرجۇك ›› پائالىيىتىنى جانلاندۇرۇپ ئوقۇغۇچىلارغا ئۆزى قىزىقىدىغان پائالىيەت بىلەن شۇغۇللىنىش پورستىىگە ئېرىشتۈرۈپ، ئۇلاردىكى يۇشۇرۇن ئىقتىدارنى قېزىپ چىقىش كېرەك ھەم ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى ، نەتىجىسىنى مۇئەيەنلەشتۈرۈشكە ، رىغبەتلەندۈرۈشكە ، مۇكاپاتلاشقا ئەھمىيەت بىرىپ ئۇلارنىڭ دەرىستىن زىرىكىش ، ئۆگىنىشكە كۆڭۈل بۆلمەسلىك خاھىشغا خاتىمە بېرىش كېرەك . قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بۇلىدۇ ~RLWr.pK مەنبە؛قەلىمىم |
|