查看完整版本: [-- جۇڭگۇ پەن تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقاتتى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> تەرجىمە ئەسەرلەر -> جۇڭگۇ پەن تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقاتتى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ياسىنجان510 2014-06-20 15:44

جۇڭگۇ پەن تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقاتتى

جۇڭگۇ پەن تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقاتتى #v; :K8  
Hb/8X !=  
Ym.{ {^=  
Y<V$3h  
+cM~ |  
q\-P/aN_  
ئاپتۇرى:لى شىنمىن xz, o Mlw  
j+rY  
x6^Y&,y9kU  
ANgt\8  
تىرىشچان تەرجىمىسى -2(?O`tZ  
,FXc_BCx4  
z;y{QO  
$VB dd~f  
IUDH"~f  
جۇڭگو ئىلىم-پەن ساھەسىدىكىلەرنىڭ ئاساسى پەنلەر ئالدىنقى سېپىدە ئىزدىنىشى ۋە ھەرىكەت قىلىشى يوقىلىپ،ئۇنىڭ ئورنىداياۋرۇپانىڭ،ئامېرىكىنىڭ ئىلىم ساھەسىگە چوقۇنۇشلا قالدى.چۈنكى،ھازىرقى جۇڭگۇ ئىلىم-پېنىدەئىلمىي ئىدىيە ۋە روھ غايىپ بولۇپ ،غەرب ئىلىم-پېنىنىڭ قۇشۇمچە گەۋدىسى بولۇپ قالدى. H  X FY  
Srz8sm;  
c~O Lr  
جۇڭگو ئىلىم-پەن ساھەسى فېئودال پادىشاھلىقنىڭ ئاۋامنى كولدۇرلىتىدىغان كونا ئۇسۇلىنى ئىلىم-پەنگە ئېلىپ كىردى: «مۈلكى ئىلىمگەرلەرنىڭ قىلىۋاتقىنى ھەقىقىي ئىلىم-پەن،ئەل-ئىچىدىكى ئىلىم-پەن ساختا ئىلىم-پەن.ئەمەلداربىلەن پۇقرا مەڭگۈبىر- بىرىگە قارشى.شۇڭا،ھەقىقىي ئىلىم-پەن بىلەن ساختائىلىم-پەنمۇ بىر-بىرىگە قارشى.ئاتالمىش مۈلكى ئىلىمگەرلەرنىڭ كىشىلەرگە ئېيتماقچى بولغىنى شۇكى،ئىلىم-پەننى ھۆكۈمەت تارماقلىرى تۇتۇپ تۇرغاچقا،ھەقىقەت ھۆكۈمەت تارماقلىرىنىڭ قولىدا؛ئاۋام-پۇقرادا ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارى يوق،ئاۋام پۇقرانىڭ قولىدا ھەقىقەت يوق؛ ئاۋام-پۇقرا ھايۋانغىمۇ يەتمەيدۇ».مانا مۇشۇنداق ئىپلاس قاراقچى لوگىكىسى جۇڭگو ئىلىم-پېنىنىڭ ئەڭ چوڭ بالايى-ئاپىتىدۇر.بۇ جۇڭگو ئىلىم-پېنىنىڭ«ئالاھىدىلىكى»،جۇڭگو ئىلىم-پېنىدىكى چىرىكلىكنىڭ يامراش خاھىشى ۋە ئىدىيسى. *^Ges;5 $"  
|Olz h63k:  
]uMZvAjb  
WJu(,zM?G  
TfT^.p*  
جۇڭگودا،ھەركۈنى مۈلكى ئىلىمگەرلەر ۋە ئەل ئىچى ئىلىمگەرلەرنىڭ غەۋغاسىنى قىلىۋاتقان بۇ كىشىلەرئىلىم-پەننىڭ نېمىلىكىنى،ئۇنىڭ تەرەققىيات ۋە ئىلگىرلىشىدە نېمىگە تاينىدىغانلىقىنى،قانداق روھقا تاينىپ چۆرگىلەيدىغانلىقىنى ئەسلا بىلىشمەيدۇ. |>.MH  
 6?*Do  
بۇلاريەنە شۇنىمۇ بىلمىسە كېرەك: ئىلىم-پەن ــــ جۇڭگو يېقىنقى دەۋىرلەردىن بۇيان ھەل قىلىشقا ئېھتىياجلىق بولسىمۇ،ئەمما ئىزچىل خاتا چۈشىنىپ كەلگەن مەسىلە.بەزىلەر ئىلىم-پەننى ھەقىقىي چۈشەنمەيدۇ.ئۇلار ئىلمىي تەتقىقات نەتىجىسىنىڭ قىممىتىنى بىلسىمۇ،ئىلىم-پەننىڭ ئۆزىنىڭ قىممىتىنى بىلمەيدۇ.ئۇلاردا ماتېماتىكا،فىزىكا،خىمىيەقاتارلىقلارغا قارىتا چۈشەنچە بار،ئەمما ئىلىم-پەن ھەققىدە چۈشەنچە يوق.ئەمەلىيەتتە،ئىلىم-پەن بىر روھ(«خەلق گېزىتى»دىن). x {Utf$|  
/ 
4'*-[TKC  
COu5Tu^  
*cCx]C.~  
]s0wJD=  
جۇڭگونىڭ ئىلىم-پەن خادىملىرى ئىچىدە ئىلمىي تەتقىقاتقا ھەقىقىي بېرىلىپ قىلىدىغاندىن قانچىسى بار؟ ئۇلارنىڭ ۋاقتى مۇناسىۋەت باغلاش،يول مېڭىش ۋە ئىلمىي تەتقىقات راسخۇتىنى قولغا كەلتۈرۈشكە سەرپ بولىدۇ.يول مېڭىپ يۈرۈپ قولغا كەلتۈرگەن تەتقىقات راسخۇتىنىڭ يەنە 20پىرسەنتىن50پىرسەنتكىچە بولغان قىسمىنى يۇقىرىغا سۈڭگۈتىدىغان گەپ.ئۇنىڭدىن كېيىنلا ئويلايدىغىنى بۇ پۇلنى قانداق خەجلەش ئىشىدۇر.ئىلمىي تەتقىقات تۈرى مۇكاپاتلانسا،تۈرقاتناشقۇچىلىرى بىرىنچى دەرىجىلىك مۇكاپات ساھىبلىرىنىڭ 20-چىسىنىڭ كەينىگە تىزىلىدۇ.ئالدىنقى 20سى بىرقانچە قاتلام تۈرنى تەستىقلىغۇچىلارتەرىپىدىن بۆلۈشۈپ بولۇنغان بولىدۇ.تۈر قانچە چوڭ بولسا،مۇكاپات تۈرىنى بۆلۈشىدىغانلارمۇ شۇنچە كۆپ بولىدۇ.ئەلۋەتتە،بۇلار رەھبەرلەرنى،يۇقىرى دەرىجىلىك مەسئۇللار،تارماقلار،ھەمكارلاشقۇچى ئورگانلارنى ئۆزئىچىگە ئالىدىغان بولۇپ،تۈرگە قاتناشقان تەتقىقاتچى خادىملارئاخىرىغا قاراپ قىستىلىشىدۇ. جۇڭگونىڭ مۇشۇ ھالدىكى ئىلىم-پەن پائالىيتى ۋە ئىلىم-پەن رامكىسى ئىچىدە كىممۇ يۈرەكلىك تۇرۇپ ئىلمىي تەتقىقاتقا كىرىشەلىسۇن،تىرىشسىمۇ بىكار تىرىشىدىغان گەپ.ئۇنىڭدىن كۆرە بىرقانچە پارچە ئىلمىي ماقالە يېزىپ ئۆسۈشنىڭ ئامالىنى قىلغان تۈزۈك. tt2 S.j  
HM0&%  
مېنىڭ بۇيەردە كۆزدە تۇتقىنىم،تېخنىكا تەتقىقات-ئىختىراسى ئەمەس.ئىلمىي تەتقىقاتتامەغلۇبىيەتمۇ بولىدۇ،تېخنىكا تەتقىقات-ئىختىراسىدا ئادەتتە مەغلۇبىيەتكە يول قۇيۇلمايدۇ،ئۇنىڭدا ئېرىشىلىدىغىنى مەلۇم تېخنىكا مەھسۇلاتىدۇر. Ul /m]b6-  
(>A#|N1U  
~Y g) 8  
-hW>1s<  
tjRw bnT"  
جۇڭگوئىلىم-پەن تەتقىقاتى چىرىكلىك مەسلىسىلا ئەمەس،بەلكى قىلىشقا تېگىشلىكنى قىلماسلىق مەسلىسى.جۇڭگۇ ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقىتىپ قويدى،بىر قىسىم ئىلمىي تەتقىقات نەتىجىلىرى چەتئەلنىڭ سۈنئىي ھەمرا،چوڭ تىپتىكى كۆزىتىش ئۈسكۈنىلىرىنىڭ خەلقئارالىق ھەمكارلىق تۈرىدىن ئېرىشىلگەن.سانىنى ئاخبارات قىلغان بىلەن ئەسلى ئۇتۇق بەرىبىر چەتئەللىكلەرنىڭ. $t^Td<  
\8<[P(!3  
h%u!UHA  
w=(dJ(7gu  
NY 
جۇڭگودائىلىم-پەنگە يەنە سىنپىي تامغا بېسىلغان.تەتقىقات قىلغۇچىلارنى ئەل ئىچىدىكى تەتقىقاتچىلار،مۈلكى تەتقىقاتچىلاردەپ ئايرىشىدۇ.جۇڭگونىڭ ئىلىم-پەن سەھنىسىدە،مۈلكى ئىلىمگەرلەرئوت قويسا بولىدۇكى،ئەل ئىچىدىكى ئىلىمگەرلەر چىراق ياقسا يول قۇيۇلمايدۇ.ئىلىم-پەن خادىملىرى ئۆزلىرى قىلىشقا تېگىشلىك ئىشنى قىلمايدۇ،باشقىلارنىڭ قىلىشىغىمۇ يول قويمايدۇ.ئىلىم-پەن خادىملىرى يەنە ئىلىم-پەندىكى سۆزلەش ھوقۇقىنى مەھكەم قاماللىۋېلىپ،ئاۋامدىن كەلگەن ئىلىم-پەن ھەرىكەتلىرىگە «ئەل ئىچى ئىلىمگەرى»،«ساختا ئىلىم-پەن»توقماقلىرىنى كۆتىرىپ چىقىپ زەربە بېرىشىدۇ ھەم باشقىلارنىڭ ئۆزلىرىنىڭ مەنپەئەتىنى زىيانغا ئۇچرىتىشىغا قەتئىي يول قويمايدۇ. B.od{@I(Xp  
w/ZP. B  
@|"K"j#  
0Cf'\2  
)i.pE ]!+  
ئىلىم-پەن –تەبىئەت سىرىنى بايقاش ھەققىدىكى مەلۇماتتۇر.بۇ ئىلىم-پەنگە قارىتا ئەڭ ئاددىي،ئەڭ ئىپتىدائى ھەم شۇنداقلا، ئەڭ توغرا چۈشىنىش ۋە تۇنۇش. ھالبۇكى،كىشىلەرنىڭ تەربىيلىنىش سەۋىيسىنىڭ ئۆسۈشىگە ئەگىشىپ،كىشىلەرنىڭ ئىلىم-پەنگە بولغان چۈشىنىشى ۋە تۇنۇشى، ھەقىقەتەن كۆپ خىللاشتى،ناھايىتى قالايمىقانلىشىپ كەتتى. ئىلىم-پەن، مائارىپ ساھەسىدە تېخىمۇ شۇنداق.بۇ ساھەدىكىلەر ئىلىم-پەن بىلەن ساختا ئىلىم-پەننىڭ پەرقىنى بىلمىدى.بۇلار ئۆزى قىلىشقا تېگىشلىك ئىشنى قىلماسلىقى بىلەن شۇنى ئايرىيالمىدىكى،بۈگۈنگە كەلگەندە ئىلىم-پەن ھادىسە (تەجرىبە ۋە كۆزىتىش) ۋە ماتېماتىكىلىق لوگىكىدىن يەكۈنلەپ چىققان نەزەرىيەلەر بولۇپ خۇلاسىلىنىپ، ھەرقايسى نەزەرىيە ھەم ھەرقايسى پەنلەرئوتتۇرىسىدا ئۆز-ئارا زىتلىق پەيدا بولدى. ئىلىم-پەن ھازىرغىچە بارلىق ھەرىكەتلەرنى قوللايدىغان ماھىيەتلىك قانۇنىيەتنى يەكۈنلەپ چىقالمىدى. شۇڭا، بارلىق نەزەرىيلەردىن تەشىكىللەنگەن ھازىرقى زامان ئىلىم-پېنى، ئوبيېكتىپ قانۇنىيەتكە يېقىنلاشمىغانلا بولسا ئوبيېكتىپ قانۇنىيەتنىڭ بۇرمىلىنىشى بولدى. تەجرىبىچىلىك (كەڭ مەنىدىكى-ت) ۋە تەجرىبە پېنى(تارمەنىدىكى-ت) بولمىسىلا، ماتېماتىكىلىق لوگىكا پېنى ياكى سۇبيېكتىپ ئاڭنىڭ مەھسۇلى بولۇپ، ھەممىسىلا ساختا ئىلىم-پەن(بىرقىسمى نىسبى ھەقىقەت،بىرقىسمى ساختا ھەقىقەت)دۇر.بۇلار مۇتلەق ھەقىقەتكە، پىرىنسىپ نەزەرىيسىنىڭ ئىلمىي يۈكسەكلىكىگە تېخى يەتمىگەن. شۇڭا، ھەرقانداق ئىلمىي نەزەرىيە يېڭى نەزەرىينى دەلىللەشنىڭ ئۆلچىمى بولالمايدۇ ھەم بولسىمۇ بولمايدۇ.پىرئۇستازلارنىڭ ئىدىيسى ۋە خاھىشىنى ئۆلچەم قىلىشقا تېخىمۇ بولمايدۇ.ئىلىم-پەننىڭ ئەڭ ئاخىرقى مەقسىدى-مۇتلەق ھەقىقەتكە يېتىش. يەنى، ئىلىم-پەن نەزەرىيلىرىنى مۇتلەق ھەقىقەت ئىچىدە بىرلىككە كەلتۈرۈش.بۇ ئىلىم-پەننىڭ ئەڭ ئاخىرقى پەللىسى ھەم ئىلىم-پەننىڭ ئاخىرلىشىشى. >h~ ik/|*  
s{7bu|0  
wE<r'  
hg<[@Q%$o  
+!ljq~%  
ئىلىم-پەن بايرىغىنى كۆتىرىۋېلىپ،ئالدامچىلىق قىلىۋاتقانلار،ئاتالمىش ساختا ئىلىم-پەن،... قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى ئىلىم-پەن تەنقىدىنىڭ مۇھاكىمە دائىرىسىگە كىرمەيدۇ. T+RC#&>  
cvT@`1  
ئامېرىكىلىق داڭلىق ئاسترونوم كارل.ئېدۋارت.ساگان(Carl.Edward.sagan) ئېيتىدۇكى:«ئىلىم-پەننىڭ مۇۋەپپىقيەتكە ئېرىشىشىنىڭ سەۋەبلىرىنىڭ بىرى ئىلمىي تەنقىد بولۇپ،بۇ ئارقىلىق ئىدىيىمىز سىرتىقى دۇنيادىكى ئىدىيلەر بىلەن ھەر ۋاقىت سېلىشتۇرۇلىدۇ. ئۆزىمىزنى قويىۋېتىپ، ئۆزىمىزنى تەنقىد قىلىشتىن ۋازكەچكەندە،ئۈمىد بىلەن پاكىتنى ئارىلاشتۇرىۋېلىپ سۆزلىگەندە، بۇلار بىزنى ساختا ئىلىم-پەن ۋە قارىغۇلارچە چوقۇنۇشنىڭ پاتقىقىغا سۆرەپ كىرىدۇ».«ساپ ماتېماتىكىدىن باشقا، ھەرقانداق نەرسە مۇقىملاشمىغان. شۇنداق تۇرۇقلۇق، نۇرغۇن نەرسىلەردىن گۇمانلانماسلىقنىڭ ئۆزى خاتا. ئىلىم-پەن قانداقمۇ ئىدىئاللاشقان ئابىستىراكىت نەرسە بولسۇن؟ ئىلىم-پەندىكى بەزى نەزەرىيلەر ھەتتا مۇۋاپىق ئابىستىراكىتلاشنىمۇ تاشلىۋېتىپ،بىۋاستە تەخمىن قىلغان ئۇقۇملارنى ئىشلەتكەن تۇرسا!». ="vg/@.>i  
kQd|qZ=:w  
z'1%%.r;FM  
3>MILEY^  
$-t@=N@vO?  
kF,ME5%  
ئىلمىي-تەتقىقاتقا ئاجراتقان مەبلەغ ھەرقانچە كۆپ بولسىمۇ بۇنىڭغا تاينىپلا پەن-تەتقىقاتتىكى كۈچلۈك دۆلەتلەر قاتارىغا تىزىلىش مۇمكىن ئەمەس.چۈنكى،بۇ ئاجرىتىلغان خىراجەت ئىلمىي تەتقىقاتقا ئىشلىتىلمەي،مەبلەغ سېلىش ۋە باشقا ئىشلارغا خەجلەنسە بولىدۇ.جۇڭگونىڭ ئىلمىي تەتقىقات راسخۇتى تەتقىقات خادىملىرى ۋە باشقۇرغۇچىلارنىڭ پاراۋانلىق تەمىناتىغا ئايلىنىپ قالدى.دۆلەتنىڭ ئاساسىي پەنلەر تەتقىقاتى ۋە تېخنىكا ئۆتكەل تۈرلىرى،كارخانىلارنىڭ تېخنىكا، تەتقىقات-ئىختىرالىرى،پاتېنىت تېخنىكا تۈرلىرى،مەلۇم كارخانىلارنىڭ ئاساسى تەتقىقات-ئىختىرالىرى، شەخىسلەر ۋە خۇسۇسىيلارنىڭ تەتقىقات نەتىجىلىرىنى ئايرىپ قاراش لازىم. كىشلەرھەمىشە بۇلارنى ئارىلاشتۇرىۋالىدۇ. HRM-r~2:-]  
:WQlpLn  
پەن-تېخنىكا تەتقىقات ئىقتىدارىنىڭ كۆرسىتىدىغىنى ئاساسى پەنلەر تەتقىقات ئىقتىدارى بولۇپ، تېخنىكا ئىختىرالىرى ۋە يېڭى تېخنىكىلارئەمەس. كېيىنكىلىرى بولسا ئاساسى پەنلەرنەزەرىيسىنىڭ ئەمەلىي قوللىنىلىشىدۇر. W1)<!nwA  
OUGkam0UK  
f`/('}t  
kb/BE J  
Xfqin4/jC  
مەيلى بىزنىڭ ئاساسى پەن تەتقىقاتى بىلەن شۇغۇللىنىدىغان خادىملىرىمىز2  مىليۇن بولسۇن ياكى 1مىليۇن يۈزمىڭ بولسۇن،ۋە مەيلى بىزدىكى ئالىي مەكتەپ پۈتتۈرگەنلەر ھەم ئالىي مەكتەپتىن يۇقىرى ئۈنۋانغا ئىگە خادىملىرىمىزنىڭ سانى دۇنيادا1 -ئۇرۇنداتۇرسۇن،پۈتۈن ۋۇجۇدى بىلەن ئىلمىي تەتقىقاتقا كىرىشكەن بىرەرسىنى ئۇچراتقىلى بولمىسا جۇڭگونى قانداقمۇ ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارى بار دېگىلى بولسۇن؟ ئىلمىي ماقالە سانى بىلەن پاتېنىت سانى ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارىغا ۋەكىللىك قىلالمايدۇ.چۈنكى، جۇڭگوئاساسى پەنلەر تەتقىقاتىغا مۇناسىۋەتلىك بولغان ھازىرقى ماقالىلەرنىڭ ھەممىسىلا شەكىلۋازلىققا ئايلانغان، ماتېماتىكا شەكلىدىكى ئىلمىي ماقالىلەردۇر. بۇ ئىلمىي ماقالىلەرنىڭ ھەممىسى سۇبيېكتىپ شەكىلۋازلىق، ھېسسىيلاشتۇرۇشنىڭ مەھسۇلى.ئىلمىي ماقالىلەر ئەمدىلىكتە ئوبيېكتىپ دۇنيانى چۈشەندۈرۈش ۋە بايان قىلىش بولماي، ماتېماتىكىلىق بايقاش، ماتېماتىكىلىق دېدوكسىيە بولدى. ئىلىم-پەن تەرەققىي قىلىپ ماتېماتىكىدىن پايدىلىنىپ دۇنيانى ھېس قىلىدىغان ۋە دۇنيانى يارىتىدىغان بىلىم بولۇپ قالدى. پاتېنىت-تېخنىكىلار جۇڭگونىڭ ئاساسى پەنلەردىكى بايقاش ۋە يېڭىلىق يارىتىش ئىقتىدارىنى كۆرسەتمەيدۇ ھەم شۇنداقلا ئۆزىنىڭ مۇستەقىل ئىلىم-پەن نەزەرىيلىرى ۋە سېستىمىسىنىڭ بارلىقىنىمۇ ئىپادىلىمەيدۇ. ھەركۈنى بارلىققا كېلىۋاتقان ھەقىقىي مەنىدىكى ئىلمىي ماقالىلەردىن بىرەرسى جۇڭگولۇقلارنىڭ بايقىشىمۇ؟ بىرەرسى جۇڭگولۇقلارنىڭ ئۆزىدىن چىققان نەزەرىيە ياكى نەزەرىيەدىكى يېڭىلىق يارىتىشمۇ؟بىرەر ئىلمىي ساھەدە جۇڭگولۇقلارنىڭ ئىلمىي نەزەرىيە سېستىمىسى ياكى ئىلمىي ئېقىمىنىڭ شەكىللەنگىنىنى ئۇچراتتۇقمۇ؟ ئالدىنقى بىر ئەۋلات پېشقەدەم ماتېماتىكلار تۇرغۇزغان جۇڭگو سانلارنەزەرىيسى ئىلمىي ئېقىمى، بۇگۈن پەقەتلا شەكىل بولۇپ قالدى، دەسمايىنى يەپ يېتىپتۇق. } -;)G~h/"  
J!5b~8`v  
.f-=gZ* *  
dz +Dk6"R  
Khc^q*|C)  
جۇڭگودا 32مىليۇن پەن-تەتقىقات خادىمى بار، بىۋاستە تەتقىقات ۋەزىپىسى ۋە تەتقىقات راسخۇتىنى ئالىدىغانلار2 مىليۇندىن كۆپرەك. قالغانلىرى كارخانا پەن-تەتقىقات قۇشۇنلىرى،خىزمەتتە بولمىغان ئىشتىن سىرتقى پەن-تەتقىقات خادىملىرى بۇلارنىڭ سىرتىدا.مۇشۇنچىۋالا چوڭ تەتقىقات قوشۇنىنىڭ تەتقىقات ئىقتىدارى ۋە تەتقىقات نەتىجىسى دۇنيانىڭ ئوتتۇرىدىن تۆۋەن قاتلىمىدا،بارلىق تەرەققىي تاپقان دۆلەتلەرنىڭ كەينىدە تۇرىدۇ. يەنى، جۇڭگو ئەرلەر پۇتبۇل كوماندىسى بىلەن ئانچە پەرقلەنمەيدۇ. كانادانىڭ نوپۇسى 32 مىليۇنغا يەتمەيدۇ،ئەمما تەتقىقات ئىقتىدارى دۇنيادىكى ئالدىنقى 6-، 7-ئورۇنداتۇرىدۇ. كانادا دا قانچىلىك خىزمەتتىكى تەتقىقاتچى بارلىقى ماڭا ئېنىق ئەمەس، بىرمىليۇندىن ئاشمايدىغۇ دەيمەن. '&Y_ ,-i  
C]5 kQ1Og  
جۇڭگو پەن-تەتقىقات خادىملىرى ھەقىقىي تەتقىقات قوشۇنى ئەمەس، بەلكى ئىقتىسادىي پائالىيەت قوشۇنى. 9.M'FCd~M  
!^su=c  
بىرىنچىدىن، ھەربىرئادەمنىڭ تەتقىقاتقا ئاجراتقان ۋاقتى ۋە زېھنى قۇۋۋەت بەك ئاز. ?%Nh4+3N>  
h`1<+1J9  
ئىككىنچىدىن،تەتقىقات نەتىجىسىگە ئېرىشىش ئۇزاق مەزگىللىك توپلىنىشتىن ھاسىل بولىدۇ، قىسقا مۇددەت ئىچىدە ئىقسادىي ئۈنۈم ئېلىپ كەلمەيدۇ. *qO) MpG{  
lN g){3  
ئۈچىنچىدىن، جۇڭگونىڭ ئالىي مەكتەپلىرى چوڭ ئالىملارنى يېتىشتۈرۈپ چىقالمايدۇ ئەمەس، بەلكى بۇنىڭ ئۈچۈن ئىزدىنىدىغان ئادەم يوق. OriYt  
z6E =%-`  
بىردۆلەت ھالقىغان شىركەتنىڭ تەتقىقات قوشۇنى بىزنىڭ بارلىق تەتقىقات قوشۇنىمىز بىلەن تەڭلىشىپ قالىدۇ. كىچىككىنە كورىيە چېغىدا جۇڭگونى قالاق بىلىپ، جۇڭگودا ئىشلىگەن نەرسىلەرنى «ئەخلەت»دەپ قارايدۇ. ھازىرقى جۇڭگونىڭ پەن-تەتقىقات خادىملىرى ۋە پەن-تەتقىقات ئىقتىدارى 20-ئەسىرنىڭ 50- يىللىرىدىكىدىنمۇ كۆپ ئاجىزلاپ كەتتى. 32مىليۇن تەتقىقات خادىمىدىن ئىلمىي تەتقىقاتقا پۈتۈن ۋۇجۇدى بىلەن كىرىشكەندىن ساناپ كەلسە بىر نەچچىسىمۇ چىقمايدۇ. جۇڭگونىڭ پەن-تەتقىقات خىزمىتىنى ئاق ھالەتتە دەپ ئېيتىشقا بولىدۇ.ھېچكىممۇ ھەقىقىي ئىلمىي تەتقىقات بىلەن شۇغۇللانمىسا، ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارى ۋە تەتقىقات نەتىجىسى يوق بولغاندىن كېيىن ئاق ھالەتتە دەيمىزدە. k B]`py!  
o(jLirnk  
سامسۇڭ شىركىتىدەك بىر شىركەت چېغىدا«مېنىڭدەك بىرشىركەتنىڭ مۇستەقىل تېخنىكىسىغا سېنىڭدەك بىر دۆلەت تەڭلىشەلمەيدۇ» دەپ كۆرەڭلەيدۇ.تىيەنجىندىكى سامسۇڭ شىركىتىنىڭ جۇڭگولۇق ئىشچىلارغا بېرىدىغان مائاشى بەك تۆۋەن،ئەمگەك سىجىللىقى ۋە ئەمگەك ۋاقتى بولسا ئەڭ ئۇزۇن، يەرلىك ھۆكۈمەت ۋە قانۇننى كۆزگە ئىلىپمۇ قويماي يۈرۈيدۇ. خەقنىڭ تېخنىكىسى،ئىلمىي تەتقىقات ئىقتىدارى بار، بىزخەققە بېقىندا بولغاندىن كېيىن نېمەئامال. \~,\|  
^{Mq J\S7H  
3qe`#j  
*FC8=U2\X  
$"/l*H\h  
ھازىركىشىلەرنىڭ ھەممىسى دېققىتىنى دۆلەت مەمۇرلىقىغا قارىتىپ، ئەمەلدارلىق ئورنىنى تالىشىدۇ ھەم زېھنى كۈچىنى، ۋاقتىنى كىشىلىك مۇناسىۋەت ۋە ئىقسادىي پائالىيەتلەرگە سەرپ ئېتىدۇ. /OztkThx=  
.-rz30xT  
تەتقىقات خىراجىتىنىڭ مۇتلەق كۆپ قىسمى خەجلىنىدۇ ياكى يۇقىرىغا سۈڭگۈتىلىدۇ. تەتقىقات خادىملىرىنىڭ خىراجەتنى ئىشلىتىپ كېتىشى ئۇمۇميۈزلۈك ئەھۋال ، تەتقىقات خىراجىتىنى ئىشلىتىپ كەتمىسە، بۇنىڭغا ھەيران قالساق بولىدۇ. بىر پەن-تەتقىقات تۈرىگە پۇل بولمىسا قانداق بولغىنى؟ يالغان سانلىق مەلۇماتلارنى ياساشقا، يالغان ماتېرىياللارنى تۇقۇپ، يالغان ئىش ۋاقتى ۋە يالغان ئۈسكۈنە، يالغان زاۋۇت ۋە ئورۇنلارنى ئويدۇرۇپ چىقىشقىمۇ پۇل كېتىدىغان تۇرسا. ھەتتا،تۈرگە تەستىق ئېلىشتىلا نۇرغۇن ساختا مەلۇماتلاردىن سىرت تەستىقلىغۇچى تارماق ۋە خادىملارغا پۇل تىقىدىغان ئىش. نىسبەت بويىچە كېلىشلىدۇ، بۇ نىسبەت كۆپ بولغاندا  50پىرسەنتكە يېتىدۇ. بۇ دەل ئىلىم-پەن ساھەسى ۋە ئىلمىي تەتقىقات ساھەلىرىنىڭ ئاساسلىق پائالىيتى ۋە خىزمىتى.مۇشۇنداق تەتقىقات قۇشۇنىدىن بىرەر نەتىجە چىقسا غەلىتە ئىش بولمامدۇ، ھېچقانداق نەتىجە چىقمىسا ئاندىن نورماللىق بولىدۇ. Ln,<|,fZN  
fKY-@B[|  
ivo><"Y(r  
k(H]ILL  
G;cC!x<  
ئاتالمىش ئۇستىلار،مۇتەخەسسىسلەر، ئىلىم يۇرتلىرىنىڭ ھەيئەتلىرى،تۈر باشلامچىلىرى قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى دېگۈدەك80-يىللاردا دىپلوم ئالغانلار بولۇپ، ئۇلارنى مەدەنىيەت سەۋىيسى تۆۋەن دېسەڭ ئۇلارنىڭ دېپلومى يوغان، قالپاق چوڭ.ئۇلارنى سەۋىيلىكمىكىن دېسەڭ، ھېچنىمىنى ئۇقمايدۇ ھەم ھېچنىمىنى قىلالمايدۇ. پارتىيىمىزنىڭ ئىستىلىدا مەسىلە بار، مەركىزى پارتىيە مەكتەپ تۆت ئاي ئىچىدىلا بۇلارغا (بىرەركۈنمۇ دەرس ئوقۇپ باقمىغان بولسىمۇ) مەخسۇس كۇرس، بىر يىلدا تۇلۇق كۇرسنىڭ دىپلوملىرىنى بېرىۋېتىدۇ.بەزى مەكتەپلەر ماگىستىرلىق، دوكتۇرلۇقنىڭ دىپلوم ،ئۈنۋانىنى بىر-ئىككى تۈمەنگىلا ساتىدۇ. چەتئەللىكلەرنىڭ جۇڭگونىڭ ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىش مائارىپىنى ئېتىراپ قىلىپ، داڭلىق مەكتەپلەرنى ئېتىراپ قىلماسلىقىدىنمۇ ھەيران قالمىساق بولىدۇ. ^=^\=9" b  
X[ Ufq^fyA  
W7 A!QS  
l4i 51S"  
uMva5o  
ھازىرقى جۇڭگودا ئالىي مەكتەپلەر كەسىپ مەشىق مەيدانىغا ئايلىنىپ قالدى. ئالىي مەكتەپ پۈتتۈرگەنلەر ھىچ ئىشنى قىلىشنى بىلمەيدۇ، ھىچ ئىشنى قىلالمايدۇ. پەن-مەدەنىيەت بىلىملىرىنى ياخشى ئۆگەنمىگەن، ئىلمىي تەتقىقاتتىنغۇ سۆز ئاچقىلىمۇ بولمايدۇ. %XN;S29d5W  
5ZkR3/h e  
90-يىللاردىن كېيىن بىزنىڭ ئىدارىگە تەقسىم قىلىنغان ئالىي مەكتەپ ئۇقۇغۇچىلىرى خىزمەتكە قاتناشقىلى5 -6 يىل بولغان بولسىمۇ، يەنىلا بىرەر ئۇستىنىڭ يېتەكلىشىدىن ئايرىلىپ ئۆزى مۇستەقىل خىزمەت قىلالمايدۇ. تىيەنجىن داشۆنىڭ قۇرۇلۇش بىناكارلىق كەسپىنى پۈتتۈرگەن بىر ئوقۇغۇچىغا ئىشلەۋاتقلى 5يىلدىن ئاشتى، تا ھازىرغىچە قۇرۇلۇش سېخمىسىدىن خاتالىق كۆرۈلىدۇ، مەسىلە سادىر بولىدۇ، ئىلاجىسىز قۇرلۇش ئەترىتىمۇ ئۇ سىزىپ چىققان چىرتىيۇژ بۇيىچە ئىش ئېلىپ بارالمايدۇ. كەسپىي بىلىملەردىن چوڭراق ساھەنىڭ مەسلىسى بولسىغۇ بىرگەپ ،ئۇلار ھەتتا ساۋات خارەكتېرلىك ئاددىي بىلىملەرگىمۇ چولتا. )t+pwh!8  
9;XbyA]  
V9< E `C  
7ojh=imY  
=>Ae]mi 7  
ئالىي مەكتەپلىرىمىزگە نېمە بولدى؟ جەمئىيتىمىزگە نېمە بولدى؟ قارىغاندا بىزگە نىسبەتەن پەن ئالىملىرىدىنمۇ بەكرەك مۇتەپەككۇر زۆرۈر بولسا كېرەك. ئۇلار پەيدا بولۇپ، داشۆلىرىمىزنى،ئىلمىي-تەتقىقات قۇشۇنىمىزنى قۇتقۇزىۋالسا! IA1O]i S  
{XhpxJ__  
aM[fag$c  
&#q%#M:  
K1 
ياپۇنىيەنىڭ نۇپۇسىغا تەڭلەشكۈدەك ئالىي مەكتەپتىن يۇقىرى ئۈنۋانغا ئىگە توپ ئىچىدىن، كانادا نۇپۇسىنى بېسىپ چۈشكىدەك جۇڭگو ئىلمىي-تەتقىقات خادىملىرى ئىچىدىن، شۇنچە زور قۇشۇن ئىچىدىن بىرەر ھەقىقىي ئالىمنى،ئىلمىي نەزەرىينى ياكى ئىلمىي ئېقىمنى ئۇچراتمايمىز. Dhg/>@tw  
1nLFtiki  
ئىلغار ئۈسكۈنە دېسە بىزدە بار، تەتقىقاتنى باش چۆكۈرۈپ قىلىدىغان ئادەملا كەم.ئىلىم-پەندىكى يېڭى بايقاش، ئۇزاق مەزگىللىك ئىزدىنىش، تەجرىبە قىلىش، سىناق قىلىش، كۆزىتىشتىن كېلىدۇ. بىرقانچە فىزىكىلىق فورمۇلانى ماتېماتىكىلىق تەڭلىمە ۋە ماتېماتىكا نەزەرىيلىرى بىلەن كېڭەيتكەنگە يېڭى بايقاش بولۇپ قالمايدۇ. جۇڭگونىڭ ئىلىم-پەن تەتقىقاتچىلىرى مانا مۇشۇنداق ئۇزاق مەزگىللىك سىناققا بەرداشلىق بېرەلمەيۋاتىدۇ. ئۇلار تۆھپە ۋە نام-ئاتاققا ئالدىراپ كېتىپ ماتېماتىكىلىق ئۇسۇلدىلا «يېڭى ئىلمىي بايقاش»لارغا ئېرىشىۋاتىدۇ.بۇنىڭلىق بىلەن ناھايىتى تېز مۇتەخەسسىسلىك نۇپۇزىغا ئېرىشىپ ئاتاق ھەم ياخشى تەمىناتلاردىن بەھىرمەن بولىۋاتىدۇ. )^^}!U#|e  
lJ,s}l7  
ئۇلار مەخسۇس نەزەرىيە «ئوينايدىغان» مۇتەخەسسىسلەر، ئۇلار نەزەرىيدىن ئېلىپ يەنە نەزەرىيگە قويىدۇ. ئۇلار ھەقىقەتنى سۇبيېكتىپ ئېڭىدىن ۋە ماتېماتىكىدىن ئىزدەيدۇ. ماقالەيېزىش، كىتاپ چىقىرىش بولسا ئۇلارنىڭ سالاھىيتىنىڭ بەلگىسى شۇنداقلا، ئۇلارنى ھوقۇق، مەرتىۋىگە ئۆتكۈزىدىغان كۆۋرۈك. e O}mZN  
!%(B2J  
nz\ fN?q  
!Xi>{nV  
pS;dvZ  
ياپونىيە قاتارلىق دۆلەتلەرنىڭ نوبېل مۇكاپاتىغا ئېرىشكەن ئىلمىي تەتقىقات تۈرلىرىگە نەزەر سالىدىغان بولساق، ھەربىر تۈر30 يىلدىن ئارتۇق ئىلمىي خىزمەتنىڭ نەتىجىسى، بەزىلىرى ئىككى ياكى ئۈچ ئەۋلات ۋارىسلىق ئاساسىدا بىر-بىرىگە ئۇلاپ يۈرۈپ ئېرىشكەن نەتىجىلەردۇر. جۇڭگو بىلەن كورىيە «ئۆچكىگە چىگىت بېرىپ ئەتىسىگە قۇيرۇقىنى سىلايدىغان» دۆلەتلەر، 30يىلدىن ئاشقان بىرەرتەتقىقات تۈرى يوق، ئىلمىي نەزەرىيسى ۋە مۇستەقىل ئىلمىي ئۇتۇقلىرى يوق. v"+E Bfx  
?$>u!V<'  
ئىقتىسادىي مەنپەئەت نۇقتىسىدىن قارىغاندا، تېخنىكا پەنلىرىدە يېڭىلىق يارىتىش ۋە تەتقىقات-ئىختىرا سەۋىيسى يامان ئەمەس بولغان بىلەن، بۇلار پەقەت كارخانا ۋە شەخىسلەرگىلا نەپ ئېلىپ كېلىدۇ.بۇلارنىڭ ھەممىسى ئۈنۈمى تېز كۆرۈلىدىغان تۈرلەردۇر. X ,V= od>  
2?#y |/  
ھالبۇكى، ئىلىم-پەن ئاساسى تەتقىقاتىنىڭ مېۋىسى ئۇزاقتا كۆرۈلىدۇ. بەلكىم، بىرئادەم ئۆمۈر بۇيى ئىزدىنىپ ھېچقانداق نەتىجىگە ئېرىشەلمەسلىكىمۇ مۇمكىن، بۇنىڭ ئۈچۈن بىرقانچە ئەۋلات بەدەل تۆلەيدىغان ئەھۋاللارمۇ بولىدۇ. خەلقى«دېگىزغا چۈشۈپ»، سودىگەرگە ئايلىنىۋاتقان، پۈتكۈل جەمئىيەت پۇلنىلا تۇنۇيدىغان ۋەزىيەت ئاستىدا، جۇڭگونىڭ ئىلىم-پەن ساھەسىدە ھېچكىممۇ پۇلنىڭ ۋەسۋەسىسىنى يېڭەلمىدى. ئۇزاق مەزگىللىك تەنھالىق ۋە ئىقتىسادىي جەھەتتىن پايدا كۆرمەسلىك سىنىقى ئالدىدا، ھەممەيلەن كۆزئالدىدىكى مەنئەپەتكە قاراپ ئېتىلدى. ~:P8g 
zm;*:]S  
' 5OVs:)"^  
f!uA$uL c  
]U^d1&k  
جۇڭگودا، ئىلىم-پەن ساھەسىدىكىلەر ھازىرقى ئىلىم-پەن سېستىمىسىغا قارىتىلغان ھەر قانداق تەنقىدكە قارشىلىق قىلدى. ھەتتا بەزى مۇتەخەسسىسلەر بۇخىل قارشىلىقىنى جامائەت پىكرى توپلاش، ئېنتىرنىتتىن پايدىلىنىپ كېڭەيتىشكە ئۇرۇنۇش شەكىللىرى بىلەن ئىپادىلەپ ئۈلگۈردى. ھېچ ئىشقىلمايدىغان، قىلىشقا تېگىشلىك ئىشىنى جايىدا قىلمايۋاتقان بۇ مۇتەخەسسىسلەر «كۋانت مىخانىكىسى، كەڭ مەنىدىكى نىسبىيلىك نەزەرىيسى، ماتېماتىكىلىق ئاساسىي پەرق كۆز قارىشىنى سەنلەر ئۇقۇپمۇ تېگىگە يېتەلمەيسەن» دېگەنلەرنى كوزۇر قىلىپ تەنقىدى پىكىرلەرگە رەددىيە بېرىشتى. 5u u2 _B_L  
e8P!/x-y  
"[".3V  
5>4A}hSe  
jt10gVC  
دۆلەت (ئۇمۇمىي خەلق) پەن-مائارىپنى يۈكسەلدۈرۈش ئۈچۈن غايەت زور مەبلەغ ئاجرىتىپ جاۋاب كۈتىۋاتقىلى 30نەچچە يىل بولغان بولسىمۇ، مائارىپتا ھېچقانچە يۈكسىلىش بولمىدى. بىزنىڭ ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىمىز پەقەت كىتاب ئوقۇش مۇھىتىنىلا يېڭىلىدى. ئەمما ئۇلارنىڭ سەۋىيسى شىددەت بىلەن تۆۋەنلەپ، «مەدەنىيەت ئىنقىلابى» مەزگىلىدىكى دېھقان-ئەسكەر سىتۇدېنتلاردىنمۇ تۆۋەن ھالغا چۈشۈپ قالدى. tE9_dR^K  
i6g[E 4nk  
ھازىر جۇڭگودا يىلىغا نەچچە مىليۇن ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى ئوقۇش پۈتتۈرىدۇ. بۇ سان بىردۆلەتنىڭ ئۇمۇمىي نۇپۇسىغا توغرا كېلىدۇ. بۇلارنىڭ سانى كۆپ بولغان بىلەن بۇلارنىڭ ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى بىلەن پەرقى ئۇلار بىرقانچە كىتابنى ئارتۇق ئوقۇغاننى ھېسابقا ئالمىغاندا، ئىدىيە،روھ، دۇنياقاراش، قىممەت قارىشى،تەن-ساپاسى، ئەمگەك، تېخنىكا، نەزەرىيە، ئىجادچانلىق، ئىجتىمائى مەسئۇلىيەت، دۆلەت قارىشى، مىللەت قارىشى، مىللىي كىملىك، سەنئەت قاتارلىق تەرەپلەردىن ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ۋاقتى بىلەن سېلىشتۇرغاندا ئانچە چوڭ ئۆزگىرىش بولمىغان. ھەتتا پىسخىكا جەھەتتىن تېخىمۇ شەخسىيەتچى، مۇتىھەم، ھورۇن، مىشچانلارغا ئايلانغان. neY=:9  
=&*QT&e  
مائارىپنىڭ ئەسلى نىشانى ئاقسۆڭەكلەرنى ئەمەس،ئەمگەكچىلەرنى، ۋەتەن خائىنى، ساتقىنلارنى ئەمەس ۋەتەنپەرۋەرلەرنى تەربىيلەش ئىدى. مەلۇم ماتېرىيالدا كۆرسىتىلىشىچە، ئېلىمىزنىڭ بارلىق(كۆپمۇ ئەمەسقۇ) ئىجادىي تېخنىكا نەتىجىلىرى 70-يىللارنىڭ ئالدىدىكى «كونا دەسمايە» دىن كەلگەنىكەن، بۇنىڭدا ئەينى ۋاقىتتىكى ئىشچى، دېھقان، ئەسكەر، زىيالىي قاتارلىقلارنىڭ ھەسسىسى بار،ئەلۋەتتە. ~_j%nJ &2  
} =m?gF%3  
مائارىپ تۈگەشتى، ئەمما مائارىپ خىزمەتچىلىرى ھەممىسى دېگۈدەك ئوتتۇرا بۇرژىئازىيە قاتلىمىغا كىرىپ بولدى. 30يىلدىن ئاشتى، ئىلىم-پەن تەرەققىياتىمىز نۆلگە ھېساب، ھەتتا ئارقىغا چېكىنىش بولدى. NE%yv,B  
V//q$/&8(  
54cgX)E[x  
_"bvT?|  
'"\Mjz)/  
21-ئەسىردە ياشاۋاتىمىز، جۇڭگو ئىلىم-پەن خىزمەتچىلىرى «قىلىدىغاننى قىلالماسلىق» خىزمەت ئەندىزىسىدە تۇرماقتا. ھۆكۈمەت خىراجەتنى يىلدا كۆپەيتىۋاتىدۇ، ئۈسكۈنىلەرتوختىماي يېڭىلىنىۋاتىدۇ، تەجرىبىخانىلار يىلدىن-يىلغا كۆپىيىپ، ئاكادېمىك،دوكتۇر،پروففىسورلارنىڭ سانىمۇ يىلسېرى كۆپىيۋاتىدۇ. خەلقئارالىق داڭلىق نەشرى ئەپكارلاردا ئېلان قىلىنغان ماقالىلەرنىڭ سانىمۇ ھەدەپ ئېشىۋاتىدۇ.خەلقئارالىق ھەمكارلىق تۈرلىرى يىلسېرى كۆپىيىپ،چەتئەل كۆرگەن دوكتۇرلىرىمىز بارغانچە كۆپىيۋاتىدۇ. ئەمما، تەتقىقاتقا چۆكۈپ ئىشلەيدىغانلارنىڭ سانى يىلدىن يىلغا ئازلاۋاتىدۇ، ھازىر بۇ سان ئازلاپ تۈگەپ قالاي دېدى. ئىلىم-پەن دەپسەندە قىلىندى، ئەمما ئىلىم-پەن خىزمەتچىلىرى ئوتتۇرا قاتلامدىن يۇقىرى بورژۇئازلارغا ئايلىنىپ بولدى. باشقۇرغۇچىلارغۇ بايىلا ئىسمى-جىسمىغا لايىق بايلاردىن بولۇپ قالدى. 30يىللىق مائارىپ ۋە پەن-تەتقىقات، 30يىللىق كۆزياش، خەلقنىڭ 30يىللىق قەلب يارىسى، 30يىللىق مىللىي ھەسرەت! \0T*msYQ  
58'y~Ou  
_H 
G/44gKl  
q ? TI,  
جۇڭگونىڭ مائارىپ ئىدىيسى مائارىپ ۋە ئىلىم-پەننىڭ ئۇمۇرتىقىسىنى سۇغۇرىۋالدى. مەدھىيە نەزمىلىرى ئالقىشلىنىپ، مۇڭلۇق ناخشىلار چەتتە قالدى.«ئۈمىد باشلانغۇچ مەكتىپى»، «تاغلىق كەنتتىكى ئوقۇغۇچىلارغا ياردەم بېرىش»،...بۇلارنىڭ ھەممىسى ھۆكۈمەتنىڭ مەسئۇلىيتى، بۇلارنى قانداقسىگە ئاۋام-خەلق زىممىسىگە ئالغۇدەك؟مەجبۇرى مائارىپنى قۇبۇل قىلىش ھەربىر پۇقرانىڭ ھوقۇقى، مەجبۇرىي مائارىپنى ئىزچىللاشتۇرۇشمۇ ھۆكۈمەتنىڭ مەجبۇرىيتى، بۇنى قانۇن بەلگىلىگەن. نېمىشقا ھۆكۈمەتنىڭ ۋەزىپىسىنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالمىغان تەرەپلىرىنى تەنقىدلەيدىغانغا ئاخبارات ۋاستىلىرى چىقمايدۇ؟ ھۆكۈمەت پۇقرالارنى يېتەكلىگۈچى سەركە. يېقىنقى 30يىل مابەينىدە ھەركەسىپ، ھەرساھە بىرتۇتاش ئىسلاھاتقا ئەگىشىپ ماڭدى. مائارىپ ۋە پەن-تەتقىقات ساھەسى، رادىئو-تېلۋىزىيە، گېزىت-ژۇرنال، مەتبۇئاتلارمۇ بۇيېتەكلەشكە ئاكتىپ ئاۋاز قوشۇپ كەلدى. جۇڭگو پۇلنىڭ بايرىقى ئاستىدا، «يېيىش» مارشى ئىچىدە ئالغا ئىلگىرلىدى. بۈيۈك جۇڭخۇانى، بۈيۈك بىر ئىمپىرىينى «يېيىش ئارقىلىق بارلىققا كەلتۈرۈش»، كۆكنى، سۇنى بويسۇندۇرۇپ، ئاندىن ياۋرۇپا ۋە ئامېرىكىنى «يېيىش»، بارلىق تەرەققىي قىلغان دۆلەتلەرنى«يەپ» مەغلۇپ قىلىش جۇڭگولۇقلارنىڭ ئۆتكۈر قورالى ۋە ماھارىتى بولغان ئەھۋالدا، يەنە ئىلىم-پەننى قوغلىشىپ نېمە كەپتۇ؟ ئاۋىئاماتكىنىڭ نېمە كېرىكى، جۇڭگولۇقلارنىڭ ئاغزى دۈشمىنىنى يەۋىتەلەيدىغان بولغاندىكىن. يېيېىشنى تەرك ئەتسە جۇڭگولۇق بولماي قالىدۇ،دە! Dohe(\C@  
baGI(Dk  
OZ9j3Q;a$  
vtjG&0GSK  
h0}-1kVT^  
;yrcH+I$_  
Yb/^Qk59  
r${a S@F  
خەنزۇچە مەنبە:جۇڭخۇا مۇنبىرى H-lRgJdc  
=2'^ : 4Z  
oaE3Aa  
),|bP`V  
9!h+LGs(,  
بۇ تېمىنى مەنبەنى ئەسكەرتكەن ھالدا ھەرقانداق تورغا كۇچۇرۇشكە بولىدۇ. y0^FTSQ|  
Dr60 9(zg^  
مەنبە:كائىنات مۇنبىرى l71\II  
;2}Gqh)Yr  
~XRr }z_Lq  
http://www.kayinat.com/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=7334&page=1&extra=#pid22382 ;RI,zQ  
B~IOM  
>v{m^|QqB  
V RL6F2 >6  
.B@;ch,  
中华论坛:中国已丧失了科研能力  2r[,w]  
~(c<ioIf  
#q-t!C%E  
QwiC2}/  
发表于:2011-07-25 14:19:57 7YsFe6D"  
9AS,-5;XQ  
U\51j  
WC` 
3B>!9:w~f  
O9! 
中国科学界在基础科学前沿已没有探索精神和行为,而是对欧美科学的崇拜与追随,因为现在中国科学已经没有了科学思想和灵魂,是西方科学的附体。中国科学界把封建王朝愚弄百姓的那套行为带进科学:官科真正的科学;民科伪科学。因为,官与民永远是对立的;所以,真科学与伪科学永远是对立的。所谓的官科想告诉人们:政府部门掌握着科学,真理在官府部门手里;民众无能力做科学研究,民众手里无真理;民众连动物都不如,如此混蛋的强盗逻辑是中国科学的最大祸害。这是中国科学的特色,是中国科学腐败的衍生意识和思想。在中国,这些成天叫喊官科和民科的人,他们往往不知道科学是什么?科学是如何运作的?科学的发展与进步靠的是什么?这些人不知道:科学是中国近代以来一直需要解决的问题,但又是一直被误解的问题。有的人并不真正了解科学。他们知道科学研究成果的价值,却不知道科学本身的价值;他们有数学、物理学、化学等学科的概念,却没有科学的概念。其实,科学更是一种精神。——《人民日报》。中国科研人员有几个真正踏踏实实搞科学研究的人,他们的时间都用在拉关系,走门路,为了科研经费忙绿着。跑来经费也要上贡20%到50%,接下来考虑的是如何把经费花掉或者消费掉。科研项目得奖,科研项目人员只能在一等奖第20名以后排名,前20名被几层的经费审批者分摊了。项目越大,分摊奖项的人越多,包括领导,上级主管部门和协作单位,项目人排名越往后。如此的中国科学研究活动和科学运作,有谁还能塌下心来做科研,真是干了也白干,还不如写几篇论文对自己有提升。我在这里讲的科研不是技术研发。科研是容许失败的,技术研发一般是不容许失败的,技术研发是要出产品的。中国科学已不是腐败问题了,而是不作为的问题了。中国已丧失科研能力了,一些科研成果主要是借助国外的卫星,大型探测设备的国际合作项目获得的,充其量也是为外国人做嫁衣 7pkc*@t  
~?nPp$^  
&7}-Xvc  
az7L0 pp  
    在中国,科学又被打上阶级的烙印,把做科学的行为分为:民科与官科。在中国科学的舞台上,只许官科放火,不许民科点灯。科学工作者不作为,又不许他人作为。科学工作者牢牢地把握着科学的话语权,对来自大众的科学行为,他们挥舞民科和伪科学的大棒进行打击,科学工作者绝不容许别人损害他们的利益。科学就是发现大自然秘密的学问。这是对科学最朴素,最原始,也是最真实的理解和认识。然而,随着人们受教育的程度的提高,人们对科学的理解和认识真是五花八门,混乱不堪,特别是科教界更是如此。是他们往往不知道科学和伪科学的区别。在他们不作为的行为下,他们搞不清楚:到如今科学都是从现象(实验与观测)和数理逻辑总结出来的理论组成的,各理论各学科之间相互对立矛盾重重;科学还没有总结出支持所有运动的本质规律。因此,所有理论组成的现代科学,不是对客观规律的近似,就是对客观规律的歪曲;不是经验科学和实验科学,就是数理逻辑科学,或者就是主观意识的产物,都是伪科学(一部分是相对真理,一部分是假真理)。还没有达到绝对真理;还没有上升到原理理论的科学高度。所以,任何科学理论都不能,也不容许作为检验新理论的标准;更不能拿大师的思想和意识作标准。科学的最终目的是绝对真理,就是将科学理论全部统一到绝对真理中,这也是科学的顶峰,也是科学的终结。那些打着科学的旗号,进行诈骗行为的,所谓的伪科学不在科学批判的讨论中。美著名天文学家Carl.Edward.Sagan说:“科学取得成功的原因之一是科学具有改正错误的内在机制。有些人可能认为这是对科学过于夸张的描述,但是,我认为,我们在进行科学研究时,时刻在进行自我批判,时刻将我们的思想与外部世界的思想进行比较。当我们自我放纵和放弃自我批判时,当我们将希望和事实混为一谈时,我们就滑入了假科学和迷信的泥沼”。“除纯数学,没有任何东西能够被认为是确定的,何况有很多东西毫无疑问是错误的”。更何况科学是理想化抽象的产物!甚至有的科学理论连合理的抽象都抛弃,直接用假设的概念 7 pp[kv;!G  
N9_9{M{  
5q@o,d  
H2[ S]`?  
    科研经费再高也不可能进入科研大国的行列,因为科研经费可以不用在科学研究,而用在投资和消费方面,中国的科研经费其实早已成为科研人员和管理者的福利待遇。我们应把国家的基础科研和国家的技术攻关项目,企业的技术研发,专利技术,某些企业的基础研发,以及个人和个体的技术成果区分开。往往人们把这些混为一谈,科研能力指的是基础科学研究能力,不是技术研发和创新技术,这些都是基础科学理论的实际应用。不管我们的基础科研人员是200万,还是110万;也不管我们大学生数量和大学以上学历人员世界第一,如果没有一个人全心地投入科学研究,中国怎么会有科研能力?论文数量和专利数量并不能代表中国的科研能力。因为现在中国基础科学研究的论文都是形式化的,数学形式的论文,所有的论文都是主观形式化意识化的产物。科学论文已不是对客观世界的说明和论述,已是数学发现,数学演绎的论文。科学已发展成用数学发现世界,创造世界的学问了。专利技术并不能表示任何中国基础发现和创新的能力,也不能表明有自己的自主的科学理论和体系。每天浩如烟海的科学论文有一项是中国人的科学发现吗?有一项是中国人原创理论吗和理论创新吗?在哪个科学领域形成中国人的科学理论体系和学派了吗?老一辈数学家创立的中国数论学派,今天也只是形式,吃老本。中国有3200万科研人员,直接接受科研任务和经费的多于200万人,剩下的是企业科研队伍,这里还没有算上不在职的业余科研人员。这么一个庞大的科研队伍的科研能力和成果却排在世界中下游,排在所有发达国家之后,跟中国男足的世界排位差不多。加拿大的人口不足3200万,科研能力和成果排在世界前6位和7位。我不知道加拿大有多少在职科研人员,不会多于100万吧。中国科研不是真正的科研队伍,它是经济活动队伍。1每个人花在科研的时间和精力是非常少的,2出成果是一个长期积累的过程,短期产生不了经济效益。3不是中国大学培养不出大科学家,而是没有人去追求它。一个跨国公司的科研能力就敢和我们整个的科研队伍叫板,一个小小的韩国到现在还把我们“中国”当成落后的代名词。把中国制造都看成是垃圾产品。现在中国的科研人员和科研能力比20世纪50年代少了很多,弱了很多。3200万科研人员几乎没有几个是全心的投入科研工作,可以用空白来形容中国的科研工作,没有人搞科研当然就没有科研能力和科研成果了。一个三星公司在中国牛的了不得:“我一个公司的自主技术你一个国家都比不了”。在天津的三星公司给中国工人的工资很低,而劳动强度和劳动时间是最长的,并无视当地政府和法律。人家有技术和研发能力,你中国离不开我。现在人都争公务员,争官位,把精力和时间全放在人际关系和经济活动上。科研经费绝大部分也用于消费和进贡。科研人员吃经费的现象是普遍的,不吃经费会让人感到不可思议。一个科研项目没了经费怎样向项目交代呢?编造假数据,假材料,假工时,假机器设备,假厂房和假地点。甚至一开始,科研人员就申请报批假的科研项目。为了加大科研经费申请和报批,除编造一些假的报表外,还要向批准部门和人员进贡一定比列的经费回扣,有时会达到50%。这就是科学界和科研界最主要的活动和工作。这样的科研队伍能出成果才是怪事,不出成果才是正常。一些所谓的大家,专家,学部委员,学术带头人几乎是80年代捞文凭的那一帮人。这些人你说他们没有文化,但是他们有很高的文凭,你说他们有文化,而他们又什么都不懂,什么都不会做。我们党的作风就不正,中央党校4个月就可以给这些人(一天课也不用上)大专文凭,一年本科文凭。一些大学只要交一两万块钱就可以给研究生,博士文凭和学位。也不怪外国宁可承认中国的高自考和成人职大也不承认正牌大学。现在的中国大学几乎成了职业训练场,大学毕业生什么也不会做,什么也不能做,没有学到科学文化,更没有学会做学问。90年后分配到我们单位的大学生,工作5,6年都还要师傅带,自己不能单独工作。一个天大建筑结构专业毕业的,师傅带了快5年了,该独立工作了。独立出图就出现差错和事故,使得施工单位无法照图施工。他们不但专业拿不起来,往往还会出现常识性错误。我们的大学怎么了,我们的社会怎么了?现在不是呼唤科学大师出现的时候,而是要呼唤思想大师,思想家出现的时候,让他们来拯救我们的大学,我们的科研队伍。一个顶得上日本人口数的中国大学学历以上的群体,一个超过加拿大人口数的中国科研队伍,这么多庞大的高学历人群,这么庞大的科研力量,却没有一项科学发现,没有一个原创科学理论和学说。中国不是没有科学研究科学发现能力,也有先进的仪器设备,而是没有人去做科研工作。因为,科学新发现是一个长期探索,实验,测试,观察的积累。不是拿来几个物理概念通过数学方程和数学理论的扩展就能得到的。中国科研人员是耐不住长期科学探索的积累工作,他们急功近利,用数学就可以快速得到“新科学发现”,就可以短时间内爬到专家权威位置,名誉地位待遇三丰收。他们是专门玩理论的专家,他们的“科学发现”是从理论中来,到理论中去,再回到理论中。他们从主观意识中探索真理,从数学中发现真理。论文和专著是他们的身份的标志,是通往权利和地位的桥梁。从日本等国家诺贝尔奖的科学研究项目来看,每个项目都是在30年以上的科研工作积累,是两到三代人科研工作传承的结果。中国和韩国都是急功近利的国家,没有一项科研能在30年以上的,也就没有科学发现和自己成功科学理论。在经济利益下,技术创新和研发能力较高,特别是企业技术研发能力。技术创新,技术研发和专利技术是能带来企业和个人的经济利益,这些都是能在短时间内见效的。而科学基础研究成果往往需要很长时间,也许一个人的一生也不会见到任何成果,他需要几代人的科学接力传承,是一个艰苦劳动和长期不停探索的结果。在全民经商,全民下海,在全社会都向钱看的形式下,中国科学界已没有人能抵得住钱的诱惑,没有人耐得住长期的寂寞和长期的没有经济回报,都纷纷投入急功近利的项目和行业 SkVW8n*s  
  /zM  
,,lrF.  
 E*i 

 
    在中国,科学界抵制一切对现有科学体系的批判,有些专家甚至把抵制创新和批判的行为扩展到各种舆论渠道,以媒体和互联网最多。这些无所事事,不作为的专家往往拿出“你读不懂量子力学,读不懂广义相对论,数学基础差的论点”反驳批判的言论。国家(国民)拿出大量的资金发展科教事业,30多年了,教育没有搞上去,我们的大学生只是换了一个环境读书,大学生的水平急剧下滑,与文革时期的工农兵大学生都差很大。现在中国每年培养几百万大学生,30年累计培养的大学生数相当于一个大国的人口数。这么多大学生也就是比中学生多读了几本书,思想,精神,世界观,价值观,身体,劳动,技术,理论,创造力,社会责任,国家意识,民族意识,民族文化,艺术所有的方面与中学生没有多大的改变。甚至心理更狭隘,更自私,更暴力,更懒惰,更好高骛远。教育培养的是劳动者,不是精神贵族。教育培养的是爱国者,不是汉奸和叛徒。有资料显示:我国所有的原创技术(不多)研发都是吃70年代以前科学原创的老本,甚至吃工农兵大学生那一代人的老本。教育完了,而教育工作者几乎都进入中产阶级。30多年了,科学发展是零,甚至是倒退。进入21世纪,中国科学工作者已经是不作为的科学研究模式工作。经费每年增加,设备经常翻新,国家实验室一年比一年多,院士,博士,教授一年比一年多,国际著名刊物发表的论文一年比一年多,国际合作的项目一年比一年多,留过洋的博士一年比一年多,而塌下心来做科学研究的人一年比一年少,现在几乎绝迹了。科学被践踏,科学工作者却早已成为中产以上阶级,管理者早已成为名副其实的富翁。30年的教育和科研,30年的泪流满面,30年的国民心痛,30年的民族悲哀。中国的教育思想抽去了教育和科学的脊梁,抽去了民族的脊梁。只听赞歌,怕听悲歌。什么希望小学了,什么资助山区学生了。这些都是政府的责任,怎么能让大众承担?接受义务教育是每个国民的权利,实施义务教育是政府的责任,这是法律规定的。为什么没有媒体批评政府的失职?为什么没有人要求政府承担责任?政府是国民的领头羊,政府在圈地圈钱,全国各行各业也都在追随,教育界和科学界更是紧紧追随。公共事业单位,教育,科学事业单位,电视,广播,报纸,学术刊物都成了敛钱的工具。国家在钱的旗帜下,在吃的歌声中前进,吃出个大中华,吃出个大帝国。吃的海空山空,再去吃欧洲和美国,把一切发达国家全吃败。中国人有如此尖端的武器和本领,还要科学干什么,还有航空母舰干什么,中国人一张嘴就把敌人吃回去了,不吃不是中国人 ut fD$8UI  
>ouHR*  
L1 O\PEeT  
http://club.china.com/data/thread/1011/2728/88/88/9_1.html q!t_qX7u  
m?`U;R[  
目录:中国已丧失了科研能力 ^~E?7{BL  
aq@/sMn  
天津滨海新区李新民 3){ /u$iH.  
.BuXg<`  
天津膜天膜科技有限公司李新民简介 .v?Ir)  
     87.b7 b.  
?j6?K R@#  
                        李新民的网站 sN]O]qYXJ  
     C]^ Ep  
dQ:,pe7A  
Y,]Lk<Hm3  
李新民的个人简介 $yU 5WEX  
Y" =8wNbr  
B}[CU='P*  
ILr=< j  
                            单位:国际科学前沿联盟 pPa]@ z~O  
             + yI$4MY  
职务:首席科学家 U4 *u|A  
             gcn X^[`S  
简介:60年出生,住址和工作在天津大港油田,单位:油田设计院。职称:高级工程师   SY|K9 $M^  
oeg Bk  
L ~'98C  
eP" B3Jw  
\d JhDR  


uzqak 2014-06-20 18:04
ياخشى بىر يازما بىلەن ئۇچۇراشتۇرغىنىڭىزغا رەخمەت! مائارىپنىڭ مەغلۇبىيىتى ئۆز نۆۋىتىدە ھەممە نەرسىنىڭ مەغلۇبىيىتى.  چەتئەلنىڭ پەن -تېخنىكا تەرەقىياتىغا دائىر ئىلمىي فانتازىيەلىك فىلىملىرىنى  كۆرسەم  بەكلا ھەيران قالىمەن. .. لېكىن چىن كۆڭلىدىن ئېتىراپ قىلىنمىغان سەۋەنلىكتىن قۇتۇلۇش تەس،  بىز يەنىلا «ئاكۇيۇچە' روھتا جەزبىدار ياشايمىز، ھەتتا ئۆزىمىز قاتنىشالمىغان پۇتبول مۇسابىقىلىرىنى ۋايىغا يەتكۈزۈپ تەھلىل قىلىپ «ئۇستازلىق»ئورنىغا چىقىۋالىمىز...

ئۇيغۇن 2014-06-20 23:44
ياخشى تېمىكەن دەپ كائىنات تورىغا يوللاپ قۇياي دەپ قارىسام ئەسلى كايىنات تورىدىن چىققانكەن ئەمەسمۇ؟!

كۈسەنىم 2014-06-23 01:45
بەك ياخشى تېما ئىكەن ، ئۆزگىچە پىكىر ، ئۆتكۈر سۆزلەر ئادەمنى ئويلاندۇرماي قالمايدۇ ....

tawpek 2014-07-06 14:15
ھەقىقەتەن شىلەيلىدەك بىر تىۋىپكەن، دۆلىتىم،ىزنىڭ تومىرىنى تۇتۇپ تولىمۇ جايىدا دىئاگنۇز قويۇپتۇ. q{f\_2[  
<4vCx  
لىكىن بەزىبىر بىمارلار بار كۆنگەن نەرسىدىن كىچەلمىسە ياجتۇرمىغان دورىنى يىگۈچە ساقايماي ئۆلۆپ كىتىشكە رازى.


查看完整版本: [-- جۇڭگۇ پەن تەتقىقات ئىقتىدارىنى يوقاتتى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled