查看完整版本: [-- قۇرۇق گەپ --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> قۇرۇق گەپ [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

uzqak 2014-06-18 19:09

قۇرۇق گەپ

يىقىندىن بويان« قانۇنيەتتىن ئايرىلغان ھەرقانداق نەرسە سەپسەتە »دېگەن سۆزگە يەنى بىر قېتىم ئىشەندىم. ياراتقۇچۇم بۇ بىر يىلدا ماڭا شۇنداق ياخشى پۇرسەتلەرنى بېرىپتۇ .  قوش تىلدا تەربىيلىنىشتىن باشقا ،شېركەت باشقۇرۇش ھەققىدىكى لېكسىيەدىن 10 نەچچە سائەت، ئوزۇقشۇناسلىققا دائىر لېكسىيەدىن 10 نەچچە سائەت ، بالىلار تەربىيەسىگە دائىر لېكسىيەدىن 10 نەچچە سائەتلىك  لېكسىيەنى ھەقسىز ئاڭلاش پۇرسىتىدىن بەھرىمان بوپتىمەن.  بۇ لېكسىيەلەرنىڭ ماڭا ئاتا قىلغانلىرى خېلى كۆپ ..ھەممىدىن مۇھىمى كۆچمە نوپۇستىكى بالىلارغا پاراكتىكا قىلدىم .ئۇلارنىڭ تۇرمۇشىدىن ئازابلاندىم، مۇھىتى جاپالىق بولسىمۇ تىرىشۋاتقانلىرىدىن سۆيۈندۈم. مەكتەپتىكى قىلىپ ئىچىدىن چىقىپ ئۆزۈم ھەققىدە ئويلاندىم.   يەنى تېخى شەنبە ،يەكشەنبە نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلار بىلەن ئۇچىرىشىپ ئۇلارنىڭ تىل - ئەدەبىيات دەرسىگە يېتەكچىلىك قىلدىم. ئۇلار خەنزۇچىدىن ئۇيغۇرچىغا يۆتكەلگەن بالىلار بولغاچقا ،مەن ئىزچىل ئوقۇتۇپ كېلىۋاتقان ناھىيەمىزدىكى بالىلار بىلەن بولغان پەرقىنى چۈشىنىپتىمەن. بۇ بالىلار ماڭا نۇرغۇن پۇرسەت يارىتىپتۇ. ئۇلارغا ياخشى يېتەكچىلىك قىلىش ئۈچۈن  ماتېرىيال كۆرۈپتىمەن.  « ئىدىيەدىن ئايرىلغان ھەركەتنىڭ قىممىتى ۋە ھەركەتتىن ئايرىلغان ئىدىيەنىڭ قىممىتى بولمايدۇ»  دېگەن جۈملىنىڭ مەنىسى ئۈستىدە قايتا ئويلىنىپتىمەن. گەپنىڭ قىسقىسى ماڭا ئۆگىنىش پۇرسىتى بەرگەن پارتىيەگە رەخمەت! c[0oh.   
نەق گەپكە كەلسەم قانۇنيەت دېگەن نىمە؟ قارا تىل بىلەن ئۇنى «ماس كېلىش» دىسەم خاتالاشمايدىكەنمەن. «ماس كەلمىگەن »نەرسىنىڭ ھەممىسى قۇرۇق گەپ، ئۇنى كىتابى تىل بىلەن «سەپسەتە» دەمدۇق؟ "]t>ZT:OJ  
كۆچمە نوپۇستىكى بالىلارغا قانداق تەربىيە ماس كېلىدۇ؟ كونا گەپ «تەكشۈرۈپ تەتقىق قېلىڭ» نېمىنى دەمسىز؟ بالا نەدىن كەلگەن؟ قانداق مەكتەپلەردە ئوقۇغان؟ ئاتا- ئانىسى، نەچچە قېتىم ئۆي كۆچكەن؟(ئاتا- ئانىلار بىلەن بالىلارنڭ ىسۇئالى ئوخشاش ئەمەس) sIm#_+Y  
بۇ سۇئاللار بەك ئاددى بولسىمۇ ئەستايىدىل تەكشۈرسىڭىز ،كۆچمە نوپۇستىكى بالىلارنىڭ مىجەزىنىڭ تۇراقسىز،ئۆزىنى كەمسىتىشنىڭ ئېغىرلىقىنى بىلەلەيسىز! ئۇلارنىڭ بەزىلىرى ئۆزىنى ئادەمدەكمۇ ھېس قىلمايدۇ. ئەگەر ئوقۇتقۇچى داۋاملىق كۆچمە نوپۇسلىقىنى ئەسكەرتىپ تۇرسا ،كۆچمە نوپۇس بولۇش بىرخىل خورلۇقتەك، بىچارىچىلىكتەك ھالەت ئۇلارنىڭ كاللىسىغا سسېڭىپ كېتىدۇ.  ئۇنداق بالىنى  قۇتقۇزماق بەكلا تەسكەن! aQcN&UA@  
خەنزۇچىدىن ئۇيغۇرچىغا يۆتكەلگەن بالىلار .ئۇ نېمە ئۈچۈن خەنزۇچىدا ئوقىغان؟ نېمە ئۈچۈن ئۇيغۇرچىغا يۆتكەلدى؟ بۇ سۇئالمۇ بەك ئاددى لېكىن ئەستايىدىل تەكشۈرۈپ- تەقىق قىلسىڭىز خەنزۇچىدە ئوقۇشنىڭ ئاتا- ئانىسىنىڭ تاللىشى، ئۇيغۇرچىدە ئوقۇشنىڭ خارەكتىرىنى ئۆزگەرتىشنىڭ ئېھتىياجى ئىكەنلىكىنى چۈشىنىسىز .بۇ خىل  تەكشۈرۈشنى سۇئالنى ئۆگەرتىپ ھەر ھەپتىدە بىر قېتىم چوڭقۇرلاشتۇرۇپ ماڭسىڭىز نەتىجىسىدىن ھەيران بولىسىز. باشتا يالغان ئېيتقان بالىلار ياكى ئاتا -ئانىلارنىڭ كەينىگە بېرىپ تەدىرىجى راست سۆزلەيدىغانلىقىنى كۆرىسىز.راست سۆزلىتەلسىڭىز بالىنىڭ ئىلگىرلەش يولى ئېچىلىدۇ دېگەن گەپ ... el'j&I  
مائارىپ ئىسلاھاتىداۋامىدا نۇرغۇن« ئوقۇتۇش رېتسىپى  » مەيدانغا كەلدى .«ئوقۇتۇش رېتسىپى » دېگەن نېمە؟ يەنىلا «ماس كېلىش» سۆزلىنىۋاتقان نۇرغۇن نەزىرىيىلەردىن ماس كېلىش خارەكتىرىگە ئىگە نەرسىنى تاللاپ سۈزىۋېلىش كەينىدىن ماس كېلىدىغان «قىلىپ » نى يارىتىش ئاندىن ئوقۇتۇشتا «رېتسىپلىق» رولىنى ئۆتەيدۇ. بولمىسا نۇرغۇن ئۆگىنىشلەر يەنىلا قۇرۇق گەپ... بىز تىلغا ئېلىۋاتقان ئوقۇتۇش ئەندىزىلىرى بەك كۆپ لېكىن «ماس كەلمىسە» ھەممىسى قۇرۇق گەپ! 67J*&5? |  
JJl7JwSTW  

تىلداش 2014-06-18 19:25
مۇلاھىزىڭىز قايىللىق خارەكتىرىگە تويۇندۇرىدىغان نۇقتىنى مەركەز قىپتۇ. ھېس قىلىشىمچە، نۇرغۇن پىكرلەرنى قىسقارتىۋەتكەندەك قىلىسىز... kV 1vb  
مەيلى قانداق بولۇشىدىن قەتئىينەزەر ‹‹قۇرۇق گەپ›› تېمىسىنى باشلاپ بېرىپ بۇ دائىرىدە داۋاملىق پىكر ئالماشتۇرۇشقا تۈرتكە بولغىنىڭىزغا تەشەككۈردىمىز. {{E jMBg{  
بۇ تېمىدا يەنىمۇ چوڭقۇرلاپ ئىنكاسلاشقا ۋاقىت جەھەتتىن ئىمكانىيەت يارىتارمىز...

مىېھرىما 2014-06-22 10:19
سىزە رەھمەت . ئېسىل تىمىىڭىزدىن يۈرەك سۆيۈندى

ئەكبەرنىياز 2014-06-22 10:48
سىزنىڭ ھەر بىر يازمىڭىزدا ئاجايىپ ھېكمەتلەر بار ، داۋاملىق ئەسرارلىشىپ تۇرارمىز مۇنبەردە !!!

tawpek 2014-07-05 19:50
نەچچە كۈندىن بىرى بىسىملارغا دۇچ كىلىپ كەيپىياتىم ياخشى ئەمەس ئىدى. >{j,+$%kp  
fl} rz  
قۇرۇق گەپ،   قۇرۇق گەپكە نىمىانچە ئىھتىياتجان بوپ كەتكەندىمەن. *]{9K  
F,' ^se4&  
قانۇنىيەتتىن ئايرىلسا قۇرۇق گەپ 2x)0?N[$O  
q`/amI0  
مەندەك بىر 10 يىللىق ئەدەبىياتچىنى بىلىم ئاشۇرۇشنى مەخسەت قىلىپ كۆزدىن يوقاتماق قۇرۇق گەپ uS! 35{.>  
'_q: vj X  
چۈنكى بۇ ھىچقاندەك قانۇنييەتىنى ئاساس قىلمىغان. J{nyo1A  
h]J&A  
10 يىللىق ئەدەبىياتچىنى ئىككى يىلدا ئۈرۈمچىگە ئاپىرىپ سىياسەتتە تەربىيلەش قۇرۇق گەپ، تەربىيلەنمىگەنلەر تۇرۇپ تەربىيلەشتىن كەلەىلى 4 ئاي بولمىغانلارنى ئۆز كەسپىگە ماس كەلمەيدىغان بىر كەسىپكە زورلاش قۇرۇق گەپ 5]4 
$\YLmG  
پارتىينىڭ تەربىيلەشتىن ئىبارەت بىر ياخشى سىياسىتى نىمىشقا مۇدىرلارنىڭ ئالدىغا كەلگەندە بىر قامچىغا ئايلىنىپ قالىدىغاندۇ؟ iF#}t(CrH  
T+AlcOP  
تەشەككۇر سىزگە ، ماقالىڭىزنى ئۆزۆمگە تەدبىقلاپ قۇرۇق گەپ ئۈچۈن بىھۇۇدە كاللا قاتۇرۇپ يۈرگىنىمنى ھىس قىلىۋالدىم. Sb:zN'U  
b'Fx),  

ھاتەھاتەم 2014-07-15 22:39
خەنزۇچىدە ئوقۇشنىڭ ئاتا- ئانىسىنىڭ تاللىشى، ئۇيغۇرچىدە ئوقۇشنىڭ خارەكتىرىنى ئۆزگەرتىشنىڭ ئېھتىياجى ئىكەنلىكىنى چۈشىنىسىز .توغرا تەھلىل قىپسىز.ناھايتى جايىدا ئېيتىلغان سۆز.مېنىڭ سىنپىمدىمۇ خەنزۇچىدىن قوش تىلغا يوتكەلگەن بىر ئوقۇغۇچۇم بار.ئازىر تېكىسىتلەرنى ئوقۇيالايدۇ.ئاددى جۈملىلەرنى تۈزەلەيدۇ. داۋاملىق ماختاپ تۇرۇمەن.شۇڭا سۇئاللارغا تارتىنماي جاۋاپ بېرەلەيدۇ. بۇ ئوقۇغۇچى ئاتا ئانىسىنىڭ تاللىشى بىلەن خەنزۇچىدا ئوقۇپ،تولۇق ئوتتۇرىغا ئورلەپ ئوقۇيالماي(نومرى توشماي) بىزنىڭ سىنىپقا كىرىپ ئوقۇغان. خەنزۇچىدا 8يىل ئوقۇغان ئوقۇغۇچى خەنزۇ تىلى ئىمتىھانىدىن ئوتەلمەيدۇ.


查看完整版本: [-- قۇرۇق گەپ --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled