ئۇيغۇر |
2014-06-02 18:37 |
ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەر(دەرس تەييارلىقى)
ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەر ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم نىشانى :ئوقۇغۇچىلارغا ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەر دىن سۈپەتلەش ، سېلىشتۇرۇش توغرىسىدا بىلىم بىرىش . ئۇنىڭ يېزىقچىلىقتىكى رولىنى تۇنۇتۇش . ئىقتىدار نىشانى : ئوقۇغۇچىلار ماقالە- ئەسەرلەردە ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەردىن بىمالال پايدىلنالايدىغان ۋە تاپالايدىغان بۇلۇش . ھېسيات ۋە ئەخلاقى تەربىيە نىشانى : كىشىلىك ئالاقە جەريانىدا ، سۆزنى جايىدا ، مېغىزلىق قىلىش ئۈچۈن ئستىلىستىكىلىق ۋاستىدىن پايدىلنىشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش . ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇلى يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : بىز ئالدىنقى ماۋسۇمدا قايسى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنى ئۈگنىپ ئۆتكەن ؟ قايسىڭلار مىسال ئېلىپ باقىسىلەر ؟ دىگەن سۇئالنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوخشىتىش ،جانلاندۇرۇش توغرىسىدىكى بىلىملەرنى ئەستە تۇتۇش ئىقتىدارىنى سىناپ كۈرۈش ئاساسىدا يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىمەن . 2-قەدەمدە ، ساۋاقداشلارنىڭ پەرىق ئىتىشگە ئاسان بولسۇن ئۈچۈن ، ئىپادىلەش ئۇسۇلى بىلەن ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىە توغرىسىدىكى ئۇقۇم قايتا بىر قېتىم تەكرارلاپ ئۆتىمەن . ئىستىلىستىكىلىق ۋاستە – ماقالە ئەسەر تىلنىڭ ئىپادىلەش ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇش ئۈچۈن خىزمەت قىلىدىغان ، پىكىرنى ئىنىقلىققا ، جانلىقلققا ، ئىدىيۋىلىككە ، قىزىقارلىقلققا، جەلىپكارلقققا ئىگە قىلىدىغان ۋاستە ، ئىپادىلەش ئۇسۇلى – ئوبرازلىق تىل سەنئىتى ئارقىلىق بەدئى ئوبرازلارنى تەسۋىرلەش ئۇسۇلنى كۆرسىتىدۇ . (ئۇ بايان ، تەسۋىر، مۇھاكىمە ، لىرىكا ،چۈشەندۈرۈش ) قاتارلىقلارنى كۆرسىتىدۇ . 3-قەدەمدە، ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەردىن سۈپەتلەش ، سېلىشتۇرۇش توغرىسىدا چۈشەنچە بىرىمەن . سۈپەتلەش – ئادەم ۋە نەرسىلەرنى ، ۋەقە، ھادىسلەرنى تەسۋىرلەشتە ئۇلارنىڭ مۇھىم بەلگىللىرنى ، تۈرلۈك خۇسۇسىيەت ، سۈپەتلىرنى ، ھالىتىنى روشەن سۈرەتلەپ بىرىشكە ياردەم بىرىدىغان ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنى كۆرسىتىدۇ . مىسال : ئۇ بېشىنى تۇتقىنىچە ئېغىر خىيالغا كەتتى . (2) ئۇ مۇلايىم سۆزلۈك بالا بولدى . (3) ئېغىر ئەلياتقۇ ۋاقتى ، تۇيۇقسىز ئەنسىز يىغا ئاۋازى ئاڭلاندى سېلىشتۇرۇش- بىر نەرسنىڭ ئوخشاش بولمىغان ئىككى تەرىپىنى ياكى بىر – بىرىگە قارمۇ – قارشى بولغان ئىككى خىل نەرسە ياكى چۈشەنچىسنى بىر بىرىگە سېلىشتۇرۇپ ، ئوي- پىكىرنى ئىنىق ، گەۋدىلىك ئىپادىلەشتە قوللىنىلدىغان ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنى كۆرسىتىدۇ . مەسىلەن : بىلىكى چوڭ بىرنى يىڭەر ، بىلىمى چوڭ مىڭنى يىڭەر . ياخشى تېپىپ سۆزلەيدۇ ، يامان كۈپۈپ . 4-قەدەمدە، ئوقۇغۇچىلار مەشىق دەپتىرىگە ھەربىر ۋاستىگە ئۈچتىن ئەمەلى مىسال ئالىدۇ . تاپشۇرۇق ۋە لايىھە سۈپەتلەش بىلەن سېلىشتۇرۇشنى تۆت جۈملىدە كۆرسىتىڭ . مەقسەت : ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى جايىدا قوللىنىش ئىقتىدارىنى ئاشۇرۇش . تەلەپ : پىكىر ماسلاشقان ، ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەردىن ئۈنۈملۈك پايدىلانغان بولسۇن . باھالاش ئۇسۇلى : تاپشۇرۇق دەپتەر يىغۋېلنىپ ، نۇمۇر قۇيۇپ باھالاش ئېلىپ بېرلىدۇ . |
|