查看完整版本: [-- زەڭگەر پادىشاھلىق --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> تولوقسىز تىل-ئەدەبىيات دەرىس دىتاللىرى -> زەڭگەر پادىشاھلىق [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئارزۇيۇم 2014-05-27 13:13

زەڭگەر پادىشاھلىق

دەرىس تەييارلىغۇچى        دەرىس تەييارلىغان ۋاقىت    - يىلى - ئاينىڭ - كۈنى r0/o{Y|l6  
دەرىس ئۈتىدىغان سىنىپ    7- يىللىق       سائەتلىك دەرىس لايھەسى Zia<$kAO  
دەرىس تىمىسى     زەڭگەر پادىشاھلىق @w{"6xc%a  
ئاپتۇرى    تورگېنېف    ژانىرى    لىرىك نەسىر  j2%?-(U  
ئوقۇتۇش نىشانى    بىلىم  نىشانى    ئاپتۇرنىڭ زەڭگەر پادىشاھلىقنى تەسۋىرلىگەندىكى ھىسىياتىنى بىلىۋېلىش. UhVJ !NrT  
يىڭى سۆزلەرنىڭ ۋە بىر قىسىم جۈمىللەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنۋېلىش. J'#R9NO<  
    ئىقتىدار نىشانى    ئەسەردىكى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنىڭ قوللىنىشىنى بىلىۋېلىش ۋە ئۇنى ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش. mdy+ >e <  
ئەسەرنىڭ يېزىلىش ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللىۋېلىش. SvN2}]Kh  
    ھىسىيات نىشانى    گۈزەل مەنزىرىلەردىن ھۇزۇرلىنىش تۇيغۇسىنى يىتىلدۈرۈپ، ئانا يۇرتىنى سۈيۈش ھىسىياتىنى كۈچەيىتىش. .Mu]uQUF  
مۇھىم نوقتا    ئاپتۇرنىڭ زەڭگەر پادىشاھلىقنى تەسۋىرلىگەندىكى ھىسىياتىنى بىلىۋېلىش. S1G3xY$0  
قىيىن نوقتا    ئەسەرنىڭ يېزىلىش ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللىۋېلىش. tX7TP(  
ئوقۇتۇش قۇراللىرى    دەرسىلىك كىتاب، دوسكا، ئوقۇتۇشتا پايدىلىنىش قوللانمىسى iyr'9BA  
تەييارلىق سىناق ۋە دەرىسىكە باشلاپ كىرىش    ئادەم رىئال تۇرمۇشتا ياشايدۇ، لېكىن رىئال تۇرمۇشتا ياشاش جەريانىدا ئەركىنلىككە تەشنا بۇلىدۇ، گۈزەل، باياشات تۇرمۇشقا ئىنتىلىدۇ، بۇلارنىڭ ھەممىسى كىشىلەردە بۇلۇشقا تىگىشلىك نۇرمال ئاڭ. 0|D l/ 1  
سىزدىمۇ شۇنداق گۈزەل كىلەچەككە ئىنتىلىش تۇيغۇسى بۇلىشى مۇمكىن، سىزدىمۇ ئۆزىڭىزنىڭ گۈزەل كىلەچىگىنى ئويلاپ خام خىيال قىلغان، چۈش كۈرگەن چاغلار بولغانمۇ؟ قېنى باشقىلارغا سۆزلەپ بىرەلەمسىز؟ ?Y | *EH   
بىر نەچچە ئوقۇغۇچى ئۆزلىرىنىڭ خىيالى ياكى چۈشىنى سۆزلەپ بىرىدۇ. DX#_0-o  
بىز بۇ سائەتلىك دەرىسىمىزدە رۇسىيەنىڭ مەشھۇر يازغۇچىسى تورگېنېفنىڭ بىر قېتىملىق «چۈشى« تەسۋىرلەنگەن ئەسىرى بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى. 7$j O3J  
ئوقۇتۇش جەريانى    ئالدى بىلەن ئاپتۇر تۇنۇشتۇرلىدۇ. Dh~Z 8!*  
تورگېنېف ــــــ (1818 ـــ 1883)رۇسىيەنىڭ مەشھۇر يازغۇچىسى، ئۇنىڭ ۋەكىللىك ئەسەرلىرىدىن «ئاتا ۋە بالا»، «ئوۋچى خاتىرىسى»، «ھارپا» قاتارلىقلار بار. rtY4 B~_  
تىكىسىت ئوقۇلىدۇ، ئوقۇغۇچىلار تىكىستنى ئوقۇشتىكى ئالاھىدىلىكنى ئىگەللىۋېلىش بىلەن بىرىگە چۈشىنىكسىز سۆز- جۈمىللەرنىڭ ۋە ئۆزىگە تەسىر قىلغان سۆز- جۈمىللەرنىڭ ئاستىغا سىزىپ چىقىدۇ. QB|D_?]  
چۈشىنىكسىز سۆزلەر يېزىلىپ ئوقۇغۇچىلار بىلەن بىرلىكتە ئىزاھات بىرىلىدۇ. |{JJ2c\W  
تۇغ _ ① بايراق ، ئەلەم . ② تۇپراق بېشىدىكى خادىلارغا ئېسىلغان قۇتازنىڭ قۇيرۇقلىرى ۋە ئاق ، قىزىل سېرىق لاتىلار . ③ داخانلارنىڭ بىر ئۇچىنى تۇرۇسقا بىر ئۇچىنى يەرگە مەھكەم قىلىپ ئورناتقان ئارقىنى ۋە شۇ ئارقانغا باغلانغان ھەر خىل رەڭدىكى لاتىلار . ④ ئېتىزلارغا سۇ تۇتۇش ئۈچۈن ئېرىق- ئۆستەڭلەرگە سالىدىغان تۇپا تۇسۇق . توغان . :dkBr@u96O  
ھىكىمەت _ ① ھەددىدىن زىيادە دانالىق ، دانىشمەنلىك ، ئەقىل- ئىدىراك . ② بىلىش ، چۈشىنىش قىيىن بولغان يۇشۇرۇن ، چوڭقۇر مەنا ، يۇشۇرۇن سىر ؛ مۆجىزە . ③ ئەرلەرنىڭ ئىسمى .   K}1eQS&$a  
مۇشائىرە _ بىر نەچچە شائىر بىر يەرگە جەم بولۇپ ، بىر ماۋزۇدا ، شۇ ماۋزۇدىكى پىكىرلەرنى راۋاجلاندۇرۇش يۈزىسىدىن ئېلىپ بېرىلىدىغان شېئىر ئېيتىشىش مۇسابىقىسى . KuohUH+  
تەبەسسۇم: كۈلۈمسىرىگەن ھالەت، كۈلۈمسىرەش. yNk E>  
مەۋجىلىنىپ: سۇ يۈزىنىڭ جىمىر- جىمىر قىلغان ھالىتى؛ دولقۇ، كۈتۈرلىش، چايقىلىش. P|{Et=R`1  
يەلكەن: شامال كۈچىدىن پايدىلىنىش ئۈچۈن كېمە خادىسىغا ئورنىتىلغان شامال توسقۇچى لاتا. [5O`  
بېھىش: جەننەت (دىننى ئىتىقاد بۇيىچە گۇناھ قىلماي، ياخشى ئىشلارنى قىلغۇچىلار ئۆلگەندىن كىيىن، مەڭگۈ بەخت- سائادەتكە ئىرىشىدىغان يېرى)؛ ھەممە نەرسە تەل بولغان، راھەتبەخىش، ئاۋات جاي. _z(ydL*  
بەجا: جايىدا ئۇرۇنلىماق، ئادا قىلماق، ئەمەلەە ئاشۇرماق. At=l>  
زەڭگەر: يېشىل بىلەن كۆك ئارىسىدىكى ، ئاچ ھاۋارەڭ. KQ\ d$fX  
ئوقۇتۇش جەريانى    ئوقۇغۇچىلار بىلەن يىڭى سۆزلەرنى ئىشلىتىپ جۈمىلە تۈزىلىدۇ. zgR@-OtFZ  
ئەسەردىكى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى تېپىپ چىقىشقا يىتەكلىنىدۇ. OP}8u"\Z  
ئوقۇغۇچىلار ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى تېپىپ چىقىدۇ ۋە تىكىستتىكى ئورنىنى كۆرسىتىپ بىرىدۇ. jQ[M4)>_k`  
ئۆخشىتىش قوللىنىلغان جۈمىللەر: `GD>3-   
جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان جۈمىللەر: &?@5G  
يۇقارقى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنىڭ رۇلىنى سۆزلەپ بىرەلەمسىز؟ Jxy94y*  
ئوقۇغۇچىلار ئەسەرنىڭ تىلىدىكى گۈزەللىك، رەڭدارلىق، جەلىپكارلىق نوختىسىدىن چىقىپ، ئوبرازلارنى گەۋدىلەندۈرۈشتىكى رۇلىنى مۇئەييەنلەشتۈرسە بۇلىدۇ. U%,N"]`  
ئەسەرنىڭ ژانىرى تەھلىل قىلىنىدۇ. `!$I6KxT  
ئەسەرنىڭ ژانىرى لىرىك نەسىر. {Z=m5Dy}  
«زەڭگەر پادىشاھلىق» ناملىق بۇ ئەسەر كۈچلۈك ئىدىيۋى ھىسىياتنى ئىپادىلىگە بۇلۇپ، ئۇنىڭدا ئاپتۇر ئۆزىنىڭ چۈشكە ئوخشاش خىيالى تەسەۋۋۇرىدىكى گۈزەل دېڭىزنى، ئاسماننى ۋە بۇنداق گۈزەللىك قوينىدا پەيدا بولغان كۈچلۈك، جۇشقۇن، ھاياجانلىق ئىديىۋى ھىسىياتنى ئىپادىلىگەن. l[J'FR:  
ئوقۇتۇشقا باھا    ئەسەردىكى زەڭگەر پادىشاھلىق نىمىنى كۆرسىتىدۇ؟ 8Qg,U X  
تاپشۇرۇق    مەزمۇنى    ئەسەردە لىرىك نەسىرىگە خاس قانداق خۇسۇسىيەتلەر بار؟ CL-mt5Kx#7  
    نىشان    دەرىس مەزمۇنىنى مۇستەھكەملەش  MX j7Z3  
    تەكشۈرۈش ئۇسۇلى    ئارلاپ تەكشۈرلىدۇ =(~UK9`  
    خۇلاسىلاش ئۇسسۇلى    سىنىپتا كوللىكتىپ خۇلاسىلىنىدۇ %EooGHGF?  
تەستىقلىغۇچى ئىمزاسى        20- يىلى       - ئاينىڭ      - كۈنى 6O>GVJbw  
Q/,bEDc&  
. .|>|X4  
-U?Udmov  

قەلىب 2014-05-29 00:36
بۇ دەرىستە ئوقۇغۇچىلارغا بىلدۈرۈش بەك قىيىن جۇما.

قاراخان 2014-05-29 11:17
بۇ ئەسەرنىڭ ژانىرىنى مەن نەسىرىي شېئىر دەپ ئۆتۈپتىمەنغۇ؟

ئەكبەرنىياز 2014-06-02 17:01
بەكلا ئېسىل تەييارلىنىپتۇ ، ھارمىغايسىز !!!


查看完整版本: [-- زەڭگەر پادىشاھلىق --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled