ئارزۇيۇم |
2014-05-27 13:13 |
زەڭگەر پادىشاھلىق
دەرىس تەييارلىغۇچى دەرىس تەييارلىغان ۋاقىت - يىلى - ئاينىڭ - كۈنى r0/o{Y|l6 دەرىس ئۈتىدىغان سىنىپ 7- يىللىق سائەتلىك دەرىس لايھەسى Zia<$kAO دەرىس تىمىسى زەڭگەر پادىشاھلىق @w{"6xc%a ئاپتۇرى تورگېنېف ژانىرى لىرىك نەسىر j2%?-(U ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم نىشانى ئاپتۇرنىڭ زەڭگەر پادىشاھلىقنى تەسۋىرلىگەندىكى ھىسىياتىنى بىلىۋېلىش. UhVJ! NrT يىڭى سۆزلەرنىڭ ۋە بىر قىسىم جۈمىللەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنۋېلىش. J'#R9NO< ئىقتىدار نىشانى ئەسەردىكى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنىڭ قوللىنىشىنى بىلىۋېلىش ۋە ئۇنى ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش. mdy+ >e< ئەسەرنىڭ يېزىلىش ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللىۋېلىش. SvN2}]Kh
ھىسىيات نىشانى گۈزەل مەنزىرىلەردىن ھۇزۇرلىنىش تۇيغۇسىنى يىتىلدۈرۈپ، ئانا يۇرتىنى سۈيۈش ھىسىياتىنى كۈچەيىتىش. .Mu]uQUF مۇھىم نوقتا ئاپتۇرنىڭ زەڭگەر پادىشاھلىقنى تەسۋىرلىگەندىكى ھىسىياتىنى بىلىۋېلىش. S1G3xY$0 قىيىن نوقتا ئەسەرنىڭ يېزىلىش ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللىۋېلىش. tX7TP( ئوقۇتۇش قۇراللىرى دەرسىلىك كىتاب، دوسكا، ئوقۇتۇشتا پايدىلىنىش قوللانمىسى iyr'9BA تەييارلىق سىناق ۋە دەرىسىكە باشلاپ كىرىش ئادەم رىئال تۇرمۇشتا ياشايدۇ، لېكىن رىئال تۇرمۇشتا ياشاش جەريانىدا ئەركىنلىككە تەشنا بۇلىدۇ، گۈزەل، باياشات تۇرمۇشقا ئىنتىلىدۇ، بۇلارنىڭ ھەممىسى كىشىلەردە بۇلۇشقا تىگىشلىك نۇرمال ئاڭ. 0|D
l/
1 سىزدىمۇ شۇنداق گۈزەل كىلەچەككە ئىنتىلىش تۇيغۇسى بۇلىشى مۇمكىن، سىزدىمۇ ئۆزىڭىزنىڭ گۈزەل كىلەچىگىنى ئويلاپ خام خىيال قىلغان، چۈش كۈرگەن چاغلار بولغانمۇ؟ قېنى باشقىلارغا سۆزلەپ بىرەلەمسىز؟ ?Y|*EH
بىر نەچچە ئوقۇغۇچى ئۆزلىرىنىڭ خىيالى ياكى چۈشىنى سۆزلەپ بىرىدۇ. DX#_0-o بىز بۇ سائەتلىك دەرىسىمىزدە رۇسىيەنىڭ مەشھۇر يازغۇچىسى تورگېنېفنىڭ بىر قېتىملىق «چۈشى« تەسۋىرلەنگەن ئەسىرى بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى. 7$jO3J ئوقۇتۇش جەريانى ئالدى بىلەن ئاپتۇر تۇنۇشتۇرلىدۇ. Dh~Z8!* تورگېنېف ــــــ (1818 ـــ 1883)رۇسىيەنىڭ مەشھۇر يازغۇچىسى، ئۇنىڭ ۋەكىللىك ئەسەرلىرىدىن «ئاتا ۋە بالا»، «ئوۋچى خاتىرىسى»، «ھارپا» قاتارلىقلار بار. rtY4B~_ تىكىسىت ئوقۇلىدۇ، ئوقۇغۇچىلار تىكىستنى ئوقۇشتىكى ئالاھىدىلىكنى ئىگەللىۋېلىش بىلەن بىرىگە چۈشىنىكسىز سۆز- جۈمىللەرنىڭ ۋە ئۆزىگە تەسىر قىلغان سۆز- جۈمىللەرنىڭ ئاستىغا سىزىپ چىقىدۇ. QB|D_?] چۈشىنىكسىز سۆزلەر يېزىلىپ ئوقۇغۇچىلار بىلەن بىرلىكتە ئىزاھات بىرىلىدۇ. |{JJ2c\W
تۇغ _ ① بايراق ، ئەلەم . ② تۇپراق بېشىدىكى خادىلارغا ئېسىلغان قۇتازنىڭ قۇيرۇقلىرى ۋە ئاق ، قىزىل سېرىق لاتىلار . ③ داخانلارنىڭ بىر ئۇچىنى تۇرۇسقا بىر ئۇچىنى يەرگە مەھكەم قىلىپ ئورناتقان ئارقىنى ۋە شۇ ئارقانغا باغلانغان ھەر خىل رەڭدىكى لاتىلار . ④ ئېتىزلارغا سۇ تۇتۇش ئۈچۈن ئېرىق- ئۆستەڭلەرگە سالىدىغان تۇپا تۇسۇق . توغان . :dkBr@u96O ھىكىمەت _ ① ھەددىدىن زىيادە دانالىق ، دانىشمەنلىك ، ئەقىل- ئىدىراك . ② بىلىش ، چۈشىنىش قىيىن بولغان يۇشۇرۇن ، چوڭقۇر مەنا ، يۇشۇرۇن سىر ؛ مۆجىزە . ③ ئەرلەرنىڭ ئىسمى . K}1eQS&$a مۇشائىرە _ بىر نەچچە شائىر بىر يەرگە جەم بولۇپ ، بىر ماۋزۇدا ، شۇ ماۋزۇدىكى پىكىرلەرنى راۋاجلاندۇرۇش يۈزىسىدىن ئېلىپ بېرىلىدىغان شېئىر ئېيتىشىش مۇسابىقىسى . KuohUH+ تەبەسسۇم: كۈلۈمسىرىگەن ھالەت، كۈلۈمسىرەش. yNkE> مەۋجىلىنىپ: سۇ يۈزىنىڭ جىمىر- جىمىر قىلغان ھالىتى؛ دولقۇ، كۈتۈرلىش، چايقىلىش. P|{Et=R`1 يەلكەن: شامال كۈچىدىن پايدىلىنىش ئۈچۈن كېمە خادىسىغا ئورنىتىلغان شامال توسقۇچى لاتا. [5O` بېھىش: جەننەت (دىننى ئىتىقاد بۇيىچە گۇناھ قىلماي، ياخشى ئىشلارنى قىلغۇچىلار ئۆلگەندىن كىيىن، مەڭگۈ بەخت- سائادەتكە ئىرىشىدىغان يېرى)؛ ھەممە نەرسە تەل بولغان، راھەتبەخىش، ئاۋات جاي. _z(ydL* بەجا: جايىدا ئۇرۇنلىماق، ئادا قىلماق، ئەمەلەە ئاشۇرماق. At=l>
زەڭگەر: يېشىل بىلەن كۆك ئارىسىدىكى ، ئاچ ھاۋارەڭ. KQ\
d$fX ئوقۇتۇش جەريانى ئوقۇغۇچىلار بىلەن يىڭى سۆزلەرنى ئىشلىتىپ جۈمىلە تۈزىلىدۇ. zgR@-OtFZ ئەسەردىكى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى تېپىپ چىقىشقا يىتەكلىنىدۇ. OP}8u"\Z ئوقۇغۇچىلار ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى تېپىپ چىقىدۇ ۋە تىكىستتىكى ئورنىنى كۆرسىتىپ بىرىدۇ. jQ[M4)>_k` ئۆخشىتىش قوللىنىلغان جۈمىللەر: `GD>3- جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان جۈمىللەر: &?@5G يۇقارقى ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەرنىڭ رۇلىنى سۆزلەپ بىرەلەمسىز؟ Jxy94y* ئوقۇغۇچىلار ئەسەرنىڭ تىلىدىكى گۈزەللىك، رەڭدارلىق، جەلىپكارلىق نوختىسىدىن چىقىپ، ئوبرازلارنى گەۋدىلەندۈرۈشتىكى رۇلىنى مۇئەييەنلەشتۈرسە بۇلىدۇ. U%,N"]` ئەسەرنىڭ ژانىرى تەھلىل قىلىنىدۇ. `!$I6KxT ئەسەرنىڭ ژانىرى لىرىك نەسىر. {Z=m5Dy} «زەڭگەر پادىشاھلىق» ناملىق بۇ ئەسەر كۈچلۈك ئىدىيۋى ھىسىياتنى ئىپادىلىگە بۇلۇپ، ئۇنىڭدا ئاپتۇر ئۆزىنىڭ چۈشكە ئوخشاش خىيالى تەسەۋۋۇرىدىكى گۈزەل دېڭىزنى، ئاسماننى ۋە بۇنداق گۈزەللىك قوينىدا پەيدا بولغان كۈچلۈك، جۇشقۇن، ھاياجانلىق ئىديىۋى ھىسىياتنى ئىپادىلىگەن. l[J'FR: ئوقۇتۇشقا باھا ئەسەردىكى زەڭگەر پادىشاھلىق نىمىنى كۆرسىتىدۇ؟ 8Qg,U
X تاپشۇرۇق مەزمۇنى ئەسەردە لىرىك نەسىرىگە خاس قانداق خۇسۇسىيەتلەر بار؟ CL-mt5Kx#7 نىشان دەرىس مەزمۇنىنى مۇستەھكەملەش MX
j7Z3 تەكشۈرۈش ئۇسۇلى ئارلاپ تەكشۈرلىدۇ =(~UK9` خۇلاسىلاش ئۇسسۇلى سىنىپتا كوللىكتىپ خۇلاسىلىنىدۇ %EooGHGF? تەستىقلىغۇچى ئىمزاسى 20- يىلى - ئاينىڭ - كۈنى 6O>GVJbw Q/,bEDc& . .|>|X4
-U?Udmov
|
|