查看完整版本: [-- « ساداقەت » ھېكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى توغرىسىدا --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> « ساداقەت » ھېكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى توغرىسىدا [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

نۇرلالە 2014-05-16 18:30

« ساداقەت » ھېكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى توغرىسىدا

« ساداقەت » ھېكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى توغرىسىدا 7,.3'cCL^  
bXx2]E227  
  قىسقىچە مەزمۇنى: مەزكۇر ماقالىدە ئاتاقلىق يازغۇچى زۇردۇن سابىرنىڭ « ساداقەت » ھىكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى – تىلى، قۇرۇلمىسى، پىرسۇناژلار خارەكتىرى ۋە ھازىرقى جەمىئىيىتىمىزدىكى ئىجابىي رولى توغرىسىدا نوقتىلىق مۇلاھىزە ئېلىپ بېرىلىدۇ. bg =<)s  
  ئاچقۇچلۇق سۆزلەر: ساداقەت، بەدىئىي ئۈنۈم، ئىجابىي رول. LE'8R~4.<  
  « ساداقەت » ئاتاقلىق يازغۇچى زۇردۇن سابىرنىڭ ۋەكىل خارەكتىرلىك ھېكايىلىرىنىڭ بىرى بۇلۇپ، ھېكايىدە يېزا تۇرمۇشى ئاساس، شەھەر تۇرمۇشى قۇشۇمچە قىلىپ تەسۋىرلەنگەن. مىرا بوۋاينىڭ ھالال جۈپتىگە بىر ئۆمۈر سادىق بولىشى، ھۆرلىقانىڭ سۆيگەن يارىنى « ئۆلۈپ كەتتى » دەپ خەۋەر كەلگۈچە چىن ئەقىدە بىلەن ساقلىشى، يارىنىڭ بولسا كۆڭۈل، پۇل، مەنسەپنىڭ كەينىگە كىرىپ ئاخىرى مۇھاببەتتىنمۇ، ئىللىق ئائىلىدىنمۇ مەھرۇم قالغانلىقى ئەكىس ئەتتۈرۈلگەن. ]ZbZ]  
  ھېكايە تۆۋەندىكىدەك بەدىئىي ئۆنۈمگە ئىگە قىلىنغان: ++d%D9*V<  
  1. پېرسۇناژلار  خاراكتىرىنى يارىتىش جەھەتتە: cl'#nLPz;  
  يازغۇچى پېرسۇناژلارنى سوبيىكتىپ پەرىزىگە بېقىندۇرىۋالماستىن بەلكى ئۇلارنى چۈشىنىپ، ئۇلارنىڭ مەيدانىدا تۇرۇپ، پېرسۇناژلارغا مايىل بۇلۇپ، پېرسۇناژلارنى جانلىق گەۋدىلەندۈرۈپ بەرگەن. پېرسۇناژلارنىڭ پىسخىك دۇنياسىغا ئىچكىرلەپ كىرىپ، ئۇلارنىڭ روھىي دۇنياسىنى يۇرۇتقان. ri]"a?Rm  
  ئاپتۇر ھېكايىدە مىرا بوۋاي بىلەن يارىنى ھەر قايسى جەھەتلەردىن سېلىشتۇرۇش ئارقىلىق ئۇلارنىڭ گەپ-سۆزى، ئىش-ھەرىكىتى، پىسخىكىسى، تۇرمۇش ئادىتى، ياشاش مۇھىتى قاتارلىق ئىنچىكە دېتاللارغىچە جانلىق تەسۋىرلەپ بەرگەن. Z ZMz0^V  
  2. باش تېمىنى ئىپادىلەش جەھەتتە : m?@0Pf}xa  
  يازغۇچى ئوقۇرمەنلەرنىڭ تەپەككۈرىنى قوزغىتىشنى مەقسەت قىلىپ ۋەقەدىن كۆرە ئىدىيىنى ئاساسلىق مەقسەت قىلىشقا ئالاھىدە كۈچىگەن. شۇڭا بۇ ئەسەر ئوقۇرمەنلەرگە پەلسەپىۋىي مەنە ئاتا قىلىپ چوڭقۇر ئويلاندۇرىدۇ ھەمدە ھېكايىدىن ھالقىتىپ تېخىمۇ چوڭقۇر مەنە دېڭىزىغا شۇڭغۇتىدۇ. ھېكايىدە ئاپتۇر مىللىي ئەنئەنىمىزنىڭ مۇھىم تەركىبىي قىسمى بولغان مېھىر – مۇھەببەت، ۋاپا – ساداقەت، كۆيۈمچانلىقنى ئولۇغلاش بىلەن بىرگە ۋاپاسىزلىق، ئاتا-ئانىغا كۆيۈنمەسلىك، ھوقوق- ئابرۇينى دەپ ئادىمىيلىكنى دەپسەندە قىلىشتەك ئىدىيىۋىي چوڭقۇرلۇق ئۈستىدە ئىزدىنىپ، ئىدىيە قاتلىمىنىڭ تىرەنلىكى ۋە يۈكسەكلىكىنى نامايەن قىلغان. Y\e8oIYu7  
  3. ھېسسىياتنى ئىپادىلەش جەھەتتە: @ uF$m/g  
  ھېسسىيات-پروزا ئەسەرلىرىدىكى مۇھىم ئۆلچەمنىڭ بىرى. KiaQ^[/q  
مەزكۇر ھېكايىدە سوژىت قۇرۇلمىسىدىن تاكى پېرسۇناژلارنىڭ تەقدىر-قىسمىتىگىچە، پېرسۇناژلارنىڭ كەچۈرمىشلىرىدىن تاكى مۇھىت تۈزۈلىشىگىچە ھەممىسى ھېسسىياتنى چۆرىدەپ راۋاجلاندۇرۇلغان. #cF ?a5  
مۇۋاپىق سىڭدۈرۈلگەن ھېسسىيات ئەسەرنى ئىنسانىي مۇھاببەتكە تويۇندۇرىدۇ. $lC*q  
ھېكايىدىكى تىراگىدىيەلىك تۈس يەنى يارىنىڭ ئۆمۈرلۈك بەخىتسىز قىسمىتى دەسلەپتە ئوقۇرمەنلەردە نەپرەت تۇيغۇسى ئويغاتسا، ھېكايىنىڭ ئاخىرىدا ھېسداشلىق تۇيغۇسى ئويغىتىدۇ. &l<~Xd#  
4. ئىپادىلەش ئۈنۈمى جەھەتتە: .Jvy0B} B  
ھېكايىدە ئاپتۇر بايانغا ئېسىلىۋالماستىن بەلكى تەسۋىر ئارقىلىق پېرسۇناژلار خارەكتىرىنى خاسلىققا ئىگە قىلغان. ئەنئەنىۋىي يېزىش ئۇسۇلىنى بۇزۇپ تاشلاپ، پېرۇناژلارنى تىپىك مۇھىت ئىچىگە قويۇپ يېڭىچە ئۇسلۇپ ياراتقان. 50?5xSEM0_  
ھېكايىدىكى قارا ياغاچ تەسۋىرى ھېكايىنىڭ بارلىق قاتلاملىرىغا سىڭدۈرۈلۈپ، مەڭگۈ داۋاملىشىۋاتقان ھاياتلىققا، ھاياتلىق قانۇنىيىتىگە شۇنداقلا مىللىي كىملىك، مىللىي روھ، مىللىي خاسلىق، مىللىي ئەنئەنىگە سىمۋول قىلىنغان. $yi[wwf 4  
قارا ياغاچنىڭ ئەسەرنىڭ ئەڭ ئاخىرىدىكى يارىغا قىلغان :«- توپا دۇنيادا ئەڭ خورلىنىدىغان نەرسە، لېكىن پاكىز نەرسە ئاشۇ توپا. ساپ ھەم سادىق نەرسە ئىزدەپ كەلگەن بولساڭ توپىنى سۆي، داڭگالنى قۇچاقلا. تۇغۇلغىنىڭدا سېنى پاكىز بولسۇن دەپ سېنىڭ بەدىنىڭنى توپىلىغان، شۇڭا سەن شۇ چاغدا پاك ئىدىڭ، لېكىن سەن ئەتىر سوپۇن، يۇز مېيىغا ئوخشاشلارنى بەدىنىڭگە تولا سۈرتۈپ ساختىلىشىپ قالدىڭ. شۇڭا توپىدا يات، توپا ئارلاشقان لاي سونى ئىچ، توپا كېگىزلەردە يات، شۇ چاغدا پاكىز ھەم ساپ بولىسەن.» دېگەن سۆزلىرى ئەنئەنىدىن ياتلىشىشتەك ئىدىيىۋىي روھىي ھالىتىمىزنى بەدىئىي تۈستە ئەكىس ئەتتۈرۈپ، ئوبيىكتىپ تەسۋىر، يۇشۇرۇن ئوخشىتىش، سىمۇۋوللۇق ئىشارە ئارقىلىق ئەسەردىكى باش تېمىنى روھىي يۈكسەكلىككە ئىگە قىلغان. #6'+e35^8  
5. تىل ئىپادىلەش جەھەتتە: p?#%G`dm  
ئەسەرنىڭ تىلى تاۋلانغان، يېقىشلىق بۇلۇپ، پېرسۇناژلارنىڭ خاسلىقىنى ئېچىپ بېرىشتە مۇھىم رولغا ئىگە قىلىنغان. ھېكايە تىلى ئىككى لېنىيەلىك ۋەقەلىك ئارقىلىق مىرا بوۋاي بىلەن يارىدىن ئىبارەت ئىككى پېرسۇناژنىڭ ئەڭ تەسىرلىك گەپ – سۆزلىرى، مونولوگلىرى ئارقىلى ئۇلانىڭ خارەكتىرىدىكى يارقىنلىق گەۋدىلەندۈرۈلگەن. ھېكايىدە يەنە خەلقنىڭ مەدەنىيەت خەزىنىسىدىكى بىباھا گۆھەر بولغان ماقال- تەمسىللەر، يەرلىك شېۋىلەر مۇۋاپىق قوللىنىلىپ، پېرسۇناژلارنىڭ قەلبىدىكى ھېس-تۇيغۇ، ئارزۇ-ئارمانلىرىنى ھەم ئىچكى دۇنياسىنى ئىپادىلەشتە بەلگىلىك ئۈنۈم ھاسىل قىلغان. N+V_[qr#  
ئاپتۇر « سۆز-يۈرەكنىڭ ساداسى» دېگەندەك پېرسۇناژلاردا يالغۇز خارەكتىرلا بولماستىن بەلكى خارەكتىرنىڭ يېتىلىش جەريانىمۇ بۇلىدۇ، دېگەن خاھىشنى چىقىش قىلىپ، ئوقۇرمەنلەرنى ھاياتلىقنىڭ ھەر قايسى باسقۇچلىرىدىكى خۇشاللىق ۋە ئازابقا توغرا مۇئامىلە قىلىدىغان، ئىنسانىيلىق قەدىر-قىممىتى بىلەن ياشايدىغان، ھاياتنىڭ گۈزەللىكىنى سۆيىدىغان، ۋاپا-ساداقەتنى ئۇلۇغلايدىغان ئىنسانىيلىق قەدىر-قىممىتى بىلەن ياشاشقا چاقىرغان. Li{R?Osx  
قىسقىسى، «ساداقەت» ھېكايىسى گۈزەللىككە ئوقۇلغان مەدھىيە ناخشىسىدۇر. XVRtfo  
پۇل، ھوقوق، ھۆكۈمران ئورۇنغا يۈزلىنىۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە مەزكۇر ھېكاينىڭ ئىجابىي رولى ياشلارنى كۆيۈمچانلىققا، ۋاپا-ساداقەتكە، ئاتا-ئانىغا ۋاپادار بۇلۇشتەك گۇمانتار روھتا تەربىيلەشتە قارشى تۇرغىلى بولمايدىغان جەلىپكىرانە پارلاق مەنزىلگە يىتەكلەشتە ماياكلىق رولىنى ئوينايدۇ. -|/kg7IO\  
پايدىلانغان ماتىرياللار: 1) ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ دەرىس ئۆلچىمى تەجىربە دەرىسلىكى. تىل-ئەدەبىيات تاللىما 'C")X  
«شىنجاڭ مائارىپ نەشىرىياتى» 2008-يىل 6-ئاي 1-نەشىرى )h&*b9[B=  
2. ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ دەرس ئۆلچىمى تەجىرىبە دەرىسلىكى ئۈچۈن ئۆگىنىش يىتەكچىسى (تىل-ئەدەبىيات) |#rP~Nj )  
/EXub U73  
ئۆز ئىقادىيتىم

ئۇيغۇر 2014-05-18 16:31
ياخشى تەھلىل بوپتۇ. جاپا چىكىپسىز.

زىيا 2014-05-19 00:27
ماقالە ياخشى يېزىلىپتۇ،  بەزى نۇقتىلارنى كېڭەيتىشكە توغرا كىلىدىكەن.

يەكتا 2014-05-21 18:05
مەزكۇر ھىكايىنىڭ بەدىي مۇۋاپپىققىيەتلىرى توغرىسىدىكى تەھلىي ئىلمىي بولۇپ ، تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇتۇشىدا قىممىتى زور ئىكەن رەھمەت سىزگە.

tawpek 2014-05-26 11:37
ئاپىرىن سىزگە ، بولسا ھەممە دەرىسنىڭ مۇشۇ ھەقتىكى بايانلىرى بولسا دەرىس ئۆتكەن ھەتتا شۇ دەرىسكە تەييارلىق قىلغاندا ئۈنىمى ياخشى بولاتتىكەن. \a|bx4M  
\XUG-\$p  
L9FijF7  
كۆپ تەشەككۇر.

نۇرلالە 2014-05-26 18:18
رەھمەت قېرىنداشلىرىم.

yar130 2014-05-27 10:39
ساداقەت ھېكايىسىنى سۆزلىگەندە پايدىلانساق بولغۇدەك ماتىرىيال بوپتۇ .

ھاتەھاتەم 2014-05-29 11:10
مەن بۇ ئەسەرنى بەك ياخشى ككرىمەن.مىراكامنىڭ تەسۋىرلىرى جانلىق،ئوبرازلىق تەسۋىرلەنگەن.ئەسەردىكى مۇنۇ تەسۋىرلەر مىنى بەك ھاجانغا سالغان ئىدى. 3Juhn5&N  
.....شۇنداق قىلىپ مىراكام دۈمبىسىدىكى ئېغىر يۇكنى قىرغا ئاۋايلاپ قويدى ۋە ماڭا قاراپ: OWCd$c_(  
-ھەي،يارى، ماۋۇ كۆرپىنى يەرگە سالغىنا،-دېدى. &|xN=U/  
..... 8QDRlF:;<  
...... =PyU9C-@  
-چېكەمسەنيارى؟-دېدى قاپقارا پىشانىسىنى كىر ياغلىق بىلەن سغرتغپ تۇرۇپ.- `!5 ZF@Q>e  
باشقىلار ئۈچۈن ئېغىر يۈك بولغان ئەزنەم ئۇنىڭ ئۈچۈن ئەڭ قەدىرلىك،ئەڭ سۈيۈملۈك.


查看完整版本: [-- « ساداقەت » ھېكايىسىنىڭ بەدىئىي ئۈنۈمى توغرىسىدا --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled