ئەڭ تەسىرلىك غايە
http://www.edu399.com/zw/zhe/51522.html o*:VG\#Z6 'ئەڭ تەسىرلىك غايە |VB}Kv
7I/Sfmqy"O سىز تۈۋەندىكى ھىكايىنى ئوقىغاندىن كىين نىمىلەرنى خىيال قىلارسىز ؟ھىكايىدىكى ئوقۇتقۇچىنىڭ چاقپەلەك بەلگىسى قۇيۇش قىلمىشى تىپىك ھالدىكى جوڭگوچە مائارىپ قىلمىشى ھىساپلىنىدۇ .كۆپ ساندىكى ئاتا-ئانىلار ،ئوقۇتقۇچىلار كىچىك دوستلاردا بۇنداق "غەيرى تۈردىكى "غايىنىڭ بۇلىشىنى خالىمايدۇ .چۈنكى چوڭلارنىڭ ھەممىسى ئالىم ،دوختۇر ،دۆلەت مەمورى ھەمدە چولپان بۇلۇشلا ھەقىقى غايە بۇلىدۇ دەپ قارايدۇ .ھىكايدىكىگە ئوخشاش "ئىت "بۇلۇش غايىسى ئۇلارنىڭ نەزىرىدە خۇددى «ناداننى تەربىيلىگىلى ،چىرىغان ياغاچتا ھەيكەل ئويغىلى بولىمغاندەكلا ئىش .» #E2`KGCzW n>Y3hY b\7-u- مىڭبىر جاپادا يۇرتقا قايىتقىنىمدا،بۇرۇن تۆت يىللىق ئۇقۇش ھاياتىمنى ئۈتكۈزگەن جىن پېن باشلانغۇچ مەكتىپىگە ياشىنىپ قالغان ئوقۇتقۇچىمنى يوقلىغىلى باردىم . ~2
T_)l? كەچتە بىز تاغدىن باغدىن پاراڭلاشقاچ جوزا ئۈستىدىكى بىر تىزىق تاپشۇرۇق دەپتەرنى كۆرۈشكە باشلىدىم .مۇئەللىم «ئوقۇغۇچى كۆپ ئەمەس تولۇقسىز 2-يىللىقتا پەقەت بىرلا سىنىپ بار ،24نەپەر ئوقۇغۇچى بار.»دىدى K)]7e?:Wu سەھرادىكى باشلانغۇچ مەكتەپتە ،تۇلۇقسىز 2-يىللىقنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى ئەمدىلا ماقالە يېىزىشنى ئۈگۈنۋاتقان بۇلۇپ ،تاپشۇرۇق دەپتەردىكى ،نۇرغۇنلىغان ماقالىلەر ئىنتايىن قىسقا ،بەت توشقۇزۇش ئۈچۈنلا يىزىلغاندەك ئىدى .سەھرابالىلىرىنى شەھەرلىك بالىلارغا سىلىشتۇرغىلى بولمايىتتى ،تەسەۋۋۇرى چولتائىدى ،ئانچە ياخشى يېزىلمىغان خەتلەر كىشىنى زىرىكتۈرۈپ قۇياتتى .بىراق مەن ۋاراقلاپ ئولتۇرپ سىزىپ- سەزمەيلا :«مىنىڭ غايەم »تېمىسىدىكى بىر پارچە ماقالىنى ئىنچىكىلىك بىلەن ئوقۇشقا باشلىدىم . m`g%\o^6i قەغەزلىرى يىرىك كاتەكلىك دەپتەرگە :«ئاتام كىتىپ قالماس (شۇ جايدىكىلەر كىشى ئۆلسە كىتىپ قالدى دەيدىكەن )ۋاقتىدا ماڭا:چوڭ بولغاندا ياخشى ئۈگۈنۈپ ،كۈنسىرى ئىلگىرلەپ ئالم بول دەيىتتى ،بىراق ئاپام چوڭ بولغاندا دۆلەت مەمورى بول ،شۇندىلا ھېچنىمدىن قورۇقمايسەن دەيىتتى .مەن ئالىممۇ ،دۆلەت مەمورىمۇ بولمايمەن .مىنىڭ غايەم ئىت بۇلۇپ ھەر ئاخشىمى ئۆينىڭ دەرۋازىسىنى بىقىش ،چۈنكى ئاپام قورقۇنچاق بۇلۇپ جىندىن قورقىدۇ ،مەنمۇ جىندىن قورقىمەن .بىراق ئاپام ئىت جىندىن قۇرۇقمايدۇ دەيدۇ .شۇڭا مەن ئىت بولماقچى شۇنىڭدا ئاپام ۋە مەن ھېچنىمدىن قورۇقمايمىز »دەپ يېزلغان ئىدى . &{7n ماقالە قىسقا بۇلۇپ بىر بەتلا كىلەتتى .مۇئەللىم ئۇبەتكەيوغان قىلىپ چاقپەلەك ئۇرۇپ، نۇمۇر قويمىغان بۇلۇپ .پەرزىمچە ئېغىر دەرىجىدىكى لاياقەتسىز ئىدى .شۇ ئەمەسمۇ جاھاندا كىممۇ ئىت بۇلۇشنى ئۆزىنى غايىسى قىلسۇن؟مۇئەللىم بولغانلىكى ئادەم چوقۇم بۇ بالىنى ئەيىپلەيىتتى . E(4ti]'4 نامرات يۇرتۇمدىن ئايرىلىپ ،شەھەردىمۇ خېلى بىر ۋاقىتلار ياشىدىم ،تۇرمۇشنىڭ ھەرخىل ئىسىسىق سوغۇقلىرىنى بىشىمدىن ئۈتكۈزدۈم.ئۆزەمنى خىلى ئىشلار تەسىر قىلمايدىغاندەك ،خېلى خېلى ئىشلار مىنى ئاسانلىقچە تەسىرلەندۇرەلمەيدىغاندەك ھېس قىلاتتىم ،ھالبۇكى شۇ كۈنى تۇلۇقسىز 2-يىللىقىتىكى مۇشۇ ئۇقۇغۇچىسىنىڭ غايىسى مىنى ھەيران قالدۇردى .بۇرۇنلىرىم ئىچىشپ كۆزلىرىمگە ياش كەلدى .مەن شۇنداق ئىيتالايمەنكى بۇ دۇنيادىكى كىشىنى ئەڭ تەسىرلەندۈرىدىغان غايە . W2wDSP- t+qLQY}= rzDqfecOmW UX41/# 4 ?p. dc~tZ
最感人的理想 ]RPv@z:V
S5"xb 读完这个故事后,你会是想到什么呢?故事中老师的打红叉行为,正是中国典型的中国式的教育行为。绝大部分的父母老师,都不想让自己小朋友有这样“异类”的理想,因为大人认为,只有科学家,医生,国家公务员,以至是名星才是理想,象这类想做一只狗的理想,在他们简直就是儒子不可教也,朽木不可雕也。 T)3#U8sT 难得回一趟老家,我到曾经读过的4年书的金盆小学看望年迈的启蒙老师。 1;fs`k0p 晚上与老师东拉西扯地闲聊。聊着聊着,就随手翻看起桌上的一沓作文本来。老师说,孩子不多,整个二年级才一个班,共24个学生。 /Or76kE 在乡下学校,二年级孩子刚学习写作文。本上的作文都 很短,大多干巴巴的一页就完事。乡下孩子终究不比城市孩子,想像力极其匮乏,那些苍白的文字实在无味,但我翻着翻着,不经意间就停下来开始仔细读一篇《我的理想》。 18}L89S> 粗糙的格子本上写道:“阿爹还没走(当地称人死为‘走’)的时候,他对我说,你要好好学习,天天向上,长大做个科学家;阿妈却要我长大后做个公安(人 员),说这样啥都不用怕。我不想当科学家,也不想当公安。我的理想是变成一只狗,天天夜里守在家门口。因为阿妈胆小,怕鬼,我也怕。但阿妈说,狗不怕鬼, 所以我要做一只狗,这样阿妈和我就都不用怕了……” b= F" 作文短,刚好一页,字歪歪斜斜的。那一页,老师画了个大大的红叉,没有打分,估计是严重的不及格了。是呀,普天之下有谁的理想是成为一只狗呢?做老师的,一定会斥责这孩子。 YxS*im[%] 远离贫困的家乡,我已在城里生活了好多年了。经历过各种世故人情,自觉已是刀枪不入,很难再有什么事能轻易让我感动。然而,那天天,我被这个二年级学生的理想震撼了,觉得鼻子酸酸的。我敢说,这是世上最感人的理想 0K 7-i+\# #@2 `^1 +ywWQ|V ئوتقاشئەرقۇتى 3`^]#Dh Qyt6+xL پىچان لۈكچۈن ئوتتۇرا BAX])~_
|