查看完整版本: [-- مىقدارھەققىدە --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> مىقدارھەققىدە [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

كامالىدىن 2014-04-20 18:49

مىقدارھەققىدە

5- ھەپتە  2014 -يىلى  3 -ئاينىڭ   16- كۈنى   تولۇق 1-يىللىق سىنىپلارغا 1سائەت ئۆتۈلىدۇ. NAhV8  
يېڭى دەرىس:    مىقدار ھەققىدە ئومۇمىي چۈشەنچە : N ^1T6v  
دەرستىن ئاۋۋالقى سىناق :  
1. ئۇيغۇر تىلىدىكى مۇستەقىل سۆز تۈركۈملىرى (ئىسىم)،(سۈپەت)،(سان)،       (مىقدار)،(ئالماش)،(پېئىل)،(رەۋىش)،(تەقلىد سۆز)دىن ئىبارەت . (?xGl V`n  
2.ئىسىم دېگەن نېمە؟ nul?5{z@  
3.ياردەمچى سۆز تۈركۈملىرى قايسىلار ؟ مىسال كەلتۈرۈپ بېقىڭ. 2.} 
ئۇقۇتۇش ۋاستىلىرى ۋەئوقۇتۇش شەكلى: RGhl` ;  
ئوقۇتۇش نىشانى: >j oGG T  
مۇھىم نۇقتا: مىقدارنىڭ مەنىسى، تۈرلىرى ھەم تۈرلىرىنىڭ بىر بىرى بىلەن بولغان پەرقىنى بىلىۋېلىش. |K'{R'A  
قىيىن نۇقتا: مىقدارنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى بىلىۋېلىش. M ! gX4  
ھەل قىلىش ئۇسۇلى:مىسال ئېلىشقا يىتەكلەش،مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ. r\vB-nJ  
ئىقتىدار نىشانى:ئەمەلىي مىساللاردىن مىقدارلارنىڭ تۈرلىرىنى بىر-بىرىدىن پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش. n=r}jRH1  
ھېسسىيات پوزىتسىيە قىممەت قارىشى:تىلدىن توغرا،ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ،تىل بايلىقىنى ئاشۇرۇش تەربىيىسى بىرىلىدۇ. i2.y)K)  
ئۇقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش شەكلى: *]z.BZI:  
     بۇ نەزەرىيىلەرنى ئوقۇغۇچىلار ئالدىن ئۆگىنىپ كېلىدۇ. ئوقۇغۇچىلارنىڭ تولۇقسىز ئوتتۇرىدا ئۆگەنگەن بىلىملىرىنى مۇستەھكەملەش ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارغا ئومۇملاشتۇرۇپ چۈشەنچە بېرىلىدۇ،ئوقۇغۇچىلاردىن سوراش ئاساس قىلىنىدۇ. '15j$q  
  مۇستەقىل ئۆگىنىش،ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش. a%tm[Re  
ئوقۇتۇش جەريان لايىھىسى: WRh&4[G'  
يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش : 9Q]v#&1  
   ئۇسسۇل:سۇئال – جاۋاپ  مۇلاھىزە % %c0UaV  
ئوقۇتقۇچى: بىز سېتىۋالغان نەرسىلىرىمىزنىڭ قانچىلىك ئىكەنلىكىنى نېمە بىلەن ھېسابلايمىز؟ بۇ ئۇيغۇر تىلىدا نېمە ئارقىلىق ئىپادىلىنىدۇ؟ I.R3?+tZ  
(جاۋاب بېرىشكە يىتەكلەش ئاساسىدا دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.) qS&PMQ" $  
ئوقۇتقۇچى:بۇ ئۇيغۇرتىلىدا مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ.بىز تولۇقسىزدا ئۆگىنىپ ئۆتكەن بىلىملىرىمىز ئاساسىدا مىقدار توغرىسىدىكى چۈشەنچىمىزنى يەنىمۇ چوڭقۇرلايلى: tt[P{mMQ  
ئالدى بىلەن تەركىبىدە مىقدار بولغان سۆز بىرىكمىسى تۈزۈپ باقايلى. B_hob  
(ئوقۇغۇچىلار سۆز بىرىكمىسى تۈزۈشكە يىتەكلىنىدۇ) |rdG+ >  
  ئوقۇتقۇچى:بۇنىڭغا ئاساسەن مىقدارنىڭ نېمە ئىكەنلىكىنى قېنى كىم يەكۈنلەپ بېرەلەيدۇ؟ G&D N'bp  
ئوقۇغۇچى:  شەيئىلەرنىڭ ۋە ھەرىكەتنىڭ ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ. ||`w MWq  
ئوقۇتقۇچى:ئەمدى مىقدارلارنىڭ تۈرلىرىنى ئىگەللەيلى: ^ eM=h   
ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار كېلىش مەنبەسى ۋە قوللىنىش دائىرىسىگە ئاساسەن قانداق تۈرلەرگە بۆلۈنىدۇ؟ ZhxMA*fL  
  ئوقۇغۇچى: خاس مىقدار ۋە كۆچمە مىقدار kjNA~{  
  ئىزچىل ھالدا مىقدار رولىدىلا كېلىدىغان سۆزلەر خاس مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ.مەسىلەن: توننا،مېتىر،دانە،نەپەر... QIi*'21a+  
   ئۆزىنىڭ ئەسلىي خۇسۇسىيىتىنى يوقىتىپ ،مىقدار ۋەزىپىسىدە كەلگەن سۆزلەر كۆچمە مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ. rO]C`bg  
   كۆچمە مىقدارلار ئۆزلىرىنىڭ ئەسلىدىكى سۆز تۈركۈمىگە خاس بولغان خۇسۇسىيىتىنى يوقىتىدۇ،مىقدارلارغا خاس گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلەرگە ئىگە بولىدۇ.مەسىلەن: بىر تاغار بۇغداي ،بىر ساندۇق كىتاب،بىر ھارۋا ئوتۇن... &tWWb`  
ئوقۇتقۇچى: ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار يەنە مەنىسى ۋە باشقا سۆزلەر بىلەن بىرىكىش ئىقتىدارىغا قاراپ قايسى  ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ؟ iM8hGQ`  
ئوقۇغۇچى:شەيئى مىقدارلىرى  ۋە ھەرىكەت مىقدارلىرى q{U -kuui  
ئىسىملار بىلەن بىرىكىپ ،شەيئىلەرنىڭ ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان مىقدارلار شەيئى مىقدارلىرى دەپ ئاتىلىدۇ. I,YGm  
مەسىلەن: بىر تۈپ ئالما، بىر چېلەك سۇ،بىر مېتىر رەخت.... Y\+^\`Tqu  
پېئىللار بىلەن بىرىكىپ ھەرىكەتنىڭ ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان مىقدارلار ھەرىكەت مىقدارلىرى دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن: ئۈچ قېتىم بارماق،ئىككى نۆۋەت بارماق _KZ(Yq>SdY  
(بۇ تۈرلەرگە گورۇپپىلارغا بۆلىنىپ مىسال ئېلىشقا يىتەكلەش ئارقىلىق بۇ ھەقتىكى چۈشەنچىسى يەنىمۇ چوڭقۇرلاشتۇرلىدۇ ۋە تىل قابىلىيىتىنى ئاشۇرۇش تەربىيىسى بېرىلىدۇ) +B8Ut{l  
ئوقۇتقۇچى: مىقدارلارنىڭ گرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى چۈشىنىپ ئۆتەيلى:(ئەمىلىي مىساللارغا بىرلەشتۈرۈپ چۈشەندۈرۈش ،مىسال ئالغۇزۇش،پەرقلەندۈرگۈزۈش ئاساسىدا بۇ ھەقتىكى مەزمۇنلار ئىگەللەتكۈزۈلىدۇ.) 7PQedZ<\  
1› مىقدارلار ئاساسەن سان مىقدار بىرىكمىسى شەكلىدە قوللىنىلىدۇ.ئۈچ نەپەر ئوقۇغۇچى، بىر يۇتۇم سۇ، ئىككى توننا كۆمۈر... kk~{2   
2›سان مىقدارلار بىرىكمىلىرى جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كەلسە ،ئېنىقلىغۇچى ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ،پېئىللارنىڭ ئالدىدا كەلسە ،ھالەت ۋەزىپىسىدا كېلىدۇ؛ ئىسىمغا خاس بولغان قوشۇمچىلار بىلەن تۈرلىنىپ، جۈملىدە ئىگە ،خەۋەر، تولدۇرغۇچى بولۇپ كېلىدۇ. 3M@>kIT8  
مەسىلەن: دادام بازاردىن ئۈچ پارچە كىتاب سېتىۋاپتۇ.(ئېنىقلىغۇچى) M2s   
نۇربىيە مەملىكەتلىك مۇسابىقىگە بەش قېتىم قاتناشتى.(ھالەت) %1=W#jz  
كۆمۈرنىڭ بىر توننىسى قانچە پول؟(ئىگە) :lE7v~!Z  
ماقالىلەرنىڭ ئىككى پارچىسىنى قايتا كۆچۈرۈڭ.(تولدۇرغۇچى) IcQ?^9%{  
ئۈرۈمچى بىلەن قەشقەرنىڭ ئارىلىقى 1460 كىلومېتىر.(خەۋەر) {xH \!!"T  
  3› مىقدارلار ياسىغۇچى قوشۇمچىلارغا ئىگە.مەسىلەن:يۇت+ۇم=يۇتۇم ،تىل+ىم=تىلىم،باغلا+م=باغلام.. x]4Kkpqm  
  4›بەزى سان –مىقدار بىرىكمىلىرىگە (-چە،-دەك،-تەك)قاتارلىق قوشۇمچىلار ۋە (يېقىن ،ئارتۇق،ئەتراپىدا) دېگەن سۆزلەرنىڭ قوشۇلۇشى بىلەن مۆلچە ئىپادىلىنىدۇ.مەسىلەن:يېرىم جىڭچە ياغ،15پارچىدەك كىتاب.. ukAKFc^)k  
  5›بىر قىسىم مىقدارلار‹‹-لاپ،-لەپ›› قوشۇمچىسىنىڭ قوشۇلۇشى بىلەن رەۋىشكە ئايلىنىدۇ.مەسىلەن:كېسەل جىڭلاپ كىرىپ سەرلەپ چىقىدۇ.    xvm5   
  6›سان –مىقدار بىرىكمىلىرى ياردەمچى پېئىللار بىلەن بىرىكىپ كېلىدۇ. mY-hN|  
مەسىلەن: بۇ ماشىنىدىكى كۆمۈر 20توننا ئىكەن. ئۇنىڭ يازغان ئەسىرى 20پارچىغا يېتىپتۇ.بۇ قىز 18ياشتا ئىكەن. ` E`HVZ}  
مۇستەھكەملەش باسقۇچى : = !2 NU  
1.بوش ئۇرۇننى تولدۇرۇڭ. _eQ-`?  
1) (شەيئىلەرنىڭ ) ۋە  (ھەرىكەتنىڭ)  ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ. h#.N3o  
2) ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار كېلىش مەنبەسى ۋە قوللىنىش دائىرىسىگە ئاساسەن (خاس مىقدار) ۋە  (كۆچمە مىقدار)دەپ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ. WlwY <)  
   3) ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار يەنە ( مەنىسى) ۋە باشقا سۆزلەر بىلەن بىرىكىش ئىقتىدارىغا قاراپ (شەيئىي مىقدارلىرى) ۋە ھەرىكەت مىقدارلىرى دېگەن ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ. smy}3k  
4› سان مىقدارلار بىرىكمىلىرى جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كەلسە (ئېنىقلىغۇچى) ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ،پېئىللارنىڭ ئالدىدا كەلسە (ھالەت) ۋەزىپىسىدا كېلىدۇ. !DXNo(:r  
   ئەدەبىيات كىتابنىڭ 110-بېتىدىكى 2- كۆنۈكمە ئىشلىنىدۇ. -K %5(Eg  
تاپشۇرۇق: ^Z,q$Gp~P  
1.ئەدەبىيات كىتابنىڭ 110-بېتىدىكى 1-كۆنۈكمىنى تاپشۇرۇق دەپتەرگە ئىشلەپ كېلىش. DVp5hR_$  
2.ئالماشقا ئائىت نەزەرىيىلەرنى ئالدىن ئوقۇپ، ئالماشنىڭ تۈرلىرىنى ئەستە ساقلاپ كېلىش. a:Q[gF8>  
P,xwSvO#M  
|Ul,6K@f"5  
دوسكا لاھىيىسى v ! hY  
                                                     مىقدار l|`^*%W@u6  
شەيئىلەرنىڭ ۋە ھەرىكەتنىڭ ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ. Y%`SHe7M  
LDj<?'  
                                                                         q0xjA  
Wr~yK? : ]  
,J =P,](  
OYL]j{  
G-um` /<%  
1› مىقدارلار ئاساسەن سان مىقدار بىرىكمىسى شەكلىدە قوللىنىلىدۇ. iAn'aW\TF  
                                                                      ئۈچ نەپەر ئوقۇغۇچى، بىر يۇتۇم سۇ، ئىككى توننا كۆمۈر... t;qP']2  
2›سان مىقدارلار بىرىكمىلىرى جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كەلسە ،ئېنىقلىغۇچى ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ،پېئىللارنىڭ ئالدىدا كەلسە ،ھالەت ۋەزىپىسىدا كېلىدۇ؛ ئىسىمغا خاس بولغان قوشۇمچىلار بىلەن تۈرلىنىپ، جۈملىدە ئىگە ،خەۋەر، تولدۇرغۇچى بولۇپ كېلىدۇ. @'FE2^~Jj  
دەرستىن كېيىنكى خولاسە: [j,txe?n  
jQs>`P-CM  
Zl/< w(f_  
rVSZ.+n  
|+,[``d>"  
زۇجاڭ تەستىقى: u eb-2[=  
;\;M =&{}  
                                                يىل                  ئاي                  كۈن TbVn6V'  

tawpek 2014-04-28 14:11
ياخشى تەييارلاپسىز  مۇمكىن  بولسا دۋاملىق سۇنۇپ  تۇرسىڭىز،  ئانا تىل بىلىملىرىمۇ كۆزنى قاماشتۇرغۇدەك بوپ كەتسىكەن !WDn7j'A  
S:DcfR=a  
([ E#zrz%  
زۇجاڭ تەستىقى: thR|h+B  
oKZ[0(4<  
3BuD/bs  
دىققەت قىللى

پاراسەت2 2014-06-16 15:50
tawpek:ياخشى تەييارلاپسىز  مۇمكىن  بولسا دۋاملىق سۇنۇپ  تۇرسىڭىز،  ئانا تىل بىلىملىرىمۇ كۆزنى قاماشتۇرغۇدەك بوپ كەتسىكەنزۇج .. (2014-04-28 14:11) 
~*Sbn~U  
ھازىر ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ ئۇيغۇر تىلى دەرسى تەتقىقات دەرىجىسىگە بېرىپتۇ.بەك بالدۇر چوڭقۇرلاپ كەتتۇقمۇ نېمە؟


查看完整版本: [-- مىقدارھەققىدە --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled