شەبنەم |
2014-04-19 23:42 |
ئوقۇتۇش ماھارىتىڭىز كۆپ خىل بولسۇن
A#@_V'a8 @4+#Xd7" ئوقۇتۇش ماھارىتىڭىز كۆپ خىل بولسۇن 8;g
Xg C"uahP[Y v1G"3fy9 يېڭى دەرس ئىسلاھاتىنىڭ قەدەممۇ -قەدەم چوڭقۇرلىشىشىغا ئەگىشىپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بىلىم ساپاسىغا قويۇلىدىغان تەلەپمۇ بارغانچە يۇقۇرلاپ بارماقتا . ‹‹ ئۇمىچى يوق مازاردىن شەيخ قېچىپتۇ ›› دىگەندەك ، بىلىمى كونىرغان ئوقۇتقۇچىدىن ئوقۇغۇچىلار قاچىدۇ ئەلۋەتتە . [j,txe?n ئالىم ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئېمىن : ‹‹ ھازىرقى دەۋىردە ئوقۇتقۇچى ھەر كۈنى ئۆزىنىڭ بىلىم فۇندىنى بېيىتىپ ۋە يېڭىلاپ تۇرماي ئۆز مەجبۇرىيتنى ئادا قىلىشى مومكىن ئەمەس ›› دىگەن ئىدى . 6cS>bl يۇقارقى ھېكىمەتتىن ئوقۇتقۇچى ئۈچۈن بىلىم يېڭىلاشنىڭ ، ئۆزلىكسىز ئۈگىنىشنىڭ قانچىلىك زۆرۈر ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش تەس ئەمەس . ئەمما ، ئوقۇتقۇچىدا مول ئۇنۋېرسال بىلىم بولۇش بىلەن بىرگە ئۆزگىچە ئوقۇتۇش ماھارىتىنڭ بولىشىمۇ ئىنتايىن زۆرۈر بولماقتا . cDEJk?3+ ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۆزگىچە ئوقۇتۇش ماھارىتى ئوقۇغۇچىلارنىڭ شۇ دەرىسكە بولغان قىزىقىشىنى ئاشۇرىدۇ ، دەرسخانا كەيپىياتىنى جانلاندۇرىدۇ ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەسەۋۋۇرىنى دەرىسخانىدىن ، كىتابتىن سىرىتقا باشلاپ چىقىدۇ .ئوقۇتقۇچى ئۆزى بېرىۋاتقان دەرىسنىڭ خاراكتېرى ، دەرس ئۆلچىمىنى پىششىق بىلگەن ئاساستا ئوقۇتۇش ماھارىتىنى يېڭىلاپ تۇرالىسىلا ئۆزىنىڭ دەرسخانىدىكى ھاياتىي كۈچىنى ئۇرغۇتۇپ تۇرالايدۇ . )Di \_/G مەكتىۋىمىزدە بىر ئوقۇتقۇچى ‹‹ سىزمۇ مۇخبىر بولالايسىز ›› ناملىق بىر سائەتلىك ئوچۇق دەرسنى مۇنداق ئۆتكەن بولۇپ ، ئۇنىڭ ئوقۇتۇش ماھارىتى ھەممىمىزنى تولىمۇ قايىل قىلدى . G%lu28}D بۇ بىر سائەتلىك ئوچۇق دەرسنى ئاڭلاشقا ھەر قايسى ئوقۇتۇش گورۇپپا باشلىقلىرى ، ئىلمىي مودىر ، ئوقۇتۇشقا مەسئول مودىرمۇ كىردى .( خىزمەتدىشىم مودىر ۋە ئىلمىي مودىرنى كىرمەيدۇ دەپ ئويلاپتىكەن ) دەرس ناھايتى تەبئىي ئۆتۈلدى . ئوقۇتقۇچى ئالدىن تۈزۈلگەن دەرس دېتالىدىن مۇخبىرلارنىڭ ئاساسىي قاتلاملاردىكى ، ھەرقايسى دۆلەتلەردىكى ، ھەرخىل موھىتلاردىكى ئەمەلىي خىزمەت كۆرۈنىشلىرىنى بىرمۇ -بىر كۆرسۈتۈپ ، ئولارنىڭ ئوخشىمىغان موھىتلاردا ئۇچىرايدىغان ئوخشىمىغان قېيىنچىلىقلىرىنى ئوقۇغۇچىلارغا ھېس قىلغۇزغان ئاساستا سۆزلەتكۈزدى ،ھەم مۇخبىرلىق خىزمىتىنىڭ جەمىيەتتىكى ئەھمىيىتى ، رولى ،جاپاسى قاتارلىقلارنى ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرىگە چوڭقۇر ھېس قىلغۇزدى . ئاخىردا ئوقۇغۇچىلارنى دەرس ئاڭلاشقا كىرگەنلەرنى مۇخبىر ئورنىدا تۇرۇپ زىيارەت قىلىشقا تەشكىللىدى .ئوقۇغۇچىلار دەسلەپتە ئاددى -ئاددى سۇئالللارنى سورىدى ،بارا-بارا مەكتەپتىكى قىززىق نوقتىلارنى ، ئوقۇغۇچىلار ئۆز مەنپەئىتىگە مۇناسىۋەتلىك سۇئاللارنى سوراپ ،دەرسخانا كەيپىياتىنى تەسەۋۋۇر قىلغۇسىز دەرىجىدە جانلاندۇردى . \6I+K" ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىر-بىرىدىن ئورۇنلۇق سۇئاللىرىغا مەكتەپ مودىرىمۇ ئويلىنىپ جاۋاپ بېرىشقا باشلىدى . ئوقۇغۇچىلار مۇنداق سۇئاللارنى سورىغان ئىدى . A
Io|TD5{~ - مەكتەپ مودىرى نىمە ئۈچۈن بىزنىڭ ئىككىنچى دەرسخانا پائالىيىتىمىز تەكشۈرگۈچىلەر كەلگەندە جانلىنىپ ، تەكشۇرگۈچىلەر كەتكەندە يوقاپ كېتىدۇ ؟ داۋاملىق جانلاندۇرۇشقا بولمامدۇ ؟ L5YnG_M& - بىزنىڭ تاپشۇرۇقىلىرىمىز بەكلا كۆپ ، بېسىمىمىز ئېغىر ، ئۇيقۇغىمۇ قانمايمىز، تاپشۇرۇقنى ئازلىتىشقا بولامدۇ ؟ vV?rpe|% - ئاخشىمى ياتاقتا ياتىدىغان ئوقۇغۇچىلار كەچلىك تەكراردىن چىقىپلا يەنە قورسىقىمىز ئېچىپ كېتىدىكەن، مەكتەپنىڭ قوشۇمچە يىمەكلىك تارقىتىپ بېرەلەمدۇ ؟ 0
C%W&;r0 - بەزى ئوقۇتقۇچىلار ئوچۇق دەرس ۋاقتىدا دەرسنى ناھايتى ياخشى سۆزلەيدۇ ،باشقا ۋاقىتتا ئادەمنى بېزار قىلىدۇ ، مەكتەپ مۇدىرى ، سىزنىڭ ھەممە دەرسنى ئوچۇق دەرستەك ئۆتىدىغان ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيلەشكە قۇربىڭىز يېتەمدۇ ؟ ... دىگەندەك سۇئاللار ئىدى . }G | |