مامۇتجان |
2014-04-24 16:06 |
قەشقەر شەھەرلىك 23-ئوتتۇرا مەكتەپ 2013 -2014-ئوقۇش يىلى 2 -ماۋسۇملۇق باسقۇچلۇق تىل- ئەدەبىيات ئىمتىھان سۇئالى(9-يىللىق قوش تىل سىنىپ) C;XhnqWv+l s73' h ئسمى ئاتسى: يوقلىما نومۇرى: 2 UPG8] tk!5"`9N Ⅰ1.سۇئال . جاۋاب تاللاش سۇئالى: (ھەر-بىر تارماق سۇئالغا 3دىن جەمئى21نۇمۇر بىرلىدۇ)
p?'&P! توغرا دەپ قارىغان جاۋاپنىڭ ھەرىپ بەلگىسنى بەلگىلەنگەن ( ) ئىچىگە يېزىڭ. wg]VG,
1.‹‹ ئۇلۇغ ئانا ھەققىدە چۆچەك››ناملىق ئەسەردە ئوتتۇرغا قويۇلغان ئىدىيۋى مەزمۇن توغرىسىدا ئېيتىلغانلاردىن خاتاسى ( ) 9
f=~E8P A.ۋەتەننىڭ گۈزەل تاغ –دەريالىرى مەدھىيلەنگەن. >- U+o.o B.ۋەتەنپەرۋەرلىك باش تىما قىلىنغان. :r9 C. ئادىمىيلىك خىسقەت –پەزىلەت مەدھىيلەنگەن. &6nLnMF8x D .ۋەتەن خائىنلىرىنىڭ تەقدىرىنىڭ ھامان ئۆلۈم بىلەن ئاخىرلىشىدىغانلىقى ھېچىپ بىرىلگەن. $) m$c5! 2.جۈملە ھەققىدە تۆۋەندە ئېيتىلغان قاراشلاردىن توغرىسى.( ) 5Kw?# A.جۈملىلەر مەزمۇنىغا قاراپ خەۋەر جۈملە، بايان جۈملە، سۇئال جۈملە، ئۈندەش جۈملە دەپ تۆت تۈرگە بۆلىنىدۇ. B.سۆزلىگۈچىنىڭ كۆرگەن بىلگەنلىرىنى ئىپادىلىگەن جۈملە بايان جۈملە، ناھايتى خۇشال بولغانلىقىن بىلدۈردىغان جۈملە ئۈندەش جۈملە قاتارىغا كىرىدۇ. . [G'
+s C.سۇئال جۈملىلەر سۇئال ئالماشلىرى ۋە سۇئال ئۇلانمىلىرىنىڭ قوشۇلىشى بىلەن تۈزىلىدۇ ;nbEV2Y< . D.بۇيرۇق جۈملىلەر سۆزلىگۈچىنىڭ باشقىلارغا مەلۇم بىر ئىشنى قىلىش ياكى قىلماسلىق توغرىسىدىكى ئوي پىكىرنى ئۆزىنىڭ مەزمۇنى قىلىدۇ. s/~pr.>-l 3.‹‹شۇنداق ۋەتەننىڭ ئوغلى ئىدىم مەن›› ناملىق ئەسەر توغرىسىدا ئىيتىلغانلردىن توغرىسى : ( ). A.بۇغدا ئابدۇللا، ھېكايە B. ئابدۇرىھىم ئابدۇللا، چاچما شېئىر C. ئابدىريىم ئۆتكۈر ، ھېكايە D ئارسىلان ،ئىپىك شېئىر . c[X6!_ 4.سۆزلەر ۋە سۆز تۈركۈملىرى ھەققىدە ئىيتىلغانلاردىن خاتاسى،( ) Z ]ZU
K .A.‹‹ئوقۇتقۇچى مەرىپەت بېغىدىكى باغۋەن ›› دېگەن جۈملىدىكى ‹‹باغۋەن›› دېگەن سۆز كۆچمە مەنىدە كەلگەن. Wt!;Y,1s B .‹‹يىلانبىلىق بىلىق دېڭىزنىڭ چوڭقۇر جايلىرىدا ياشايدۇ ›› دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز بىرىككەن سۆز ئەمەس. 5oYeUy>N C ‹‹ئۇنىڭ چىرايى چىرايلىق بولۇپلا قالماي، يازغان خىتىمۇ چىرايلىق ئىكەن ›› دېگەن جۈملىدىكى . «چىرايى ››دېگەن سۆز ئىسىم،«چىرايلىق ›› دېگەن سۆز ئىسىمدىن ياسالغان سۈپەتتۇر. `Has3AX8 D. .‹‹ ئالماقنىڭ بەرمىكى بار، چىقماقنىڭ چۈشمىكى بار ›› دېگەن جۈملىدە ئىسىمداشتىن تۆتى بار GpO@1 C/ . 5.تۆۋەندىكىلەردىن ‹‹ تۇنيۇقۇق مەڭگۈ تېشى ›› ھەققىدە ئىيتىلغانلاردىن توغرىسى ( ) . a04S&ez
j . A. بۇ مەڭگۈ تاش بىلگە تۇنيۇقۇق ۋاپات بولغاندىن كىيىن، مەرمەر تاشقا ئويۇپ تەييارلانغان 5qqU8I B.بۇ مەڭگۈ تاش قەدىمكى تۈرۈك يازما يادىكارلىقلىرى ئىچىدە خىلى مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ. q4"^G: C. بۇ مەڭگۈ تاش 1897-يىلى تىپىلغان. _J"J[$ D.بۇنىڭدىكى مەزمۇن بىر پارچە مەرمەر تاشقا 63 قۇر قىلىپ ئويۇپ يېزىلغان. Cd p_niF 6. ‹‹چىم قاغا ئۇۋىسىدا 40 يىل تۇرۇپ يەرگە چۈشسە قايتا نەملىك بىلەن ئۇچراشسىلا يەنە يېڭىباشتىن ياشاۋىرىدىكەن›› دېگەن جۈملە: ( ) #LwDs,J :
A. مەسەل B.رىۋايەت C . تەمسىل D. ئەپسانە )In;nc 7.جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىش يوق سۆزلەر ھەققىدە خاتا ئىيتىلغىنى.( ). V-i:t,*lk( A. جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىش يوق سۆزلەرجۈملە تەركىبىدىن چىقىرىۋىتىلسىمۇجۈملىنىڭ مەنىسى ۋە تۈزۈلۈشىگە ھېچقانداق تەسىر يەتمەيدۇ. B . جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىش يوق سۆزلەر ۋە بىرىكمىلەر ئەدەبى ئېغىز تىلىدا ئىنتوناتسىيە بىلەن ،ئەدەبىي يېزىق تىلىداتىنىش بەلگىلىرى ئارقىلىق ئايرىلىپ تۇرىدۇ .C جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىش يوق سۆزلەر ئۆزىگە خاس خۇسۇسىيەتلىرى بىلەن جۈملە بۆلەكلىرىدىن ئايرىلىپ تۇرىدۇ .D. جۈملە بىلەن گىرامماتىكىلىق باغلىنىش يوق سۆزلەر تۈزۈلۈشى، رولى، جۈملىدىكى ۋەزىپىسىگە ئاساسەن تۆت تۈرگە بۆلىنىدۇ. 0b,{4DOD .2- سۇئال. بوش ئورۇنلارنى تولدۇرۇڭ : (30 نۇمۇر) %=
v<3 8.«غۇنچەم» دېگەن تىكىستنىڭ ئاپتۇرى ( )ژانىرى ( ) بايان تەرتىۋى ( ) ئۇسۇلىدا بۇ ئەسەر 20-ئەسىرنىڭ ئالدىنقى يىرىمىدىكى ( ) نى ئارقا كۆرنىش قىلغان .ئەسەرنىڭ كولمۇناتسىيە نۇقتىسى( ) =&U7:u .9.‹‹ مىڭبىر كىچە›› ( ) دۇنياغا ( ) ئەسىرى بولۇپ، مىلادىيە ( ) ئەسىرنىڭ ئاخىرىدىكى ئىش بولۇپ،( ) ئەسىردە رەسمىي كىتاب قىلىنغان.بۇ ئەسەردىكى ئەڭ مۇۋە پپەقيەتلىك يارتىلغان ئوبراز ( ) . B"RZpx 10.‹‹ بىز ئىشىمىزنى بىردەمدىلا تۈگەتتۇق››دېگەن جۈملە تۈزۈلىشىدىن ئاددى جۈملىنىڭ ( )ۋە ( ) تۈرىگە كىرىدۇ. U3c !*i 11.ئۇيغۇر تىلىدىكى مۇرەككەپ جۈملىلەر تەركىبىدىكى تارماق جۈملىلەرنىڭ قانداق مۇناسىۋەتتە باغلانغانلىقىغا ئاساسەن ( ) ( ) ( ) Yg`z4U'6~ دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلىنىدۇ. ;|K(6) 3-سۇئال مەشىق ئىشلەڭ(24نۇمۇر) zhde1JE 12.غۇنچەم ‹‹رەھمەتلىك ئاپا! شۇم پىشانە قىزىڭنى نېمىشقىمۇ تۇغقان بولغىيدىڭ، قىزىم مۇشۇنداق ;,LlOR قارا كۈنلەرگە قالار دەپ ئويلىمىغانسەن.ئەگەر ئويلىغان بولساڭ، نۇرۇم ئىككىمىزنىڭ بەختىنى چوڭ .gHL(*1P توي قىلىمەن دەپ توسۇپ قويماس ئىدىڭ. خەير، قورۇنما ئاپا! يەرلىكىڭدە تىنىچ يات›› دەيدۇ؟ })r[qsv 2)بىرىلگەن پارچىدا تىلغا ئېلىنغان ‹‹ قارا كۈنلەر›› قانداق كۈنلەرنى كۆرسىتىدۇ؟(5نۇمۇر) rB%acTCz=[ +EgQj*F* +hS}msu' 2)غۇنچەم قانداق ئوبراز؟ n.Q?@\}2 yf7p0;$? dKyX70Zy9 b-+iL 3) سىزنىڭچە غۇنچەمنىڭ پاجىئەسىنىڭ سەۋەبى نېمە؟ %-:6#bz X J
y]d/ ,.fGZ4 13.جۈملە بۆلەكلىرىگە ئاجرىتىڭ . J
h[fFg] 1)بىز ۋەزىپىنى تىرىشىپ ئوروندايمىز. 4>>d
"<}C (3"V5r`*; 2) قەشقەرنىڭ ئانارى دۇنياغا داڭلىق
eEQ
4L\d #tdI;x3 c ++tk4 14. ‹‹ئالىم بولساڭ ، ئالەم سىنىڭكى›› دېگەن جۈملىنى ~(%nnG6x 1)كۆچۈرمە جۈملىگە ئايلاندۇرۇڭ Y_)!U`>N? 0S;H`w_S ">*PH}b vu;pILN 2)ئۆزلەشتۈرمە جۈملىگە ئايلاندۇرۇڭ N)03
{$WM |[;9$Vn [*Nuw_l HP^<2?K 5-سۇئال.يېزىقچىلىق مەشقى : $a>,sL&; تەلەپ؛ (25نۇمۇر) w
xKlBx7 « غەلبە تىرىشقانلارغا مەنسۇپ » دېگەن تىمىدا بىر پارچە ئەسەر يىزىڭ. ماۋزۇنى ئۆزىڭىز قويۇڭ، ژانىرىنى ئۆزىڭىز بەلگىلەڭ (ژانىرىنى ئېنىق يىزىڭ) (B{`In8G>y تەلەپ؛ (1) مەزمۇنى ئىنىق ،قۇرۇلمىسى پۇختا بولسۇن r==d^ (2)ئىپادىلەش ئۇسۇلى ۋە ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەردىن پايدىلىنىڭ.(3) خەت چىرايلىق ، تىنىش بەلگلىلىرى جايىدا قوللىنىلغان بولسۇن. $p:RnH\H1 (7Su{
tq Y;2WY0eq a',6WugIP 8/W(jVO(- `C pfQP&^ 'q>2WP|UY9
|
|