uzqak |
2014-04-10 02:30 |
ئوقۇتقۇچى بولماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ؟
ئىشخانىدا ئولتۇراتتىم . بىر ئوقۇتقۇچى بالىلارنى ئەكىرىپ تەنقىدلەپ كەتتى. ئادەتتە بالىلارنى بىرەر ئوقۇتقۇچى تەنقىدلىسە تەڭلا تەنبىھ بېرىشىپ بېرەتتىم .بۈگۈن مۇشۇ «ئوقۇتقۇچى بولماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ ؟» دېگەن تېما ئۈستىدە ئويلىنىپ ئولتۇرۇپ ،ئۇ ئوقۇغۇچىنى تەنقىدلەش «پۇرسىتىدىن » مەھرۇم بولدۇم . ئوقۇتقۇچى بولماسلىقنىڭ باھانىسى كۆپ ،ئۇنى نۇرغۇن قېتىم دەپ باقتۇق لېكىن بىز ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇتقۇچى بولۇش تەغدىرىدىن قۇتۇلالمىدۇق. ئۇنى يەنى ياخشى كۆرمىسەك ،ئۇمۇ بىزنى تاشلاپ قېچىپ كىتەرمۇ ؟ - دەپ ئەنسىرەپمۇ قالدىم. ئۇ قېچىپ كەتسە قانداق ئاقىۋەت يۈز بېرەر. ئۇنىڭ بىلەن قوساق بېقىۋاتقان مىڭلىغان كىشىلەر ئۇنى ئىزدەپ دەرۋىشلىك كوچىسىدا چاپارمۇ؟ ئۇزۇن گەپنىڭ قىسقىسى «ئوقۇتقۇچى بولماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ؟» ZE}m\|$ 1. ئۇ شۇنداق ياخشى كەسىپ . ھېچكىم ھەتتا دۆلەت رەئىسىمۇ «رەئىسنى ھۆرمەتلاڭلار !» دېگەن بۇيرۇقنى ئۇچۇق - ئاشكارە دېيەلمەيدۇ .لېكىن بىز «ئوقۇتقۇچىنى ھۆرمەتلاڭلار ! »دەپ بۇيرۇق چۈشۈرەلەيمىز! ھەممىدىن مۇھىمى «ئوقۇتقۇچىنى ھۆرمەتلەش» نى دەرس قىلىپ ئۆتەلەيمىز ! بەزىدە تېخى «مېنى ھۆرمەت قىلمىدىڭ ! » دەپ دەرس ۋاقتىنى ئېلىپ تىنقىدلەيمىز. بۇنداق رەسئىستىنمۇ يۇقۇرى ئىمتىيازغا ئىگە بولماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ؟ q)@.f. 2.ئاچچىقىمىز كېلىپ چېچىلىپ قالساق ، پىسخىكىلىق بوشتۇش ئوبېكتىلىرىمىز تەييار. باشلىق تەنقىدلىسە ئاچچىقىمىزنى بالىلارغا تۆكىمىز. قايسى بىر كەسىپتە بۇنداق ياخشى داۋالىنىش ئۇسۇلى بار دەيسىز. بالىلار بىزنىڭ سۆزىمىزگە ئىشىنىپ ئۆزلىرىنى گۇناھكاردەك ھېس قىلىپ بىزدىن كەچۈرۈم سوراپ كېتىدۇ. ھېچقانداق ھەق تاپشۇرمايلا داۋالىنالايدىغان بۇنداق ئىمتىياز نى ئالماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ ؟ <v5toyA 3. ھەممىدن مۇھىمى بىز بىغۇبار بىر توپ بىلەن بىللە تۇرغاچقا كىشلىك مۇناسىۋىتىمىز ئاددى. بولۇپمۇ باشلانغۇچ ۋە تولۇقسىز مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرى تېخىمۇ شۇنداق . بالىلاردىن ئۈلگە ئېلىپ ئۆزىمىزنى تەربىيلەيمىز. نۇرغۇن مۇرەككەپ مۇناسىۋەتلەردىن خالىي ھالدا ئاددى - ساددا ياشاشقا كۆنىمىز. كىشىلەر رەزىللىكتىن قېچىپ ئاۋارە. M{nz~W80 بىغۇبار بىر توپنى مائارىپ مەقسىتىدىن چەتنىگەن تۈرلۈك چەكلىمە ،قېلىپلار ئىچىدە تۇنجۇقتۇرساقمۇ نۇرغۇن مەدىھيە سۆزلىرىنى ئاڭلاشقا مۇيەسسەر بولىدىغان ئالاھىدە ئىمتىيازنى ئالماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ؟ W^yF5 4.ھەممىدىن مۇھىم ئىمتىيازنىڭ بىرى مەيلى قالماشتۇرايلى مەيلى قالماشتۇرالمايلى بىزنىڭ نامىمىز «ئۇستاز » بۇ نامنىڭ ۋەزىنىدە ئىنسان ئىنسانىلىق مۇقامىغا يەتكەن. بەزىدە ئىنسانىلىقتىن بەك يىراقلىقىمىزنى بىلىپ تۇرساقمۇ بالىلار بىزنى يەنىلا «ئۇستاز » دەپ چاقىرىدۇ .بۇنداق كاتتا ئىنئامنى ئالماسلىققا باھانىڭىز بارمۇ؟ TF
M}
P ــــــــــ مەرزىيە مۇئەللىم مانىڭغا ئىككى ئېغىز سۆزلەپ قويۇڭە ! xRaYm تاتلىق باھانىلىرىم قاياققىدۇر يوقالدى. قايتۇرۇپلا بالىدىن سورۇدۇم : qrt+{5/t ــ ئوقۇغۇچى بولماسلىققا باھانەڭ بارمۇ؟ jl7e6#zu ئۇ نېمە دېمەكچى بولغانلىقىمنى بىلەلمەي ھاڭۋېقىپ قاراپ قالدى. ;9prsvf
ئوقۇغۇچى بولماسلىقنىڭ باھانىسىنى تاپالىساڭ ساڭا سۆزۈم يوق ! $*2uI?87}: ئۇ بىرھازاغىچە ھېچنىمە دىيەلمىدى . y:W$~ ئەتىگىچە يېزىپ كەل ! 3mBrnq]j> ئاندىن بىر نەرسە دىيىشەيلى! *Z{W,8h*s ئۇ ئەتە نېمە يازىدۇ ئېنىقسىز ! مۇھىمى مەن يەنىلا ئوقۇتقۇچى بولۇشقا بولۇپمۇ لاياقەتلىك ئوقۇتقۇچى بولۇشقا ئىزچىل باھانە ئىزدەيدىغاندەك قىلىمەن. چۈنكى ياخشى كۆرۈش بىلەن نەپرەتنىڭ ،نەتىجە بىلەن مەغلۇبىيەتنىڭ پاسىل چىگرىسى «سەۋەپ - باھانىلەر »نى ياستۇق قېلىپ ئۇخلايدىكەن... >.M
`Fz. '!En,*'IS
|
|