زىرەك |
2014-04-05 12:41 |
مېنىڭ بىر كۈنۈم
مېنىڭ بىر كۈنۈم +5t
bK (ئەخمەت ئىمىن) Ph#F Ⅰ. ئوقۇتۇش نىشانى pgd8`$(Q 1. «مېنىڭ بىر كۈنۈم» ناملىق بۇ نەسىر ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارغا نەسىرنىڭ تىل، ئالاھىدىلىكى ۋە ئۇنىڭغا قويۇلىدىغان تەلەپلەرنى بىلدۈرۈش. `kNi*I^ 2. «مېنىڭ بىر كۈنۈم» ناملىق بۇ نەسىردە ئىلگىرى سۈرۈلگەن پىكىر-ئىدىيەنى ئوقۇغۇچىلارغا ئىگەللىتىش. M .)}e7 Ⅱ. ئىدىيۋى-تەربىيە نىشانى x9)aBB «مېنىڭ بىر كۈنۈم» ناملىق بۇ دەرسنى سۆزلەش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارغا ۋاقىتنى، نۇرغۇنلىغان مىنۇت، سىكىنۇتلاردىن تەركىب تاپقان ھەر بىر كۈننى قانداق قەدىرلەش ھەققىدە تەربىيە ئېلىپ بىرىلىدۇ. cZgMA8
F Ⅲ. ئوقۇتۇشنىڭ مۇھىم ۋە قېيىن نوقتىلىرى UK6xkra?# 1. مۇھىم نوقتىسى x*h?%egB!p (1). ئەسەردە ئالغا سۈرۈلگەن پىكىر-ئىدىيەنى ئوقۇغۇچىلارغا تولۇق بىلدۈرۈش. |As2"1_f 2. قېيىن نوقتا .73zik ئوقۇغۇچىلاردا قانداق قىلىپ ۋاقىتنى قەدىرلەش، ھەر بىر كۈننى مەنىلىك ئۆتكۈزۈش ئىڭىنى تۇرغۇزۇش. Mny'9hsl Ⅳ. جەريان ۋە ئۇسۇل v<;: 0 تېكىسىت ئوقۇش ئارقىلىق ئەسەر مەزمۇنى بىلەن تونۇشۇش، ئوقۇغۇچىلاردىن ئىختىيارى سۇئال سوراش ئارقىلىق مۇھاكىمىگە يېتەكلەش، مۇلاھىزە قىلىش. LY-lTr@A^
Ⅴ. دەرس سائىتىنى ئورۇنلاشتۇرۇش N%9h~G ئىككى دەرس سائىتى |l|_dn Ⅵ. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى +w"_$Tj@; تېكىسىت ئوقۇتۇش (ئوقۇغۇچىلار ئوقۇيدۇ)، مۇھاكىمە قىلىش، تەھلىل قىلىش. ]7a;jNQu بىرېنچى سائەتلىك دەرس AG]WO8f) 1. ئوقۇتۇش جەريانى a{h%DpG 1). ئوقۇغۇچىلارنى تەشكىللەش. *^'wFbaBO (يوقلىما قىلىنىدۇ، دەرس ئىنتىزامى تەكىتلىنىدۇ).
B4Q79gEh= 2. ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىن تەييارلىقىنى تەكشۈرۈش Hk,lX r (تۆۋەندىكى سۇئاللار سورىلىدۇ، يەنى يوقلىمىدىن ئىسمى چاقىرىلىپ سورىلىدۇ) sltk@ (1). سىز ئىپىك نەسىر ھەققىدە نېمىلەرنى بىلىسىز؟ @0$}?2 (2). سىز يازغۇچى ئەخمەت ئىمىننىڭ قانداق نەسىرلىرىنى ئوقۇپ باققان؟ sGSsUO:@j; 3. ئوقۇتۇشقا باشلاپ كىرىش u+i (";\ ساۋاقداشلار، بۈگۈنكى يېڭى دەرسىمىزنى باشلاشتىن بۇرۇن سىلەرگە شۇنداق بىر ھېكايەتنى سۆزلەپ بەرگۈم كىلىۋاتىدۇ. سىلەرنىڭمۇ ئاڭلىغۇڭلار بارمۇ؟ m,C1J%{^ بىر ئانا قىزىغا شۇنداق دەپتۇ: 1f",}qe; قىزىم، سەن بىر قىز بولۇش سۈپىتىڭ بىلەن ھەركۈنى سەھەر تۇرۇپ ئادەتلەنگىن. چۈنكى، سەھەر تۇرساڭ ئاۋال ئۆزۈڭ پاكلىنىسەن، ئاندىن بۇ مۇقەددەس ئانا زېمىننى پاكلايسەن. lj+u@Z ھەر كۈنى يېڭىدىن كۆتۈرۈلگەن قۇياشقا قاراپ يېقىملىق بىرنى كۈلۈمسىرەپ قوي، بۇ ئىللىق تەبەسسۈم ساڭا ھەر دائىم ھەمراھ بولسۇن. ھەر بىر كۈنۈڭگە ئىشەنچ، ئۈمىد بىلەن باق. چۈنكى، داداڭنىڭ بارلىق ئۈمىدى ساڭا باغلانغان. zOg7raIa قىپقىزىل ئېچىلغان بىر تال گۈلگە قاراپ ھاياتنىڭ گۈزەللىكىنى ھېس قىلالايدىغان بول. ھەربىر قەدىمىڭنى تولىمۇ ئېھتىياتچانلىق بىلەن باس، ھەر بىر كۈنۈڭ نام-نىشانسىز، مەنىسىز ئۆتۈپ كەتمىسۇن. بىز سىنىڭ كەلگۈسۈڭدىن ئەمەس بۈگۈنىڭدىن، ساڭا تۇتۇق بەرمەي ئۆتۈپ كىتىۋاتقان بۈگۈنۈڭدىن ئەنسىرەيمىز قىزىم. iq(
)8nxi قانداق ساۋاقداشلار ياخشىمىكەن؟ توغرا، ھەممىمىز ھەر كۈنىمىزنى مەنىلىك، ئەھمىيەتلىك ئۆتكۈزۈشنى ئارزۇ قىلىمىز، شۇنداقمۇ؟ ھەر بىر كۈنىمىزنى قانداق مەنىلەرگە ئىگە قىلىش، كۈنلىرىمىزنى قانداق ئۆتكۈزىمىز پۈتۈنلەي ئۆزىمىزگە باغلىق. ئۇنداقتا بىز بۈگۈن ھەممىمىز بىرلىكتە ئەخمەت ئىمننىڭ«مېنىڭ بىر كۈنۈم»ناملىق نەسىرى بىلەن تونۇشۇپ چىقايلى. V#VN%{ 4.تېكىستنى ئوقۇش q,
O$ %-70 ساۋاقداشلاردىن بىر قانچىسى ئەسەرنى ئۈنلۈك ئوقۇيدۇ. 4apL4E"r 5. يېڭى سۆز-ئاتالغۇلارنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىش vWAL^?HUP (1). مەدەن:- يەر ئاستىدىكى تۈرلۈك كان بايلىقلىرى؛ J2:y6kGj> (2). غەۋۋاس:-سۇ ئۆتكۈزمەيدىغان مەخسۇس كىيىملەرنى كىيىپ سۇ ئاستىدا خىزمەت قىلىدىغان ئادەم؛ v:H$<~)E| (3). بالىتچى:-بالىت ئۇسۇلىنى ئوينايدىغان ئارتىس. R17?eucZ بالىت — ئىتالىيىدە بارلىققا كەلگەن بىر خىل ئۇسۇللۇق دىرامما بولۇپ، ئۇنىڭدا ۋەقەلىك تەڭكەش قىلىندىغان مۇزىكا ئاساسىدىكى بەدەن يۈز ھەرىكەتلىرى ئارقىلىق ئىپادىلىنىدۇ. ئايال ئۇسۇلچىلار كۆپۈنچە بۇ ئۇسۇلنى پۇتنىڭ ئۇچىدا دەسسەپ يۈرۈپ ئوينايدۇ. Dh=9Gns9 6. تاپشۇرۇق q 1). بۇ ئەسەر«مەن»نىڭ بىر كۈنىدىكى قايسى ئورۇنلاردىكى ئىشلىرى يېزىلغان؟ @{2
5xTt 2). «مەن»دادىسىنىڭ گىپىنى ئاڭلىغاندىن كېيىن ئۇنىڭ روھىي ھالىتىدە قانداق ئۆزگىرىش بولدى؟ *WuID2cOI ئېككىنچى سائەتلىك دەرس qi^7 1. ئوقۇتۇش جەريانى o4Om}]Ti 1). ئوقۇغۇچىلارنى تەشكىللەش. ,>%}B3O:Y= (يوقلىما قىلىنىدۇ، دەرس ئىنتىزامى تەكىتلىنىدۇ). GB=X5<; 2. ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىن تەييارلىقىنى تەكشۈرۈش 2fL;-\!y( (تۆۋەندىكى سۇئاللار يوقلىمىدىن ئىسمى چاقىرىلىپ سورىلىدۇ) J cd- (1). ئەخمەت ئىمىننىڭ تەرجىمالىنى قېسقىچە سۆزلەپ بېقىڭ؟ FOE4>zE (2). ئەسەرنىڭ ۋەقەلىكىنى قېسقىچە بايان قىلىپ بېقىڭ؟ Fj2BnM3
# 3. تېكىسىت مەزمۇنىنى چۈشىنىش V2wb%;q 1). كۆنۈكمە سۇئاللىرىغا جاۋاب بېرىش z7fp#>uw (1). بۇ نەسىردە«مەن»نىڭ «يولدا»، «مەكتەپتە»، «ئۆيدە» ئۆتكەن بىر كۈنلۈك ھاياتى تەسۋىرلەنگەن. ئاپتۇر نەسىردە بىر كۈندىكى قانداق ھېسسىياتنى ئىپادىلىگەن؟ -lY6|79bF جاۋاب: ئاپتۇر نەسىردە«مەن»نىڭ«يولدا»، «مەكتەپتە»، «ئۆيدە»بىر كۈنلۈك ھاياتىنى تەسۋىرلەش ئارقىلىق«مەن»نىڭ ئۈمىدۋار، بىلىمگە چۇڭقۇر ئىشتىياق باغلىغان، بىلىم ئېلىش، ياخشى ئادەم بولۇش ئۈچۈن ئۆزى دۇچ كەلگەن تۈرلۈك قېيىنچىلىقلاردىن قورقماي ئالغا ئىلگىرلەش ۋە ۋاقىت بىلەن ئېلىشىپ ھەر بىر كۈننى قەدىرلەش ئۈچۈن ئىرادە باغلىغانلىقىدەك مۇرەككەپ ھېسسىياتىنى ئىپادىلىگەن. %]} (2). پارچىدە تۆۋەندىكىدەك جۈملىلەر ئۇچرايدۇ. بۇ جۈملىلەرنىڭ قانداق سىموۋوللۇق مەنا ئىپادىلەيدىغانلىقىنى ئېيتىپ بېرىڭ. V17%=bCZ5[ ①ياۋايى ھايۋانلار بىلەن ئېلىشىپ دەل-دەرەخ، گۈل-گىياھلار بىلەن سىردىشىپ، قاراڭغۇ جاڭگالدىن يېڭى بىر يول ئېچىۋاتىمەن. T
Ne l/ جاۋاب: بىلىم ئېلىش يولىدا ئۇچرىغان تۈرلۈك قېيىنچىلىقلارنى يېڭىپ، قېيىنچىلىق ئىچىدىن يېڭى يول تېپىپ ئالغا ئىلگىرلەشكە سىموۋۇل قىلغان. qN9(S:_Px ②تۈۋى يۇمشىتىلىپ ئوبدان ئوغۇتلانغان، تازا ۋايىغا يەتكۈزۈلۈپ سۇغرىلغان يەرلەرگە تېرىلغان گۈل ئۇرۇقى تېزلا ئۈنۈپ چىققىنى بىلەن بوران-چاپقۇنغا بەرداشلىق بىرەلمەيدۇ... 1#< '&Lr جاۋاب: بىلىم ئېلىش يولىدا جاپالىق ئىزدەنمەي، مەسىللەرنى نېگىزىدىن تۇتۇپ ئىنچىكىلىك بىلەن تەتقىق قىلماي بىلمى چۇڭقۇرلاشمايدۇ، بىلمى چۇڭقۇر بولمىسا، بىلىم دېڭىزىغا شۇڭغۇپ كىرگىلى بولمايدۇ. شۇڭا تەييارغا ھەييار بولماي تىرىشىش كېرەك. 98IJu ③بىلىمنىڭ يۈكسەك چۇققىسىغا يامىشىۋاتقىنىڭدا ئالدىڭغا قورقۇنچلۇق تاشلار سىيرىلىپ چۈشۈپ تۇرىدۇ. سەللا بوش كەلسەڭ، تاش بىلەن قوشۇلۇپ تۆۋەنگە چۈشۈپ كېتىسەن. /~%&vpF-L
جاۋاب: بىلىم ئېلىش يولىدا تۈرلۈك قېيىنچىلىقلارغا ئۇچرايسەن، ھەمدە چوقۇم تىرىشىچانلىق كۆرسىتىپ مۇشۇ قېيىنچىلىقلارنى يېڭىشىڭ كېرەك. *v^Jb/E315 2). دەرس مەزمۇنىنى ئومۇملاشتۇرۇش *K8$eDNZ (1). ئاپتۇر بۇ نەسىردە قانداق پىكىر ئىدىيەنى ئوتتۇرىغا قويغان؟ K7_UP&`=J جاۋاب: ئاپتۇر بۇ نەسىردە «مەن»نىڭ«يولدا»، «مەكتەپتە»، «ئۆيدە»ئۆتكەن بىر كۈنلۈك ھاياتىنى تەسۋىرلەش ئارقىلىق تىرىشچان، ئەدەپ-قائىدىلىك، قىزىققاق، بىلىم خۇمار، ۋاقىتنى قەدىرلەش روھىغا ئىگە، ئىرادىلىك بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئوبرازىنى ياراتقان ھەمدە يېڭى-يېڭى بىلىمنى ئۈگېنىش، بىلىمنىڭ يۈكسەك چۇققىسىغا چېقىش ئۈچۈن چوقۇم ھەر كۈننى قەدىرلەش لازېملىقنى ئوتتۇرىغا قويغان. i tt3.:y 4. تاپشۇرۇق z% ?+AM)P 1). دەرس مەزمۇنىنى تەكرارلاپ كىلىش بىلەن بىر ۋاقىتتا «مېنىڭ بىر كۈنۈم» دېگەن تېمىدا قىسقا بىر پارچە ماقالە يېزىپ كېلىڭ؟ 4#MtF'J
|
|