بابۇر0725 |
2014-04-01 23:20 |
تارىخمىزدىكى يېزىق ئىلاھاتىمىزنىڭ نەتىجسىدە نۇرغۇن تارىخىمىزغا ۋە مەدەنىيىتىمىزدە دادىل ئىگە بولالمايۋاتقان تارىخى مەنبەلەردىن پايدىلىنىشىمىز يىتەرسىز بولۇپ باش قاشلىغان چاغلىرىمىزنى ھەرۋاقىت ئەستە تۇتۇپ يەنە يېزىق ئىسلاھاتى توغرىسىدىكى «ئۇلۇغۋار ئىشلارا »غا ئەمدى باشقاتۇرمىساق. V\ch0i
1 يەنە بىر ئەۋلاد ساۋاتسىزلارنىغۇ تۈگىتىۋالارمىز شۇنىڭغا ياندىشىپ كەلگەن مەدەنىيەت ،تارىخ، قاتارلىق تەرەپلەردىكى ئەھۋاللارغا قانداق مۇئامىلە قىلارمىز K4SR`Q تىل جەرجىمانلىرىمىز يىتىشمىگەندەك يېزىق تەرجىمانلىرىنى تەربىيەلەپ نۇرغۇن ئىسراپچىلىق قىلغۇدەك بىرشۇنچە باي ۋە تەرەققىي قىلىپ كەتمىدۇققۇ دەيمەن Uo(\1&? QI~s~j نۆۋەتتە، پەقەت تەشۋىقات خىزمىتىنىلا تۇتماستىن بەلكى،ئەمەلىي ئىش قىلىشمۇ ئىنتايىن مۇھىم. چەتئەللەردىكى لاتىن يېزىقى سىستېمىسى ئىشلىتىدىغان مىللەتلەرنىڭ ئىلىپبە تەركىۋى ئىنتايىن مۇرەككەپتۇر. كۆپلىگەن لاتىن ھەرپلىرىنىڭ فونېتىكىلىق تەلەپپۇزى دۇنيادا ئورتاق بولسىمۇ بىراق، بەزى ھەرپلەرنىڭ ھەرقايسى مىللەتلەر فونېتىكىسىدىكى ئىشلىتىلىشى ئۆز-ئارا ئوخشاشمايدۇ. بەزى مىللەتلەر ئەنئەنىۋى ئادەت ۋە فونېتىكىسىدىكى مۇرەككەپلىك تۈپەيلىدىن قوشما ھەرپ ئىشلىتىشكە مەجبۇر. مانا بۇ ئەھۋاللار بىزدىن يېزىق تەسىس قىلىشتا ئىنتايىن ئېھتىياتچان پوزېتسىيە تۇتۇشىمىزنى تەلەپ قىلىدۇ. بىزنىڭ ئاساسىي پرىنسىپىمىز: -qfd)A6] 1. دۇنيا لاتىن يېزىقى سىستېمىسىدىكى ئورتاق تەلەپپۇز قىلىنىدىغان ھەرپلەرنى ئاساس قىلىش . GW'=/
z7 2.كومپىيۇتېر تاختىسىدىكى بارلىق ھەرپلەرنى تولۇق ئىشلىتىش . X ~4^$x 3. باشقىلارنىڭ يېزىق ئىشلىتىش ئادىتىگە ئۈلۈك ھالدا ئېسلىۋالماي،ئىمكانىيەتنىڭ بارىچە ئۆز تىلىمىزنىڭ قۇلايلىقلىقى ۋە ئالاھىدىلىكىنى ئاساس قىلىش . Bp^>R`, 4. قوشما ھەرپتىن، ئوخشاش شەكىللىك ھەرپتىن قەتئى ساقلىنىش . *[
Wh9 ,H 5. ئۆتمۈشتىكىدىن ساۋاق ئېلىپ، يېڭى يېزىق لايىھىسىنى بىر خىل «ئىلىم-پەن يېزىقى» سۈپىتىدە جىددى ئېھتىياجلىق بولغان ساھەلەردە ئالدى بىلەن ئىشلىتىش، باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ 1-يىللىقىدىن باشلاپ دەرسلىك قىلىپ كىرگۈزۈپ، 5 يىلدىن 10 يىلغىچە بولغان ئارىلىقتا تەدرىجى ئومۇملاشتۇرۇش . h1fJ`WT6, يىللاردىن بېرى، يېزىق ئۆزگەرتىش تەرەپدارلىرىنىڭ جاپا-مۇشەققەتلىك ئىزدىنىشى ۋە تەتقىقاتى نەتىجىسىدە بىرنەچچە خىل يېزىق لايىھىسى ئېلان قىلىنغان بولسىمۇ بىراق، ئۇلارنىڭ كۆپچىلىكىدە قۇلايلىق ۋە ئومۇمىيلىق كۆزدە تۇتۇلماي پەقەت ئۈزىنىڭ كەسپىي دائىرىسىنىلا ئويلاش ھەمدە كومپىيۇتېر تاختىسىنىڭ چەكلىمىسىدىن چىقالماسلىقتەك خىلمۇ-خىل سەۋەنلىكلەر مەۋجۇت. بىز يۇقىرىقى ئەھۋاللارغا ئاساسەن، ئۇلارنىڭ ئارتۇقچىلىقىنى قوبۇل قىلىش ۋە ئەتراپلىق پىكىر يۈرگۈزۈپ تەتقىق قىلىش نەتىجىسىدە تۆۋەندىكى « ئۇيغۇر يېڭى يېزىقى لايىھىسى»نى ئىشلەپ چىقىپ ھەر قايسىڭىزلارغا سۇندۇق. كۆپچىلىكنىڭ سەمىمى ۋە قىممەتلىك پىكىرلىرىنى بېرىشلىرىنى ئۈمىد قىلىمىز. ] 5P{* "$0f.FO:i مەنبە : ئىجتىمائىي پەنلەر ژورنىلى . :KX/` بۇ مەسىلىلەر ئاللىقاچان ھەل قىلىنىپ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىمىز تۇرلۇك ساھەلەردە بىمالال قولىنىۋاتقانلىقىنى ئۇنتۇپ قالمايلى
HxZ4t قىسقىسى مەن يېزىق ئىسلاھاتى قىلىشقا قەتئىي قارشى!!! pe,c 9-Ib+/R0 apY m,_ k[v n: Q&QR{?PMD ,R^Pk6m> -3 W4 `Z@wWs t?0=;.D ?` `+OH
|
|