查看完整版本: [-- ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2010-11-11 01:28

ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى

                                                                  ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى  V{FE[v_  
                                             يۈسۈپجان غۇپۇر
w~{| S7/  
سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمىتىدە سىنىپتىكى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئەھۋالىنى ۋاقتىدا ئىگىللەپ تۇرۇش ئىنتايىن مۇھىم شۇنداقلا قىيىن بولغان بىر مەسىلە .تۆۋەندە مۇشۇ مەسىلىنى ھەل قىلىشتىكى بىر ۋاستە – ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى تونۇشتۇرىلىدۇ . N GSS:  
ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسىنىڭ ئاساسلىق ئىدىيىسى:ئوقۇغۇچىلارنى ئۇلارنىڭ كۆڭلىنى ئېچىپ بېرەلەيدىغان بىر قانچە سۇئاللارغا قەرەللىك ھالدا (ھەپتىدە بىر قېتىم،ھەر ھەپتىنىڭ ئاخىرى تارقىتىلىدۇ ) جاۋاپ يازغۇزۇشتىن ئىبارەت . Lxz  
تۆۋەندە پايدىلىنىش ئۈچۈن ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسىنىڭ بىر شەكلى بېرىلدى . w`0)x5 TGR  
ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى zhuy ePn  
&=v/VRan[  
جاۋاپ بېرىدىغان سۇئاللار جاۋاپ ]]\)=F`n77  
مۇشۇ ھەپتە ئىچىدە سىزنى ئەڭ خوشال قىلىدىغان ئىش xP8iz?6"V  
مۇشۇ ھەپتە ئىچىدە سىز ئويلاشنى خالىمايدىغان ئىش `V]egdO  
مۇشۇ ھەپتە ئىچىدە سىز ئەڭ ياخشى ئۆتۈلدى دەپ قارىغان دەرس Zk~nB}Xw  
مۇشۇ ھەپتە ئىچىدە سىز ياخشى ئۆتۈلمىدى دەپ قارىغان دەرس xaGVu0q  
قايسى ئوقۇتقۇچىغا دەيدىغان، قانداق گېپىڭىز بار ؟ X@6zI-Y %  
قايسى ساۋاقدىشىڭىزغا دەيدىغان، قانداق گېپىڭىز بار ؟ L LYHr  
سىنىپ مەسئۇلىڭىزغا كۆرسىتىدىغان بىرەر ئەقىل بارمۇ ؟ 1$='`@8I  
بىرەر يېڭى نەرسە ئىجاد قىلىشنى ئويلاپ باقتىڭىزمۇ ؟ 5?V?  
سىنىپ مەسئۇلىغا دەيدىغان قانداق گېپىڭىز بار ؟ |1dEs,z\  
بۇنىڭدىكى سۇئالنى ھەر قايسى ئوقۇتقۇچىلار ئۆزىنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا ۋە خىزمەتنىڭ مۇھىم نۇقتىسىغا ئاساسەن مۇۋاپىق ئۆزگەرتسە بولىدۇ .ئەمدى مەن سۇئالنى مۇشۇنداق لاھىيلەشتىكى مەقسىتىمنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتەي : xm%[}Dt]  
1- سۇئال. ئوقۇغۇچىلارنىڭ نېمىدىن ( ماددىي نەرسىدىنمۇ ياكى مەنىۋىي نەرسىدىنمۇ ) بەكرەك خوش بولىدىغانلىقىنى بىلىش . s=^r/Sz902  
2- سۇئال .ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئازابىنى ۋاقتىدا بايقاش.( ئوخشاش بىر مەسىلىنى 3 قېتىم يازسا چوقۇم شۇ ئوقۇغۇچى بىلەن سىنىپ مەسئۇلى ئۆزى〈ياكى پىسخىك مەسلىھەت بەرگۈچى ئوقۇتقۇچى〉 كۆرۈشۈپ مۇشۇ مەسىلىنى ھەل قىلىشقا ياردەملىشىش ) jMz1s%C  
3- 4-سۇئال.ئوقۇغۇچىنىڭ قايسى دەرسنى بەكرەك چۈشىنىپ قايسى دەرسلەرنى چۈشىنەلمەي مېڭىۋاتقانلىقىنى بىلىش يەنى كۆپ ساندىكى ئوقۇغۇچىلار ئۆزى ياخشى كۆرىدىغان ياكى بىلىپ مېڭىۋاتقان دەرسنى ياخشى ئۆتۈلدى دەپ قارايدۇ .بۇ سۇئال مەلۇم دەرىجىدە دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى نازارەتچىلىك قىلىش رولىنىمۇ ئۆتەيدۇ . W2r6jm!  
5- سۇئال .نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلار ئۆزىنىڭ بەزىبىر گەپلىرى ( نارازىلىغى،ئوقۇتقۇچىنىڭ خاتا چۈشىنىپ قېلىشى...) نى شۇ دەرس ئوقۇتقۇچىسىغا بىۋاستە دېيەلمەيدۇ ياكى ئۇنى دەرھاللا ئۇنتۇپ كېتەلمەيدۇ، بۇ سۇئال ئۇلارغا بىر ئىچ بوشىتىۋېلىش پۇرسىتى بىلەن تەمىنلەيدۇ.( ئەگەر ھەقىقەتەن مەسىلە ئېغىر بولسا سىنىپ مەسئۇلى ۋاكالىتەن شۇ ئوقۇتقۇچى بىلەن كۆرۈشۈپ چۈشىنىش ھاسىل قىلىنسا بولىدۇ) eZN3H"H  
6-سۇئال.ساۋاقداشلار ئارىسىدا يۈز بېرىۋاتقان ئىشلاردىن ۋاقتىدا خەۋەردار بولۇش مەقسىدىدە چىقىرىلغان . O?C-nw6kP  
7-سۇئال.ئوقۇغۇچىلارنى سىنىپنى باشقۇرۇشقا قاتناشتۇرۇش مەقسىتىدە چىقىرىلغان . 877EKvsiC  
8-سۇئال.ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىجادچانلىق روھىنى ۋاقتىدا بايقاپ، مەدەت بېرىش مەقسىتىدە چىقىرىلغان . X/`#5<x  
9- سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمىتىدە ساقلانغان يېتەرسىزلىكلەرنى ۋاقتىدا بايقاش مەلۇم جەھەتتىن ئوقۇغۇچىلارغا سىنىپ مەسئۇلىدىن رازى بولمىغان ، مۇۋاپىق بولمىدى دەپ قارىغان تەرەپلىرىنى دېيىشكە پۇرسەت بېرىش مەقسىتىدە چىقىرىلغان . t_dw}I   
ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسىنى قوللانغاندا دىققەت قىلىدىغان ئىشلار : rj2r#{[  
1. ئوقۇغۇچىلارغا كارتۇچكىغا يازغان جاۋاپلىرىنىڭ مەخپىيەتلىكىنى ساقلاشقا ۋەدە بېرىش ھەم چوقۇم شۇ بويىچە قىلىش .ئەگەر مەخپىيەتلىك ساقلانمىسا ئوقۇغۇچىلار كۆڭلىدىكىنى يېزىشقا ئۇنىمايدۇ نەتىجىدە بۇ كارتۇچكا قەلب كارتۇچكىسى بولالمايدۇ . 1c 
2. ئوقۇغۇچىلارغا بۇ كارتۇچكىدىكى ھەممە سۇئالغا چوقۇم جاۋاپ يېزىشقا قىستىماسلىقى كېرەك . بۇ كارتۇچكا تاپشۇرۇق ئەمەس ، مەسىلە بولسا يېزىش مەسىلە بولمىسا ئاق قالدۇرۇشقا رۇخسەت قىلىش . |"Xi%CQ2  
3. مەلۇم ئوقۇغۇچىنىڭ كارتۇچكىغا يازغان جاۋابىدىن ،شۇ ئوقۇغۇچىدا بەلگىلىك مەسىلە بارلىقى بايقالغاندا ،ھەل قىلىشتا ئۇسۇلغا ئالاھىدە دىققەت قىلىش كېرەك بولمىسا يەنە شۇ ئوقۇغۇچىدا مەسىلە كۆرۈلگەندە كارتۇچكىغا يېزىشقا جۈرئەت قىلالمايدۇ. NgE&KPj\  

arzu 2010-11-11 02:00
بۇ ئۇسۇلنى قوللانسام بولغۇدەك......

tawpek 2010-11-13 00:04
بۇ كارتۇچكىنىڭ ئەھمىيتىنى ھىچكىم ئىنكار قىلمايدۇ. ھەپتىدە قىلىپ بولالمىسا ئايدا بولسىمۇ توشقۇزۇپ ئەستائىدىل مۇئامىلە قىلسا ھەقىقەتەن ئۈنىمى بولىدىكەن. _M"$5 T  
oxCs*   
سۇئاللارمۇ شۇنداق ئەتراپلىق، ئەھمىيەتلىك لاھيىلىنىپتۇ. B(en5|  
[KimY  
لىكىن بىزنىڭ بۇ يەردىكى باشلىقلار كۆرۆپ قالسا ئۇنى شەكىلگە ئايلاندۇرۇپ ئوقوتقۇچىلارغا قارىتا بىر بىسىمغا ئايلاندۇرۇپ قويىشى تۇرغانلا گەپ. _V7^sk!  
ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇ سۇئاللارنى تەھرىرلەپ ھەممىنى قىزىللاشتۇرۋىتىشى مۇمكىن.

koksangun 2010-11-13 00:10
بۇ خىل شەكىل مېنىڭچىمۇ ئۈلگە قىلىشقا ئەرزىيدۇ،بولسا تورداشلاردىن مۇشۇنىڭغا ئوخشاش تېمىلار كۆپرەك كەلسە تور بەت تەشۋىقاتى ئۈچۈن دەسمىيىمىز بولاتتى.بولسا باشقا تور بەتلىرىدىمۇ مائارىپ ھەققىدە مۇشۇنداق بىر تور بېتىنىڭ تە-تە مېڭىپ چوڭ بولۇۋاتقانلىقىنى جار قىلساق، ھۆرمەتلىك مائارىپچىلارنىڭ قىزىقىشىنى قولغا كەلتۈرسەك ياخشى بولىدۇ،ئەلۋەتتە...

koksangun 2010-11-13 19:08
ئوقۇتقۇچى كەسىپداشلارنىڭ ئىلمىي ماقالىلىرى بولسا يوللىساڭلار،ئوقۇتۇش تەتقىقاتى ئۈچۈن بىر كىشىلىك ھەسسە قوشۇلغان بولاتتى...

tawpek 2010-11-14 18:11
引用第4楼koksangun于2010-11-13 19:08发表的 : ئوقۇتقۇچى كەسىپداشلارنىڭ ئىلمىي ماقالىلىرى بولسا يوللىساڭلار،ئوقۇتۇش تەتقىقاتى ئۈچۈن بىر كىشىلىك ھەسسە قوشۇلغان بولاتتى...
y:[VRLo  
بۇ تەرەپلەردە ئوقوتوشقا ئائىت ئىلمى ماقالىنىڭ جىق قىزىققۇچىلىكى يوق. قىسقىسى جاپا تارتىپ ئۈنۋان ئۈچۈن يازغان ماقاللىرىمۇ قۇرۇق قول توساقتىن ئۆتەلمىگەچكە خەق پۇل خەجلەپ ئىلان قىلىنغان ماقالىسىنى ئوقوپمۇ باقماي ئۈنۋان ئۈچۈن دەسمى قىلىدۇ.

nargizguli 2010-12-21 12:07
بۇ ئۇسۇللار ماڭا خېلى كۆپ تەجرىبە ئۈگەتتى.

qozluk 2011-04-26 23:55
سىنىپ مۇدىرىغا نىسبەتەن ئوقۇغۇچىلارنى چۈشىنىش ئىنتاھىن مۇھىم.ئو ئۇسسۇل ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى چۈشىنىش،ماس ھالدىكى تەربىيە ئېلىپ بېرىش مەقسىتىگە يەتكىلى بولغىدەك .بۇنىڭدىن خېلى كۆپ ئۇسسۇلغا ئىگە بولىۋالدىم..

tawpek 2011-07-20 22:48
سىنىپىم  ئوقوش پۈتتۈردى،  بۇ  ماۋسۇم يىپيىڭى  بىر ئوقوغۇچىلار بىلەن  يۈز كۆرىشىمەن  ھەقىچان، Uz_{jAhW]  
j!pxG5%  
بۇ   ئۇسۇللارنى  قوللىنىپ چۈشىنىشنى  ئىلگىرى  سۈرەي ياخشىسى.

مىېھرىما 2013-11-26 21:59
بەكلا ياىشى مەزمۇنكەن بۇ

iklima 2013-12-18 12:26
سىنىپ مەسئۇللىرى پايدىلانساق بولغۇدەك

گۇلچى 2014-03-09 22:29
      

شەبنەم117 2014-03-20 18:52
مەنمۇ سىناپ باقسام بولامدۇ  نىمە

ھاتەھاتەم 2014-03-22 18:55
ياخشى ئۇسۇلكەن،پايدىلانساق بولغىدەك

مىېھرىما 2014-07-10 10:13
مەن ئەمليەتتكە تەدبىقلاپ خېلى كۆپ نەپ ئالدىم رەھمەت سىزگە !

نۇرى 2014-08-17 20:25
 ئونۋېرسال مەشىقلەر(( تىل –ئەدەبىيات ( FI,>v`  
تەلەپلىك جۈملە تۈزۈش ۋە تەقلىدى جۈملە تۈزۈش مەشىق سوئاللىرى N 3IF j  
1)    سۆز ئالدى قوشۇمچىسى «نا»دىن پايدىلىنىپ، بىر ياسالما سۈپەت ياساڭ.ئۇنى تولدۇرغۇچى قىلىپ، ئوخشىتىش قوللىنىلغان بىر جۈملە تۈزۈڭ. 2#z6=M~A  
2)    ئۈلگە: ئىككى كۆزۈمدىن ئايرىلىش بەدىلىگە نىگىرلارنى پەس كۆرۈش ئىللىتىدىن قۇتۇلدۇم. شۇڭا بەختىيارمەن. 2mVcT3  
(      )ئايرىلىش بەدىلىگە(          )ئىللىتىدىن قۇتۇلدۇم. شۇڭا بەختىيارمەن. FYIzMp.4  
3)    ئۈلگە: شۇنىڭغا ھەيرانمەن: چولپاندەك كۆزلىرىم تۇرۇپمۇ يۈرىكىمدە ئۆچ-ئاداۋەت، نېمىدېگەن بەختسىز ئادەممەن. ZKKz?reM'  
4)    شۇنىڭغا ھەيرانمەن:(     ) تۇرۇپمۇ يۈرىكىمدە (     )، نېمىدېگەن بەختسىز ئادەممەن. 8D[8(5  
5)     ۋەتەن-ئانا تەبىئەت پەرزەنتلىرىنىڭ كۆڭۈل قىرغاقلىرىنى تۇتاشتۇرغۇچى ئالتۇن كۆۋرۈك، قەلب ئاسمىنىدا چاقناپ تۇرغۇچى يۇلتۇز، چاڭقىغان دىللارغا سۆيگۈ زەمزەملىرىنى تۆككۈچى مۇقەددەس كۈي. wT?.Mte  
ۋەتەن- 9g3J{pKcZ  
ۋەتەن- ra \Moy  
6)    «ئالما» دېگەن سۆزنى ئالدى بىلەن سۈپەتلەپ، ئاندىن كېيىن جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. (uG.s%I  
7)    تۆۋەندىكى جۈملىلەرنى ئوبرازلىق تىل بىلەن كېڭەيتىپ يېزىڭ. ئىككى ئاددى جۈملە ئارقىلىق پىكىرنى ئىپادىلەڭ. H!U\;ny  
ئوقۇغۇچىلار شۇ قەدەر سۆيۈملۈك، ئۇلار... 55xv+|k  
ئوقۇتقۇچىلار كىشىلەرنىڭ ھۆرمىتىگە سازاۋەر، ئۇلار... mIVnc`3s  
8)    «ئەخلاق» دېگەن سۆزنى جۈملىنىڭ بېشى قىلىپ، باغلىغۇچىلار ئارقىلىق باغلانغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. [.DSY[!8U  
9)    ئادەمنىڭ نىمە ئۈچۈن ئىككى كۆزى بولىدۇ؟ ئىككى تەرەپتىكى شەيئىلەرنى تەڭ كۆرۈش، يىراق-يېقىندىكىنى ئېنىق كۆرۈش ئۈچۈن، بىراق ئېنىق كۆرگەن بىلەن ئېنىق دەپ بەرگىلى بولمايدۇ، بەزىدە كىلىشمەسلىكتىن ساقلىنىش ئۈچۈن، (               ) 6'y+Ev$9  
ئادەمنىڭ بىرلا مېڭىسى بولىدۇ ، شۇڭا،(            ) -o\$.Q3  
ئادەمنىڭ بىرلا ئېغىزى بولىدۇ ، شۇڭا،(            ) Tyu]14L  
10)    «كۆڭۈلنىڭ كۆرىدىغىنى كۆزنىڭ كۆرىدىغىنىدىنمۇ كۆپ» دېگەن جۈملىنىڭ ئىگىسىنى ياردەمچى پېئىل قىلىپ جۈملە تۈزۈڭ. 2SU G/-P#  
11)    «خوشاللىقنىڭ ئۆمرى قىسقا بولىدۇ» دېگەن جۈملىنىڭ ئېنىقلىغۇچىسىنى سۈپەتكە ئايلاندۇرۇپ بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. Eq zS={Olj  
12)    «لىك» قوشۇمچىسىدىن پايدىلىنىپ سۈپەتتىن بىرنى ياساپ، ئوخشىتىش قولللىنىلغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. J 2%^%5&0  
13)     سۈپەتتىن بىر ئىسىم ياساپ، ئۇنى ئىگە ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ جۈملە تۈزۈڭ. r{qM!(T  
14)    «تۇر» دېگەن سۆزدىن ياسالما سۆز ياساپ، ئۇنى ئىگە قىلىپ يېيىق ئاددى جۈملە تۈزۈڭ. DQW^;Ls  
15)    «بار» دېگەن سۆزدىن ئىسىمداش ياساپ، ئۇنى خەۋەر قىلىپ، موبالىغە قوللىنىلغان بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. log{jF  
16)    بىر بولۇشسىزلىق ئالماشنى ھالەت قىلىپ، يېيىق ئاددى جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. b?7?iV4  
17)    «خاسلىقى بولمىغان ئىشنىڭ قىممىتىمۇ بولمايدۇ» دېگەن جۈملىدىكى ئېنىقلىغۇچىنى تولدۇرغۇچى قىلىپ بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ dT8m$}h9  
18)    بىر ھالەت رەۋىشىنى قوللىنىپ، تەڭداش مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. |RwpIe8~  
19)    «باشقىلار كۆرگەننى كۆرمەي، باشقىلار كۆرمىگەننى كۆرەلىسەڭ ھەقىقى ئىجادكار بولالايسەن.» دېگەن جۈملىدىكى سۈپەتداشنى رەۋىشداشقا ئايلاندۇرۇپ، بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. 3:jKuOX  
20)    بىرىلگەن جۈملىلەرنىڭ ئىپادىلەش ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇڭ. .$)'7  
(1)    تىل بىلەن سۆزلىمىسەبىلىم شۇ پىتى قېلىۋېرىدۇ.( ئوخشىتىش قوللىنىڭ) BZE Y^G  
(2)    ئەقىللىق ئادەم پەزىلەتلىك ئادەمدۇر.(سۈپەتلەشنى قوللىنىڭ) 6NJ"ty9Bp  
20)«تەرىپىدىن» دېگەن سۆزنى بىر جۈملىدە مۇستەقىل سۆز، يەنە بىرسىدە ياردەمچى سۆز رولىدا كەلتۈرۈپ ئىككى جۈملە تۈزۈڭ. P{5p'g ,  
21) تۆۋەندىكى جۈملىلەرنى ئۈلگىگە ئاساسەن تولۇقلاپ يېزىڭ. >i~W$; t  
ئۈلگە: قانائەت بىر بۇلاقتۇركى، سۈيىنى ئېلىش بىلەن قۇرىمايدۇ H,txbJ  
قانائەت... 0z/tceW 'F  
قانائەت... cyA|6Ltg%  
22)«لىك» قوشۇمچىسىدىن پايدىلىنىپ ئىسىمدىن بىرنى، سۈپەتتىن بىرنى ياساڭ.ياسىغان سۈپەتتىن پايدىلىنىپ، جۈملىنىڭ بېشىدا كەلتۈرۈپ، ئوخشىتىش ۋە سېلىشتۇرۇش قوللىنىلغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. '|&}rLr:+  
23)ئوخشىتىش ۋە سېلىشتۇرۇش ئۇسۇللىرىدىن قوللىنىپ، «خوشاللىق» دېگەن سۆز بىلەن باشلانغان ئىككى جۈملە تۈزۈڭ، بىرىنچىسى تەڭداش مۇرەككەپ جۈملە، ئىككىنچىسى ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە بولسۇن. Htl6Mr*{  
24) «تىرىشچانلىق» دېگەن سۆزنى ئىشلىتىپ، بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملە شەكلىدە،  پىرسۇناژنىڭ پىسخىك تەسۋىرىنى يېزىڭ. ^"v~hjM#  
25) ‹‹گۈزەللىك ›› دېگەن سۆزنى جانلاندۇرۇش قىلىپ بىر جۈملە تۈزۈڭ. -(~Tu>KaH  
ئۈلگە: گۈزەللىك كىشى قەلبىگە ئازادىلىك،كۆزلىرىگە نۇر بېرىدۇ. %75|+((fC  
26)‹‹ھايات›› دېگەن سۆزدىن پايدىلىنىپ ئوخشىتىش قوللىنىلغان جۈملە تۈزۈڭ. hJ.XG<?]$  
ئۈلگە:ھايات ئۆزىنى قەدىرلىگەنلەرگە خۇددى ئىشەنچتىن قانات،مۇۋەپپىقىيەتتىن تاج كىيدۈرىدۇ. y;Q_8|,F  
27) ‹‹چاقماق››دېگەن سۆزدىن پايدىلىنىپ مۇبالىغە قوللىنىلغان جۈملە تۈزۈڭ. 'cy35M  
ئۈلگە:چاقماق ھەش-پەش دېگۈچە قارا تۈن پەردىسىنى كېسىپ ئۆتۈپ،بۇلۇت يېشىنى تۆكتى. kNUbH!PO  
28) «لەزىز» دېگەن سۆزنى ئىسىمغا ئايلاندۇرۇڭ ھەمدە ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ، ئارىلاش مۇرەككەك جۈملە تۈزۈڭ. o4o&}  
29) «مىراس» دېگەن سۆزنى كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ، ئوخشىتىش قوللىنىلغان ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى، ئەسلى مەنىدە كەلتۈرۈپ، بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. 5g&.P\c{  
30) ئۈلگىگە ئاساسەن داۋاملاشتۇرۇپ يېزىڭ. qw&Wfk\}  
ئەگەر بالىلار تەنقىدلەش مۇھىتىدا ياشىسا، ئەيىبلەشنى ئۆگنىۋالىدۇ.ئەگەر بالىلار دۈشمەنلىشىش مۇھىتىدا ياشىسا، ئۇرۇشۇشنى ئۆگىنىۋالىدۇ. w3PE.A"Q  
ئەگەر بالىلار مەسخىرە قىلىش مۇھىتىدا ياشىسا، ,E3"Ai sI  
ئەگەر بالىلار ئەپۇچانلىق مۇھىتىدا ياشىسا T_\HU*\  
ئەگەر بالىلار باراۋەرلىك مۇھىتىدا ياشىسا +G"=1sxJ  
ئەگەر بالىلار بىخەتەر مۇھىتتا ياشىسا xAYC%)  
31) «چايان» دېگەن سۆزنى ئەسلىي مەنىدە كەلتۈرۈپ بىر جۈملە، كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ جۈملە تۈزۈڭ. كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ تۈزگەن جۈملىڭىز كەم دېگەندە ئىككى خىل ئىستىلىستىكىلىق ۋاستە قوللىنىلغان ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە بولسۇن. =<_xUh.  
32) ئاقىل بەختىنى ئۆز ئەتراپىدىن ئىزدەيدۇ.(بۇ جۈملىنىڭ تولدۇرغۇچىسىنى ئېنىقلىغۇچى قىلىپ جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان، بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ) 8U/q3@EC  
33) تەركىبىدە چۈشەنچە ئىپادىلىمەيدىغان سۆز بار بولغان بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. ;/N[tO?Q  
34) تەركىبىدە كىنايە بولغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. W,`u5gbT  
35) تەركىبىدە بىرىككەن سۆز بولغان(سۈپەت+ئىسىم شەكلىدىكى) ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. SIKy8?Fn  
36) «ئاساسەن»نى بىر جۈملىدە رەۋىش، يەنە بىرىدە تىركەلمە قىلىپ ئىككى جۈملە تۈزۈڭ. AU}lKq7%  
37) «ئېغىر، تىپتىنىچ سۇ كېمە ئەتراپىدا سىمابقا ئوخشاش سۇس پارقىراپ تۇراتتى» دېگەن جۈملىدىكى تەڭداش بۆلەكلىرىنى تېپىپ، ئۇلاردىن بىرىنى ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ، ئوخشىتىش قوللىنىلغان ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ. RsIEY5Q  
38) «ئاق» سۆزىنى شەكىلداش قىلىپ بىر جۈملە تۈزۈڭ. U; ?%rM6  
39) ئۈلگىگە ئاساسەن جۈملىنى تەقلىت قىلىپ داۋاملاشتۇرۇڭ K8pfk*NZ_@  
ۋاقىت خۇددى سىزغۇچقا ئوخشايدۇ، ئۇ كۆرەش قىلغۇچىنىڭ ئىلگىرىلەش مۇساپىسىنى ئۆلچەپ بىرەلەيدۇ. $ N5VoK  
ۋاقىت خۇددى K)]7e?:Wu  
ۋاقىت خۇددى @?!/Pl49R  
40) ئۆسمۈرلۈك سەبىيلىكتۇر، ياشلىق ئوتلۇقتۇر، ئوتتۇرا ياشلىق سالماقلىقتۇر، قېرىلىق تەمكىنلىكتۇر. ھەرقايسى دەۋرلەرنىڭ ئوخشىمىغان ئالاھىدىلىكى يېنىپ تۇرغان ھاياتلىق زەنجىرىنى ھاسىل قىلىدۇ. PkLRQ}  
باھار {dg3 qg~  
ياز W:3u$LTf*f  
كۈز F] +t/  
قىش H#E   
41) «گىياھ» سۆزىنى ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ، ئېفىمىزىم قوللىنىلغان بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. ,vrdtL  
42) بىرىلگەن جۈملىنى بىكىتىلگەن ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنى قوللىنىپ، تەلەپ قىلىنغان ئىپادىلەش ئۇسۇلىغا ئۆزگەرتىپ، داۋاملاشتۇرۇپ يېزىڭ. Vt5%A}.VQ  
①باھار تەبىئەتكە يېشىللىق، كۆڭۈللەرگە شادلىق ئېلىپ كەلدى(جانلاندۇرۇش، رىتورىك خىتاپ، ئوخشىتىش، لىرىكا) x]euNa  
②ھايات قېرىنداشلىق مېھرىدىن گۈللىنىدۇ، دوستلۇق مېھرىدىن شادلىق بېغىغا ئايلىنىدۇ(سېلىشتۇرۇش، ئوخشىتىش، تەكرارلاش، مۇھاكىمە) dY~3 YD[  
43)«تىلىسەڭمۇ تىلەرسەن ناننى،  c?}C {  
     ئالالمايسەن ئەمما جاھاننى» دېگەن مىسرادىكى تاۋۇش ئاجىزلاشقان سۆزنى تېپىپ، ئۇنىڭدىن ئىسىم ياساپ، خەۋەر ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ بىر جۈملە تۈزۈڭ. 7Fq mT  
44) «تۇرمۇشتا نۇرغۇن كىشىلەر ئۆزىدىكى ئىلگىرلەش ۋە مۇۋەپپەقىيەتتىن خوشال بولىدۇ» دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا شۇ جۈملىدىكى مەنىسىگە مەنىداش بولغان باشقا سۆزنى قويۇپ جۈملە تۈزۈڭ(جۈملىنىڭ مەنىسى ئۆزگىرىپ كەتمىسۇن)  
45)ئۈلگە: ۋەدە تىنىق كۆل سۈيىدىكى بىر تال ياپراق ئەمەس، توختىماي لەيلەپ يۈرىدىغان. %;yo\  
ۋەدە YM 7P!8Gc  
ۋەدە z Rz#0  
46) ۋەدە خۇددى بال ھەسەلگە ئوخشايدۇ، ئۇنىڭ تاتلىقلىقى ھەسەل ھەرىسىنىڭ جاپالىق ئەمگىكىنىڭ جەۋھىرى بولسىمۇ، ھەسەل ھەرىسىنىڭ پەخرىدۇر. :B$=Pp1  
ۋەدە خۇددى ئالتۇنغا ئوخشايدۇ، izY,t!  
ۋەدە خۇددى ئاقار يۇلتۇزغا ئوخشايدۇ، ^M,t`r{  
47) ئۈلگە: ئەگەر سىز بىر تۈپ بۈك-باراقسان ئاينىغان دەرەخ بولسىڭىز، ئۇنداقتا سىز باشقىلارغا جانغا راھەت سايە بىرىڭ. V3yO_Iqa  
ئەگەر سىز dWR?1sV|e  
ئەگەر سىز T(a* d7  
48) «ئويلىماي سۆزلىسەڭ ئاغرىماي ئۆلىسەن»دېگەن ماقالنى جۈملىنىڭ كېڭەيگەن بۆلىكى قىلىپ ھەم بۇ بۆلەكنى ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ بىر جۈملە تۈزۈڭ. tOnaD]J  
49) «باھار» دېگەن سۆزنى ئىشلەتمەي، باھار مەنزىرىسىنى تەسۋىرلەپ، ئوخشىتىش، جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان قىسقا پارچە يېزىڭ. 2YuaPq/  
50) «بۇلاق» دېگەن سۆزنى كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ، رېتورك خىتاب قوللىنىلغان تەڭداش مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. I}n"6'*  
51) «باھار» دېگەن سۆزنى ئىككى ئورۇندا كەلتۈرۈپ،بىرىنى ئەسلى مەنىدە، يەنە بىرىنى كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ، ئوخشىتىش قوللىنىلغان ئارىلاش مۇرەككەپ جۈملە تۈزۈڭ، xW/J ItF  
52) «دوستۇڭغا كەلگەن ئازاب بەزىدە سېنىڭ كەلگۈسى تەقدىرىڭدىن بېشارەت بېرىدۇ» دېگەن ئاددىي جۈملىنى بېقىندى جۈملە قىلىپ، باش جۈملىسى بېشىدا كەلگەن بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىگە ئۆزگەرتىپ يېزىڭ. p&Nw:S  
53) «پەقەت ھۆسنى بىلەن گۈزەل ئەمەستۇر ئادەم، _=U XNr8S  
گۈزەلدۇر ئۇ يەنە ئىنسانىيلىق جەۋھىرى بىلەن ھەم.» دېگەن پارچىدىكى ياسالما سۆزنى تېپىپ، ئۇنىڭ ياسىغۇچىسىدىن ئىسىم ياساپ، بۇ ئىسىمنى ئىگە ۋەزىپىسىدە كەلتۈرۈپ، ئوخشىتىش قوللىنىلغان باش جۈملىسى بېشىدا كەلگەن بېقىندىلىق مۇرەككەپ جۈملىدىن بىرنى تۈزۈڭ. ~i))Zc3,g\  
54) ئۈلگە: بىلىم- ئوزۇقتۇر.ئۇنى ئۆزۈڭ ئۈچۈن ئوزۇق قىلىشىڭ، ئاۋام ئۈچۈن مەئىشەت قىلىشىڭ مۇمكىن.ئوزۇق يەنىلا ۋاستە ۋە بايلىق. *fSa8CV  
بىلىم- w V;y]'  
بىلىم- 9tl Fbu  
55)ئۈلگە: ئەگەر ھاياتلىق دەرەخ بولسا، قەدىر-قىممەت ئۇنىڭ يىلتىزى؛ئەگەر ھاياتلىق سۇ بولسا، قەدىر-قىممەت ئۇنىڭ ئېقىنى. g0g/ 
ئەگەر ھاياتلىق ut3jIZ1]  
ئەگەر ھاياتلىق dH?pQ   
56) ئۈلگە: ھېچكىم ۋاقىتنىڭ ئۆتۈشى بىلەن قېرىپ كەتمەيدۇ، بەلكى غايىنىڭ يوقىلىشى بىلەن ئىنسانلاردا قېرىلار مەيدانغا كىلىدۇ. o S_'@u.5  
ھېچكىم g=i|D(".  
57) جۈملىنى ئوبرازلىق تىل بىلەن داۋاملاشتۇرۇڭ(ئۈچ ئاددى جۈملىدىن كەم بولمىسۇن) HFo}r~  
قارلىغاچ ئۇچۇپ كەتسە، قايتىپ كىلىدۇ، مەجنۇن تال خازان بولسا، يەنە كۆكىرىدۇ: شاپتۇل چېچىكى توزۇسا، يەنە ئېچىلىدۇ. لېكىن، `+"QhQ4 w  
58) ۋاقىت-ھايات دېمەكتۇر.باشقىلارنىڭ ۋاقتىنى بىھۇدە خورىتىش ئەمەلىيەتتە ئۇلارنىڭ مال-مۈلكى ۋە ھاياتىغا زىيان سېلىشتىن باشقا نەرسە ئەمەس. (c(?s`;  
ۋاقىت-پۇل دېمەكتۇر.باشقىلارنىڭ ۋاقتىنى بىھۇدە خورىتىش ئەمەلىيەتتە ئۇلارنىڭ JN| 
59) بەزىلەر :«ئازاب بولمىغان پەيتنىڭ ئۆزى بەخت»دەپ قارايدۇ. -z'@Mh|i6l  
    يەنە بەزىلەر«بەخت تاشقى دۇنيادا ئەمەس، بەلكى، قەلبىمىزدە»دەيدۇ. ;GH(A=}/Y  
      مەن دەيمەنكى u6(7#n02  
60) ئۈلگە: مەن ئۆزۈمنى يوپۇرماق ھېساپلىسام، سېنى گويا يېلتىز كۆرىمەن.چۈنكى يىلتىزسىز يوپۇرماق بولمايدۇ. ?KS9Dh  
مەن ئۆزۈمنى كېپىنەك كۆرسەم، سېنى خۇددى >D-$M_  
مەن ئۆزۇمنى قېيىق كۆرسەم، سېنى خۇددى 2{U4wTu  

نۇرى 2014-08-17 20:29
كۆرۈپ پايدىلىنارسىلەر.


查看完整版本: [-- ئوقۇغۇچىلار قەلب كارتۇچكىسى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled