جەسۇر16 |
2014-03-07 17:18 |
5. دوستلۇق ھەققىدە 2-سائىتى
سىنىپ: 8-يىللىق 1-سىنىپ [_DPxM=V ئوقۇتقۇچى: +KK$0pL دەرس سائىتى: 2-سائەت O@U?IF$ ئۆتۈلگەن ۋاقىت: -يىل -ئاينىڭ -كۈنى <3
@}Lj دەرس تىمىسى: gzfb zt}? 5. دوستلۇق ھەققىدە /MMtTB
H شەمسۇلمائالى قابۇس \&|CM8A دەرس تىپى: ئادەتتىكى دەرس ki\uTD`mf ئوقۇتۇش مەزمۇنى: T`L}[?w تېكىسىت تەھلىل قىلىنىدۇ. 9{J?HFw*; يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: 8Pmwzpk02 «دۈشمىنىڭ بىر بولسىمۇ ئاز دېمە، دوستلىرىڭ مىڭ بولسىمۇ كۆپ دېمە.» دېگەن ماقالنىڭ مەنىسى نېمە؟ f'/ KMe%< قانداق كىشىلەر ھەقىقىي دوستلۇققا ئېرىشەلەيدۇ ؟ hTS|_5b سىز دوست تۇتۇشتا قانداق كىشىلەرنى دوست تۇتۇشنى ياخشى كۆرىسىز؟ ^Ezcy? ئوقۇتۇش نىشانى: MgP{W=h2 بىلىم نىشانى: ئوقۇغۇچىلارغا كىشىلىك مۇناسىۋەتتىكى دوستلۇقنىڭ مەنىسىنى توغرا چۈشەندۈرۈش. دوست تۇتۇشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش، قانداق ئادەملەر بىلەن دوست بولۇش قانداق ئادەملەرنى دوست تۇتماسلىق، دوستلۇقنى قانداق يەتكۈزۈش قاتارلىق دوستلۇق بۇرۇچلىرىنى بىلدۈرۈش. (مۇھىم نۇقتا) &Q+]t"OA! ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: ئوقۇغۇچىلارغا دوست تۇتۇشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش،ئۇلارنى دوستلۇق شەرتىنى ئورۇنلاش ئاساسىدا ئۆز دوستلىرىغا، ئۆزىنىڭ دوستلۇق پەزىلىتىگە باھا بىرەلەيدىغان قىلىش. (مۇھىم نۇقتا) =#'+"+lQ } ئىقتىدار نىشانى: قانداق كىشىلەر بىلەن دوست بولۇش لازىملىقىنى بىلدۈرۈش، دوستلۇق شەرتىنى ئورۇنلاش ئاساسىدا ئۆز دوستلىرىغا، ئۆزىنىڭ دوستلۇق پەزىلىتىگە باھا بىرەلەيدىغان قىلىش. (قىيىن نۇقتا) |0DP}
`~ ئوقۇتۇش جەريانى: WhenwQT 1.سىز نېمىشقا دوست تۇتىسىز؟ hLn&5jYHvt مەن «كىشى دوستلاشسا، دوست تۇتۇشقا ماھىر بولسا، ئۇ كىشىنىڭ ياخشى خاراكتېرىنى يېتىلدۈرۈشكە پايدىسى بار.» دەپ قارايمەن. چۈنكى: ئادەم دوستلاشسا، دوست تۇتۇشقا ماھىر بولسا، ئاقكۆڭۈل، كەڭ قورساق، ئاداۋەت ساقلىمايدىغان، ئەپۇچان، ۋاپادار، سەمىمىي بولۇشقا ياردىمى بولىدۇ. ZpTi:3> 2. سىزنىڭچە، دوست تۇتمايمۇ ئۆتۈشكە بولامدۇ ؟ نېمە ئۈچۈن ؟ سىز ئاپتورنىڭ دوستلۇق ھەققىدىكى قايسى قاراشلىرىغا قوشۇلىسىز، قايسى قاراشلىرىغا قوشۇلمايسىز ؟ نېمە ئۈچۈن ؟ دوستلىرىڭىزغا كۆڭلىڭىزدە ئەمدى قايتىدىن باھا بىرىش ئويىغا كەلدىڭىزمۇ ؟ ئۇنداقتا قايتىدىن باھا بىرىپ بېقىڭ ؟ *vXD
uhQ مېنىڭچە، دوست تۇتماي ئۆتۈشكە بولمايدۇ. چۈنكى: ئادەم ياشىغان ئىكەن، ھامان باشقىلارنىڭ ياردىمىگە، چۈشىنىشىگە ۋە قوللاپ- قۇۋۋەتلىشىگە مۇھتاج بولىدۇ. ھەم ھەر قانداق ئادەمنىڭ تەنھا، يەككە- يىگانە ھالدا ياشىيالىشى مۇمكىن ئەمەس. XWf7"]%SX
مەن ئاپتورنىڭ دوستلۇقنى قەدىرلەش، دوستلارغا ۋاپادار بولۇش... توغرسىدىكى قاراشلىرىغا قوشۇلىمەن. چۈنكى: ۋاپادارلىق، راستچىللىق ۋە سەمىمىيلىك ئۈستىگە قۇرۇلغان ھەر قانداق دوستلۇق ئۇزاققىچە مەۋجۇت بولۇپ تۇرالايدۇ. Nq
U9/ مەن بۇ تېكىستنى ئوقۇپ چىققاندىن كېيىن، بەزى دوستلىرىمغا قايتىدىن باھا بىرىش ئويىغا كەلدىم. ئويلاپ باقسام، بەزى دوستلىرىم مەن بىلەن پەقەت پۇل- مال ئۈچۈنلا دوستلىشىپتۇ، بۇنداق دوستلۇق ئۇزاققا داۋام قىلالمايدۇ، ھەم ئادەمگە ياخشى ئاقىۋەتلەرنى ئېلىپ كەلمەيدۇ. -MUQ\pZ 3. سىز دوستلۇق ھەققىدە قانداق ماقال- تەمسىل، ھېكىمەتلىك سۆز ۋە شېئىرىي پارچىلارنى بىلىسىز ؟ .yG8B:7N2 «دوستقا مۇھەببەت، دۈشمەنگە نەپرەت»، «ئۆزۈڭ ساقلىيالمىغان سىرنى، دوستۇڭمۇ ساقلىيالمايدۇ»، «دوستۇمنىڭ كۆڭلىنى ئاياپ، بويۇمدا قاپتۇ». «بەدەل تۆلەشكە ئەرزىيدىغان دوستلار ئادەمنى بەختكە ئېرىشتۈرىدۇ.»، «ئادەم كۆپ ھاللاردا رەقىپلىرى تەرىپىدىن ئەمەس، بەلىكى دوستلىرى تەرىپىدىن مەغلۇپ قىلىنىدۇ.» 6|i`@|# (ئىزدىنىش ۋە مەشىق سوئاللىرى ئاساسىدا، ئوقۇغۇچىلار مۇلاھىزە قىلىشقا يېتەكلىنىپ، بۇ ئارقىلىق ئۇلارنىڭ مەسلىلەرنى ۋە شەيئىلەرنى تەھلىل قىلىش ئىقتىدارى يۇقىرى كۆتۈرۈلىدۇ. بۇ جەرياندا، ئىلھاملاندۇرۇش، قوزغىتىش، يېتەكلەش ئۇسۇلى قوللىنىلىدۇ. w0\4Wa ئوقۇغۇچىلارغا باشقىلار بىلەن ساغلام دوستلۇق ئورنىتىشنىڭ ئەھمىيتىنى ھېس قىلدۇرۇش ئاساسىدا، تەربىيە ئېلىپ بېرىپ، ئۇلاردا ئىناقلىق ۋە ئىتتىپاقلىقنى قەدىرلەيدىغان ۋە ئۇنىڭغا ئەمەل قىلىدىغان ئېسىل- ئەخلاقىي پەزىلەت يېتىلدۈرۈلىدۇ.)
QZ:v ئوقۇتۇش قۇراللىرى: ئۇيغۇر تىلىنىڭ ئىزاھلىق لۇغىتى، كومپيۇتېر، تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇشتا پايدىلىنىش قوللانمىسى، قابۇسنامە J;7s/YH^ دوسكا لاھىيەسى: 5. دوستلۇق ھەققىدە @ >
cdHv شەمسۇلمائالى قابۇس :R{x]sv 1. تېكىست تەھلىلى ھەققدە \;'_|bu3. 2. دوستلۇق ھەققىدە Ixyvn#ux) تاپشۇرۇق: c&0;wgieg دەرىسنى ئۆگىنىپ كىلىش 6yy|V~5 ئالدىن «6.پەزىلەتلىك شەھەر باشلىقىنىڭ سۈپەتلىرى» دىگەن تېكستنى ئوقۇپ كىلىش H^]Nmd8Q) تىل-ئەدەبىيات مەشىق دەپتەر \Ac}R' دەرىستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش: \ 9[NH/.Z{ tn(?nQN3 m~Kch~~] #i}# jMT گورۇپپا باشلىقى ئىمزاسى: l Q=&jkw
|
|