جەسۇر16 |
2014-03-07 17:15 |
5. دوستلۇق ھەققىدە1-سائىتى
سىنىپ: 8-يىللىق 1-سىنىپ Za3]d+q
m ئوقۇتقۇچى: C=)A6
;=se دەرس سائىتى: 1-سائەت ]#l/2V1 ئۆتۈلگەن ۋاقىت: -يىل -ئاينىڭ -كۈنى s{S4J'VW دەرس تىمىسى: E2@65b$ 5. دوستلۇق ھەققىدە 4UlyxA~ شەمسۇلمائالى قابۇس Gh}LlX!w دەرس تىپى: ئادەتتىكى دەرس ?_$=l1vf ئوقۇتۇش مەزمۇنى: 9S7kUl{ تېكىسىت ئوقۇلىدۇ، ئاپتۇر ۋە «قابۇسنامە»ناملىق مەشھۇر ئەسەر تونۇشتۇرۇلىدۇ. !2A:"2Kys: يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: 2FF4W54I سىزنىڭ دوستتىڭىز بارمۇ؟سىز دوست تۇتۇشنى ياخشى كۆرەمسىز؟ھازىرغىچە دوستىڭىزنىڭ كۆڭلىنى رەنجىتىدىغان ياكى دوستىڭىز سىزنى رەنجىتىدىغان ئەھۋاللار كۆرۈلۈپ باققانمۇ؟سىزنىڭ دوست تۇتۇش ئۆلچىمىڭىز قانداق؟ #PanfYR ئۇنداق بولسا بىز بۈگۈن ھەممىمىز ئەھمىيەت بىرىدىغان «دوست»توغرىسىدا پاراڭلاشساق سىلەر خالامسىلەر؟ s3O} 6 ئوقۇتۇش نىشانى: `m?c;,\ بىلىم نىشانى: ئوقۇغۇچىلارغا كىشىلىك مۇناسىۋەتتىكى دوستلۇقنىڭ مەنىسىنى توغرا چۈشەندۈرۈش. دوست تۇتۇشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش، قانداق ئادەملەر بىلەن دوست بولۇش قانداق ئادەملەرنى دوست تۇتماسلىق، دوستلۇقنى قانداق يەتكۈزۈش قاتارلىق دوستلۇق بۇرۇچلىرىنى بىلدۈرۈش. (مۇھىم نۇقتا) j>x-"9N ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: ئوقۇغۇچىلارغا دوست تۇتۇشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش،ئۇلارنى دوستلۇق شەرتىنى ئورۇنلاش ئاساسىدا ئۆز دوستلىرىغا، ئۆزىنىڭ دوستلۇق پەزىلىتىگە باھا بىرەلەيدىغان قىلىش. (مۇھىم نۇقتا) ]dk8lZ;bo ئىقتىدار نىشانى: قانداق كىشىلەر بىلەن دوست بولۇش لازىملىقىنى بىلدۈرۈش، دوستلۇق شەرتىنى ئورۇنلاش ئاساسىدا ئۆز دوستلىرىغا، ئۆزىنىڭ دوستلۇق پەزىلىتىگە باھا بىرەلەيدىغان قىلىش. (قىيىن نۇقتا)
Tekfw ئوقۇتۇش جەريانى: xw
T%), (دەرس ماۋزۇسىنى دوسكىغا يازغاندىن كېيىن ئالدى بىلەن ئاپتۇر ھەققىدە قىسقىچە تونۇشتۇرۇش ئىلىپ بارىمەن.) .I'o 1. ئاپتۇرنى تونۇشتۇرۇش ks97k
8B شەمسۇلمائالى ئەبۇلھەسەن ۋەشمېگىر قابۇس 11- ئەسىردە ئوتتۇرا ئاسىيادا ئۆتكەن پادىشاھ، ئالىم، پەيلاسوپ ۋە شائىر. XC "'Q+ ئۇنىڭ «قابۇسنامە» نامىلىق ئەسىرى دۇنياغا مەشھۇر. ئۇ بۇ ئەسەرنى ئوغلىغا نەسىھەت قىلىش مەقسىدىدە يېىزپ چىققان. بۇ پارچە ئۇنىڭ «قابۇسنامە» نامىلىق ئەسىرىدىن ئېلىندى. d&u]WVU (يۇقىرقى مەزمۇنلارغا ئاسەن «پايدىلىنىش ماتىرىيالى»دىكى مەزمۇنلار بويىچە «قابۇسنامە»ھەققىدە تەپسىلىي تونۇشتۇرۇش ئىلىپ بىرىلىدۇ. ئاندىن تېكىسىت ئوقۇلىدۇ. ئوقۇش جەريانىدا چۈشىنەلمىگەن ئاتالغۇلار ۋە سۆزلەرنى تېپىپ چىقىدۇ. ئوقۇش جەريانىدا ئەكىس ئەتتۈرۈلگەن ئاساسى ئىدىيەنى تېپىپ چىقىش، مۇھىم سۆز جۈمىللەرگە دىققەت قىلش كېرەكلىكى ئەسكەرتىلىدۇ. ئوقۇش ئاخرلاشقاندىن كېيىن چۈشىنەلمىگەن ئاتالغۇلار ۋە سۆزلەرنى چۈشەندۈرۈش ئىلىپ بېرىلىدۇ. بۇ دەرسنى قوزغىتىش ئۇسۇلى ئارقىلىق ئۆتۈپ، ئالدى بىلەن، دوستلۇقنىڭ ئۇلىنى تېخىمۇ مۇستەھكەملەيدىغان، دوستلۇقنى قەدىرلەيدىغان، بىر- بىرىگە سەمىمىي، سادىق بولغان دوستلۇق ئۇرۇغىنى چېچىپ، مېۋىسىدىن تەڭ بەھرىمان بولىدىغان دوستلاردىن بولۇش تەربىيسى بىرىلىدۇ. Nl9I*x^e ئاخىرىدا يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسى ھەل قىلىنىپ بولغاندىن كېيىن، ئوقۇغۇچىلار تېكىست ئوقۇش مەشىقىگە تەشكىللىنىدۇ.) I,VH=Yn5, تېكىستتىكى يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسى: 1) رىشتە- قەلب، 2) خەزىنە- بايلىق، 3) مېھىر- ۋاپا، 4) مۇبادا- ئەگەر، 5) خائىنلىق- دۈشمەنلىك، 6) شىكايەت قىلىش- غەيۋەت قىلىش، 7) غاپىل- نادان، 8) قىياس قىلىش- پەرەز قىلىش، 9) مەخپىرەت- كەچۈرۈش، 10) ئاداۋەت- ئۆچ، 11) ئۈلپەت- بىللە ماڭغۇچى، ھەمراھ، 12) لەئىلى- گۆر. *B\H-lp? 2. «دوست يىغلىتىپ ئېيتار، دۈشمەن كۈلدۈرۈپ»، «دوستنىڭ دوستلۇقى بېشىڭغا كۈن چۈشكەندە بىلىنەر» دېگەن ماقالدىن سىز دوستلۇقنى قانداق چۈشىنىسىز ؟ Kryo} مەن بۇ ماقالدىن دوستلۇقنى ئۆز ئارا ۋاپادارلىق، كۆيۈمچانلىق، بىر- بىرىگە ئىشىنىش، بىر- بىرىگە سادىق، ھەمنەپەس، تەقدىرداش بولۇش ئاساسىغا قۇرۇلغان ئىجتىمائىي مۇناسىۋەت بىرلىكى، دەپ چۈشىنىمەن. +"}=d3E6 3. سىزنىڭ دوستىلىرىڭىز بارمۇ ؟ بار بولسا، سىزنىڭ دوست تۇتۇش ئۆلچىمىڭىز قانداق ؟ CGP3qHrXt بار، مېنىڭ بۇ جەھەتتىكى ئۆلچىمىم: ۋاپادار، سادىق، سەمىمىي، راستچىل، قىزغىن، كۆيۈمچان بولۇشتىن ئىبارەت. :!f(F9 4. سىز دوستلىرىڭىز بىلەن بولغان مۇناسىۋەتنى قانداق مۇستەھكەملەپ كېلىۋاتىسىز ؟ hv$m4,0WB دوستلىرىمنىڭ خاتىرە كۈن ۋە بۇنىڭدىن باشقا ھېيىت- بايرام كۈنلىرىدە سوۋغات ئەۋەتىش، ئەھۋال سوراش؛ قىيىنچىلىققا ئۇچىرىغاندا ياردەم بىرىش، ۋاپادار بولۇش ۋە ھەقىقىي كۆيۈنۈش ئارقىلىق مۇستەھكەملەپ كېلىۋاتىمەن. u@P[Vb 0 Hw-59MK ئوقۇتۇش قۇراللىرى: ئۇيغۇر تىلىنىڭ ئىزاھلىق لۇغىتى، كومپيۇتېر، تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇشتا پايدىلىنىش قوللانمىسى، قابۇسنامە tPyyZ#, دوسكا لاھىيەسى: 5. دوستلۇق ھەققىدە 9H]Lpi^OH شەمسۇلمائالى قابۇس TfZ6F8|B 1. ئاپتۇرنى تونۇشتۇرۇش tAFti+Qb 2. مەشھۇر ئەسەر «قابۇسنامە» ھەققدە k)FmDX 3. تېكىستنى ئوقۇش .2\
0~x"" 4. بىر قىسىم ئاتالغۇلار ھەققىدە ئىزاھات ftavbNR`W تاپشۇرۇق: rp:wQH7 دەرىسنى ئۆگىنىپ كىلىش =OV2 uq ئەسەرنى تەھلىل قىلىپ كىلىش ;ggy5?>Qu تىل-ئەدەبىيات مەشىق دەپتەر cf[vf!vi دەرىستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش: PG)_L.7rJ qGPb 7-9;PkGG.A Wc#:f8dr گورۇپپا باشلىقى ئىمزاسى: ?SUQk55w
|
|