查看完整版本: [-- ‹‹يۈرەكتاغ›› گېزىتىدىن تاللانمىلار --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> تاللانغان شىئىرلار -> ‹‹يۈرەكتاغ›› گېزىتىدىن تاللانمىلار [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

تارىم 2014-03-03 01:50

‹‹يۈرەكتاغ›› گېزىتىدىن تاللانمىلار

«يۈرەكتاغ گېزىتى»دىن تاللانما ئەسەرلەر fmhqm"  
oJEUNgY&  
تەھرىر ئىلاۋەسى:  qg+bh  
Dqw?3 KB  
پىچان ناھىيلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپتە ئەدەبىيات  كۇرۇزۇكى خېلى يىللاردىن بويان جۇش ئۇرۇپ راۋاجلانغان بولۇپ، دەسلەپتە «ئەدەبىي ئىجات گېزىتى»(1957-يىللار،قول يازما نۇسخىسى) ،«دۇڭفاڭخۇڭ»(«شەرق قىزاردى») ژورنىلى (1979-1980-يىللار،قول يازما،شافىگىراپ نۇسخىسى )،«غۇنچە گېزىتى»(1983-يىللاردىن 1989-يىللارغىچە،قول يازما،شافىگىراپ نۇسخىسى)،«ئۈمىد چېچەكلىرى» ژورنىلى (1989-يىللاردىن 2000-يىللارغىچە،شافىگىراپ نۇسخىسى) ،«مەرىپەت نۇرى»ژورنىلى (2001-يىلىدىن 2007-يىللارغىچە،زامانىۋىي مەتپىئە )،«يۈرەكتاغ گېزىتى» (2013-يىلى 3-ئايدىن باشلاندى،كومپېيوتېر نۇسخىسى) قاتارلىق ناملاردا  گاھ گېزىت-ژورنال چىقىرىلىپ،گاھ ئۈزۈلۈپ قېلىپ،قايتا داۋاملاشقاندا ئوخشىمىغان ناملاردا چىقىرىلغانلىقتىن ،بىرنەچچە خىل نەشىر  نۇسخىسى پەيدا بولۇپ قالغان. بۇ قېتىم ھوزورىڭىزلەرگە  نۆۋەتتىكى يېڭى سانى «يۈرەكتاغ گېزىتى»دىن تاللانما ئەسەرلەرنى سۇندۇق.بىز بۇ ساۋاغداشلارنىڭ تىرىشچانلىقىغا بۇندىن كېيىنكى ئىجادىيەت سەپىرىگە  ئوڭۇشلۇق تىلەيمىز. WTcrfs)T  
?Hd/!I&  
LT3ViCZ-n  
/bd1Bi  
يورتۇمدىكى چوققىلار j}CZ*  
MZ{gU>K+  
ئادىلە ئالىم) تولۇق 2- يىللىق 3- سىنىپ(  0"VL6$  
2C!K o"1Y'  
چىققاندا مەن ئىگىز تاغلارغا، }? W[D  
Jmp%%^  
ئەسكە ئالدىم گۈزەل باغلارنى. \NEXtr`Th  
i'$V'x'k  
قاراپ تورۇپ تىك قىيالارغا، B3lP#ckh  
/2!Wy6 p  
ئويلاپ قالدىم ئاق چوققىلارنى. a}Dx"zl;  
Wy[Ua#Dd  
تاغلىرىمدا كۆپ تىك قىيالار، ._uXK[c7P  
'9+JaB  
تاغلىرىمدا قارلىق چوققىلار. i58&o@.H 
I,*zZNv Ri  
ئويلاپ قالدىم بولغاچقا شۇلار، vnNX)$f  
}-ly'4=l  
يورتىمىزدا مېۋىلىك باغلار. yZ_6yJw3}  
) 
گۈل %yj z@  
o_.f7|U!  
رەنا لىتىپ) تولۇق 2- يىللىق 3- سىنىپ( 1%v!8$  
}=dUASL  
جىمى گۈلزار گۈللەرنىڭ، C#^V<:9  
&tNnW   
تاجىدۇر بۇ ئەتىرگۈل. -W/Lg5eK  
S,ENbP%0r  
خوشبۇي ھېدلار ئىچىدە، +f} u.T_#  
`b11,lg  
مەستخۇش قىلار ئەتىرگۈل. HX;JO[0  
}f l4^F  
قىزىل تونلۇق مودەنگۈل، X,] E {  
jkVX>*.|oy  
لەرزان ئوسۇل ئوينايدۇ. W~!uSrY  
hxB` hu-  
كىشى كۆرسە ھۆسنىنى، F[ '<;}  
1ti9FQ  
جان جېنىدىن يايرايدۇ. [z2jR(+`U  
oMUyP~1  
... Ag82tDL[u  
Iq[ d5)M4  
ئۆزى ئاددى بىر گىيا، S^ ,q{x*T  
z'!sc"]W6  
ھۆسنى بولسا بىر رەنا، s|O4 >LsG  
YQ`m;<  
شېرىن- شىكەر پۇرىقى، m%p;>:"R  
y.6Yl**l  
كىمنى قىلماس مەھلىيا. 3c|u2Pl  
X%lk] &2  
ھەربىر گۈلنىڭ يۈزىدە، I&s!}$cD  
]T<\d-!CZN  
بىر پەرىنىڭ جىلۋىسى. RX cfd-us  
#sJL"GB  
دونيا گۈزەل گۈل بىلەن، 5W4Tp% Lda  
Pgh)+>ON  
ئۇ گۈزەللىك ئەلچىسى. .EXxNB]%Y&  
(V:)`A_-  
*{1]b_<  
*T:gx:Sg/  
ھايات ELa:yIl0  
rd hM#?  
مۇيەسسەر(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) 'M=c-{f~  
E 7AYK&  
بۇھايات ئۆتمەكتە ئېقىن سۇكەبى، hY} .2  
 97-=Vb  
بەزىلەر غەپلەتتە،شەيتان قوينىدا. Q2 jl61d_9  
i8 fUzg)  
شۇنچىلىك بىپەرۋا ئويلىماس ئەسلا، Ou,Eu05jt'  
}$D{YHF  
ئۇچۇپلا چۈشۈشنى بىلمەيدۇھەتتا. 3lG=.yD  
Q ~>="Yiu  
بىغۇبار شۇدەۋىر كەلمەيدۇ يېنىپ، w W1>#F  
$]I" ,ef  
ياشلىقمۇ مەڭگۈگە بولمايدۇ نېسىپ. 6,:`esl  
C Y K W4  
خىرەلەشكەن كۆزلەر ياشلىنار شۇدەم، @ 9q/jv`  
#`Gh8n #  
بۇ ئىزسىز ھاياتتا بولمىىغاچ ھېچ تەم. xGVL|/?8  
&bw ``e&c  
بۇ ئۇزۇن سەپەرلەر سىنايدۇ سېنى، 97~*Z|#<+  
eq(Xzh  
ئىككى خىل ئاقىۋەت ساقلايدۇ شۇندا. +' f38D*  
~n $e  
تىرىشىساڭ تاپىسەن ئالەمچە كامال، BR[f{) a5  
hp6%zUR  
ھورۇنلۇق سىرتماقتۇر جانغا، روھىڭغاا. ;.wWw" )  
%U$PcHOo  
5Zdxn>  
 
رۇبائى \hcb~>=C  
k2S6 SB  
رۇمانگۈل جاپپار(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) 3"OD"  
h r!Htew4  
ئىدراك يوق ئاتتا،ئاغزىدا يۈگەن، ]/y&5X  
1*!`G5c,}  
ئەقىل بولغاچ ئىنساندا ئۈستىگە مىنگەن. E'J|  p7  
M6+_Mi.  
ئشلەتمىسەڭ ئەقىلنى ئاڭلا ئەي دوستۇم، f/:XIG  
7TC=$y ,  
ئاتقا ئوخشاش بىر ئۆمۈر ئۆتكىنىڭ ئۆتكەن. ^|(w)Sy  
p7A&r:qq#  
B0KZdBR x}  
6J|Y+Y$  
باھار سۆرىتى o!3-=<^  
Jz!8Xg%a  
خەمىت كېرەم(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) /Wh} ;YTv^  
Qn77ZpL:LJ  
تورغاي ئۈنى قاپلايدۇ يولنى، IQS:tL/  
=-`}(b2N  
ئاڭلا بۇلبۇل قىلماقتا ناۋا. S3[r v  
X;7gh>Q'4  
قارلىغاچلار ئەگىپ تالانى، >5& '_  
$T\z  
كىپىنەكلەر سالماقتا ‹ساما›. gp:,DC?(  
x?:[:Hf   
ئاپئاق قارلار تامچە بوپ شاختا، {q%wr*  
P"J(O<(1-:  
ئىللىق سىزىم مەيىن شامالدا. Ji_3*(  
$VOSd<87  
ياپراقلادا يالتىراپ شەبنەم، #-5.G>8  
"Sm'TZx  
باھار كەلدى،سال نەزەر، قارا! !C13E lf  
+9LIpU&5  
w[ )97d  
}eKY%WU>O  
73C7g< Mx  
i&K-|[3{g  
JSp V2c5Q  
چۈشتىكى قىزغىن مۇنازىرىلەر X(r$OZ  
?a Md#.&  
(مەسەل) N byc,a[o  
K ^6fg,&  
  تولۇق2-يىللىق2-سىنىپ dj}y6V&  
XYrZI/R  
                          مۇنىرە مەمەت 5Sh.4A\  
)O:T\{7+  
0}4FwcCr\  
1)N~0)dO  
     ھاۋا ناھايىتى ياخشى ئىدى.ئەتراپ يېشىللىققا تولغان.مەكتەپ ئىچى بىرخىل گۈزەل قاينام تاشقىنلىققا چۆمگەن ناھايىتى گۈزەل بىر كۈن،چۈشلۈك دەم ئېلىش ۋاقتى.سىنىپقا بالدۇر كىرىۋالغانلىقىمدىن بولسا كېرەك، سىنىپتا بىرمۇ ئادەم يوق ئىدى. ئىشىكنى ئاستاغىنە يېپىپ قويۇپ،جىمغىنە بېرىپ ئورنۇمدا ئولتۇردۇم.توساتتىنلا بىرنەچچەيلەننىڭ بەس-بەس بىلەن مۇنازىرىگە چۈشۈپ كەتكەنلىكىنى ئاڭلاپ قالدىم ھەم دېققەت بىلەن بۇ مۇنازىرىگە قۇلاق سېلىشقا باشلىدىم.مۇنازىرىدىكىلەر ئۈستىلىمدىكى ئوقۇش قۇراللىرى ئىدى.ئۇلار بەس-بەس بىلەن سۆزلەشتى.ئۇلار ئەدەبىيات،خەنزۇتىلى،سىياسەتچاق،جۇغراپىيە،ماتىماتىكا،فىزىكا-خېمىيە،قەلەمچاق.....قاتارلىقلار بولۇپ،مۇنازىرىگە بەس-بەس بىلەن ئاۋاز قوشىۋاتاتتى. y%Wbm&h  
" ra C?H  
     ئەدەبىيات بولسا :"ھەي! جاھاننىڭ مالىمانچىلىقىنى كۆرمەمدىغان،بۇ بالىلار-زە،نېمە بولىۋاتقاندۇ؟ دائىم مېنىڭ كىيىم-كېچەكلىرىمنى يىرتىۋېتىدۇ." ];U}'&  
:/6gGU>pu  
خەنزۇتىلىمۇ ئاغزىلىرىنى ئۈمچەيتىپ:"شۇنى دېگىنە ئاغىنە،ماڭا ئۆزلىرى پايدىلىنىدىغان نەرسىلەرنى يازسىغۇ مەيلى!لېكىنزە،دائىم يۈز-كۆزلىرىمنى بۇياپ،نۇرغۇنلىغان غەلىتە نەسىلەنى سىزىپ قويىدۇ.يا مەن سىياسەتچاق بولمىسام،يۈز-كۆزلىرىمنى بۇيايدىغان؟" A1kqWhg\  
.4cOMiG  
سىياسەتچاق ئاچچىقلىنىپ،ئاغزى-ئاغزىغا باقمايلا:"خەنزۇتىلى ئاكا،مەن سىزگە نېمە قىلدىم؟مېنى چىشلەپ تارتقۇدەك،مەن بىلەنلا قالغۇچە ،ياسانچۇق جۇغراپىيە ئاچامنى "مەدھىيلىسىڭىز"بولمامدۇ!؟" >&DNxw  
MoP,a9p  
جۇغراپىيە قىزچاق ئەمدىلا يۇز-كۆزلىرىنى تۈزەشتۈرگىنىچە چىقىپ:"ۋاي-ۋۇي،نېمانچە قىزىپ كەتتىكىن دېسەم،ئەسلىدە مېنىڭ گېپىمنى قېلىۋېتىپتىكەنسىلەر-دە!؟مەن ياسانچۇقلۇق قىلمىدىم،قەلەم ئىنىم توختىماي يۈز-كۆزلىرىمنى بۇياۋەرسە ،ماڭا نېمە ئامال؟!مېنى مەسخىرە قىلماڭلار ئۇنداق!" wJb"X=i*  
cKj6tT"=O  
قەلەمچاق قاقاقلاپ كۈلگىنىچە :"مەندىمۇ نېمە ئامال دەيسىلەر ئاكىلار؟مەن بولسام بىر ئادەتتىكى قەلەم،مېنىمۇ مۇشۇ ئىنسانلار،بالىلارنىڭ قولى كونتىرول قىلىدىغان تۇرسا،بۇيىماي دېسەممۇ ئامال قانچە؟!توغرا دېدىممۇ ماتىماتىكا ئاكا،دەپ بېقىڭە بىر!؟" W2a9P_  
Q3vWwP;t~  
ماتىماتىكا بولسا ناھايىتى ئەستائىدىللىق بىلەن ئەتراپىدىكىلەرگە كۆز يۈگۈرتۈپ چىققاندىن كېيىن"شۇنى دەڭلار ئاغىنىلەر،قەلەمچاق ئىنىمنىڭ دېگىنىمۇ ھەقىقەتەن توغرا،سىلەردىمۇ خېلى ئەركىنلىك بار،لېكىنزە قەلەمچاق ئىنىمدا ئەركىنلىك دېگەن سۆزدىن ئېغىز ئېچىش ئازىراقمۇ مۇمكىن ئەمەس.قەلەم ئىنىمغىمۇ ئىچىڭلار ئاغرىپ قالسۇن!ئۇنى ئەيىبلەپ كەتمەڭلار!" &dV|~xA6N  
3-Q*umh  
ئۇزاقتىن بېرى ھەممىسىنىڭ سۆزىنى ئاڭلاپ تۇرغان فىزىكا بولسا،"مېنىڭچىمۇ ماتىماتىكىنىڭ دېگىنى ناھايىتى ئورۇنلۇق،قەلەم ئىنىمغىمۇ ئازىراق ئىچىڭلار ئاغرىسۇن،قەلەم ئىنىمىزدا ئازىراقمۇ گۇناھ يوق.ھەممىسى مۇشۇ كەپسىز بالىلارنىڭ ئىشى،ئاچچىقى كەپ قالسىلا دەپتەر سىڭلىمنىڭ چىرايلىق ئاپئاق كىيىملىرىنى يىرتىۋېتىدۇ.ئۇنىڭغا قاراپ ئىچىم سېيرىلىپ كېتىدۇ.مېنىڭچە بولسا، بىز مۇشۇ كەپسىز دوستلىرىمىزغا ئىلتىجا قىلىپ باقمامدۇق!" oJk$ +v6  
d`| W6Do  
باياتىن بېرى نېمە قىلىشىنى بىلەلمەي تۇرغان خېمىيە بولسا: "قانداق ئىلتىماس قىلىمىز؟بۇ كەپسىزلەر كاللىسىنى ئىشلىتىپ بىزنى ئاسراشنى بىلسىغۇ مەيلى،بولمىسا بىزدە نېمە ئامال؟'  pPm9v_G  
_[SP*" ]H  
ئۇلارنىڭ سۆزلىرى مۇشۇ تەرىقىدە داۋاملىشىۋاتاتتى.مەن ئۇلارنىڭ سۆھبىتىنى ئاڭلىغاندىن كېيىن،ئۆزىمىز ئۈستىدە ئويلىنىپ قالدىم.ھەقىقەتەن راست،دېمىسىمۇ بىز ناھايىتى كەپسىز،نېمىشقا كىتابلارنى قالايمىقان بۇلغاپ،دەپتەرلەرنى يىرتىپ ئۇلارنىڭ كۆڭلىگە ئازار بېرىدىغاندىمىز؟ئۇلار بىزنىڭ پايدىلىنىش قورالىمىزغۇ؟بىزگە بىلىم بېرەتتىغۇ....!مەن  ئەنە شۇ خىيال ئىلكىدە تۇرغان پەيىتتە بالىلارنىڭ چۇرقىرىشىپ كىرىپ كېلىشى مېنى بۇ خىيال ئىلكىدىن تارتىپ چىقاردى.مەن دەرھال ئۈستىلىمگە قارىدىم،ئۈستىلىمدىكى كىتابلار ناھايىتى رەتلىك ھالدا،ئۆز ئورنىدا تۇراتتى.مەن ئەندىكىپ كەتتىم،خۇددى چۈش كۆرگەندەكلا،مانا دەرىسكە كىرىش قوڭغۇرىقىمۇ چېلىندى. W 9Z.X!h  
-K`0`n}  
hGH{Xp[mW  
`5`Pv'`  
4yC{ BRbi  
xZS  
دېھقان ئاتا  UJoWTx  
b]mRn {r?  
نەسىر neQ2+W%oj  
nP?(9;3*  
تۇلۇق 1-يىللىق 11-سىنىپ يۈسۈپجان ئىبراھىم .F)b9d[?  
fXIeCn  
مىننەتسىز ئەمگەك قىلىدىغان كىشىلەر ئەڭ مىھرىبان كىشىلەردۇر ، بارلىقىنى ئۇنتۇپ ھالال ئەمگەك بىلەن ياشايدىغان كىشىلەر ئەڭ مىھرىبان كىشىلەردۇر . gNs@Q !  
RLulz|jC  
ئېھ ، دېھقان ئاتا ، سەن بولغاچقىلا مىنىڭ بۇ كۈنۈم بولغان ، سەن بولغاچقىلا ئۆز بۇرچۇمنى ھىس قىلالىغان ، سەن ئۇلۇغدۇرسەن ، سەن ئەڭ سۈيۈملۈكسەن . ~z|/t^  
_vU,avw  
سەن دۇنيادىكى ئەڭ ئۇلۇغ ئىنسان ، سېنىڭ ھەر تامچە تەرىڭ ئۈنچە مەرۋايىتلاردىنمۇ ، قىممەتلىك ، ئىككى قولۇڭ پۈتكۈل ئالەمنىڭ قولى ، كۆز يېشىڭ ئابى كەۋسەر ، سىنىڭ ھەربىر قەدىمىڭدىن گۈل ئۈنىدۇ ، سىنىڭ ھەربىر مۇساپەڭ ھاياتلىق كۈرىشى . sur2Mw(M"  
mL6/NSSz  
سېنىڭ كىندىك قېنىڭ تۈكۈلگەن ئاشۇ زىمىن بىر پۈتۈن ئايرىلماس گەۋدە ، ئاشۇ زېمىننىڭ تۇپرىقىنى سۈيۈپ ، چۆللىرىنى بوستان قىلىپ ، ھەربىر تال گىياھنى خۇددى بالاڭنى ئاسرىغاندەك ئاسراپ كەلدىڭ ، سەن پۈتكۈل ئالەمنىڭ قۇياشى ، سەن بولغاچقىلا پۈتكۈل كائىنات كۈلىدۇ ، قۇشلار قانات قاقىدۇ ، بۇلبۇللار ناخشاڭغا جۆر بۇلىدۇ . Bf7RW[ -v  
Qn<< &i~  
ھەي دېھقان ئاتا ، سەن ھەقىقي تۆھپىكار ، چۇنكى بىز سەن بولغاچقىلا دەس تۇرالىغان ، ماڭالىغان ، سېنىڭ ھەربىر تال دىننىڭ بىزگە مۇقەددەس كۈچ ئاتا قىلغان ، سەن يىغلىساڭ زېمىن يىغلايدۇ ، سەن كۈلسەڭ زېمىن كۈلىدۇ ، سەن تاشقا ئۇيۇلغان مۆھۈر . سېنىڭ ئىزلىرىڭ قۇم بورانلارنىمۇ ئۇچۇرەلمەيدۇ . سېنى يازنىڭ تۇمۇزى ، قىشنىڭ قەھرىتانى يىقىتالمايدۇ . ھەي دېھقان ئاتا ، مىننىتىڭدىن ، ھىممىتىڭدىن پۈتۈن ئالەم ئىپتىخارلىنىدۇ . سۆيىنىدۇ ، كائىناتتىكى گىياھلار ساڭا قاراپ ئىللىق كۈلگەندە ، ساڭا قاراپ تەلمۈرگەندە ، پەرۋىشىڭنى كۈتكەندە ، سەن يەنە ئاپئاق ئاپئاق ساقاللىرىڭنى سىلاپ قۇيۇپ ، بارلىق جاپالىرىڭنى ئۇنتۇپ ، ئۆلمەس ئىرادەڭ بىلەن ئىشقا كىرىشىسەن . {o]OxqE@  
v& ? Bqj  
دېھقان ئاتا ، سەن ھەرقىتىم ئاشۇ بەركەتلىك قوللىرىڭ بىلەن بېشىمنى سىلىغاندا ، ئالەمچە ئىپتىخارلىنىمەن . سەن ھاياتىمىزنىڭ يىلتىزى  ، سېىنىڭ دىلىڭ بۇغداي ئۇنىدەك ئاپئاق ، قەلبىڭ تاغ شەبنىمىدەك سۈزۈك ، شۇڭا سەنسىز گىياھ ئۈنمەيدۇ ، ھەرقېتىم قىزىرىپ پىشقان ناننى قۇلۇمغا ئالغىنىمدا سېنى ئەسلەيمەن ، مانا بۇ سېنىڭ ھىممىتىڭ ، مانا بۇ سېنىڭ قان-تەرىڭ ، مانا بۇ سېنىڭ قىممىتىڭ ، تاۋلىنىپ پىشقان نانلىرىڭ سېنىڭ قىپقىزىل ئوتلۇق يۈرىكىڭ ئەمەسمۇ ؟! \Q3m?)X=Gd  
` "9Y.KU  
ئاھ – مېنىڭ غايەم i=SX_#b^  
 L ~  
                     ھېكايە U2K>\/-~  
]r#tJ T`M  
تولۇق 2-يىللىق2-سىنىپ مۇيەسسەر مەمەت tw.%'oJ7  
L6',s4  
بۈگۈنكى كەچلىك مۇزاكىرىدە نېمىشقىكىن بالىلار سەل ئاز، سىنىپ شۇنچىلىك تېنىچ ئىدىكى،خۇددى پەقەت مەن بىرلا ئادەم قالغاندەك. TeG'cKz  
ئىختىيارسىز ھالدا ئەنە شۇ گۆدەكلىك،بىغۇبار،باشلانغۇچ مەكتەپتىكى خۇشال غەمسىز كۈنلىرىم ئېسىمگە كەلدى.دەرس ۋاقتىدا ئوقۇتقۇچىلىرىمنىڭ شۇنچە ئەستائىدىل ھالدا جۈپ-جۈپ سەبىي كۆزلەرگە تەكشى قاراپ،چۈشىنىشلىك ،يېنىك تىللار بىلەن دەرس سۆزلىگەنلىرى،يامغۇر ياغقان كۈنلەردە كەڭرى سېمونت مەيداندا بىربىرىمىزنىڭ قولىنى تۇتۇشۇپ،شۇنچىلىك يېقىملىق كۈلكىلەر بىلەن يۈگۈرۈشلىرىمىز.پۈتۈن سىنىپتا تاپانچا ئويناش قىزغىنلىقى كۆتۈرۈلگەن،پارتىلارغا سېلىش ئۈچۈن ئېلىپ كەلگەن رەختلەرنى پىلاچ قىلىپ چىگىۋېلىپ ،ئۆزىمىز دەپتەر ۋاراقلىرى ھەم قەلەمدىن ياسىغان تاپانچىلىرىمىزنى كۆتۈرۈپ،گۈللۈكتە قاتار تىزىلىپ ئەنە شۇ گۈللەردىنمۇ چىرايلىق ئالا-يېشىل ھەرخىل مەنزىرىلەرنى پەيدا قىلغانلىرىمىز... TpnkJygIm  
شۇ سوغۇق قىشتا مۇئەللىمنىڭ مەكتەپكە شۇنچە سەھەر كېلىپ ئوقۇغۇچىلارغا تازىلىق مەيدانىنى تازىلاپ بېرىشلىرى،دەرس ۋاقتىدا مۇئەللىم ھەممەيلەندىن سورىغان ئەنە شۇ سۇئال قۇلاق تۈۋۈمدە قايتا ياڭرىدى. fEM8/bhq  
-ساۋاقداشلار!ئەتە نېمە ئىش قىلغۇڭلار بار؟ كەلگۈسىدىچۇ؟ ;}:"[B3$  
-ساقچى. C YnBZ  
-دوختۇر. :JPI#zZun  
-ھەربىي.... KaO8rwzDN  
يەنە بىر ساۋاقدىشىمىز تېخى:"دۈشمەن"دېگەنىدى. b$VdTpz  
پۈتۈن سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلار قورساقلىرىنى تۇتۇپ راسا كۈلۈشتى. EV]exYWB  
-نېمە؟دۈشمەن؟! cC>.`1:  
-ھەئە ،مۇئەللىم ،چۈنكى تېلىۋىزوردىكى دۇشمەنلەرنىڭ قوراللىرى بەك ئېسىل ھەم ئۇلار بەك يامان..... 2,dG Rf  
مۇئەللەم سۇس كۈلۈمسىرىدى . .lRO; D  
-قەيسەرجان،دۈشمەن دېگەن..... ,]Hn*\@p[c  
دەپ ئۇزاق چۈشەندۈردى.ھەممەيلەن "دۈشمەن"دېگەننى ئېنىق چۈشەندۇق. Q +qN`  
-مۇئەللىم مەن ۋەتىنىمنى ،ئۇرۇغ-تۇغقانلىرىمنى قوغدايدىغان ياخشى"دۈشمەن"بولىمەن. 4uDz=B+8y  
مۇئەللىمنىڭ چىرايىدا يەنىلا ئىللىق تەبەسسۇم. ~Se/uL;*  
مەن شۇ چاغدا،ئوقۇتقۇچى بولىدىغانلىقىمنى،كېيىن مۇشۇ ئانا مەكتىپىمدە ئوقۇتقۇچىلىق قىلىشنى ئارزۇ قىلىدىغانلىقىمنى ھەم ئوقۇتقۇچۇم بىلەن بىللە ئىشلەپ ئوقۇتقۇچۇمدەك ياخشى باغۋەن بولۇشنى ئىنتايىن ئارزۇ قىلىدىغانلىقىمنى ئېيتقانىدىم،شۇنداقلا ئارزۇيۇمنىڭ ئەمەلگە ئاشىدىغانلىقىغا شەكسىز ئىشىنەتتىم،چۈنكى ئۇ چاغلاردا سىنىپنىڭ ئەڭ ئالدىنقى قاتارىدىكى ئوقۇغۇچىلاردىن بىرى بولۇشۇم،ئوقۇتقۇچىلىرىمنىڭ ماڭا ئامراقلىقى ماڭا تېخىمۇ زور ئۈمۈد ھەم ئىلھام بېغىشلايتتى. * .ZV.(  
مەكتەپنى قەۋەتلا ياخشى كۆرەتتىم،شەنبە-يەكشەنبە كۈنلەرنى تولىمۇتەستە ئۆتكۈزەتتىم،تەتىل كۇنلەردىغۇ مەكتەپكە بارغۇم كېلىپ چىدىمايلا قالاتتىم، مەكتەپتىن زادىلا كەتكۈم كەلمەيتتى. D.)R8X  
بىركۈنى چوڭ دادامنى يوقلاپ بولۇپ ئۆيگە قايتىپ كەلگۈچە بەكلا كەچ بولۇپ كەتتى.شۇنداقتىمۇ ئۆيگە كېلىپلا تاپشۇرۇقلىرىمنى ئىشلەشكە باشلىدىم، بىرەر-ئىككى سائەتتىن كېيىن ئاتا-ئانام :"ئەتە ئىشلەڭ"دەپ مېنى زورمۇ زور ياتقۇزدى.تولىمۇ تەستە ئۇخلىدىم.ئەمما،بىرچاغدا چۆچۈپ ئويغىنىپ كەتتىم ھەم دەرھال تاپشۇرۇقۇمنى ئىشلىدىم.ئاتامنىڭ قاچان كىرگەنلىكىنى سەزمەپتىمەن. qwiM .b5  
-قىزىم ،يېرىم كېچىدىن ئاشتى،ئەمدى ئەتە ئەتىگەندە تۇرۇپ ئىشلەڭ،ئەتىگەندە ئۆگۈنۈش قىلسا تېخىمۇ ياخشىئ 6*tI~  
مەن ئۇخلىدىم.خۇددى تىكەننىڭ ئۇستىدە يېتىۋاتقاندەك زادىلا تېنىچ ياتالمايتتىم،قاچانلاردا ئۇخلىغانلقىم ئېسىمدە يوق ،ئەتىسى ناھايىتى سەھەر تۇرۇپ تاپشۇرۇقلىرىمنى ئاخىرى ئىشلەپ تۈگەتتىم.شۇنداق خۇش بولۇپ كەتتىمكى،بەدەنلىرىم خۇددى پەيدەك يەڭگىل بولۇپ كەتتى.چۈنكى مەن ساۋاقداشلىرىم ئالدىدا تۇرۇپ قېلىشنى خالىمايتتىم. ^Me__Y  
بوغچامنى ئېلىپ يېنىك-يېنىك سەكرەپ مەكتەپكە ماڭدىم.چوڭ يولغا چىقىشقا ئازلا قالغاندا توساتتىن يۈرۈكۈم قاتتىق سوقۇپ كەتتى.مەن بېشىمنى تۆۋەنقىلىپ تۇرغان،مۇئەللىمنىڭ بېشىنى چايقاپ تۇرۇپ مېنى ئۈمۈدسىزلەندۈردىڭىز، دېگىنى كۆز ئەلدىمغا كەلدى.چۈنكى ماتېماتىكا تاپشۇرۇقنى ئىشلەشنى ئۇنتۇپ قالغانىدىم. co yy T  
-مەكتەپكە بېرىپ ئىشلەي،بىرەرسى ئىشلەپ بولغان بولسا....ياق،ياق !مەن ھەرگىز باشقىلاردىن تاپشۇرۇق كۆچۈرمەيمەن. ;~tKNytD`B  
ئۆز-ئۆزۈمگە پىچىرلاپ كەتتىم.ئۆيگە قايتىپ ئىشلىسەم ۋاقتىم كېتىدۇ.شۇ يەردە ،ئېرىقنىڭ يېنىدا ئولتۇرۇپلا تاپشۇرۇقنى ئاشلىدىم.ئىشلەپ بولۇپ،مەكتەپكە قاراپ ئۇچتۇم.سىنىپقا كىرىپ سومكامنى قويۇشۇمغا قوڭغۇراق چېلىندى. X3< 
-خۇداغا شۈكۈر ،كېچىكمەپتىمەن. NIQNzq?a^  
مەن شۇ چاغقىچە ناھايىتى ئەتىگەن مەكتەپكە كېلەتتىم،ئۇ كۈنى گەرچە كېچىكمىگەن بولساممۇ خېلىلا ۋاخ قالغانىدىم.كۆڭلۇم سەل بىرقىسما بولدى بىراق يەنىلا ساۋاقداشلىرىم ئالدىدا كېچىكىپ،ئىشىكنى چېكىپ كىرىش،بېشىمنى يەردىن ئالالمايدىغان كۈنگە قالمىغانلىقىمغا شۈكرى دەپ ئۆزۈمگە تەسەللى بەردىم. u\<z5O  
شۇ كۈنى مەن يالغۇز ھەممە تاپشۇرۇقنى ۋاقتىدا تاپشۇرغانىدىم... mj{TqF  
كۆزۈمدىن ئىختىيارسىز ياش سىرغىدى،ئۇ مەن،شۇ ياخشى ئوقۇغۇچى دەل مەن ئىدىمغۇ! o/)]z  
باشلانغۇچ مەكتەپتىكى ئالتە يىل داۋامىدا كېچىكىپ قالغانلىقىم ئېسىمدە يوق،تاپشۇرۇقلارنى كۆچۈرگەن،ۋاقتىدا تاپشۇرمىغانلىرىم ئېسىمدە يوق.چۈنكى مەن ئۇنداق ئوقۇغۇچى ئەمەس ئىدىم.بىراق ھازىر.... ri.; &  
بارچە ئاۋازىمنى قويىۋېتىپ يىغلىغۇم كېلىپ كەتتى.مەن باشقا بىرىگە ئۆزگۈرۈپ كەتتىمۇ؟مەن ئىلگىرىكى مەن ئەمەسمۇ؟! J XPE9uH  
تاپشۇرۇقلارنى كۆچۈرۈش ھازىر مەن ئۈچۈن تولىمۇ ئادەتتىكى ئىشقا ئايلانغان،گەرچە كۆپ كېچىكمىسەممۇ ئاز كەم ئۈچ قېتىم كېچىكىپ بولغان،ئىمتىھان نەتىجىلىرىم ناھايىتى تۆۋەن....  wC}anq>>  
مەن ئاتا-ئانامنىڭ پەخرى ئەمەسمىدىم،كەلگۈسىدىكى خىزمەت ئورنۇمدا تايانچ ئوقۇتقۇچى ئەمەسمىدىم! ئۇستازىمدەك ھەقىقىي بىر پەرۋىشكار بولۇشنى ئارزۇلىمىغانمىدىم!! 7:)=  
ياق...!مەن بۇنداق بوشاشسام ھەرگىز بولمايدۇ، باشلانغۇچتا ئەليۇلئەلا بولغان تەقدىردىمۇ،باشلانغۇچ بىلىمى بىلەن ئوقۇتقۇچى بولۇش ئارزۇيۇم ھەرگىزمۇ ئەمەلگە ئاشمايدۇ، مەن ئەنە شۇلارنى ئويلىغانىكەنمەن، ئوتتۇرا مەكتەپتىكى غەپلەت ئۇيقۇمدىم ئويغىنىشىم كېرەك. }N&}6U  
بۇمەن،يەنىلا ئىلگىرىكى مەن.ئورنۇمدىن تۇرۇپ ماڭاي،يۈگىرەي،بارلىق كۈچۈم بىلەن غايەم،ئارزۇيۇم ئۈچۈن ئىلگىرىكى ئۆزۇمنى تاپاي،گۈزەل كەلگۈسۈمنى يارىتىشقا ئاتلىناي!!!   3-`IMN n!  
|Rd?s0u  
تاۋۇز |A0BYzlVc  
V|gW%Z,j  
ھېكايە jhgS@g=@ZC  
ywTt<;  
تولۇق1-يىللىق1-سىنىپتىن مەرىپەتئاي مۆمىن Z$LWZg  
)S@e&a|  
ئۆيىمىزدىن يازىچە تاۋۇز  ئۆكسىمەيتتى. مايلىق  توقاچنى چاپلاپ قويغاندەك قىزىرىپ نۇر چېچىپ تۇرىدىغان قۇياشنىڭ تەپتىدە تەرلەپ پىشىپ ، ئۆگىنىشمۇ خۇشياقماس بولۇپ قالغان چاغلاردا مۇزدەك تاۋۇز بىردىنبىر شىپالىق دورا ئىدى.   تېخى بايىلا ئەكىرگەن تاۋۇزمۇ ئۇكام ئىككىمىزنىڭ قوشۇقى ئاستىدا بىردەمدىلا ئويۇلۇپ بىرتەرەپ بولۇپ كېتەتتى. داداممۇ دائىم:« يەنە بىرەر ئىككىنى ئېلىپ كىرسەم بولار ئوخشايدۇ، ئادەم ھېرىپ چارچاپ ئىشتىن چۈشۈپ كەلسە (دادا ،يەڭ) دەپ ئېلىپ كېلىدىغان بىر تىلىم تاۋۇز ئۇياقتا تۇرسۇن،ئۆزۈم تىلىپ يەيدىغانغىمۇ قالمايدۇ ئەمەسمۇ .»دەيتتى.  DA]<30 w  
e~oh%l^C72  
مانا بۈگۈنمۇ دادام شۇگېپىنى تەكرارلاپ تاۋۇز ئالغىلى ماڭدى،مەنمۇ ئەگەشتىم. دېمىسىمۇ بىز بالىلار تەتىلنىڭ پەيزىنى سۈرۈپ ئۆيدە ئولتۇرىمىز،دادام،ئاپام ئالدىراش ئىشلەپ ھارغىنلىقتا ئۆيگە كەلسە ئۇلارغا ئازىراق ۋاپادارلىق يەتكۈزمىسەك -ھە! ھېچ بولمىغاندا تاۋۇزنى كۆتۈرۈشۈپ بېرەرمەن. n8 UG{. =  
mrmm@?  
بىز بازارنىڭ چەترەك تەرىپىدە شىلەپىسىنى چۆكۈرۈپ كىيگەن،تىلىپ قويغان تاۋۇزىنى يەلپۈپ ئولتۇرغان بىر كىشىنىڭ قېشىغا باردۇق. M.FY4~  
*^y,Gg/  
ئۇ كىشى ئاياق تىۋىشىنى ئاڭلىدى بولغاي،بېشىنى كۆتۈرۈپ سالاملاشتى : ^4/   
E)3Ah!  
ـــ ھوي ئۇكام كەپقاللا !مانا بۇ تاۋۇزغا باقسىلا ،بايىلا كېسىشىم،-دەپ بولۇپ،ئاندىن : kB` @M>[  
($nQmr;t  
ـــ ھەقسىز جۇمۇ !- دەپ قوشۇپ قويدى. *@I/TX'\rY  
'XJqh|G  
دادام كۈلگىنىچە بىر تىلىم تاۋۇزنى ئالدى ۋە: *iX PG9XZ  
n\ 'PNB  
ـــ مەمەتكا ،سودىلىرى قانداقراق ؟- دەپ سورىدى . ئۇ كىشى شىلەپىسىنى سەل قايرىپ قويۇپ ،جاۋابەن : ~4+ICC bH  
>P+o NY  
ـــ يامان ئەمەسقۇ ئۇكام . ئىسسىقنىڭ تەپتىدە تاۋۇزنى ھۆل-ھۆل ،شېكەردەك ساقلىماق بىر ئىشكەن دېسىلە . بۈگۈن ھەر نېمە بولسا ئوقەت بارغۇ ،- دېدى ،ئاندىن مېنى كۆرۈپ يەنە سۆزلەپ كەتتى : ++sbSl)Q  
0fGt7 "Q  
ـــ ئۆزلىرىنىڭ قىزلىرىمۇ ؟ سىلىنى تارتىپتۇ جۇمۇ !ھازىرقى بالىلار قىز بولسا دادىسىغا ،ئوغۇل بولسا ئاپىسىغىلا ئوخشايدىغان گەپكەن . قىزىممۇ مېنىڭ يۈزۈمنى نۇسخىلاپ چاپلاپ قويغاندەكلا دېسىلە .ھە ،تاۋۇز ئېلىۋالاملا ئۇكام ؟ s6F0&L;N&  
+H:}1sT;n  
ـــ شۇنداق قىلاي . شېكەردەك تاۋۇزلىرى بارمىدۇ ؟ w~C\ 5 i  
XXw>h4hl  
ـــ ئۇنى بىر دېمىسىلە ئۇكام، مۇشۇ بىر دۆۋىنىڭ ھەممىسى بالدەك . خۇددى توپنى يېرىپ ئىچىگە ھەسەل قاچىلاپ قويغاندەكلا دېسىلە ، قېنى تاللىسىلا . j #~ S"t  
mlYkn  
مەن يۆلەنچۈكلۈك ئورۇندۇقتا ئولتۇرغان بۇكىشىنىڭ پۇتىنى يۇپقاراق ئەدىيال بىلەن يېپىۋالغىنىغا دىققەت قىلىپ قالدىم .«غەلىتە ئادەمكەن ،بۇتومۇز ئىسسىقتا... » 2:@,~{`#*  
b0sj0w/  
ئاڭغىچە دادام ئىككى تاۋۇزنى تاللاپ ئۇ كىشىگە سۇندى ، ئۇ تاۋۇزلارنى جىڭلاپ بولۇپ ،ئالدىدىكى تاۋۇز دۆۋىسىنىڭ ئۈستىدىرەك تۇرغان سوقا تاۋۇزنى كۆرسىتىپ : ef7BG(  
e,xJ%f  
ـــ ماۋۇنىمۇ ئېلىۋالسىلا ئۇكام ،تاتلىق چىقمىسا مانا مەن بار.مېنىڭ تاۋۇزلىرىم قانچە سوقا بولسا ،شۇنچە تاتلىق چىقىدۇ . I s|_  
iSX HMp4V  
« ئىككىنى ئالغاندىكىن بولدى ئەمەسمۇ ،ھەممىسىنى كۆتۈرۈپ ئېلىپ كەتمەكمۇ تەس ئەمەسمۇ .» مېنىڭ سەل نارازىلىقىم قوزغالدى. 8`s*+.LI!  
0nvT}[\H*  
ـــ بىر ئوبدان بۇبالىمۇ بارغۇ ،سىلىگە كۆتۈرۈشۈپ بەرگىلى بىللە كەلگەندۇ ،شۇنداقمۇ ؟- باققال كىشى بولدى قىلاي دېمەيتتى .دادام ماڭا قاراپ قويۇپ ئۇنىڭ گېپىنى لايىق تاپتى بولغاي، « بوپتۇ شۇنداق قىلساممۇ بولغۇدەك » دېدى ۋە پۇلنى بېرىپ تاۋۇزلارنى ئالدى ،بىرىنى مەن كۆتۈردۈم . k0&FUO  
p-m\0tQ  
ـــ ماڭاملا ئۇكام ،يەنە كەلسىلە جۇمۇ ! +xAD;A4  
\irKM8]LJ  
ـــ ماقۇل ،بولىدۇ ئەمىسە. 7yJE+o'  
z}iz~WZ  
باققال كىشى ئورۇندۇقتا ئولتۇرغان پېتى كۈلۈمسىرەپ قالدى . 3s?ZyQy  
uP$i2Cy  
ئازىراق ماڭا- ماڭمايلا قولۇم تېلىشكە باشلىدى .« كۆتۈرەلمەيمىز دېگەندىكىن ،بولدى قىلسا بولماسمىدى ؟ »دەپ غودۇڭشىدىم .ئويلىمىغان يەردىن دادام ئاڭلاپ قالدى ئۇھسىنىپ قويۇپ: 1cx%+-  
+vH#xc\'  
ـــ ئۇنداق دېمەڭ قىزىم ،مەمەتكام ناھايىتى ئالىيجاناب كىشى . QkWEVL@uM  
 ;1s;"  
مەن بارغانسېرى يەرگە سىيرىلىپ كېتىۋاتقان تاۋۇزنى تېخىمۇ چىڭ تۇتىۋالدىم . -GCU6U|  
@Z7s3b  
ـــ مەمەتكامنىڭ پۇتى پالەچ بولۇپ قالغان ،قىزى ئالىي مەكتەپتە ئوقۇيدۇ .ئايالى بولسا بىر قېتىملىق قاتناش ۋەقەسىدە ئۆسۈملۈك ئادەمگە ئايلىنىپ قالغان . e A3 NyL  
A/&u /?*C  
يۈزۈمگە قەيەردىندۇر ئۇششاق تىكەنلەر ئۇچۇپ كېلىپ سانجىلىشقا باشلىدى . 1d842pt  
z =\ENG|x#  
ـــ شۇنداقتىمۇ مەمەتكام ھېچكىمگە ئېغىرچىلىقىنى سالماي ،جېنىنى جان ئېتىپ كەلدى . يەنە كېلىپ ھەر قېتىم تاۋۇز سېتىۋالغاندا بىرنەچچە يۈەن بولسىمۇ كەم ئېلىپ كېلىۋاتىدۇ. s'd\"WaQV  
\F\xZ.r  
باققال كىشى ،ياق ،مەمەت تاغامنىڭ پۇتىغا يېپىۋالغان ئەدىيىلى كۆز ئالدىمدا لەيلەشكە باشلىدى. ئەسلى مۇنداقكەندە ! بايىقى خىياللىرىمدىن تولىمۇ ئۇيىلىپ كەتتىم .مەمەت تاغامنىڭ قارامتۇل،ئەمما خۇش پېئىل چىرايى ؛ ھارغىن، ئەمما ئۈمىدۋارلىققا تولغان سىيماسى ماڭا ئالىيجانابلىقنى تونۇتۇۋاتاتتى . 6ZwQ/~7H  
Z#l6BXK  
قولۇمدىكى تاۋۇزغا قاراپ قويدۇم . ئۇ بىر ياردەمگە موھتاج كىشىنىڭ سوۋغىسى شۇنداقلا سەمىمىيىتى . قولۇمدىكى سوقا تاۋۇزغا قاراپ قويدۇم ۋە دادامغا دېدىم : :T>OJ"p  
XWX]/j2jA  
ـــ دادا ،يەنە بىرنى ئالايلىچۇ ! GuaF B[4  
fN21[Jv3  

koksangun 2014-03-04 10:19
پىچان ناھىيىلىك 1- ئوتتۇرىنىڭ تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇشى، يېزىش ھەۋىسى كۈچلۈك ئوقۇغۇچىلارنى بايقاش، ئۇلارنى تەربىيىلەش، يېتىشتۈرۈش جەھەتتە ئىشلىگەن خىزمەتلىرىگە ئاپىرىن ئوقۇيمىز...بۇ خىزمەتلىرىنىڭ ئۈنۈمىنى داۋاملىق كۆرۈپ، توختاپ قالماي غۇنچىلارنىڭ ئەتراپلىق تەربىيىلىنىشى ئۈچۈن سالۇنلارنى داۋاملىق ھازىرلاپ بېرىشىگە تىلەكداشمىز...

تىلداش 2014-03-04 11:00
مەكتەپ دەرسلىكى دېسە، بەزىلەر نېمە قىلارىنى بىلمەي قالىدۇ. مانا بۇ سالۇن شەكلىمۇ مەكتەپ دەرسلىكىنىڭ ئەڭ گەۋدىلىك مەنبەسىدىن ئىبارەت. ھۆسىنخەتچىلىكنىمۇ ئايرىم بىر دەرسلىك سۈپىتىدە تەسىس قىلسىمۇ، يۇقۇرقىدەك مۇكەممەل دەرسلىكلەرنىڭ بىرى بولۇپ قالىدۇ ھەم ئەمەلىي ئۈنۈمىمۇ، نەزىيىۋىلىكى كۈچلۈك دەرسلەردىن ئۈستۈن بولغان بولىدۇ... [1O{yPV3s  
«تارىم»نىڭ بۇ دائىرىدىكى «كۆرسەتمە مەنبە»لەر بىلەن مۇنبىرىمىزنىڭ ماتىريال بايلىقىنى كېڭەيتكەنلىكىگە تەشەككۈردىمىز...

گۈلنىھال 2014-03-04 12:43
بۇ ماقالە - ئەسەرلەرنى ئۈلگىلىك ماقالىلەر قىلىپ ئىشلەتسەك بولىدىكەن ، ئەجىرىڭىزگە رەھمەت .

ozqan 2014-03-04 20:33
تارىم : تەۋپىق تور بېتىگە قەدەم تەشرىپ قىلغانلىقىڭىزنى قارشى ئالىمىز ، قەدەملەرگە قۇت يار بولغاي ... jL'`M%8O  
euVj,m  
پىچان ناھىيەلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تىرىشچانلىقى بىلەن بۇ گېزىتنىڭ داۋاملىق چىقىرلىپ بالىلارغا ئىلھام بېرىپ تۇرىدىغانلىقىغا ئىشىنىمىز ... xc\zRsY`  
`b%lojT.  
بۇ تېما ئارقىلىق   پىچان ناھىيەلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ئىجتىھاتلىق  تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى ،  يېتىلگەن شائىر  " تىل -ئەدەبىيات دەرسىدىكى ئوخشىشىپ كېتىدىغان نۇقتىلار ۋە ئۇلارنىڭ پەرقى ' ناملىق قورال كىتابنىڭ مۇئەللىپى : ئېلى ھىمىت مۇئەللىمگە ؛ z^z`{B  
ئوتتۇرا مەكتەپتىكى مەزگىللىرىمىزدە دەرستە ئەڭ ياخشىلىقى بىلەن ھەممىمىزنىڭ ھەۋىسىنى كەلتۈرگەن ،ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ساۋاقدېشىم ، قادىر مەمەت مۇئەللىمگە ؛ R= F_U  
تالانتلىق شائىر ، پىچان ناھىيەلىك ئۆمەك تەرپىدىن ئورۇندالغان " ئۇيغۇرنىسا ' قاتارلىق بىر قىسىم ناخشا تېكستلىرىنىڭ ئاپتورى ،  تالانتلىق شائىر ئۆمەر ھېمىت مۇئەللىمگە ؛ ODhq `?(N  
ئىزدىنىشچان ، ئۆزىنىڭ تىرىشچانلىقى  ھەم يۇقىرى قابىليىتى بىلەن تولۇق ئوتتۇرىدىكى بارلىق ئەدەبىيات تېكستلىرىنىڭ دېتالىنى تولۇق ئىشلەپ چىققان ياسىن نوھ مۇئەللىمگە؛ S(?A3 H  
  ئۇستازىم ماھىرە ياسىن مۇئەللىملەرگە .... ئىسمى ئاتالماي قالغان باشقا كەسپداشلارغا سالام يوللايمەن ،  ھەم ئۇلارنىڭ تەۋپىق گۈلزارىمىزنى بىرلىكتە گۈللەندۈرۈش ئۈچۈن ھەسسە قوشۇشىنى ئۈمىد قىلىمەن . ZfK[o{9>  

ئەشمە 2014-03-11 18:21
ئەجرىڭىز يەردە قالمايدۇ.

مىېھرىما 2014-03-14 14:36
ياخشى تىما ئىكەن .پايدىلىنىش قىممىتى يۇقرىكەن . كۆپ رەھمەت .

tursun 2014-03-15 03:05
ھەقىقەتەن ياخشى دىتالكەن...پايدىلىنىش قىممىتىگە ئىگە....يارايسىلەر...ئەۋلات ئۈچۈن توختىماي سوقۇۋاتقان بۇ«يالقۇنلۇق يۈرەكلەر»ەە ئالىي تەشەككۈر...!


查看完整版本: [-- ‹‹يۈرەكتاغ›› گېزىتىدىن تاللانمىلار --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled