تارىم |
2014-03-03 01:50 |
‹‹يۈرەكتاغ›› گېزىتىدىن تاللانمىلار
«يۈرەكتاغ گېزىتى»دىن تاللانما ئەسەرلەر fmhqm" oJEUNgY& تەھرىر ئىلاۋەسى: q g+bh Dqw?3 KB پىچان ناھىيلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپتە ئەدەبىيات كۇرۇزۇكى خېلى يىللاردىن بويان جۇش ئۇرۇپ راۋاجلانغان بولۇپ، دەسلەپتە «ئەدەبىي ئىجات گېزىتى»(1957-يىللار،قول يازما نۇسخىسى) ،«دۇڭفاڭخۇڭ»(«شەرق قىزاردى») ژورنىلى (1979-1980-يىللار،قول يازما،شافىگىراپ نۇسخىسى )،«غۇنچە گېزىتى»(1983-يىللاردىن 1989-يىللارغىچە،قول يازما،شافىگىراپ نۇسخىسى)،«ئۈمىد چېچەكلىرى» ژورنىلى (1989-يىللاردىن 2000-يىللارغىچە،شافىگىراپ نۇسخىسى) ،«مەرىپەت نۇرى»ژورنىلى (2001-يىلىدىن 2007-يىللارغىچە،زامانىۋىي مەتپىئە )،«يۈرەكتاغ گېزىتى» (2013-يىلى 3-ئايدىن باشلاندى،كومپېيوتېر نۇسخىسى) قاتارلىق ناملاردا گاھ گېزىت-ژورنال چىقىرىلىپ،گاھ ئۈزۈلۈپ قېلىپ،قايتا داۋاملاشقاندا ئوخشىمىغان ناملاردا چىقىرىلغانلىقتىن ،بىرنەچچە خىل نەشىر نۇسخىسى پەيدا بولۇپ قالغان. بۇ قېتىم ھوزورىڭىزلەرگە نۆۋەتتىكى يېڭى سانى «يۈرەكتاغ گېزىتى»دىن تاللانما ئەسەرلەرنى سۇندۇق.بىز بۇ ساۋاغداشلارنىڭ تىرىشچانلىقىغا بۇندىن كېيىنكى ئىجادىيەت سەپىرىگە ئوڭۇشلۇق تىلەيمىز. WTcrfs)T ?Hd/!I& LT3ViCZ-n /bd1Bi يورتۇمدىكى چوققىلار j}CZ* MZ{gU>K+ ئادىلە ئالىم) تولۇق 2- يىللىق 3- سىنىپ( 0"V L6$ 2C!K
o"1Y' چىققاندا مەن ئىگىز تاغلارغا،
}?
W[D Jmp%%^ ئەسكە ئالدىم گۈزەل باغلارنى. \NEXtr`Th i'$V'x'k قاراپ تورۇپ تىك قىيالارغا، B3lP#ckh /2!Wy6p ئويلاپ قالدىم ئاق چوققىلارنى. a}Dx"zl; Wy[Ua#Dd تاغلىرىمدا كۆپ تىك قىيالار، ._uXK[c7P '9+JaB تاغلىرىمدا قارلىق چوققىلار. i58&o@.H I,*zZNvRi ئويلاپ قالدىم بولغاچقا شۇلار، vnNX)$f }-ly'4=l يورتىمىزدا مېۋىلىك باغلار. yZ_6yJw3} )^~"h گۈل %yjz@ o_.f7|U! رەنا لىتىپ) تولۇق 2- يىللىق 3- سىنىپ( 1%v!8$ }=dUASL جىمى گۈلزار گۈللەرنىڭ، C#^V<:9 &tNnW تاجىدۇر بۇ ئەتىرگۈل. -W/Lg5eK S,ENbP%0r خوشبۇي ھېدلار ئىچىدە، +f}
u.T_# `b11,lg مەستخۇش قىلار ئەتىرگۈل. HX;JO[0
}f
l4^F قىزىل تونلۇق مودەنگۈل، X,]E { jkVX>*.|oy لەرزان ئوسۇل ئوينايدۇ. W~!uSrY hxB`
hu- كىشى كۆرسە ھۆسنىنى، F['<;} 1ti9FQ جان جېنىدىن يايرايدۇ. [z2jR(+`U oMUyP~1 ... Ag82tDL[u Iq[
d5)M4 ئۆزى ئاددى بىر گىيا، S^,q{x*T z'!sc"]W6 ھۆسنى بولسا بىر رەنا، s|O4>LsG YQ`m;< شېرىن- شىكەر پۇرىقى، m%p;>:"R y.6Yl**l كىمنى قىلماس مەھلىيا. 3c|u2Pl X%lk] &2 ھەربىر گۈلنىڭ يۈزىدە، I&s!} $cD ]T<\d-!CZN بىر پەرىنىڭ جىلۋىسى. RX cfd-us #sJL"GB دونيا گۈزەل گۈل بىلەن، 5W4Tp% Lda Pgh)+>ON ئۇ گۈزەللىك ئەلچىسى. .EXxNB]%Y& (V:)`A_- *{1]b_< *T:gx:Sg/ ھايات ELa:yIl0 rd
hM#? مۇيەسسەر(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) 'M=c-{f~ E
7AYK& بۇھايات ئۆتمەكتە ئېقىن سۇكەبى، hY}
.2 97-=Vb بەزىلەر غەپلەتتە،شەيتان قوينىدا. Q2
jl61d_9 i8 fUzg) شۇنچىلىك بىپەرۋا ئويلىماس ئەسلا، Ou,Eu05jt' }$D{YHF ئۇچۇپلا چۈشۈشنى بىلمەيدۇھەتتا. 3lG=.yD Q~>="Yiu بىغۇبار شۇدەۋىر كەلمەيدۇ يېنىپ، wW1>#F $]I",ef ياشلىقمۇ مەڭگۈگە بولمايدۇ نېسىپ. 6,:`esl C
YKW4 خىرەلەشكەن كۆزلەر ياشلىنار شۇدەم، @ 9q/jv` #`Gh8n
# بۇ ئىزسىز ھاياتتا بولمىىغاچ ھېچ تەم. xGVL|/?8 &bw
``e&c بۇ ئۇزۇن سەپەرلەر سىنايدۇ سېنى، 97~*Z|#<+ eq(Xzh ئىككى خىل ئاقىۋەت ساقلايدۇ شۇندا. +'f38D* ~n$e تىرىشىساڭ تاپىسەن ئالەمچە كامال، BR[f{)
a5 hp6%zUR ھورۇنلۇق سىرتماقتۇر جانغا، روھىڭغاا. ;.wWw" ) %U$PcHOo 5Zdxn> رۇبائى \hcb~>=C k2S6 SB رۇمانگۈل جاپپار(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) 3"OD" h
r!Htew4 ئىدراك يوق ئاتتا،ئاغزىدا يۈگەن، ]/y&5X 1*!`G5c,}
ئەقىل بولغاچ ئىنساندا ئۈستىگە مىنگەن. E'J|
p7 M6+_Mi. ئشلەتمىسەڭ ئەقىلنى ئاڭلا ئەي دوستۇم، f/:XIG 7TC=$y , ئاتقا ئوخشاش بىر ئۆمۈر ئۆتكىنىڭ ئۆتكەن. ^|(w)Sy p7A&r:qq# B0KZdBR
x} 6J|Y+Y$ باھار سۆرىتى
o!3 -=<^ Jz!8Xg%a خەمىت كېرەم(تولۇق 2- يىللىق 2- سىنىپ) /Wh}
;YTv^ Qn77ZpL:LJ تورغاي ئۈنى قاپلايدۇ يولنى، IQS:tL/ =-`}(b2N ئاڭلا بۇلبۇل قىلماقتا ناۋا. S3[r
v X;7gh>Q'4 قارلىغاچلار ئەگىپ تالانى، >5&
'_ $T\z كىپىنەكلەر سالماقتا ‹ساما›. gp:,DC?( x?:[:Hf ئاپئاق قارلار تامچە بوپ شاختا، {q%wr* P"J(O<(1-: ئىللىق سىزىم مەيىن شامالدا. Ji_3*( $VOSd<87 ياپراقلادا يالتىراپ شەبنەم، #-5.G>8
"Sm'TZx باھار كەلدى،سال نەزەر، قارا! !C13E lf +9LIpU&5 w[
)97d }eKY%WU>O 73C7g<
Mx i&K-|[3{g JSp V2c5Q چۈشتىكى قىزغىن مۇنازىرىلەر X(r$OZ ?a
Md#.& (مەسەل) N
byc,a[o K
^6fg,& تولۇق2-يىللىق2-سىنىپ
dj}y6V&
XYrZI/R مۇنىرە مەمەت 5Sh.4A\ )O:T\{7+ 0}4FwcCr\ 1)N~0)dO ھاۋا ناھايىتى ياخشى ئىدى.ئەتراپ يېشىللىققا تولغان.مەكتەپ ئىچى بىرخىل گۈزەل قاينام تاشقىنلىققا چۆمگەن ناھايىتى گۈزەل بىر كۈن،چۈشلۈك دەم ئېلىش ۋاقتى.سىنىپقا بالدۇر كىرىۋالغانلىقىمدىن بولسا كېرەك، سىنىپتا بىرمۇ ئادەم يوق ئىدى. ئىشىكنى ئاستاغىنە يېپىپ قويۇپ،جىمغىنە بېرىپ ئورنۇمدا ئولتۇردۇم.توساتتىنلا بىرنەچچەيلەننىڭ بەس-بەس بىلەن مۇنازىرىگە چۈشۈپ كەتكەنلىكىنى ئاڭلاپ قالدىم ھەم دېققەت بىلەن بۇ مۇنازىرىگە قۇلاق سېلىشقا باشلىدىم.مۇنازىرىدىكىلەر ئۈستىلىمدىكى ئوقۇش قۇراللىرى ئىدى.ئۇلار بەس-بەس بىلەن سۆزلەشتى.ئۇلار ئەدەبىيات،خەنزۇتىلى،سىياسەتچاق،جۇغراپىيە،ماتىماتىكا،فىزىكا-خېمىيە،قەلەمچاق.....قاتارلىقلار بولۇپ،مۇنازىرىگە بەس-بەس بىلەن ئاۋاز قوشىۋاتاتتى. y%Wbm&h "raC?H ئەدەبىيات بولسا :"ھەي! جاھاننىڭ مالىمانچىلىقىنى كۆرمەمدىغان،بۇ بالىلار-زە،نېمە بولىۋاتقاندۇ؟ دائىم مېنىڭ كىيىم-كېچەكلىرىمنى يىرتىۋېتىدۇ." ];U}'& :/6gGU>pu خەنزۇتىلىمۇ ئاغزىلىرىنى ئۈمچەيتىپ:"شۇنى دېگىنە ئاغىنە،ماڭا ئۆزلىرى پايدىلىنىدىغان نەرسىلەرنى يازسىغۇ مەيلى!لېكىنزە،دائىم يۈز-كۆزلىرىمنى بۇياپ،نۇرغۇنلىغان غەلىتە نەسىلەنى سىزىپ قويىدۇ.يا مەن سىياسەتچاق بولمىسام،يۈز-كۆزلىرىمنى بۇيايدىغان؟" A1kqWhg\ .4cOMiG سىياسەتچاق ئاچچىقلىنىپ،ئاغزى-ئاغزىغا باقمايلا:"خەنزۇتىلى ئاكا،مەن سىزگە نېمە قىلدىم؟مېنى چىشلەپ تارتقۇدەك،مەن بىلەنلا قالغۇچە ،ياسانچۇق جۇغراپىيە ئاچامنى "مەدھىيلىسىڭىز"بولمامدۇ!؟" >&DNxw
MoP,a9p جۇغراپىيە قىزچاق ئەمدىلا يۇز-كۆزلىرىنى تۈزەشتۈرگىنىچە چىقىپ:"ۋاي-ۋۇي،نېمانچە قىزىپ كەتتىكىن دېسەم،ئەسلىدە مېنىڭ گېپىمنى قېلىۋېتىپتىكەنسىلەر-دە!؟مەن ياسانچۇقلۇق قىلمىدىم،قەلەم ئىنىم توختىماي يۈز-كۆزلىرىمنى بۇياۋەرسە ،ماڭا نېمە ئامال؟!مېنى مەسخىرە قىلماڭلار ئۇنداق!" wJb"X=i* cKj6tT"=O قەلەمچاق قاقاقلاپ كۈلگىنىچە :"مەندىمۇ نېمە ئامال دەيسىلەر ئاكىلار؟مەن بولسام بىر ئادەتتىكى قەلەم،مېنىمۇ مۇشۇ ئىنسانلار،بالىلارنىڭ قولى كونتىرول قىلىدىغان تۇرسا،بۇيىماي دېسەممۇ ئامال قانچە؟!توغرا دېدىممۇ ماتىماتىكا ئاكا،دەپ بېقىڭە بىر!؟" W2a9P_ Q3vWwP;t~ ماتىماتىكا بولسا ناھايىتى ئەستائىدىللىق بىلەن ئەتراپىدىكىلەرگە كۆز يۈگۈرتۈپ چىققاندىن كېيىن"شۇنى دەڭلار ئاغىنىلەر،قەلەمچاق ئىنىمنىڭ دېگىنىمۇ ھەقىقەتەن توغرا،سىلەردىمۇ خېلى ئەركىنلىك بار،لېكىنزە قەلەمچاق ئىنىمدا ئەركىنلىك دېگەن سۆزدىن ئېغىز ئېچىش ئازىراقمۇ مۇمكىن ئەمەس.قەلەم ئىنىمغىمۇ ئىچىڭلار ئاغرىپ قالسۇن!ئۇنى ئەيىبلەپ كەتمەڭلار!" &dV|~xA6N 3-Q*umh ئۇزاقتىن بېرى ھەممىسىنىڭ سۆزىنى ئاڭلاپ تۇرغان فىزىكا بولسا،"مېنىڭچىمۇ ماتىماتىكىنىڭ دېگىنى ناھايىتى ئورۇنلۇق،قەلەم ئىنىمغىمۇ ئازىراق ئىچىڭلار ئاغرىسۇن،قەلەم ئىنىمىزدا ئازىراقمۇ گۇناھ يوق.ھەممىسى مۇشۇ كەپسىز بالىلارنىڭ ئىشى،ئاچچىقى كەپ قالسىلا دەپتەر سىڭلىمنىڭ چىرايلىق ئاپئاق كىيىملىرىنى يىرتىۋېتىدۇ.ئۇنىڭغا قاراپ ئىچىم سېيرىلىپ كېتىدۇ.مېنىڭچە بولسا، بىز مۇشۇ كەپسىز دوستلىرىمىزغا ئىلتىجا قىلىپ باقمامدۇق!" oJk$ +v6 d`|W6Do باياتىن بېرى نېمە قىلىشىنى بىلەلمەي تۇرغان خېمىيە بولسا: "قانداق ئىلتىماس قىلىمىز؟بۇ كەپسىزلەر كاللىسىنى ئىشلىتىپ بىزنى ئاسراشنى بىلسىغۇ مەيلى،بولمىسا بىزدە نېمە ئامال؟' pPm9v_G _[SP*"
]H ئۇلارنىڭ سۆزلىرى مۇشۇ تەرىقىدە داۋاملىشىۋاتاتتى.مەن ئۇلارنىڭ سۆھبىتىنى ئاڭلىغاندىن كېيىن،ئۆزىمىز ئۈستىدە ئويلىنىپ قالدىم.ھەقىقەتەن راست،دېمىسىمۇ بىز ناھايىتى كەپسىز،نېمىشقا كىتابلارنى قالايمىقان بۇلغاپ،دەپتەرلەرنى يىرتىپ ئۇلارنىڭ كۆڭلىگە ئازار بېرىدىغاندىمىز؟ئۇلار بىزنىڭ پايدىلىنىش قورالىمىزغۇ؟بىزگە بىلىم بېرەتتىغۇ....!مەن ئەنە شۇ خىيال ئىلكىدە تۇرغان پەيىتتە بالىلارنىڭ چۇرقىرىشىپ كىرىپ كېلىشى مېنى بۇ خىيال ئىلكىدىن تارتىپ چىقاردى.مەن دەرھال ئۈستىلىمگە قارىدىم،ئۈستىلىمدىكى كىتابلار ناھايىتى رەتلىك ھالدا،ئۆز ئورنىدا تۇراتتى.مەن ئەندىكىپ كەتتىم،خۇددى چۈش كۆرگەندەكلا،مانا دەرىسكە كىرىش قوڭغۇرىقىمۇ چېلىندى. W
9Z.X!h
-K`0`n} hGH{Xp[mW `5`Pv'` 4yC{
BRbi xZS دېھقان ئاتا
UJoWTx b]mRn
{r? نەسىر neQ2+W%oj
nP?(9;3* تۇلۇق 1-يىللىق 11-سىنىپ يۈسۈپجان ئىبراھىم .F)b9d[? fXIeCn مىننەتسىز ئەمگەك قىلىدىغان كىشىلەر ئەڭ مىھرىبان كىشىلەردۇر ، بارلىقىنى ئۇنتۇپ ھالال ئەمگەك بىلەن ياشايدىغان كىشىلەر ئەڭ مىھرىبان كىشىلەردۇر . gNs@Q! RLulz|jC ئېھ ، دېھقان ئاتا ، سەن بولغاچقىلا مىنىڭ بۇ كۈنۈم بولغان ، سەن بولغاچقىلا ئۆز بۇرچۇمنى ھىس قىلالىغان ، سەن ئۇلۇغدۇرسەن ، سەن ئەڭ سۈيۈملۈكسەن . ~z|/t^ _vU,avw سەن دۇنيادىكى ئەڭ ئۇلۇغ ئىنسان ، سېنىڭ ھەر تامچە تەرىڭ ئۈنچە مەرۋايىتلاردىنمۇ ، قىممەتلىك ، ئىككى قولۇڭ پۈتكۈل ئالەمنىڭ قولى ، كۆز يېشىڭ ئابى كەۋسەر ، سىنىڭ ھەربىر قەدىمىڭدىن گۈل ئۈنىدۇ ، سىنىڭ ھەربىر مۇساپەڭ ھاياتلىق كۈرىشى . sur2Mw(M" mL6/NSSz سېنىڭ كىندىك قېنىڭ تۈكۈلگەن ئاشۇ زىمىن بىر پۈتۈن ئايرىلماس گەۋدە ، ئاشۇ زېمىننىڭ تۇپرىقىنى سۈيۈپ ، چۆللىرىنى بوستان قىلىپ ، ھەربىر تال گىياھنى خۇددى بالاڭنى ئاسرىغاندەك ئاسراپ كەلدىڭ ، سەن پۈتكۈل ئالەمنىڭ قۇياشى ، سەن بولغاچقىلا پۈتكۈل كائىنات كۈلىدۇ ، قۇشلار قانات قاقىدۇ ، بۇلبۇللار ناخشاڭغا جۆر بۇلىدۇ . Bf7RW[ -v Qn<<&i~ ھەي دېھقان ئاتا ، سەن ھەقىقي تۆھپىكار ، چۇنكى بىز سەن بولغاچقىلا دەس تۇرالىغان ، ماڭالىغان ، سېنىڭ ھەربىر تال دىننىڭ بىزگە مۇقەددەس كۈچ ئاتا قىلغان ، سەن يىغلىساڭ زېمىن يىغلايدۇ ، سەن كۈلسەڭ زېمىن كۈلىدۇ ، سەن تاشقا ئۇيۇلغان مۆھۈر . سېنىڭ ئىزلىرىڭ قۇم بورانلارنىمۇ ئۇچۇرەلمەيدۇ . سېنى يازنىڭ تۇمۇزى ، قىشنىڭ قەھرىتانى يىقىتالمايدۇ . ھەي دېھقان ئاتا ، مىننىتىڭدىن ، ھىممىتىڭدىن پۈتۈن ئالەم ئىپتىخارلىنىدۇ . سۆيىنىدۇ ، كائىناتتىكى گىياھلار ساڭا قاراپ ئىللىق كۈلگەندە ، ساڭا قاراپ تەلمۈرگەندە ، پەرۋىشىڭنى كۈتكەندە ، سەن يەنە ئاپئاق ئاپئاق ساقاللىرىڭنى سىلاپ قۇيۇپ ، بارلىق جاپالىرىڭنى ئۇنتۇپ ، ئۆلمەس ئىرادەڭ بىلەن ئىشقا كىرىشىسەن . {o]OxqE@ v&?Bqj دېھقان ئاتا ، سەن ھەرقىتىم ئاشۇ بەركەتلىك قوللىرىڭ بىلەن بېشىمنى سىلىغاندا ، ئالەمچە ئىپتىخارلىنىمەن . سەن ھاياتىمىزنىڭ يىلتىزى ، سېىنىڭ دىلىڭ بۇغداي ئۇنىدەك ئاپئاق ، قەلبىڭ تاغ شەبنىمىدەك سۈزۈك ، شۇڭا سەنسىز گىياھ ئۈنمەيدۇ ، ھەرقېتىم قىزىرىپ پىشقان ناننى قۇلۇمغا ئالغىنىمدا سېنى ئەسلەيمەن ، مانا بۇ سېنىڭ ھىممىتىڭ ، مانا بۇ سېنىڭ قان-تەرىڭ ، مانا بۇ سېنىڭ قىممىتىڭ ، تاۋلىنىپ پىشقان نانلىرىڭ سېنىڭ قىپقىزىل ئوتلۇق يۈرىكىڭ ئەمەسمۇ ؟! \Q3m?)X=Gd ` "9Y.KU ئاھ – مېنىڭ غايەم i=SX_#b^
L
~ ھېكايە U2K>\/ -~ ]r#tJT`M تولۇق 2-يىللىق2-سىنىپ مۇيەسسەر مەمەت tw.%'oJ7 L6',s4 بۈگۈنكى كەچلىك مۇزاكىرىدە نېمىشقىكىن بالىلار سەل ئاز، سىنىپ شۇنچىلىك تېنىچ ئىدىكى،خۇددى پەقەت مەن بىرلا ئادەم قالغاندەك. TeG'cKz ئىختىيارسىز ھالدا ئەنە شۇ گۆدەكلىك،بىغۇبار،باشلانغۇچ مەكتەپتىكى خۇشال غەمسىز كۈنلىرىم ئېسىمگە كەلدى.دەرس ۋاقتىدا ئوقۇتقۇچىلىرىمنىڭ شۇنچە ئەستائىدىل ھالدا جۈپ-جۈپ سەبىي كۆزلەرگە تەكشى قاراپ،چۈشىنىشلىك ،يېنىك تىللار بىلەن دەرس سۆزلىگەنلىرى،يامغۇر ياغقان كۈنلەردە كەڭرى سېمونت مەيداندا بىربىرىمىزنىڭ قولىنى تۇتۇشۇپ،شۇنچىلىك يېقىملىق كۈلكىلەر بىلەن يۈگۈرۈشلىرىمىز.پۈتۈن سىنىپتا تاپانچا ئويناش قىزغىنلىقى كۆتۈرۈلگەن،پارتىلارغا سېلىش ئۈچۈن ئېلىپ كەلگەن رەختلەرنى پىلاچ قىلىپ چىگىۋېلىپ ،ئۆزىمىز دەپتەر ۋاراقلىرى ھەم قەلەمدىن ياسىغان تاپانچىلىرىمىزنى كۆتۈرۈپ،گۈللۈكتە قاتار تىزىلىپ ئەنە شۇ گۈللەردىنمۇ چىرايلىق ئالا-يېشىل ھەرخىل مەنزىرىلەرنى پەيدا قىلغانلىرىمىز... TpnkJygIm شۇ سوغۇق قىشتا مۇئەللىمنىڭ مەكتەپكە شۇنچە سەھەر كېلىپ ئوقۇغۇچىلارغا تازىلىق مەيدانىنى تازىلاپ بېرىشلىرى،دەرس ۋاقتىدا مۇئەللىم ھەممەيلەندىن سورىغان ئەنە شۇ سۇئال قۇلاق تۈۋۈمدە قايتا ياڭرىدى. fE M8/bhq -ساۋاقداشلار!ئەتە نېمە ئىش قىلغۇڭلار بار؟ كەلگۈسىدىچۇ؟ ;}:"[B3$ -ساقچى. C
YnBZ -دوختۇر. :JPI#zZun -ھەربىي.... KaO8rwzDN يەنە بىر ساۋاقدىشىمىز تېخى:"دۈشمەن"دېگەنىدى. b$VdTpz پۈتۈن سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلار قورساقلىرىنى تۇتۇپ راسا كۈلۈشتى. EV]exYWB -نېمە؟دۈشمەن؟! cC>.`1: -ھەئە ،مۇئەللىم ،چۈنكى تېلىۋىزوردىكى دۇشمەنلەرنىڭ قوراللىرى بەك ئېسىل ھەم ئۇلار بەك يامان..... 2,dGRf مۇئەللەم سۇس كۈلۈمسىرىدى . .lRO;D -قەيسەرجان،دۈشمەن دېگەن..... ,]Hn*\@p[c دەپ ئۇزاق چۈشەندۈردى.ھەممەيلەن "دۈشمەن"دېگەننى ئېنىق چۈشەندۇق. Q +qN` -مۇئەللىم مەن ۋەتىنىمنى ،ئۇرۇغ-تۇغقانلىرىمنى قوغدايدىغان ياخشى"دۈشمەن"بولىمەن. 4uDz=B+8y مۇئەللىمنىڭ چىرايىدا يەنىلا ئىللىق تەبەسسۇم. ~Se/uL;* مەن شۇ چاغدا،ئوقۇتقۇچى بولىدىغانلىقىمنى،كېيىن مۇشۇ ئانا مەكتىپىمدە ئوقۇتقۇچىلىق قىلىشنى ئارزۇ قىلىدىغانلىقىمنى ھەم ئوقۇتقۇچۇم بىلەن بىللە ئىشلەپ ئوقۇتقۇچۇمدەك ياخشى باغۋەن بولۇشنى ئىنتايىن ئارزۇ قىلىدىغانلىقىمنى ئېيتقانىدىم،شۇنداقلا ئارزۇيۇمنىڭ ئەمەلگە ئاشىدىغانلىقىغا شەكسىز ئىشىنەتتىم،چۈنكى ئۇ چاغلاردا سىنىپنىڭ ئەڭ ئالدىنقى قاتارىدىكى ئوقۇغۇچىلاردىن بىرى بولۇشۇم،ئوقۇتقۇچىلىرىمنىڭ ماڭا ئامراقلىقى ماڭا تېخىمۇ زور ئۈمۈد ھەم ئىلھام بېغىشلايتتى. *
.ZV.( مەكتەپنى قەۋەتلا ياخشى كۆرەتتىم،شەنبە-يەكشەنبە كۈنلەرنى تولىمۇتەستە ئۆتكۈزەتتىم،تەتىل كۇنلەردىغۇ مەكتەپكە بارغۇم كېلىپ چىدىمايلا قالاتتىم، مەكتەپتىن زادىلا كەتكۈم كەلمەيتتى. D.)R8X بىركۈنى چوڭ دادامنى يوقلاپ بولۇپ ئۆيگە قايتىپ كەلگۈچە بەكلا كەچ بولۇپ كەتتى.شۇنداقتىمۇ ئۆيگە كېلىپلا تاپشۇرۇقلىرىمنى ئىشلەشكە باشلىدىم، بىرەر-ئىككى سائەتتىن كېيىن ئاتا-ئانام :"ئەتە ئىشلەڭ"دەپ مېنى زورمۇ زور ياتقۇزدى.تولىمۇ تەستە ئۇخلىدىم.ئەمما،بىرچاغدا چۆچۈپ ئويغىنىپ كەتتىم ھەم دەرھال تاپشۇرۇقۇمنى ئىشلىدىم.ئاتامنىڭ قاچان كىرگەنلىكىنى سەزمەپتىمەن. qwiM.b5 -قىزىم ،يېرىم كېچىدىن ئاشتى،ئەمدى ئەتە ئەتىگەندە تۇرۇپ ئىشلەڭ،ئەتىگەندە ئۆگۈنۈش قىلسا تېخىمۇ ياخشىئ 6*tI~ مەن ئۇخلىدىم.خۇددى تىكەننىڭ ئۇستىدە يېتىۋاتقاندەك زادىلا تېنىچ ياتالمايتتىم،قاچانلاردا ئۇخلىغانلقىم ئېسىمدە يوق ،ئەتىسى ناھايىتى سەھەر تۇرۇپ تاپشۇرۇقلىرىمنى ئاخىرى ئىشلەپ تۈگەتتىم.شۇنداق خۇش بولۇپ كەتتىمكى،بەدەنلىرىم خۇددى پەيدەك يەڭگىل بولۇپ كەتتى.چۈنكى مەن ساۋاقداشلىرىم ئالدىدا تۇرۇپ قېلىشنى خالىمايتتىم. ^Me__Y بوغچامنى ئېلىپ يېنىك-يېنىك سەكرەپ مەكتەپكە ماڭدىم.چوڭ يولغا چىقىشقا ئازلا قالغاندا توساتتىن يۈرۈكۈم قاتتىق سوقۇپ كەتتى.مەن بېشىمنى تۆۋەنقىلىپ تۇرغان،مۇئەللىمنىڭ بېشىنى چايقاپ تۇرۇپ مېنى ئۈمۈدسىزلەندۈردىڭىز، دېگىنى كۆز ئەلدىمغا كەلدى.چۈنكى ماتېماتىكا تاپشۇرۇقنى ئىشلەشنى ئۇنتۇپ قالغانىدىم. coyy T -مەكتەپكە بېرىپ ئىشلەي،بىرەرسى ئىشلەپ بولغان بولسا....ياق،ياق !مەن ھەرگىز باشقىلاردىن تاپشۇرۇق كۆچۈرمەيمەن. ;~tKNytD`B ئۆز-ئۆزۈمگە پىچىرلاپ كەتتىم.ئۆيگە قايتىپ ئىشلىسەم ۋاقتىم كېتىدۇ.شۇ يەردە ،ئېرىقنىڭ يېنىدا ئولتۇرۇپلا تاپشۇرۇقنى ئاشلىدىم.ئىشلەپ بولۇپ،مەكتەپكە قاراپ ئۇچتۇم.سىنىپقا كىرىپ سومكامنى قويۇشۇمغا قوڭغۇراق چېلىندى. X3< -خۇداغا شۈكۈر ،كېچىكمەپتىمەن. NIQNzq?a^ مەن شۇ چاغقىچە ناھايىتى ئەتىگەن مەكتەپكە كېلەتتىم،ئۇ كۈنى گەرچە كېچىكمىگەن بولساممۇ خېلىلا ۋاخ قالغانىدىم.كۆڭلۇم سەل بىرقىسما بولدى بىراق يەنىلا ساۋاقداشلىرىم ئالدىدا كېچىكىپ،ئىشىكنى چېكىپ كىرىش،بېشىمنى يەردىن ئالالمايدىغان كۈنگە قالمىغانلىقىمغا شۈكرى دەپ ئۆزۈمگە تەسەللى بەردىم. u\< | |