tursun |
2014-02-25 18:15 |
سوخۇمۇلىنىسكىنىڭ بالىلار تەربىيسى ھەققىدە ئېيتقانلىرى(7)
E`~i-kf سوخۇمۇلىنىسكىنىڭ بالىلار تەربىيسى ھەققىدە ئېيتقانلىرى(7) ^Wf
S\M` c$/ رەتلىگۈچى:تۇرسۇن ھۈسەيىن بۇژغۇن @#A!w;bz 6I"C~&dt 1)بالىلار خەتنى راۋان ئوقۇيالايدىغان بولغان ۋاقىتتا،كىتاب ئۇلارنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشىدا غايەت زور رول ئوينايدۇ.بۇ يەردىكى راۋان ئوقۇش ئالدى بىلەن GZ
ئوقۇش ماھارىتىنى ئىگىلەشنى كۆرسىتىدۇ. } +1'{B"I 2) كىتاپ ئوقۇشنى ئوقۇش ئىقتىدارىنى چېنىقتۇرۇش ئۈچۈن دەپلا قارىماستىن
A=0@UqM بەلكى ئۇنى ياش-ئۆسمۈرلەرنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشىنى بېيىتىدىغان ۋاستە،شۇنىڭدەك بۇ پەقەت باشلىنىش دەپ قاراش لازىم. QTfu: m{ 3) ھەقىقى ئوقۇش سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى،تىلنىڭ گۈزەللىكىنى ۋە ئۇنىڭ نەپىس UTvs
|[ رەڭدارلىقىنى ناھايىتى ياخشى ھېس قىلىشتىن ئىبارەت. yZ5x88 > 4) ئوقۇش- بىر كىچىك دېرىزە.ئوقۇش ئارقىلىق بالىلار ئەتراپىدىكى دۇنيانى
$e*B:}x} كۈزىتەلەيدۇ ۋە بىلەلەيدۇ.شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا،ئۆزىنىمۇ تونۇيالايدۇ. .>wFztK 5) ئوقۇش ۋە يېزىشقا بولغان قىزىقىش ھەمدە گۈزەللىككە ئىنتىلىش قابىلىيىتىنىڭ تەييارلىنىشى ئوقۇش ۋە يېزىشنى ئۆگېنىۋىلىشنىڭ ئەڭ مۇھىم o)p[
C
شەرتى. ,z G(u 1 6) كىتاب پەقەت ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەرەققىيات سەۋىيىسىگە-ئەقلىي،ھېسىيات، ئىستېتىك سەۋىيىسىگە ماسلاشقاندىلا،شۇنىڭدەك بۇ تەرەققىياتنى تېخىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا ئالغا سۈرگەن چاغدىلا،ئاندىن ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشىغا كىرەلەيدۇ. rw]yKH 7) ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇشلۇقىنى توغرا تاللاش ئوقۇتقۇچىنىڭ مۇھىم ۋەزىپىسى.ھېسىيات پۇرىقىغا باي،جانلىق بولغان ئۈنلۈك ئوقۇشقا تەييارلىق ,T{oy:rB قىلىش جەريانىدا،ئالاھىدە مۇھىم بولىدىغىنى بالىلارنى تەپەككۈر مەنبەلىرىگە ;s}3e#$L كۆپ قېتىم ئېلىپ بېرىپ،تىلنىڭ گۈزەللىكىنى ھېس قىلدۇرۇشتىن ئىبارەت. W&KM/9d 8) ئەگەر ئوقۇتقۇچى تىل ۋە تەپەككۈر مەنبەسىگە بارىدىغان چېغىر يولنى ئاچ- 1a8$f5 مايدىغان بولسا،ئۇنداقتا،مەيلى ئوقۇتقۇچى قانداق ئوقۇش،قانداق تەلەپپۇز kc Y,vl قىلىش،ئۇرغۇنى قانداق ئىگىلەشلەرنى قانداق ئۆگەتسۇن؟ بالىلار ھېسىياتلىق TY6
rwU ئۈنلۈك ئوقۇشنى ياخشى ئۆگىنىۋالالمايدۇ. 0Cq!\nzz 9) سۆزنىڭ ھېسىيات تۈسى ھېسىياتلىق ئوقۇش ئارقىلىق ئىپادىلىنىدۇ.ئاڭلاش +>#e=nH سەزگۈسى ئارقىلىق ئىدراك قىلىنىدۇ. ^*>n4U 10) بالا تىل ئارقىلىق ئۆزىنىڭ ھېسىياتى ۋە تەسىراتىنى ئىپادىلىمەكچى بولغان ۋاقتىدىلا،ئاندىن ئەسەرنىڭ ئىدىيىسى ئۇنىڭ قەلبىگە كىرەلەيدۇ. @ef$b?wg 11) ئاتالمىش«تەركىدۇنيا»لىق ھەرگىزمۇ تەنھالىق ئەمەس،بەلكى تەپەككۈر، VDa|U9N ھېسىيات،ئېتىقاد،كۆزقاراش جەھەتتە ئۆز-ئۆزىنى تەربىيىلەشنىڭ باشلىنىشىدۇر ?Pnx~m{%* ...بۇ باشلىنىش پەقەت كىتاب بالىلارنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشىغا كىرگەندىن كېيىنلا m}pL`:e! ،ئاندىن مۇمكىنلىككە ئايلىنالايدۇ. ;
8E; 12) مەكتەپ تۆۋەندىكى 4خىل چوقۇنۇش كەيپىياتىغا تولغان چاغدىلا،ئاندىن n^Vxi;F ھەقىقىي مەدەنىيەت بۆشۈكىگە ئايلىنالايدۇ:ئۇلار-ۋەتەنگە چوقۇنۇش؛ئىنسا-
R9vY:oN% نىيەتكە چوقۇنۇش؛كىتابقا چوقۇنۇش ۋە مىللىي تىلغا چوقۇنۇشتىن ئىبارەت. Cya5*U0=
|
|