پەرى |
2014-02-16 00:53 |
2012-2013ئوقۇش يىلى پاشلانغۇچ مەكتەپ تىل-ئەدەبىيات(6-يىللىق)
2012-2013ئوقۇش يىلى پاشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ تىل-ئەدەبىيات(6-يىللىق) (ئىمتاھان ۋاقتى:60مىنۇت) 1- سۇئال:-بوش ئۇرۇننى تولدۇرۇڭ؟(20نۇمۇر) ⑴ نۇرۇز( )قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ( )بىلەن ئۆتكۈزىلىدىغان قەدىمىي( ) بايرىمى. ⑵ 1927-يىلى4-ئاينىڭ28-كۈنى( )ئېسىمدىن چىقمايدىغان بىركۈن.چۈنكى شۇكۈنى دادام( ) ئۇچىرىغان بولۇپ،ھازىر ئۇ ئىشقا( )يىل بولدى. ئۇيغۇرلارنىڭ ھويلا –ئارامى( )، ( ) ، ( ) دىن ئىبارەت ئۆچ بۆلەكتىن تەركىپ تاپقان .⑶ . سۈپەتلەر جۈملىنىڭ ئاخىرىدا كېلىپ ( ) بولۇپ كېلىدۇ.4. 2- سۇئال:تۆۋەندىكى جاۋاپلارنىڭ توغرىسىنى تاللاپ تىرناق ئىچىگە يېزىڭ. (20=5 ×4) ⑴《16يىل ئاۋۋالقى ئەسلىمە》دېگەن تېكىستنىڭ ئاپتۇرى لى دا جاۋنىڭ چوڭ بالىسى لى شىڭخۇا( ) 2.ئاپتورنىڭ دادىسى ئۇنى بىر كىمنىڭ ئالدىدا «دادام » دىيىشتىنمۇ نومۇس قىلاتتى . ( ) .ئىسىملار جۈملىدە ئىگىلىك كېلىشتە كېلىپ ئىگە بولىدۇ . ( )⑶ .سۈپەتلەر جۇملىدە تولاراق ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كېلىپ ئېنىقلىغۇچى بولىدۇ ( )⑷ « يېزىمىزغا يېڭى كۈتۈپخانە سېلىندى» دىگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز سۈپەت بولۇپ ئىنىقلىغۇچى بولىدۇ . ( )⑸ 3- سۇئال:-1)تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىلىرىنى يېزىڭ. (8=2 ×4) قاباھەتلىك- ھېرىسمەن- ئىتائەتچان.- سەلتەنەتلىك.- 2)تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ ؟ (6=2 ×3) مىھرىبان- شۇنداقلا- 4- سۇئال:- -سۇئال:تۆۋەندىكى جاۋاپلارنىڭ توغرىسىنى تاللاپ تىرناق ئىچىگە يېزىڭ. (20=5 ×4) ⑴ ئىسىملار جۈملىدە باش كېلىشتە كېلىپ ( ) بولىدۇ . تولدۇرغۇچى :C ئىگە : B خەۋەر :A ⑵ بۈركۈت تاجىكلارنىڭ ( ) شۇڭا تاجىك مەدەنىيىتى 《بۈركۈت مەدەنىيىتى》دەپ سۈپەتلىنىدۇ. ياشاش ئادىتى،گۈزەللىك قارىشى،غايە ئارزۇسىغا سىڭىپ كەتكەن :A ئەزەلدىن ئۇلاربىلەن مۇقەددەس بوشلۇقتا ياشايدۇ : B تاجىكلارنىڭ توي-تۆكۈن مۇراسىملىرى بۈركۈت،نەيسىز ئۆتكۈزۈلمەيدۇ:C دادام خۇددى ھىچ ئىش بولمىغاندەك ئۇلارنى قېتىغىمۇ ئېلىپ قويماي مەردانە ھالەتتە تۇراتتى.⑶ ئاستى سىزىلغان سۆز( )مەنىدە. سالماق:C تەمكىن : B باتۇر :A (4)《بۇ ئۆمۈرلۈك نەپكە ئېرىشتۈرىدىغان بىرخىل ساۋاق ئىدى》دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز ( ) مەنىدە . نەسىھەت:C تەربىيە : B سىناق :A ⑵ تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ قارىمۇقارشى مەنىسىنى يېزىڭ. (8=2 ×4) خىرە.- خىلۋەت- مېھرىبان.- قوپال.- 5-سۇئال: تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ ماس كېلىدىغانلىرىنى تۇتاشتۇرۇڭ . (12=2 ×6) سىرلىق ئوزۇق ( ) داڭلىق ئۆلەڭلىرى ( ) مەنىۋى تەسۋىرى ( ) ئەدىبىي دۇنيا ( ) ئېيتىشىش ئەسەر ( ) پىرسۇناژ شەخس ( ) 6-سۇئال: ماقالە يېزىڭ. (16نومۇر) 《خەير-خوش ئانا مەكتىپىم》،《رەھمەت سىزگە قەدىردان ئۇستاز》دېگەن تېمىدىن خالىغان بىرنى تاللاپ ماقالە يېزىڭ.(تەلەپ؛ئىملاسى توغرا،چىرايلىق،تىنىش بەلگىلىرىنى جايىدا قويۇپ يېزىڭ ) -------------------------------------------------------------------- _______________________________-------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------ _______________________________---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------- _______________________________---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------- _______________________________-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------ _______________________________------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- _______________________________-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------ _______________________________--------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- _______________________________---------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------- _______________________________---------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------- _______________________________------------------------------------------------------------ -------------------------------------------------------- _______________________________--------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- |
|