گۈلچىمەن |
2014-02-07 15:48 |
بالىلارنىڭ يوشۇرۇن ئىقتىدارىنى مۇۋاپىق يېتىلدۈرۈش
تالانت شۇنداق يېتۇلىدۇكى،سىز پەمىدۇر مايسىسىدىن ئالما پەيدا قىلالمايسىز،پەمىدۇر مايسىسىدىن پەمىدۇر،ئالما دەرىخىدىن ئالمىلا ئالالايسىز. @D_=MtF< ھەر بىر نەتجىنىڭ ئۆزىگە لايىق قىممىتى بولىدۇ. قەيسەرلىكىڭىزنى بويلاپ ئۆسۈپ يېتىلىڭ ، ھەممىلا بالا ياخشى. تەربىيىنىڭ يادروسى بالىغا ئىشىنىش ، ZzET8?8 ئۇلارنىڭ مۇۋەپپىقىيەت قازىنىشىدىن ئۈمىد بارلىقىغا ئىشىنىپلا قالماستىن ، بەلكى ئۇلاردا مۇۋەپپىقىيەت قازىنىش يوشۇرۇن ئىقتىدارى بارلىقىغا ئىشىنىش لازىم. &RQQVki3 تەربىيىچىنىڭ مەسئولىيىتى بالىلارنىڭ يوشۇرۇن ئىقتىدارىنى بايقاپ ھەمدە ئۇلارغا مۇۋاپىق كېلىدىغان تەربىيىلەش ئۇسۇلىنى قوللىنىپ ،ئۇلارنىڭ يوشۇرۇن z,/0e@B > ئىقتىدارىنى جارى قىلدۇرۇشتىن ئىبارەت. 9B&QY 2v كۆپ مەنبەلىك ئەقلى ئىقتىدار _بالىلارنىڭ ئەقىل- پاراسىتى ۋە يوشۇرۇن ئىقتىدارىنى قايتىدىن تونۇش rJi;"xF8 كۈندۈلۈك تۇرمۇشتا شۇنى بايقىۋلالايمىزكى ، بەزى بالىلار سۆزگە چىۋەر بولۇپ ، بىمالال سۆزلىيەلەيدۇ،لېكىن بەدەنلېرىنىڭ ماسلىشىش ]nE_(*w ئىقتىدارى تۆۋەن، ھەركەت قىلىشقا ماھىر ئەمەس. بەزى بالىلار سۆزلەشكە ماھىر ئەمەس ، لېكىن تەنھەركەت مەيدانىدا ھەممىدىن ئۈستۈن تۇرىدۇ؛ Am=D kkP% بەزى بالىلار كىشىنىڭ كۆڭلىدىكىنى چۈشىنىشكە ماھىر، مۇناسىۋەتتە ياخشى ، لېكىن ئۆ گۈنىش نەتىجىسى ئادەتتىكىچە ؛بەزى بالىلارنىڭ نەتىجىسى ئەلا، <1#v}epD# لېكىن ساۋاقداشلېرىغا ئارىلاشمايدۇ؛بەزى بالىلارنىڭ ئىجتىمائى پەندىكى نەتىقىسى ياخشى ،تەبىئى پەندىكى نەتىجىسى ياخشى ئەمەس .مەكتەپتە MI o5Y`T ئۆگۈنىش نەتىسى ئەلا بولغان بەزى بالىلار جەمئىيەتكە قەدەم قويغاندىن كېيىن ھېچ نەرسىگە ئىگە بولالمايدۇ.ئەكسىچە ئۆگۈنىش نەتىجىسى @7xb/&N ئادەتتىكىچە بولغان ،ھەتتا بەڭۋاش بالىلار چوڭ بولغاندىن كېيىن مەلۇم ساھە ياكى كەسپتە كۆرۇنەرلىك نەتىجە يارىتىدۇ. بۇ نىمە ئۈچۈن؟ Am3^3
> بەزى ئەڭ يېڭى ئەقلىي ئىقتىدار تەتقىقاتلېرى شۇنى چۈشەندۇرىدىكى ، ئادەمنىڭ ئەقىللىقلىقى بىر تەرەپتىن ئەمەس،بەلكى كۆپ تەرەپتىن Pnq[r2#]: ئىپادىلىنىدۇ. ھەر بىر ئادەمنىڭ مەلۇم بىر تەرەپتىكى ئىپادىسى گەۋدىلىك بولىشى مۇمكىن.1983- يىلى كۆپ مەنبەلىك ئەقلىي ئىقتىدار نەزەرىيىسىنى l& sEdEA ئوتتۇرىغا قويغۇچى ، ئامېرىكىنىڭ پسىخولوگىيە پرۇفېسسورى ھوۋارد گاردىنېر «ئەقىل قۇرۇلمىسى» دىگەن كىتابىدا مۇنداق دىگەن: ئەقىلنىڭ ماھىيىتىدىن ?aBAmyxm ئېلىپ ئېيتقاندا ،ئەقىل« مۇئەييەن ئىجتىمائى مەدەنىيەت شارائىرىدا، شەخسنىڭ ئۆزى دۇچ كەلگەن ھەقىقىي قىيىن مەسىلىلەرنى ھەل قىلىش ۋە '
Gx\ جەمئىيەتكە ئېھتىياجلىق ئۈنۈملۈك مەھسۇلاتلارنى ئىشلەپچىقىرىش ھەم ئىجات قىلىش ئىقتىدارى» بولۇپ ھىساپلىنىدۇ.ئەقىل قۇرۇلمىسى جەھەتتىن ئېلىپ ئېيتقاندا،ئەقىل مەلۇم بىر خىل ئىقتىدار ياكى مەلۇم بىر خىل ئىقتىدارنى چۆرىدىگەن بىرقانچە خىل ئىقتىدارنىڭ يىغىندىسى بولماستىن، g2LvojR بەلكى نىسبىي مۇستەقىل ،ئۆزارا باراۋەر بولغان سەككىز خىل ئەقلىي ئىقتىداردۇر.ھەر بىرىمىزدە كەم بولغاندا سەككىز خىل ئەقلىي ئىقتىدار، D( TfW سەككىز خىل ئەقلىي ئىقتىدار ئۇسۇلى ،ئۈگەنگەن مەزمۇنلارنى تونۇيدىغان سەككىز خىل ئۇسۇل بولىدۇ.يەنى: OzRo 1.تىل-يېزىق جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _جانلىق تىلنى ئۈنۈملۈك قوللىنىش ياكى خەت يېزىش ئىقتىدارى؛ U%VFr# 2. ماتىماتىكىلىك لوگىكا جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _رەقەملەرنى ئۈنۈملۈك قوللىنىش ۋە خۇلاسىلەش ئىقتىدارى ؛ }I`o%GL 3. ماكاننى كۆرۈش جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _ماكاننى توغرا سېزىش،كۆرۈش ھەمدە سەزگەننى ئىپادىلەش؛ Z.aeE*Hs$ 4. بەدەن ھەركىتى جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _ پۈتۈن بەدىنى ئارقىلىق ئويلىغىنى ۋە ھېس قىلغانلېرىنى ئىپادىلەشكە ماھىر بولۇش TDg<&ND3 ھەمدە قولى ئارقىلىق ئۇستىلىق بىلەن نەرسىلەرنى ئىشلەپ چىقىرىش ۋە ياساش؛ k4:=y9`R}$ 5. كىشىلىك مۇناسىۋەت جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _باشقىلارنىڭ كەيپىياتى ،مەقسىدى، مۇددىئاسى ۋە سېزىمىنى كۆزىتىش ۋە پەرقلەندۈرۈش ئىقتىدارى؛ }>YEtA 6.ئۆزىنى بىلىش جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _ ئۆزىنى بىلىش ھەمدە شۇ ئاساستا مۇۋاپىق ھەركەت قىلىش ئىقتىدارى ؛ dOgc%(kz 7. تەبىئىي كۆزىتىش جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _ئادەمنىڭ تەبىئەت ھادىسلېرى، ئىلىم-پەن ۋە ھايۋانات دۇنياسى قاتارلىقلارغا بولغان ئالاھىدە =G'J@[d{d قىزىقىش ۋە ياقتۇرۇش خاھىشى؛ ~1,$ 8.مۇزىكا جەھەتتىكى ئەقلىي ئىقتىدار _ ئادەمنىڭ كۈي،ئاھاڭ رېتىمى ،ئۇدار ۋە تېمبىرنى سەزگۈر ھالدا ھېس قىلىش ئىقتىدارى؛ |
|