查看完整版本: [--
پەرزەنت تەربىيسى ساۋاتلىرى توپلىمى (1)
--]
تەۋپىق مۇنبىرى
->
پەرزەنىت تەربىيسى
->
پەرزەنت تەربىيسى ساۋاتلىرى توپلىمى (1)
[打印本页]
登录
->
注册
->
回复主题
->
发表主题
نۇرسىمانگۇل
2014-02-05 16:54
پەرزەنت تەربىيسى ساۋاتلىرى توپلىمى (1)
بالىڭىزنى تالانت ئىگىسى قىلماقچى بولسىڭىز ئوينىغىلى قويۇڭ
KMU2PoqD
J/-&Fa\(
توغراق تورى
I4Y;9Gg
px7<;(I
ئىلاۋە: يېپېرېفرېد.كىرىستكېيس ئامېرىكا ئوقۇش يېشىغا يەتمىگەن بالىلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىسى؛ نىكولاس. كىرىستكېيس خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ مېدىتسىنا ۋە جەمئىيەتشۇناسلىق پەنلىرى پىروفېسسورى. يېقىندا ئۇلار بىرلىكتە ئامېرىكا CNN تورىدا ماقالە ئېلان قىلىپ ‹‹بالىلارنىڭ ئوينىشىغا قارشى تۇرغانلىق ئۇلارنىڭ دۇنيانى چۈشىنىش ھوقۇقىغا دەخلى قىلغانلىقتۇر›› دېگەن قاراشنى ئوتتۇرىغا قويغان.
8i?Hh?Mf}
SniKCqmC]
بىزنىڭ مۇلاھىزە قىلىۋاتقىنىمىز ئوقۇش يېشىغا يەتمىگەن بالىلار ئەمەس، بەلكى خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىدا ئوقۇۋاتقان، تەربىيەلىنىۋاتقان ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىدۇر. ئۇلارنىڭ ھەممىسى قانداق ئۆگىنىشنى بىلىدۇ، لېكىن ئارىسىدىكى بىر قىسمى قانداق ئويناشنى بىلمەيدۇ.
)|Il@unp/
eG F{.]
ئاتا – ئانىلار، مائارىپ خىزمىتى بىلەن شۇغۇللانغۇچىلار، پىسخولوگلار، نېرۋا كېسەل مۇتەخەسسىسى ۋە سىياسىيونلار بالىلارنىڭ ئوقۇش يېشىغا يېتىشتىن ئىلگىرى ئالىدىغان تەربىيەنى ئويناش تىپىدىكى تەربىيە ياكى ئىقتىدار يېتىشتۈرۈش تىپىدىكى تەربىيەدىن ئىبارەت ئىككى تىپقا بۆلگەن. بالىڭىزنىڭ بالىلىقىنى ساقلاپ قالماقچى بولسىڭىز ئويناش تىپىدىكى تەربىيەنى تاللاڭ؛ ئەگەر بالىڭىزنى خارۋارد ئۇنىۋېرسىتېتىدا ئوقۇتماقچى بولسىڭىز بالىڭىزغا كېچىچە تەكرار قىلغۇزۇڭ.
XZ3)gYQi
AVR=\ qR
بىزنىڭ قارىشىمىز: بالىڭىزنىڭ ئالىي مەكتەپتە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىشىنى ئۈمىد قىلسىڭىز، ئۇلارنى ئوينىغىلى قويۇڭ. ئويناش نېمە ئۈچۈن ياشلارنىڭ ئۆسۈپ يېتىلىش جەريانىدا قوللاشقا ئېرىشىلمەيدۇ؟ بۇ پەقەت بالىلارغا تەڭ ياشتىكىلەر بىلەن يېقىنلىشىش پۇرسىتى بېرىش ئۈچۈنغۇ.
c}l?x \/
q|r/%[[!o
ئۆزىنى كونترول قىلىش ئىقتىدارى ئوقۇشتا مۇۋەپپەقىيەت قازىنىشنىڭ مۇھىم ئالدىنقى شەرتى. ئۆزىنىڭ ھاياجېنىنى بېسىۋېلىش ئىقتىدارىغا ئىگە بولۇش ئىنسانلارنىڭ خاس ئالاھىدىلىكىدۇر. باشقىلارنىڭ قارىشىنى تونۇپ يېتەلەيدىغان بالىلارنىڭ يوشۇرۇن ئۆگىنىش ئىقتىدارى بولىدۇ. پىسخولوگلار بۇنى ‹‹مەقسەت نەزەرىيەسى›› دەپ ئاتايدۇ، بۇ ئۆز قارىشى، ئېتىقادى ۋە ئارزۇيىنىڭ ئەتراپىدىكى كىشىلەر بىلەن ئوخشىمايدىغانلىقىنىبىلىش دېگەنلىك. تۆت ياشلىق بالا باشقىلار ياغاچتىن كۆڭۈل قويۇپ تىزىپ چىققان قەلئەنى ئۆرۈۋەتكەن ياكى 20 ياشلىق بىرى باشقىلارنى بېسىپ چۈشۈشنى ئويلاپ دەرسخانا سۆھبىتىنى ئىگىلىۋالغاندا، ئۇلار ئەتراپىدىكى كىشىلەرنى كۆزگە ئىلمىدى، دېگەن ئورتاق تونۇشقا كېلىشىمىز مۇمكىن.
en1NFP
6Z,j^: B
ئويۇن تىپىدىكى دەرسنىڭ ياخشى يېرى شۇكى، كىچىك بالىمۇ باشقىلارنىڭ كەيپىياتى ۋە تەجرىبىلىرىنى كۆزىتەلەيدۇ ۋە ئۆگىنەلەيدۇ. ئىقتىدار يېتىشتۈرۈش تىپىدىكى دەرسنى بەزىدە كىشىلەر ‹‹ئۆلۈك ئوقۇتۇش›› دەپ زاڭلىق قىلىدۇ. چۈنكى كۆپ قىسىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئېنىقكى، بۇنداق ئۇسۇل بويىچە تەسىس قىلىنغان ئالاقە مۇھىتىدا بالىلارنىڭ ئەھمىيەتلىك نەرسىلەرنى ئۆگىنەلىشى ناتايىن.
hG8!aJo
FVw4BUOmi
مەسىلەن: ئوقۇش يېشىغا يەتمىگەن بالىلار ئىككى خىل دەرسخانىدىن تىيىننىڭ ئۆچەككە كىرىشى توغرىسىدىكى بىلىمگە ئىگە بولالايدۇ، ئىقتىدار يېتىشتۈرۈش تىپىدىكى دەرسخانىدا، بالىلاردىن تاپشۇرۇق ئىشلەش، سېۋەتتىكى شەمشاد غوزىسىنى ساناش، تىيىنغا رەڭ بېرىش تەلەپ قىلىنىشى مۇمكىن. ئويۇن تىپىدىكى دەرسخانىدا بالىلار تىيىنغا مۇناسىۋەتلىك ھېكايىلەرنى ئاڭلىشى، ‹‹تىيىن نېمە ئۈچۈن شەمشاد ئۇرۇقى يىغىدۇ›› ياكى ‹‹تىيىننىڭ نېمىشقا تۈكى بولىدۇ›› دېگەنگە ئوخشاش سوئاللارغا جاۋاب بېرىشى مۇمكىن. ئاندىن بالىلار ھەمراھلىرى بىلەن تىيىنغا ئۇۋا ياساپ بېرىشى مۇمكىن، ئۇلار بۇ ئارقىلىق سان ئۇقۇمى، ئۆلچەش ۋە بىناكارلىققا لازىملىق باشقا قائىدىلەرنى ئۆگىنىش بىلەن بىللە، يەنە كۆڭۈل قويۇپ ئاڭلاش بىلەن ئويلىغانلىرىنى ئىپادىلەشنى ئۆگىنىدۇ.
HuCzXl
~$@~X*K~
تاپشۇرۇق ئىشلىگەن بالا كۆپرەك يەككە ۋەزىپىنىلا تاماملايدۇ، لېكىن ئويناش تىپىدىكى دەرسخانىنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى ھەمراھلىرى، دەرسلىك ۋە ئوخشىمىغان ئىدىيەلەر بويىچە ئۆزئارا پىكىر ئالماشتۇرالايدۇ.
>3J?O96|f
pod=|(c
قۇرۇلمىنى چۆرىدىگەن، ئوقۇتقۇچىلار تەشكىللەپ ماسلاشتۇرغان ئويۇن خاراكتېرلىك تەلىم – تەربىيە ئىنتايىن ئۈنۈملۈك بولىدۇ. بىر تەجرىبىدە تۆت – بەش ياشلىق بالىلار چوڭلار بىلەن رول ئېلىش ئويۇنى ئوينىغان، نەتىجىدە بالىلارنىڭ ئۆزىنى كونترول قىلىش ۋە قانائەت قىلىش ئىقتىدارى بايقالغان. باشقا نۇرغۇن تەتقىقاتلاردىمۇ بۇنداق قىزىقارلىق ئويۇنلار بىلەن ئۆزىنى تىزگىنلەش ئارىسىدىكى باغلىنىش ئىسپاتلانغان.
{~lVe GBp
<691pkX
بالىلار ئويۇن ئويناش ئارقىلىق تەرتىپكە رىئايە قىلىشنى، قانائەت قىلىش، زىددىيەتنى پەسەيتىشنى، مەسىلىلەرنى بىرتەرەپ قىلىشنى، نىشانىدىن باشقىلار بىلەن تەڭ ھۇزۇرلىنىشنى، چىدامچانلىقىنى ئاشۇرۇشنى ۋە ئۈمىدسىزلىككە بەرداشلىق بېرىشنى ئۆگىنەلەيدۇ. بالىلارغا باشقىلارنىڭ ئايىغىنى كىيىپ ماڭغان ھالىتىنى تەسەۋۋۇر قىلدۇرساق، بالىلاردا ھېسداشلىق خاراكتېرىنى يېتىلدۈرەلەيمىز، ھېسداشلىق ئەقىل ۋە ئىجتىمائىي ھېسسىيات جەھەتتە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىشنىڭ ئاچقۇچى.
"B^c
?f{--|V
نۇرغۇن داڭلىق ئۇنىۋېرسىتېتنىڭ ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش ئىشخانىسىدىكى خادىملار دائىم يېڭى قوبۇل قىلىنغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەممىسىنى نەتىجىسى ئەلا ئىختىساسلىقلار دېيىشىدۇ. ئالىي مەكتەپ ئوقۇشى ئىستۇدېنتلاردىن ‹‹تەييار تۇرۇش›› نى، كىتاب – دەپتەردىكى بىلىملەردىن ھالقىش، كىشىلەر بىلەن ئاكتىپ ئىدىيە ئالماشتۇرۇش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈشنى تەلەپ قىلىدۇ. ئاددىي قىلىپ ئېيتقاندا، دۇنيا بىلەن بولغان ئالاقىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇشنى تەلەپ قىلىدۇ.
rda/
(#t"u`_Ee
بەش ياشلىق بالىغا نىسبەتەن بۇنداق تونۇشلار ئويناشنى ئالاھىدىلىك قىلغان ئاساستا ئىجاد قىلىش، سوئال سوراش، دوراش، ئارزۇ ۋە بەھرىمەن بولۇشتىن باشلىنىدۇ. بالىلارنىڭ ئوينىشىنى چەكلىگەنلىكىمىز، ئۇلارنىڭ دۇنيانى چۈشىنىش ھوقۇقىنى چەكلىگەنلىكىمىزدۇر. بۇنداق بولغاندا، ئۇلار ئالىي مەكتەپكە كىرگەندە، ئوخشاشلا ئۇلارنىڭ دۇنياغا ماسلىشىش پۇرسىتىنىمۇ چەكلەيمىز.
Z/p>>SCak
نۇرسىمانگۇل
2014-02-05 16:42
بالىلارنىڭ پىسخىكىسىغا تەسىر كۆرسىتىدىغان ئامىللار
rKtr&w7X
خەت چوڭلىقى: +2- مەنبە: تەرجىمان: Reynaa 2014-01-06 11:45:41
^ |xSU_wa
توغراق تورى
)yOdRRP
t,f)!D$
بىر قىسىم پىسخولوگ، ئالىملار تۆۋەندىكى بىر نەچچە تۈرلۈك ئائىلە تەربىيەسىنى بالىلارنىڭ پىسخىكا ساغلاملىقىغا ئىنتايىن زىيانلىق، دەپ قارىماقتا.
"IjCuR;#
sv g`s,g
kzK4i!}
ئاتا–ئانا مېھرىدىن مەھرۇم قېلىش. بالا ئۇزاق مۇددەت ئاتا – ئانىسىنىڭ مېھرىگە ۋە ھېسداشلىقىغا ئېرىشەلمەسلىك سەۋەبىدىن ئاتا – ئانىسىنىڭ ئۆزىگە بولغان غەمخورلۇقى ھەم كۆيۈنۈشىنى چۈشەنمەسلىك؛
T[z}^"
h0=Q .Yz6
w6PKr^
ئاتا – ئانىنىڭ بالىغا بولغان پوزىتسىيەسى بىردەك بولماسلىق.
+# 38
Q?Y\WD
tR! !Q
بالىنى تۇرۇپلا مەيلىگە قويۇۋېتىش، تۇرۇپلا بەك چىڭ تۇتۇش ياكى ئانىسى بالىنى بەك ئەركىگە قويۇۋېتىش، دادىسى بولسا بالىغا بەك قاتتىق تەلەپ قويۇش؛
cJ}J4?
\A{ [2
4P>[]~S
قېرىنداشلار ئارىسىدىكى جېدەل. بالا ئاتا – ئانىسىنىڭ ياخشى كۆرۈشىنى ۋە ئائىلىدىكى ئورنىنى قولغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن ئاكا – ئۇكا، ئاچا – سىڭىللار ئوتتۇرىسىدا جېدەل چىقىرىپ، دوستانە ئۆتمەسلىك؛
\~LwlO o%R
_RT JEG
^B>BA
جازالاش. بالا جىسمانىي ۋە روھىي جەھەتتە جازاغا ئۇچراش ياكى قاتتىق خورلۇققا ئۇچراش؛
)&nfV 5@"
3:S>MFRn.3
pX\Y:hCug
ھەدىدىن زىيادە تەلەپ قويۇش. بالىنىڭ چوڭ – كىچىك ھەممە ئىشىغا ئارىلىشىپ تەلەپنى قاتتىق قويۇۋېتىش؛
} N_9&I
>9D=PnHnD
F;jl0)fBR=
ئالداش. بەزى بالىلار ئاتا – ئانىسىغا تولا ئالدىنىۋەرگەنلىكتىن، يامان ئادەتنى يېتىلدۈرۈۋېلىش؛
OqDLb
RX:\@c&
UaCEh?D +Y
ۋەزىپە جەھەتتىكى قالايمىقانچىلىق. بەزى ئاتا – ئانىلار بالىلىرىدىن ئۆزلىرىنىڭ يېشى، جىنسى ۋە قابىلىيىتىگە ماس كەلمەيدىغان ۋەزىپىنى ئۈستىگە ئېلىشنى تەلەپ قىلىش؛
:{%6<j
C78YHjy
Pe!uk4}w
بالىنى ئۆزى تەرەپتە تۇرۇشقا مەجبۇرلاش. ئاتىسىمۇ، ئانىسىمۇ بالىسىنى ئۆزى تەرەپتە تۇرۇشقا مەجبۇرلاش ياكى بالىنىڭ ھېسسياتى بىلەن قىزىقىشىنى كونترول قىلىشنى ئويلاش.
KnbT2
نۇرسىمانگۇل
2014-02-05 16:47
تەسەللىنىڭ خاسىيىتى
6vQAeuz
خەت چوڭلىقى: +2- مەنبە: تەرجىمان: Reynaa 2013-12-31 11:31:30
-A(]",*J
lj/?P9
توغراق تورى
?5K.#>{
SouPk/-B80
ئۆزۈمنىڭ تۈنۈگۈنلا قىيغىتىپ ئويناپ يۈرگەن بالىلىقىمدىن خوشلىشىپ، ئەمدىلىكتە ئېغىر مەسئۇلىيەت يۈكلەنگەن ئانىغا ئايلانغىنىمنى ئويلىسام، ۋاقىتنىڭ نەقەدەر تېز ئۆتكەنلىكىگە ھەيران بولىمەن. تۇرمۇشنىڭ ھەر خىل دوقاللىرىغا ئۇچراپ، ياخشى بىر مەسلىھەتچىگە موھتاج بولغىنىمدا، دادام ئېسىمگە كېلەتتى، بۈگۈنمۇ يەنە دادامنى ئويلاپ قالدىم.
E)H: L-
|y)R lb#d
نەرسە - كېرەكلىرىمنى يىغىشتۇرۇپ چوڭ ئۆيگە ماڭدىم. ئاپتوبۇستا كېتىۋېتىپ، يېزامنىڭ گۈزەل باھار پەسلى، يولنىڭ ئىككى قاسنىقىدىكى كۆكىرىۋاتقان دەرەخلەر، بېدە كۆكى تېرىۋاتقان قىز - چوكانلار، سىيالكا سۆرىگەن تىراكتورنىڭ كەينىدىن تاپ بېسىپ كېتىۋاتقان دېھقانلار... ئىشقىلىپ قاينام - تاشقىنلىققا تولغان ئېتىزلارنى كۆرۈپ كەيپىياتىم خېلىلا كۆتۈرۈلۈپ قالدى.
}_u1'
EpB2?XGA
− ۋۇي ئەزىز مېھمان كېلىپ قاپتىغۇ، قانداقراق قىزىم؟ − ئاتام مېنى كۆرۈپ قولىدىكى ئىشنى تاشلاپلا مەن بىلەن قىزغىن كۆرۈشتى، شۇئان كۆزۈمگە ياش كەلدى، شۇ تاپتا ئۇنىڭغا ئېسىلىپ يىغلىغۇم كەلسىمۇ، ئۇنىڭ خۇشاللىقىغا سوغۇق سۇ سەپكۈم كەلمىدى−دە، ئۆزۈمنى كۈلكىگە زورلىدىم...
L(XGD
h-+9Bv]
− قاراڭ قىزىم، چوڭ ئاكىڭىز ئۆي سېلىۋاتىدۇ، بۈگۈن 22 كۈن بولدى، ئۇنىڭغا ياردەم قىلاي دەپ ھېچيەرگە بارالمىدىم، بىر كۈن بارمىسام ئىشى ئاقسايدۇ. بالىلار كىچىك بولغاچ، يەڭگىڭىزنىڭ ئىشىمۇ كۆپ. كىچىك ئاكىڭىزغا جايلىق يەر ئالىمەن دەپ، يەنە ئۇنىڭ ئىشىغىمۇ چېپىۋاتىمەن...
9G_bM(q'^2
3?iRf6;n
ئاتامنىڭ گەپلىرىنى ئاڭلىغاچ، كۆزۈمنىڭ قۇيرۇقىدا سەپسالدىم. ئۇنىڭ چاچلىرى ئۇچتەك ئاقارغان، چىشلىرى ئاللىقاچان چۈشۈپ كەتكەن، قوۋۇز سۆڭەكلىرى بورتۇپ چىققانىدى. ئاتام ئاغزىغا سالغان ناننى چاينىماي يالماپ يۇتۇۋاتاتتى. ئۇنىڭ قىزارغان كۆزلىرىدىن ياش ئەگىدى. ئۇنىڭ تارىشىدەك قولىغا، پايپىقىنىڭ ئۇچىدىن چىقىپ قالغان بارمىقىغا قاراپ ئىچىم ئاچچىق بولدى. − سىڭلىڭىز ئۆي ئايرىيدىكەن، ئۇنىڭغا نېمە قىلىپ بەرسەم بولار؟ بىر موزاي بېقىپ قويدۇم، ئېغىلىغا باغلاپ بېرەي دەيمەن... ئاھ، ئۇنىڭ غەملىرى نېمانچە كۆپ، يېشى 60 تىن ھالقىغان ئاتام توغرىلىق يەنە خىيالغا پاتتىم. ئۇ ئائىلىمىزنىڭ تىرىك تارىخى ئىدى.
/)sA{q 4
,X25 -OFZ
ئۇ يالغۇز بولغاچقا، ئۇنىڭغا بىزدىن باشقا يۆلەك بولغۇدەك قېرىنداشلىرىمۇ يۇق ئىدى. ئاتام نۇرغۇن كەچمىشنى باشتىن كەچۈرگەن، كۆپ جەبىر جاپا تارتقان بولسىمۇ، تۇرمۇش ئۇنى ھەممىدىن خەۋىرى بار، ھەممىگە يېتىشلىك قىلىپ تاۋلىغانىدى. شۇڭا، مەسئۇلىيەتچان، ئۈمىدۋار، جاسارەتلىك ئەرلەر توغرىسىدا ئويلانغىنىمدا، ئاتامنىڭ ۋاقىت قارىشى، قىممەت قارىشى، دۇنيا قارىشى، كىشىلىك تۇرمۇش قارىشىدىن سۆيۈنەتتىم، ئۇنى ئۈلگە سۈپىتىدە پەرزەنتىمگە مىسال قىلاتتىم. ئۇنىڭ تۇرمۇشتىكى ئۈمىدۋارلىقى، كەڭ قورساقلىقىدىن ھۇزۇرلىناتتىم. تۈرگۈنلۈكىدىن ئۆرنەك ئېلىشقا، قىسقىسى، ئاتامنىڭ ھەربىر ھەرىكىتىنى دوراشقا ئىنتىلەتتىم. قىيىنچىلىققا ئۇچرىسام ئۇنىڭغا ئېيتىشقا، دانا مەسلىھەتلىرىنى ئاڭلاشقا ئالدىرايتتىم...
A;7p
<^q4^Q[
ئاتا، ئادىمىيلىك پەزىلەت، ئەخلاق توغرىسىدا قەلبىمگە ئاستا - ئاستا سىڭدۈرگەنلىرىڭىز مېنى ياشلىق مەزگىلىمدىن بىخەتەر ئۆتكۈزۈپ، بەختلىك بىر ئائىلىگە ئىگە مەسئۇلىيەتچان ئانىغا ئايلاندۇردى. سىزنىڭ قەلبىڭىزدىن كۆرگىنىم ئاقكۆڭۈللۈك، ساددىلىق، باشقىلارنىڭ غېمىنى يېيىش...
j hf%ze
ATl.Qku@
بۇ ھەقتىكى خىياللىرىم تۈگىمەيلا چوڭ نەۋرىمىز كىرىپ كەلدى:
6$$4!R-
vVB8zS~l ,
− بوۋا، بۈگۈن مەكتەپتە ئاتا - ئانىلار يىغىنى بار ئىدى، دادام بازاردىن تېخى كېلەلمەپتۇ، سەن بارغىنا...
bC*( ,n<'
g$bbm}6S
− ماقۇل، ماقۇل،− ئاتام چېيىنى چالا - بۇلا ئىچىپلا چىقىپ كەتتى.
f$#--*
?^I\e{),c
ئۇنىڭ كەينىدىن قاراپ كۆزلىرىمگە يەنە ياش كەلدى. ئۇنىڭ باش قاتۇرىدىغان ئىشلىرى چېچىدىن تولا، كۆرىدىغان راھىتى ئاز بولسىمۇ، ئۇ يەنىلا ناھايىتى خۇشال. ئۇنىڭ ۋېلىسىپىتىنى ياش يىگىتلەردەك چاققانلىق بىلەن مىنىشىگە قاراپ كۈلۈپ كەتتىم. ئاتامغا ئېيتماقچى بولغان خاپىلىقلىرىم ئاللىقاچان يىراقلارغا ئۇچۇپ كەتكەنىدى. شۇ تاپتا ئۆزۈمنى قۇشتەك يەڭگىل، ھېچقاندەك خاپىلىقى يوق، خۇشال ھېس قىلىۋاتاتتىم... شۇ تاپتا مەن ئاتىنىڭ پەرزەنتكە ئاتا قىلغان مېھرىنىڭ قۇدرىتىنى، ئاتا - بالىلىق مۇھەببەتنىڭ شاراپىتىنى، شۇنىڭدەك ھايات ۋە تۇرمۇش ئاتا قىلغان تەسەللىنىڭ خاسىيىتىنى كۆرگەندەك بولدۇم.
z H$^.1
نۇرسىمانگۇل
2014-02-05 16:48
ئائىلىۋىي بەختنى قانداق يارىتىش كېرەك
abog\0
خەت چوڭلىقى: +2- مەنبە: تەرجىمان: Reynaa 2013-12-05 15:51:16
A'A5.\UN
توغراق تورى
VycCuq&M
#>O!N
ئاياللار ئائىلىنىڭ بەختىنى بەرپا قىلغۇچى ئۇلۇغ شەخس. ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ چېچەن- چىۋەرلىكى، چەكسىز مېھىر- مۇھەببىتى ۋە ئىللىق چېھرى ۋە ئەقىل- پاراسىتى بىلەن ئائىلە ئەزالىرىغا خۇشاللىق بېغىشلىغۇچىلاردۇر.
C:r@)Mhq
]VKM3[
كۆپ جەھەتلەردە ئوخشايدىغان ئايرىم جەھەتلەردە پەرقلىنىدىغان ئاياللار.
kv!QO^;^Y
RJp Rsr
تويدىن كېيىن تۇرمۇش ئادىتى، خاراكتېرى، قىزىقىشى ئوخشاش بولمىغان ئىككى ئادەم بىرلىكتە تۇرمۇش كەچۈرىدۇ، ئەگەر ئايال ئېرىنى ئۆزىنىڭ ئۆلچىمى بويىچە ئۆزگەرتمەكچى بولسا، ناھايىتى ئېنىقكى، بۇ ئېرىنىڭ نارازىلىقى ۋە بىزار بولۇشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ. چوڭ ئىشلاردە بىرلىككە كېلىپ، كىچىك ئىشلاردا پەرقنى ساقلاپ قالغاندىلا ئاندىن بۇ ئائىلە ئىناق بولىدۇ.
2uCw[iZM
~M c'~:{O
ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىنى يوقاتمىغان ئايال.
Sux/='
O|} p=ny
ئشەنچ ئەسلىدىنلا بىرخىل سېھرى كۈچ. ئەگەردە سىز ئۆزىڭىزنى ئۆزىڭىز ئېتراپ قىلسىڭىز، ئۇنداقتا باشقىلارنىڭ ئېتراپ قىلىشىغا ئېرىشەلەيسىز. ئۆزىگە ئىشىنىش تاشقى كۆرۈنۈشتىلا ئىپادىلىنىشتىن باشقا، يەنە ئۈزلۈكسىز ھالدا بىلىم ئاشۇرۇش، ساپانى يۇقىرى كۆتۈرۈش، پەزىلەتلىك بولۇش قاتارلىقلاردىمۇ ئۆز ئىپادىسىنى تاپىدۇ.
sBq-"YcjR
XsEotW
ئائىلىسىدىكىلەرنى سۆيۈش بىلەن ئۆزىنىمۇ سۆيەلەيدىغان ئايال.
{i^F4A@=Z
/'l"Us},^!
ئاياللارنىڭ تويدىن كېيىن ئېرىنى، بالىلىرىنى سۆيۈش تەبئىي ئىش، لېكىن بۇنىڭلىق بىلەن ئۆزىنى ئۇنتۇپ قېلىشقا بولمايدۇ. ئۆزىنى قەدىرلىگەنلىك ئەمەلىيەتتە ئائىلىنى قەدىرلىگەنلىك.
gTQc=,3l3
9_b_O T
چوڭ ئىشلارغا ئالدىراپ قالمايدىغان، كىچىك ئىشلاردا ھېسابلىشىپ كەتمەيدىغان ئايال.
W]oILL"d
iBt
تويدىن كىيىن ئەر-خوتۇن ئىككىيلەننىڭ پىكرىنىڭ بىردەك بولماسلىقى دائىم بولىدىغان ئەھۋال. چوڭ ئىشلاردا پىرىنسىپنى تەكىتلەش، ھودۇقۇپ كەتمەسلىك،كىچىك ئىشلاردا ئەڭ ياخشىسى بەك ھېسابلىشىپ كەتمەسلىك كېرەك. ئەگەر ھەمىشە كىچىككىنە ئشلاردىمۇ جاڭجاڭلاشسا ۋاقىت ئۆتكەنسىرى مۇناسىۋەتنىڭ جىددىيلىشىنى،ھېسسىياتىڭ سۇسلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.
u*m|o8
بەلگىلىك دەرىجىدە ئائىلىنى باشقۇرۇش ئىقتىدارىغا ئىگە ئايال.
FmhT^
RDOV+2K
ئائىلىنى ياخشى باشقۇرۇش ئۈچۈن بەلگىلىك ئائىلە باشقۇرۇش ئىقتىدارىنىڭ بولۇشى زۆرۈر. ئاياللار بىر مۇنەۋۋەر«غوجىدار»بولۇشنى ئۆگىنىۋېلىشى كېرەك. ئائىلە مەيلى قانچىلىك ياخشى خاتىرجەم تەرەققىي قىلىۋاتقان بولسىمۇ، ئاياللار يەنىلا مۇھىم رولىنى جارى قىلدۇرىشى كېرەك. ئەر-خوتۇننىڭ قوش شەمشەردەك ماسلىشىشى بولسا بىر مۇكەممەل ماسلىشىشتۇر. توي قىلغان ئاياللار ئائىلە باشقۇرۇشقا دائىر بىلىملەرنى كۆپرەك ئىگەللەپ، ئۆزىنى ئازادە، خۇشال ئائىلە ئىشلىرىنى ماھىرلىق بىلەن بىر تەرەپ قىلىپ،غەم-قايغۇدا چارىسىز قېلىشتىن كۆڭۈل پاراكەندىچىلىكىدىن ساقلىنىش كېرەك.
v@,`(\Ca'
@GWlo\rM6^
ئۆزىنىڭ قىزىقىش، ھەۋىسىنى ساقلاپ قالغان ئايال.
o]B2^Yq;x
GA"vJFQ
ئاياللار توي قىلغاندىن كېيىنمۇ ئۆزىنىڭ مەلۇم جەھەتتىكى قىزىقىشىنى ساقلاپ قالغىنى ياخشى، بولمىسا ئۇلاردا ئائىلىگە كەلگەن كىچىككىنە كۆڭۈلسىزلىك سەۋەبىدىن ناھايىتى ئاسانلا ئۈمىدسىزلىنىش، ئىچى سىقىلىش يۈز بېرىدۇ. تويدىن كىيىن ئاياللار ئۆزىنىڭ نورمال دوستلۇق چەمبىرىكىنى ھاسىل قىلىش كېرەك.
2S//5@~_m
`o0ISJeKp
نۇرسىمانگۇل
2014-02-05 16:50
پەرزەنتلەرنى قانداق تەربىيىلەش ئۆزىمىزگە باغلىق
Pk5 %lu
خەت چوڭلىقى: +2- مەنبە: تەرجىمان: Reynaa 2013-11-26 11:05:33
X7SSTcA
توغراق توى
m/WDJ$d
*7qa]i^]
بىر يېقىن دوستۇمنىڭ قىزى بىر نەچچە يىلنىڭ ئالدىدا باشلانغۇچ مەكتەپ 1-سىنىپقا ئوقۇشقا كىردى. بىز پات-پات پەرزەنتلىرىمىزنىڭ ئەھۋالى توغرىسىدا پاراڭلىشىپ قالىمىز. يېقىندا ئۇ دوستۇم قىزى توغرىسىدا مۇنداق بىر ئەھۋالنى سۆزلەپ بەردى. ئۇنىڭ دېيىشىچە، قىزى مەكتەپكە كىرىشتە پۈتۈنلەي قىزىنىڭ ئارزۇسىغا ھۆرمەت قىپتۇ. ئۇنىڭ قىزى بىر ئىشلاردا دادىسىنى ئۈلگە قىلىدىكەن. قىزى مەكتەپكە كىرگەندە «دادا مەنمۇ سىز ئوقۇغان مەكتەپتە ئوقۇيمەن. مېنى باشقا مەكتەپكە زورلىسىڭىز بولماس دەپ ئۆزىنىڭ گېپىدە چىڭ تۇرغان، شۇنىڭ بىلەن دوستۇم قىزىنىڭ تاللىشىغا ھۆرمەت قىلغان. ( مەن بۇ يەردە ھەرگىزمۇ پەرزەنتلەرنىڭ ھەر قانداق ئارزۇسىغا-ھۆرمەت قىلىش كېرەك دېمەكچى ئەمەس. ئورۇنسىز، پايدىسىز ئارزۇلار ئەلۋەتتە. بۇنىڭ سىرتىدا) دوستۇم ماڭا قىزىنىڭ چوڭ ئانىسى ھەم چوڭ دادىسىنىڭ ياردىمىدە مەكتەپكە كىرىشتىن ئىلگىرىلا ئۇيغۇرتىلى ئېلىببە ساۋادىنى چىقىرىپ، كىتابلارنى خېلىلا راۋان ئوقۇيدىغان سەۋىيىگە يەتكەن، دوستۇم ماڭا يەنە مۇنداق دېدى: ئوغلۇم مەكتەپ يېشىغا توشقاندا ئۇنىڭمۇ مەھەللىدىكى بىرگە چوڭ بولغان دوستلىرى بىلەن بىرگە ئوقۇش ئارزۇسى بار ئىدى. ئەمما بىز ئۇنى تېخىمۇ تالانتلىق قىلىمىز، ئىستىقباللىق قىلىمىز دەپ ئويلاپ، بەزى «مودا» ئېقىمغا ئەگىشىپ مەكتەپنى تاللاپ بېرىپتۇق. نەتىجە، قانداق بولدى- دېمەمسەن. ئىشلار بىز ئويلىغاندەك چىقمىدى. ئوغلۇم دەرسلەردە يېتىشەلمىدى. ئۇنى ئاز دەپ مىجەزى بەك غەلىتە بولۇپ قالدى، بەك جاھىل. ئۆزىنىڭ گېپىدىلا چىڭ تۇرۇۋالىدۇ. بىر قېتىم مەن كاماندورۇپكىغا كەتسەم، ئانىسىنى بىر مۇنچە پاراكەندە قىلىپتۇ. مەنمۇ تېلېفۇندا بەكلا چېچىلىپ كەتتىم. ئۇ ئىشنى دەپ بەرسەم دوستۇم سېنىڭمۇ ئىچىڭ ئاچچىق بولۇشى مۇمكىن. ئۇ ۋاقىتتا ئوغلۇڭ نىمە قىلىپتۇ دەپ سورىمامسەن. مېنىڭ بۇ مەكتەپنى تاللاپ ئوقۇغان كاتتا ئوغلۇم كىتاپ «سودىسى» قىلىپتۇ. ھېلىمۇ تەلىيىمىزگە ئانىسى بۇ ئىشلارنى توسۇپ قاپتۇ. ھېلىقى ئۇيغۇر ئىلېببەسىنىڭ سونۇقىنىمۇ ئۇقمايدىغان ئەخمەق بالام بىز يېتەرلىك بېرىۋاتقان كۈندۈلۈك خىراجەتنى ئاز كۆرۈپ پۇل «تېپىش» مەقسىتىدە بىزگىمۇ دېمەي، ئۆيىمىزنىڭ كىتاپ ئىشكابىدىكى كىتاپلارنىڭ خېلى كۆپ قىسمىنى يىغىشتۇرۇپ ئەپچىقىپ، كونا نەرسە-كېرەك سېتىۋالىدىغانلارغا ساتماقچى بولۇپ، جىڭلىتىپ تازا پۇلنى ئالاي دېگەندە ئايالىم ئۈستىگە كېلىپ قېلىپ ئوغلۇمنى ئەيىپلىگىنىچە كىتاپلارنىڭ ھەممىسىنى قايتۇرۇۋېلىپ ئۆز جايىغا تىزىپ قويۇپتۇ. بۇ ئىشلارنى ئاڭلاپ يېرىلىپ كېتەيلا دەپ قالدىم، كۆرمەمدىغان ماۋۇ بالىنىڭ ئەقىلسىزلىقىنى، ئاشۇ قىممەت باھالىق، ئىزدىسە تېپىلمايدىغان بىر ئائىلىدە كەم بولسا بولمايدىغان مەنىۋى بايلىققىمۇ ئاشۇنداق «رەھىمسىزلىق» قىلامدۇ؟ ئوغلۇمنىڭ دېيىشىچە، ئۇ بۇ كىتاپلارنى ئوقۇيالمىغاچقا، بۇ كىتاپلارنىڭ قانداق كىتاپلىقىنى بىلمىگەچكە ئاشۇنداق قىپتۇدەك، بۇنداق ئىشلارنى باشقا ئائىلىلەردە سادىر بولمايدۇ دىيەلەمسىز؟ دوستۇم سۆزلەۋېتىپ ئوغلىدىكى سەۋەنلىكنىڭ كۆرۈلىشىدە ئۆزىنىڭ باش تارتىپ بولمايدىغان مەسئۇلىيىتىنىڭ بارلىقىنى دەپ ئۆتۈپ مۇنداق دېدى: جېنىم دوستۇم، ئوغلۇم مەيلى قايسى مەكتەپ، قايسى سىنىپتا ئوقۇسۇن، ئاتا-بوۋىمىزدىن مىراس قالغان، ئانىسى بەرگەن شۇ تىلنىڭ يېزىقىنى ئۆگەتمەپتىمەن ئەمەسمۇ. ئوغلۇم ھازىرمۇ ئۇيغۇر ئېلىببەسى بويىچە ساۋاتسىز. ئۇنىڭ بىلەن پىكىر ئورتاقلىقىمىزمۇ يوق دىيەرلىك.
)+.AgqxI
}dSFv
- قاقشىما دوستۇم، سەن ئىلگىرى ئىنتايىن سەل قارىغان، ھەتتا قىلىشنى خالىمىغان ئاشۇ بىر قاتار ئىشلارنى ھازىر قىلساڭمۇ ئۈلگۈرىسەن. پەرزەنتلىرىمىز چوقۇم خاس خاراكتېرگە، مۇھەببەت نەپرىتى بار. ئاق-قارىنى پەرق ئېتەلەيدىغان، بىزنىڭ ئشىلىرىمىزغا ۋارىسلىق قىلىپ بىزنى خاتىرجەم قىلىدىغان كۆپ خىل تىل ئىقتىدارى يۇقىرى ئىختىساس ئىگىلىرىدىن بولۇپ يېتىشىپ چىقسۇن. بىز بۇنىڭغا ئەجىر قىلساق ھوسۇلغا ئېرىشەلەيمىز - دېدىم، مەن دوستۇمغا تەسەللىي بەرگەچ.
(JiEV3GH
Df~p'N-$
مەن شۇ ئىشلاردىن كېيىن ئويلۇنۇپ قالدىم. ئاتا-ئانا بولماق بىر فىزىئولوگىيەلىك قانۇنىيەت بولسىمۇ، شۇ ئۆزۈمىز ئاپىرىدە قىلغان پەرزەنتلەرنى جايىدا تەربىيىلەپ قاتارغا قوشۇش بىزدىن ھەر ۋاقىت ئەقىل ھەم مېھنەت تەلەپ قىلىدىكەن. بىز ئاتا-ئانىلىرىمىزنىڭ بىزنى قانداق قاتارغا قوشقانلىقىنى ئۇنتۇپ قالماسلىقىمىز، بىزدىن ھېچقانداق مۇنازىرە تەلەپ قىلمايدىغان يىمىرىلمەس دەرسلىك ھەم مەڭگۈلۈك تەۋەرۈك ئىكەن. ھازىر بىر قىسىم ئاتا-ئانىلاردا پەرزەنتلىرىنى ياراملىق قىلىپ تەربىيىلەشتە ئۆزۈنىڭكىگە سەل قارايدىغان، يەڭگىلتەكلىك بىلەن باشقىلارغا ئەگىشىپ كېتىدىغان، پەرزەنتلىرىنىڭ كىچىكىدە قوبۇل قىلىش ھەق بولغان كۈچلۈك، ئۆتكۈر تەربىيەلەرگە سەل قاراپ، ئاخىرىدا ئۆزىگە ئۆزى قاقشايدىغان ئەھۋاللارنىڭ مەۋجۈتلىقى ھەممىگە ئايان. دەسلەپ سەل قاراپ كېيىن قاقشاش ئۆزىمىزنى خورىتىشتىن باشقا نەرسە ئەمەس.
L 1kM~M
xY'qm8V
سۆيۈملۈك ئاتا-ئانىلار بىز تەربىيىلەۋاتقان پەرزەنتلەر بەش- ئالتە ئەمەس، بەلكى ئىككى بەزىلىرىمىزدە پەقەتلا بىر خالاس. پەرزەنتلەرنى تەربىيىلەشنى ئەڭ مۇھىمنىڭ مۇھىمى دەپ تونۇپ ئۆز ۋاقتىدا ئۆزىمىزگە خاس تەربىيىلەپ، پەرزەنتلەرنىڭ كەلگۈسى بىزنى چىن مەنسىدىن شاتلاندۇرالىسا، مۇشۇنىڭ ئۆزىلا ئاجايىپ بەخت ئەمەسمۇ. قولۇمدا شۇ تاپتا بىر ئالما بار دەيلى. ئۇنىڭ تەقدىرى پەقەت مېنىڭ قولۇمدا. پەرزەنت تەربىيىسىمۇ مانا شۇنىڭغا ئوخشاش. پەرزەنت تەربىيىسى ۋە باشقا نۇرغۇن ئۆزىمىزگە تەئەللۇق ئىشلار ئۆز ئىلكىمىزدە. بىزدىكى ئىلكىمىزدىكى ئىشلارغا پەرۋاسىز قاراشنىڭ تۈزۈلۈشى ياكى بۇزۇلۇشى تامامەن ئۆزىمىزگە باغلىق بولغىنىغا ئوخشاش، پەرزەنتلەرنى قانداق تەربىيىلەش ئۆزىمىزگە باغلىق
U+PCvl=x
ئەكبەرنىياز
2014-02-05 21:33
بۇ قاراشلارغۇ ئىنتايىن توغرىدەك قىلىدۇ ، ئەمما بىزنىڭ بالىلىرىمىزغا بۇ ئۇسۇلنى قوللانساق ماس كېلەرمۇ ؟ نۇرسىمانگۈلگە كۆپ رەھمەت !!!
ئەكبەرنىياز
2014-02-05 21:42
پەرزەنتلىرىمىز بىزنىڭ كەلگۈسىمىز ، ئۇلارنى ياراملىق ئادەم قىلىش بىزنىڭ بوينىمىزدىكى قەرز ، ئەمما ئەتراپىمىزغا قارايدىغان بولساق ، بىز بالىلىرىمىزغا قانچە كۆڭۈل بۆلگەنچە ئۇلارنىڭ بىز بىلەن زادى خوشى قالمىغىلى تۇردى . ئۇلاردىكى ئاتالمىش غۇرۇر ۋە جاھىللىقلىرىنى نىمە دەي !؟ ھەي بۇ ئىشلارنى نىمە دېسەك بولار ؟!
ئەكبەرنىياز
2014-02-05 21:46
«ئاياللار مەڭگۈ يەشكىلى بولمايدىغان سىر » دەپتىكەن قايسى بىر دانا!!!
ئەكبەرنىياز
2014-02-05 21:51
بەك ئەھمىيەتلىك تېمىنى ئۇلىنىش قىپسىز نۇرسىمانگۈل ، كۆپ رەھمەت !!! ئاتا-ئانىلىرىمىزنىڭ بىزگە قىلىپ بەرگەنلىرىنى بىز ھەرگىز تۆلەپ بولالمايمىز ، قىززىق يېرى ئۇلار ئەزەلدىن بىزدىن بىر نەرسە تەلەپ قىلىپ باققان ئەمەس ، مۇشۇنىڭ ئۆزى ئەڭ بۈيۈك روھ بولسا كېرەك !!!
ئەكبەرنىياز
2014-02-05 21:56
ئالداش. بەزى بالىلار ئاتا – ئانىسىغا تولا ئالدىنىۋەرگەنلىكتىن، يامان ئادەتنى يېتىلدۈرۈۋېلىش؛
m3xz=9Ve
بالىنى تۇرۇپلا مەيلىگە قويۇۋېتىش، تۇرۇپلا بەك چىڭ تۇتۇش ياكى ئانىسى بالىنى بەك ئەركىگە قويۇۋېتىش، دادىسى بولسا بالىغا بەك قاتتىق تەلەپ قويۇش؛
;48P vw>g}
بۇ نۇقتىلارغا ئالاھىدە دىققەت قىلساق بولغۇدەك ، كۆپ رەھمەت !!!
*CeQY M
09
سەئىدىيە
2014-02-05 23:12
باللىرىمىزنى ئوينىغىلى قويايلى دىسەك ، ئۇلارنىڭ بىختەرلىكىدىن ئەنسىرەيدىكەنمىز .
qCQu^S' iD
%Co b(C&}
ئوينىغىلى قويمايلى دىسەك ، ئۇلارنىڭ ھوقوقىنى چەكلەپ قويىدىكەنمىز .
D$$3fN.iEL
9?(x>P
زادى قانداق قىلىش كېرەك ؟؟؟؟؟؟؟
سەئىدىيە
2014-02-05 23:18
ئاتا-ئانا بولماق بىر فىزىئولوگىيەلىك قانۇنىيەت بولسىمۇ، شۇ ئۆزۈمىز ئاپىرىدە قىلغان پەرزەنتلەرنى جايىدا تەربىيىلەپ قاتارغا قوشۇش بىزدىن ھەر ۋاقىت ئەقىل ھەم مېھنەت تەلەپ قىلىدىكەن. بىز ئاتا-ئانىلىرىمىزنىڭ بىزنى قانداق قاتارغا قوشقانلىقىنى ئۇنتۇپ قالماسلىقىمىز، بىزدىن ھېچقانداق مۇنازىرە تەلەپ قىلمايدىغان يىمىرىلمەس دەرسلىك ھەم مەڭگۈلۈك تەۋەرۈك ئىكەن.
umryA{Ps
]o `4Z"
شۇنداق ، ئاتا- ئانا بولماق ھەقىقەتەن تەس . لىكىن ، ئانا بولماق تېخىمۇ تەس .
=/m}rcDN
بۇرچىمىزنى ئەسلىتىپ ئۆتكىنىڭىزگە كۆپ رەھمەت .
سەئىدىيە
2014-02-05 23:22
ئاياللار دىگەن يېرىم دۇنيا - ئەمەسمۇ ؟
/%;/pi
J09ZK8 hK
ياخشى تەكلىپلىرىڭىزگە رەھمەت .
ئوتقاشئەرقۇتى
2014-02-06 13:42
ياخشى ماقالە ئىكەن .بالىلارنىڭ بىلىمنىڭ ،مۇتلەق كۆپچىلىكى تەبىئەت دۇنياسى بىلەن ،ئىجتىمائى تۇرمۇشتىن كىلىدۇ!ئۇلارنى ساغلام بولغان ئويناش مۇھىتى ھازىرلاش ،ئاتا-ئانىلار ئويلىنىشقا تىگىشلىك مۇھىم مەسلە .
ئوتقاشئەرقۇتى
2014-02-06 13:46
ھەممىزگە لاياقەتلىك ئاتا-ئانا بۇلۇش نىسىپ بولغاي !
ئوتقاشئەرقۇتى
2014-02-06 13:50
ئەكبەرنىياز
:
«ئاياللار مەڭگۈ يەشكىلى بولمايدىغان سىر » دەپتىكەن قايسى بىر دانا!!!
(2014-02-05 21:46)
xwp?2,<
ئاياللار يېرىم دۇنيا بولغاچقا چۈشەنمەك ھەقىقەتەن تەس ،دۇنيا ئەمەس يەككە ئادەمنى چۈشەنمەكمۇ تەس دەپتىكەن قايسىدۇر بىر ئۆلىما.
ئايبىكە
2014-02-06 17:10
پەيغەمبىرىمىز؛«جەننەتكە ئەڭ بۇرۇن قەدەم ئالغانلارنىڭ ئايال ئىكەنلىكىنى كۆردۈم ھەمدە دوزاخقا ئەڭ كۆپ ماڭغانلارنىڭمۇ ئايال ئىكەنلىكىنى كۆردۈم.»دەپتىكەن.دىمەك،ئايال ئانا بولۇش سۈپىتى بىلەن جەننەتكە ھەم گۇناھقا ئەڭ كۆپ شېرىك بولۇش سەۋەپلىك دوزاخقا يول ئالسا كېرەك.
<%JO3E
بىز ئاياللارنىڭ مەسئولىيىتى ھەم مەجبورىيىتى نېمە دېگەن ئېغىر.
gulhan
2014-02-07 19:50
پايدىلىق چاپلانمىڭىزغا رەھمەت.
~"0X,APR5
ho$%7mc
بۈگۈنكى كۈندە ياراملىق، ئەخلاقلىق بالا تەربىيلىيەلىگەن ئاتا ئانا قەھرىماندۇر دېگەن ئىدى تەلئەت قادىرى.
ozqan
2014-02-10 21:38
نۇرسىمانگۈل : رەھمەت سىزگە ، بالىلىرىمىزنى ئوينىغىلى قويۇشنى بىر -بىرىمىزگە ئەسكەرتىپ تۇرۇشىمىز ھەقىقەتەنمۇ مۇھىم بۈگۈنكى كۈندە ...
tawpek
2014-02-10 22:32
بىرلا ۋاقىتتا نۇرغۇن تېما ئەستائىدىل بولمىغان ھالدا قارىغۇلارچە يوللانغىنى ئۈچۈن ئىنكاس يازغانلارنىڭ ھۆرمىتى ئۈچۈن ئۆچۆرمەي ، تېىلارنىڭ مەزمۇنىنىڭ ئوخشاشلىقىنى كۆزدە تۇتۇپ بىر تېما ئاستىغا يىغىلدى.
XQ8Imkc
wQc w#
%Z4=3?5B"9
كۆچۆرگەن مۇنبەردىكى ئەسكەرتىش خەتلىرى، ھەتتا ئەسلى مۇنبەردىكى يوللانغان اقىتلاردىن باشلاپ سىرىپ كۆچۆرگەن،
DVl:s
U9w*x/Swb
hj4Rr(T
يوللىغان تېمىمىزنى ئاۋۋال بىر ئوقوپ بولوپ ئاندىن يوللاش كۇنۇپسىكىسىنى بىسىشىڭلارنى تەۋسىيە قىلىمىز.
p* @L1
'<Gqu_-
شۇنداقتىمۇ تەۋسىيە قىلغان مەزمۇنلىرىڭىزنىڭ مەزمۇنىنىڭ موللىقى ۋە مۇنبىرىمىزگە سىڭدۈرگەن ئەجرىڭىزنىڭ ھۆرمىتى ئۈچۈن نادىرلاپ تەۋسىيە قىلىندى.
dilrus
2014-02-11 16:37
ناھايىتى رەھمەت ،باللىرىمنىڭ كىچىگى 15كە كىرگەن بولسىمۇ كىچىكىپ قاپتىمەن دەپ ئويلىمىدىم.
32094
2014-02-14 15:59
كۆپ ياخشى ماتىرىياللار ئىكەن.
نۇرسىمانگۇل
2014-02-20 14:50
سىلەرنىڭ بۇ تىمىلارنى كۆرگىنىڭلاردىن مەن شۇنداق خۇشال
شۈكۈر
2014-02-27 23:54
ياخشى يېزىپسىز
بابۇر0725
2014-02-28 01:28
بالىلار ئويۇن ئويناش ئارقىلىق تەرتىپكە رىئايە قىلىشنى، قانائەت قىلىش، زىددىيەتنى پەسەيتىشنى، مەسىلىلەرنى بىرتەرەپ قىلىشنى، نىشانىدىن باشقىلار بىلەن تەڭ ھۇزۇرلىنىشنى، چىدامچانلىقىنى ئاشۇرۇشنى ۋە ئۈمىدسىزلىككە بەرداشلىق بېرىشنى ئۆگىنەلەيدۇ. بالىلارغا باشقىلارنىڭ ئايىغىنى كىيىپ ماڭغان ھالىتىنى تەسەۋۋۇر قىلدۇرساق، بالىلاردا ھېسداشلىق خاراكتېرىنى يېتىلدۈرەلەيمىز، ھېسداشلىق ئەقىل ۋە ئىجتىمائىي ھېسسىيات جەھەتتە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىشنىڭ ئاچقۇچى.
=4zsAa
ياخشى تۇرمۇش ساۋادىكەن رەھمەت سىزگە
مەرىپەت0999
2014-03-13 17:29
پەرزەنت تەربىيىسى مۇھىمنىڭ مۇھىمى بولىۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە ،ناھايىتى ئەھمىيەتلىك تېما يوللىغىنىڭىزغا تەشەككۈر!!!!
بابۇر0725
2014-03-13 23:07
بېلىۋېلىشقا تېخشلىك مۇھىم بىلىملەركەن
بابۇر0725
2014-03-13 23:08
بېلىۋېلىشقا تېخشلىك مۇھىم بىلىملەركەن
زۇبەيدە
2014-03-14 11:12
بۇ قاراشلارغۇ ئىنتايىن توغرىدەك قىلىدۇ ، ئەمما بىزنىڭ بالىلىرىمىزغا بۇ ئۇسۇلنى قوللانساق ماس كېلەرمۇ ؟ نۇرسىمانگۈلگە كۆپ رەھمەت !!!
os2yiF",
ئالداش. بەزى بالىلار ئاتا – ئانىسىغا تولا ئالدىنىۋەرگەنلىكتىن، يامان ئادەتنى يېتىلدۈرۈۋېلىش؛ q)JG_Y.p
e\P+R>i0
بالىنى تۇرۇپلا مەيلىگە قويۇۋېتىش، تۇرۇپلا بەك چىڭ تۇتۇش ياكى ئانىسى بالىنى بەك ئەركىگە قويۇۋېتىش، دادىسى بولسا بالىغا بەك قاتتىق تەلەپ قويۇش؛ Q)N$h07R
^c=@2#^\
بۇ نۇقتىلارغا ئالاھىدە دىققەت قىلساق بولغۇدەك ، كۆپ رەھمەت !!! 8\c= Un
[rQ#skf
4 b a1c
شۈكۈر
2014-03-18 13:40
bu nahayiti yahxi tima ikan amma kompiyuterimdiki uyghurqa sistima tuzlup kitip uyghurqa hat yazalmidim
3lKIEPf6r
]
رەيھان
2014-03-20 19:05
بالا تەربىيىسى ھەققىدە ناھايىتى قىممەتلىك ماتىريال بىلەن تەمىنلىدىڭىز. ھەقىقەتەن ھازىر بالا تەربىيىسى ناھايىتى مۇھىم ئورۇندا تۇرۇۋاتىدۇ. بىز ئوقۇتقۇچىلارنى ئېلىپ ئېيتساق ، باشقا بالىلارنى ياخشى تەربىيلەيمىزيۇ ئۆزىمىزنىڭ بالىلىرىمىزنى ياخشى تەربىيەلمەيمىز.
ئاچچىقگۈل
2014-03-20 19:12
پەرزەنت تەربىيىسى--مۇرەككەپ بىر تېما.ئۇنىڭ فورمۇلاسى،قائىدىسى يوق.
v5 I}a7
ئاتا-ئانىنىڭ ساپاسى بالا تەربىيىسىدە ئەڭ مۇھىم،ئەڭ ھالقىلىق نۇقتا.بولۇپمۇ بۈگۈنكى دەۋردە.
ئارزۇ228
2014-04-21 19:13
‹‹بالىلارنىڭ ئوينىشىغا قارشى تۇرغانلىق ئۇلارنىڭ دۇنيانى چۈشىنىش ھوقۇقىغا دەخلى قىلغانلىقتۇر›› دېگەن سۆز ماڭا بەك تەسىر قىلدى.چۈنكى، مېنىڭ ئاچام مۇنداق دېگەن:« ئىلگىرى ئوغلۇمنى ئۆگۈنۈشكىلا بېسىپ ئۇيۇن ئويناشقا سەل قاراپتىمەن.بالام بالىلار بىلەن ئارىلاشمايدۇ،بىرەر ئئىشنى مۇستەقىل قىلالمايدۇ.بالىلارنى مۇۋاپىق ئوينىتىپ تۇرسا بولغىدەك،››دېگەن.
=-;J2Qlg6
^
نۇرسىمانگۇل
2014-05-25 13:24
مەن بۇ تىمىنى قانداقتۇر كۆز بۇيامچىلىق قىلىپ يوللۇغۇنۇم يوق، ئۆزۈممۇ مۇشۇنداق مەزمۇنلارنى ياقتۇرىمەن. پەقەت سىلەرنى پايدىلانسۇن دەپ يوللاپ قويغان، باشقا غەرىزىم يوق.
查看完整版本: [--
پەرزەنت تەربىيسى ساۋاتلىرى توپلىمى (1)
--] [--
top
--]
Powered by
phpwind
v8.7
Code ©2003-2011
phpwind
Gzip enabled