‹‹ئۇلارمۇ ئاتا-ئانا بولار››دىكى پېرسۇناژلارغا باھا
‹‹ئۇلارمۇ ئاتا-ئانا بولار››دىكى پېرسۇناژلارغا باھا c=5$bo]LI يازغۇچى ئابدۇراخمان ئەبەيىنىڭ ‹‹ئۇلارمۇ ئاتا-ئانا بولار››ناملىق بۇ ھېكايىسى ئىدىيىۋىلىكى ۋە بەدىئىيلىكى يۇقىرى بولغان ئېسىل ھېكايە.ئاپتور بۇھېكايىنى 1982-يىلى يازغان.ھېكايە كونا دەرسلىككە كىرگۈزۈلگەن بولۇپ،گەرچە يېڭى دەرسلىككە كىرگۈزۈلمىگەن بولسىمۇ ئۆگىنىپ تۇرۇشقا ئەرزىيدۇ دەپ قارايمەن.بۈگۈنكى جەمئىيىتىمىزدىمۇ ئۆز قىممىتىنى يوقاتقىنى يوق. +hfl.OBy ھېكايىدە ئاپتور رېئال تۇامۇشتىكى ئاددىي ۋەقەلىك ئارقىلىق،ئانا بىلەن بالا،قېيىن ئانا بىلەن كېلىن ھەم ياش ئەر-ئاياللار ئوتتۇرسىدىكى مۇناسىۋەتتە ساقلىنىۋاتقان ۋاپاسىزلىق، كۆيۈمسىزلىك، ئەسلىنى ئۇنتۇپ،قۇرۇق ئابروي-ئىناۋەت قوغلىشىپ،ھەقىقى چىن مۇھەببەت مۇناسىۋىتىنىڭ ئورنىغا ئورۇن-مەرتىۋىگە،يۈز-ئابرويغا قاراش،بىر-بىرىگە ھەقىقى كۆيۈنىش،چۈشۈنىشنىڭ ئورنىغا پايدا مەنپەئەتنى ئۈستۈن ئورۇنغا قويۇشتىن ئىبارەت ساختا ئائىلە مۇناسىۋىتىنى ،جەمئىيەتنىڭ ئەڭ مۇھىم بىر ھۈجەيرىسى ،كۆزنىكى بولغان ئائىلە تۇرمۇش ئىچىگە قويۇپ سۈرەتلەپ،كىشىلەر بىلەن كىشىلەر ئوتتۇرسىدىكى جۈملىدىن ئاتا-ئانا بىلەن پەرزەنت،كېلىن بىلەن قېيىن ئانا ۋە ئەر-ئايال ئوتتۇرسىدىكى مۇناسىۋەتنىڭ ساختا،ياسالما مۇناسىۋەت بولماي،ھەقىقىي كۆيۈنۈش ،چۈشىنىش،بىر-بىرىگە ماددىي ۋە مەنىۋىي جەھەتتىن مۇناسىۋىتى بولىشى كېرەكلىكىنى ؛ياشلار بۈگۈننىلا ئەمەس،ئۆتمۈشنىمۇ ۋە كەلگۈسىنىمۇئويلىشى لازىملىقى؛ئۇلارپايدا-مەنپەئەتتىن ، شۆھرەت، ئابرويپەرەسلىك،راھەت-پاراغەتتىن مېھرى-مۇھەببەتنى ئۈستۈن ئورۇنغا قويغاندىلا؛ ئاتا-ئانىلىرىغا ماددىي جەھەتتىن ،ئەڭ مۇھىمى مەنىۋىي جەھەتتىن كۆيۈنگەندىلا ؛ئۇلارنىڭ ھالىغا ھال مۇڭىغا مۇڭ بولغاندىلا ئاندىن پەرزەنتلىك بۇرچىنى ھەقىقىي ئادا قىلغىلى بولىدىغانلىقىنى ئوتتۇرغا قويغان ھەم بىر قىسىم پەرزەنتلەر ۋە كېلىنلەرنىڭ ۋۇجۇدىدىكى ساختا ئەقىدە-ئېتىقاتنى ،يات ئىللەتلەرنى كۈچلۈك تەنقىد قىلغان. #KIHq2:
.4 شۇ سەۋەپتىن خورلىنىپ دىلى ئازار يىگەن كەڭ ئاقكۆڭۈل ،كەڭ قۇرساق ياشانغان ئاتا-ئانىلارغا بولغان ھېسداشلىقىنى بىلدۈرگەن .ئاتا-ئانىلارنىڭ قەدىر –قىممىتىگە يېتىپ،ئەجىر-ئۈمىدىنى ئاقلاش ئۈچۈن ئۇلارغا ھەقىقى كۆيۈنۈپ،ماددىي ۋە مەبىۋىي جەھىتتىن يار-يۆلەك بولۇپ ئاسراش ھەم ھۆرمەتلەش لازىم دېگەن ئىدىيىنى ئىپادىلىگەن. bvoR?D\-" ئاپتور بۇ ئىدىيىۋى مەزمۇننى ھېكايىدىكى پېرسۇناژلارنى ئوراپ تۇرغان ئوخشىمىغان ئىككى خىل مۇھىت ۋە ئۇنىڭدا شەكىللەنگەن ئوخشاش بولمىغان خارەكتىر ئالاھىدىلىكنى سېلىشتۇرۇپ تەسۋىرلەش ھەمدە چوڭ شەھەرنىڭ ئومۇمىي مۇھىتى تەسىرىدە شەكىللەنگەن ئىككى ياشنىڭ ھەشەمەت ھەم قۇرۇق ئابرۇي-ئىناۋەت قوغلىشىش ئاساسىغا ،پۇل ئۈستىگە قۇرۇلغان ئائىلە تۇرمۇشى ،تاۋارلىشىپ كەتكەن ئەر-خوتۇنلۇق مۇناسىۋەتنى،شۇنىڭدەك ئۇلارنىڭ ئانىسىغا تۇتقان پوزىتسىيىسىنى يېزىش ئارقىلىق يورۇتۇپ بەرگەن. J-U}iU|
ھېكايىدىكى پېرسۇناژلار ئوبرازى YRK4l\_` 1.سىپىرىخان ئانا ئوبرازى nPKj%g3h
سىپىرىخان ئانا ھېكايىدىكى باش پېرسۇناژ # RtrHm ئۇ ئاق كۆڭۈل،ساددا،تۈز،ساپ دىل،مۇلايىم،ئىشچان ھەم تىرىشچان،ھەقىقى ئۇيغۇر ئەمگەكچى ئاياللىرىغا خاس ئېسىل ئىنسانىي خىسلىتىگە ئىگە كۆيۈمچان ،ۋاپادار ،مېھرىبان ئانىلارنىڭ ئوبرازى. j,~h:MT سىپىرىخان ئانا ئۆزىنىڭ ئاق كۆڭۈل،ساددا يېزا ئاياللىرىغا خاس خارەكتىرى ھېكايىدە ئوغلىنىڭ يېنىغا بېرىش ئۆچۈن قانداق پۇل جۇغلىغانلىقى،قانداق شىرىن ئارزۇ-ئۈمىدلەردە بارغانلىقى، كىراكەشكە قىلغان سۆزلىرى،ئوغلى بىلەن كۆرۈشكەندە بوينىغا ئېسىلىپ ئۈن سېلىپ قوشاق قوشۇپ يىغلاشلىرى،ئوغلى ئىدارىدىن بالدۇر قايتىپ كەلگەندە قىلغان سۆزلىرى،ئوغلى كىر يۇيۇپ،خېمىر يۇغۇرغاندا‹‹نۇمۇسۇمنى كەلتۈمەي قوپە بالام››دېيىشى ۋە بارلىق ئىشنى ئۆزى قىلىشى،مېھمانلارغا ساۋۇرنىڭ بالىلىق چاغلىرىدىكى كەچۈرمىشلىرىنى سۆزلەپ بېرىشى ۋە كېلىنىنىڭ مېھمانلارغا ئۆزىنى ‹‹ساۋۇرنىڭ تۇغقىنى ئىكەن ››دەپ تونۇشتۇرغاندا كۆڭلى ئېغىپ ئۆز قۇلىقىغا ئىشەنمەي قېلىشى،ئوغلى بىلەن كېلىنىنىڭ ئۆزىگە تۇتقان ياتلارچە مۇئامىلىسىنى كۆرۈپ،خىيالىدىن كەچكەن كەچۈرمىشلىرى ۋە ئاخىرىدائانىنىڭ ئۇلارنى ئەپۇچانلىق،كەڭ قۇرساقلىق مېھرى بىلەن كەچۈرىۋەتكەنلىكىدەك تەپسىلات تەسۋىرلىرى ئارقىلىق ئېچىپ بەرگەن . *_ "j"{ ئانىنىڭ :‹‹كونىلار ‹ئۆتكەن كۈنۈڭنى ئۇنۇتما،شىر چورۇقىڭنى قۇرۇتما› دەپتىكەن››دېگەن سۆزى،چۇڭقۇر مەنىگە ئىگە ماقال بولۇپ،ئەسلىڭنى ئۇنتۇپ،ئاينىپ كەتمەي،بىر خىل بىر مەۋقەدە تۇر دېگەن مەنىنى بىلدۈرىدۇ. \=.iM?T بۇ ساۋۇرنىڭ ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ،ئۈرۈمچىدەك چوڭ شەھەردە قېلىپ خىزمەت قىلغان بىر قانچە يىل ئىچىدىلا ،يېڭى مۇھىتنىڭ ،ھەشەمەتلىك شەھەر تۇرمۇشىنىڭ تەسىرى بىلەن ئۆزىنىڭ ئەسلىنى ئۇنتۇپ،قۇرۇق سۆلەت، ئابروي –ئىناۋەت قوغلىشىپ ئاينىپ كەتكەن ،ھەتتا جاپادا قالغان يالغۇز ئانىسىنىڭ سالاھىيىتى،تەققى-تۇرقى،سۆز-ھەركىتىنى ئۆزى ئۈچۈن نۇمۇس بىلگەن روھى دۇنياسى ،مەنىۋىيىتى پۈچەك.مەۋقەسىز ئىچكى دۇنياسىنى ئېچىپ بېرىشتە دەل جايىدا قوللىنىلغان. V< J~:b1V 2.ساۋۇر ئوبرازى "]sr4Jg= ھېكايىدىكى ساۋۇرـــــــ بۈگۈنكى تۇرمۇش شەرت-شارائىتىنىڭ ياخشىلىنىشى،ئوخشىمىغان ئىككى ئەۋلات كىشىلىرىنىڭ ھاياتقا،تۇرمۇشقا بولغان قارىشىدىكى پەرىقنىڭ چوڭىيىشى،تۇرمۇشنىڭ ھەممە ساھەلىرىگە سىڭىپ كىرىۋاتقان ياتلىشىش كەيپىياتى،مېھرى-مۇھەببەتنىڭ،ھېسياتنىڭ توۋارلىشىشىدىن ئىبارەت مۇھىت ئىچىدە ئۆزگۈرۈپ،ئەسلىنى ئۇنتىغان،مەلۇم دەرىجىدە پەن بىلىمگە ئىگە بولسىمۇ لېكىن كىشىلىك تۇرمۇش،پەرزەنتلىك بۇرۇچ قارىشى كەمچىل بولغان،راھەت-پاراغەت،شۆھرەتپەرەسلىكنى ياشاش مىزانى قىلغان بىر قىسىم پەرزەنتلەرنىڭ تىپىدۇر. nH;^$b'LZ ساۋۇرنىڭ ئۆز ئانىسىغا پەش قېقىپ:‹‹ئاڭسىز ئادەمگە بىر نەرسە چۈشەندۈرىمەن دېگەن ئادەم ئۆزىمۇ ساراڭ›› دېگەن سۆزى ۋە ئۇنىڭ ئۆز ئانىسىغا تۇتقان مۇئامىلىسى ئۇنىڭ روھىي دۇنياسىنى يارقىن ئىپادىلەپ بېرىدۇ. P!:D2zSH_ ساۋۇر نامرات دېھقان ئائىلىسىدىن كېلىپ چىققان،ئالىي مەلۇماتلىق زىيالىي.ئۇ ئالىي مەكتەپتە ئوقۇش،چوڭ شەھەردە قېلىپ خىزمەت قىلىش جەريانىدا،يېڭى مۇھىت ،يېڭى مۇھىت قاينىمىدا ئەسلىنى ئۇنتۇپ،ئۆزگۈرۈپ كەتكەن مەۋقەسىز ،نام-ئابرويپەرەس، شەخسىيەتچى، كۆيۈمسىز ياشلارنىڭ تىپىدۇر. aaLT% ئۇ دەسلەپ ئاقكۆڭۈل،كۆيۈمچان بالا بولسىمۇ،ئۈرۈمچىدەك چوڭ شەھەرلەردە ئوقۇپ خىزمەت قىلىش جەريانىدا ئۆزگۈرۈپ كەتكەن.شۇڭا ئۇ خىزمەتكە چىقىپ ئۆيلۈك –ئوچاقلىق بولغان تۇرۇقلۇقمۇ يېزىىڭ قىيىن شارائىتىدا تىغدەك يالغۇز قالغان بىچارە ئانىسىنى يادىغا ئېلىپمۇ قويمايدۇ.ئازراق بولسىمۇ ياردەم قىلمايدۇ.ئۇنىڭ ئەكسىچە مىڭ بىر مۇشەققەتتە ئۆزىنى پاناھ تارتىپ كەلگەن مېھرىبان ئانىسىنىڭ تۇرىقىنى ئۆزى ئۈچۈن نۇمۇس بىلىپ،ئۆيىدە تۇرۇپ قېلىشىنى چىن دىلىدىن خالىمايدۇ.ئۆزىنىڭ ئۆتمۈشى ھەققىدە گەپ بولسا نارازى بولۇپ ،ئانىنى كەمسىتىدۇ. ئايالى ئالدىدا بولسا ناھايىتى بىچارە،قۇللۇق قىلىپ ياشايدۇ.ئەلۋەتتە بىر ئائىلە ئەزالىرى ئائىلە ئىشلىرىنى تەڭ قىلىش زۆرۈر،لېكىن ئەركىشىنىڭ ئائىلىدە قىلىشقا تېگىشلىك ئىشىمۇ بار، قىلىشقا تېگىشلىك بولمىغان ئىشىمۇ بار،ئائىلىدە ئەر ،ئەر بولىشى ئايال ئايال بولۇش بىزنىڭ ئەنئەنىمىز.ساۋۇر ئائىلىسىدە ،خوتىنىنىڭ ئالدىدا ئەرلىك ۋىجدانى،سالاھىيىتى ،غورۇرى ئۆلگەن بىر ئادەمگە ئايلىنىپ قالغان.ئۇ بىر چاكاردىن باشقا نەرسە ئەمەس.ئۇ بىر ئالىي مەلۇماتلىق ئادەم بولسىمۇ ،ئائىلىسىدىكى مۇھەببەت، نىكاھ،ئانا-بالا،ئەر-خوتۇنلۇق مۇناسىۋىتىدىكى نازۇك،سەزگۈر مەسىلىلەرنى توغرا بىر تەرەپ قىلالمايدۇ. #\fApRL ساۋۇر ئانىسى سىپىرىخان ئانىنىڭ تەلىپى بويىچە شەھەرگە بازار ئايلاندۇرغىنى ئېلىپ چىقىدۇ،ئەمما ناھايىتى قىسقىلا ئايلاندۇرۇپ ياندۇرۇپ كېلىدۇ،بۇ جەرياندا ئانىنىڭ كالىچى چۈشۈپ قالىدۇ،ساۋۇر ئىككىلەنمەي يىتكەن كالاچنى ئىزدەپ ماڭىدۇ ۋە تاپالماي قايتىپ كېلىدۇ.ئانا ئۆيدە كالاچسىز يۈرىدۇ،ئاخىر ساۋۇر خوتۇنى بىلەن مەسلىھەتلىشىپ ،دىلەيسەنىڭ بىر ئەسكى ،ئېگىز پاشنىلىق توپلىيىنى كىيدۈرۈپ قويىدۇ،ئانا ئۇنىڭ بىلەن ئەپلىشەلمەي ئۆيدە بەكمۇ قىينىلىدۇ.ئانىسىدىن يىرگىنىدۇ ،ئۆزىنى يىراق تۇتىدۇ. 0nBAO تۆۋەندىكى تەپسىلات تەسۋىرلىرىگە قاراپ باقايلى: p=T]%k*^h# ــــ قەشقەرنىڭ ئاپتۇبوس بېلىتى 38كوي،ـــ دېدى ساۋۇر بارماقلىرىنى پۈكۈپ تۇرۇپ،ـــ بەش قونسا بەش كوي كېتىدۇ، كۈنىگە بىر كويلۇق تاماق يېسە،يەنە بەش كوي،يەتتە كويغا بىر كالاچ ئالساق ،ھە...38كوي،ئىككى بەش كوي ...يەتتە كوي...ھە،جەمى55كوي بولىدىكەندە،ئەستاغپۇرۇللا !ئىدارىدىن 40كوي ئېلىپ كەپتىمەن ئەمەسما... U
L(#B TK ــــ ئۆزىنىڭ يېنىدا پۇلى يوقمىكەن؟ـــ دەپ سورىدى دىلەيسە، {,,w5/k^ ــــ ئىككى كوي پۇلى بار ئىكەن ،كالىچىنى ئوغرىغا بەرگەن كۈنى قوشنىسىنىڭ ئوغلىغا بىر ئالا مايكا سېتىۋالغانىدى.دىلەيسە زاڭلىق قىلغاندەك تۇمشىقىنى پۈرۈپ قويدى-دە،ئاغزىنى ئۆمچەيتىپ دەپ ئاچتى: D.X%wJ8 ــــ سەككىز موچەنلىك ياتاقتا ياتسا بولىدۇ،ـــ دېدى ئۇ، AS~O*(po ـــ ئۇنىڭ ئۈستىگە چوڭلار ئاشخانىدىن تاماق يېمەيدۇ. m%ak ]rv([ ــــ تاماقنى قانداق قىلىدۇ ئەمىسە؟ xrp%b1Sy ــــ ئۆيدىن نان ئېلىۋالسا بولىدۇ. .(ki(8Z N ــــ يەنە يەتمەيدۇ. ـــدېدى ساۋۇر،ـــ سىز ھېلىقى پۇلدىن 15كوي بېرىپ تۇرۇڭ. gCW.;|2 ــــ ۋىيەي نېمىشقا بېرىدىكەنمەن،پىلاتى ئالىدىغان پۇل ئۇ،دىلەيسە تۇمشۇقىنى سوزۇپ تەتۈر قارىۋالدى. b1R%JY7/S ــــ سەت بولىدۇ، ـــ دېدى ساۋۇر،ــــ قوشنىلار نەچچە قېتىم ماڭا ‹ئاناڭغا ھېچنىمە ئېلىپ بەرمىدىڭ›دەپ دارتمىلىدى،يۇرتقا شۇنداق بارسا سەت بولىدۇ،كېيىن مەن سىزگە ئېسىل يوپكا ئېلىپ بېرىمەن. ھازىر 15كوي بېرىپ تۇرۇڭ. Y 8EL دىلەيسە چاماداندىن 15كوي پۇلنى ئالدى-دە،ئۈستەلگە تاققىدە قويۇپ قويدى. c\065#f! يوقۇرقى تەپسىلات تەسۋىرلىرىدىن كۆرۈۋېلىشقا بولىدۇكى،ساۋۇر بىلەن دىلەيسە ئوتتۇرسىدىكى ئەر-ئاياللىق مېھرى-مۇھەببەت پۈتۈنلەي پۇل-مەنپەئەت ئۈستىگە قۇرۇلغان ساختا مېھرى-مۇھەببەت. ساۋۇرنىڭ ئۆز ئائىلىسىدە ھېچقانداق ئەرلىك ئورنى يوق بىر قونچاق دېيىشكە بولىدۇ.ئۇ ئۆيدە ئۆينىڭ بارلىق ئىشلىرىنى ئۈستىگە ئېلىش بەدىلىگىلا دىلەيسە بىلەن بىر ئائىلىدە بولالىغان دەپ ىاراشقا بولىدۇ. Lp.,:z7 3.ھېكايىدىكى دىلەيسە ئوبرازى )k& دىلەيسە كىشىلىك تۇرمۇش،ئائىلە مەجبۇرىيىتى،كېلىنلىك مەجبۇريەت قارىشى يوق،ھەرقانداق ئىشتا پايدا-مەنپەئەتنى بىرىنچى ئورۇنغا قويىدىغان،شۆھرەتپەرەسلىكنى،ئۆزىنى مەركەز قىلىشنى ئالدىنقى ئورۇنغا قويىدىغان،ياسانچۇق،سۆلەتۋاز،تەكەببۇر،مەنمەنچى،مىشچان خوتۇنلارنىڭ ئوبرازى بولۇپ،ئۇنىڭ مەنىۋىيىتى بەكمۇ پۈچەك.ئۇ ئەر-ئاياللىق مۇناسىۋەتنى ۋە مېھرى-مۇھەببەتنى پۈتۈنلەي پايدا-مەبپەئەت ۋە پۇل بىلەن ئۆلچەيدۇ.ئىنتايىن ھاكاۋۇر،شۆھرەتپەرەس،رەڭگى چىرايلىق ئەمما پۇراقسىز بىر گۈل.بەكمۇ كۆيۈمسىز،ياسىما،قارنىيەت ئەخلاقسىز ئۈرۈمچى گۈزەللىرى.دىلەيسە ساددا سىپىرىخان ئانا مېنىڭ كېلىنىم دەپ مېھرى بىلەن ئېسىلىپ قوشاق قوشۇپ يىغلىغاندا،بەكمۇ ياسالمىلىق قىلىدۇ،ئانىغا چىن كۆڭلىدىن قىزغىن ھېسياتى بىلەن مۇئامىلە قىلمايدۇ.ئۇنىڭ سىپىرىخان ئانىنى (قېيىنئانىسىنى)‹ساۋۇرنىڭ تۇغقىنى ئىكەن،ھازىرچە مۇشۇ ئۆيدە تۇرىۋرىۋاتىدۇ› دېگەن سۆزى ئۇنىڭ بارلىق رەزىل خارەكتىرىنى ئىپادىلەپ بېرىدۇ.بولۇپمۇ ئانىنى كەمسىتىش،پەس كۆرۈش،مەنسىتمەسلىك نەزىرى بىلەن قاراپ،ئۇنى بىر مالاي كۆرۈپ،ئيىنىڭ بارلىق يۈگۈر-يېتىم ئىشلىرىغا سېلىپ مالاي ۋە بىر ئىشلەمچى قاتارىدا مۇئامىلە قىلىدۇ.ساۋۇر ئىككىسىنىڭ ئۆز ئانىسىنىكەمسىتىپ خورلايدىغان ۋاپاسىز،ياسىما-سۈنئىي ئىدىيىۋىي خائىشىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ. *0^!%Y'/4 تۆۋەندىكى تىل تەسۋىرلىرىگە قارپ باقايلى. N7v7b<6 ـــ ياقكەتمەيدۇ،ـــ دەيتتى دىلەيسە تەرىسالىق بىلەن. ycz6-kEp ـــ قېرى خوتۇن كۆنەلمىسە قانداق قىلىسەن. #N.W8mq ــــ ھېچبولمىسا تۇققان (بوشانغان)ۋاقتىمدا بالا باققىلىمۇ كېرەك بولار؟ q$L=G ـــ خاتىرجەم بول ،بالا باقىدىغان ئادەمنى ئۆزۈم تاپىمەن. Up*1j:_O ــــ ئۇنداق بولسا،مەن دەپ قوياي سىزگە ،ئۆينىڭ ھەممە ئىشىنى ئۆزىڭىز قىلىسىز جۇمۇ،مېنىڭ ھىچنىمە بىلەن چاتىقىم يوق. ce7$r*@! ــــ بولدى-بولدى،ھەممىنى ئۆزۈم قىلىمەن،ـــ دېدى ساۋۇر مەيدىسىگە ئۇرۇپ،بۇرۇنمۇ قىلغانغۇ ئۆزۈم.شەھەرلىك بۇ نازىنىنلار نېمە ئۈچۈن ئۆزىدەك شەھەرلىك كاتتا يىگىتلەرنى تاللىمايدۇ؟ چۈنكى سەھرادىن بارغان مۇنداق يۇمشاقباش،مۆمىن ،بوينىدىن باغلاپ قاياققا يېتىلىسە شۇياققا ماڭىدۇ،خالىسا باغلاپ قويىدۇ،خالىسا يېتىلەپ ماڭىدۇ.دېمەك ساۋۇر بىر قونچاق،چاكار.دىلەيسەنىڭ بۇ قىلمىشلىرى جەمئىيىتىمىزدىكى چىن ئىنسانىي خىسلەت،گۈزەل-ئەخلاق پەزىلەتلەرگە يات بەكمۇ ئەخلاقسىزلىقلار بولۇپ،بىز ئۇنىڭ سەلبىي تەسىرىدىن ھەرۋاقىت يىرگىنىپ،ئاتا-ئانىلىرىمىزغا ھەقىقىي كۆيۈنۈپ،چىن دىلىمىزدىن ھۆرمەتلىشىمىز،دىلەيسەدىن ساۋاق ئېلىشىمىز لازىم. -}#=L@ X67^@~l مەنبە:ئۆز يازمام توققۇز تارا ئالىي تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇش گۇرۇپپىسىدىن. I8~ .Vu2 (مېنىڭچە بۇ بىر كېرەكلىك تاش،كېرەكلىك تاشنىڭ ئېغىرى يوق.) 2014-يىل 1-ئاينىڭ 26-كۈنى. @D1}). iXLODuI
|