查看完整版本: [-- ‏دەرس ئسلاھاتىدا تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> ‏دەرس ئسلاھاتىدا تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

گۈلنىھال 2014-01-25 21:18

‏دەرس ئسلاھاتىدا تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى

‏دەرس ئسلاھاتىدا تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى قايسى نوقتىلارغا ئەھمىيەت بېرىشى كېرەك ؟ ^G4YvS(  
k_pv6YrE  
‏ گۈلمېھرە ئابدۇراخمان D||0c"E  
‏  يېڭىسار ناھىيىلىك 3-  ئوتتۇرا مەكتەپتىن !5,C"r  
>a8iY|QY  
J3yK^@&&  
‏ بىر قانچە يىلدىن بېرى چوڭقۇرلىشىۋاتقان دەرس ئىسلاھاتى تىل - ئەدەبىيات دەرسلىكى  ۋە ئوقۇتۇشنىڭبىر پۈتۈن جەريانىغا يېڭىچە ئۆزگىرىشلەرنى ئېلىپ كېلىش بىلەن بىر ۋاقىتتا ، دەرسلىك سېستىمىسىدىن تارتىپ دەرسخانا ئىچى -  سىرتىغىچە ، تاپشۇرۇق بېرىپ تەكشۈرۈشتىن ئىمتىھان ئېلىپ خۇلاسە قىلىشقىچە بولغان  بولغان بارلىق ھالقىلارغا يېڭىچە تەلەپلەرنى قويدى .ئۇنداقتا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىللىرى قايسى نوقتىلارغا ئەھمىيەت بەرسە ، دەرس ئىسلاھاتىنىڭ تەلىپىگە ئۇيغۇنلىشالايدۇ ؟ B.N#9u-vW  
1EU4/6!C  
‏ 1- ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى تىل ئەدەبىيات ئوقۇتۇشىدا بىلىم بېرىش بىلەن ئادەم تەربىيلەشنىڭ مۇناسىۋىتىنى توغرا بىر تەرەپ قىلىپ، ئوقۇغۇچىلارغا ئېلىپ بېرىلدىغان ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيەسى ، كۆللىكتىۋىزىملىق تەربىيەسى قاتارلىق ئادىمىيلىك پەزىلەت يېتىلدۈرۈشكە مۇناسىۋەتلىك روھىي تەربىيلەشنى كۈچەيتىش لازىم . joY7Vk!<o  
‏ ئەدەبىيات دەرسىنىڭ « دەرس ئۆلچىمى »  دە ئېنىق قىلىپ  «  ئەدەبىيات --  قوراللىق خاراكتىر بىلەنگۇمانتارلىقنىڭ بىرلىكى »  دەپ كۆرسىتىلدى  . ئەدەبىيات  ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقۇغۇچىلارغا ئەدەبىي بىلملەرنى بېرىش ، ئەدەبى ئىقتىدارغا ئىگە قىلىش بىلەن بىرگە ئوقۇتۇشنىڭ ھەر قايسى نوقتىلىرىغا روھىي تەربىيەنى سىڭدۈرۈپ ، ئوقۇغۇچىلاردا توغرا دۇنيا قاراش ، قىممەت قاراش  ۋە ئالىيجاناب روھ يېتىلدۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىش لازىم . VR (R.  
0F[ f%2j  
‏2-  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقۇغۇچىلارغا دەرس مەزمۇنىغا بىرلەشتۈرۈپ كۆپ خىل بىلىم بېرىشنى تىرىشىپ ئىشقا ئاشۇرۇشى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈنۋېرسال ساپاسىنى  ئۆستۈرۈشى لازىم . 5dj" U xH  
,`t+X=#  
‏ ئەدەبىيات پەلسەپە ، پىسخولوگىيە ، تارىخ ، فولكلور، ئىنسانشۇناسلىق قاتارلىق پەنلەرگە مۇناسىۋەتلىك سەنئەت بولۇش بىلەن بىرگە ئۈنۋېرساللىقى كۈچلۈك پەن بولغاچقا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىللىرى ئوقۇغۇچىلارنى كۆپ خىل پەنلەر توغرىسىدىكى مول بىلىم ئۇچۇرلار بىلەن تەمىنلەپ ، ئۇلارنىڭ نەزەر دائىرىسىنى كېڭەيتىشى ، بۈگۈنكىدەك تەرەققىيات تېز ، بىلىم ئەھلىلىرىنىڭ قىممىتى ئېشىۋاتقان ، بىلىم ئىقتىدارىغا قويۇلدىغان تەلەپ كۈنسايىن كۈچىيىۋاتقان دەۋىرگە ماسلىشالايدىغان قىلىپ تەربىيەلەشكە كۈچ چىقىرىشى لازىم . s#?ZwD,=  
#/>TuJc  
‏3-  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئەدەبىيات ئۇقۇتۇشۇ جەريانىدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېزىقچىلىق ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈشى ، ئوقۇغۇچىلاردا ئەمەلىي قابىلىيەت يېتىلدۈرۈشى لازىم . `7/(sX.  
‏   دەرس ئىسلاھاتى ئوقۇغۇچىلارغا نىمىلارنى سۆزلقگنلىكىمىزگە ئەمەس ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قانداق ئەمەلىي نەرسىلەرنى ئۆگەتكەنلىكىمىزگە ، قانداق ئىقتىدارنى يېتىلدۈرگەنلىكىمىزگە كۆپرەك ئەھمىيەت بېرىدۇ .  ئەدەبىيات ئوقۇتۇشىنىڭ مۇھىم مەقسىتى ئوقۇغۇچىلارنى بەلگىلىك يېزىقچىلىق ئىقتىدارىغا  ئىگە قىلىش بولغاچقا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ جەمىئىيەتنىڭ قايسى ساھەلىرىدە ياشىشىدىن قەتئىينەزەر ئورتاق زۆرۈر بولغان يېزىقچىلىق ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈش ئۈچۈن كۆپ تەرەپلىمە تىرىشچانلىق كۆرسىتىشى لازىم . m?w_ ]  
dlYpbw}W&<  
‏4-  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى  تۈرلۈك مەشىقلەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ۋە ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسىغا خاس تىل سەنئىتىنىڭ ئۆلگىلىك رولى ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاغزاكى ئىپادىلەش ئىقتىدارنى يۇقىرى كۆتۈرۈشى لازىم . 4en3yA0.w  
‏  ئىجتىمائىي تۇرمۇشتا كىشىلەرنىڭ نۇتۇق قابىلىيىتى ، ئىپادىلەش ئىقتىدارى  ئىنتايىن مۇھىم رول ئوينايدىغان بولغاچقا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى  ئۆلگىلىك ئەسەرلەر ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ سۇئاللار ئۈستىدىكى مۇلاھىزە -  پىكىرلىرى ۋە تەپەككۇر جەريانلىرى ،ئارقىلىق   ئوقۇغۇچىلارغا كۆپرەك سۆزلەش پۇرسىتى يارىتىپ بېرىش ئاقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا ئۆزىنىڭ ئئويلىغانلىرىنى قايىل قىلارلىق ئىپادىلىيەلەيدىغان ، جەمىئىيەتتە ئۆزىنىڭ رولىنى ياخشى جارى قىلدۇرالايدىغان ، تۈرلۈك ئىجتىمائىي ئالاقىلەرنى يۈرۈشلەشتۈرەلەيدىغان ئىقتىدار يېتلدۈرۈش لازىم . `'1g>Ebk0  
P%2v(  
‏5-  ئەدەبىيەت ئوقۇتقۇچىلىرى ئەدەبىيات ئوقۇتۇشى جەريانىدا كىتابتىكى تېكىستلەرنى ئوقۇش بىلەنلا چەكلەنمەي ، دەرسلىككە ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈنۋېرسال تەرەققىياتىغا مۇناسىۋەتلىكياخشى ئەسەرلەرنى ، ئېسىل كىتابلارنى ، قورال خاراكتېرىدىكى قىممەتلىك ئوقۇشلۇقلارنى ئوقۇپ كېلىشكە ئورۇنلاشتۇرۇش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا ياخشى بولغان  كىتاب ئوقۇش ئادىتىنى يېتىلدۈرۈشى لازىم . )] @h}K}  
‏  ئاتاقلىق يازغۇچى ۋاڭ مىڭ ئېيتقاندەك «  ئۆگىنىشنىڭ چېكى بولمايدۇ . ھاۋا چەكلىمىسىگە ئۇچرىمايدۇ .  ئۇ تۇغۇلۇش بىلەن تەڭ باشلىنىپ  ، ئۆلۈم بىلەن ئاخىرلىشىدۇ  »   ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى  ئوقۇغۇچىلارنى دەرس ئىسلاھاتىنىڭ ۋە جەمئىيەت تەلىپىگە ياخشى ئۇيغۇنلاشتۇرۇش ئۈچۈن ، ئوقۇغۇچىلاردا ئىزچىل كىتاب كۆرۈش ئادىتىنى يېتلدۈرۈپ ، ئۇلارنىڭ مەڭگۈ تىرىشچان ئىزدەنگۈچى بولۇشىنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئۈچۈن تىرىشچانلىق كۆرسىتىشى لازىم . x;~:p;]J2F  
%,\JTN|g|A  
‏ 6-   ئوقۇغۇچىلاردا ساغلام  پىخىسك ساپا ، توغرا كىشىلىك تۇرمۇش ئادىتى ، ياخشى بولغان خاراكتېر خۇسۇسىيەت يارىتىش ئۈچۈن تىرىشچانلىق كۆرسىتىشى لازىم . (% 6fMVp  
‏  ئەدەبىيات ئوقۇتۇشى ئوقۇغۇچىلارغا گۈزەللىك تەربىيىەسى ئېلىپ باردىغان ئوقۇتۇش بولغاچقا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئېستېتتىك ئەھمىيەتكە ئىگە بەدىئىي ئوبرازلار ، پەلسەپىۋىيلىكى كۈچلۈك بولغان مۇھاكىمىلەر ، گۈزەل تەپسىلاتلار تەسۋىرى ، تەسىرلەندۈرۈش كۈچى يۇقىرى لىرىكىلار بىلەن ئۆزىنىڭ ساغلام ئەقىدىسى ۋە ئېسىل پەزىلەتلىرىنىڭ ئۆلگىلىك رولىنى زىچ بىرلەشتۈرۈپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ روھىي دۇنياسىغا تەسىر يەتكۈزۈپ ، ئۇلارنىڭ دۇرۇس ئادەم بولىشىغا ھەسسە قوشۇش لازىم . '|[!I!WB`  
z:\9t[e4  
‏ 7-  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقۇغۇچىلار تاپشۇرۇقىنىڭ رەڭدار ، كۆپ خىل ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈنۋېرسال تەرەققىياتىغا ماس ھالدا بولۇشىنى ئىشقا ئاشۇرۇشى ، ئۆزى ئۆلگە كۆرسىتىش ئارقىلىق  ئوقۇغۇچىلارنى ئەمەلىي قابىلىيەتكە ئىگە قىلىشى لازىم . >V6t L;+  
‏  ئەدەبىيات ئوقۇتۇشىدا تاپشۇرۇقنىڭرولى ئىنتايىن مۇھىم بولغاچقا ، ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەزەرىيەۋى بىلىملىرىنى ئەمەلىيەتكە تەدبىقلاش  پۇرسىتىنى كۆپەيتىشى ، بىلىمنىڭ قوللىنىشچانلىقىنى ئىشقا ئاشۇرۇشى لازىم . .OdtM X y  
b1C)@gl!Z  
‏ئومۇمەن ، ئەدەبىيات ئادىمىيەت ئىلىمى بولغاچقا ، تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى دەرس ئىسلاھاتىدا تەكىتلىنىۋاتقان جەمئىيەتنىڭ  تەرەققىيات تەلىپىگە ماسلىشالايدىغان پەزىلەتلىك ، ئىقتىدارلىق ، ئەمەلىيەتچىل ئىزباسارلارنى تەربىيەلەش ئۈچۈن ئۈلۈكسىز تىرشچانلىق  كۆرسىتىشى لازىم . R1zt6oY  
CXq[VYM&X  
VM$n|[C~  
YPGM||  
‏ مەنبە  :  ئۆزۈم . M`Q$-#E:  
‏ ئىجادى پايدىلانغايسىلەر . ||:> &  
sa'1hX^@  
‏  

مىېھرىما 2014-01-26 23:46
پايدىلىنى قىممىتى باركەەن رەھمەت.

ياسىنجان510 2014-01-27 14:40
كەسپداش گۈلنىھال ،تىل-ئەدەبىيات دەرسخانە ئوقۇتۇشىدا ئوقۇتقۇچىلار يۈكسەك ئەھمىيەت بېرىشكە تېگىشلىك مۇھىم،ئاساسلىق  نۇقتىلارنى ناھايىتى توغرا ئوتتۇرغا قويۇپسىز،مەنمۇ شۇنداق قارايمەن.تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇش مەسىلىسى نۆۋەتتە تېخىمۇ مۇھىم بولماقتا،چۈنكى نۆۋەتتىكى يۈزلىنىشتىن قارىغاندا بالىلاردا ئانا تىلدىن چەتنەش خاھىشلىرىمۇ يوق ئەمەس.مۇشۇنداق ئەھۋال ئاستىدا بىز تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى بۇ پەننىڭ سۈپىتىگە كاپالەتلىك قىلىش باش تارتىپ  بولمايدىغان مۇھىم ۋەزىپە دەپ قارايمەن.


查看完整版本: [-- ‏دەرس ئسلاھاتىدا تىل -  ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled