查看完整版本: [-- قاراخان:كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرىنى ئوقۇتۇش توغرىسىدا --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> قاراخان:كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرىنى ئوقۇتۇش توغرىسىدا [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

قاراخان 2014-01-10 19:57

قاراخان:كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرىنى ئوقۇتۇش توغرىسىدا

d6<,R;)  
يېڭى تۈزۈلگەن تىل – ئەدەبىيات دەرىسلىكىدە كىلاسسىك ئەدەبىيات W 
نامايەندىلىرىنىڭ مەزمۇنى ۋە ئوقۇتۇش توغرىسىدا 1QE-[|  
k$}XZ,Q  
-n!.PsGO>  
i5|A\Wv"  
=nA;,9%  
<y6M@(b  
L/<^uO1  
.gv J;A7  
}a"T7y23  
n+rAbn5o$  
O%tlj@?  
k^p|H:  
Od>Ta_  
يېڭسار ناھىيلىك 3- ئوتتۇرا مەكتەپ #v=hiL  
تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتۇش گورۇپپىسى @PZ&/F ^  
ئابدۇغوپۇر كېرىم f /&Dy'OV7  
 KY!  
T3@wNAAU  
W7WHH \L/O  
{<\nl#}5S  
`a ["`N^  
يېڭى ئەسىرنىڭ باشلىنىشى بىلەن ئېلىمىزدە يېڭى بىر نۆۋەتلىك دەرس ئىسلاھاتى يولغا قويۇلدى.يېڭىدىن تۈزۈلگەن ئەدەبىيات دەرىسلىكى كۆپ ئەقىدىسى، يېتەكچى ئىدىيسىدىن تارتىپ، مەزمۇنى ۋە مەقسەد نىشانلىرىغىچە، يولغا قويۇش تەلىپىدىن باھالاش ئۆلچەملىرىگىچە باشتىن ئاياق تەرەققىيات،ئىجادچانلىق ۋە ئەمەلىيەتچانلىق روھى بىلەن يۇغۇرۇلغان. يېڭى جۇڭگۇ قۇرۇلغاندىن بۇيان تۈزۈلگەن ھەرقانداق تىل – ئەدەبىيات دەرىسلىكىگە ئوخشىمايدىغان جۇشقۇن ھاياتى كۈچكە ئىگە بىردەسلىك. 2ELw}9  
  بۇ قېتمىقى دەرىسلىك ئىسلاھاتى ھەرقايسى پەنلەرنىڭ ئوقۇتۇش مەزمۇنى ۋە ئۇسۇلىغا زور يېڭىلىقلارنى سىڭدۈرۈپ، ئوقۇتۇش ھەم تەلىم – تەربىيە جەھەتتە چوڭ بۇرۇلۇش ھاسىل قىلدى.بولۇپمۇ دەرىسلىكلەرنىڭ ئۇنۋېرسال خاراكىتىرىدە تېخىمۇ روشەن خاسلىق ياراتتى.مول مەزمۇنلۇق،رەڭدار،باي خەزىنە ئۇيغۇر كىلاسسىك ئەدەبىياتىدىكى نادىر مەزمۇنلارنى دەرىسلىككە كىرگۈزگەنلىكى ئالقىشلاشقا ئەرزىيدىغان ياخشى ئىش بولدى. چۈنكى نۇرغۇنلىغان تەربىيەلەنگۈچىلەر بۇرۇن بۇ ئېسىل ئەدەبىي مىراسلار بىلەن ئۇچراشمايلا مەجبۇرىيەت مائارىپ ۋەزىپىسىنى تاماملايتى.تولۇقىسىز ئوتتۇرا ۋە تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ 1-،2- يىللىقلىرى ئۈچۈن تۈزەلگەن تىل – ئەدەبىيات دەرىسلىكلىرىدە ئۇيغۇر كىلاسسىك ئەدەبىياتى ھەققىدىكى نەزەرىيۋى چۈشەنچىلەر، ۋەكىل خاراكىتىرگە ئىگە يازغۇچىلار ھەم ئۇلارنىڭ يىرىك ئەسەرلىرىدىن ئېلىنغان پارچىلار تاللاپ كىرگۈزلگەن.ئۇيغۇرلار ئۆزلىرىنىڭ ئۇزاق ئەسىرلىك تارىخى تەرەققىيات مۇساپىسى جەريانىدا ئۆزىگە خاس مەدەنىيەت يارىتىپ دۇنيا مەدەنىيەت خەزىنىسىگە ئۆلمەس تۆھپىلەرنى قوشقان تۆھپىكار خەلقلەرنىڭ بىرىدۇر. ئۇيغۇرلار ئارىسغا كەڭ تارقالغان«بۆرە تۇتىمى» ھەققىدىكى ئەپسانىلەردىن تارتىپ، ئەفراسىياپ، تۇمارىس، بۆگۈ خاقان رىۋايەتلىرىگچە، «چاستانى ئىلىك بەگ»داستانى،«ئوغۇزنامە» ئپوسلىرىدىن تارتىپ ،«رابىيە- سەئىدىن» داستانلرىغىچە، ئۇيغۇر خەلقىنىڭ كەچمىشلىرى،كۆرەشلىرى، مۇڭ زارى، ئارزۇلىرىنى ئەكىس ئەتتۈرۈپ، خەلق مۇڭلانغاندا مۇڭداش، كۆرەشكە ئاتلانغاندا قولداش بولۇپ كەلگەن نادىر شېئىر- قوشاقلىرىغىچە دەرىسلىككە كىرگۈزۈلگەن.ئۇيغۇر كىلاسسىك ئەدەبىياتىنىڭ تارىخى ئېقىمى سانىسىز ئۇلۇغ يازغۇچى، شائىر، مۇتەپەككۇر، ئالىملار شۇنداقلا ئۇلارنىڭ ئۆلمەس ئەسەرلىرىنى بارلىققا كەلتۈرگەن.بۇلار بىز ئۈچۈن ئەڭ قىممەتلىك تەۋەرۈك.بۇلاردىن خەلقىمىزنىڭ يارالمىشى، يىلتىزى، سەرگۈزەشتىسى، مەدەنيىتى، پىسخىك خۇسۇسىيتى، بەدىئىي ماھارىتى، ئۆرپ – ئادىتى، قىممەت قارشى... قاتارلىق جەھەتلەردە ئاجايىپ قىممەتلىك بىلملەرگە ئىگە بولالايمىز.بۇ قېتىمىقى يېڭىدىن تۈزۈلگەن تىل – ئەدەبىيات دەرىسلىكى تولۇقسىز باسقۇچىغا كىرگۈزۈلگەن ئۇيغۇر كىلاسىك ئەدەبىياتى نەمۇنىلىرىدىن قەدىمكى زامان داستان- ئىپوسلىرىغا ۋەكىل قىلىپ «ئوغۇزنامە»ئىپوسى،مەڭگۇ تاش ئەدەبىياتىغا ۋەكىل قىلىپ «تۇنيۇقۇق مەڭگۇ تېشى» دىن پارچە، قۇچۇ ئۇيغۇر خانلىقى دەۋرىگە ۋەكىل قىلىپ «ئىككى تېكىننىڭ ھېكايىسى»«چاستانى ئىلىك بەگ»داستانى،قاراخانىيلار ئەدەبىياتىغا ۋەكىللىك قىلىپ يۈسۈپ خاس ھاجىپ،ئەھمەد يۈكنەكى، فارابى قاتارلىق ئەدىپ-شائىرلارنىڭ پەند- نەسىھەت خاراكىتىرلىك ئېسىل ئەسەرلىرى،چاغاتاي خانلىقى دەۋرىگە تەئەللۇق نەۋائىي، لۇتفى، ھۈسەيىن بايقارا،گۇمنام قاتارلىقلارنىڭ نەمۇنىلىك ئەسەرلىرى، سەئىدىيە دەۋرى ئەدەبىياتىغا ئائىت ئابدرھىم نىزارى داستانلىرى،نازىمى قاتارلىقلارنىڭ ئېسىل ئەسەرلىرى كىرگۈزۈلگەن.بۇ ئەسەرلەرنىڭ كىرگۈزلىشى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەجدا ئىزنى بىلىش، تارىخنى ۋە ئۇلار ياراتقان ئەدەبىياتنى بىلشتە تۈرتكىلىك رول ئوينىغان. بولۇپمۇ ھەرقايسى دەۋر ئەدەبىياتى ۋە شۇ دەۋردە يارىتىلغان ئەسەرلەرنى ئېنىق ئايرىش، بىلىشكە نىسبەتەن ئەھمىيتى زور. z[M LMf[c  
ھەر بىر دەۋردە يارىتىلغان ئەسەرگە شۇ دەۋرنىڭ تامغىسى بېسىلغان،ئەينى دەۋر ئەسەرلىرىىنىڭ مەزمۇنلرىنىڭ رەڭدارلىقى، خىلمۇخىللىقى، چوڭقۇر مەنىلىك پىكىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىمىنى يەنىمۇ بېيتىدۇ. يۇقىرىدا دېيىلگەن ئەسەرلەرنىڭ مەزمۇنى ياخشىلىق قىلىش،ئەدەب- ئەخلاقلىق بولۇش، سەمىمىي،ۋاپادار، كۆيۈمچان، سادىق، سەۋرچان بولۇش، ئىلىم ئۆگىنىش، ئەقىل ۋە بىلىمنى ئۇلۇغلاش،ۋەتەنپەرۋەر،باتۇر، ئەلسۆيەر بولۇش،ھالال ياشاش، نەپىسىگە قۇل بولماسلىق، چوڭلارنى ھۆرمەتلەش، ئىشچان بولۇش...قاتارلىقلاردىن ئىبارەت. 2IFri|;-eb  
بۇ مەزمۇنلارنى تۆۋەندىكىدەك يىغىنچاقلاش مۇمكىن: b*',(J94  
1.    باتۇرلۇق، ۋەتەنپەرۋەرلىك تېمىسىدىكى ئەسەرلەر.بۇ تېمىدىكى ئەسەرلەر«ئوغۇزنامە»ئىپوسى بىلەن «چاستانى ئىلىك بەگ داستانى» ، نەۋبەتىنىڭ «خوتەن ھەققىدە غەزەل» قاتارلىق ئەسەرلىرى بولۇپ، بۇ ئەسەرلەردە ئەكىس ئەتكەن ۋەتەنپەرۋەرلىك،باتۇرلۇق تېمىسى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەجداد ئىزىنى ئۇنتۇپ قالماي،ئۇدۇمىنى داۋاملاشتۇرۇپ، قەيسەر، باتۇر بولۇش، ئەنئەنىسىنى داۋاملاشتۇرۇش ئېڭىنى تۇرغۇزۇشتا زور ئەھمىيەتگە ئىگە.يېڭىدىن ئۆسۈۋاتقان بالىلارغا ئەجداد ئېڭىنى سىڭدۈرۈش بولسا بۇگۈنكى دەۋردە بالىلار پىسخكىسىدا ئومۇملىشىشقا قاراپ يۈزلىنىۋاتقان قورقۇنۇچاقلىق.....قاتارلىق يامان ئىللەتلەرنى يوقتىپ، كىچىكىدىن باشلاپ شىر سۈپەت،باتۇر،ۋەتەن- خەلق ئۈچۈن جېنىنى قۇربان قىلىشتىن يانمايدىغان بىر ئەۋلاد كىشىلەرنى يېتىشتۈرۈش مەقسىدىگە يەتكىلى بولىدۇ. azr|Fz/  
2.    بىلم ئۆگىنىش، بىلىملىكلەرنى قەدىرلەش، ئەقىلىنى ئۇلۇغلاش تېمىسىدىكى ئەسەرلەر. R^iF^IB  
بۇ تېمىغا ۋەكىللىك قىلىدىغان ئەسەرلەردىن ھۈسەيىن بايقارانىڭ «غەزەل»يۈسۈپ خاس ھاجىپىنڭ«قۇتادغۇبىلىك»تىن ئېلىنغان پارچىلەر قاتارلىقلارنى مىسال قىلىشقا بولىدۇ.بۇ پارچىلارنى ئوقۇغۇچىلارغا ئوقۇتۇش ئارقلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم ئۈگۈنۈشكە بولغان قىزغىنىلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرۈشكە،بۇگۈنكىدەك پەن – تېخنىكا تەرەققى قىلغان دەۋردە ئىلىمىنى،ئىلىملىكلەرنى قەدىرلەش تۇيغۇسىنىڭ بولۇشنىڭ مۇھىملىقىنى چۈشەندۈررۈشتە مۇھىم رول ئوينايدۇ.مۇشۇ ئارتۇقچىلىقلاردىن پايدىلانغاندا ئوقۇغۇچىلارغا ئەجدادلىرىمزنىڭ ئەقل – پاراسەتلىك مىللەت ئىكەنلىكىنى،مىللىي ۋەسىقلىرىمىزدىن، ئىلمىدار تۆھپىكارلىرىمىزدىن ۋە ئۇلار ياراتقان مەنىۋى مىراسلىرىمىزدىن پەخىرلىنىش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرگىلى بولىدۇ. MRxzOs  
3.ئەدەپ – ئەخلاق، ياخشىلىق تېمىسىدىكى ئەسەرلەر. بۇ تۈردىكى ئەسەرلەرنىڭ مەزمۇنى ئەدەپ –ئەخلاقلىق، شەرمىي – ھايالىق بولۇش،ۋاپادار، پاك بولۇش،دوستلىرىغا، ئاتا- ئانىسىغا سادىق بولۇش،نەپىسگە قۇل بولماسلىق،ھالال ياساش... قاتارلىق مەزمۇنلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.بۇنىڭغا ۋەكىللىك قىلىدىغان ئەسەرلەر بىر قەدەر كۆپ بولۇپ،سىيۇژىتىلرى ھەرخىل، مەزمۇنى مول، ئىپادىلىمەكچى بولغان ئوي-پىكىر چوڭقۇر بولۇپ،بۇنىڭغا «ئات ھەققىدە مۇخەممەس »نامىلىق شېئىرنى مىسال قىلىشقا بولىدۇ.بۇنىڭدىن باشقا يەنە ئەدەپ – ئەخلاق تېمىسدىكى ئەسەرلەردىن نەۋائىي،ئەھمەد يۈكنەكى، لۇتفى، ئەھمەد شاھ قاراقاشى قاتارلىقلارنىڭ ئەسەرلىرى كىرىدۇ.بۇ خىلدىكى ئەسەرلەرنى ئوقۇتۇش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارغا ئەخلاقىي تەربىيىلەرنى ئېلىپ بېرىش ئۇلارنىڭ ھاياتلىق تۇرمۇشىدا ئىنتايىن مۇھىم رول ئوينايدۇ. - jfZLO4  
يۇقىرىقى بايانلىرىمىزدا دىيىلگىنىدەك دەرىسلىككە كىرگۈزۈلگەن ئۇيغۇر كىلاسسىك ئەدەبىياتى نامايەندىلىرىمىز ۋە ئۇنىڭ تىل- ئەدەبىيات تەربىيسىدىكى رولى باشقا مەزمۇنلارغا ئوخشىمايدۇ.ئۇ ھەم قىيىن ھەم نازۇك ھەم قايىل قىلارلىق، مۇشۇ ئېسىل ئەدەبىياتمىزنى تېخىمۇ ياخشى جارى قىلدۇرۇپ،تەلىم- تەربىيىدىكى كۆزلىگەن نىشانغا يېتىش ئۈچۈن ئوقۇتۇش پائالىيتىدە تۆۋەندىكى تەرەپلەرگە  دىققەت قىلىش كېرەك. JfxD-9U^>u  
1.    كىلاسسىك ئەسەرلەرنى ئوقۇتقاندا ئۇيغۇر كىلاسسىك ئەدەبىياتىنىڭ تەرەققىيات ئەھۋالىنى قىسقىچە چۈشەندۈرۈش ھەر ھەربىر دەۋىر ئەدەبىياتىنىڭ چىگرىسىنى ئېنىق ئايرىپ چۈشەندۈرۈش كېرەك. 0j %s H  
ئەدەبىيات دەرىسلىكىدىكى كىلاسسىك ئەدەبىياتىغا دائىر مەزمۇنلارنى چۈشەندۈرۈشتە نوقۇل ھالدا كىتابىتىكى مەزمۇنلارنىلا چۈشەندۈرسەك چۈشىنىكسز، غۇۋا بولۇپ قالىدۇ.شۇڭا بۇ مەزمۇنلارنى سۆزلەشىتىن بۇرۇن ئەجدادلىرىمىز ياراتقان مەدەنىي مىراسلارنى ئىپتىدائىيلىقتىن، تەرەققى قىلىپ گۈللىنىش جەريانلىرىنى باشتىن كەچۈرۈپ، بۈگۈنكىدەك باسقۇچقا كەلگەنلىكىنى ئىلمىي يوسۇندا قىزىقارلىق قىلىپ سۆزلىگەندە ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى كۈچەيىتكىلى بولىدۇ.                                       fW~r%u .y  
2.    ھەر بىر دەۋىرنى چۈشەندۈرگەندە بۇ ھەقىتىكى نەزەرىيۋى چۈشەنچىلەرنى تارىخ بىلىملىرى بىلەن زىچ بىرلەشتۈرۈپ چۈشەنچىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش لازىم. مەسىلەن: قاراخانىيلار سۇلالىسىنى سۆزلىگەندە، قاراخانىيلار خانلىقى قۇرۇلۇشتىن ئىلگىرىكى تارىخنى سۆزلەش كېرەك.يەنى مىلادىي 8- ئەسىرنىڭ ئىككىنجى يېرىمدا ئورخۇن ۋادىسىدا ئورخۇن ئۇيغۇر خانلىقى قۇرۇلغانلىقى،گۈللەپ ياشنىغانلىقى، ئوردىدىكى نىزالار،قۇرغاچىلىق، ۋابا كېسلى ۋە ئاخىرىدا قىرغىزلارنىڭ ھۇجۇمى قاتارلىق سەۋەپلەر تۈپەيلى غەربكە كۆچۈپ، قاراخانىيلار خانلىقىنى قۇرغانلىقىغا مۇناسىۋەتلىك تارىخنى سۆزلەش كېرەك.ئۇنىڭدىن كىيىن قاراخانىيلار ئەدەبىياتىنى سۆزلىسە ، بۇ جەھەتتىكى بىلىملەرنى ئەتراپلىق چۈشەندۈرگىلى بولىدۇ. )cJ9YKKy  
3.    ئاپتۇرلارنىڭ ھاياتىي پائالىيتىنى تونۇشتۇرغاندا كىتابتىكى مەزمۇنلار بىلەنلا چەكلىنىپ قالماي،ئۇنىڭ ئىسىم- فامىلىسى، يۇرتى، ئەدەبىي تەخەللۇسى ۋە ئەدەبىي ئىجادىيىتىگە مۇناسىۋەتلىك مەزمۇنلارنى ئامال بار ئېنىق قىلىپ چۈشەندۈرۈش لازىم.مەسىلەن:لۇتفىنى سۆزلىگەندە ئۇنىڭ ئىسمىنىڭ مەۋلانە ئەبەيدۇللا لۇتفى، مۇزىكا ۋە باشقا ئىلىمدە كامالەتكە يەتكەن ئىلىمدار ئىكەنلىكى،ئۆزى موغۇلىستاندىن بولۇپ، نەۋائىينىڭ ئۇستازى، ۋايىغا يەتكەن تىل ئۇستىسى،ئۆز زامانىسىدىكى شئېىر پادىشاھى ئىكەنلىكىنى، ئۇنىڭ «دىۋانى لۇتفى» نامىلىق شېئىر توپلىمى،«گۈل ۋە نەۋرۇز»نامىلق داستانى بارلىقى،«مەئىنۇل ھەقايىق» ناملىق داستاننىڭ بارلىقى ئەمما بىزگىچە يېتىپ كېلەلمىگەنلىكى توغرىسدىكى ئۇچۇرلارنى يەتكۈزۈش كېرەك. wHq*)7#h#  
4.    كىلاسسىك ئەسەرلەرنى تەھلىل قىلغاندا ئالدى بىلەن ئەسەر يېزىلغان دەۋر رىئاللىقىنى يۇرۇتۇپ بېرىش كېرەك.ئەسەر يېزىلغان دەۋر رىئاللىقىنى چۈشەندۈرگەندە ئاپتورنىڭ ئىدىيۋى خاھىشىنى، سىياسىي، ئىجتىمائىي، ئىقتىسادىي، مەدەنىي ھاياتىنى ئوقۇغۇچىلارغا ئېنىق بىلدۈرگىلى بولىدۇ.مەسىلەن: «شۇنداق ئۇرۇنلاردا» ناملىق شېئىرنى سۆزلىگەندە،Ⅻئەينى دەردىكى خەلقنىڭ دىنىي ئېتىقادىي، پىسخىك قارىشى، مەدەنىيىتى قاتارلىق مەزمۇنلارنى تەپسىلىي يەتكۈزۈش كېرەك . K'kWL[Ut!  
5.    كىلاسسىك ئەسەرلەردىكى پىرسۇناژلارنى تەھلىل قىلغاندا، پىرسۇناژ خاراكىتىرىنىڭ ئۆسۈپ يېتىلىشىنى ئەتراپلىق تەھلىل قىلىش كېرەك. مەسىلەن:«ئىككى تېكىننىڭ ھېكايسى» ناملىق ئەسەرنى سۆزلىگەندە ئىككى شاھزادىنى نوقۇل شاھزادە دەپ قارىمستىن، بەلكى كىچىكىدە يېتىلگەن ئوخشىمغان خاراكتىنى يورتۇش ئارقىلق بۇددا ئەقىدىسىكى ياخشىلىق ۋە يامانلىق توغرىسدىكى ئىدىيىنى پرسۇناژ ئارقلىق چۈشەندۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. Cp`)*P2  
6.    كىلاسسىك ئەسەرلەرنى تەھلىل قىلغاندا ئۇنىڭ يېزىلىش ئۇسلۇبى، تىل ئالاھىدىلىكىنى ئەتراپلىق چۈشەندۈرۈش كېرەك. )D\!#<#h  
بۇ تىلىنىڭ جانلىق، ئۆتكۈر، پاساھەتلىك، ھاياتى كۈچكە ئىگە ئىكەنلكىنى، گۈزەل تىللاردىن ۋە ھەرخىل ئىستىلىستكىلىق ۋاستىلەردىن ماھىرلىق بىلەن پايدىلىنىپ، ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنىڭ ئالتۇن دەۋرىنى بارلىققا كەلتۈرگەنلىكىنى ھەم بۇ تەرەپلەردىن ئۆرنەك ئېلىشقا ئەرزىيدىغانلىقىنى ئوقۇغۇچىلارغا ھەقىقىي تۈردە يەتكۈزۈپ بېرىش كېرەك.شۇ ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى كىلاسسىك ئەسەرلەردىن ھوزۇرلاندۇرۇش،تىل بايلىقىنى ئاشۇرۇش مەقسىتىگە يېتىش كېرەك. N_(qMW  
شۇڭا ئۇيغۇر كىلاسسك ئەدەبىياتى نەمۇنىلرىنى كۈچەپ ياخشى يەتكۈزۈشكە تىرىشىش، ھەرگىزمۇ ئۇنىڭدىن «يانداپ ئۆتۈپ كېتىش» ئۇسۇلىنى قوللانماسلىق لازىم. 2kzm(K  

ۋارىس60 2014-01-10 20:09
بىر- بىرىدىن  ئىسىل تېمىلار يوللىنىۋاتىدۇ جۇمۇ ،ئۇستازلارنىڭ ئەجرىگە كۆپ رەھمەت.

ئەكبەرنىياز 2014-01-10 21:32
ھەقىقەتەن ئېسىل تېمىدىن بىرنى يوللاپسىز ئۇستاز ، ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت !!!

گۈلگۈن 2014-01-14 12:59
ۋارىس60:بىر- بىرىدىن  ئىسىل تېمىلار يوللىنىۋاتىدۇ جۇمۇ ،ئۇستازلارنىڭ ئەجرىگە كۆپ رەھمەت.  (2014-01-10 20:09) 
Ic!8$NhRS  
ھەقىقەتەن ئىسىل تېمىكەن .تىل-ئەدەبىيات دەرسلىكىدە كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرىنى ئۆتۈشتە مەنمۇ جىق قىينالغان ،مۇناسىۋەتلىك ماتىرياللار بەك ئاز بولغاچقا سىز دىگەندەك ئەتراپلىق چۈشەندۇرۇپ بولالمىغان ئىدىم ، كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرى ھەققىدە كۆپرەك يازمىلارنى يوللاپ تۇرغايسىز،رەھمەت سىزگە.

tawpek 2014-01-15 23:18
ئوقوپ سەل خىجىل بولدۇم، ھەقىقەتەن بەزى تەرەپلەردىن يانداپ ئۆتۆپ كىتىش سەل ئىغىر ئىدى. gp?|UMA9 .  
\q |n0>  
"-tTN  
بەلكىم دەرىسلىك تۈزگەنلەرمۇ ۋاقىت كەتسىمۇ يانداپ كەتمەسلىكىمىز ئۈچۈن كىل؛اسسىك ئەسەرلەردىن ھەجىمى قىسقا بولغان بىلەن يىلتىزى چوڭقۇر ئەسەرلەرنى تاللىغان بولغىيتى.

گۈلنىھال 2014-01-16 11:52
‏ھەقىقەتەن  ياخشى ماتىرىيال يوللاپسىز ، يانداپ ئۆتۈپ كېتىش خاھىشى  خېلى ئېغىر جۇمۇ ، مومكىن بولسا بارىق ئوقۇتقۇچىلار كۆرگەن بولسا ياخشى بولاتتى بۇ تىمىنى ! ھارمىغايسىز .


查看完整版本: [-- قاراخان:كىلاسسىك ئەدەبىيات نامايەندىلىرىنى ئوقۇتۇش توغرىسىدا --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled