查看完整版本: [-- زۆرۈر 1- قىسىم ئىمتىھان سۇئالى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> مائارىپ ۋە جەمىيەت -> زۆرۈر 1- قىسىم ئىمتىھان سۇئالى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

akqolpan 2014-01-05 11:20

زۆرۈر 1- قىسىم ئىمتىھان سۇئالى

ۋېنجوۋ ئۇنىۋېرسىتېتى باي ناھىيە تەجىرىبە تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ 2013-2014-ئوقۇش يىلى 1- مەۋسۈم تىل-ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى a3,A_M}M'  
O{Q+ 
ئىشلىتىش دائىرسى: 1- يىللىق   سوئال چىقارغۇچى:     تەكشۈرۈپ بېكىتكۈچى:             uE>m3Y(aP  
تولۇق نومۇر 150 نومۇر،    ۋاقتى   120   مىنۇت 5i'KGL  
OaY]}4tI$  
  Ⅰسوئال جاۋاپ تاللاش سوئالى (3 ×  10=  30)   Ga` 8oY+~  
1. «كىتابخانىنى توپا بېسىپ تۇرغانلىق شۇ مىللەتنىڭ قەلبىنى توپا باسقان بىلەن باراۋەر» دېگەن جۈملىدە: (    ) h] 4qJ  
    A. بىر سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇش قوشۇمچە قوشۇلغاندا چۈشۈپ قالغان. "&\(:#L  
B. بەش سۆز تەركىبىدىكى ئۈزۈك تاۋۇشلاردا ماسلىشىش ھادىسىسى كۆرۈلگەن. SN`L@/I  
C. بۇ جۈملىدە پەقەت بىر سۆزدە ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىش ھادىسىسى كۆرۈلگەن. r l;Y7l  
D. بۇ جۈملىدە بىر سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشتا ئاجىزلىشىش كۆرۈلگەن. 5nK|0vv%2  
2. تۆۋەندە فونېتىكىلىق تەھلىلەردىن توغرىسى: (     ) %v^qQWy=*  
A. «ئىللىقلىقنى سېزىدىغان قەلبىڭ بولسا، جاھاننىڭ مۇزلىشىدىن ئەنسىرىمە» دېگەن جۈملىدە بىر سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇش قوشۇمچە قوشۇلغاندا چۈشۈپ قالغان، ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى يۈز بەرگەن سۆزدىن بىرىمۇ يوق. L l,nt  
B. يۇقىرىدىكى جۈملە تەركىبىدە بىر سۆز تەركىبىدىكى «ئە» تاۋۇشى «ئې» غا ئاجىزلاشقان، بىر سۆز تەركىبىدىكى «ئا» تاۋۇشى «ئى» تاۋۇشىغا، يەنە بىر سۆز تەركىبىدىكى «ئە» تاۋۇشى «ئى» تاۋۇشىغا ئاجىزلاشقان. [p )2!]y  
C. «ئۆز قەدرىڭنى بىلمىسەڭ، ئۆز– ئۆزۈڭنى بايقىيالمايسەن» دېگەن جۈملىدە بىر سۆز تەركىبىدىكى سوزۇق چۈشۈپ قالغان، ئۈچ سۆز تەركىبىدىكى «ئا، ئە» تاۋۇشى «ئى» تاۋۇشىغا ئاجىزلاشقان. u%Z4 8wr  
D. «گۆھەر ياتىدۇ سايدا، تونۇمىساڭ نېمە پايدا» دېگەن جۈملىدىكى بارلىق سۆزلەر تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلار تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلاشقان دەپ ئېيتالمايمىز. 3. تۆۋەندىكى جۈملىلەر ئىچىدىكى ھەممىسى ئادەتتىكى لۇغەت تەركىبىگە كىرىدىغان سۆزلەردىن تۈزۈلگەن جۈملە: (     ) Iapzhy2l  
A.  پەلسەپە– مەنىۋى تەلىماتتۇر. avq J[R  
B    . بۇ دۇنيا يېيىش ئۈچۈن ياشايدىغانلارنىڭ گۆرى. f&X M|Bg  
C.  ھازىر ئىلگىرىكى خانلىق قۇرۇلغان جايلاردا مەدرىسەلەر قالمىدى. ">nFzg?Y  
D. ئۇلۇغبەگ– ئۇلۇغ ئاسترونومىيە ئالىمى. ]`}EOS-Q  
4. تۆۋەندە بېرىلگەن تۇراقلىق ئىبارىلەردىن تەمسىللەرنىڭ توغرا گۇرۇپپىلانغىنى: (    ) XsMETl"Av4  
① چۈجىنى كۈزدە سانا، چۆچۈرىنى پىشقاندا. *Oy%($'  
② ئادەمنى نومۇس ئۆلتۈرەر، توشقاننى قومۇش. ?\a';@h  
③ پارچە بۇلۇتتىن يامغۇر كۈتمە. fXkemB^)_  
④ ئادەم تىلىدىن كېتەر، ھايۋان مۈڭگۈزىدىن. vpk~,D07yR  
⑤ ئاق قويدىن قارا قوزىمۇ تۇغۇلىدۇ. }iR!uhi#  
⑥ قاغا بالام ئاپپاق، كىرپە بالام يۇمشاق. 0y#TGM|0D  
⑤④③① . D       ⑥⑤③①. C     ⑤④③②. B   ⑥④②① . A f/=H#'+8  
5. تۆۋەندىكىلەردىن توغرا ئېيتىلغىنى: (    ) i)d'l 
A. «نادان ئادەم كۆزى ئوچۇق قارىغۇدۇر» دېگەن جۈملىدىكى «قارىغۇ» سۆزى ئەسلىي مەنىدە كەلگەن. No)@#^  
B. «بېشىمغا بۇنداق كۈن چۈشۈشىنى خىيالىمغىمۇ كەلتۈرۈپ باقماپتىكەنمەن» كۆچمە مەنىدە كەلگەن سۆزدىن بىرى قوللىنىلغان. $qhVow5~  
C . «ئۇ بەك قىزىل كۆز ئادەم» دېگەن جۈملىدىكى «قىزىل كۆز» دېگەن بىرىكمە شۇ كىشىنىڭ كۆزىنىڭ دائىم قىزىرىپ تۇردىغانلىقىنى، كۆزىنىڭ ساغلام ئەمەسلىكىنى بىلدۈرىدۇ. HLDg_ On8  
D. «ئىلىم چوڭقۇرلۇقىغا چۆكسەك، ئۆزىمىزنىڭ تەقدىرى توغرىسىدا قايتا ئويلىنىش پۇرسىتىگە ئېرىشەلەيمىز» دېگەن جۈملىدە بىر سۆزدىن باشقا كۆچمە مەنىدە كەلگەن سۆز يوق. C`C$i>X7^  
6. ئۇيغۇر شېئىرىيىتى ۋە ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ ئاساسىي شەكىللىرى ھەققىدە بايانلاردىن توغرىلىرى تولۇق گۇرۇپپلانغىنى: (   ) A*hc w  
① تۆت مىسرالىق كۇبلېتلاردىن تۈزۈلگەن شېئىرىي شەكىل مۇرەببە دېيىلىدۇ، مۇرەببە ئارۇز ۋەزىندىمۇ، بارماق ۋەزىندىمۇ يېزىلىۋېرىدۇ.. [a1}r=6~  
② رۇبائىينىڭ قاپىيە شەكلى كۆپرەك 1–، 2–، 4– مىسرالىرى ئۆزئارا قاپىيداش بولۇپ، 3– مىسراسى ئوچۇق قالدۇرۇلىدۇ. ئۇنىڭدىن باشقا ھەممە مىسرالىرى ئۆزئارا قاپىيلىنىدىغان شەكىلمۇ ئۇچرايدۇ. uEkUK|  
③ مۇخەممەس «بەشلىك» دېگەنلىك بولۇپ، ئۇنىڭ ھەربىر كۇبلېتى بەش مىسرادىن تۈزۈلىدۇ، ھەربىر كۇبلېتىنىڭ قاپىيە شەكلى ھەرخىل بولىدۇ. C$$lJ=>  
④ مەسنەۋى جۈپ قاپىيەدە يېزىلغان شېئىرىي شەكىل بولۇپ، ئۇيغۇر خەلق ئېغىز ئەدەبىياتى زېمىنىدا ئۆسۈپ يېتىلگەن ژانىر، ئادەتتە «بېيت» دەپمۇ ئاتىلىدۇ. Z"G@I= Q(  
⑤ غەزەلنىڭ قاپىيە شەكلى  cc bb aaبولۇپ، تۇتاش قاپىيەنىڭ چەكلىمىسگە ئۇچرايدۇ. W%RjjL J@  
⑥ ئۇيغۇر شېئىرىي شەكىللىرى ئىچىدە ئاھاڭدارلىقى ئەڭ كۈچلۈك، ناخشا قىلىپ ئوقۇشقا بەك ئەپلىك بولغان شەكىل – مەسنەۋىدۇر. `l95I7  
⑦ بۈگۈنكى زامان ئۇيغۇر شېئىرىيىتىدە ئارۇز ۋەزىندە يېزىلغان شېئىرلار مۇتلەق كۆپ سالماقنى ئىگىلەيدۇ. CzZm C]5  
  ⑥④② . D       ④②① . C     ⑤②① .B      ⑦⑤③ . A   !jxz2Q  
7. «شۇنداق! ئانا تىلىم– پاراسەتلىك، باتۇر، ئەمگەكچان مىللىتىمنىڭ تىلى! سەن ماڭا نۇرغۇن نەرسىلەرنى بىلدۈردۈڭ، سەن ماڭا نۇرغۇن ھېكمەتنى سىڭدۈردۈڭ، سەنسىز مەن مەۋجۇدىيىتىمنى تەسەۋۋۇر قىلالمايمەن، سەنسىز مەدەنىيىتىمنىمۇ تەسەۋۋۇر قىلالمايمەن.» دېگەن جۈملىدە قوللىنىلغان ئىستلىستىكىلىق ۋاستە: (    ) wA<#E6^vG  
A. ئوخشىتىش، مۇبالىغە                B. رىتورىك خىتاب، تەكرارلاش   PO[ AP%;  
C. سۈپەتلەش، رىتورىك خىتاب         D. جانلاندۇرۇش، مۇبالىغە 9RoN,e8!  
8. «مەن تاڭ شەبنەملىرىدىن ھاسىل بولغان ئېسىل شارابنى ئىچىمەن» دېگەن پارچىغا مۇناسىۋەتلىك ئۇچۇرلاردىن توغرىسى: (    ) ,#42ebGHR  
      A. بۇ قۇرلار– «نېلۇپەر كۆلىنىڭ ئايدىڭدىكى مەنزىرىسى» دېگەن ئەسەردە ئۇچرايدۇ، ئاپتورى– جۇزىچىڭ. 'i|z>si[*  
      B. «گۈل ناخشىسى» دېگەن ئەسەردە ئۇچرايدۇ، ئاپتورى خېلىل ھەمرايوف، بۇ پارچىدا پەقەت ئوخشىتىشلا بار. t*zBN!Wu_  
     C. جىبراننىڭ «گۈل ناخشىسى» دېگەن ئەسەردە ئۇچرايدۇ، بۇنىڭدا جانلاندۇرۇش، سۈپەتلەش قوللىنىلغان. do9@6[{Sv  
     D. بۇ يەردىكى شاراب – ئانا تىلنىڭ خاسىيىتى، گۈزەللىكىدىن ئىبارەت، ئۇنداق بولغاندا، بۇ قۇرلار ئەخمەت ئىمىننىڭ «ئانا تىلىم» دېگەن نەسىرىدە ئۇچرايدۇ. qmcLG*^,  
9. «ماقۇل، ئەمىسە سەن بىلەن كۈچ سىنىشىپ باقاي، ...قېنى قانداق قىلىسەنكىن؟»: (     ) &z r..i4O  
A. بۇ تۆمۈر خەلىپىنىڭ چىيەن دارېنغا دېگەن گېپى بولۇپ، تىل تەسۋىرىگە ياتىدۇ. 4w:_4qyb  
B. ئالۋاستىنىڭ باخومغا دېگەن گېپى. بۇ ئەسەردە پىسخىك تەسۋىرى قاتارىدا بېرىلگەن. A`4j=OF\  
C. خوجىنىياز ھاجىنىڭ شامەخسۇتقا دېگەن گېپى، ھەرىكەت تەسۋىرى. wY2#xD  
D. شامەخسۇتنىڭ تۆمۈر خەلىپىگە دېگەن گېپى، پىسخىك تەسۋىرى. fMn7E8.  
10. تۆمۈر خەلىپىنىڭ خەلقپەرۋەر، تەڭسىزلىككە، زۇلۇمغا سۈكۈت قىلىپ تۇرالمايدىغان ئىسيانكار، باتۇر، قەھرىمانلىق، قوماندانلىق، تەشكىللەش قابىلىيىتى قايسى جەھەتتە ئىپادىلىنىدۇ؟ (     ) zlmb_akJ  
A. ئاقچۇق سېيىدا جەڭگە كىرىش ئالدىدا تۇرغان قوزغىلاڭچىلارنى تەشكىللەپ، ماھىرلىق بىلەن جەڭ قىلىپ، جەڭ غەلبىسىنى قولغا كەلتۈرگەنلىكىدە ئىپادىلىنىدۇ. Cyxt EzPp  
B. چيەن دارېننىڭ جەڭ مەيدانىدىن قاچقانلىقىنى كۆرگەندە قارغا ئالغان كۆرۈنۈشىدىن كۆرگىلى بولىدۇ. %Ysu613mz  
C . خوجىنىياز ھاجىنىڭ سۆزلىرىدىن كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ.. 1%|+yu1  
D . قوزغىلاڭ باشلىقلىرىغا قىلغان سۆزلىرىدىن كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ. x"~F=jT  
lcij}-z:%e  
Ⅱ سوئال بوش ئورۇننى تولدۇرۇش سوئالى (1×20= 20 ) B3u5EgZr  
11. نەسىر ئۇ ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ــــــــــــــ، ـــــــــــــــــــــ ، ـــــــــــــــــ قاتارلىق ژانىرلار بىلەن بىر قاتاردا تۇرىدىغان مۇستەقىل ئەدەبىي ژانىر. ئۇ مەزمۇنى ۋە ئىپادىلەش ئۇسۇلىغا قاراپ ــــــــــــــ، ــــــــــــــــ، ـــــــــــــــ دەپ ئۈچكە بۆلىنىدۇ. )+Wx!c,mb  
12. تىل ئالاقە قورالى، تىل قەلبنىڭ ئەينىكى، =M)>w4-  
     تىل ئادەمنى، ئالەمنى باغلاپ تۇرغان زەر رىشتە، )H#Hs<)Qy  
     تىل خەزىنە، تىل ھېكمەت، تىل مۇھەببەت كۆۋرۈكى،  
     تىل ھايۋاننى ئادەمگە ئايلاندۇردى پەرۋىشتە. i Cao;Zb  
1)    بۇ شېئىر مەزمۇنني ئىپادىلەش ئۇسۇلىدىن ــــــــــــ غا كىرىدۇ. DIH.c7o  
2)    شېئىر قاپىيە تۈزۈلۈشى جەھەتتىن ــــــــــــ قاپىيەدۇر. 9M:wUYHT  
3)    شېئىردا ــــــــــ، ــــــــــــــ، ـــــــــــــــ قاتارلىق ئىستىلىستىكىلىق ۋاستە قوللىنىلغان. /K:M ,q  
4)    بۇ شېئىردا ـــــــ سۆزدە «ئە» تاۋۇشى «ئى»تاۋۇشىغا ئاجىزلاشقان.  
     14 . ئۇيغۇر ـــــــــ زامان ئەدەبىياتىدىكى تۆھپىكار يازغۇچى، داڭلىق شائىر ۋە تەتقىقاتچى ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر ـــــــــــ يىلى ــــــــــ دا تۇغۇلغان. دەرسلىككە كىرگۈزۈلگەن «ئاقچۇق سېيىدا» ناملىق تېكىست ئۇنىڭ ــــــــ يىلى نەشىر قىلىنغان ـــــــــــ ناملىق رومانىدىن ئېلىنغان. }XWic88!~  
15. «ھايۋاننىڭ قىلىقىنى قىلغان ئادەم ئەقىلسىز، ئادەمنىڭ قىلىقىنى قىلغان ھايۋان ئەقىللىقتۇر» دېگەن جۈملىدە بىر– بىرىگە قارىمۇ– قارشى مەنىدە كەلگەن سۆزلەردىن ـــــ جۈپ بولۇپ، ئۇلار ـــــــــ، ـــــــــ لاردۇر. #IA[erf:  
Ⅲ سوئال. تۆۋەندىكىلەرنى ماس تەلەپ بويىچە ئىشلەڭ. (14 نۇمۇر) -RVwPY  
  16. ئۇيغۇرۇمنىڭ ئۆزگىچىلىكى دۇنيادا سەن بىلەن نامايەن بولۇپ تۇرىدۇ. سەن گويا ئىنسانىيەت دېڭىزىغا قۇيۇلۇپ تۇرغان بىر دەيا. ئىنسانىيەت دېڭىزىنىڭ شاۋقۇنلىرىدا سېنىڭ پىچىرلاشلىرىڭ بار. جاھان گۈلىستانىدا تۈمەن مىڭ قۇش ناۋا قىلىدۇ، سەنمۇ ئۇنىڭدا ئۆزگىچە سايراۋاتقان بىر قۇش، سېنىڭ سايرىشىڭدىن باشقىلارمۇ زوق ۋە بەھر ئالىدۇ. *TVr| to  
    ئىنسانىيەت سىمفونىيىسى پۈتكۈل ئىنساننىڭ ئىشتىراك قىلىشى بىلەن مۇكەممەللىككە ئېرىشكەن. ئۇنىڭدا سېنىڭ ئۆزگىچە سايراۋاتقان كۈيۈڭ بار. PQ<""_S||  
1)    بۇ پارچە كىمنىڭ قايسى ئەسىردىن ئېلىنغان، ژانىرىچۇ؟ (2 نومۇر) t8\F7F P  
2)    بۇ پارچىدا تىلغا ئېلىنغان «سەن» نېمىنى كۆرسىتىدۇ؟ سىمفونىيە، ئىشتىراك قىلىش دېگەن سۆزلەرنىڭ مەنىلىرى؟ (3 نومۇر) Bjq1za  
3)    بۇ پارچىدا ئاپتورنىڭ قانداق ھېسسىياتى ئىپادىلەنگەن؟ (2 نومۇر) wAkpk&R  
17. «قېرىنداشلار! كۆرۈۋاتىسىلەر ئىش يوغىناپ كەتتى، ئەمدى ئۈرۈمچى چېرىكلىرىمۇ بىزنى يوقىتىشقا كەلدى. ئاق ئىت، كۆپ ئىت ھەممىسى بىر ئىت، مەيلىگە قويۇپ بەرسە، ھەممىسىلا ئادەم چىشلەيدۇ. ئاڭلىدىڭلارمۇ، چيەن دارېن دېگەن چوقۇر ئىككى ھارۋىغا جادۇ بېسىپ كېلىۋاتقۇدەك، بىزنى ئاقچۇق سېيدا بېدە توغرىغاندەك توغراپ تاشلىغۇدەكمىش». tm@&f  
1) «يوغىناپ كەتكەن ئىش» قايسى ئىشنى كۆرسىتىدۇ؟  بۇ ئىشنى نېمە كەلتۈرۈپ چىقاردى؟ (3 نومۇر) AIR,XlD  
2) چيەن دارېن قانداق خاراكتېردىكى شەخس؟ (2 نومۇر) EeG7 %S 5(  
3) بۇ گەپنى قىلىۋاتقان كىشى كىم؟ كىملەرگە دەۋاتىدۇ؟ (2 نومۇر) E?z3 D*U  
Ⅳ سوئال ئىقتىدار سوئاللىرى ( 25 نومۇر) :m]~o3KRy  
18. تۆۋەندىكى پارچىنى ئوقۇپ، ئۈلگىدىن پايدىلىنىپ بېرىلگەن جۈملىلەرنى ئىجادىي داۋاملاشتۇرۇپ يېزىڭ. (4 نومۇر) FeoI+K A  
1) دادا، مەن ئۆزۈمنى يوپۇرماق ھېسابلىسام، سېنى گويا يىلتىز كۆرىمەن، چۈنكى يىلتىزسىز يۇپۇرماق مەۋجۇت بولۇپ تۇرالمايدۇ؛ g5M=$y/H  
دادا، مەن ئۆزۈمنى كېپىنەك ھېسابلىسام،  ـــــــــــــــــــــــــــ، ــــــــــــــــــــــــ؛ r+n0M' ;0  
دادا، مەن ئۆزۈمنى قېيىق ھېسابلىسام،   ــــــــــــــــــــــــــ،   ــــــــــــــــــــــ؛ uNCM,J!#~  
2) «بالام، كىشلىك تۇرمۇش خۇددى كېمىگە ئوخشايدۇ. كېمەڭ ئوڭىشسىزلىققا ئۇچرىغاندا قورقۇپ ئارقىغا چېكىنمە.» hb#Nm 6  
  بالام، كىشلىك تۇرمۇش خۇددى ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ bCMo8Xh  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. b .I_  
19 . تۆۋەندىكى ماقال تەمسىلنى تولۇقلاڭ. (3 نومۇر) W*S}^6ZT`  
  1) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ، بىلىمسىزنىڭ ساپاسى يوق. Y`F)UwKK  
  2) ئەجىر قىلساڭ چۆلگە، ــــــــــــــــــــــــــــــــ . F!7dGa$  
  3) بۆرىنىڭ خىرىس قىلغىنىدىن، ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ. O6*2oUKqK  
20. تۆۋەندىكى تۇراقلىق بىرىكمىلەرنىڭ مەنىسىنى ئىزاھلاڭ. (3 نومۇر) 0JFS%Yjw[  
    بۆلۈنگەننى بۆرە يەر: Z(j"\d!y  
ئۈجمە پىش، ئاغزىمغا چۈش: ;w/@_!~  
مۈشۈكنىڭ پۇلى يوق گۆشكە ئامراق: 5(zdM)Y7  
  21.  تۆۋەندىكى سۆزلەرنى ئەسلىي مەنە ۋە كۆچمە مەنىدە كەلتۈرۈپ تۆت جۈملە تۈزۈڭ؟ (4 نومۇ) g(_xo\  
بۇلاق– GY>G}bfh  
ئاچقۇچ– g.Tc>?~  
  22. تۆۋەندىكى جۈملىلەردە قوللىنىلغان ئىستلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى يېزىڭ. (4 نومۇر) l~]D|92  
1) بەزىلىرى ئۇياتچانلىق بىلەن پورەك ئىچىگە مۆكۈنگەن ئىدى. ــــــــــــــــــــــ. l+#J oc<8  
2) مەجنۇنتاللارنىڭ گۈزەل قامىتىنى ئىس– تۈتەكلەر ئىچىدىمۇ پەرق ئەتكىلى بولاتتى. 5?MaKNm }  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. F r!FV4  
   3) مەن ئېلمېنتلارنىڭ قىزىمەن، قىش مېنى قورسىقىدا ئۆستۈرىدۇ. باھار ئېچىلدۇرىدۇ، ياز چوڭ قىلىدۇ، قىش ئۇخلىتىدۇ. 6hM KAk  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ، ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. ^@3,/dH1 t  
   23. بۇ پارچىدا تەسۋىرنىڭ قايسى تۈرى قوللىنىلغان؟  (2 نومۇر) HfZ^ED"}  
   1) ياخشى كۆڭلۈڭلارغا رەھمەت، – دېدى باخۇم، – سىلەردە يەر ھەقىقەتەن ئەلۋەكچىلىك ئىكەن، ئەمما مېنىڭ ئالىدىغىنم كۆپ ئەمەس. شۇنداقتىمۇ قايسى يەرنى بېرسىلەر؟ قانچىلىك، ئېنىق بىر نەرسە دەۋەتسەڭلار. 0-~s0R89A  
  2) خەپ تۆمۈر، مېنى ئەجەپ ئانىي تېپىپ كەتتىڭ، مېنىڭ بېشىمغا ئېغىر كۈلپەتلەرنى سالدىڭ، سېنىڭ دەستىڭدىن مانا بۈگۈن مەنسەپتىن چۈشكەن بىر لالمىغا ئۆزۈمدىن باشقا ھېچكىم ئولتۇرۇپ باقمىغان تەختىرۋانىمدىن ئورۇن بېرىدىغان ھالغا چۈشۈپ قېلىۋاتمەن، دەپ ئويلايتتى ئۇ. RL:B.Lv/W  
  24. تۆۋەندىكىلەرنى داۋاملاشتۇرۇڭ، ئاخىرىغا ئەسلى مەنبەنى ئەسكەرتىڭ. (5 نومۇر) Lb)rloca  
  1) كۆر ئىتقا بولىۋەرسە باش ئارسلان، C{,^4Eh3r  
     بولۇر ھەممە ئىتلار ئارسلانسىمان. ]J [d8S5  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ui!l3_O  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ j g//I 
پارچە ئېلىنغان ئەسەر: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ aW*k,\:e  
   2) مەغرۇر قوماندان ــــــــــــــــــــــــــــــــــ، مەنبە ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. hf]m'5pb  
Ⅴتەھلىل سوئالى (16 نومۇر) ;1[Z&Uv8  
25. تۆۋەندە بېرىلگەن پارچىنى ئوقۇپ، سوئال تەلىپىنى ئورۇنلاڭ. (ix .  
«قولۇمنى كەينىمگە تۇتۇپ، يالغۇز ئايلىنىپ يۈرەتتىم. بۇ بىر پارچە زېمىن خۇددى مېنىڭدەكلا ئىدى. مەنمۇ ئۆزۈمنى ئادەتتىكىدىن باشقىچىرەك، باشقا بىر دۇنياغا بېرىپ قالغاندەك ھېس قىلاتتىم. »                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ( w#t V*  
1) بۇ پارچە كىمنىڭ قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان؟ (2 نومۇر )   n8F~!|lQ0  
2)  ئاپتور نېمە ئۈچۈن بۇ يەردە ئۆزىنى ئادەتتىكىدىن باشقىچىرەك، باشقا بىر دۇنياغا بېرىپ قالغاندەك ھېس قىلىدۇ؟ (3 نومۇر)                   iX6>u4~(  
26. تۆۋەندە بېرىلگەن شېئىرىي مىسرانى ئەستايىدىل ئوقۇپ چىقىپ مۇناسىۋەتلىك تەلەپلەرنى ئورۇنلاڭ. \?>M?6D  
بىراق يىللارنى تىللاش توغرا كەلمەيدۇ، eFG(2OVg}M  
مەيلى ئۆتىۋەرسۇن ئۆزىنىڭ يولى... xsB0LUt  
ئادەملەرمۇ ۋاقىتنى قولدىن بەرمەيدۇ، G n]qh(N>  
چۆلللەرنى بوستان قىلغان ئادەملەر قولى. Nv7-6C6<  
1) بۇ شېئىر ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ قايسى شەكلىدە يېزىلغان؟ (1 نومۇر) e4tIO   
2) قاپىيە شەكلى نۇقتىسىدىن قايسى خىل قاپىيەگە كىرىدۇ؟  (1 نومۇر) 2+g bMd4n  
3) «يولى، قولى» دېگەن سۆزلەر ئاھاڭداشلىق نۇقتىسىدىن قايسى خىل قاپىيەگە كىرىدۇ؟ (1 نومۇر) vd4@jZ5  
4) ئاپتور بۇ كۇبلېتتا قانداق پىكىرنى ئوتتۇرغا قويغان؟ (2 نومۇر) HrBJi  
27. تۆۋەندىكى تېكىستنى ئوقۇپ سوئال تەلىپىنى ئورۇنلاڭ. (6 نومۇر) N&NBn(  
_J l(:r\%  
باي ۋە نامرات x%}D+2ro-t  
بىر كۈنى، باي كىچىك ئوغلىغا نامراتلارنىڭ قانداق ياشايدىغانلىقىنى كۆرسىتىپ قويۇش مەقسىتىدە، ئۇنى ئەگەشتۈرۈپ ساياھەتكە بېرىپتۇ. ئۇلار دېھقانچىلىق مەيدانىدىكى ئەڭ نامرات ئائىلىدە بىر كېچە– كۈندۈز تۇرۇپتۇ. ساياھەت ئاياغلاشقاندىن كېيىن باي ئوغلىدىن سوراپتۇ: r%PWv0z_c  
ـــ ساياھەت قانداقراق بولدى؟ ~=|}!A(  
ـــ ناھايىتى ياخشى بولدى! – دەپتۇ ئوغلى. d05xn7%!{  
ـــ نامراتلارنىڭ قانداق ياشايدىغانلىقىنى چۈشەنگەنسەن؟ )7>GXZG>=  
ـــ بىلدىم، دادا. "6f`hy  
ـــ بۇ قېتىمقى سەپەردىن ئالغان تەسىراتىڭنى سۆزلەپ باقە! p;+O/'/j  
ــ بىزنىڭ ئۆيدە پەقەت بىرلا ئىت بار. ئەمما ئۇلارنىڭ ئۆيىدە تۆت ئىت بار ئىكەن، بىزنىڭ ئۆيدە گۈللۈككە تۇتىشىدىغان پەقەتلا بىر كۆلچەك بار، ئەمما ئۇلاردا كۆز يەتكۈسىز ئۆستەڭ بار ئىكەن، يەنە بىزنىڭ گۈللۈكتە بىر قانچىلا چىراغ بار، ئەمما ئۇلاردا سان– ساناقسىز يۇلتۇزلار بار ئىكەن، يەنە بىزنىڭ قورويىمىز شۇنچىلىكلا كېلىدۇ، ئەمما ئۇلارنىڭ ھويلىسى دېھقانچىلىق مەيدانىكىدەك كېلىدىكەن. cc[(w #K  
   ئوغلىنىڭ سۆزىنى ئاڭلىغان دادا نېمە دېيىشنى بىلەلمەي قاپتۇ، ئوغلى يەنە مۇنداق دەپتۇ: 9{u8fDm!  
   ــــ ماڭا يەنە بىزنىڭ قانچىلىك نامراتلىقىمىزنى بىلدۈرۈپ قويغىنىڭغا رەھمەت، دادا! 1sqE/-v1_^  
1)    تېكىستتە دادا بالىغا نېمىنى ھېس قىلدۇرماقچى بولغان؟ بالا نېمىنى ھېس قىلدى؟ (2 نومۇر) ?@b6(f xX  
2)    بالىنىڭ نەزىرىدىكى نامراتلىق بىلەن دادىسىنىڭ نەزىرىدىكى نامراتلىقنىڭ پەرقىنى ئېيتىپ بېرىڭ؟ (2 نومۇر) NL9.J @"b  
3)    تېكىستكە ئاساسەن، كىشلەرنىڭ بايلىققا تۇتقان مۇئامىلىسى ھەققىدىكى قارىشىڭىزنى ئوتتۇرغا قويۇڭ؟ (2 نومۇر) V!Wy[u  
Ⅵيېزىقچىلىق سوئالى (45 نۇمۇر) ._}}@V_/  
28. بېرىلگەن ماتىريالنى ئوقۇپ چىقىپ يېزىقچىلىق تەلىپىنى ئورۇنلاڭ. =6sP`:  
A دەيدۇ: كەمتەرلىك – ئۆز– ئۆزىنى ئىنكار قىلىش ئەمەس، بەلكى ئۆز– ئۆزىنى مۇكەممەللەشتۈرۈش. ,&o9\|ih7]  
B دەيدۇ: كەمتەرلىك – مۇۋەپپەقىيەت بىلەن مەغلۇبىيەتنىڭ قوشۇلۇشى. ئۇ بىزنى بۇرۇنقى مەغلۇبىيەتتىن ھوشيار بولىدىغان، ھازىرقى مۇۋەپپەقىيەتنى ئەسلەپ تۇرىدىغان قىلىدۇ. Ik:G5m 
C دەيدۇ: كەمتەرلىك – تەڭپۇڭلاشتۇرۇش ئالاھىدىلىكىگە ئىگە، كەمتەرلىك بىر خىل خاتىرجەملىك. DsdM:u*s  
D دەيدۇ: كەمتەرلىك – روھىي– كەيپىياتىمىزنىڭ تەڭشىگۈچىسى، بىزنى خىسلىتىمزنى، ياشلىقىمىزنى ھەمىشە ساقلايدىغان قىلىدۇ. L=<xTbY  
يۇقىرقى ماتېرىيالدىكى تۆت خىل قاراشنىڭ خالىغان بىرىنى ياكى تۆت خىل قاراشنىڭ ئومۇمىي مەزمۇنىنى چىقىش قىلىپ «كەمتەرلىك» دېگەن تېمىنى چۆرىدەپ بىر پارچە مۇھاكىمە ماقالىسى يېزىڭ. qYoW8e   
1)    ژانىر ئالاھىدىلىكنى تولۇق گەۋدىلەندۈرۈڭ. يازغىنىڭىز ماتېرىيال مەزمۇنىدىن چەتنەپ كەتمىسۇن. 7?fgcb3  
2)    خەت چىرايلىق، ئىملاسى توغرا، تىنىش بەلگىلىرى مۇۋاپىق قويۇلغان،سۆز-جۈملىلىرى راۋان بولسۇن. ئابزاسلارغا ئېنىق ئايرىلىپ يېزىلغان بولسۇن. ?'V78N sA  
3)    مەزمۇنىغا خاس ماۋزۇ قويۇڭ. e@hPb$7  
4)    سالاھيىتىڭىزگە مۇناسىۋەتلىك ئۇچۇرلارنى ئۇچۇق يازماڭ |.; N_i  
  5) ھەجىمى بىر يېرىم بەتتىن كەم بولمىسۇن. A+/Lt>+AS  

تۆتتاش 2014-01-05 12:19
ئەجرىڭىزگە  رەھمەت.مانا  مۇشۇنداق  قىممەتلىك دەرس  بايلىقلىرى   ئۇقۇتقۇچىلار  ئۈچۈن  پايدىلىق.

ئەكبەرنىياز 2014-01-05 19:51
ھەقىقەتەن ئەتراپلىق چىقىرىلغان سۇئال بوپتۇ ، ئەجرىڭىزگە كۆپ رەھمەت ! داۋاملىق ئالغا !!!

ياسىنجان510 2014-01-05 22:46
سوئالنى ناھايىتى ياخشى چىقىرىپسىز،ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسىنى ئەتراپلىق سىناش كېرەك.

ۋارىس60 2014-01-06 13:02
ياخشى تەكرار ماتىرىيالى بوپتۇ   .رەھمەت


查看完整版本: [-- زۆرۈر 1- قىسىم ئىمتىھان سۇئالى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled