查看完整版本: [-- تەتقىقات تېمىسىنى قانداق ئىشلەيمىز ؟ --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> تەتقىقات تېمىسىنى قانداق ئىشلەيمىز ؟ [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ozqan 2013-12-04 14:03

تەتقىقات تېمىسىنى قانداق ئىشلەيمىز ؟

«ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىنى ئۆتۈش ئۇسۇللىرى» n@)Kf A)&  
ھەققىدىكى تەتقىقات تېمىسى   
تېما ئىشلىگۈچىلەر : ئۈرۈمچى شەھەرلىك 23-ئوتتۇرا مەكتەپ تىل-ئەدەبىيات گورۇپپىسى تولۇق 1-يىللىقتىكى ئوقۇتقۇچىلار :گۈلزار ئىبرايىم ، ئەنۋەر يۈسۈپ +y$%S4>0tp  
مەسئۇل كىشى : ئوقۇتۇش گورۇپپا مەسئۇلى : ئامىنە بارات N<|_tC+ct  
تېما ئىشلەنگەن ۋاقىت : (2012-يىلى 9-ئايدىن 2013-يىلى 7-ئايغىچە ) _bi]Bpxf  
<,r|*pkhp~  
تەتقىقات تېمىسىنى ئىشلەشتىكى ئارقا كۆرۈنۈش : SM;*vkwz~  
1.    ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىنىڭ قىيىن نۇقتىسى دەپ قارىلىدۇ . 6QwVgEnSf  
2.    پۈتتۈرۈش ئىمتىھانى ۋە ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدا  8 دىن 16غىچە نومۇر ئېلىش مۇمكىنچىلىك بار . KxZO.>,  
3.    ھازىرقى دەرسلىك ئىسلاھاتى بويىچە تۈزۈلگەن كىتابىمىزدا ئۇيغۇر كلاسسىك  ئەدەبىياتقا ئالاقىدار مەزمۇنلار چولتا ، چۇۋالچاق ، سېستىمىسىز . ~$GRgOn  
4.     ئوقۇغۇچىلارنى قىزىقتۇرۇش ، زۆرۈر مەزمۇنلارنى چۈشەندۈرۈش ھەم ئەستە ساقلىتىش قىيىن . JumZ>\'p(  
5.    بەزى سۆزلۈكلەر ھازىرقى زامان ئۇيغۇر  تىلىغا ماس كەلمىگەچ ،شۇنداقلا ، ئوقۇغۇچىلارغا قەدىمكى ئەسەرلەر يېزىلغان تىل مۇھىتىنى چۈشەندۈرۈش ، تەسەۋۇر قىلدۇرۇش قىيىن بولۇش . pSjJ u D  
iYqZBLf{S  
تەتقىقات تېمىسى ئارقىلىق ھەل قىلىشقا تېگىشلىك مەسىلە : :!SVpCt3  
يۇقىرقىدەك ئارقا كۆرۈنۈشلەر بولغاچ ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىنى دەرسخانىدا قانداق ئۆتۈش مەسىلىسى ھەقىقەتەن تەتقىق قىلىشقا ، ئىزدىنىشكە تېگىشلىك مەسىلە . F;4*,Ap  
 xJphG  
تەتقىقات تېمىسىنى ئىشلەشنىڭ ئەھمىيىتى ۋە نەزىريەۋىي قىممىتى : wLF;nzv  
B6N/nCvHK  
HHT_}_?  
ئوقۇغۇچىلارغا مىللىي مەدەنىيەتكە توغرا ۋارىسلىق قىلىش ئېڭى يېتىلدۈرۈش ؛ ھەر بىر دەۋردىكى ئەدەبىيات ۋە ئەدىبلەر  ھەققىدە چۈشەنچە بېرىش ۋە  ئۇلارنىڭ ئەسەرلىرىنى تەھلىل قىلالايدىغان بولۇش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈش ھەم قولايلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق كلاسسىك ئەدەبىياتقا ئۇلارنى قىزىقتۇرۇش ،كلاسسىك ئەدەبىياتنى  ئۈنۈملۈك ھەم تېز  ئىگەللىتىش .    / $Qs1*  
#\|Ac*>  
تەتقىقات تېمىسىنى ئىشلەشتىكى نىشان : f9" M^i  
;6 ?a8t@  
1.    كلاسسىك ئەسەرلەردىكى سۆزلۈكلەرنى قانداق چۈشەندۈرۈش . /| 
2.    كلاسسىك شئېرلارنى دەرسخانىدا قانداق ئۇسۇلدا يەتكۈزۈش . yQT cO^E  
3.    كلاسسىك شېئىرلارنى ئەستە ساقلىتىشتىكى ئۈنۈملۈك ئۇسۇللارنى تېپىش . Y FJw<5&  
4.    دەرسلىكتىكى كلاسسىك ئەدەبىياتقا ئائىت نەزەريەلەرنى تېكستلەرگە باغلاپ چۈشەندۈرۈش ۋە ئەستە ساقلىتىش . 4YV 0v,z  
AiP#wK;  
ئاساسىي مەزمۇن : ~ u)} /  
x%v[(*F#y  
2-3-4- قىسىم زۆرۈر دەرسلىك ۋە تاللىما 2-قىسىم كىتابتىكى ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىغا ئالاقىدار مەزمۇنلار يەنى مىلادىيە 6-ئەسىردىن 20-ئەسىرنىڭ باشلىرىغىچە بولغان دەۋردىكى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنىڭ دەرسلىك كىتابقا كىرگۈزۈلگەن قىسىمىدىكى مەزمۇنلار . z#[PTqD-_  
NihUCj"  
تەتقىقات تېمىسىنى ئىشلەش جەريانى ۋە ئۇسۇلى : _o52#Q4   
CN{xh=2qY[  
1.    ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىغا ئائىت ماتىرياللارنىڭ سېستىمىسىز ، مۇكەممەل بولماسلىقتەك ئەھۋالغا قارىتا  ، ماتىريال مەنبەسىنى كېڭەيتىش ۋە رەتلەش ئۈچۈن ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىدىكى مەزمۇنلارنى تەييارلاپ ، مەكتەپ دەرسلىكىگە كىرگۈزدۇق . P=[_W;->}  
2.    ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىدىكى دەرسلىكتىكى سەككىز پارچە شېئىردىن ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدا ئىزچىل ھالدا تولۇقلاپ يېزىش سوئالى ۋە ئەسلىسىنى بەرسە يەشمىسىنى يېزىش سوئالى چىقىدىغان بولغاچقا بۇ مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارغا  ئاسان يادلىتىش  ئۈچۈن ئوقۇغۇچىلارغا بۇ سەككىز پارچە شېئىرىنى ئوقۇپ ئۈنگە ئېلىپ ، ئۇلارنىڭ م پ 3 ئاپراتلىرىغا ۋە تېلىفونلىرىغا كۆچۈرۈپ بېرىپ ، يادلاشقا تەشكىللىدۇق ، بۇ خىل ئۇسۇلنىڭ ئۈنۈمى زور بولۇپ ئوقۇغۇچىلار ئەتىگەندە ، كەچتە ئۆيدىن مەكتەپكە كەلگەچ ۋە ئۆيگە قايتقاچ يولدىكى ۋاقتتتىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ بۇ شېئىرلارنى يادلىدى . 2q NA\-0i>  
3.    ھەر كۈنى ئەتتىگەنلىك ئوقۇش ۋاقتى (سائەت 7دىن 20دىن 7دىن 50كىچە ) 30مىنۇت ۋاقىتتىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ ، ئوقۇغۇچىلارغا بېسىپ تارقاتقان  كلاسسىك شېئىرلارنى ئۈنلۈك ئاۋازدا كوللىكتىپ ئوقۇش ئورۇنلاشتۇرلۇپ  ، بارلىق سىنىپلاردا جانلىق كەيپىيات ۋە ياخشى بولغان ئەستە ساقلاش ئۈنۈمى ھاسىل قىلىنىدى . th1;Ym+Ze  
4.    دەرسلىكتىكى كلاسسىك شېئىرلارنىڭ يەشمسىىنىڭ ئىشلىنىشىدە قاپىيەسى ماس كەلمەسلىك ئەھۋالى بولغاچقا ، سىنىپتىكى بىر قىسىم  ئوقۇغۇچىلارغا قاپىيەلىرىنى ماسلاشتۇرۇپ ، ئاساسىي مەزمۇننى ساقلاپ قېلىپ ، بوغۇم سانلىرىنى توغرىلاپ شېئىرنىڭ يەشمىسىنى قايتا يېزىپ كېلىش تاپشۇرۇقى ئورۇنلاشتۇلۇپ ،ياخشى ئۈنۈم يارىتىلدى . o"V+W  
5.    كلاسسىك ئەدەبىياتتىكى يىلنامىلەرنى ۋاقىت تەرتىپى بويىچە  رەتلەپ يېزىپ ، بېسىپ تارقىتىپ يادلاشقا ئورۇنلاشتۇرۇلدى . بۇ ماتىريالنى تەييارلاپ بارلىق ئوقۇغۇچىلارغا بېسىپ تارقاتتۇق . +SB>>  
6.    كىتابتىكى كلاسسىك ئەدەبىياتقا تەۋە نەزىريەلەردىن ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان سوئاللىرىدا كۆرۈلۈش ئېھتىماللىقى زور بولغان مەزمۇنلارنى  رەتلەپ بېسىپ تارقتىپ ئوقۇغۇچىلارغا يادلىتىش . 8FIk|p|l^  
7.    كلاسسىك ئەدەبىياتتىكى تېكىستلەرنى دېتاللاشتۇرۇپ ئۆتۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى قىزىقتۇرۇپ ، مۇشۇ خىل دەرسلەرنىڭ ئۆزلىشىش ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇش . -U{CWn3G  
8 .كلاسسىك ئەدەبىياتتىكى ئەدىبلەرنىڭ تەرجىمھالىنى جەدىۋەللەشتۈرۈپ ئۆگىنىشكە يېتەكلەش ئارقىلىق سېلىشتۇرۇپ ئۆگىنىشكە ئاساس سېلىش . S}b^_+UbP  
9. كلاسسىك ئەسەرلەرنىڭ لۇغىتىنى قەدىمكى ئۇيغۇر تىلى لۇغىتى ۋە چاغاتاي ئۇيغۇر تىلى لۇغىتىدىن پايدىلىنىپ  تەييارلاپ تارقىتىپ ، ئوقۇغۇچىلاردا قەدىمكى سۆزلۈكلەرنىڭ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلدىكى يەشمىسىنى بىلەلەيدىغان ئىقتىدارنى يېتىلدۈردۇق  . Nz77" kC  
10. ئوقۇغۇچىلارنى تەتقىقاتلىق ئۆگىنشكە يېتەكلەپ ، ئىزدىنىشلىك مەسىلىلەر ھەققىدە تەتقىقات تېمىلىرنى چىقىرىپ بېرىپ ، ئوقۇغۇچىلارنى ئىزدىنىشكە يېتەكلىدۇق . مەسىلەن : كلاسسىك شائىرلار ۋە ئەسەرلەر ھەققىدە دەرستىن سىرتقى مەزمۇنلار ھەققىدە ئىزدىنىپ ماتىريال تېپىپ كېلىش ، كلاسسىك ئەسەرلەردىكى بەزى سۆزلۈكلەرنىڭ  ئېتمولوگىيەسى ( كېلىپ چىقىشى ، ئۆزگۈرۈشى ، مىللەت تەۋەلىكى ) ھەققىدە ئىزدىنىپ ۋە ماتىريال توپلاپ كېلىش . 4;bc!> sfC  
_-T^YeQ/  
تېما تەتقىقاتى جەريانىدا ساقلانغان مەسىلە ۋە بۇندىن كېيىنكى پەرەز : xHD$0eq  
ئالىي مەكتەپ سوئالىغا تەقلىد قىلىنغان ، مەخسۇس كلاسسىك ئەدەبىياتتىن ئىشلەنگەن سوئاللارنى تەييارلاپ مەشىقلەندۈرۈشىمىز يېتەرلىك بولمىدى . VaW^;d#  
;Nw)z S  
تەتقىقات نەتىجىسى ئاساسىدا يېزىلغان ئىلمىي ماقالە : (;;.[4,y  
بۇ تەتقىقات تەجىربىلىرگە ئاساسەن يېزىلغان ئىلمىي ماقالە « شىنجاڭ مائارىپ گېزىتى » بېرىلدى ، 25-دىكابىر ئېلان قىلىنىدۇ . #].q jOj  
 ^We}i  
تەتقىقات تېمىسىغا ئاساسەن تۈزۈلگەن كىتاب : lQiw8qD  
=''WA:,=h  
مۇناسىۋەتلىك تەتقىقات نەتىجىلىرى تىل-ئەدەبىيات گورۇپپىمىز تەرىپىدىن تەييارلانغان مەكتەپ دەرسلىكىگە كىرگۈزۈلۈپ مەكتەپ بويىچە تارقىتىلدى . j{'_sI{{  
+0)M1!gK  
خۇلاسە ، تىپىك نەتىجە : $f _C~O  
.vctuy&  
1.    كلاسسىك شېئىرلارنىڭ ئاۋازلىق ھۆججىتىنى تەييارلاپ ، ئوقۇغۇچىلارغا تارقىتىش ئارقىلىق ۋاقتىتتىن ئۇتتۇق ، ھەم ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەستە ساقلاش ئۈنۈمىنى ئاشۇردۇق ، ئەڭ مۇھىمى ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپكە بېرىش ھەم كېلىش يولىدىكى قاتناش ۋاقتىدىن ئۈنۈملۈك پايدىلاندۇق . ھەم ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزغىن ئالقىشلىشىغا ئېرىشتۇق . nW*cqM%+  
2.    كلاسسىك ئەسەرلەرنىڭ لۇغىتىنى تەييارلاپ چىقىپ نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىنى كلاسسىك شېئىرلارنى ئۆتۈش جەريانىدا قەدىمكى ئۇيغۇر لۇغىتى ۋە چاغاتاي ئۇيغۇر لۇغىتىنى ئىزدەشتەك ئاۋارچىلىقتىن قۇتۇلدۇردۇق .ھەم ئوقۇغۇچىلارغا ئاسانلىق ياراتتۇق . '&hd ^9]Lo  
3.    ئوقۇغۇچىلارنىڭ كلاسسىك ئەدەبىياتنى ئاسان ئۆگىنىشگە قولايلىق بولغان يازمىچە ، رەتلەنگەن ماتىرياللار ئارقىلىق ، تولۇق 1-يىللىقتىلا ياخشى ئاساس تۇرغۇزۇشقا كېپىللىك قىلدۇق . ll1N`ke  
4.    ئەتىگەنلىك ئوقۇشتىن پايدىلىنىپ ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتتىكى  شېئىرلارنى يادلاشنىڭ ئۈنۈمىنىڭ  ناھىتى زور بولىدىغانلىقىنى ھېس قىلدۇق . :4-,Ru1C"  
m?4hEwQxf  
تەتقىقات نەتىجىسىنىڭ ئوقۇ-ئوقۇتۇش ئەمەلىيتىدە قوللىنىش ئەھۋالى : LGW:+c  
: .-z!  
1.    تەتقىقات نەتىجىلىرىمىزنى بىرىنچى قەدەمدە مەكتەپتە ئوموملاشتۇرۇپ ، قوللاندۇق . Ynvf;qs  
2.    مەكتەپ دەرسلىكى شەكلى ئارقىلىق تەتقىقات نەتىجىمىزنىڭ بىر قىسىم نەتىجىلىرنى نامايەن قىلدۇق . kS &>g  
3.    « شىنجاڭ مائارىپ گېزىتى »گە تەتقىقات ئەھۋالىمىزنىڭ ئەھۋالىدىن يەكۈنلىگەن تەجىربە-ساۋاقلار ئاساسىدا يازغان   ماقالىنى ئېۋەتىش  ئارقىلىق تەتقىقات تېمىمىزنىڭ قوللىنىش دائىرسىنى كېڭەيتىشكە يول ئاچتۇق  . 9PA 
4.    2013-يىلى يىل بېىشىدا ئېچىلغان ئۇرۈمچىنىڭ تىل-ئەدەبىياتتىن ئېچىلغان ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانى مۇھاكىمە يىغىنىدا بۇ ھەقتىكى نەتىجىلىرىمىزنى ئوتتۇرغا قويۇپ ئۆتۈپ كېڭەيتىش ئىمكانىيىتى ھازىرلىدۇق . h@N C#Iod  
:H3/+/x  

تىلداش 2013-12-04 17:21
تەتقىقات تېمىسىغا مۇناسىۋەتلىك يوللانمىڭىزنىڭ ئۈلگە قىلش_پايدىلىنىش قىممىتى يۇقىرى ئىكەن.سىڭدۈرگەن ئەجرىڭىزگە كۆپ تەشەككۈر...

nadiraay 2013-12-04 22:42
نۇرغۇن مەكتەپلەردە گەرچە ئوقۇتۇش تەتقىقات ئىشخانىسى قۇرۇلغان، گوروپپىلار تەسىس قىلىنغان بولسىمۇ ئەمما مۇشۇنداق ئەھمىيەتلىك بولغان تەتقىقات تېمىسىنى بېكىتىپ، مەخسۇس مۇھاكىمە، تەتقىقات پائالىيىتىنى ئورۇنلاشتۇرۇپ، خۇلاسە چىقىرىدىغان مەكتەپلەر بارماق بىلەن سانىغۇدەكلا. Z3hZy&_I  
سىزنىڭ بۇ ئۆرنەك ئارقىلىق تېما تەتقىقاتىنى قانداق ئېلىپ بېرىشنى بىلمەيۋاتقان ئوقۇتۇش تەتقىقات ئىشخانا مۇدىرلىرىغا كۆرسەتمە بەرگىنىڭىزگە كۆپ تەشەككۈر.

جەسۇر16 2013-12-06 12:21
ئەجرىڭىزگە كوپ رەخمەت!

tawpek 2013-12-10 13:59
تولوقسىزدىمۇ بۇ مەزمۇنلارنى بىلدۈرۈپ بولالماي بىشىمىز قاتىدىغان ئىشلار خىلى بار ئىدى. S Dil\x  
`8W HVC$  
ئوقوغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىمۇ بەكلا تۆۋەن ئىدى. Dho6N]86r  
<A)M^,#o  
بىزمۇ سىناپ كۆرسەك بولغۇەك.

رەيھانگۇل 2013-12-10 18:33
سىزنىڭ بۇ يازمىڭىز نۇرغۇنلىغان قاراڭغۇ دىللارنىڭ يولىنى يۇرۇتقان چىراق بولدى، رەخمەت سىزگە.

مىلىكەم123 2013-12-18 12:59
谢谢你,你费了这么多尽。

جەسۇر16 2013-12-18 16:26
تېمىڭىزغا كۆپتىن كۆپ رەخمەت

گۇلچى 2013-12-19 10:21
ئامىنە مۇئەللىم، بۇندىن كىيىنكى كەسپى ھاياتىڭىزغا تېخىمۇ زور نەتىجە تىلەيمەن! D:/ n2_  
30-ئوتتۇرا: 4$&l`yWU+  
                      -گۇلھايات ئابلىمىت

ozqan 2013-12-20 12:39
گۇلچى:ئامىنە مۇئەللىم، بۇندىن كىيىنكى كەسپى ھاياتىڭىزغا تېخىمۇ زور نەتىجە تىلەيمەن!30-ئوتتۇرا:                 .. (2013-12-19 10:21) 
= L!&Z  
گۈلھايات : تەۋپىققا باسقان قەدىمىڭىزگە مۇبارەك بولسۇن ، سىزنىڭ بۇندىن كېيىن تەۋپىق ئۈچۈن كۆپرەك ھەسسە قوشۇشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن  . #"gt&t9Q  
ئۆتكەندە ئۆتكەن ئوچۇق دەرسىڭىزنىڭ دېتالىنىمۇ يوللىيالمىغان ئىدىم ، باشقا ماتىرياللىرىڭىز قاتارىدا ئۆزىڭىز يوللاپ قويارسىز ...

رابىيە 2013-12-20 12:55
تەتقىقات تېمىڭىزنىڭ ھەقىقەتەن قىممىتى بار ئىكەن.ئەجرىڭىزگە تەشەككۈر.

ozqan 2013-12-20 13:05
رابىيە : تەۋپىققە باسقان قەدىمىڭىزگە قۇت بولسۇن .... V._-iw]v  
سىزنى قارشى ئالىمىز ھەم يوللانمىلىرىڭىزغا تەشنامىز ..

پاتىگۈل121 2013-12-25 11:41
ناھايىتى ياخشى يىزىپسىز، بەكلا ياخشى تىمىكەن.


查看完整版本: [-- تەتقىقات تېمىسىنى قانداق ئىشلەيمىز ؟ --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled