查看完整版本: [-- يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتىغا مۇناسىۋەتلىك نەزىرىيەلەر2 --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتىغا مۇناسىۋەتلىك نەزىرىيەلەر2 [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

باھادىر 2013-11-21 16:50

يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتىغا مۇناسىۋەتلىك نەزىرىيەلەر2

بەشىنچى تېما E4 m`  
يېڭى دەرسلىك ۋە ئوقۇتقۇچى رولىدىكى ئۆزگىرىش 9]q:[zm^  
يېڭى دەرسلىك ۋە ئوقۇتقۇچى رولىدىكى ئۆزگۈرۈشتە،ئەھمىيەت بېرىشكە تىگىشلىك مۇھىم نوقتا،ئوقۇتقۇچىنىڭ يېڭى دەرسلىكنى مۇئاپىق ئىشلىتىشى ئارقىلىق يېڭى دەرسلىكنى ئەمىللەشتۈرۈش ھەمدە ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇتۇش سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۈتۈرۈش،مەقسەت بولسا ئوقۇتقۇچىنى ئەڭ تېز سۈرئەتتە يېڭى دەرسلىكنىڭ ئۈنۈملۈك يولغا قۇيغۇچىسى ۋە ئاكىتىپ لاھىيلىگۈچىسىگە ئايلاندۇرۇشقا ياردەم بىرىش.بۇ يەردىكى«مۇئاپىق» ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۆزىنىڭ يېڭى دەرسلىكتىكى ئىقتىدارىنى توغرا چۈشۈنۈشى،سەمىمىلىك بىلەن قۇبۇل قىلىشى،قىزغىنلىق بىلەن قاتنىشىشى شۇنداقلا ئۈنۈملۈك يولغا قۇيۇشىنى كۆرسەتسە.«يۇقىرى كۈتۈرۈش» ئوقۇتقۇچىنىڭ يېڭى دەرسلىكنى ئەمىللەشتۈرۈش جەريانىدا ئىقتىدارىنى ئۆزلۈكسىز تەكشۈرۈشى،تەكشۈرۈشنى تاماملىشى ۋە يېڭى دەرسلىكنى تەرەققى قىلدۇرۇش،شۇنۇڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا«ئادەم - دەرس»ئوتتۇرسىدىكى مۇناسىۋەتنى ماسلاشتۇرۇپ ئۆزىنىڭ ئۆسۈپ يېتىلىشى ۋەتەرەققىيات سۈرئىتىنى تىزلىتىشنى كۆرسىتىدۇ. -D6exTxh"  
مەكتەپكە نىسپەتەن ئىيىتقاندا، يېڭى دەرسلىك بىر مەيدان ئىنتايىن مۇھىم بولغان مائارپ ھەركىتىگە قۇماندانلىق قىلىش بۇلۇپ،بۇنۇڭ ئىچىدە ھاياتى كۈچكە ئىگە ئەڭ مۇھىم ئامىل - ئادەم ئامىلى(باشقۇرغۇچىلار،ئوقۇتقۇچىلار،ئوقۇغۇچىلار) ئوقۇتقۇچى ئۆزگەرتىشتىكى مەركىزى ئامىل،ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇتۇش جەريانىدىكى مۇھىم رولى ۋە سالاھىيىتىنى ئۆزگەرتىش ئۆزگىرىشنىڭ مەركىزى.بۇ ئۆزگۈرۈش كوللۈكتىپنىڭ پەۋقۇلادە ئورتاقلىقى شۇنداقلا خاسلىقىنىڭ ئىپادىلىنىشى.«ئوقۇتقۇچى ـــ يېڭى دەرسلىكنىڭ قاتناشقۇچىسى ئۇ ئۆزى يۈزلەنگەن ئوقۇتۇش ھەركىتىگە مۇناسىپ ئىنكاس قايتۇرۇش بىلەن بىرگە يېڭى دەرسلىكتە تەشەببۇس قىلىنمىغان ئوقۇتۇش ھەركەتلىرىگە تاقابىل تۇرۇشى،ئەسلىدە بار بولغان ئوقۇتۇش تەجىربىسى ئاساسىدا،ئۆزىنىڭ دەرسخانا ئوقۇتۇش ھەركىتىنى ئۆزگەرتىشى،ئۆزىنىڭ يېڭىچە ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىش سالاھىتىنى مۇقۇملاشتۇرۇشى كىرەك »بۇ دەرسلىكنى ئەمىللەشتۈرۈشنىڭ نىشانى.ئوقۇتقۇچىنىڭ رولىدىكى ئۆزگۈرۈش ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۆزىنىڭ نىشانى ۋە جەمىيەتنىڭ تەلىپى،يېڭى دەرسلىك شارائىتىدىكى ئوقۇتقۇچى رولىنىڭ مۇقىملىشىشى ۋە ئۆزگۈرۈشى،ئوقۇتقۇچى رولىنىڭ ماسلىشىشى ۋە تەرەققىياتى قاتارلىك ئۈچ تەرەپنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ھالدا لاھىيلىنىدۇ،تەربىيلىنىدۇ ۋە مۇزاكىرە قىلىنىدۇ.يېڭى دەرسلىكنىڭ كېڭىيىشى ۋە چوڭقۇرلۇشىشىغا ئەگىشىپ«يېڭى دەرسلىك ۋە ئوقۇتقۇچىنىڭ تەرەققىياتى»دىن ئىبارەت بۇ تېما ئوموميۈزلۈك ۋە كەڭ كۈلەمدە ئېچىۋىتىلىپلا قالماستىن ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرسخانا ئوقۇتۇش ھەركىتىگىمۇ ئالاھىدە ئەھمىيەت بىرىلىدۇ.يېڭى دەرسلىكنى ئەمىللەشتۈرۈش جەريانىدا بىز ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يېڭى دەرسلىكنى ئەمىلىي دەرسخانىغا ئېلىپ كىرىش جەريانىدا مەيدانغا كەلگەن يېڭى تەلەپلىرىگە ئاساسەن تەربىيلەش مەزمونىنى كېڭەيتىشىمىز،تەربىيلەش بوشلوقىنى چوڭايتىشىمىز،تەربىيلەشنىڭ يېڭىچە ئۇسول ۋە يوللىرىنى ئېچىشىمىز كىرەك. 5mb]Q)f9-  
يېڭى دەرسلىككە يۈزلىنىش ـــ ئوقۇتقۇچى رولىنىڭ يېڭى دەۋرى As>_J=8} 3  
ئوقۇتقۇچى بىلەن يېڭى دەرسلىك بىردەكلىككە ئىگە،ئوقۇتقۇچى يېڭى دەرسلىكنى يولغا قۇيۇش جەريانىدا خاسلىققا ئىگە بۇلىدۇ ۋە تەرەققى قىلىدۇ.بۇ خىل تەرەققىياتنىڭ نەتىجىسى يېڭى دەرسلىك قۇرۇلۇشىغا ئىشلىتىلىدۇ.ئوقۇتقۇچى ئەنئەنىۋى رولىدىن بۈسۈپ چىقىپ مائارپ ئوقۇتۇش قائىدە تۈزۈملىرىدىن ئۆزىنىڭ خىزمەت ۋە قىممەت تەرەپتىكى ئورنىنىڭ  نەزەرگە ئېلىنىشىغا ئېھتىياجلىق بۇلۇپلا قالماستىن جەمىيەتنىڭ ئوقۇتقۇچىلىق كەسپىنىڭ يېڭى دەۋرىنى چۈشۈنۈشىگە ئھتىياجلىق بۇلىدۇ،شۇنداق بولغاندىلا يېڭى بولغان ئوقۇتۇش ھەركىتىنى يەنىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا شەكىللەندۈرگىلى بۇلىدۇ.بىز يېڭى دەرسلىكنىڭ تەلىپى ۋە ئەمىللەشتۈرۈش ئىستىقبالىنى بىرلەشتۈرسەك،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇش خىزمىتىنى شۇنداقلا جەمىيەتنىڭ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ رولىدىكى يېڭى بىر دەۋرنىڭ يىتىپ كەلگەنلىكىنى چۈشۈنىشىگە ياردەم بىرەلەيمىز.بىر قەدەم ئىلگىرلىگەن ھالدا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يېڭى دەرسلىك مۇھىتى ئاستىدىكى ئورنى ۋە قىممىتىنى روشەنلەشتۈرەلەيمىز.يېڭى دەرسلىك بۇيىچە تەربىيلەشتە مۇزاكىرە قىلىنىدىغان مەسىلە «ئوقۇتقۇچى نىمىگە ئوخشايدۇ.......». LD!Q8"  
مۇزاكىرە ئانالىزى:«ئوقۇتقۇچى ساقچىغا ئوخشايدۇ» +SwR+H)?  
● مۇئەييەنلەشتۈرۈش 720DV +o  
▲ تەرتىپنى ساقلاش زۆرۆر،ئىنتىزامچانلىق تەكىتلەش كىرەك. rS;Dmm  
●ئوقۇتقۇچىنى ساقچىغا ئوخشۇتۇش قانائەتلىنەرلىك ئەمەس RsYU59_Y  
▲ئوقۇغۇچىنى ھەددىدىن ئارتۇق كونتورول قىلىۋالىدۇ. 6O y$gW)  
▲ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى مۇناسىۋىتى كەسكىنلىشىپ كېتىدۇ،ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى ئارسىدىكى ئارلىق يىراقلاپ كېتىدۇ. R6(oZph  
▲ئوقۇغۇچىلاردىكى سەۋەنلىك ۋە مەسىلىلەرگە قادىلىۋېلىپ،ئەيىپلەش كۆپ،ئىلھاملاندۇرۇش ئاز بۇلۇپ قالىدۇ. !jTcsN%  
يۇقۇرىدا تەكىتلەنگەن ئوقۇتۇش مېھرى-مۇھەببەت قارىشى ۋە مۇلاھىزىچىلەرنىڭ نەق مەيداندىن قايتۇرغان مۇھاكىمىلىرىدىن قارىغاندا،تەربىيلەنگۈچىلەر ئوقۇتقۇچى ھەركىتىگە قارىتا،تۈۋەندىكى تەرەپلەردىن ئىنكاس قايتۇرسا بۇلىدۇ. @H=:)* ;  
⑴ ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى ئۆگۈنىشىنىڭ كونتورول قىلغۇچىسى. V;v8=1t!  
⑵ ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ مۇناسىۋىتى «ئۆگىتىش»ۋە «ئۆگىنىش»مۇناسىۋىتى. Q637N|01  
⑶ ئوقۇتقۇچى بىلىمنى ئۆگەتكۈچى.   P09;ng67  
⑷ ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇشتا بىلىمنىڭ  ئاساسلىق تەپسىرچىسى. Sn|BlXrey  
⑸ ئوقۇتقۇچى چوڭلارنىڭ نوقتىنەزىرى بۇيىچە ئوقۇتۇشنى ئەمەلگە ئاشۇرغۇچى، ojan Bg   
مۇلاھىزە نەتىجىسى: ئەنئەنىۋى ئوقۇتقۇچى رولىدا تۆتنى تەكىتلىگەن،تۆتكە سەل قارىغان: . ?loO3 m  
⑴ ئوقۇتقۇچىنىڭ  جەمىيەتكە بولغان جاۋاپكارلىق تەكىتلەنگەن،ئوقۇتقۇچىنىڭ شەخسى ھاياتلىق قىممەت قارىشى ۋەئىھتىياجىغا سەل قارالغان. N u<_}  
⑵ ئوقۇتقۇچىنىڭ نوپوزىنى تەكىتلەپ،ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ ھەمكارلىق مۇناسىۋىتىگە سەل قارالغان. ;5659!;  
⑶ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۆزى بىرىۋاتقان پەن جەھەتتىكى تەربىيلىنىشى ۋە ئوقۇتۇش ئىقتىدارى تەكىتلەنگەن،ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇغۇچىنىڭ ئۆسۈپ-يىتىلىشىنى كەسپى نوقتىدىن ھىس قىلىشىنى ئىلگىرى سۈرۈشكە سەل قارالغان.  ']2E {V  
⑷ ئوقۇتقۇچى ئەمگىكىنىڭ يەتكۈزۈشچانلىقىنى تەكىتلەپ،ئۆگىتىش بىلەن ئۆگىنىشنىڭ ئىجادچانلىقىغا سەل قارالغان. YTUZo W2  
يېڭى دەرسلىكنىڭ ئوقۇتقۇچى رولىغا قۇيىدىغان تەلىپى كۆپ تەرەپلىمىلىك،ئوقۇتقۇچى يېڭى دەرسلىك شارائىتىدا ئەسلىدىكى رولىدا ئۆزگۈرۈش بۇلىۋاتقانلىقىنى بايقىشى لازىم،شۇنداقلا ئۆزلۈكسىز يېڭى رولىنى تۇلۇقلىشى لازىم.يېڭى دەرسلىك شارائىتىدا ئوقۇتقۇچى رولىدا تۈۋەندىكى ئۈچ تەرەپتىكى ئۆزگۈرۈش چوقۇم ئەمىللىشىشى كىرەك.⑴ ئەنئەنىۋى بىلىم يەتكۈزگۈچىدىن،يېڭى دەرسلىك شارائىتىدىكى بىلىم بەرگۈچىگە ئۆزگىرىشى كىرەك.⑵ ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى تەرەققىياتىنىڭ ئىلگىرى سۈرگۈچىسى بۇلۇش كىرەك.⑶ ئوقۇتقۇچى تەتقىقاتچى بۇلۇش كىرەك. ;wz^gdh;  
ئوقۇتقۇچىنىڭ بىلىم يەتكۈزگۈچىلىك رولىدىكى ئۆزگۈرۈش |#]@Z)xa  
.ئوقۇتقۇچىنىڭ ئەنئەنىۋى بىلىم يەتكۈزۈش رولىنىڭ ئىپادىلىرى P\1L7%*lU  
● ئۇچۇر ئالماشتۇرۇش خارەكتىرىدىكى تاق يۈلىنىشلىك يەتكۈزۈش ئۇسولى(ئوقۇتقۇچى سۆزلەيدۇ،ئوقۇغۇچى ئاڭلايدۇ) E2R&[Q"%  
● ئوقۇتقۇچى يەككە تەرەپتىن ھوقوقلۇق،ئوقۇغۇچى ئوقۇتقۇچىنىڭ كونتۇرۇنلۇقى ۋە نازارىتى ئاستىدا ئۆگىنىش قىلىدۇ. t gI{`jS%  
● ئوقۇتۇشتا بىلىم يەتكۈزۈش ئاساس،ئوقۇغۇچىنىڭ ھىسسىياتى،پوزۇتسىيىسى،قىممەت قارىشىغا ئوقۇتقۇچىنىڭ دىققىتىنى بۇرۇشى ھاجەتسىز. r]:(Vk]|F  
● ئوقۇتۇش نىشانى،مەزمونى،ئوسولى،جەريانى،نەتىجىسى ۋە باھالاپ بېكىتىش قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسىنى ئوقۇتقۇچى قارار قىلىدۇ ۋە مەسئول بۇلىدۇ.ئوقۇغۇچىنىڭ ۋەزىپىسى ۋە مەسئوليىتى بولسا ]>=}*=  
ئۈزۈل-كىسىل «ئىمتاھان مائارىپى» ۋە بېرىلگەن باھانى قۇبۇل قىلىش. }fb#G<3  
3. ڭى دەرسلىك شارائىتىدىكى بىلىم تارقاتقۇچى رولىنىڭ ئۆزگىرىشى.يې _Kl_61k  
● ئوقۇغۇچىغا يەتكۈزۈپ بېرىشكە ئەھمىيەت بېرىشتىن ئوقۇغۇچىنىڭ تەرەققىياتىغا ئەھمىيەت بېرىشكە ئۆزگىرىش. Yc_8r+;(  
●بىرلىككە كەلگەن ئۆلچەملىك ئوقۇتۇشتىن،پەرىقلىق ئوقۇتۇشقا ئۆزگىرىش. v%+:/m1  
● نەتىجىگە ئەھمىيەت بىرىشتىن،جەريانغا ئەھمىيەت بېرىشكە ئۆزگىرىش. 6jE |  
● تاق يۈلىنىشلىك ئۇچۇر ئالماشتۇرۇشتىن ئونۋېرسال خارەكتىردىكى ئۇچۇر ئالماشتۇرۇشقا ئۆزگىرىش. gQWa24  
● ئوقۇتقۇچى –ئوقۇغۇچى ئوتتۇرسىدا تام پەيدا قىلىۋېلىشتىن،ئوقۇتقۇچى – ئوقۇغۇچىنىڭ باراۋەر قوشۇلۇپ كېتىشىگە ئۆزگىرىش. I&}L*Z?`  
● ئوقۇتۇشنى ئەندىزىلەشتۈرۈشتىن،ئوقۇتۇشنى خاسلاشتۇرۇشقا ئۆزگىرىش. %b&". mN  
~.{/0T  
^Cu\VV  
gw#5jW\  
$?Yry. 2  
Sj]T   
<sWprR  
kpJ@M%46  
 CJ1 7n  
wW7eT~w  
rM `X?>iT+  
u[@l~gwL  
     ^8 zR  
Li!Vx1p;u.  
]JCvyz H  
:}5j ##N  
l n{e1':$"  
r"C  
k9k XyX[  
M$y+q ^  
0+?7EL~  
                                              2013-يىلى 22-ئۆكتەبىر شەھىرى چاڭشا q)Lu_6 mg  

tawpek 2013-11-30 13:51
بىر قىتىملىق دائىملىق تەربىيەگە بارغاندەك بولدۇق. HW=C),*]cR  
_oHNkKQ  
v{(^1cX  
ئاخىرىنىمۇ داۋاملىق سۇنۇپ قويارسىز.  كۆپ تەشەككۇر.ھەرخىل كىشىلەر ھەرخىل چۈشەندۈرسە قايمۇقۇپ يۈرگەندىن كۆرە ئەمدى ئوقوپلا توغرىسىنى چۈشىنىۋالىدىغان بولدۇق مانا.


查看完整版本: [-- يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتىغا مۇناسىۋەتلىك نەزىرىيەلەر2 --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled